Featured
China va susține întotdeauna corectitudinea și justiția
La începutul acestui an, mai exact în 9 Ianuarie 2024, ministrul de de externe Wang Yi a prezentat liniile fundamentale pe care diplomația Chinei le va urma în 2024. Principiul fundamental a spus ministrul este acela că RP China va fi întotdeauna încrezătoare în destinul său național și statal, precum și va fi autonomă, îndeplinindu-si responsabilitațile de țară și putere majoră responsabilă.
Wang, de asemenea membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist din China, a făcut aceste remarci atunci când s-a adresat unui grup major de dipopmați chinezi la întîlnirea care a analizat situația internațională și relațiile externe ale Chinei în 2023. Devenită tradițională deja, această analiză exhaustivă este mult așteptată de către comunitatea politică și diplomatică internațională, pentru că, prin acest audit pentru anul care a trecut, China își prezintă obiectivele sale internaționale pentru viitor.
Trebuie înțeles că declarațiile ministrului de externe chinez vin imediat după discursul ținut de către președintele chinez Xi Jinping, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist din China și președinte al Comisiei Militare Centrale. Președintele Xi a sustinut la finalul lui Decembrie 2023 o prezentare la Conferința Centrală pentru Activitatea în Afacerile Externe, care a avut loc la Beijing. Conținutul sarcinilor trasate de către conducătorul chinez au fost clare, ca urmare, ministrul de externe a avut dialogul său aplicat, la numai cîteva săptămâni după discursul lui Xi, cu diplomații chinezi pentru implementarea politicii diplomatice globale a Chinei. Această înșiruire de evenimente, pe care, în afară de cunoscători, nimeni din presa Occidentului Colectiv nu a prezentat-o corect și educat, explică atenția deosebită pe care leadership-ul diplomației chineze o acordă stabilizării imaginii ministerului de externe chinez. Pentru că moda astăzi este să producem doar propagandă împotriva Chinei, nimeni nu a observat nuanțele unor schimbări de sens și de definiții ale politicii internaționale chineze. Acest articol prezintă în premieră în România, ce dorește de la anul 2024 China și conducerea sa, precum și viziunea chineză asupra evenimentelor din lumea care o înconjoară.
Wang a spus că China va juca pe deplin rolul strategic de lider al diplomației internaționale și va depune toate eforturile pentru a asigura succesul diverselor evenimente internaționale la care va participa, incluzând Forumul privind cooperarea China-Africa, Forumul Boao pentru Asia, China International Import Expo și Forumul privind acțiunea globală pentru dezvoltare comună. Accentul pus pe implementarea unei prezențe juste și profunde a Chinei în vecinătatea sa imediată sau îndepărtată ne arată că Beijing dorește o aprofundare a relațiilor cu țările Asiei și în special cu cele din Pacificul de Sud, o politică de altfel cunoscută de ani buni. Nuanța schimbării vine de la stabilizarea acestor relații, cu trimitere indirectă, subtilă dar fermă la imixtiunile occidental europene și occidental americane. Wang practic transmite că puterea regională cu care trebuie să se discute marile teme regionale ale anului 2024 este și rămâne China.
China își va proteja cu fermitate suveranitatea, securitatea și interesele de dezvoltare și va depune eforturi pentru un mediu extern favorabil. Obiectivul Chinei este de a construi un nou model de dezvoltare, de a obține o dezvoltare de înaltă calitate. Wang a adăugat că diplomația chineză va aplica cu fermitate politica decisă de către conducerea chineză aceea de a își asuma responsabilitățile de putere majoră privind problemele legate de unitate. cooperarea și drepturile legitime ale țărilor în curs de dezvoltare. Mai mult, viziunea diplomatică chineză va acționa pentru găsirea de soluții la problemele majore privind viitorul și destinul omenirii, direcția de dezvoltare a lumii. Universalismul acestei politici nu poate scăpa unui ochi versat. China, asumă, deplin prin acțiunile sale, de ani buni, o vocație globală a politiclor sale, anul 2024 fiind cel al unei profunde consolidări a direcțiilor diplomatice. China, astfel anunță practic apariția unui nou actor internațional și global.
Ca tehnologie de implementare a vocației sale globale, ministrul de externe Wang a susținut că RP Chineză va rămâne angajată față de deschidere și incluziune și își va consolida și extinde rețeaua de parteneriate globale. Mai exact China va implementa consensul la care au ajuns cei doi șefi de state ai Chinei și ai Statelor Unite la San Francisco. Practic prin acest aspect, se pune în aplicare viziunea de la San Francisco, pe care cei doi leaderi, Biden și Xi au negociat-o anul trecut.
Aspectul poate cel mai relevant pentru situația actuală de pe frontul dintre Rusia și Ucraina este faptul că Beijing nu renunță la relația de parteneriat cu Moscova. Conform declarației sale ferme, Wang a anunțat că vor continua eforturile de a aprofunda încrederea reciprocă strategică și cooperarea reciproc avantajoasă între China și Rusia pentru a-și consolida parteneriatul strategic cuprinzător de coordonare în noile condiții internaționale. Pe acest palier, ne este clar că nu va exista o alianță militară a tot cuprinzătoare dintre China si Rusia (de tipul NATO) dar parteneriatul pe care președintele Xi și președintele Putin l-au decis acum ani de zile, va continua. În fond, cele 200 de miliarde de dolari schimburi economice între cele două state, reprezintă un adevărat catalizator pentru menținerea apropierii crescînde a celor două economii. Mai mult noua linie de politică externă euro-asiatică, extinderea BRICS, co-operarea în zona artică precum și capacitatea de a implementa proiecte privind stabilizarea în Africa, sunt instrumente pe care atât China cât și Rusia le vor utiliza pentru întărirea noului model multipolar de guvernanțî globală.
China va intensifica schimburile la nivel înalt și comunicarea strategică cu UE pentru a promova creșterea constantă și susținută a relațiilor. Fraza aceasta, deși diplomatică, scoate în evidență o problemă reală. Beijing nu vede în organizația UE un factor inciatnt de dezvoltare economică, diplomatică, politică sau de stabilizare în marile crize care traversează globul. De la războiul din Ucraina, la drama din Gaza, la pericolul extinderii războiului din Orientul Mijlociu în alte țări cum ar fi Liban, până la marile provocări de securitate din Marea Roșie sau Sudul Asiei, Uniunea Europeană nu a dovedit capacitate reală de a fi un factor de stabilitate și de pace. China astfel, deși recunoaște importanța acestei prezențe geopolitice denumită Uniunea Europeană, așteaptă mai mult și mai bine. Căci, putem să o spunem fără să greșim, în afară de discursuri bombastice, deseori imperialise și insultătoare ale fostelor imperii euroepne la adresa a peste 70% din țările lumii, Uniunea Europeană și statele care o formeză nu au prezentat nici un plan real de rezolvare a crizei ucrainiene, a crizei din Gaza, a multor altor crize internaționale de-a lungul anilor. Iar din punct de vedere economic, multe aberații scoase de birocrația de la Bruxelles au făcut mai mult rău pentru relațiile cu Beijing, decît au ajutat. Cazul Romaniei este revelator pentru nocivitate, uneori letală, a propagandei mincinoase venită, pe anumite teme, de la Bruxelles și puse în aplicare de leaderi prea plecati și supuși intereselor străine din elita romînească. China deci reamintește că mai este drum lung pînă cînd insultele gratuite și absolut primitive ale europenilor la adresa sa vor fi trecute cu vederea.
China va continua să dezvolte prietenia, încrederea reciprocă și convergența intereselor cu vecinii săi, să lucreze mână în mână cu alte țări în curs de dezvoltare, să se unească cu țările BRICS și să promoveze construirea unui nou tip de relații internaționale, a spus el. Pe acest fond de expansiune BRICS, China va implementa, de asemenea, în mod activ Inițiativa pentru Civilizație Globală, va promova valorile comune ale omenirii, va promova schimburile și cunoațterea reciprocă între civilizații și va promova înțelegerea reciprocă și prietenia între oamenii din toate țările. Deși standard, fraza aceasta reflectă stabilitatea fundamentală a politicii externe chineze.
Wang a spus că China va susține întotdeauna corectitudinea și justiția, va susține construirea unei lumi multipolare egale și ordonate, va practica un multilateralism autentic, va promova democrația în relațiile internaționale și va susține egalitatea tuturor țărilor. Wang a făcut apel la toate țările să susțină în comun scopurile și principiile Cartei ONU, să salveze normele de bază universal recunoscute care guvernează relațiile internaționale și să participe la reforma și construirea sistemului de guvernare globală, Wang a spus că China va implementa pe deplin Inițiativa de Securitate Globală, va susține corectitudinea și justiția, va promova în mod activ discuțiile de pace, va participa la soluționarea conflictului palestino-israelian, a crizei din Ucraina și a altor crize locale, regionale și globale.
Pentru marile puteri economice membre ale G7, ministrul de externe Wang a avut un mesaj clar. China va promova Inițiativa pentru Dezvoltare Globală. China va continua să urmărească cooperarea și să promoveze în mod activ o globalizare economică incluzivă, care să beneficieze tuturor, angajându-se să se opună tuturor formelor de unilateralism, protecționism și antiglobalizare. Ca orice putere economică majoră, fiind a doua economie a lumii, China a anunțat că va continua să promoveze liberalizarea și libertatea comerțului și a investițiilor, Pentru ca aceste obiective să fie îndeplinite China își propune sa participe la rezolvarea problemelor structurale care împiedică dezvoltarea sănătoasă a economiei mondiale, precum și menținerea stabilității lanțurilor industriale globale și a lanțurilor de aprovizionare.
Citând și explicând doar o parte dintre direcțiile diplomatice pe care China și le propune pentru anul 2024, observăm definirea concretă a aliniamentelor de de mare putere, de putere majoră. Prezența economică globală, interese care străbat de lungul și de-a laturl globul, fac din China nu numai cea mai nouă putere a lumii, dar oferă o lumină asupra maturizării diplomatice, deci a relațiilor internaționale chienze. Comportamentul global din ce în ce mai accentuat al diplomației chineze obligă la regândirea multora dintre politicile neo imperialiste ale Occidentului colectiv că vorbim de cel european, american sau alainșele pseudo-democratice din Asia de tipul Japonia sau Filipine. China este aici și va rămîne conform declarațiilor sale, principal motor al unei noi forme de guvernanță globală. De modul în care China va aplica politica sa externă, depind marile evoluții ale lumii.
H.D. Hartmann
Exclusiv
IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind reprezentații gratuite de la baluri mascate cu interlopi la promovări scandaloase, culminând acum cu o nouă „bijuterie” managerială. Cetățenii se întreabă, pe bună dreptate: mai există vreo urmă de decență sau profesionalism în acest spectacol al absurdului, sau ne îndreptăm cu toții spre desființarea întregii instituții? (aici), (aici), (aici, (aici), etc
De la postul de doi bani la tronul Comandantului: Rețeta succesului la IPJ Prahova!
În vreme ce poporul român tânjește după o Poliție competentă și incoruptibilă, la IPJ Prahova, sub bagheta „vizionară” a domnului Ginel Preda – eternul interimar și a maestrului „gonflabilelor” – se pregătește o nouă „lovitură” de proporții, gata să dinamiteze și ultimele firimituri de încredere. Potrivit unor informații incendiare obținute de Incisiv de Prahova, cea mai mare subunitate de poliție din județ riscă să cadă pe mâinile unui personaj de o școala, de o școală… post-comunistă, și anume, domnul Vîrlan Florin.
Un nume nou în galeria „perlelor” prahovene, Vîrlan Florin este un fost subofițer de la obscurul Post de Poliție Tișița, Vrancea, catapultat în rândul ofițerilor în 2015 printr-un „simulacru de examen” derulat, culmea ironiei, prin intermediul Școlii de Subofițeri de Poliție Câmpina. De parcă promovarea lui Marcel Bălan, polițistul care dansa pe mese cu hoții și apoi a ajuns adjunct la IPJ Prahova, nu era de ajuns, iată că Ginel Preda ne arată că are încă ași în mânecă. Anul trecut, în 2024, domnul Vîrlan a fost deja împuternicit și titularizat în funcția de adjunct al șefului Secției de Poliție nr. 1 Ploiești. Acum, țintește mai sus, mult mai sus, într-un avânt demn de un acrobat al birocrației – adjunct la POLIŢIA MUNICIPIULUI PLOIEŞTI.
„Sifonul” instituțional și „antreprenorii” în uniformă: Cine să-i mai „vâre” la IPJ Prahova?
Se pare că această ascensiune meteorică nu este deloc întâmplătoare. Surse din interiorul sistemului ne șoptesc că Vîrlan Florin ar fi unul dintre „sifoanele” preferate ale lui Ginel Preda. Nu e de mirare, având în vedere că Ginel l-a mai „plimbat” și pe la Serviciul Rutier Prahova, de unde, cu sârg și devotament, „transmitea informații despre șefi și colegi”. Un fel de „ureche” cu uniformă, mereu la datorie, dar nu pentru cetățean, ci pentru… alte interese. Ne întrebăm retoric, la fel ca în cazul conexiunilor dubioase ale lui Mirițescu cu controversatul Anastasescu, oare cât de transparente sunt aceste legături ombilicale?
Și, dacă tot vorbim de interese, rămâne întrebarea arzătoare: oare SIPI Prahova are cunoștință despre „veleitățile antreprenoriale” ale personajului Vîrlan Florin și, mai ales, ale socrului acestuia? Dar DGA Prahova? Știu oare aceste instituții că domnul Vîrlan, fostul șef de post „vopsit” ofițer „la apelul bocancilor”, este o fire conflictuală și un „reclamagiu” notoriu? Sau, așa cum spunea Sindicatul Diamantului, „analfabetismul funcțional și idioțenia fudulă” au cuprins toate palierele, lăsând loc liber pentru astfel de „cariere” spectaculoase?
Tupeul nemărginit: Cazul remorcii fantomă și accesul ilegal în Sistem!

Că tupeul este moneda forte la IPJ Prahova o demonstrează un episod savuros din august 2024, când, culmea ironiei, domnul Vîrlan Florin, pe când era încă la Rutieră, și-a etalat măiestria în arta reclamagiului. Folosindu-se de funcția sa (adică, probabil, de „accesul ilegal la sistemul informatic de serviciu în interes personal”), a reclamat un vecin din Cartierul Eden (din spatele Spitalului Județean Ploiești) pentru o biată remorcă parcată pe… drumul public. Detaliul picant? „Drumul” era, în fapt, doar pământ și pietriș, o stradă care nici măcar nu exista! Ce mai, o operațiune de anvergură, demnă de cele mai lăudabile realizări ale IPJ Prahova, precum „rezolvarea” cazului păpușii gonflabile!
Această „acțiune” palidă, demnă de un „Dorel de la IPJ Prahova” care se crede mai presus de deciziile ICCJ, contrastează izbitor cu ignorarea „bona M.A.I. hoțomane dovedite video” (aici) sau a altor cazuri reale de infracțiuni, așa cum am relatat în repetate rânduri la Incisiv de Prahova.
Așadar, dacă un astfel de individ, cu un trecut dubios, veleități de „sifon” și tupeu nemărginit, ajunge să managerieze o subunitate-cheie, înseamnă că poliția prahoveană nu mai are niciun profesionist, ofițer de carieră, care să ocupe o astfel de funcție. Poate că, în aceste condiții, reorganizarea ar trebui să dispună direct desființarea întregului inspectorat!
Prahova, noul Caracal al absurdității: O „circoitecă” fără sfârșit!
Este timpul să ne întrebăm serios: ce credibilitate mai are o instituție care promovează în funcții de conducere personaje de calibrul lui Marcel Bălan (cel care chefuia cu interlopi) și acum, pare-se, pe „sifonul” Vîrlan Florin, „ofițerul” cu „simulacru de examen” și veleități de „reclamagiu”? Am văzut cum IPJ Prahova a găzduit cu brațele deschise un „fals polițist” de meserie, Costin Oprea, care a operat din interior un an și jumătate, în timp ce se laudă cu prinderea a doi „falși polițiști” de carton. Am râs (amar!) cu episodul „mașina la vale” de la Vălenii de Munte (aici) și am plâns de indignare la auzul aberațiilor „Dorelului” care nu recunoaște deciziile ICCJ.
Concluzia lui Emil Pascaut de la Sindicatul Diamantului, preluată și susținută de Incisiv de Prahova, rămâne crunt de actuală: „Suntem pierduți, condamnați la un viitor sumbru din cauza acestei armate de troglodiți cocoțați în funcții care le depășesc cu mult capacitățile intelectuale.” Iar „circoiteca” continuă la IPJ Prahova, cu Ginel Preda și Marcel Bălan în rolurile principale, iar acum cu Vîrlan Florin pe post de „viitor speranță.”
Cine plătește pentru acest circ grotesc, pentru incompetența crasă și abuzurile perpetrate? Banii noștri, siguranța noastră, viitorul copiilor noștri! Prahova rămâne, din păcate, noul Caracal al bunului simț și al legii.
Incisiv de Prahova promite să rămână cu ochii pe acești „cascadori” ai legii, până când „generațiile distruse moral și falsificate intelectual” vor dispărea din funcțiile publice. Până atunci, dragi cetățeni, luați loc și bucurați-vă de spectacol! Deși, e mai degrabă o tragedie antică în cheie comică, la care suntem cu toții spectatori și, din păcate, victime. Vom reveni! (Cristina T.).
Exclusiv
Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!
Featured
Guvernul Bolojan aruncă vina deficitului comercial pe români și producători!
Într-o analiză incisivă publicată de Cotidianul Național sub semnătura jurnalistei Claudia Marcu, se arată cum Guvernul Bolojan a scos populația și producătorii români vinovați de deficitul balanței comerciale a țării, cauzat în principal de importul masiv de produse agroalimentare. Oficialii guvernamentali susțin că românii ar prefera produsele din import în detrimentul celor autohtone, o afirmație contrazisă vehement de realitate. În același timp, criticile se îndreaptă și către producătorii locali, acuzați că nu știu să-și promoveze eficient produsele la export, într-un moment paradoxal în care Executivul intenționează să desființeze programele de promovare a exporturilor, considerându-le o risipă de bani.
„Românii preferă alimentele din import”: O acuză paralelă cu realitatea?
Declarația conform căreia „Românii preferă alimentele din import” este inclusă, halucinant, chiar în Strategia națională de promovare a produselor agroalimentare românești 2025 – 2029, adoptată recent de Executiv. Această precizare sugerează că lipsa informării adecvate despre calitatea produselor autohtone ar împinge consumatorii către importuri. Totuși, realitatea este exact inversă, după cum subliniază Ziarul Național în articolul său. Majoritatea covârșitoare a populației caută produsele românești, atunci când le găsește, dar se lovește de politica supermarketurilor de a-și vinde produsele alimentare provenite din țările de origine.
Producătorii români, „tapul ispășitor” pentru eșecurile exportului
Pe lângă blamarea consumatorilor, Guvernul identifică printre cauzele importurilor masive de produse agroalimentare și o serie de deficiențe ale producătorilor autohtoni. Aceștia sunt criticați pentru că mărcile comerciale românești și brandul de țară nu ar fi fost suficient promovate, lipsind notorietatea necesară pentru a susține creșterea exporturilor. Mai mult, se acuză că majoritatea întreprinderilor mici și mijlocii ar avea cunoștințe limitate de marketing și branding, iar prospectarea piețelor externe, în afara Uniunii Europene, ar fi fost insuficientă. O altă problemă semnalată de Guvern este rata scăzută de obținere a certificărilor de calitate, ceea ce ar îngreuna acreditarea la export și găsirea de parteneri externi.
Paradoxul guvernamental: Tăieri la programele de promovare a exporturilor
În acest context, declarația președintelui Asociației pentru Promovarea Alimentului Românesc (APAR), Ștefan Pădure, aduce o notă de profundă contradicție. El amintește că Agenția pentru Calitate și Marketing a Produselor Alimentare este împiedicată să funcționeze de șase ani. Un exemplu elocvent al lipsei de sprijin guvernamental a fost participarea României la ANUGA, cel mai mare târg mondial de industrie alimentară din Koln, unde 114 producători români au fost prezenți, dar niciun reprezentant al Guvernului nu a venit să îi susțină, în ciuda faptului că România s-a clasat în primele 20 de state participante. „Au scris de 3 ori în programul de guvernare că nu se vor atinge de programele care promovează exporturile, în special cele din agricultură, și Guvernul Bolojan spune că închide programul de promovare a exporturilor, că este risipă de bani”, a declarat Ștefan Pădure pentru Cotidianul Național.
Bariere externe și lipsa sprijinului diplomatic: Cum ne „faultează” UE
Președintele APAR scoate în evidență și obstacolele concrete cu care se confruntă exportatorii români pe piețele externe. Deși carnea de pasăre este un produs românesc extrem de competitiv calitativ și cantitativ, grație integrării pe lanț de la cereale la abatorizare, exporturile sunt deseori blocate. „Când începi deja să ai camioane mai multe să exporți, producătorii români sunt opriți în Italia sau în Germania, se iau mostre și, după două zile, vine rezultatul că este ok analiza, dar ai noștri au pierdut termenele de valabilitate și s-au întors cu camioanele în țară,” explică Ștefan Pădure. Această tactică, menită să protejeze piețele interne ale altor state UE, necesită o intervenție diplomatică fermă din partea ambasadorilor români, care, din păcate, lipsește.
Lecții de export de la vecini: Ce fac Polonia și Austria
Pentru a contracara această situație, Ștefan Pădure propune o strategie mult mai coerentă. El subliniază necesitatea ca Guvernul să stabilească obiective clare, de exemplu, de a valorifica cerealele autohtone prin producția de animale. De asemenea, el oferă exemple de bună practică din alte țări: „Polonia are program dedicat pentru export în România. Au o agenție care asta face. Austria are ținte pe sectoare de activitate și programe dedicate anumitor țări din UE și din afara UE”, a precizat președintele APAR. Prin comparație, România pare să exporte „subvenție” atunci când vinde cerealele ca materie primă, pierzând oportunități semnificative de valoare adăugată.
-
Exclusivacum 5 zilePenitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum o ziCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



