Exclusiv
TRIUMVIRATUL/Versiunea 2.0

Continuăm seria dezvăluirilor prin care încercăm să arătăm coruptibilitatea unui sistem de siguranța a statului, unde tot sperăm la o schimbare în bine – respectiv Penitenciarul Ploiești, condus de însuși ZEUS: domnul comisar șef de poliție penitenciară Matei Valentin.
Date cunoscute:
* Cu toate că aceasta a renunțat în scris la împuternicire, acesta este în continuare în funcție.
* Cu toate că acum câteva luni a avut loc o evadare din interiorul unei secții exterioare de deținere, unde anterior fusese un control de la Administrația Națională a Penitenciarelor ce trebuia să rezolve toate vulnerabilitățile – deci nu mai trebuiau să existe aspecte negative legate de siguranța deținerii – ZEUS a continuat să rămână în funcție după evadare, neexistând vinovați.
* Acesta a rămas împuternicit chiar dacă nu mai mult de acum o lună, a încălcat legea și a dat la muncă deținuții cărora le promisese posturi călduțe, acest atribut nefiind al directorului. Pentru prima dată o comisie a fost anulată căci „fraierul” care trebuia să își asume ilegalitățile lui Matei(respectiv directorul pe pază) a refuzat să semneze. Că are sau nu iz penal această faptă, onor Administrația Națională a Penitenciarelor nu dorește a întreba Parchetul pe care era obligat să îl anunțe.
* Încheiem seria recentă a ilegalităților lui ZEUS prin a vă aduce la cunoștință presiunile constante aduse ÎNTREGII comisii de disciplină a cadrelor din Penitenciarul Ploiești, făcute cu tupeu de infractor, în ședință, căci ZEUS nu este mulțumit de rezultatele ei.
Pe scurt, noua președintă a Comisiei de disciplină nu este dispusă să ia decizii după cum cântă ZEUS, motiv pentru care se încearcă intimidarea tuturor membrilor comisiei pentru ca aceștia să fie serviabili. Este, desigur, inadmisibil ca puricele Harry Potter(comisarul șef Stănescu Andrei) dar și alți purici să nu fie pedepsiți pentru că au curajul a se opune acestui zelos ZEUS! Din cauza presiunilor lui ZEUS nu mai puțin de 3 președinți ai comisiei de disciplină au renunțat la această poziție și alți câțiva membri într-un an de zile, semn că oamenii cu verticalitate nu doresc să se bălăcească cu ZEUS în troacă.
Probabil lumea s-a săturat de micimile lui Matei și nu mai dau apă la moară tuturor răutăților mărunte pe care acest savant le scornește zilnic. Nu vrem să fim răutăcioși ca Matei, dar credem că ușor, ușor unitatea are un mesaj către el: „Hai sictir!”
Pariem ori o modificare a președintelui comisiei ori un nou război, căci Matei rămâne fără fani pe zi ce trece. Nu mai trebuie subliniat că nici director adjunct pe pază nu mai găsește, toată lumea fugind a fi prinși în ilegalitățile stăpânului.
Dar până atunci, vanitatea îl face să nu mai țină cont de lege/executarea serviciului în funcție de atribuții și dă ordine peste ordine ca să aranjeze plățile pe care le are de făcut indiferent peste ce compartiment trece.
Vă spuneam în investigațiile trecute despre susținerea avută de acest personaj, de puterea TRIUMVIRATULUI. Astăzi vom merge mai departe a vă arăta cum ZEUS se bucură de protecție în cadrul Ministerului Justiției, de către cei care trebuie să fie imparțiali și să tragă la răspundere derapajele disciplinare ale directorilor de unitate: COMISIA DE DISCIPLINĂ A CADRELOR A.N.P.
Pentru că ne dorim a calcula corect, ne asumăm golul dat de echipa adversă: scorul devine 1-1 și am început repriza a doua.
Vă explicăm în acest articol de ce dreptatea a primit gol, nu vă îngrijorați.
Din informațiile noastre, doi dintre puricii de seamă din Penitenciarul Ploiești: Harry Potter(ofițer securitate) și Puricele Nebun(ofițer jurist) au reclamat de peste 5 ori la măreața Comisie de disciplină pe marele ZELUS.
Cum lucrurile nu par a ieși din rutina de batjocoră a explicațiilor lipsite de logică, începând cu prezenta clasare, vă vom prezenta explicațiile S.F. ale celor ce stau chiar în vârful lanțului trofic al unui minister al justiției. În prezentul caz, din rațiuni de intimitate – dosarul fiind cu privire la jigniri și hărțuire morală, am fost rugați să nu le publicăm.
Dar vă garantăm că ele nu arată decât ceea ce noi am spus deja despre comisarul Matei, sub aspect al legalității și caracterului dânsului. Și tindem să le credem în totalitate, căci modul lui de comportare cu puricii este bine știut.
Pentru a NU UMBRI victoria acestor oameni(eu egalat meciul la 1-1) care nu au respect pentru lege ci doar pentru orgoliul propriu, permiteți-ne să explicăm pe scurt concluziile(puține, părtinitoare și mincinoase) ale comisiei de disciplină din Ministerul Justiției.
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2023/08/Poza-2.pdf” title=”Poza 2″]
Subliniem că discutăm despre situații de șicanare și hărțuire morală, aspecte ce ies din coroborare de declarații, atitudini, comportament, etc.
- ”Din verificările efectuale nu a rezultat existența unui termen stabilit pentru eliberarea adeverințelor care să ateste calitatea de asigurat”
– Suntem curioși ce verificări au făcut oficial, căci doar Puricele Harry Potter poate sta o săptămână fără adeverință de salariat necesară la medic când ceilalți o primesc în aceeași zi. Mai mult după părerea domnilor prezentarea la medic trebuie încercată și fără adeverință, că poate merge(”ați fost la medic și nu ați fost servit?” – probabil pe acest argument membrii comisie de disciplină se duc la piață fără bani, căci poate merge și primesc de pomană).
- „Domnul director Valentin MATEI ar fi încălcat confidențialitatea actului medical… prezența în cabinetul medical, la momentul consultului a fost generată de faptul că acesta a manifestat preocuparefață de starea de sănătate a dumneavoastră”
– Aparent există o excepție legală știută doar de cei luminați din comisia de disciplină, conform căreia cel care te hartuiește moral și îți dă bullying zilnic poate să stea când ești consultat în cabinetul medical să vadă dacă a și mers!
În situația de față discutăm de o tensiune arterială ce necesita trimiterea de urgență la spital, dar ZEUS bucuros că poate moare puricele, nu a putut decât să se ridice mulțumit de pe scaun și a uitat să mai trimită puricele, pentru care a manifestat preocupare față de starea de sănătate, la urgență!
Pe viitor o asemenea explicație(că acesta a manifestat preocupare față de starea de sănătate) va fi găsită de atare COMISIE și la fapta lui ZEUS de a intra peste supuși în toaletă, ca să se asigure că nu sunt constipați. Are logica, nu?
Doar grija stăpânului este peste legi, norme, drepturi fundamentale, că doar așa au argumentat și ei: „comisia de disciplină nu poate reține săvârșirea vreunei abateri disciplinare, întrucât acuzația este generic formulată”.
Inepțiile acestor funcționari plătiți din bani publici ating cote alarmante!
Prin urmare suntem curioși cum de a tras concluzia comisia de disciplină că Matei era preocupat de starea de sănătate… când sesizarea prevede încălcarea confidențialității și hărțuire morală.
- „La sesizare nu au fost anexate dovezi care să sprijine acuzațiile potrivit art. 172. alin(2) lit d) din Legea 145/2019”.
– Aici putem recunoaștem că am cerut ajutor pentru a ne fi explicată un pic situația(B) și apoi am cerut un punct de vedere cu privire la interpretarea articolului (C).
- Ce am putut constata singuri este că AU FOST DEPUSE dovezi cu privire la hărțuirea morală chiar la sfârșitul acestei sesizări, dar aceasta nu este prima dată când comisia minte cu privire la lipsa dovezilor(în primul articol făcut pe această temă https://www.incisivdeprahova.ro/2023/03/15/zeus-transformat-in-hades/vedeti aceleași motivări).
- Explicațiile pentru care am cerut ajutor se referă la posibilitatea de a lua declarații de la colegi și, așa cum am considerat și noi, colegii nu pot cere rapoarte de la colegi, dar Comisia de disciplina era obligată să o facă, sa audieze…
- Nevoia de interpretare celor de mai sus vine datorită precizării art. 172. alin(2) lit d) din Legea 145/2019.
Pentru a se face de râs până la capăt membrii comisie de disciplină își dau cu stângul în dreptul. Iată de ce: art. 172 alin(2) face precizări cu privire la COMPONENTELE OBLIGATORII ALE SESIZĂRII pentru ca fapta să fie cercetată de comisia de disciplină, altfel ea se clasează de drept(art. 173 alin(2)).
Prin urmare, dacă fapta se cercetează(în cazul de mai sus a fost continuată cercetarea disciplinară) este DE LA SINE ÎNTELES că există si dovezile pentru ea. Subliniem că este obligația comisiei de a cere și altele dacă sunt necesare dar cele inițiale trebuie să existe deja, lucru dovedit în acest caz. Dacă ele nu existau, se clasa de la început cauza(puteți vedea acest stil la mișto de lucru în articolul indicat mai sus).
Cum poate comisia de disciplină să spună după ce a început cercetarea că nu sunt dovezi, dacă existența lor este atestată chiar de începerea cercetării? NU POATE să susțină asemenea inepții doar dacă documentele se fac în batjocură.
Apropo de pomană, tragem concluzia că banii ce sunt luați de membrii comisiei pentru această activitate(da, iau și bani în plus) sunt luați degeaba, căci asemenea explicații nu pot arată conștiinciozitate asupra muncii depuse.
Din acest moment, având în vedere importanța existenței sancțiunilor în dosarul lui ZEUS, Comisia o considerăm parte a TRIUMVIRATULUI.
Probabil, pentru a înțelege de ce este așa de important ca ZEUS să rămână „pur” trebuie să vă spunem END GAME-ul acestuia: Orice sancțiune la acest moment îl face incompatibil pentru a ocupa alte funcții de conducere, de a da examene pentru ele(este împuternicit la acest moment).
Ținem cont că Ministerul Justiției în perioada următoare va scoate posturile de director la concurs. Posturi vor fi acordate ca în România, iar Matei are asigurarea că o să mai sugă ceva de la un sistem pentru care a depus eforturi mari să îl nenorocească.
Cu promisiunea că vom continua epopeea comisiilor de disciplină, în cadrul investigației viitoare vă vom arăta o altă latură ce derivă din a avea așa oameni la conducere, de ce batjocora este ca o boală care afectează pe toată lumea.
FARA INDOIALA, VA URMA! (Cristina T.).
N. R. : – Reamintim ca, investigatia noastra a pornit de la mafia gunoaielor si cum o firma din aceasta caracatita din Prahova „beneficiaza” de detinuti/”inchiriaza” la munca pe filiera Comisarului șef de poliție penitenciară Valentin MATEI, in baza proiectului lansat de director general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor (ANP), Dan Halchin. Punerea in dependenta a Comisarului șef de poliție penitenciară Valentin MATEI de catre reprezentantii acestei societati ne-au determinat sa incepem dezvaluirile cu derapajele de la lege ale sefului – IMPUTERNICIT – la comanda Penitenciarului Ploiești, fiind o institutie esentiala a statului.
Sa reamintim povestea din spatele afacerii „Bomba ecologica de la Pleasa” care este demna de un film cu mafioti turnat la Holywood, nu inainte de a intreba (prietenii stiu de ce…): Florin Iosif de la TYMBARK „inca” este bine?
TRIUMVIRATUL – Penitenciarul Ploiești nu reușește să scape de scaieți
Furturi, falsuri si alte infractiuni succesive la Penitenciarul Ploiesti (IV)
Exclusiv
Emil Pascut: Critica managementului din MAI și reflexele regimului autoritar

Reflexe ale regimului comunist în MAI
Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a declarat că Ministerul Afacerilor Interne (MAI) păstrează reflexe ale regimului autoritar comunist, evidențiind modul în care opiniile critice sunt etichetate ca „opinii politice” sau acte anti-sistem. Aceasta este o strategie de control social care transformă disidența într-o faptă pedepsibilă, subminând astfel principiile statului de drept și creând un climat de frică.
Caracteristicile regimurilor autoritare
Pascut a enumerat principalele trăsături ale regimurilor autoritare:
- Centralizarea puterii
- Represiunea disidenței
- Controlul informației, inclusiv cenzura opiniilor critice și manipularea narativelor publice.
În aceste condiții, critica este percepută ca o amenințare la adresa stabilității regimului, indiferent de conținutul său.
Problemele din MAI
Pascut subliniază că la MAI există simptomele enumerate mai sus, facilitate de o legislație defectuoasă și de calitatea morală și profesională scăzută a unor funcționari de conducere. Legea 360/2002, de exemplu, este considerată un cadru normativ defectuos, utilizat pentru a suprima dizidența și opinile critice, fără o delimitare clară a „opiniilor politice” de cele care sunt pur critice.
Impactul Legii 360/2002
Lipsa unei definiții precise a „opiniei politice” permite o interpretare extinsă, astfel încât orice opinie contrară narativului oficial poate fi etichetată ca „opinie politică.” Pascut reamintește că înainte de cazurile recente, cercetările disciplinare pentru opinii politice erau rare, însă acestea au crescut în intensitate după evenimente recente, afectând grav activitatea sindicală și libertatea de exprimare a polițiștilor.
Distincția între critică și compromiterea imaginilor
Pascut evidențiază importanța de a face o distincție clară între critica legitimă, care abordează problemele structurale, și comportamentele care compromit imaginea instituției. Legislația existente, cum ar fi apreciația standardelor CEDO, ar trebui să ghideze sancționarea funcționarilor pentru exprimarea opinilor critice.
Jurisprudența CEDO ca fundament
Pascut face referire la cazuri relevante de la CEDO, precum „Vogt v. Germania” și „Baka v. Ungaria”, pentru a argumenta că sancțiunile aplicate funcționarilor publici trebuie să fie proporționale, legale și să demonstreze un impact real asupra reputației instituției, nu doar un discomfort.
Concluzie: Nevoia de schimbare
Misiunea MAI de a proteja drepturile cetățenilor și de a asigura transparența în activitatea sa este esențială. Pascut atrage atenția că o interpretare extinsă a legilor și penalizarea criticilor pot submina aceste valori fundamentale, fiind necesară o evaluare responsabilă și echilibrată a comportamentului funcționarilor publici.
Experiența acumulată pe parcursul a 18 ani de activitate juridică și observație critică a MAI îi oferă lui Emil Pascut autoritatea de a formula aceste concluzii esențiale pentru viitorul instituției și al societății românești. (Cristina T.).
Exclusiv
Aroganta și ipocrizia în conducerea ANP: Întâlnire cu realitatea
Exclusiv
A apărut proiectul de OUG pentru recalcularea salariilor și pensiilor militare

Detalii despre proiectul de ordonanță de urgență
Sindicatul Diamantul, reprezentat de Emil Pascut, a anunțat lansarea în consultare a proiectului de ordonanță de urgență privind recalcularea și plata retroactivă a majorărilor salariale pentru lucrări de excepție, în urma Deciziei Înaltei Curți de Casație și Justiție nr. 75/2024. Proiectul a fost publicat pe pagina Ministerului Apărării Naționale.
Principalele prevederi ale proiectului
Printre principalele prevederi ale ordonanței se numără:
- Recalcularea majorărilor salariale: Acestea includ majorarea de până la 50% pentru perioada 1 ianuarie 2019 – 31 decembrie 2023, precum și recalcularea majorărilor prevăzute în Legea-cadru nr. 153/2017 începând cu 1 ianuarie 2019, aplicată la solda/salariul de funcție fără plafonare.
- Plata diferențelor rezultate: Aceasta se va desfășura eșalonat pe o perioadă de 5 ani, începând cu 4 decembrie 2024, astfel:
- 5% în primul an
- 10% în al doilea an
- 25% în al treilea an
- 25% în al patrulea an
- 35% în al fifth an
- Revizuirea pensiilor militare de stat: Aceasta va viza pensiile deschise începând cu 1 ianuarie 2019, cu un termen de revizuire de 240 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței.
- Alte prevederi importante: Diferențele plătite se vor actualiza cu rata inflației, iar orice procedură de executare silită va fi suspendată pe perioada plăților eșalonate.
Critici și probleme semnalate
Pascut a subliniat unele chestiuni neplăcute, cum ar fi termenul de 240 de zile și unele formulări din proiect care ar putea afecta pozitivitatea impactului asupra altor drepturi salariale. El a evidențiat, de asemenea, preocupările privind modul în care anumite articole ar putea beneficia pe cei care deja au fost considerați responsabili pentru problemele anterioare.
„Proiectul poate repara retroactiv, dar nu poate reconfigura retroactiv un element salarial,” a declarat Pascut, criticând modul în care anumite măsuri sunt structurate în vizarea documentului.
Probleme de transparență și nedreptate
Emil Pascut a menționat că primul care ar putea beneficia de ordonanță este chiar cel care a indus în eroare angajații, subliniind astfel un sentiment de nedreptate. „Culmea culmilor, primul profitor al ordonanței va fi cel care v-a înșelat pe toți! Va primi câteva zeci de mii de euro, poate chiar spre o sută de mii, premiu de incompetență!” a adăugat el, subliniind frustrările angajaților afectați.
Această dezvăluire subliniază nevoia de reforme reale și de transparență în gestionarea resurselor și a drepturilor salariale în rândul personalului militar și civil din România. (Cristina T.).
-
Exclusivacum 3 zile
Poliția sau mafia? Războiul politic care distruge afaceri in Cerasu/Rețeaua corupției de la Vălenii de Munte: între putere și abuz
-
Exclusivacum 22 de ore
Aroganta și ipocrizia în conducerea ANP: Întâlnire cu realitatea
-
Exclusivacum 3 zile
Corupție și intimidare: Adevărul din umbră al gestionării deșeurilor în Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Scandalul White Tower: Abuzuri imobiliare și corupție în România
-
Exclusivacum 2 zile
Critici dure la adresa lui Dan Halchin în urma bilanțului de la Penitenciarul Iași
-
Exclusivacum o zi
A apărut proiectul de OUG pentru recalcularea salariilor și pensiilor militare
-
Exclusivacum 4 zile
FSANP propune amendament pentru acordarea drepturilor salariale polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 4 zile
Proteste ale polițiștilor din Mehedinți impotriva tăierilor salariale