Featured
Cătălin Drulă a „cablat” EGIS România, firma pe care condus-o Clotilde Armand până în 2019, la contracte de zeci de milioane de euro cu statul

Ministerul Transporturilor, sub conducerea lui Cătălin Drulă, a semnat mai multe contracte de studii de fezabilitate si supervizare cu Egis România SA, firma pe care a condus-o Clotilde Armand până în iunie 2019. Subsidiara grupului francez de proiectare, inginerie și consultanță în construcții Egis va încasa de la CNAIR aproape 20 de milioane de euro pentru studii de fezabilitate şi contracte de supervizare. Suma e, însă, de două ori mai mare decât tot ce a reușit compania să încaseze, tot din contracte cu statul în tot anul precedent. Toate licitațiile câştigate de firma „de suflet” a lui Clotilde Armand sunt pentru proiecte de infrastructură mai mult decât vitale pentru Romania.
De 9 luni de când Cătălin Drulă e ministrul Transporturilor, firma a câştigat de două ori mai mulţi bani pe licitații și proiecte decât în tot anul 2020, peste 17 milioane de euro!
Şi mai mult, colegul de partid al lui Clotilde Armand, ministrul Cătălin Drulă (USR PLUS) a acordat un contract mamut de aproximativ 13 milioane de euro pentru o singură licitaţie firmei Egis pentru proiectarea şi execuţia a trei loturi din autostrada de centură a Capitalei. Aşadar, dacă în tot anul 2020, când Drulă şi Clotilde erau prieteni, dar nu erau la putere, firma EGIS (coincidenţă sau nu) a reuşit să totalizeze „doar” 9 milioane de euro din contracte şi licitații cu statul. Acum, după ce (total întâmplător) Drulă a ajuns ministrul Transporturilor, iar Clotilde Armand, primarul Sectorului 1, în doar 9 luni, cifra de afaceri cu statul a companiei EGIS s-a dublat (bineînțeles fără nicio legătură cu relaţia Clotilde – Drulă).
Peste 13 milioane de euro va încasa Egis International, una dintre firmele francezilor prezente în România, pentru proiectarea şi execuţia a trei loturi din autostrada de centură a Capitalei. Pentru a „salva aparenţele”, conducerea Egis s-a asociat în acest proiect cu Search Corporation SRL, firma româno-americanului Michael Stanciu, firma care cel mai probabil va fi cea care se va ocupa şi superviza construcţia efectivă a tronsoanelor. Cele două firme au o relaţie destul de strânsă, pornită în urmă cu câţiva ani prin care îşi împart în mod „eficient” licitaţiile şi contractele pentru tronsoane importante licitate de CNAIR. Împreună au câştigat contracte pentru studii de fezabilitate în cazul unor drumuri mult aşteptare de români, precum drumul expres Craiova – Târgu Jiu sau drumul expres Bacău – Piatra Neamţ, ambele finanţate din bani europeni.
Ca să fie clar pentru toată lumea studiile de fezabilitate plătite de CNAIR cu multe milioane de euro nu reprezintă construcţia efectivă a drumului, turnarea de asfalt sau nici măcar proiectarea exactă a anumitor porţiuni. Astfel, aceste licitații ale studiilor de fezabilitate, ultra-controversate de-a lungul timpului, nu ar putea duce deocamdată la construirea unui drum real, pe motiv că aceste ar putea conţine lacune, autorităţile fiind nevoite să organizeze aproape de fiecare dată o nouă licitaţie pentru a aduce completări şi a definitiva eventualele tronsoane.
Cine este Egis Romania, firma care i-a băgat milioane de euro în conturi lui Clotilde Armand cât timp a lucrat pentru ei
Grupul francez de proiectare, inginerie și consultanță în construcții Egis este prezent în România prin firmele Egis România și Egis Internațional SA Franța, Sucursala București.
Egis Romania este chiar firma pe care a condus-o Clotilde Armand, în perioada martie 2017-iunie 2019, din postul de director Dezvoltare pentru Europa. De altfel, chiar din CV-ul actualului edil al Sectorului 1 reiese că Egis este o companie franceză de inginerie civilă cu 14.000 angajați și 1 miliard euro cifră anuală de afaceri.
De asemenea, Clotilde Armand a ocupat, în perioada septembrie 2013 – martie 2017, director general pentru filialele Egis România, Bulgaria şi Moldova.
CV-ul lui Clotilde Armand, publicat pe site-ul Primăriei Sectorului 1
Cât timp s-a aflat la conducerea Egis România, Clotilde Armand a încasat un salariu de peste 36.000 de euro. E vorba despre venitual anual, aşa cum reiese din declaraţia de avere a lui Clotilde Armand depusă în 2018. În paralel, ea a mai încasat peste 7.500 de lei (1.666 euro), pentru că în paralel ocupa postul de consilier local la Primăria Sectorului 1. Mai mult, Clotilde Armand a declarat suma de 281.446 de lei, pentru servicii de management presate prin PFA-ul ei.
După ce a plecat de la Egis, Clotilde Armand a fost înlocuită de un alt francez, Alain de Penfentenyo, fost director operațional pentru Europa al Egis, care a deţinut şi funcții de conducere la Oficiul Drumurilor din Republica Democratică Congo. Acesta a gestionat printre altele, contractele companiei franceze pentru proiectele de autostrăzi Cernavodă-Medgidia și Arad-Timișoara-Lugoj și pentru reabilitarea DN 17, conform Profit.ro.
Vă reamintim că, în 2009, Clotilde Armand se afla la conducerea Distrigaz Bucureşti în momentul în care un muncitor a murit în urma unei explozii. E vorba despre un bărbat de 53 de ani care nu a mai apucat să iasă din şanţul pe care-l săpase. Procurorii au pus sub învinuire compania Distrigaz pentru omor. La scurt timp, Clotilde Armand a plecat din România.
De asemenea, Armand a fost acuzată că, în urma accidentului mortal, a plecat din România şi a revenit în 2013, la companiei Egis.
În septembrie 2020, primarul Sectorului 1, Dan Tudorache, a acuzat-o pe Clotilde Armand, la acel moment, contracandidata sa la alegerile locale, că nu-şi mai aminteşte despre trecutul ei profesional. Întrebată dacă a lucrat cu Primăriile din România, Armand a spus că e posibil să fie „o coincidenţă de nume”, deşi firma de consultanţă pe care a condus-o ar fi primit peste un milion de lei, bani publici, în baza unui contract de consultanţă pentru a atrage fonduri de la Banca Mondială. De asemenea, Bechtel, Egis si Distrigaz sunt companiile au spus-o în încurcătură pe Armand.
De altfel, firma Egis International SA Sucursala Bucureşti a încasat ani de zile bani pentru supravegherea lucrărilor la autostrada Transilvania, chiar şi după plecarea firmei americane Bechtell.
Pe 15 februarie 2021, Direcţia de implementare proiecte a CNAIR a plătit suma de 967.323 de lei (aproape 200.000 de euro) în baza contractului de supervizare lucrări de construcţie autostrada BRASOV-CLUJ-BORS, semnat pe 30 august 2004.
Ce contacte a câştigat Egis de când Cătălin Drulă conduce Ministerul Transporturilor
Din datele făcute publice pe portalul SEAP, firmele Egis România şi Egis International au câştigat licitaţii, în principal, pentru studii de fezabilitate în cazul unor proiecte importante de infrastructură.
De exemplu, în martie 2021, Egis România a câştigat, prin asocierea cu firma Search Corporation, licitaţia organizată pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic de execuţie pentru drumul expres Craiova – Târgu Jiu. Valoarea acestuia se ridică la 20.247.133.77 lei, adică echivalentul a 4.123.652 euro. Este vorba despre un proiect de finanţat din fonduri europene nerambursabile.
Tot prin asocierea cu Search Corporation, francezii de la Egis International au câştigat o licitaţie mult mai bănoasă, pe care a organizat-o Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), din subordinea Ministerului Transporturilor condus de Cătălin Drulă (USR PLUS). Este vorba despre un contract ce implică supervizarea, proiectarea şi execuţia a trei loturi şoseaua de centură a Capitalei.
Întreaga factură se ridică la 63.861.383 lei, adică 13.006.391 euro.
În total, valoarea contractelor câştigate de grupul Egis, inclusiv prin asocierea cu Search Corporation, se ridică la 17.130.043 EURO.
Prin comparaţie, suma este de aproape două ori mai mare decât cea din contractele câştigate la licitaţie în 2020. Vorbim de puţin peste nouă milioane de euro.
Peste şase milioane de euro va primi Egis International pentru un contract de supervizare în cazul autostrăzii Sibiu-Piteşti, secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti. În schimb, firma „soră”, Egis România, a câştigat licitaţia pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru modernizarea secţiunii feroviare Predeal – Braşov. Contractul se ridică la 2,8 milioane de euro.
De asemenea, la începutul anului 2020, Search Corporation și Egis România au câștigat un contract de aproape 9 milioane de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate al Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, conform Puterea.
În noiembrie 2020, Asocierea Search Corporation – Egis International – Egis Romania – Formin, a obținut contractul de 15,2 milioane de lei pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru primul lot din drumul de mare viteza Baia Mare – Suceava, segmentul Baia Mare-Bistrița.
Și tot Asocierea Search Corporation- Egis Romania a câștigat contractul de 17,8 milioane de lei pentru studiul de fezabilitate al Drumului Expres Constanta – Tulcea.
Aceleiași asocieri i-a mai fost atribuit contractul de 11 milioane de lei pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru Drumul Expres Tișita-Albita, la care se adaugă contractul de 3,6 milioane de lei pentru studiul de fezabilitate al drumului expres care leagă centura orașului Satu Mare de Oar, la granița cu Ungaria, pe care Search Corporation l-a câștigat singură.
Search Corporation, firma unui american de origine română, e o altă „abonată” la studiile de fezabilitate
Firma de inginerie şi consultanţă tehnică Search Corporation, condusă de Michael Mihai Stanciu (foto), un american de origine română, a caştigat doar în 2020 nu mai puţin de 16 contracte cu statul roman, reprezentat, adesea, de CNAIR. Valoarea totală se ridică la aproape 160 de milioanede lei.
Michael Stanciu a fost mai intâi promovat de fostul ministru al Transporturilor, Miron Mitrea, apoi sprijinit de liberali, fiind considerat un apropiat a lui Ludovic Orban. De altfel, el a avut o relaţie specială cu mai toţi primarii Bucureştiului, inclusiv cu Traian Băsescu, Adriean Videanu, Sorin Oprescu, precum şi cu fostul edil al Constanţei, Radu Mazare, conform Ştiridinbucovina.
Search Corporation a fost desemnata castigatoarea contractului de actualizare a studiului pentru proiectul tehnic a variantei de ocolire a orasului Ramnicu Valcea, in valoare de 3,8 milioane de lei, potrivit sistemului de licitatii publice (SEAP).
La inceputul lunii noiembrie, Compania de Drumuri i-a atribuit contractul, în valoare de 2,6 milioane de lei, pentru elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic de executie pentru sectorul Pitesti – Mioveni, parte din Drumul Expres Pitesti-Brasov.
La finalul lunii noiembrie 2020, Search Corporation a obtinut contractul pentru studiul de fezabilitate pentru constructia variantei de ocolire Timisoara Vest, in lungime de 22 de kilometri. Contractul are o valoare de 3,6 miioane de lei, fara TVA.
Tot firma americanului de origine romana a mai castigat, doar in luna septembrie, contractele pentru studiile de fezabilitate ale sectoarelor de drum expres Pascani-Suceava (11,7 milioane de lei), Suceava-Siret (10 milioane de lei) si cel pentru nodul rutier Cumpana A4 – DN 39E (674.000 de lei). Doar in luna septembrie, Search Corporation a adunat circa 22,5 milioane de lei.
In iulie, Search Corporation a mai luat 17,8 milioane de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate (SF) si a proiectului tehnic de executie pentru Drumul Expres Constanta – Tulcea, 3,6 milioane de lei pentru SF-ul sectorului de drum expres dintre varianta de ocolire a orasului Satu Mare si Oar, granita romano-ungara si drumul expres M49 din Ungaria si 11 milioane de lei pentru SF-ul drumului expres Tisita-Albita.
In mai, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) le-a acordat contractul de 20 de milioane de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic pentru autostrada Brasov-Bacau.
In martie, Search Corporation a mai castigat circa 446.000 de lei pentru servicii de asistenta tehnica in cadrul proiectului „Regiunea Nord-Est-Axa Rutiera Iasi-Suceava” si 8,7 milioane de lei, pentru studiul de fezabilitate al autostrazii Timisoara-Moravita.
Compania lui Michael Stanciu a inceput bine anul trecut, cu un contract de 8,9 milioane de lei, pentru realizarea studiului de fezabilitate al drumului expres Bacau-Piatra Neamt.
Compania care se ocupa cu activitati de inginerie si consultanta tehnica este detinuta in procent de 99,98% de firma americana Search Avg, in timp de Michael Mihai Stanciu are o parte de 0,01%. In 2019 avea o cifra de afaceri de 6,68 milioane de lei, o pierdere de 6,65 milioane de lei si 107 angajati.
In august au obtinut contractele pentru sectorul Gaesti-Ploiesti din Drumul Expres (15,8 milioane de lei) si cel pentru supervizarea tronsonului 1 din Drumul Expres Craiova-Pitesti (17,5 milioane de lei). (Cerasela N.).
Exclusiv
Jilava, Mioveni – aceeași mizerie! Baroneasa Whatsapp și tunurile penitenciarelor românești

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plânge după Mioveni!
Cristina Teoroc, supranumită „baroneasa” de la Jilava – penitenciarul cu o reputație sinistră, „al morților subite” – a erupt pe grupul de WhatsApp al directorilor de penitenciare. Motivul? Schimbările de strategie ale noii conduceri ANP, care au îndrăznit să atingă sacrosanctele „aranjamente” ale vechii găști. Se pare că „baroneasa” își varsă nervii pentru că un anumit director Sabăreanu – un apropiat al familiei sale și partener de drum sindical al soțului – a fost „decapitat” de la Spitalul Penitenciar Mioveni de către noul director general, comisar-șef Bogdan Geo Burcu. (Conform informațiilor publicate inițial de FSANP și preluate de diverse surse media).
𝐌𝐚𝐢 𝐞 𝐜𝐢𝐧𝐞𝐯𝐚 𝐭𝐫𝐞𝐚𝐳 𝐥𝐚 𝐨𝐫𝐚 𝐚𝐬𝐭𝐚?
Sabăreanu, cel îndepărtat din funcție, nu ar fi fost schimbat degeaba. Se vorbește tot mai insistent despre un tun de 200.000 de lei, orchestrat împreună cu dr. Costin Ștefan, consilierul bine-cunoscut al ministrului Sănătății, Alexandru Rafila, conform investigațiilor FSANP. Dar în loc să-și plece capul rușinat, Sabăreanu se victimizează: „Sindicatul schimbă directori prin reclamații!”. O victimizare clasică, desprinsă parcă din manualul infractorului bugetar de succes! Se pare că reacția promptă a Corpului de Control a stricat socotelile celor care sperau la o mușamalizare ca la carte.
De la pile și umbrele, la scaunul de director: Rețeta succesului în sistemul penitenciar
Sursele noastre sunt fără echivoc: Sabăreanu nu a ajuns în scaun prin merite sau competențe, ci prin protecție sindicală și sprijin politic. Un traseu tipic pentru mulți directori din sistemul penitenciar, unde pilele și umbrelele sunt mai importante decât rezultatele și munca cinstită. Oare cum ar reacționa ministrul Radu Marinescu dacă ar vedea cu ochii lui cum se fac numirile în sistem, dincolo de rapoartele cosmetizate?
Baronesele dau lecții de morală: Ipocrizie la nivel inalt
„Baroneasa” Teoroc, în timpul ăsta, dă lecții despre corectitudine și „dublu standard”, deși conduce un penitenciar, Jilava, care este un focar de probleme. Orice critică la adresa „baronesei” este imediat întâmpinată cu amenințări de proteste de către soțul sindicalist. Un adevărat scut familial împotriva oricărei forme de control sau responsabilizare!
Apel către Ministrul Justiției: Curățenie generală la Jilava și Mioveni!
Domnule ministru Radu Marinescu, vă îndemnăm să mergeți la Jilava nu doar în „vizită”, ci într-un control adevărat. Poate veți descoperi mai multe decât rapoartele cosmetizate și declarațiile sforăitoare de pe WhatsApp. E timpul să faceți curățenie în sistemul penitenciar, începând cu aceste două focare de corupție și incompetență!
Decență și gura mică!
Pentru doamna Cristina Teoroc și domnul Sabăreanu, mesajul nostru este simplu:
- Baroneaso, mai puțină morală de doi bani și mai multă decență! Nu mai da lecții de corectitudine, când conduci un penitenciar cu probleme grave!
- Sabăreane, gura mică! Ultimul om care ar putea da lecții despre integritate ești tu, cel acuzat de sifonarea banilor publici! (Cristina T.).
Exclusiv
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la dezamăgirea și frustrarea tot mai mari resimțite de polițiștii tineri, mulți dintre ei dorind să părăsească sistemul din cauza presiunii, lipsei de sprijin, salarizării precare și a condițiilor de muncă improprii. Sindicatul dezvăluie un „caz real, problemă generală”, în care un polițist tânăr și-a exprimat dorința de a demisiona din cauza nemulțumirilor acumulate.
Stres, lipsă de sprijin și deficit de personal: Problemele majore ale polițiștilor
Potrivit Sindicatului Sidepol, principalele neajunsuri cu care se confruntă polițiștii sunt:
- Stres psihic acumulat prin tot mai multe atribuții acordate.
- Lipsa de sprijin din partea managerilor, adesea lipsiți de pregătirea necesară.
- Lipsa resursei umane (peste 25.000 de angajați lipsă), un coleg fiind nevoit să lucreze pentru 3-4.
- Salarizare incorectă și lipsa de predictibilitate a carierei, prin modificarea succesivă a legislației în defavoarea angajaților.
- Condiții de muncă improprii.
- Dotare precară și legislație care nu apără angajatul.
„Guvernul Bolojan nu face decât să adâncească criza”: Critici la adresa măsurilor guvernamentale
Sindicatul critică măsurile anunțate de Guvernul #Bolojan, care, în loc să îmbunătățească situația, „nu fac nimic altceva decât sa adâncească și mai mult criza din sistem”.
Cerințe concrete: Cariere predictibile, salarizare echitabilă și recunoașterea bolilor profesionale
Sindicatul Sidepol solicită măsuri imediate și concrete pentru îmbunătățirea situației polițiștilor:
- Un cadru predictibil al carierei polițistului.
- Salarizare echitabilă și motivantă.
- Recunoașterea bolilor profesionale și sprijin real pentru sănătatea polițiștilor.
- Suplimentarea resursei umane prin încadrări și școli adaptate nevoilor actuale.
- Dotare modernă și eficientă.
- Legislație care să apere angajatul în raport cu atribuțiile pe care le desfășoară.
„Polițiștii nu cer privilegii, ci doar respectul și condițiile minime”: Un apel la responsabilitate
Sindicatul subliniază că polițiștii nu cer privilegii, ci doar respectul și condițiile minime pentru a-și putea face datoria față de cetățeni și față de România. (Cerasela N.).
Featured
Agresorul polițistului lovit cu o sticlă, arestat preventiv după 3 zile. Complicele, sub control judiciar
-
Exclusivacum 3 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 5 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 2 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 4 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 3 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!