Featured
Noi reguli pentru certificarea CMMC 2.0 în domeniul securității cibernetice
Regulamentul final al mult așteptatei Certificări de Maturitate a Securității Cibernetice (CMMC) 2.0, care stabilește noi standarde pentru contractorii care gestionează informații controlate neclasificate (CUI), a fost lansat astăzi pentru inspecție publică și va fi publicat în registrul federal pe 15 octombrie.
Începând din 2025, Departamentul Apărării va începe implementarea cerinței ca toți contractorii din domeniul apărării să fie conformi cu CMMC în momentul atribuirii unui contract. Cu toate acestea, pentru a evita o goană inutilă de a îndeplini noile reglementări într-un termen scurt, aceste cerințe vor deveni obligatorii după o perioadă de tranziție de trei ani.
„Modificarea regulii DFARS care va implementa contractual Programul CMMC va fi publicată la începutul sau mijlocul anului 2025”, a declarat un comunicat de presă al Departamentului Apărării.
Principala schimbare de la CMMC 1.0 la 2.0 este că CMMC 1.0 avea un sistem de conformitate cu cinci niveluri, în timp ce CMMC 2.0 are un sistem cu trei niveluri. În plus, se introduce o evaluare de către terți, în funcție de nivelul de CUI pe care un contractor îl gestionează.
Contractorii de Nivel 1, care se ocupă cu „protecția de bază” a CUI și anumiți contractori de Nivel 2, care se ocupă cu „protecția generală” a CUI, pot efectua auto-evaluări pentru a se asigura că sunt conformi cu CMMC. Contractorii rămași, care sunt clasificați drept Nivel 2, precum și toți contractorii de Nivel 3, vor trebui să treacă printr-o evaluare de către terți. De asemenea, noul regulament „identifică clar” toate cele 24 de controale de securitate din cerințele NIST SP 800-172 impuse pentru certificarea CMMC de Nivel 3.
Un studiu recent raportat de Breaking Defense a arătat că există o discrepanță considerabilă între companiile care au completat auto-evaluări și cele care au obținut evaluări de către terți: doar 4% din respondenți erau realmente conformi CMMC pe baza evaluărilor de către terți, însă 75% credeau că erau conformi pe baza auto-evaluărilor.
În plus, lansarea de astăzi a confirmat că contractorii trebuie să respecte controalele stabilite de Institutul Național de Standarde și Tehnologie (NIST) în Publicația Specială (SP) 800-171.
„CMMC oferă instrumentele necesare pentru a trasa răspunderea entităților sau persoanelor care pun în pericol informațiile sau sistemele SUA prin raportarea intenționată greșită a practicilor sau protocoalelor lor de securitate cibernetică, sau prin încălcarea conștientă a obligațiilor de a monitoriza și raporta incidentele și breșele de securitate cibernetică,” se arată în comunicat. Programul CMMC „implementează o cerință anuală de afirmare care este un element cheie pentru monitorizarea și aplicarea răspunderii statutului de securitate cibernetică al unei companii.”
Funcționarii au anunțat CMMC 2.0 încă din noiembrie 2019 ca fiind o versiune actualizată a CMMC 1.0. Noul model a fost conceput pentru a reduce complexitatea prin eliminarea proceselor unice și a practicărilor de securitate pe care industria le consideră redundante și costisitoare, a declarat David McKeown, Director Adjunct de Informații pentru Securitate Cibernetică și Ofițer Senior de Securitate a Informațiilor la Departamentul Apărării, în luna iunie.
Exclusiv
Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină
O investigație în contextul anchetelor jurnalistice: Sistemul Național Antigrindină și impactul asupra Siguranței Naționale a României
Provocările post-electorale: Ce trebuie să facă noul Guvern – Urgența soluționării crizelor naționale (aici), (aici), (aici), etc.
Ziarul Incisiv de Prahova a demarat în exclusivitate o investigație complexă privind consecințele tragice ale funcționării ilegale a Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor, concomitent cu o analiză asupra activităților coordonate de Popescu Cristian, director la Electromecanica Ploiești, care subminează securitatea națională a României.
Cererea de despăgubiri și impactul asupra agriculturii
Pe fondul acestor investigații, Asociația Producătorilor Agricoli de Cereale și Plante Tehnice Prahova a solicitat despăgubiri de la Statul Român pentru pierderile suferite din cauza secetei, pierderi care au fost generate de intervențiile derulate prin sistemul antigrindină, suspectate de ilegalitate. Aceste demersuri sunt absolut legale și subliniază impactul major al sistemului asupra agriculturii românești, atât din punct de vedere economic, cât și al siguranței alimentare.
Activitățile infracționale ale lui Popescu Cristian
Coordonarea lui Popescu Cristian în cadrul Electromecanica Ploiești a fost identificată ca parte a unui clan infracțional, acțiunile sale având potențial de a provoca prejudicii semnificative atât securității naționale, cât și integrității financiare a Statului. Conducerea sa de către interese de grup de crimă organizată subminează nu doar încrederea în instituțiile statului, dar și credibilitatea Sistemului Național Antigrindină, care, în mod ironic, ar fi trebui să protejeze economia și populația de fenomene meteorologice extreme.
Eficiența Sistemului și riscurile asociate
Eficiența sistemului a fost constant contestată, având în vedere că intervențiile nu au reușit să combată căderile de grindină și, în plus, au generat scăderi dramatice ale precipitațiilor în zonele adiacente. Aceasta a generat nu doar o pierdere semnificativă a producției agricole, ci și un risc major din punct de vedere al sănătății populației, prin facilitarea introducerii pe piață a produselor agricole de import care nu respectă normele sanitare.
Incidentul de la Lăpoșel: O atenționare serioasă
Incidentul de la Lăpoșel, în care patru copii au decedat din cauza unei viituri neașteptate, a evidențiat suspiciunile legate de operațiile de combatere a grindinei în acea zonă. Aceste evenimente dramatice au condus la o cerere necesară de revizuire a reglementărilor și a funcționării sistemului, în special în contextul lipsei de transparență și de responsabilitate în gestionarea intervențiilor atmosferice.
Atingerea intereselor de grup și implicațiile asupra Securității Naționale
În contextul activităților clandestine coordonate de Popescu Cristian, directorul Electromecanica Ploiești, se conturează o rețea criminală organizată, având scopul de a sifona bani publici și de a afecta securitatea națională, precum și siguranța alimentară a României. Aceste acțiuni sunt orchestrate de un grup care are legături directe cu clanul infracțional condus de Emanuel Ioana, director în cadrul ROMARM.
Acuze neîntemeiate și propaganda subterană
Grupul coordonat de Popescu și Emanuel Ioana a lansat, și continuă să lanseze, în mediile relaționale strategice, acțiuni speciale exprimate prin acuzații nefondate. Aceste acuzații sunt incluse în adrese bine ticluite în cadrul unor ”partide de vânătoare”, formulate și comunicate dirijat către instituții esențiale ale statului, cum ar fi Administrația Prezidențială, Guvernul României, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Parlamentul României și Avocatul Poporului, în perioada mai – decembrie 2024. Scopul acestor acțiuni este de a boicota, denigra, bloca, submina și sabota demersurile legale întreprinse de Asociația Producătorilor Agricoli de Cereale și Plante Tehnice Prahova.
Controlul Guvernamental și investigarea infracțiunilor
Recent, unul dintre liderii acestui grup infracțional, manevrat de Emanuel Ioana, alături de un spectru întreg de directori din cadrul ROMARM, se află sub incidența unor acțiuni de control ale guvernului. Aceste verificări se concentrează pe aspecte de interes care vizează erodarea unor obiective naționale, generând suspiciuni de posibile infracțiuni grave la adresa securității naționale a României.
Rolul crucial al lui Popescu Cristian în tabloul infracțional
În cadrul unui tablou infracțional complex și bine structurat, Popescu Cristian, directorul Electromecanica Ploiești din cadrul Companiei Naționale ROMARM, îndeplinește un rol esențial. El dirijează întregul lanț de operațiuni speciale de aprovizionare, achiziții și proceduri tehnice, deținând și exercitând un monopol asupra acestor activități.
Abuzul de autoritate și achiziții preferențiale
Acțiunile lui Popescu se desfășoară fără restricții, el „cumpărând” componente de la furnizorii preferați, aplicând strategii de achiziții preferențiale la prețuri adesea mai mari decât cele practicate de piețele locale și internaționale. Colaborarea sa cu cetățeni români și străini, în interes personal, evidențiază utilizarea funcției sale într-un mod privat și foarte avantajos pentru sine și grupul său.
Relațiile secrete și protecția oferită
În plus, Popescu Cristian se laudă, în fața colegilor și subalternilor, cu legăturile sale speciale cu membri din conducerea SRI, având o asa zisa legătură operativă gestionată prin intermediul unui ofițer din Ploiești. Aceste relații îi oferă un sistem complex de protecție, permițându-i să navigheze fără opreliști în cadrul activităților sale ilegale, asigurându-se astfel impunitatea.
Strategiile infracționale ale lui Popescu Cristian
În cadrul acestui puzzle infracțional, Popescu Cristian a confirmat că a reușit să-l surclaseze pe actualul ministru al economiei, beneficiind de suportul lui Emanuel Ioana și a altor relații cu care participă la partide de vânătoare. Aceste legături includ cadre de informații care ar fi în siajul unei alte formațiuni politice concurente.
Acțiuni subversive pentru eliminarea politică
Prin acțiuni subversive, Popescu ar fi generat dosare prefabricate care să conducă la includerea ministrului pe listele de candidați pentru Senatul României, ocupând o poziție secundară, sub un „candidat” susținut din partea Bucureștiului. Astfel, ministrul ar fi pierdut posibilitatea de a redeveni senator, în urma desfășurării acestui joc operativ complex, care presupune un atentat la securitatea naționala.
Consecințele participării la aceste manifestații infracționale
Conform afirmațiilor lui Popescu Cristian, participarea sa, ghidată de relațiile menționate, l-a exclus definitiv pe ministrul prahovean al economiei din viața politică. În plus, se sugerează că acest lucru ar deschide calea reintroducerii în guvern a fostului ministru al agriculturii, Adrian-Ionuț Chesnoiu, care ar putea beneficia de pe urma acestei exclusivități politice. De asemenea, acest lucru ar putea să-l salveze de ancheta penală deschisă împotriva sa, care ar putea include și alți lideri din județul Olt.
Necesitatea de investigare și responsabilitate
Aceste manevre politice și infracționale subliniază necesitatea urgentării unor investigații serioase și comprehensive, care să asigure responsabilitatea celor implicați și să protejeze integritatea instituțiilor statului român.
Consecințele activităților lui Popescu Cristian asupra Statului Român
Filiera lui Popescu Cristian a reușit să genereze multiple prejudicii și comportamente ilegale, având un impact negativ asupra autorităților și instituțiilor statului român.
Prejudicii de imagine și distrugerea conceptului stiințific
- A adus un prejudiciu de imagine semnificativ unei autorități publice centrale subordonate Guvernului României.
- A destructurat și desființat conceptul științific privind tehnologia utilizată în combaterea căderilor de grindină, concept înregistrat la OSIM de o instituție a statului român.
- A provocat, pe lângă prejudiciul de imagine, o pierdere financiară considerabilă pentru statul român.
Introducerea furnizorilor străini și monopolul pe piață
- A facilitat introducerea pe piața românească a unor furnizori străini de tehnică pentru combaterea căderilor de grindină, cu scopul de a continua sifonarea bugetului de stat.
- A constituit un grup de interese format din companii străine, care, prin racolarea unor persoane fizice din conducerea companiei Electromecanica SA Ploiești, urmăresc să creeze condiții organizatorice, juridice și legislative favorabile pentru realizarea unui monopol asupra acestei activități, afectând astfel interesele Statului Român.
Subminarea autorității statului și impactul asupra Siguranței Alimentare
Această activitate subminează autoritatea statului român, permițând exploatarea operațională ilegală a Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor. Acest sistem, inițial conceput pentru protejarea economiei și populației de fenomenele meteorologice extreme, nu a beneficiat de studii de impact corespunzătoare, ceea ce a condus la:
a. Pierderi semnificative de producție agricolă (plantații viticole, plantații pomicole, sere și solarii, culturi mari), periclitând siguranța alimentară a populației.
b. Eventuale plati de către bugetul de stat a unor sume extrem de mari pentru despăgubirile acordate culturilor calamitate.
Risc major pentru siguranța alimentară
Acest context favorizează introducerea pe piața agro-alimentară a produselor agricole de import, în special din Ucraina, care nu respectă normele europene privind calitatea. Astfel, populația României este expusă unui risc major din punct de vedere al sănătății și securității alimentare, creând premisele unei dependențe sustenabile în ceea ce privește hrana românilor.
Necesitatea investigațiilor și corectitudinii legale
În lumina aspectelor sesizate în această anchetă jurnalistică, se concluzionează că demersurile întreprinse de Popescu Cristian, director Electromecanica Ploiești din cadrul Companiei Naționale ROMARM S.A., constituie un atentat la securitatea națională. Organele abilitate sunt îndreptățite să întreprindă cercetări conform legislației în vigoare pentru a restabili legalitatea și protecția intereselor statului român.
Necesitatea de monitorizare și responsabilizare
Este esențial ca autoritățile competente să monitorizeze aceste activități și să ia măsuri de responsabilizare pentru a preveni continuarea abuzurilor de acest tip în instituțiile statului. Integritatea și transparența în funcționarea companiilor de stat trebuie să fie priorități pentru a asigura un mediu desfășurător corect și legal.
Necesitatea opririi activităților ilegale
Într-o societate democratică, astfel de abuzuri trebuie investigate prompt, iar responsabilitățile trebuie asumate ferm pentru a proteja integritatea instituțiilor statului și siguranța cetățenilor. Acțiunile coordonate de acest grup în afaceri publice nu pot rămâne nesancționate, având în vedere implicațiile serioase asupra securității naționale și economiei României.
Necesitatea unei revizuiri urgente
Autoritățile competente trebuie să revizuiască urgent legislația și să asigure o stratificare adecvată a responsabilităților, în fața acestor acuze grave, pentru a întări securitatea națională și a proteja interesele cetățenilor din România. Vom reveni. (Cristina T.).
Exclusiv
S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale
PATRIA A PRIORI! Mereu înaintea tuturor: Un omagiu pentru Serviciul Român de Informații
Importanța S.R.I. în contextul național
În contextul actual, când și cei mai înverșunați susținători ai unui prezidențiabil eșuat au conștiențizat importanța Serviciului Român de Informații în devoalarea unor situații care au pus în pericol siguranța națională, se impune a lăuda activitatea acestui serviciu.
Activitățile confidențiale ale S.R.I.
Desigur că, preponderent, activitățile desfășurate de S.R.I. au un caracter confidențial, datele și informațiile fiind culese, verificate și ulterior valorificate prin punerea acestora la dispoziția beneficiarilor legali, activitatea „nevăzută” a serviciului fiind desfășurată de cadrele prevăzute la art.28 din Legea nr.14/1992 privind organizarea și funcționarea Serviciului Român de Informații.
Desigur că cei cu probleme de legalitate, chiar crezute ca fiind necunoscute sau puțin cunoscute, simt fiorul rece al suflatului în ceafă !!!
Culegerea de informații este cea mai importantă ramură a unui serviciu de informații, însăși titulatura acestuia făcând trimitere la principala activitate a acestuia.
Decizia Curții Constituționale
Pentru că zilele trecute Curtea Constituțională a României a luat o decizie istorică menită să asigure parcursul democratic al României, prin recunoașterea apartenenței la valorile nord-atlantice și europene, trebuie precizat că importanța informațiilor transmise de S.R.I. au contat în mod decisiv întrucât acestea au fost dublate de o documentare meticuloasă. Discuțiile publice sunt doar discuții, activitatea de documentare este activitate, necunoscută tuturor.
Notele desecretizate și transparența
Bineînțeles că „Notele” desecretizate de S.R.I. la propunerea C.S.A.T. nu conțin decât o parte a analizei informațiilor prezentate de către serviciu, cunoscătorii putând observa că acestea sunt o sinteză, sintetizarea informațiilor fiind necesară pentru înțelegerea acestora de către beneficiari.
Denumirea, conținutul descriptiv al notelor și culoarea folosită pentru evidențierea unor elemente importante sunt diferite de cele ale „notei” transmise de S.I.E. care nu este așezată nici măcar în pagină, aspecte care ar putea fi sesizate de cei care au fost învățați să acorde atenție detaliilor.
Nu credeți în coincidențe !!! Nimic nu este întâmplător !!!
Avansarea în grad a unui lider S.R.I.
UN ASPECT IMPORTANT, NECUNOSCUT OPINIEI PUBLICE, DAR CARE MERITĂ A FI CUNOSCUT, ESTE FAPTUL CĂ, ÎNCEPÂND CU DATA DE 01.12.2024, COMANDANTUL DIRECȚIEI REGIONALE DE INFORMAȚII MUNTENIA, CU SEDIUL ÎN MUNICIPIUL PLOIEȘTI, AL CĂRUI NUME NU ÎL VOM EXPUNE PUBLIC, A FOST AVANSAT LA GRADUL DE GENERAL DE BRIGADĂ, ACEASTĂ AVANSARE REPREZENTÂND RECUNOAȘTEREA CALITĂȚILOR PROFESIONALE DAR ȘI UMANE DE CARE DĂ DOVADĂ.
Mesaj de congratulare și încurajare
Meritele îi aparțin exclusiv, avansarea fiind încununarea întregii activități desfășurate în cadrul S.R.I., acordarea unui asemenea grad militar presupunând o evaluare complexă, cu atât mai mult cu cât, anul acesta Domnul Președinte Klaus Iohannis nu a fost prea darnic cu avansările din cadrul S.R.I., acestea fiind limitate la mai putin decât degetele unei mâini.
De aceea, felicitări și putere de muncă în continuare!
Evoluția Direcției Regionale de Informații Muntenia sub conducerea noului general de brigadă
Schimbări semnificative în raportarea informațiilor
Este demn de remarcat faptul că informațiile transmise de către Direcția Regională de Informații Muntenia, sub conducerea recent numitului general de brigadă, au demonstrat o acuratețe și precizie fantastică. Aceste îmbunătățiri semnificative în activitate sunt evidente față de perioada anterioară, când vechiul comandant, obligat să se pensioneze, a fost implicat în controverse grave.
Implicarea în afaceri ilegale
Vechea conducere a Direcției s-a confruntat cu probleme serioase, fiind acuzată de conexiuni cu afaceri ilegale, inclusiv implicarea în mafia gunoaielor. Această situație a afectat credibilitatea și eficiența serviciului de informații, generând preocupări majore în rândul opiniei publice și al autorităților (Colonelul/asa zis General SRI Ciobanu Danut, actual director la UWS (fosta Rosal) si fostul comandant – colonelul/asa zis General SRI Croitoru Claudiu angajat UWS si consilierul fostului șofer al lui Silviu Prigoana , Bogdan Niculescu- (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc).
Perspectivele viitoare
Sub noua conducere, se așteaptă ca Direcția Regională de Informații Muntenia să continue să producă informații corecte și relevante, consolidând astfel încrederea instituțiilor și a societății în misiunea lor de protejare a securității naționale. Această schimbare invită la o evaluare atentă a modului în care sunt gestionate informațiile și a responsabilității în cadrul serviciilor de informații.
(Cristina T.).
Featured
Devalizarea Unifarm: Un scandal al falimentului și datoriilor
Contextul scandalului
Articolul semnat de jurnalista Claudia Marcu în Cotidianul Național evidențiază jaful organizat din perioada stării de urgență la Unifarm, companie de stat, în colaborare cu Ministerul Sănătății. În urma acestui scandal, Unifarm a ajuns aproape de faliment, fără ca cineva să răspundă pentru faptele comise.
Decizia guvernamentală
Având în vedere imposibilitatea de a scăpa de insolvență, Guvernul a decis să șteargă datoriile Unifarm, conversând aceste datorii în acțiuni. Motivul invocat a fost acela de a evita executarea silită și reorganizarea judiciară. Însă, în urma unui raport al Curții de Conturi, nicio faptă penală nu a fost sancționată, iar anchetele DNA par să nu fi avut rezultate concrete.
Problemele financiare ale Unifarm
Cheltuielile nejustificate și ilegalitățile constatate în gestionarea fondurilor Unifarm au fost alarmante. Cu toate acestea, instituțiile responsabile nu au identificat vinovați. Guvernul susține că ștergerea datoriilor va ajuta compania, păstrând locurile de muncă și asigurând continuitatea activităților comerciale, ceea ce ar avea un impact pozitiv asupra bugetului de stat.
Importanța strategică a Unifarm
Compania Națională Unifarm este descrisă ca având o importanță strategică pentru sănătatea publică, desfășurând activități comerciale esențiale în domeniul sanitar. Cu un capital social deținut integral de stat, Unifarm se ocupă cu importul și distribuția de medicamente, produse farmaceutice și tehnico-medicale.
Conversia datoriilor în acțiuni
În cadrul planului de restructurare, Unifarm va converti datoriile de aproximativ 488,7 milioane lei în acțiuni. Această măsură, conform Ministerului Sănătății, va oferi statului un control mai mare asupra companiei, asigurându-se că Unifarm rămâne operațional și capabil să livreze produsele necesare sistemului de sănătate.
Articolul subliniază gravitatea situației și provocările întâmpinate de Unifarm, ridicând întrebări cu privire la responsabilitatea instituțiilor și la gestionarea resurselor publice în contextul crizei sanitare.
-
Exclusivacum 4 zile
Corupția și abuzurile de putere în Vălenii de Munte: Amenințări și afaceri obscure
-
Exclusivacum 4 zile
Lipsă de transparență în concursuri: Dan Halchin sub presiune
-
Exclusivacum 5 zile
Corupție și ilegalități în gestionarea deșeurilor în Prahova. Studiu de caz – ECOPARK ENERGY din Valea Calugareasca
-
Exclusivacum 4 zile
Planurile lui Călin Georgescu pentru România: „Voi pune poporul și țara pe primul loc”
-
Exclusivacum 22 de ore
Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină
-
Exclusivacum 5 zile
Securitatea în politică: Marian Rizea, fost ofițer de securitate, candidat pe lista Partidului Oamenilor Tineri
-
Exclusivacum 22 de ore
S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale
-
Ancheteacum 4 zile
Andrei Enescu de la Înalta Curte de Casație și Justiție se pregătește să iasă la pensie