Connect with us

Exclusiv

TRIUMVIRATUL/Versiunea 2.0  

Publicat

pe

Continuăm seria dezvăluirilor prin care încercăm să arătăm coruptibilitatea unui sistem de siguranța a statului, unde tot sperăm la o schimbare în bine –  respectiv Penitenciarul Ploiești, condus de însuși ZEUS: domnul comisar șef de poliție penitenciară Matei Valentin.

Date cunoscute:

* Cu toate că aceasta a renunțat în scris la împuternicire, acesta este în continuare în funcție.

* Cu toate că acum câteva luni  a avut loc o evadare din interiorul unei secții exterioare de deținere, unde anterior fusese un control de la Administrația Națională a Penitenciarelor ce trebuia să rezolve toate vulnerabilitățile – deci nu mai trebuiau să existe aspecte negative legate de siguranța deținerii – ZEUS a continuat să rămână în funcție după evadare, neexistând vinovați.

* Acesta a rămas împuternicit  chiar dacă nu mai mult de acum o lună, a încălcat legea și a dat la muncă deținuții cărora le promisese posturi călduțe, acest atribut nefiind al directorului. Pentru prima dată o comisie a fost anulată căci „fraierul” care trebuia să își asume ilegalitățile lui Matei(respectiv directorul pe pază) a refuzat să semneze. Că are sau nu iz penal această faptă, onor Administrația Națională a Penitenciarelor nu dorește a întreba Parchetul pe care era obligat să îl anunțe.

* Încheiem seria recentă a ilegalităților lui ZEUS prin a vă aduce la cunoștință presiunile constante aduse ÎNTREGII comisii de disciplină a cadrelor din Penitenciarul Ploiești, făcute cu tupeu de infractor, în ședință, căci ZEUS nu este mulțumit de rezultatele ei.

Pe scurt, noua președintă a Comisiei de disciplină nu este dispusă să ia decizii după cum cântă ZEUS, motiv pentru care se încearcă intimidarea tuturor membrilor comisiei pentru ca aceștia să fie serviabili. Este, desigur, inadmisibil ca puricele Harry Potter(comisarul șef Stănescu Andrei) dar și alți purici să nu fie pedepsiți pentru că au curajul a se opune acestui zelos ZEUS! Din cauza presiunilor lui ZEUS nu mai puțin de 3 președinți ai comisiei de disciplină au renunțat la această poziție și alți câțiva membri într-un an de zile, semn că oamenii cu verticalitate nu doresc să se bălăcească cu ZEUS în troacă.

Probabil lumea s-a săturat de micimile lui Matei și nu mai dau apă la moară tuturor răutăților mărunte pe care acest savant le scornește zilnic. Nu vrem să fim răutăcioși ca Matei, dar credem că ușor, ușor unitatea are un mesaj către el: „Hai sictir!”

Pariem ori o modificare a președintelui comisiei ori un nou război, căci Matei rămâne fără fani pe zi ce trece. Nu mai trebuie subliniat că nici director adjunct pe pază nu mai găsește, toată lumea fugind a fi prinși în ilegalitățile stăpânului.

Dar până atunci, vanitatea îl face să nu mai țină cont de lege/executarea serviciului în funcție de atribuții și dă ordine peste ordine ca să aranjeze plățile pe care le are de făcut indiferent peste ce compartiment trece.

Vă spuneam în investigațiile trecute despre susținerea avută de acest personaj, de puterea TRIUMVIRATULUI. Astăzi vom merge mai departe a vă arăta cum ZEUS se bucură de protecție în cadrul Ministerului Justiției, de către cei care trebuie să fie imparțiali și să tragă la răspundere derapajele disciplinare ale directorilor de unitate: COMISIA DE DISCIPLINĂ A CADRELOR A.N.P.

Pentru că ne dorim a calcula corect, ne asumăm golul dat de echipa adversă: scorul devine 1-1 și am început repriza a doua.

Vă explicăm în acest articol de ce dreptatea a primit gol, nu vă îngrijorați.

Din informațiile noastre, doi dintre puricii de seamă din Penitenciarul Ploiești: Harry Potter(ofițer securitate) și Puricele Nebun(ofițer jurist) au reclamat de peste 5 ori la măreața Comisie de disciplină pe marele ZELUS.

Cum lucrurile nu par a ieși din rutina de batjocoră a explicațiilor lipsite de logică, începând cu prezenta clasare, vă vom prezenta explicațiile S.F. ale celor ce stau chiar în vârful lanțului trofic al unui minister al justiției. În prezentul caz, din rațiuni de intimitate – dosarul fiind cu privire la jigniri și hărțuire morală, am fost rugați să nu le publicăm.

Dar vă garantăm că ele nu arată decât ceea ce noi am spus deja despre comisarul Matei, sub aspect al legalității și caracterului dânsului. Și tindem să le credem în totalitate, căci modul lui de comportare cu puricii este bine știut.

Pentru a NU UMBRI victoria acestor oameni(eu egalat meciul la 1-1) care nu au respect pentru lege ci doar pentru orgoliul propriu, permiteți-ne să explicăm pe scurt concluziile(puține, părtinitoare și mincinoase) ale comisiei de disciplină din Ministerul Justiției.

[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2023/08/Poza-2.pdf” title=”Poza 2″]

Subliniem că discutăm despre situații de șicanare și hărțuire morală, aspecte ce ies din coroborare de declarații, atitudini, comportament, etc.

  1. Din verificările efectuale nu a rezultat  existența unui termen stabilit pentru eliberarea adeverințelor care să ateste calitatea de asigurat

– Suntem curioși ce verificări au făcut oficial, căci doar Puricele Harry Potter poate sta o săptămână fără adeverință de salariat necesară la medic când ceilalți o primesc în aceeași zi. Mai mult după părerea domnilor prezentarea la medic trebuie încercată și fără adeverință, că poate merge(”ați fost la medic și nu ați fost servit?” – probabil pe acest argument membrii comisie de disciplină se duc la piață fără bani, căci poate merge și primesc de pomană).

  1. Domnul director Valentin MATEI ar fi încălcat confidențialitatea actului medical… prezența în cabinetul medical, la momentul consultului a fost generată de faptul că acesta a manifestat preocuparefață de starea de sănătate a dumneavoastră

– Aparent există o excepție legală știută doar de cei luminați din comisia de disciplină, conform căreia cel care te hartuiește moral și îți dă bullying zilnic poate să stea când ești consultat în cabinetul medical să vadă dacă a și mers!

În situația de față discutăm de o tensiune arterială ce necesita trimiterea de urgență la spital, dar ZEUS bucuros că poate moare puricele, nu a putut decât să se ridice mulțumit de pe scaun și a uitat să mai trimită puricele, pentru care a manifestat preocupare față de starea de sănătate, la urgență!

Pe viitor o asemenea explicație(că acesta a manifestat preocupare față de starea de sănătate) va fi găsită de atare COMISIE și la fapta lui ZEUS de a intra peste supuși în toaletă, ca să se asigure că nu sunt constipați. Are logica, nu?

Doar grija stăpânului este peste legi, norme, drepturi fundamentale, că doar așa au argumentat și ei: „comisia de disciplină nu poate reține săvârșirea vreunei abateri disciplinare, întrucât acuzația  este generic formulată”.

Inepțiile acestor funcționari plătiți din bani publici ating cote alarmante!

Prin urmare suntem curioși cum de a tras concluzia comisia de disciplină că Matei era preocupat de starea de sănătate… când sesizarea prevede încălcarea confidențialității și hărțuire morală.

  1. La sesizare nu au fost anexate dovezi care să sprijine acuzațiile potrivit art. 172. alin(2) lit d) din Legea 145/2019”.

– Aici putem recunoaștem că am cerut ajutor pentru a ne fi explicată un pic situația(B) și apoi am cerut un punct de vedere cu privire la interpretarea articolului (C).

  1. Ce am putut constata singuri este că AU FOST DEPUSE dovezi cu privire la hărțuirea morală chiar la sfârșitul acestei sesizări, dar aceasta nu este prima dată când comisia minte cu privire la lipsa dovezilor(în primul articol făcut pe această temă https://www.incisivdeprahova.ro/2023/03/15/zeus-transformat-in-hades/vedeti aceleași motivări).
  2. Explicațiile pentru care am cerut ajutor se referă la posibilitatea de a lua declarații de la colegi și, așa cum am considerat și noi, colegii nu pot cere rapoarte de la colegi, dar Comisia de disciplina era obligată să o facă, sa audieze…
  3. Nevoia de interpretare celor de mai sus vine datorită precizării art. 172. alin(2) lit d) din Legea 145/2019.

Pentru a se face de râs până la capăt membrii comisie de disciplină își dau cu stângul în dreptul. Iată de ce: art. 172  alin(2) face precizări cu privire la COMPONENTELE OBLIGATORII  ALE SESIZĂRII pentru ca fapta să fie cercetată de comisia de disciplină, altfel ea se clasează de drept(art. 173 alin(2)).

Prin urmare, dacă fapta se cercetează(în cazul de mai sus a fost continuată cercetarea disciplinară) este DE LA SINE ÎNTELES că există si dovezile pentru ea. Subliniem că este obligația comisiei de a cere și altele dacă sunt necesare dar cele inițiale trebuie să existe deja, lucru dovedit în acest caz. Dacă ele nu existau, se clasa de la început cauza(puteți vedea acest stil la mișto de lucru în articolul indicat mai sus).

             Cum poate comisia de disciplină să spună după ce a început cercetarea că nu sunt dovezi, dacă existența lor este atestată chiar de începerea cercetării? NU POATE să susțină asemenea inepții doar dacă documentele se fac în batjocură.

Apropo de pomană, tragem concluzia că banii ce sunt luați de membrii comisiei pentru această activitate(da, iau și bani în plus) sunt luați degeaba, căci asemenea explicații nu pot arată conștiinciozitate asupra muncii depuse.

Din acest moment, având în vedere importanța existenței sancțiunilor în dosarul lui ZEUS, Comisia o considerăm parte a TRIUMVIRATULUI.

Probabil, pentru a înțelege de ce este așa de important ca ZEUS să rămână „pur” trebuie să vă spunem END GAME-ul acestuia: Orice sancțiune la acest moment îl face incompatibil pentru a ocupa alte funcții de conducere, de a da examene pentru ele(este împuternicit la acest moment).

Ținem cont că Ministerul Justiției în perioada următoare va scoate posturile de director la concurs. Posturi vor fi acordate ca în România, iar Matei are asigurarea că o să mai sugă ceva de la un sistem pentru care a depus eforturi mari să îl nenorocească.

Cu promisiunea că vom continua epopeea comisiilor de disciplină, în cadrul investigației viitoare vă vom arăta o altă latură ce derivă din a avea așa oameni la conducere, de ce batjocora este ca o boală care afectează pe toată lumea.

 FARA INDOIALA, VA URMA! (Cristina T.).

N. R. : – Reamintim  ca, investigatia noastra a pornit de la mafia gunoaielor si cum o firma din aceasta caracatita din Prahova „beneficiaza” de detinuti/”inchiriaza” la munca pe filiera Comisarului șef de poliție penitenciară Valentin MATEI, in baza proiectului lansat de director general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor (ANP), Dan Halchin. Punerea in dependenta a Comisarului șef de poliție penitenciară Valentin MATEI de catre reprezentantii acestei societati ne-au determinat  sa incepem dezvaluirile cu derapajele de la lege ale sefului – IMPUTERNICIT – la comanda Penitenciarului Ploiești, fiind o institutie esentiala a statului.

Sa reamintim povestea din spatele afacerii „Bomba ecologica de la Pleasa” care este demna de un film cu mafioti turnat la Holywood, nu inainte de a intreba (prietenii stiu de ce…): Florin Iosif de la TYMBARK „inca” este bine?

TRIUMVIRATUL – Penitenciarul Ploiești nu reușește să scape de scaieți

Bomba ecologica de la Pleasa/Atentat la siguranta nationala/IPJ Prahova, Penitenciarul Ploiesti si Tymbark

Cat timp mai poti sa indoi legea?

În acest articol ne-am hotărât să vă arătăm, cum înclinațiile scriitoricești și infracționale s-au adunat în caracatița din Penitenciarul Ploiești/Rățușca noastră Mac!Mac!

Ia! Zâno!/Joac-o și pe asta!/Dă-ți cu reveneală!/Zâna Nașa, se joacă cu gestiunile, după starea vremii la Penitenciarul Ploiesti!

În acest articol ne-am hotărât să vă arătăm, cum înclinațiile scriitoricești și infracționale s-au adunat în caracatița din Penitenciarul Ploiești/Rățușca noastră Mac!Mac!

Aroganța și lipsa de profesionalism sunt fără limite, caracterul penal te dărâmă la propriu in Penitenciarul Ploiesti

,,Fantastica Woman”Anghelache Ramona (varianta XXL)/”Omerta”, ,”Legea tăcerii” și a intereselor prima în fața legii în Penitenciarul Ploiesti

„Omerta”, ,”Legea tăcerii” și a intereselor prima în fața legii în Penitenciarul Ploiesti/Despre Doamna Dănescu Izabela, supranumită eminența cenușie și regina hoților din Penitenciarul Ploiești

Precizări privind modalitățile de furt la Penitenciarul Ploiesti si ilegalitatile savarsite de Comisarul șef de poliție penitenciară Valentin MATEI – IMPUTERNICIT – la comanda Penitenciarului Ploiești

Documente si declaratii din cercetarea penala care dezvaluie un furt institutional generalizat la Penitenciarul Ploiesti

Penitenciarul Ploiesti: „La momentul preluării gestiunii, în fișele de inventar de la Serviciul Financiar figurau o mulțime de bunuri, care faptic nu existau”

Furturi, falsuri si alte infractiuni succesive la Penitenciarul Ploiesti (IV)

Cum se FURA pe fata si sarabanda unor falsuri pentru acoperirea acestor furturi la Penitenciarul Ploiesti (III)

Cum se FURA pe fata si sarabanda unor falsuri pentru acoperirea acestor furturi la Penitenciarul Ploiesti (II)

 

 

 

 

Exclusiv

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Publicat

pe

De

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare

De la hoteluri carbonizate la blocuri bombe: Cum mafia imobiliară ne Țtne ostatici într-un coșmar urban

Prahova, județ binecuvântat de Dumnezeu, dar blestemat de politicieni și dezvoltatori imobiliari fără scrupule! În timp ce ne trăim viețile liniștite, sub nasul nostru se țes intrigi, se fură ca-n codru și se construiesc bombe cu ceas, gata să explodeze oricând. Ultimul exemplu? Un hotel transformat în crematoriu, din cauza neglijenței crase și a corupției generalizate.

Tatarani: Hotelul făcut scrum, vieți reduse la cenușă

În comuna Tatarani, un hotel s-a transformat într-un iad în flăcări. Două suflete nevinovate, găsite carbonizate. Motivul? Un amalgam de ilegalități: construcție fără autorizație, lipsa autorizației ISU, zero instalații de detectare a fumului sau hidranți. ISU Prahova, după ce a dat o amendă și a dispus închiderea unității, s-a spălat pe mâini. Dar cine plătește cu adevărat? Doi oameni transformați în scrum și o comunitate în stare de șoc.

„White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Ziarul nostru de investigații, Incisiv de Prahova, a tras un semnal de alarmă: complexele imobiliare White Tower, City Gate și Mărășești, construite de familia Lupu și acoliții săi (Vlad Nichita, Daniel Ștefănescu, etc), sunt focare de nereguli și potențiale tragedii.

  • White Tower: Un turn al minciunilor și al ilegalităților. Construit fără respectarea autorizației, cu etaj suplimentar (30 de apartamente!), fără autorizație ISU și fără utilități. Dar, hei, sute de oameni locuiesc acolo! Un adevărat coșmar locativ.
  • City Gate: Un oraș fantomă, cu apartamente ocupate abuziv. Oamenii aceștia, fără acte în regulă, pot provoca oricând o nenorocire. Responsabilii? Simona Manea (administrator Gersim Development) și acționarii Vlad Nichita și Daniel Ștefănescu.
  • Dar stați, nu plecați! Incisiv de Prahova a obținut imagini șocante: cabluri de alimentare cu energie electrică improvizate, aruncate pe jos, ca-n junglă! Noaptea, zeci de apartamente sunt luminate, semn că sunt locuite. Ziua, oameni se plimbă nestingheriți, ca și cum ar fi acasă. Dar sunt oare acasă? Sau sunt doar niște victime potențiale, așteptând o nenorocire?

  • Mărășești 178: Responsabilitatea morală și penală aparține tuturor celor care au închis ochii.

„Il Capo” și gașca: Cum transformăm betonul în aur și viețile în nimic

În spatele acestor afaceri dubioase stau personaje pitorești:

  • Vlad Nichita („Il Capo”): Maestrul fraudelor imobiliare, cel care trage sforile și împarte cărțile.
  • Lorenz Michael Nasturica („Nash”): Escroc internațional, fugit în Dubai cu milioanele furate. Un fel de Arsène Lupin autohton, dar mult mai periculos.
  • Mihai Lupu: Victima sau complice? Greu de spus. Cert e că și-a făcut o imagine de „afacerist de succes” pe spatele unor fraude și escrocherii.
  • Etc,

Justiția, oarbă și șchioapă?

De ce nu se face nimic? Simplu: justiția e oarbă, șchioapă și, uneori, complice. Numele infractorilor apar peste tot, dar ei rămân liberi, protejați de un sistem corupt până-n măduva oaselor. Creditele sunt armele lor, bilanțurile contabile – minciunile lor, iar Dubaiul – paradisul lor fiscal.

Concluzie: Prahova, un județ capturat de mafie? (acum vedem și de ce!)

Legături de o ambianță de mafie și conspirație (aici), (aici), (aici), (aici),   (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc.

Prahova a ajuns un județ capturat de mafie. Corupția a devenit sistem, iar sistemul – mafie. Dar nu e totul pierdut. Incisiv de Prahova ne arată clar ce se întâmplă. Dacă ne unim forțele, putem schimba această realitate cruntă. Să luptăm pentru un viitor în care siguranța și dreptatea să nu mai fie doar niște vorbe goale!

Ce-i de făcut? Să ne trezim!

E timpul să ne trezim! Să cerem socoteală autorităților, să demascăm mafia imobiliară și să luptăm pentru dreptate. Nu mai putem tolera ca viețile noastre să fie puse în pericol de niște infractori fără scrupule.

E timpul să facem curățenie în propria noastră casă. Să nu mai tolerăm corupția, incompetența și indiferența. Să construim o țară în care legea e lege pentru toți, nu doar pentru fraieri! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

Publicat

pe

De

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la Sindicatul Diamantul, scoate la iveală lacune sistemice și propune soluții pentru o protecție reală a victimelor.

România, o tară bântuită de violența domestică și femicid

În România, violența domestică a atins cote alarmante, cu peste 132.000 de intervenții ale poliției în 2024 și o creștere a infracțiunilor în domeniu, conform datelor Poliției Române. Cifrele sunt cutremurătoare: 34 de femicide în primele nouă luni din 2025 și 413 femei ucise între 2020 și 2023. Aceste statistici tragice demonstrează ineficiența mecanismelor de protecție existente.

Formularul de evaluare a riscului, teoretic o piatră de temelie, practic o formalitate

Formularul de Evaluare a Riscului, introdus prin ordin comun al ministerelor Afacerilor Interne și Muncii, este instrumentul principal pentru evaluarea riscului și emiterea Ordinului de Protecție Provizoriu (OPP). Teoretic, acest formular ar trebui să fie esențial, dar în practică devine adesea o simplă formalitate birocratică, subliniază Vitalie Josanu de la Sindicatul Diamantul.

Metodologie rigidă, aplicare superficială și sistem fragmentat

Eficiența formularului este subminată de o metodologie cantitativă rigidă, o aplicare superficială din cauza resurselor limitate și un sistem de protecție fragmentat și necoordonat. Cazul din comuna Spiridonești, județul Neamț, și eșecul din cazul lui Emil Ganj din Mureș sunt simptome ale unor deficiențe sistemice profunde.

Discrepanțe alarmante: OPP emise vs. ordine de protecție transformate de instanțe

În 2024, polițiștii au emis 13.274 de ordine de protecție provizorii, dar doar 5.268 au fost transformate de instanțe în ordine de protecție pe termen lung. Această prăpastie ridică semne de întrebare cu privire la eficiența sistemului în etapa de după emiterea OPP. Cazul Gânj arată cum presiunea și manipularea pot anula efectul evaluării inițiale, iar sistemul judiciar și social nu dispune de mecanisme robuste pentru a susține victima în perioada de vulnerabilitate maximă.

Structura și metodologia formularului: O deconstrucție critică

Formularul conține 21 de întrebări structurate, grupate în categorii precum indicatori de risc letal, de escaladare, de control coercitiv și factori agravanți. Cu toate acestea, metodologia de calcul este problematică, transformând evaluarea într-un exercițiu aritmetic. Anumiți factori de risc, precum strangularea sau amenințările de a ucide, sunt predictori mai puternici ai femicidului, dar modelul românesc ignoră această ierarhizare.

Anularea judecății profesionale a polițistului și erori fatale

Standardizarea excesivă anulează judecata profesională a polițistului, care devine un funcționar care aplică o formulă, fără a analiza contextul sau limbajul non-verbal al victimei. Astfel, formularul poate duce la subevaluarea riscului în cazuri cu indicatori puțini, dar gravi, sau supraevaluarea în cazuri cu mulți indicatori de gravitate redusă.

Cadrul legal și analiza comparativă cu modelul DASH

Modelul românesc pare a se inspira din chestionarul DASH (Marea Britanie), dar omite componenta esențială de management integrat și colaborativ al cazului. O comparație între indicatorii de risc din formularul românesc și DASH evidențiază lacune semnificative, cum ar fi lipsa unei întrebări specifice despre strangulare.

Studii de caz: Eșecul sistemului în situații reale

Cazurile tragice de femicid demonstrează modul în care formularul eșuează în practică. În cazul din Neamț, poliția s-a concentrat pe un incident minor (furtul unui telefon), ignorând contextul de violență domestică. Cazul Ganj ilustrează un colaps în lanț al sistemului, unde fiecare instituție și-a îndeplinit formal atribuțiile, dar victima este moartă. Cazul din Arad evidențiază eroarea externalizării responsabilității către victimă.

Factori sistemici și umani care subminează eficiența

Eficiența formularului este influențată de contextul uman și instituțional. Prejudecățile polițiștilor, criza de personal, birocrația și lipsa de comunicare interinstituțională afectează capacitatea de intervenție. De asemenea, răspunsurile victimei sunt filtrate prin frică și neîncredere.

Noile tehnologii și limitele implementării

Sistemul de monitorizare electronică („brățări electronice”) este limitat de subutilizare cronică, dependența de consimțământul victimei și iluzia siguranței. Investiția masivă în tehnologie riscă să devină o altă formalitate costisitoare.

De la formalitate la protecție reală: O reformă multi-nivel

Pentru o protecție reală, este necesară o reformă multi-nivel, care să vizeze instrumentul, formarea personalului, integrarea sistemică, cadrul legislativ și resursele umane.

Recomandări principale:

  • Revizuirea instrumentului: Trecerea la un model hibrid (scor numeric și evaluare calitativă), introducerea de indicatori ponderați (strangularea, tentativa de omor).
  • Formare și resurse: Instruire specializată obligatorie, în parteneriat cu ONG-uri, pentru recunoașterea tiparelor de control coercitiv.
  • Integrare sistemică: Crearea Conferințelor Multi-Agenție pentru Evaluarea Riscului (MARAC), flux informațional obligatoriu și automatizat către DGASPC.
  • Cadru legislativ: Revizuirea condiției consimțământului, incriminarea femicidului.
  • Abordarea crizei de resurse umane și a birocrației: Plan strategic de deblocare a posturilor și de recrutare, debirocratizare și digitalizare accelerată, implementarea programelor de suport psihologic pentru polițiști.

Vitalie Josanu de la Sindicatul Diamantul concluzionează că o reformă amplă este esențială pentru a transforma Formularul de Evaluare a Riscului dintr-o formalitate birocratică într-un instrument real de protecție a victimelor violenței domestice. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Publicat

pe

De

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă

„Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate să facă și inspecție sanitară

Se spune că la 120.000 de angajați ai MAI există doar 47 de persoane care, oficial, realizează activități de inspecție sanitară. Realitate sau glumă proastă? Conform surselor interne, majoritatea sunt medici aflați în organigrama medicinii muncii (CMDTA) — cu atribuții clare — forțați însă să preia și sarcini de inspector sanitar, în afara fișei postului. Rezultatul: o activitate de control formală, superficială sau inexistentă.

Organigrama fantomă: „nu sunt prevăzute funcții distincte de inspector sanitar”

Oficial, la nivelul întregului minister „nu sunt prevăzute funcții distincte de inspector sanitar”. Asta explică de ce responsabilii se ascund în hârtii și transmiteri birocratice: dacă nu există funcție, cum poți cere responsabilitate? Traducere liberă: lipsă de voință administrativă sau lene managerială mascată în proceduri.

Conducerea MAI — experți în… orice altceva, mai puțin reformă

Atâta vreme cât în fruntea ministerului se află oameni „incapabili prăfuiți” — cu abilități care, în altă viață, i-ar fi recomandat pentru zugrăvit, sudură sau agricultură — nu e de mirare că reforma serviciului de poliție rămâne doar în PowerPoint. Problemele serioase cer lideri cu viziune, nu cu talent de barman de provincie.

Contabilul eroul economiilor: cum se fură… pardon, se „economisesc” salariile

Printre Circul de la etajul central tronează un contabil care raportează „economii” substanțiale la cheltuielile cu personalul — economii ce par să fie obținute din reducerea sau negarea drepturilor salariale ale polițiștilor. Exemple recente: recalculări intenționat dezavantajoase ale sporurilor pentru condiții grele în timpul concediilor, refuzul recunoașterii permanenței la domiciliu și neplata acesteia, neangajarea personalului pentru curățenie la posturi — toate măsuri care „taie” din salarii sub pretext de eficiență.

35 de milioane „salvate” — o realizare demnă de statuie?

Dl. Grecu, probabil mândru, a raportat 35 de milioane de euro economisite la personal. O sumă impresionantă, dacă e privită dinspre contabil. Din perspectiva celor afectați, e un calcul făcut pe spatele oamenilor. Ar merita poate o medalie, o stea, sau măcar un tablou pe holul ministerului — în glumă amară, bineînțeles.

Concluzie: reformă sau cosmetizare?

Când funcțiile lipsesc, când medicii sunt transformați în inspectori part-time, când economia bugetară înseamnă în realitate tăieri ale drepturilor și când conducerea pare ruptă de realitate, rămâne întrebarea: reformă reală sau doar cosmetizare de scenă? Iar până se schimbă conducerea și atitudinea, poliția va rămâne o structură care administrează problemele de la birou, nu de pe stradă. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv17 ore ago

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare De la...

Exclusiv17 ore ago

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la...

Exclusiv17 ore ago

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă „Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate...

Exclusiv2 zile ago

Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!

În România anului 2025, justiția imobiliară a devenit un spectacol grotesc, unde morții sunt victime sigure, iar cei vii se...

Exclusiv2 zile ago

Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?

Un cutremur anunțat: Ciuruitoarea revine, iar „Il Capo” tremură (doar un pic)? Zilele trecute, un fior rece a străbătut Ploieștiul,...

Exclusiv2 zile ago

Reducerea bugetului MAI, o lovitură pentru polițiști. Economii fictive, sporuri furate și finanțări discutabile

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă cu privire la reducerea bugetului Ministerului Afacerilor Interne (MAI)...

Exclusiv3 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici), ...

Exclusiv3 zile ago

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!” „Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!...

Exclusiv3 zile ago

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv3 zile ago

Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!

România, colonie penală cu gust de Coca-Cola: O afacere murdară, unde apa de canal e la modă, iar politicienii locali...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!

Când pușcăria devine groapa de gunoi a incompetenței Penitenciarul Ploiești, sub conducerea eternului împuternicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusiv4 zile ago

Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declarațiile publice ale...

Exclusiv4 zile ago

Salvare pe ultima sută de metri: Polițiștii angajați în 2022 rămân în sistem încă un an datorită unei ordonanțe de urgență

Sindicatul Europol dezvăluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de polițiști gata formați, angajați pe perioadă determinată. Zeci de...

Exclusiv4 zile ago

ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor

Un studiu intern al ANP aruncă o lumină crudă asupra sistemului penitenciar românesc. Pensionări masive, moral la pământ și nemulțumiri...

Exclusiv5 zile ago

Prahova penală: Cum un sef de poliție transformă mita în… inșelăciune!

După Decizia ICCJ, corupția își găsește refugiu la IPJ Prahova După ce Înalta Curte de Casație și Justiție a mai...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv