Connect with us

Exclusiv

Nominalizarea care irita SIE si serviciile secrete externe partenere/Un tanar contabil (32 ani) de la o clinica medicala privata din Bucuresti nominalizat ambasador pentru Emiratele Arabe Unite

Publicat

pe

În urma aprobării și semnării de către Președintele României, domnul Klaus Iohannis, au fost publicate, la 4 februarie 2022, decretele de rechemare a 10 ambasadori extraordinari și plenipotențiari ai României, care urmează să își încheie misiunea, conform legii, în termen de 90 de zile de la această dată. Corelativ, au fost înaintate de către Ministerul Afacerilor Externe 12 propuneri de numiri – inclusiv la misiuni unde conducerea acestora era vacantă.
Acest demers este unul uzual, continuând procesul firesc de înnoire a conducerii misiunilor diplomatice ale României, inițiat în anul 2020 și continuat în anul 2021, în conformitate cu practicile și prevederile instituționale, și vizează șefii de misiuni care au îndeplinit sau au depășit deja mandatul uzual de 4 ani în exercitarea funcției de ambasador extraordinar și plenipotențiar al României.
În conformitate cu prevederile legale, propunerile de rechemări și respectiv de numiri sunt aprobate de către Președintele României, fiind inițiate de către Ministerul Afacerilor Externe și avizate de către Prim-ministrul României.
MAE a avut în vedere, pentru propunerile de numiri în funcția de ambasador extraordinar și plenipotențiar al României, o serie criterii care să corespundă exigențelor acestor posturi care asigură reprezentarea României la nivel înalt atât în sistem multilateral, cât și bilateral, criterii aplicate și în celelalte etape ale acestui proces de înnoire a conducerilor misiunilor diplomatice ale României.
Astfel, persoanele nominalizate sunt în marea majoritate diplomați de carieră și cunosc foarte bine problematicile în atenție. În avansarea acestor propuneri au fost avute în vedere, în special, profesionalismul și pregătirea pentru specificul postului în care ar urma să își desfășoare mandatul persoanele nominalizate, precum și parcursul profesional, competențele și pregătirea necesare asumării unei astfel de poziții. La fel ca și până acum, elementul principal în formularea acestor nominalizări au fost reprezentat de competențele și abilitățile candidaților de a îndeplini aceste funcții, cu scopul de a apăra și promova interesele României și ale cetățenilor români în afara granițelor, pentru a contribui la o reprezentare mai bună a României peste hotare și, implicit, la o imagine mai bună a țării noastre în relația cu partenerii săi externi, în conformitate cu liniile strategice promovate la nivelul politicii externe a României.
În etapa următoare, Ministerul Afacerilor Externe urmează să transmită către Comisiile de specialitate din Parlamentul României, în conformitate cu reglementările și practica relevante în vigoare, solicitarea de audiere, în perioada următoare, a celor 12 candidați pentru poziția de ambasador extraordinar și plenipotențiar al României. Pentru candidații pentru posturile diplomatice bilaterale va fi demarată procedura de solicitare a agrementului statului acreditar, conform Convenției de la Viena cu privire la relațiile diplomatice din 1961. Ulterior audierilor în comisiile de specialitate din Parlamentul României și obținerii avizului acestora, care are caracter consultativ, respectiv ulterior primirii agrementului din partea statului acreditar, acolo unde este cazul, Președintele României semnează decretele de acreditare și scrisorile de acreditare.
Prezentăm mai jos, lista cu persoanele propuse pentru a ocupa o funcție de ambasador:
1. Misiunea Permanentă a României pe lângă Organizația Națiunilor Unite de la New York – Cornel Feruță (Diplomat de carieră. Deține gradul diplomatic de ambasador din anul 2014 și exercită, din ianuarie 2020, funcția de secretar de stat pentru afaceri globale și strategii diplomatice în cadrul MAE. A desfășurat până în prezent o activitate prestigioasă, care a contribuit în mod semnificativ, inclusiv din perspectiva aprecierii sale în plan internațional, la promovarea și credibilitatea României. A fost, în perioada 2007 – 2012, șeful Misiunii Permanente a României la Organizațiile Internaționale de la Viena. În Serviciul Exterior a mai activat în cadrul aceleiași Misiuni în perioada 2000 – 2004. În Centrala MAE, a mai ocupat funcțiile de director general pentru afaceri politice / Director Politic, în perioada 2012 – 2013 și director de cabinet al ministrului afacerilor externe, între 2005 și 2007. În 2004 a fost director al Direcției Balcanii de Vest și Cooperare Regională. A exercitat mai multe funcții și poziții de responsabilitate majoră și în cadru multilateral internațional. Din septembrie 2013, a făcut parte din conducerea Agenției Internaționale pentru Energie Atomică de la Viena (AIEA), ca director general adjunct, respectiv, în perioada iulie – decembrie 2019, ca director general interimar. În calitate de reprezentant al AIEA, a participat la semnarea „Acordului nuclear” (Joint Comprehensive Plan of Action/JCPOA) cu Teheranul. În perioada 2012 – 2013 a fost președinte al Comitetului Pregătitor al Conferinței de Examinare a Tratatului de Neproliferare, în septembrie 2011 a fost președinte al celei de-a 55-a Conferințe Generale a AIEA, între octombrie 2008 – septembrie 2010 a fost vicepreședinte al Consiliului Guvernatorilor AIEA, Guvernator din partea României. A mai ocupat funcțiile de coordonator din partea Președinției OSCE pentru reabilitare post-conflict și președinte al procesului de elaborare a Strategiei AIEA 2012-2017. Vorbește limbile engleză și franceză).
2. Misiunea Permanentă a României pe lângă Oficiul Naţiunilor Unite de la Geneva – Răzvan-Victor Rusu (Diplomat de carieră. Deține gradul diplomatic de ambasador din 2019 și ocupă, din 2016, funcția de şef al Misiunii Permanente a României pe lângă Consiliul Europei de la Strasbourg. În perioada 2007 – 2012 a fost ambasadorul extraordinar şi plenipotenţiar al României în Italia, Malta și San Marino, precum și Reprezentant Permanent al României la agențiile ONU (FAO, FIDA, PAM). În perioada 2014 – 2017 a fost șeful delegației României la International Holocaust Remembrance Alliance (IHRA), iar în intervalul 2012 – 2016, a ocupat funcția de emisar special al MAE pentru Parteneriatul Estic al UE și de director general al Departamentului Afaceri Regionale din Ministerul Afacerilor Externe. În Centrala MAE a mai deținut, inter alia, pozițiile de director general al Direcției Generale Europa Extinsă (2004 – 2007) și director adjunct al Direcției ONU. Vorbește limbile engleză, franceză și italiană.)
3. Misiunea Permanentă a României pe lângă Consiliul Europei de la Strasbourg – Ion Jinga (Diplomat de carieră. Deține gradul diplomatic de ambasador din anul 2017 și exercită, din august 2015, funcția de reprezentant permanent al României la ONU, New York. Din această poziție, a îndeplinit o serie de funcții în premieră pentru țara noastră, precum cea de Președinte al Comitetului de decernare a Premiului ONU pentru Populație, în 2019, 2020 și 2021, Președinte al Comisiei ONU pentru Dezarmare și Securitate Internațională (2018 – 2019), Președinte (2018) și Vicepreședinte (2019) al Comisiei ONU pentru Consolidarea Păcii, co-președinte al procesului de negocieri interguvernamentale privind reforma Consiliului de Securitate (2016 – 2017). Anterior, a deținut funcția de ambasador al României în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, între 2008 și 2015, iar în perioada 2003 – 2008 a fost ambasador al României în Regatul Belgiei. În Serviciul Exterior a mai exercitat, între 2000-2001, rolul de însărcinat cu afaceri a.i. și adjunct al ambasadorului în cadrul Reprezentanței Permanente a României la UE, Bruxelles, iar între 1998 – 1999 a fost adjunctul ambasadorului în cadrul aceleiași instituții, pe durata misiunii în Serviciul Exterior începute în anul 1995. În Centrala MAE a ocupat numeroase poziții, printre care cea de director general pentru Uniunea Europeană și membru al delegației României la Convenția privind viitorul Europei și Coordonator al Secretariatului Național al Delegației României, în intervalul 2002 – 2003, și membru în echipa de negociere a aderării României la UE, între 2000 și 2004. Vorbește limbile engleză și franceză.)
4. Republica Moldova – Cristian-Leon Țurcanu (Diplomat de carieră. Exercită, din 2016, funcția de ambasador extraordinar și plenipotențiar al României în Ucraina. Anterior, în perioada septembrie 2014 – octombrie 2015, a ocupat funcția de prim-colaborator în cadrul Ambasadei României la Chișinău. În Serviciul Exterior a mai activat în cadrul Ambasadei României la Washington, în perioada 2008 – 2012, și la Ambasada României la Berlin, între 2003 și 2008. În Centrala MAE, a ocupat funcțiile de director general al Departamentului Comunicare, Diplomație Publică și Culturală, între noiembrie 2015 și august 2016, director al Direcției Europa de Est și Asia Centrală, între aprilie și septembrie 2014, respectiv director adjunct al aceleiași direcții, în perioada septembrie 2013 – aprilie 2014. Vorbește limbile engleză, germană, suedeză și are cunoștințe de franceză, italiană și rusă.)
5. Ucraina – Alexandru Victor Micula (Diplomat de carieră. Deține gradul diplomatic de ambasador din 2008 și exercită, din 2019, funcția de Reprezentant cu însărcinări speciale pentru combaterea antisemitismului în cadrul MAE. În perioadele noiembrie 2018 – noiembrie 2019 și februarie 2016 – ianuarie 2018 a ocupat funcția de secretar de stat pentru afaceri interinstituționale în cadrul MAE, iar între noiembrie 2007 și iunie 2008 a fost secretar de stat, coordonatorul național pentru organizarea Summitului NATO de la Bucureşti. În perioada octombrie 2011 – februarie 2016 a fost ambasadorul României în Ungaria, iar în intervalul iunie 2014 – iunie 2016 a fost Secretar al Comisiei Dunării. A îndeplinit, de asemenea, funcția de ambasador extraordinar și plenipotențiar al României în Regatul Danemarcei și Republica Islanda, între 2009 și 2011. În perioada 2002 – 2007 a fost ambasadorul României în Republica Argentina și Republica Paraguay. În Serviciul Exterior a mai activat în cadrul Misiunii Permanente a României pe lângă Organizațiile Internaționale de la Viena (1999-2001) și al Ambasadei României la Budapesta (1997 – 1999). În Centrala MAE a mai îndeplinit funcțiile de secretar general al Ministerului Afacerilor Externe (iunie 2008 – aprilie 2009), director general pentru politici strategice (în perioada februarie – iunie 2007), director de cabinet al ministrului afacerilor externe și purtător de cuvânt al MAE (ianuarie 2001 – octombrie 2002). Vorbește limbile engleză și spaniolă și are cunoștințe de limbă maghiară.)
6. Regatul Suediei – Daniel Ioniță (Diplomat de carieră. Deține gradul diplomatic de ambasador din anul 2019 și a ocupat, din 2016, funcția de ambasador extraordinar și plenipotențiar al României în Republica Moldova. Anterior, în perioada 2015 – 2016, a îndeplinit funcția de secretar de stat pentru afaceri strategice în cadrul MAE. În perioada 2011 – 2015, a fost ambasador extraordinar și plenipotențiar al României în Regatul Norvegiei. În Serviciul Exterior, a mai activat în cadrul Ambasadei României la Stockholm, unde a îndeplinit funcția de prim-colaborator în perioada 2002 – 2006, și la Misiunea României la NATO și UEO Bruxelles, în 2002 și anterior, în 1998. În Centrala MAE, a ocupat funcțiile de director al Direcției Politici de Securitate în perioadele octombrie 2008 – mai 2009 și noiembrie 2009 – septembrie 2010, precum și de director adjunct al aceleiași direcții, în intervalul 2008 – 2009. A fost director adjunct, în 2000 și 2001-2002 și șef serviciu, în perioada 1999-2000, al Direcției NATO, UEO și Probleme Strategice. Vorbește limbile engleză, franceză și suedeză/norvegiană.)
7. Turkmenistan – Ion Naval (Diplomat de carieră. Ocupă postul de prim-colaborator în cadrul Ambasadei României în Republica Azerbaidjan din octombrie 2021, funcție pe care a îndeplinit-o și în intervalul septembrie 2020 – aprilie 2021. În perioada aprilie 2020 – octombrie 2021 a exercitat rolul de însărcinat cu afaceri ad interim în cadrul aceleiași ambasade. În Serviciul Exterior, a mai activat în cadrul Ambasadei României în Ucraina, în perioada 2008 – 2019. În Centrala Ministerului Afacerilor Externe, a lucrat în cadrul Direcţiei Europa de Est şi Asia Centrală, în perioadele 2019 – 2020 și 2007 – 2008. Vorbește limbile rusă, franceză, ucraineană, engleză.)
8. Republica Singapore – Iulian Buga (Diplomat de carieră. Deține gradul diplomatic de ambasador din 2008 și a ocupat, din 2015, funcția de ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al României în Regatul Suediei. Anterior, a îndeplinit funcțiile de ambasador extraordinar și plenipotențiar al României în Statele Unite ale Americii, în perioada 2013 – 2015, în Irlanda, în perioada 2009 – 2013, și în Regatul Țărilor de Jos, în intervalul 2001 – 2007, unde a deţinut şi poziţia de Reprezentant Permanent al României la Organizaţia pentru Interzicerea Armelor Chimice, ocupând și poziția de Preşedinte al Comitetului Conferinţei Statelor Părţi. În Centrala MAE a fost, între 2007 şi 2009, secretar de stat pentru afaceri politice şi strategice, iar anterior a ocupat funcțiile de director, în perioada 1999 – 2001, și director adjunct, în intervalul 1993 – 1994, al Direcţiei pentru America de Nord, precum și director adjunct al Direcției Protocol, în perioada 1992 – 1993. Vorbeşte limbile engleză şi franceză.)
9. Emiratele Arabe Unite – Octavian-Bogdan Badica (Ocupă, din 2010, funcția de șef al departamentului pentru verificare și raportare (head of controlling and reporting) în cadrul unei rețele private de sănătate, poziție din care gestionează întreaga activitate financiară a instituției și o serie de activități de coordonare aferente. Anterior, a ocupat funcția de auditor senior în cadrul unei importante firme de consultanță și audit. Este licențiat în administrarea afacerilor în cadrul Universității din București (2005 – 2008) și în limbi străine, cu o specializare în limbile engleză și arabă de la Universitatea Dimitrie Cantemir din București (2005 – 2008). Vorbește limbile engleză, arabă și franceză.)
Game over!
La nominalizarea domnului Octavian-Bogdan Badica ne-am blocat!
„Persoanele nominalizate sunt în marea majoritate diplomați de carieră și cunosc foarte bine problematicile în atenție” – se precizeaza de catre M.A.E.
Deci s-a anunțat nominalizarea drept ambasador pentru Emiratele Arabe Unite (nu oriunde, atenție) a unui tânăr contabil (32 ani) al unei cunoscute clinici medicale private din București, licențiat in studii economice. Mai contează ca nu îl recomanda nimic in acest sens, nu este diplomat, nu a avut nicio legătura cu MAE? Diplomații de cariera din MAE ce părere au, mai au sanse in aceasta conjunctura sau sa se reprofileze contabili / auditori? (va rugam sa va grăbiți pana nu se ocupa toate locurile, si nu suntem sarcastici!)
Suntem curioși și noi cine l-a recomandat pe acest domn, vocea și talentul? Cum s-a ajuns la el, și de ce nu s-a luat in calcul (de exemplu) pe contabilul de la Policlinica orășenească Târgu-Bujor? O fi pila cuiva, maestre ?
Oare a fost nominalizat acest tanar contabil doar pentru ca la Rețeaua de sănătate REGINA MARIA de unde provine se trateaza anumite personaje de la „varf”? (Cristina T.).

https://ro.wikipedia.org/wiki/Re%C8%9Beaua_privat%C4%83_de_s%C4%83n%C4%83tate_REGINA_MARIA?fbclid=IwAR0S5l64Nf_BV_Mqih33hZ0c5cHpByNF2SYqhqPrKNvYPandqUU1GLwWZOo
https://ro.wikipedia.org/wiki/Wargha_Enayati?fbclid=IwAR1DHKE7Zbn3t0rjWt4Jw2xApjLe8CAunBhopgdjCc36GkR7FIlbNZtS8a0

 

Octavian Badica

Controlling and Reporting Manager
Se alatura REGINA MARIA in 2010, in calitate de Financial Controller. Un an mai tarziu, devine Controlling and Reporting Manager, rol din care gestioneaza intreaga activitate financiara a Grupului, cu raportare directa catre CFO si Board.

Exclusiv

Sindicatul Diamantul demască acuzațiile false privind OUG 26/2024: Investiții esențiale în securitate, nu „megașpagă”

Publicat

pe

De

Sindicatul reacționează la un articol denigrator și prezintă argumente factuale privind necesitatea OUG 26/2024 pentru apărarea și securitatea României

Sindicatul Diamantul a emis un comunicat ferm ca răspuns la articolul „Megașpaga acordată pe șest de guvernul Ciolacu poliției, serviciilor secrete și Armatei în 2024 și care a aruncat în aer deficitul bugetar”, publicat de Mircea Marian. Sindicatul acuză articolul de manipulare și diseminare de informații false menite să discrediteze OUG 26/2024 și importanța forțelor de ordine.

Demascarea manipulării

Sindicatul condamnă folosirea termenilor „megașpagă” și „pe șest”, considerând-o o manipulare crasă a opiniei publice și o înțelegere superficială a necesităților de securitate ale României.

Scopurile reale ale OUG 26/2024

Sindicatul Diamantul subliniază că OUG 26/2024 nu a fost o „megașpagă”, ci o măsură necesară pentru:

  • Achiziția sistemelor Bayraktar TB2, drone militare esențiale pentru apărarea României.
  • Retenția personalului specializat, evitând exodul specialiștilor către sectorul privat.
  • Atragerea de noi cadre, în contextul deficitului de personal militar din multe țări NATO.
  • Modernizarea capabilităților defensive, în contextul războiului din Ucraina.

Contracararea acuzațiilor false

Sindicatul contrazice acuzațiile false, argumentând că:

  • Investițiile în personalul specializat nu sunt „șpăgi”, ci măsuri necesare pentru siguranța țării.
  • România nu este singura țară NATO care investește în retenția personalului din domeniul securității.
  • Impactul real al OUG 26/2024 este crucial pentru securitatea națională, prevenirea exodului de specialiști și investiția pe termen lung în personal calificat.

Acuzații de ipocrizie la adresa presei

Sindicatul Diamantul acuză presa de ipocrizie, subliniind tăcerea de 15 ani a jurnaliștilor cu privire la discriminarea polițiștilor, care au avut salariile înghețate și nu au primit compensația de risc prevăzută de lege. Sindicatul menționează și pensiile speciale majorate cu 50% pentru jurnaliști membri ai UZPR, pe care presa nu le-a criticat.

Gravitatea crizei de personal

Sindicatul denunță gravitatea crizei de personal din Poliția Română și Ministerul Apărării Naționale, cu procente ridicate de posturi vacante și lipsa personalului de curățenie din cauza salariilor neatractive.

Propuneri constructive

Sindicatul Diamantul, susținând transparența, propune:

  • Audit transparent al implementării OUG 26/2024.
  • Raportare publică a rezultatelor obținute în retenția personalului.
  • Comparație cu standardele NATO pentru a evalua adecvarea măsurilor.
  • Dialog cu sindicatele pentru optimizarea măsurilor.

Apel la responsabilitate

Sindicatul îndeamnă presa și analiștii politici să informeze corect opinia publică, nu să alimenteze neîncrederea în instituțiile de securitate prin manipulare și dezinformare.

Critici la adresa comunicării MAI

Sindicatul critică, de asemenea, comunicarea MAI, specializată doar în prezentarea de polițiști care ajută persoane în dificultate, și nu în reacții la articole jurnalistice tendențioase care afectează imaginea poliției române. În concluzie, Sindicatul Diamantul susține OUG 26/2024 ca măsură necesară pentru securitatea națională și condamnă manipularea informațiilor și denigrarea forțelor de ordine. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Inspecția penitenciară: Spectacol de marionete sau circ cu pretenții de control?

Publicat

pe

De

Sindicatul EQUITAS dă în vileag un control al Inspecției Penitenciare mai opac decât celula unui deținut. Întrebări fără răspuns, măsuri absurde și o campanie de imagine menită să acopere putreziciunea din sistem. Oare asistăm la un nou episod din serialul „Mușamalizare în Penitenciare”?

Controlul fantomă: Oamenii vin, oamenii pleacă, dar răspunsurile lipsesc cu desăvârșire

Sindicatul EQUITAS din cadrul Penitenciarului de Femei Ploiești – Târgșorul Nou își exprimă public îngrijorarea față de modul în care a fost organizat și desfășurat controlul efectuat de Inspecția Penitenciară, în perioada 7-11 aprilie 2025, sub mandatul fostului director general al ANP, Dan Halchin. Un control care, în loc să clarifice disfuncționalitățile existente, a lăsat în urmă mai multe semne de întrebare decât răspunsuri, conturând imaginea unui exercițiu formal, lipsit de obiectivitate și transparență. Un fel de „hai să ne facem că muncim”, dar cu bani publici și consecințe grave pentru angajații sistemului.

Stamatul dispărut și misterul atribuțiilor delegabile: O comedie neagră în stil penitenciar

Întrebările sindicatului EQUITAS sunt mai usturătoare decât o ploaie de pietre:

  • Care au fost atribuțiile specifice ale fiecărui membru al echipei de inspecție?
  • De ce figurează comisarul Stamate Alexandru în raportul final, deși misiunea i-a fost întreruptă după două zile? O fi fugit de groază, o fi fost răpit de extratereștri, sau pur și simplu s-a plictisit de atâta „muncă”?
  • Cine a preluat obiectivele acestuia și în baza cărei decizii legale? Oare s-au teleportat atribuțiile de la un membru la altul, sau au fost preluate pe sub mână, ca o șpagă în timpul unei vizite?
  • A existat o delegare oficială a atribuțiilor sau s-au produs încălcări procedurale grave? Adică, s-a respectat legea sau s-a făcut ca pe timpul lui Ceaușescu?

Domnule comisar de poliție penitenciară Ionuț Ghinea, coordonatorul misiunii de control, așteptăm răspunsuri! Sau vă ascundeți după deget, ca un deținut în timpul unei percheziții?

Disciplina ca biciul și contracte dubioase: Circul continuă, spectatorii plâng

Conform informațiilor deținute de sindicat, în urma controlului au fost generate peste 20 de sesizări către Comisia de Disciplină privind angajați ai unității, a fost sesizată Comisia de Disciplină și în cazul directorului adjunct pază, și au fost înaintate notificări către Curtea de Conturi și Parchet în legătură cu un contract de reparații. Adică, pe scurt, s-a aruncat cu noroi în stânga și-n dreapta, s-au căutat țapi ispășitori și s-au descoperit „nereguli” care, probabil, erau cunoscute de mult timp. Oare nu cumva asistăm la o campanie de imagine menită să acopere deficiențe de management, în loc să ofere soluții reale și echitabile?

Decu, victima colaterală și dubla măsură: Loialitățile contează mai mult decât legea?

Sindicatul EQUITAS amintește de cazul lui Mircea Decu, înlăturat din funcție în urma unui control anterior, pe baza unor acuzații lipsite de fundament. Astăzi, în fața unor fapte cu un impact mult mai grav, reacțiile oficiale întârzie sau lipsesc cu desăvârșire. Oare se aplică reguli diferite în funcție de loialități personale? Oare contează mai mult să fii „băiat bun” decât să respecți legea și să-ți faci treaba?

Directorul amnezic și angajații intimidați: Sistemul pde utrezeste de sus in jos

Actualul director al Penitenciarului, comisar-șef Toma Lucian, declară că nu avea cunoștință despre lucrările de reparații desfășurate într-o zonă vizibilă și intens circulată. Oare are amnezie, sau pur și simplu minte cu nerușinare? În acest context, se întreabă sindicatul, mai pot angajații să aibă încredere în factorii de decizie care își neagă responsabilitatea în mod repetat?

Mai mult, un agent a fost amenințat după ce a refuzat să execute o dispoziție ilegală privind reducerea cantității de hrană destinată deținutelor, iar un alt agent a fost supus unor presiuni pentru a face declarații false în legătură cu un contract de reparații, chiar în timpul desfășurării controlului. Oare mai este nevoie de alte dovezi pentru a demonstra că sistemul putrezește de sus în jos, iar angajații sunt supuși unor presiuni inimaginabile?

Haos, supraaglomerare și personal insuficient: Bomba ticăie, cine va exploda primul?

Sistemul penitenciar se află într-o criză acută, cu personal insuficient, incidente în creștere alarmantă și unități supraaglomerate. În anul 2024 au fost raportate peste 850 de incidente, de patru ori mai multe față de anul 2022. Un singur comandant de secție gestionează, uneori, peste 400 de deținute, iar o singură supraveghetoare este responsabilă de întreaga secție, în unele zile având în grijă peste 260 de persoane private de libertate. Serviciul 112 este apelat zilnic, uneori chiar de trei ori pe zi, transformând poarta penitenciarului într-un veritabil punct de intervenție de urgență. Oare mai așteptăm să explodeze o bombă, pentru a ne da seama că sistemul este pe marginea prăpastiei?

Sindicatul EQUITAS cere socoteală: Transparență, asumare și măsuri urgente

Sindicatul EQUITAS solicită Administrației Naționale a Penitenciarelor un punct de vedere oficial și documentat privind controlul efectuat în aprilie 2025, clarificarea și asumarea responsabilității pentru disfuncționalitățile grave constatate, și măsuri urgente pentru rezolvarea crizei de personal și a problemelor sistemice. În lipsa unui răspuns prompt și transparent, Sindicatul EQUITAS își rezervă dreptul de a sesiza mass-media, Parlamentul României și instituțiile europene competente.

Cerem o Inspecție Penitenciară independentă, credibilă și imparțială, care să contribuie la corectarea reală a disfuncționalităților, nu la mușamalizarea lor sau la denigrarea selectivă a unor angajați! Pentru că, în caz contrar, vom continua să asistăm la un spectacol grotesc, în care deținuții și angajații sunt victimele unui sistem putred și corupt. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Vălenii de Munte: Circul justiției continuă! Telefon confiscat ilegal și o femeie transformată în trofeu pentru polițiști prea zeloși

Publicat

pe

De

După episodul halucinant al armelor și mașinilor fantomă, poliția din Vălenii de Munte lovește din nou, transformând o percheziție într-un abuz cras (aici).

Cazul deja absurd de furt calificat, transformat într-o vânătoare demnă de Frații Marx de către Poliția, Parchetul și Judecătoria Vălenii de Munte, capătă accente și mai grave (aici).  Ziarul nostru, Incisiv de Prahova, dezvaluie, in exclusivitate – cum, în timpul percheziției domiciliare autorizate în baza unui mandat greșit, polițiștii au confiscat ilegal telefonul soției suspectului.

Telefonul soției, trofeu de război pentru polițiști?

Deși nu exista niciun indiciu că femeia ar fi implicată în vreun fel în presupusul furt, agenții, într-un exces de zel greu de înțeles, au confiscat dispozitivul.

Joi a avut loc percheziția informatică a telefonului la sediul IPJ Prahova, ocazie cu care femeia a fost nevoită să participe la întreaga procedură, fiind „plimbată” și ținută ore întregi la sediul poliției. Un adevărat tur de forță birocratic, în care victima colaterală este tratată ca un infractor!

Avertismente ignorate: Poliția sfidează legea cu nonșalanță

Potrivit surselor judiciare, înainte de percheziție, organul de cercetare penală a fost avertizat cu privire la ilegalitatea confiscării telefonului și a continuării percheziției, având în vedere erorile flagrante din dosar. Răspunsul poliției? Unul cinic „nu am ce să fac, percheziția a fost autorizată”. Oare asta înseamnă că poliția nu mai are obligația de a respecta legea, odată ce a obținut o autorizație, indiferent cât de aberantă ar fi aceasta?

Ignoranță sau rea-voință?

Specialiștii în drept penal sunt șocați de atitudinea poliției. „Atunci când intervine o situație nouă, neavută în vedere la momentul autorizării, chiar nelegale, se poate dispune revocarea măsurii”, explică un procuror pentru ziarul Incisiv de Prahova. Dar se pare că la Vălenii de Munte, legea este doar o recomandare, iar bunul-simț și respectul pentru drepturile cetățenilor sunt concepte abstracte.

Justiția prahoveană: un butoi cu pulbere gata să explodeze?

Cazul de la Vălenii de Munte nu este unul izolat. Din ce în ce mai mulți cetățeni se plâng de abuzurile și incompetența din sistemul judiciar prahovean. Oare până când vom tolera astfel de derapaje? Până când vom accepta ca poliția și justiția să se transforme într-o caricatură tristă a statului de drept? Răspunsul este simplu: până când vom începe să cerem socoteală celor responsabili. Și Incisiv de Prahova va continua să dezvăluie aceste abuzuri, pentru ca adevărul să iasă la lumină. Vom reveni. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv13 ore ago

Sindicatul Diamantul demască acuzațiile false privind OUG 26/2024: Investiții esențiale în securitate, nu „megașpagă”

Sindicatul reacționează la un articol denigrator și prezintă argumente factuale privind necesitatea OUG 26/2024 pentru apărarea și securitatea României Sindicatul...

Exclusivo zi ago

Inspecția penitenciară: Spectacol de marionete sau circ cu pretenții de control?

Sindicatul EQUITAS dă în vileag un control al Inspecției Penitenciare mai opac decât celula unui deținut. Întrebări fără răspuns, măsuri...

Exclusiv2 zile ago

Vălenii de Munte: Circul justiției continuă! Telefon confiscat ilegal și o femeie transformată în trofeu pentru polițiști prea zeloși

După episodul halucinant al armelor și mașinilor fantomă, poliția din Vălenii de Munte lovește din nou, transformând o percheziție într-un...

Exclusiv2 zile ago

Ministrul Barbu, eroul neașteptat sau ultima speranță a agriculturii românești? Lupta inegală cu mafia antigrindină continuă!

În timp ce fermierii se zbat să supraviețuiască, ministrul Barbu se luptă cu mafia antigrindină, riscând totul pentru a salva...

Exclusiv2 zile ago

„Ați sărit ca sacalii pe președintele nostru!”: Sindicatul Solidaritatea Ploiești acuză abuzuri și promite răzbunare

Sindicatul Solidaritatea Ploiești lansează un atac furibund la adresa fostei conduceri a Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), acuzând abuzuri grave,...

Exclusiv2 zile ago

Direcția Generală Anticorupție: Limitele puterii și consecințele abuzului

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul analizează cu rigoare competența specializată a Direcției Generale Anticorupție, demontând iluzia unei delegări nelimitate...

Exclusiv3 zile ago

Vama Prahova: Paradisul evaziunii, infernul contribuabililor – O nouă investigație Incisiv de Prahova, o nouă confirmare a corupției!

După ce am scris, au venit ei să confirme – Prahova, epicentrul mafiei vamale! (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici),...

Exclusiv3 zile ago

Prahova putredă: Justiția confirmă, mafia imobiliară se destramă (incet, dar sigur!)

Incompetență, corupție și impunitate – Rețeta dezastrului urbanistic din Ploiești După ani de zile în care am fost hărțuiți, șantajați...

Exclusiv3 zile ago

DOBROGEA, CÂMP DE EXPERIMENTE. Fermierii acuză teste ilegale și pericole geopolitice! SISTEMUL ANTIGRINDINĂ, groparul agriculturii romanesti: Dezvăluiri Incendiare!

Furtună la Ministerul Agriculturii: Fermierii prahoveni denunță „Furtul de ploaie” și acuză teste secrete în Dobrogea! Avertisment exclusiv: Un Memoriu...

Exclusiv3 zile ago

Scandal la IPJ Neamț: Distribuirea de măști chirurgicale drept o tactică de intimidare a polițiștilor

Un scandal a izbucnit la Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Neamț, după ce Sindicatul Diamantul a lansat acuzații grave privind...

Exclusiv3 zile ago

Sindicatul Sidepol denunță abuzuri manageriale în Poliția Română: Teleorman, un exemplu negativ

Într-o declarație recentă, Sindicatul Sidepol a denunțat o serie de abuzuri în cadrul Poliției Române, subliniind discrepanța dintre discursul oficial...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: O menajerie a ilegalităților, condusă de un director cu GPS-ul defect și protejată de DIP-ul Stockholm

Pantera neagră din Giurgiu e un biet motan pe lângă bestiile rare care mișună prin Târgșor. Iar Don Lucică, directorul...

Exclusiv5 zile ago

Impactul noilor măsuri fiscale asupra polițiștilor

Un nou proiect de lege, pus în transparență de Ministerul Finanțelor (MF), aduce cu sine un val de măsuri de...

Exclusiv5 zile ago

Sidepol denunță „Tăiați statul, nu siguranța!”: Guvernul Bolojan sacrifică polițiștii și militarii pentru a acoperi clientelismul și iresponsabilitatea financiară

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la măsurile bugetare propuse de Guvernul Bolojan, acuzând o nouă rundă...

Exclusiv6 zile ago

Coca-Cola Ploiești: Panica la imperiu! Controale inopinate descoperă mizeria? Directorul sună disperat la politicieni!

După dezvăluirile incisive, statul român LOVEȘTE: Coca-Cola prinsă cu „chiloții în… vine”!? La cateva ore de la publicarea articolului exploziv...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv