Connect with us

Exclusiv

Noul ”Mesia” al politicii românești – Drula cel ”cablat” de Coldea si de DNA – poate sa spuna un ”stop game” si sa indrepte „cablajele” si catre Ciolos?

Avatar

Publicat

pe

Dacian Ciolos era intrat in politica – faptul ca era sau nu membru real al PNL e doar un detaliu tehnic, asocierea sa cu acest partid, consfintita la marsul organizat cu mult fast de catre PNL, intr-o duminica cu ceva timp in urma ( nu cred ca merita sa ne amintim cand), precum si sprijinul politic acordat de catre PNL programului sau, nu mai lasa loc de interpretare : Ciolos a jucat politic, Ciolos e un om politic dar a pierdut tot ceea ce avea tehnocart dar si politic in el…

Ciolos trebuie sa ne raspunda la cateva intrebari legate de trecutul sau, mai exact de perioada in care a fost consilier, apoi secretar de stat la MADR si ultimamente ministru la acelasi minister. Pentru o reimprospatare a memoriei, reamintim ca domnul Dacian Ciolos a ocupat urmatoarele functii in cadrul MADR :

Intrebare retorica/Cine l-a sprijinit pe tanarul Dacian Ciolos, la 37 ani, sa ajunga important atat in minister cat si in comisia europeana in 2010?

Din evaluarea CV-ului fostului premier rezulta unele aspecte interesante:

  • 2005 – 2007: Consilier al Ministrului Agriculturii si purtator de cuvant pentru Romania in cadrul Comitetului special pentru agricultura al Consiliului UE;
  • 2007: Subsecretar de stat pentru afaceri europene in cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale;
  • 10.2007 – 22.12.2008: Ministru al Agriculturii si Dezvoltarii Rurale

Se poate observa ca Dacian Colos a avut functii importante in cadrul ministerului agriculturii incepand cu anul 2005, cu rol activ si relevant pe zona atragerii si utilizarii fondurilor europene nerambursabile in domeniul agriculturii, sens in care poate ar trebui intrebati si fostii ministrii ai agriculturii Flutur si Remes despre cetateanul Ciolos.

Oare nu a stiut cum s-au cheltuit banii europeni in dezvoltarea softurilor si aplicatiilor in cadrul APIA unde lucrurile merg si astazi foarte prost vezi articolul din link-ul file:///C:/Users/user/Downloads/CV-ul%20necosmetizat%20al%20lui%20Dacian%20Ciolo%C5%9F.html

Unde se afirma ca :  “Insa nici pana la ora actuala Ciolos nu a finalizat aceasta strategie agricola. Cat timp a fost consilier si subsecretar de stat, Dacian Ciolos a fost implicat direct in procesul de absorbtie a fondurilor comunitare si in punerea pe picioare a Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA). Insa despre modul cum s-a implicat Ciolos in aceste chestiuni se poate observa si astazi, cand Romania are mari probleme cu aceste doua cerinte. Trebuie precizat ca Dacian Ciolos a absolvit in 1994 Facultatea de Horticultura din cadrul Universitatii de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara din Cluj.”

In fapt se poate constata cum i s-a construit un parcurs  – “oare cine i l-a constuit? “ o intrebare retorica, cine l-a sprijinit pe tanarul Ciolos, la 37 ani, sa ajunga important atat in minister cat si in comisia europeana in 2010 etc…, si, daca el nu a contribuit direct sau mijlocit la ascensiunea financiara a unor firme care au “castigat” licitatii publice pentru dezvoltare de sisteme informatice in structuri ale ministerului agriculturii cum ar fi: Siveco, Team Net sau derivatele sale organizationale… si  nu numai aceste firme abonate de foarte multi ani la banii publici si europeni!

Pe acest fond ar trebui sa se analizeze rolul lui Ciolos, avand in vedere functiile publice detinute in ministerul agriculturii, in cunoasterea activitatilor investitionale derulate din 2006 in cadrul APIA, ca prim exemplu, in special pentru achizitionare si dezvoltarea unui sistem informatic, respectiv prestari servicii IT in cadrul acestei structuri din cadrul ministerului agriculturii.

Din diverse medii se poate afla, in special de la fostii sefi ai corpului de control al ministrului agriculturii din perioada 2006-2009, diversii secretari de stat sau specialisti din structura MADR, APIA etc…, despre existenta unei adrese a sefului corp control dir.gen. Cornel Honorel Dicu, intocmita de doi functionari Petrica Anton si Carmen Gheorghe, catre Gheorghe Albu, secretar de stat al MADR cu nr.63986/28.11.2008, cand inca ministru era Ciolos si cred ca a stiut desprea continutul acesteia, respectiv despre un raport de control al aceluiasi sef al corupului de control al ministrului agriculturii datat sub nr.61007/09.02.2009, adresat noului ministru de atunci Ilie Sarbu, avizat de acesta si de consilierul lui, de atunci, Viorel Davidoiu. Mai mult, in urma raportului – nota anterior amintit ministrul Ilie Sarbu a remis o adresa sub nr. 61007/10.02.2009 si documentul in cauza anexat catre PICCJ, in atentia procurorului general de atunci nimeni alta decat Laura Codruta Kovesi, mentionand faptul ca nota de control cu rezultatul verificariilor intreprinse la APIA este necesar a fi supus cercetarilor legale in cauza in vederea stabilirii daca neregulile constatate intra sub incidenta unor fapte penale sanctionate ca infractiuni de Codul Penal sau alte legi speciale incidente. Aceleasi documente au fost transmise in copie si catre MAI, IGPR Directia de Investigare a Fraudelor de catre dir.general corp control al MADR, Cornel Honorel Dicu sub nr. 61007/16.02.2009, fiind primite, in aceeasi data, documentele referite, sub semnatura propie, de catre un comisar sef Chinau din cadrul institutiei mentionate.

Ce s-a intamplat cu cercetarea penala a continutului documentelor in speta data si care a fost rezultatul inceperea urmariri penale sau alta solutie despre care nu s-a aflat public inca. Dar sistemul informatic de la APIA functioneaza precar si lucrurile nu stau in ordine cu cheltuirea banilor europeni in aceasta zona  a APIA si nu numai.

Documentele mentionate anterior cuprindeau referiri la incheierea contractului de prestari servicii nr.20/15.07.2006 cu obiect “Dezvoltarea software-ului pentru sistemul IT al APIA si IACS” IACS  este  – Sistemul Integrat de Administrare şi Control (IACS) din România (vezi link http://www.apia.org.ro/ro/directia-masuri-de-sprijin-i-iasc/sistemul-integrat-de-administrare-si-control-iacs-din-romania1393245798) avand o valoare contractuala de 13.899.597 lei + TVA, cu un termen de finalizare de 12 luni de la data intrarii in vigoare a contractului ( termen finalizare 24.07.2007). Termenul de finalizare a fost cu mult depasit si mai mult pretul contractul a fost majorat fara licitatii etc. Contractul a fost atribuit in iulie 2006, catre consortiul SIVECO – ABG STERPROJEKT, din Polonia. Interesant este ca s-a facut o comparatie, in baza controlului ministerului, intre contractul din 2006 si unul sub nr.20/2008, un contract aditional la cel vechi constatandu-se, constatandu-se ca contractul initial a fost modificat succesiv prin cel putin 5 acte aditionale: act ad nr.1/18.07.2006 prin care a fost decalat termenul de finalizare a proiectului la o alta data 24.08.2007 aspect cce denatureaza procedura legala de licitatie publica anterioara; act ad nr.2/15.12.2006 prin care se extinde obiectul contractului cu “servicii de consultanta, dezvoltare si prelucrare software privind normalizarea si pregatirea datelor de digitalizare in vederea migrarii in structura geodatabase in vederea realizarii modelului digital al terenului si includerea componentei pentru plati complementare nationale directe in aplicatia IACS pentru platile directe pe suprafata pentru produsele agricole”. S-a stanbilit prin acest act aditional un nou cost suplimentar de 6.601.170 lei + tva; act.ad. nr.3/08/08/2007 rin care se modifica graficul de lucrari si de facturare al contractului; act.ad. nr.4/30.11.2007 (deja Ciolos era ministru la aceasta data de cel putin o luna si jumatate) prin care se modifica din nou graficul de lucrari pana la data de 29.02.2008 si se reactualizeaza graficul de facturare deci si de plati; act.ad. nr.5/26.02.2008 (Ciolos inca ministru) prin care se aproba oprirea realizarii modului de dezvoltare rurala si diminuarea pretului cu contravaloarea acestuia in suma de 208.494 lei o actiune cel putin hilara si nelegala pentru ca modicifica cerintele licitatiei din 2006 etc….si se prelungeste totodata termenul de finalizare al proiectului pana la data de 20.08.2008. valoarea contractul dupa aditionale in cauza a devenit de 24.147.807 lei fata de cea stabilita initial prin licitatie.!!!.

Aceste acte aditionale semnate de reprezentantii APIA si acceptate tacit sau nu de catre oficialii MADR nu au avut  referate e fundamentare conform legii, singurul act ad fiind cel cu nr.2/15.12.2006. Ministerul a fost practic vaduvit prin aceste acte aditionale de finalizarea la termenul convenit prin licitatie si la pierderea de venituri din penalitatile legale ce ar fi trebuit percepute de stat pentru intarzierile contractuale acceptate fara solicitarea de sume penalizatoare in cuantum de 0,06% per zi de intarziere din valoarea contractului….Aceasta frauda cine o plateste si cine e responasbil din parte statului reprezentat in MADR de ministru secretari de stat, dir.generli si reprezentatii APIA etc….. De remarcat ca Curtea de Conturi a demarat si ea la aceea vreme un control pe subiect prin verificare contractelor la APIA inclusiv cel sub nr.20/2006.

Interesant este ca a fost semnat un acord cadru nr.73/31.12.2008 (sub nr.28323/31.12.2008 la SIVECO) intre APIA si asociatia formata din SIVECO, TEAMNET INTERNATIONAL si ABACO srl din Italia, pentru servicii de extindere si dezvoltare a sistemului informatic al APIA, pentru circa 36 luni cu o valoare de 12.000.000 eura +tva pentru intreaga perioada (4000000 euro/an). Oare ministrul Ciolos care a plecat in 22.12.2008 nu stia nimic despre acest acord cadru care sigur a inceput sa fie negociat cu cel putin 6 luni inainte desemnare celor trei firme de catre APIA. Ministru in calitate de ordonator principal de credite nu stia ce aproba prin bugetele anuale sau la rectificari sau nu era informat de subordonati etc… Cum de nu este intrebat despre situatia din cadrul integului minister si entitatile subordonate sau coordonate de stadiul investitiilor derulate in perioada 207-2008 dar si anterioara cand era o persoana cu responsabilitati exprese pe zona fonduriloe erupene etc….In perioada 2007-2008 au fost sesizate la nivelul APIA/IACS in februarie 2009 o serie de disfunctii in functionare sistemului informatic din perioada mentinata cu o serie de implicatii in efectuarea platilor catre fermieri pentru 2007,2008. Au existat mai mult activitati de audit CE?DG Agri 2007 -2009 la nivelul MAPDR pentru identificare functionarii IACS constatandu-se multe deficiente cum ar fi:sufrafete de teren neeligibile/terenuri abandonate, digitalizari incorecte, modificari de peisaj, nu au fost furnizate informatii corecte catre fermieri (cred ca si acum e la fel) aspect ce a determinat erori in identificarea parcelelor si intarzieri in procesarea cererilor fermierilor, controalele clasice in teren s-au facu pana in februarie 2008 sens in care datorita iernii multe parcele agricole nu au fost corect determinate, masuratori  “generoase”, controlul prin teledetectie a fost facut cu intarziere in 2007 datorita disfunctionalitatilor in sistemul IACS, cu risc si pentru 2008. Reprezentantii CE au solicitat autoritatilor romane clarificari suplimentare in situatiile identificate si cel mai important verificari retoactive in Sistelul de plati al APIA intrucat era deja al doilea an de implementare a schemelor de plata APIA (2007 -2008 si in mandatul lui Ciolos) si nu a fost constituita pana in martie 2009 o strategie de luare in calcul al noilor informatii  produse prin sistemul IT de la APIA pentru verificarile retroactive, iar APIA nu a analizat supradeclararile care pot intra sub incidenta sanctiunilor art.138 (2) din Reg CE nr.1973/2004 pentru SAPS si art.53 din Reg CE nr.796/2004 pentru CNDP

Un alt proiect IT “implementat” tot de SIVECO este cel de la APDRP – Agentia de plati pentru dezvoltare rurala si pescuit unde pana in februarie 2009 sistemul informatic integrat derulat in baza contract PHARE RO-2005/017-553.03.02.03 care si el a fost intarziat mult cel putin 4 ani la acea data si cu o serie de deficiente in functionare  ( nu au fost realizate teste de capacitate pentru sistem, timpii de raspuns nu sunt cei stabiliti contractual, nu au fst predate la aceea vreme versiuni complete ale manualelor de utilizare ale sistemului implemntat de SIVECO (vezi si Cardul de sanatate, SIUI de la CNAS) aspecte sesizate la acel moment de responsabili din cadrul APDRP catre oficialii MADR dar nu au fost reactii pe masura etc… Nimeni nu s-a sesizat si pe acest contract…. Multe din deficientele din sistemul IACS au fost constatate in timpul misiunilor de audit din perioada 18-22.06.2007, 03-09.09.2007, 28.01 – 31.01.2008, 29.09. -03.10.2008 si care urmau a fi discutate la Bruxelles in cadrul intalnirii bilaterale din data de 27.03.2009.

Ce stie despre toate acestea actualul lider al partidului USRPLUS si ce raspuns a fost primit de la CE pe subiectul agricultura la accea vreme etc…? Dar, binomul D.N.A – S.R.I. ce au facut cu aceste date? Drula, asteptam un raspuns pe „surse” cu stenograme! (Cristina T.).

Exclusiv

Precizarile MAI nr 43072 din 04.12.2017 privind actualizarea veniturilor salariale folosite la stabilirea pensiilor militare

Avatar

Publicat

pe

De

  1. Pe link aveti precizarile MAI nr 43072 din 04.12.2017 privind actualizarea veniturilor salariale folosite la stabilirea pensiilor militare. IPJ Mehedinti ni le-a comunicat doar in baza unei sentinte definitive. Ca asa i-au invatat contabilii in uniforma din DGF. Sa nu dea din casa, de buna voie, nicio informatie care ne-ar ajuta sa pricepem cum se calculeaza salariile si pensiile militare, dezvaluie sindicatul Diamantul. ( Cerasela N).
precizarile MAI 43072 din 04.02.2017

https://drive.google.com/file/d/1gor7-2b_VpKIEiDXnRHRf7VYCQbE4ZoR/view?usp=drivesdk

Citeste in continuare

Exclusiv

De la obligarea urinării în sala de examen, la note de 10 transformate din nota 2.50/Jandarmeria Română, o instituție a absurdului!

Avatar

Publicat

pe

De

În imaginile de mai jos veți putea vedea adevărate „miracole” ale examenului de admitere în școlile Jandarmeriei Române.
După ce zilele trecute auzeam cum un candidat nu a fost lăsat să își satisfacă nevoile fiziologice la toaletă și a fost nevoit să folosească o sticlă, chiar în sala de examen, acum vedem cum candidați notați inițial cu 2.50 au ajuns să fie admiși cu nota 10.
Pentru această situația există o singură soluție:
ori pleacă cei care au notat în primă instanță candidatul cu 2.50, ori cei care după contestație au acordat nota 10. Chiar nu vrem să credem că șefii din Jandarmerie     și-au făcut de cap și au „vândut” admiterea, în cel mai lipsit de scrupule mod, dezvaluie cei din sindicatul Europol. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Este haios când unii care habar n-au despre ce vorbesc n-au fost revoltați când în România drepturile absolute au fost încălcate, dar sunt revoltați acum când perfect legal poți îngrădi drepturi relative pentru protejarea sănătății populației

Avatar

Publicat

pe

De

Potrivit Convenției CEDO, drepturile fundamentale se împart în 2 categorii: 5 drepturi absolute și 19 drepturi relative. Diferența dintre cele 2 este una esențială: primele nu pot fi îngrădite legal, nu pot exista pe ele excepții, limitări sau derogări, în schimb pe drepturile relative pot exista toate acestea. Este haios când unii care habar n-au despre ce vorbesc n-au fost revoltați când în România drepturile absolute au fost încălcate (dreptul de a nu fi supus pedepselor sau tratamentelor inumane sau degradante, dreptul de a nu fi condamnat fără lege), dar sunt revoltați acum când perfect legal poți îngrădi drepturi relative pentru protejarea sănătății populației.
Drepturile absolute (nu pot fi îngrădite)
1. Dreptul de a nu fi supus pedepsei cu moartea.
2. Dreptul de a nu fi supus torturii sau pedepselor ori tratamentelor inumane sau degradante.
3. Dreptul de a nu fi supus sclaviei.
4. Dreptul de a nu fi condamnat fără lege.
5. Dreptul de a nu fi judecat de 2 ori pentru aceeași faptă.
Drepturile relative (pot fi îngrădite legal, supuse limitării, pot exista excepții și derogări), precizeaza Sorina Ruxandra Matei.
1. Dreptul la viață.
2. Dreptul la libertate și siguranță.
3. Dreptul la un proces echitabil.
4. Dreptul la respectarea vieții private și de familie.
5. Libertatea de gândire, de conștiință și de religie.
6. Libertatea de exprimare.
7. Libertatea de întrunire și de asociere.
8. Dreptul la căsătorie.
9. Dreptul la un recurs efectiv.
10. Dreptul la nediscriminare.
11. Dreptul la protecția proprietății.
12. Dreptul la instruire.
13. Dreptul la alegeri libere.
14. Dreptul de a nu fi privat de libertate pentru datorii contractuale.
15. Libertatea de circulație.
16. Dreptul de a nu fi expulzat arbitrar.
17. Dreptul la 2 grade de jurisdicție în materie penală.
18. Dreptul la despăgubiri în caz de eroare judiciară.
19. Dreptul la egalitate între soți. (Cristina T.).

Citeste in continuare

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Partener special – probleme juridice

Știri calde

Exclusiv5 ore ago

Precizarile MAI nr 43072 din 04.12.2017 privind actualizarea veniturilor salariale folosite la stabilirea pensiilor militare

Pe link aveti precizarile MAI nr 43072 din 04.12.2017 privind actualizarea veniturilor salariale folosite la stabilirea pensiilor militare. IPJ Mehedinti...

Exclusiv8 ore ago

De la obligarea urinării în sala de examen, la note de 10 transformate din nota 2.50/Jandarmeria Română, o instituție a absurdului!

În imaginile de mai jos veți putea vedea adevărate „miracole” ale examenului de admitere în școlile Jandarmeriei Române. După ce...

Exclusiv1 zi ago

Este haios când unii care habar n-au despre ce vorbesc n-au fost revoltați când în România drepturile absolute au fost încălcate, dar sunt revoltați acum când perfect legal poți îngrădi drepturi relative pentru protejarea sănătății populației

Potrivit Convenției CEDO, drepturile fundamentale se împart în 2 categorii: 5 drepturi absolute și 19 drepturi relative. Diferența dintre cele...

Exclusiv4 zile ago

O… emanatie scoasa de un sef de structura SRPT, cu pretentie de dispozitie, motivata de cvasicunoscutul „c-asa vrea p.. mea”!

Criticile noastre privind unele apucaturi manageriale de la nivelul IPJ Neamt risca sa creeze o perceptie incorecta asupra intregului colectiv....

Exclusiv6 zile ago

Noul comandant al Academiei de Poliție, Claudiu Chindriș, alaturi de sefi din D.I.P.I (Tiberiu – Silviu DUMITRACHE) au destructurat o grupare de crima organizata de la varful M.A.I.

Noul comandant/rector al Academiei de Poliție (numit la data de 16.septembrie 2021), Claudiu Chindriș, a avut diverse funcții în ambele...

Exclusiv6 zile ago

Nu există decât o soluție. Lockdown/Pentru că Parlamentul României nu știe să facă o lege/Acesta este nivelul

După aproape 2 ani, Parlamentul României n-a aflat că NU POȚI condiționa de certificat pe termen NELIMITAT ( starea de...

Exclusiv6 zile ago

GAME ON!/Jocul de-abia începe!/Ofiterul activ – SRI – care a fost, ilegal, consilier al Ministrului Justitiei (Robert Cazanciuc – PSD), a fost „plantat” intr-o multinationala, al treilea cel mai mare contribuabil al României

Motto: „Mi-erai coardă, ți-eram pește / Și împărțeam patul frățește. / Dar tu, coardă, m-ai trădatu’ / Și cu altu’...

Exclusiv1 săptămână ago

Cea mai mare teapa data data de diversi Arafati asiguratilor de sănătate, cea mai mare teapa data tuturor asiguraților

Oare de ce nimeni nu vorbeste despre confiscarea lunara de la dumneavoastra a sumei de 600 de milioane de Euro,...

Exclusiv1 săptămână ago

La Poliția Locală Ploiești, contractul și acordul colectiv de muncă s-a prelungit în condițiile si dispozitiile art 20 din Legea 55/2020/Directorul Albu Catalin nu ar fi vrut alt contract colectiv de munca deoarece sindicatele solicitau zile libere in plus

Starea de alerta a fost benefica, pana acum, pentru climatul si linistea din Politia Locala Ploiesti. Prin disp. art. 20...

Exclusiv1 săptămână ago

Consiliul Local Ploiesti a fost pacalit sa aprobe un Regulament de Functionare si Organizare al Politiei Locale Ploiesti plin de contradictii, omisiuni si greseli, in totala contradictie cu prevederile si dispozitiile legii de functionare si care pot avea ca efect atragerea in zona penala a functionarilor publici

Delirul deciziilor la Politia Locala Ploiesti ce confirma (in)competenta „crasa” (III) Haosul de la Politia Locala Ploiesti In articolul „Port...

Exclusiv1 săptămână ago

Port ilegal de uniforma la Politia Locala Ploiesti/Delirul deciziilor la Politia Locala Ploiesti ce confirma (in)competenta „crasa” (II)

Reamintim ca, prin Raportul de „specialitate” nr 1672/25.08.2021 al Politiei Locale Ploiesti, condusa de plantatul cu mintea creata, edilul a...

Exclusiv2 săptămâni ago

EXCLUSIV/Dosarul privind vaccinările fictive ia amploare/Asistenți medicali si doctori din Spitalul Județean de Urgență Ploiești urmeaza a fi retinuti saptamana viitoare

Potrivit unor surse judiciare, asistenți medicali si doctori din Spitalul Județean de Urgență Ploiești  implicaţi în această reţea in care...

Exclusiv2 săptămâni ago

„Rocada” la conducerea A.P.M. Prahova/Florin Diaconu pe „faras”!

Iata ca ultimele articole pe aceasta tema ce au fost cel publicate de Incisv de Prahova in data de 03.09.2021–„...

Exclusiv2 săptămâni ago

O piedica enorma in realizarea drepturilor politistilor o constituie secretizarea abuziva a normelor administrative emise de Guvern ( HG-uri) sau MAI ( OMAI-uri) avand ca obiect de reglementare, drepturi salariale

Secretizarea abuziva a normelor de salarizare se practica in MAI din urmatoarele motive: 1. De departe, cauza principala este banul,...

Exclusiv2 săptămâni ago

Delirul deciziilor la Politia Locala Ploiesti ce confirma competenta „crasa”/(In)Competenta lui Albu Catalin tradusa doar prin calitatea de sot al Simonei Albu – city-manager

În Primăria Ploieşti sunt cel puţin 9 cazuri COVID active, potrivit informaţiilor comunicate miercuri de viceprimarul Daniel Nicodim pentru „Telegrama”....

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv

error: Articolele nu se pot copia!