Featured
”Șmecheria costă”… Și încă al naibi de mult!

Mai ales atunci când vine vorba de ”taxa de înarmare” care trebuie plătită musai marilor producători americani de armament.
(Preluare National – Catalin Tache):
Astfel că, dacă tot au apucat să dea aproape două miliarde de dolari americanilor de la Lockheed Martin pe rachete HIMARS și alte ”acareturi”, obedineții guvernanți de la București trebuie să scape acum și de rivalii acestora de la Raytheon…

Drept urmare, propaganda operativă a Direcției Generale de Informații a Armatei a și rostogolit mediatic ”marea victorie” a Ministerului Apărării Naționale de a declanșa procedurile de achiziționare de sisteme de rachete antiaeriene cu bătaie apropiată/rază foarte scurtă de acțiune. Analiștii operativi militari subliniind de la bun început că ”este vorba de vectori antiaerieni de tipul celor care au băgat deja spaima în piloții ruși care atacă Ucraina”. Sau de ”rachete atât de apreciate de către președintele erou Zelenski”…
Așa că zarurile par să fi fost deja aruncate în favoarea americanilor de la Raytheon, producătorii sistemelor STINGER, cele ”atât de apreciate de Zelenski”… Astfel că, pentru inițiații sistemului, nici măcar nu mai contează celelalte ”detalii tehnice” din documentele deja postate de către Ministerul Apărării Naționale pe Sistemul Electronic de Achziiții Publice – SEAP. Precum precizarea că este vorba ” de 87 sisteme pentru antrenament, 19 stații mobile pentru verificări, 23 echipamente auxiliare pentru detectare defecte, 66 seturi de echipamente mentenanță de nivel luptă, 20 de seturi de echipamente mentenanță de nivel intermediar, 87 seturi materiale didactice, 1 simulator instruire instituțională, 10 rachete testare operațională, 148 interfețe C2 și 1 set materiale didactice pentru instruire instituționaă”. Ci doar că ”prețul final” al licitației care începe de la 680 de milioane de euro fără TVA va fi de… 1 miliard de dolari! Calculați voi ”paraîndărătul”!
Exclusiv
Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta
Exclusiv
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
Exclusiv
Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze
Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor mesaje incomplete și eronate, generează un climat de nesiguranță și haos în rândul angajaților, atrage atenția Emil Pășcuț de la Sindicatul Diamantul. Mai mult, incapacitatea unor lideri sindicali de a descifra mesajele MAI, de a identifica informațiile lipsă cu ajutorul legii, amplifică și mai mult această stare de confuzie.
Sindicatele, între vaiete nefondate și euforie naivă
„Unii (MAI) spun niște prostii trunchiate, jumătăți de adevăr care nu reprezintă adevărul”, acuză Pășcuț. Alții preiau aceste informații distorsionate și oscilează între două atitudini emoționale:
- Văicăreală: Lipsită de argumente raționale și juridice, însoțită de amenințarea cu plecarea a 17.000 de polițiști.
- Euforie: Generată de promisiunile unui politician duplicitar, care asigură că nu va accepta creșterea vârstei de pensionare.
Pășcuț: „Vârsta standard de pensionare nu poate fi crescută!”
În acest haos informațional, Emil Pășcuț clarifică: „Vârsta de pensionare ‘standard’ nu poate fi crescută. Ea este deja fixată la 65 de ani, egală cu vârsta standard de pensionare din Legea 360/2023 privind sistemul public de pensii”. Așadar, anunțul MAI privind creșterea vârstei de pensionare este fals, înșelător și rezultatul unor incompetenți incapabili să folosească termenii juridici adecvați.
Reducerea vârstei standard de pensionare este reglementată inclusiv de Legea 360/2023 privind pensiile civile, deci nu este un favor excepțional acordat doar polițiștilor și cadrelor militare. Justificarea generală pentru reducerea vârstei de pensionare, în ambele sisteme, public și militar, este speranța mai mică de viață.
Condiții speciale: Structurile de suport, privilegiate nejustificat
Singurul aspect care ar trebui reevaluat în MAI este acordarea condițiilor speciale (care atrag vechime virtuală de 6 luni la an) structurilor de suport, în mod egal cu polițiștii operativi. Deși suportul este util, aceste structuri și-au însușit toate drepturile și beneficiile recunoscute polițiștilor, profitând de puterea pe care o au în MAI. Un exemplu elocvent este majorarea Bayraktar, unde structurile de suport au obținut procente mai mari decât structurile operative. Un alt exemplu este suplimentul de anticorupție, încasat fraudulos de structurile de suport din DGA.
Pășcuț: „O reformă reală presupune restabilirea echilibrului între operativi și suport”
Structurile de suport și cele operative sunt grupuri distincte de interese, aflate în dezechilibru. O reformă reală presupune restabilirea echilibrului între operativi și suport. Echilibru nu înseamnă egalitate! Fără restabilirea acestui echilibru, MAI nu va avea progres nici peste 100 de ani, avertizează Emil Pășcuț. (Cristina T.).
-
Exclusivacum o zi
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 2 zile
Prahova penală: Cum un sef de poliție transformă mita în… inșelăciune!
-
Exclusivacum 10 ore
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 3 zile
Penitenciarele românești: Circul groazei continuă!
-
Exclusivacum 2 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 2 zile
Ciuruitorul de Ploiești revine la Notariat! Lupu Marioara, Nichita și ‘fleacul’ de sute de inimi frânte
-
Exclusivacum 2 zile
EXCLUSIV: Președintele FSANP trage un semnal de alarmă cutremurător din interiorul sistemului penitenciar: „ANP are nevoie de terapie urgentă!”
-
Exclusivacum o zi
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților