Connect with us

Uncategorized

Virginia Oțel, Garanti BBVA: “O soluție negociată prelungește ciclul de viață al relației dintre consumator și bancă”

Publicat

pe

 

  • „Nu este în interesul băncii să nu găsească soluții pentru consumatorii cu probleme, nu ne dorim să ajungem la executări silite”
  • Ceea ce îmi place foarte mult la acest mecanism de negociere este partea de win-win. Adică o soluție care să fie câștigătoare pentru ambele părți, atât pentru consumator, cât și pentru bancă.”
  • „Băncile nu trebuie să fie temătoare să dea soluții favorabile consumatorilor pentru că nu există riscul unui precedent în cadrul CSALB. Aici nu ne raportăm la alte soluții sau la soluțiile date de alte bănci.”
  • „Judecătorii urmează principiul Pacta sunt servanda – obligațiile contractuale trebuie respectate și nu mai văd dincolo de asta.”

PODCAST CSALB ep. 7 | „Căutăm soluții pentru consumatori, nu ne dorim executări silite”
https://www.youtube.com/watch?v=lQYkOIz-xBk

Virginia Oțel – director în cadrul Garanti BBVA, în dialog cu Dragoș Gheorghe – conciliator CSALB și avocat și Irina Chițu – analist financiar.

Reporter: După 6 ani de conciliere între consumatori și bănci, cum apreciați utilitatea CSALB?

Virginia Oțel: Este o inițiativă foarte bună atât pentru consumatori, cât și pentru bănci. Pentru că se economisește timp, având în vedere că soluționarea aceasta alternativă a litigiilor prin intermediul CSALB este mult mai rapidă decât atunci când ai merge pentru o rezolvare a litigiului în instanță. Desigur, și cheltuielile de judecată sunt un argument. Procedura la CSALB este gratuită pentru consumatori, aspectul financiar fiind foarte important. Cu atât mai mult, consumatorii nu au absolut nimic de pierdut în cadrul unei proceduri amiabile. O soluție negociată prelungește ciclul de viață al relației dintre consumator și bancă. De ce să renunțăm la o astfel de relație pentru anumite neînțelegeri dacă acestea se pot rezolva amiabil? Iar băncile își pot continua relația cu consumatorul.

Reporter: Din punct de vedere al conciliatorului cum ați simțit relația consumator-bancă?

Dragoș Gheorghe: A fost o evoluție permanentă în această relație. Deși în conciliere sunt mereu alte chipuri, avem parte de aceeași piesă, dacă pot spune așa. La început au fost mai multe cazuri când băncile pur și simplu refuzau să intre în negociere cu consumatorii atunci când li se solicita acest lucru.

Reporter: În timpul pandemiei s-a schimbat ceva în această relație? Au fost cazuri de o anumită natură?

Dragoș Gheorghe: Creșterea numărului de cazuri a fost organică. Ea, probabil, s-ar fi produs și în absența pandemiei. Bulgărele de zăpadă care a atras și mai multe persoane care se adresează Centrului crește, indiferent că a fost pandemie sau nu. În pandemie oamenii s-au aplecat mai mult asupra problemelor personale și au zis să încerce și o remediere sau o optimizare a costurilor pe care le au cu creditele în derulare.

Reporter: În acest moment banca are alerte în sistemul intern pentru a vedea când un client nu mai poate să-și plătească rata?

Virginia Oțel: Avem un sistem de monitorizare foarte bine pus la punct și de îndată ce există întârzieri clienții sunt anunțați prin sms-uri, sunt contactați, sunt invitați în sucursale. Încercăm preventiv să găsim o soluție pentru problemele pe care le-ar putea avea clienții. Mai mult decât atât, încercăm să găsim soluții personalizate pentru fiecare pentru că, în funcție de problema cu care se confruntă clientul respectiv, putem să oferim soluții potrivite. Dacă standardizezi prea mult este greu să răspunzi unor nevoi specifice fiecărui client. Printre soluțiile pe care le putem oferi sunt perioadele de grație, deschiderea unor dosare de restructurare. Nu este în interesul băncii să nu găsească astfel de soluții, nu ne dorim să ajungem la executări silite. În sucursale, colegii care se ocupă cu menținerea relațiilor cu clienții, au și ei această responsabilitate: să-i contacteze și să vadă care este problema, ce se poate face.

Reporter: Cu ce tipuri de cereri vin consumatorii la CSALB?

Dragoș Gheorghe: Cred că jumătate dintre probleme sunt de ordin financiar, cum ar fi o scădere substanțială a veniturilor, probleme în familie care au determinat scăderea veniturilor, cum ar fi decese sau boli grave. Cealaltă jumătate a cererilor, cel puțin cele care se transformă în dosare de negociere și care au ajuns la mine, se referă la dorința de optimizare a costurilor pe care consumatorii le au în contractele de credit. Rolul nostru, al conciliatorilor, este inclusiv să le explicăm consumatorilor detalii din contractele lor. De exemplu, dacă cineva are un anumit comision, deschidem Ordonanța 50, ne uităm la tipurile de comisioane, vedem care sunt cuantumurile lor. Le explic natura juridică a acestor comisioane și costuri pe care banca le percepe, iar în urma discuțiilor ei se lămuresc. Chiar dacă pentru consumator concilierea nu a evoluat cum și-a dorit, măcar a plecat lămurit. Încercăm să facem și educație financiară prin intermediul negocierilor propriu-zise. Câștigul față de varianta instanței de judecată este evident. Au fost situații în care unii consumatori au câștigat procesul în fond, au câștigat în apel, dar banca a făcut recurs, iar recursul a casat celelalte soluții. Iar acest lucru i-a obligat la cheltuieli de judecată. Așadar, după 3 ani și jumătate de proces au ajuns fix în acelalași punct. De ce? Când puteau să se adreseze CSALB, erau informați și știau să nu se înhame la un proces pe care îl vor pierde în cele din urmă. Și nu aveau niciun cost, iar timpul nu era de 3 ani și jumătate. În 2021 timpul mediu de soluționare a unei negocieri în cadrul CSALB a fost de doar 33 de zile, adică o lună.

Virginia Oțel: Trebuie să analizăm și situația anterioară contractării unui credit care provoacă dificultăți de plată unui consumator. Oricine dorește să ia un credit, de la orice bancă, trebuie să facă o analiză detaliată. Aș face o comparație cu momentul când vrei să îți iei un bun de folosință îndelungată, un televizor. Ce faci, te duci pur și simplu și îl cumperi? Nu cumva faci înainte o analiză a pieței să vezi cât costă, care sunt caracteristicile tehnice, are sau nu garanție, are servicii post-vânzare? Așa aș sugera să se întâmple și când cineva accesează un credit. Să verifice condițiile, dobânzile, comisioanele, asigurările. Trebuie să-ți cumperi un produs pe care ți-l permiți, astfel încât viața ta să nu aibă de suferit. Din același motiv și banca face, la rândul său, analiza de bonitate a clientului, acel scorring. Pentru că nu este nici în interesul băncii să acorde credite, care apoi nu pot fi susținute. Pentru că poate fi afectată de credite neperformante, banca își dorește să aibă un portofoliu de credite cât mai curat.

Dragoș Gheorghe 1

Reporter: Cum abordați concilierile în care nu sunt doar două părți: banca și consumatorul, ci apare și o terță parte, cum este un executor sau un judecător?

Dragoș Gheorghe: Spre exemplu un executor nu este parte la proces nici dacă îi faci contestație la executare. Nu răspunde pentru felul în care a coordonat executarea silită. El este un agent al statului care se ocupă cu executarea contractelor la care a fost declarată scadența anticipată, de exemplu, și banca este cea care se află în relație cu executorul. Tot banca este cea care, în cele din urmă, poate negocia cu executorul suspendarea executării sau încetarea executării, suportarea cheltuielilor sau transmiterea cheltuielilor către consumator dacă decide încetarea executării. Cât despre judecători, majoritatea văd strict în spiritul legii. Urmează principiul Pacta sunt servanda – obligațiile contractuale trebuie respectate și nu mai văd dincolo de asta. Libertatea și relaxarea pe care o ai în cadrul concilierii nu poate fi egalată în fața instanțelor de judecată! În cadrul CSALB decizia o iau și o acceptă părțile. Este ca și cum ar suna judecătorul și ar întreba: ești de acord cu soluția pe care urmează să o dau?

Reporter: Dacă ar fi să-i sfătuiți pe consumatori pentru a evita unele greșeli pe care ați observat că le-au făcut în timpul concilierii, ce le-ați spune?

Dragoș Gheorghe: În foarte multe cereri consumatorii spun că doresc rezolvarea problemelor, însă nu descriu și problemele pe care le au. Când îi sunam, înțelegem care este problema pe care aceștia o reclamă. Consumatorii trebuie să se informeze, să știe ce soluții au la îndemână. Cred că este mai complicat să-ți instalezi Facebook decât să intri pe site-ul CSALB-ului și să formulezi o cerere de negociere cu banca sau IFN-ul.

Virginia Oțel: Legat de efortul de educație financiară al CSALB am observat că pe canalul de Youtube al Centrului există deja multe clipuri care furnizează informații dedicate consumatorilor. Pe de altă parte cred că e și datoria băncilor să facă acest lucru. Noi am făcut traininguri cu colegii din sucursale și agenții pentru a-i informa despre CSALB și a le spune că există o astfel de soluție pentru nemulțumirile pe care clienții noștri le-ar avea. Dacă și clienții vor să se informeze, iar CSALB și băncile au abordarea de a informa la rândul lor, nu poate ieși decât ceva bun. Ceea ce îmi place foarte mult la acest mecanism de negociere este partea de win-win. Adică o soluție care să fie câștigătoare pentru ambele părți, atât pentru consumator, cât și pentru bancă.

Dragoș Gheorghe: Consumatorii să nu neglijeze faptul că în cadrul CSALB nu îi costă nimic și vor ieși cu mult mai multe informații decât aveau înainte. Pentru bănci aș avea mesajul să acționeze cu bună-credință, să încerce să identifice soluții și să le optimizeze pentru consumatori, cu scopul de a-și păstra clientela. Dacă băncile sunt reținute în a oferi soluții gândindu-se că se va crea o practică, un fel de precedent în cadrul CSALB, le spun doar că nu este cazul de așa ceva! Fiecare caz este analizat distinct, nu mă raportez la soluțiile date de bancă în alte cazuri sau de soluțiile date de alte bănci. Băncile nu trebuie să fie temătoare cu privire la acest aspect.

Exclusiv

Politeanu, Primarul-Paratrăsnet: Cum gunoiul imobiliar incearcă să murdărească imaginea unui oraș infrumusețat

Publicat

pe

De

De la nunta pe Bulevard la acuzații halucinante: Mafia imobiliară scoate artileria grea, dar Politeanu rămâne neclintit

Prahova, județul unde betonul și corupția se țin de mână ca doi amanți pătimași, continuă să fie teatrul unor evenimente demne de un film de groază cu accente comice. După ce au încercat să-l discrediteze pe primarul Mihai Politeanu cu acuzații ridicole legate de o nuntă civilă pompoasă – informație răspândită prin flyere ca o boală contagioasă – acum, aceiași actori dubioși revin în forță.

De data asta, ținta este un proiect de înfrumusețare a Ploieștiului, legat în mod aberant de dosarul White Tower, o construcție-fantomă aprobată cu ani înainte ca Politeanu să viseze măcar la fotoliul de primar.

White Tower: Scheletul din dulapul imobiliar ploieștean, agățat de gâtul actualului primar

Conform declarațiilor primarului Politeanu, disperarea unor „zdrențe morale” este un indicator clar că direcția în care se îndreaptă Ploieștiul este una corectă. Dar ce este, de fapt, White Tower și de ce a devenit simbolul putreziciunii imobiliare din Prahova?

Conform investigațiilor Incisiv de Prahova, White Tower este un turn al minciunilor și al ilegalităților. Construit fără respectarea autorizației, cu un etaj suplimentar adăugat ca o tumoare malignă, fără autorizație ISU și fără utilități, dar cu sute de oameni înghesuiți în interior ca sardinele într-o conservă. Un coșmar locativ care stă să se prăbușească la propriu și la figurat.

Legături de o ambianță de mafie și conspirație (aici),(aici),(aici),(aici),(aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc.

Politeanu vs. „Zdrențele morale”: Un duel inegal, dar cu final anticipat

Întrebarea care se ridică este: cine sunt aceste „zdrențe morale” care încearcă să arunce cu noroi în imaginea primarului și a orașului? Răspunsul se află, probabil, în galeria personajelor pitorești menționate în investigațiile Incisiv de Prahova:

  • Vlad Nichita („Il Capo”): Maestrul fraudelor imobiliare, cel care trage sforile și împarte cărțile. Un fel de Don Corleone al betoanelor, dar cu mai puțin farmec și mai multă aroganță.
  • Lorenz Michael Nasturica („Nash”): Escroc internațional, fugit în Dubai cu milioanele furate. Un Arsène Lupin autohton, dar mult mai periculos și cu gusturi mai proaste la haine.
  • Mihai Lupu: Victima sau complice? Greu de spus. Cert e că și-a făcut o imagine de „afacerist de succes” pe spatele unor fraude și escrocherii. Un fel de Gică Hagi al afacerilor dubioase, dar cu mai puțin talent și mai multă șmecherie.

Acești „eroi” ai tranziției imobiliare românești, împreună cu alți acoliți și profitori, se simt amenințați de orice încercare de a face curățenie în mizeria pe care au creat-o. De aceea, nu se dau în lături de la nimic: de la împrăștiat flyere cu minciuni gogonate până la legarea unor proiecte de înfrumusețare a orașului de dosare penale vechi de ani de zile.

Ploieștiul nu mai e groapa de gunoi a nimănui: Politeanu promite curățenie generală

Dar, așa cum spunea un clasic în viață, „câinii latră, caravana trece”. Politeanu pare hotărât să continue curățenia generală în Ploiești, indiferent de zgomotul de fond produs de „zdrențele morale”. Proiectele de înfrumusețare a orașului vor merge mai departe, iar mafia imobiliară va trebui să-și găsească alte victime și alte metode de a-și ascunde mizeriile.

Până atunci, locuitorii Ploieștiului sunt invitați să rămână vigilenți, să nu se lase manipulați de minciunile și insinuările celor care au transformat orașul într-o groapă de gunoi imobiliară și să susțină orice inițiativă menită să aducă un strop de normalitate și de decență în viața lor. Pentru că, până la urmă, Ploieștiul nu mai e groapa de gunoi a nimănui. Vom reveni. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Uncategorized

O nouă etapă în promovarea digitală: Perspektive Vision oferă advertoriale personalizate pe 4.200+ site-uri

Publicat

pe

De

Perspektive Vision anunță extinderea rețelei media la peste 4200 de publicații și oferă advertoriale personalizate pentru agenții, branduri și magazine online

BUCUREȘTI – 21 octombrie 2025

Perspektive Vision, companie fondată de Marius Călugăru, anunță extinderea rețelei sale media la peste 4200 de site-uri și publicații partenere din România, consolidându-și poziția ca furnizor de servicii de promovare online prin advertoriale și articole publicate în presa digitală.

Compania colaborează cu agenții de PR, agenții SEO și magazine online, oferind posibilitatea de a publica advertoriale pe peste 4200 de publicații locale și naționale. Domeniile acoperite includ business, tehnologie, sănătate, educație, lifestyle, turism și entertainment, iar selecția site-urilor este realizată în funcție de profilul și obiectivele fiecărui brand.

Prin platforma Perspektive.ro și rețeaua proprie de colaboratori media, Perspektive Vision facilitează publicarea rapidă și eficientă a conținutului, asigurând vizibilitate organică, creșterea autorității în Google și consolidarea imaginii online a clienților. Rețeaua include publicații cu autoritate ridicată, site-uri de nișă și portale regionale, oferind o acoperire completă pentru promovarea prin conținut.

„Ne adresăm brandurilor și agențiilor care își doresc vizibilitate reală și rezultate măsurabile. Am construit o infrastructură media solidă, actualizată constant, unde fiecare articol publicat contribuie la creșterea prezenței online și la întărirea încrederii publicului”, a declarat Marius Călugăru, Manager Perspektive Vision.

În această perioadă, Perspektive Vision pune la dispoziția colaboratorilor pachete de advertoriale personalizate, adaptate nevoilor de promovare ale agențiilor și magazinelor online. Companiile interesate pot primi oferta completă și lista celor 4200 de publicații partenere trimițând un mesaj la contact@avantnet.ro.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să ne contactați la contact@avantnet.ro sau să vizitați:
www.perspektive.ro

 

Citeste in continuare

Featured

Germania și Olanda primesc sute de vehicule de luptă infanterie Jackal într-o afacere de 4 miliarde de dolari

Publicat

pe

De

Germania și Olanda sunt pe cale să primească sute de vehicule de luptă infanterie Jackal după ce Organizația Europeană pentru Cooperare în Armamente Comune, sau OCCAR, a instruit ARTEC – o asociere în participație între Rheinmetall și parteneriatul franco-german KNDS – să livreze platformele bazate pe Boxer în cadrul unui contract de 3,4 miliarde de euro (4 miliarde de dolari).

Achiziția se bazează pe o împărțire între 150 de unități Jackal pentru forțele armate germane și 72 pentru armata olandeză, a declarat Rheinmetall într-o declarație de astăzi, adăugând că compania, care este un coproducător al vehiculului terestru pe roți, va câștiga „aproape 3 miliarde de euro” din noul acord. Este inclusă și o „cerere” de până la 248 de unități suplimentare.

Jackalul este un amestec între platforma 8×8 Boxer și turela Puma de 30 mm, echipată cu mitraliera MK 30-2/ABM de la Rheinmetall, a subliniat producătorul.

Firma germană a împărtășit, de asemenea, că contractul include „servicii suplimentare opționale”, variind de la protecție antitanc îmbunătățită până la capacități de apărare împotriva dronelor.

Într-o declarație conexă, OCCAR a explicat că Jackalul este un „IFV (Infantry Fighting Vehicle – vehicul de luptă infanterie) extrem de capabil, care oferă o letalitate, o capacitate de supraviețuire și o flexibilitate tactică îmbunătățite”.

De asemenea, a menționat că „în următorii ani se vor vedea atât livrări continue de vehicule, cât și alte evoluții și investiții pentru noi variante și capacități [Boxer], care sunt deja în planificare activă.”

Agenția de achiziții de apărare este responsabilă de programul Boxer și acționează în numele Germaniei, Olandei, Lituaniei și Regatului Unit.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv14 ore ago

Sindicaliștii „Diamantul” anunță ofensivă în instanță pentru recuperarea CIB: „Cea mai importantă acțiune pe drepturi din istoria MAI!”

Polițiștii și militarii, gata de luptă pentru drepturile lor financiare Sindicatul „Diamantul”, prin vocea lui Emil Pașcut, a anunțat o...

Exclusiv22 de ore ago

Mioveniul suedez: Pușcăria românească, paradis fiscal scandinav?

Inovație la „mititica”: De la gratii la Startup-uri? Penitenciarul Mioveni, un nume care până acum evoca mai degrabă evadări spectaculoase...

Exclusiv23 de ore ago

Chef de pomană anti-fraudă la București: OLAF și RoAid dau lecții la fraieri cum să nu mai fure!

Balcanii se laudă că luptă cu corupția, dar OLAF vine cu bățul să-i mai „picească”! București, orașul unde miticii se...

Exclusivo zi ago

Teoroc și tăcerea „Mielului Penitenciar”: Când SNPP era mut ca peștele și Halchin arunca cu salarii pe WC-uri ilegale!

Circul grotesc al ipocriziei sindicatelor penitenciare – Ediția „când tăcerea e de aur, dar corupția e platină!” În lumea pestriță...

Exclusivo zi ago

Polițista din Botoșani, acuzată că a beneficiat ilegal de servicii turistice, a câștigat procesul cu IPJ!

O angajată a Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Botoșani, reprezentată de Sindicatul Diamantul, a câștigat definitiv un proces intentat de...

Exclusiv2 zile ago

Familia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)

Motto: În România, corupția e ca o telenovelă: nu se termină niciodată, dar măcar ne mai amuză (amar). Atenție, însă,...

Exclusiv2 zile ago

„Conduită infectă și abuzivă”: Sindicatul Diamantul denunță secretizarea cercetării disciplinare a lui Vitalie, invocând o comparație flagrantă cu o altă procedură

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a dezvăluit un fragment dintr-o analiză comparativă menită să demonstreze caracterul abuziv al secretizării...

Exclusiv2 zile ago

Circul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!

În lumea pestriță a sistemului penitenciar românesc, familia Teoroc, abonații de lux la robinetul puterii, ne oferă un nou spectacol...

Exclusiv2 zile ago

Update/Apocalipsa de plastic de la Aricestii Rahtivani: Fumul ne mântuiește!

Coseco Waste ne arată cum se face „reciclare” cu artificii și mult tupeu Un iPhone disperat ne anunță sfârșitul lumii...

Exclusiv2 zile ago

Ploieștiul în fierbere: Primarul Politeanu dezlănțuie infernul asupra viceprimarului Alexandru Săraru!

De la popriri ignorate la acuzații penale: Un scandal de corupție zguduie Primăria Ploiești! Prahova, tărâmul unde scandalurile politice și...

Exclusiv2 zile ago

Politeanu, Primarul-Paratrăsnet: Cum gunoiul imobiliar incearcă să murdărească imaginea unui oraș infrumusețat

De la nunta pe Bulevard la acuzații halucinante: Mafia imobiliară scoate artileria grea, dar Politeanu rămâne neclintit Prahova, județul unde...

Exclusiv2 zile ago

De la „fofilica” la Prefectură: Ascensiunea halucinantă a unui combinagiu politic – Zoia, „mama” lui Matei, chiar ești bine?!

Atenție, cetățeni! În lumea pestriță a politicii românești, mai apare câte un personaj de te face să te întrebi dacă...

Exclusiv3 zile ago

Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi 

Apt limitat la muncă, nelimitat la inimioare pe Instagram și maestru într-ale concediilor strategice. Valentin Matei, un nume sonor în...

Exclusiv3 zile ago

Protestul sindical din 29 Octombrie: Circ cu ursul Bolo sau apărarea ultimă a barosanilor? 

Oare chiar le pasă liderilor sindicali de nenorocirile polițiștilor sau vor doar să-l vadă pe Bolo zburând de la Palatul...

Exclusiv3 zile ago

Coca-Cola: secretul murdar din Ploiești – Cum ne otrăvește „băutura fericirii” cu apa de canal, sub ochiul complice al autorităților!

De la zâmbet american la coșmar românesc, Coca-Cola a ajuns să fie sinonimă cu corupția și nepăsarea crasă. La Ploiești,...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv