Exclusiv
Practici prin care s-a sifonat banul public la Clubul Sportiv Municipal Ploieşti (CSM)! (I)
Entitatea ale cărei patrimoniu şi interese au fost păgubite/lezate este Clubul Sportiv Municipal Ploieşti (CSM), structură sportivă de drept public organizată sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Ploieşti (HCL nr. 108/31.08.2004 şi Legea nr. 69/2000 privind educaţia fizică şi sportul) şi coordonată de Primarul Municipiului Ploieşti.
Precizam intr-un articol ca, rezistenta mafiei din administratia locala ne-a fost confirmata de doua adrese ale CSM Ploiesti, care tin de DNA si parca ar confirma si „cimenteaza” anumite dezvaluiri ale unui ziar concurent, local.
Astfel la o solicitare privind achizitia de catre CSM Ploiesti de tipuri de măşti de protecţie neconforme în acestă perioadă marcată de Covid-19, institutia s-a intrecut pe sine si a emis doua adrese, cu acelasi numar, la date diferite si cu continut diferit, intr-o incercare disperata de a acoperi ilegalitatile comise.
https://www.incisivdeprahova.ro/2021/02/20/manual-de-musamalizare-a-ilegalitatilor-comise-la-csm-ploiesti-care-au-dus-la-sifonarea-banului-publicemiterea-de-adrese-oficiale-cu-continut-falsandrei-volosevici-ia-masuridna-ia-notite-si-verific/
In fapt, prin adresa 805/10.02.2021, CSM Ploiesti a raspuns sub semnatura ca urmatoarele societati au furnizat aceste masti institutiei pe bani publici, prin achizitie directa, fara a se specifica daca au fost conforme si au detinut certificate de calitate:
Komekt Magic Expert SRL, Atelier Vintage Conf SRL si Tesa Med Solutions SRL, ultima prin doua achizitii.
Prin adresa nr 805/17.02.2021, sub semnatura aceluiasi sef de birou Achizitii din cadrul CSM Ploiesti sunt specificate urmatoarele societati de unde s-au achizitionat masti de catre institutia publica: Lara Green SRL, Atelier Vintage Conf SRL, si Tesa Med Solutions SRL.
Deci, din adresa 805/10.02.2021 emisa de seful de birou Achizitii din cadrul CSM Ploiesti, Ilie Constantin, a disparut firma Komekt Magic Expert SRL si a aparut societatea Lara Green SRL.
Detinem date conform carora, motivarea sefului de birou Achizitii din cadrul CSM Ploiesti in fata conducerii actuale privind achizitia directa este ca ofertele au fost luate de pe SEAP.
Curios cum poti sa iei o oferta de pe SEAP de la o societate care nu are cont si nu este inscrisa.
Pentru a putea depune o oferta pentru licitatiile deschise este nevoie ca ofertantii sa fie inregistrati pe SEAP si sa aiba un Certificat Digital valabil.
Curiosi din fire am verificat si pe SEAP nu se afla cateva din societatile de unde au fost achizitionate aceste masti neconforme, printre acestea fiind si Atelier Vintage Conf SRL, o firma al carui administrator traieste in concubinaj cu fostul director al CSM Ploiesti.
Faptele de natură penală la CSM Ploiesti s-au săvârşit începand cu perioada 24.11.2015, unde, chiar de la aceea data, niciun contract juridic plătit din fonduri publice încheiat de CSM ca beneficiar nu a fost supus aprobării Consiliului de Administraţie al clubului sportiv.
Astfel, s-a conferit raporturilor juridice, prin utilizarea unor diverse tertipuri, la încheierea actelor ori pe parcursul executării, o aparenţă de legalitate pentru a se masca încălcarea dispoziţiilor OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii (cu completările şi modificările ulterioare), sau, după caz, ale Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice (care a abrogat OUG nr.34/2006), aşa cum se va observa în continuare din descrierea faptelor.
Incisiv de Prahova va devoala toate contractele „suspecte”, incepand cu anul 2016 pana in prezent, intr-un serial.
I. Raporturile juridice stabilite între CSM şi Societatea Civilă Medicală Policlinica cu Plată Ploieşti
La data de 01.03.2016, CSM Ploieşti în calitate de beneficiar, încheie cu această persoană juridică privată Contractul de prestări servicii nr. 56, cu o valoare de 25.000 lei / lună, iniţial contractul având o perioadă de execuţie de 10 luni (total 250.000 lei).
Diferit de împrejurarea că nici acest contract nu are aprobarea CA, suma pentru cele 10 luni de contract, de 250.000 lei (55.000 Euro) este minimală şi reprezintă doar abonamentul! Plăţile efective, reale, conform facturilor, sunt cu mult mai mari, depăşind lunar dublul valorii contractului.
La această situaţie ilegală şi frauduloasă s-a ajuns prin includerea în contract, la art.5 , pct. 5.2, a următoarei prevederi „La valoarea fixă a serviciilor din pachetul de abonament lunar menţionat se poate adăuga, după caz, contravaloarea – conform tarifelor din oferta prestatorului – tuturor investigaţiilor paraclinice necesare diagnosticării unor situaţii speciale, accidentări, îmbolnăviri …”.
A se vedea plafoanele pentru care se cer aprobări anumite şi avize au fost depăşite cu mult.
Pe de altă parte, dar în aceeaşi ordine de idei raporturile juridice dintre părţi au continuat, fără a se fi încheiat un Act adiţional. Pe cale de consecinţă, se poate estima că plăţile totale tind către peste 1 (un) milion Euro.
Nu în ultimul rând, acest contract a generat o situaţie de incompatibilitate şi conflict de interese în care s-a aflat doctorul NICA BOGDAN pe perioada îndeplinirii functiei publice de consilier al Primarului Municipiului Ploieşti (08.06. – 08.09.2017).
II. Raporturile juridice stabilite între CSM Ploieşti şi SC SOFEXPERT PROJECT SRL Tăriceni, Şirna
Între CSM Ploieşti şi SC SOFEXPERT PROJECT SRL s-a încheiat Contractul nr. 72 / 23.05.2017 având ca obiect executare lucrări de reabilitare a Bazinului de înot „Vega”. Valoarea iniţială a contractului a fost de 481.687, 24 lei, fără TVA (cca. 108.000 Euro).
Prin Actul adiţional nr. 1/13.07.2017:
– S-a diminuat preţul contractului cu suma de 40.575,57 lei fără TVA, conform unei Note de renunţare;
– S-au suplimentat (sic!) lucrările cuprinse în proiectul de execuţie conform unei Dispoziţii de şantier în valoare de 40.483, 61 lei fără TVA, 12.464, 22 lei fără TVA şi, respectiv, 22.619, 35 lei fără TVA, rezultând o majorare mascată a valorii contractuale cu 75.567, 18 lei fără TVA.
Deficienţele identificate în derularea acestui contract mai sunt şi următoarele:
– Neexecutarea, în realitate, a unei mari părţi din lucrările contractate, dar decontate;
– Executarea necorespunzătoare a altor lucrări, pentru remedierea deficienţelor CSM Ploieşti fiind obligat să cheltuiască suplimentar alţi bani pentru a se face recepţia şi a se reda în folosinţă bazinul.
Între CSM Ploieşti şi SC SOFEXPERT PROJECT SRL s-a încheiat un alt Contract de executare de lucrări necesare în vederea omologării Arenei „Ilie Oană” de către FIFA şi UEFA pentru competiţii internaţionale de fotbal, precum şi pentru acreditarea complexului sportiv la nivelul Ligii I de fotbal.
Lucrările au început în a doua jumătate a lunii august 2017. Deficienţele de execuţie au fost identificate a fi de aceeaşi natură cu cele de la Bazinul „Vega”, CSM fiind din nou obligat să cheltuiască suplimentar pentru remedierea defecţiunilor lăsate de constructor (exemplu elocvent lucrările de proastă calitate şi incomplete de la Loja VIP).
III. Raporturile juridice stabilite de CSM Ploieşti cu FUNDAŢIA CENTRUL de FORMARE APSAP
FUNDAŢIA CENTRUL de FORMARE APSAP (CIF RO33269758, cu sediul în Bucureşti, str. Ştefan cel Mare nr. 38, bl. 30 A, sc. B, ap. 52, Sector 2) este ofertanta pe care numita ALBU FELICIA ISABEL, şef Birou achiziţii publice şi organizare competiţii la CSM Ploieşti, a propus-o prin Referatul nr. 4346/06.07.2017 să i se atribuie serviciul Cursuri de perfecţionare profesională prin achiziţie directă.
Serviciile au inclus formare profesională pe 2017 şi pachet servicii hoteliere pentru 25 de persoane.
Menţionăm că Nota justificativă privind valoarea estimată şi aprobare achiziţie directă nr. 3801/16.06.2017 este un fals material, modificându-se vizibil / grosolan data şi nr. documentului. Atât ofertele FUNDAŢIEI CENTRUL de FORMARE APSAP cât şi celelalte documente interne ale CSM Ploieşti (rapoarte, referate, note justificative) în legătură cu această achiziţie, sunt întocmite concordant, în înţelegere, pentru a crea aparenţa de legalitate, respectiv de respectare a Legii nr. 98 / 201 privind achiziţiile publice, observându-se eforturile conjugate ale mai multor salariaţi de a favoriza unicul ofertant, FUNDAŢIA CENTRUL de FORMARE APSAP.
„Perfecţionările” au avut loc în lunile iulie-august 2017, în următoarele „centre” de pregătire:
MAMAIA – HOTEL GRAND ASTORIA, HOTEL COMANDOR AMIRAL ORFEU,
EFORIE NORD – HOTEL STEAUA DE MARE
COSTINEŞTI – VOX MARIS GRAND RESORT
BĂILE FELIX – HOTEL PRESIDENT
POIANA BRAŞOV – HOTEL ALPIN
Valoarea integrală totală plătită depăşeşte cuantumul pentru care legea prevede încredinţare directă. În secundar, este necesar a se evalua utilitate şi oportunitatea unor astfel de cheltuieli, în condiţiile în care situaţia financiară a clubului este precară, s-a aflat în incapacitate de platză / încetare de plăţi.
Precizăm că aceeaşi schemă de fraudare a bugetului public de la acest pct. 4, a fost aplicată de numita ALBU FELICIA ISABEL şi la Poliţia Locală Ploieşti, dar din poziţia de prestator de astfel de servicii de pregătire/formare profesională angajată / reprezentantă la ASOCIATIA PENTRU SPRIJIN SI TRAINING RESURSE UMANE (A.S.T.R.U.) şi ASOCIATIA „SANSE LA UN VIITOR MAI BUN”.
Cauza se află pe rolul DNA – Structura Centrala şi face obiectul dosarului nr. 255/P/2015 în care s-a început urmărirea penală in rem ca urmare a următorului denunţ:
Prin REFERATUL DE NECESITATE nr. 1098 / 30.06.2015, semnat indescifrabil pentru sef Serviciu resurse umane, juridic, contracte, proceduri, s-a solicitat si obtinut aprobarea pentru efectuarea de catre 31 cursanti, in perioada iulie – august 2015 (cu mentiunea „conform anexelor”) a “unor programe de formare profesionala/perfectionare, destinate dezvoltarii competentei si aptitudinilor necesare cresterii calitatii rezultatelor obtinute in exercitarea atributiilor”, costul estimativ fiind de 95.000,00 lei.
Semnatura apartine numitei MANOLACHE ROXANA, consilier juridic in cadrul serviciului sus amintit, iar aprobarea a fost data de GHEORGHE CARMEN DANIELA, director general al Politiei Locale Ploiesti.
Sintagma „conform anexelor” face trimitere la 3 (trei) coli format A4, nedatate, nesemnate, in care, tabelar, sunt nominalizati nu numai cursantii propusi, dar si, deja, elemente care nu puteau fi cunoscute in acea faza, respectiv:
- – perioadele concrete, efective de desfasurare;
- – locatia / hotelurile in care urma sa aiba loc fiecare curs („RIO” – Jupiter, „RALUCA” – Venus, „LIDO” – Mamaia), toate identice ofertei care va fi fost declarata castigatoare – celei a Asociatiei „Sanse la un viitor mai bun ”.
A doua zi, pe 01.07.2015, s-au inregistrat la secretariatul Politiei Locale Ploiesti doua oferte:
– cea cu nr. 1647/01.07.2015 a ASOCIATIEI „SANSE LA UN VIITOR MAI BUN” semnata de numitii ALBU ANDREI – presedinte Consiliu Director si ALBU FELICIA ISABEL – persoana de contact cu telefon 0724(******), oferta care indica exact hotelurile din anexele la REFERATUL DE NECESITATE;
– cea cu nr. 1648/01.07.2015 a ASOCIATIEI PENTRU SPRIJIN SI TRAINING RESURSE UMANE (A.S.T.R.U.), care nu are mentionate datele de identificare[2], semnata de LAZAR VALENTIN – presedinte si aceeasi ALBU FELICIA ISABEL – persoana de contact cu telefon 0724(******) (care ofera locatii in Eforie Nord – hotel „IBIZA”, Saturn – hotel „CERNA” si Cap Aurora – hotel „MAJESTIC”);
Se sustine ca ar mai fi fost depusa si o a treia oferta, a „HARRISON CONSULTING” SRL, inregistrata la nr. 1646/01.07.2015, dar care nu a fost transmisa de respectiva entitate, nu este semnata si nici datata, nu are adresa de insotire, ci a fost listata de una din persoanele implicate din Politia Locala Ploiesti (probabil de Manolache Roxana, deoarece facturile privind contravaloarea serviciilor efectuate de firma castigatoare le-a adus personal la secretarit pentru a fi inregistrate, locatie in care a mentionat ca „le-a primit prin posta, la adresa de domiciliu”), din internet, pentru a se intruni, formal, numarul minim de trei oferte. De altfel, aceasta asa-zisa oferta nu este dedicata, documentatia listata fiind, de fapt, o prezentare generala exhaustiva a firmei, cu toate tipurile de cursuri pe care le ofera, niciunul pe profil „ordine publica, paza si control la institutiile publice locale”. Este foarte posibil ca „HARRISON CONSULTING” nici sa nu cunoasca ca a participat la o astfel de procedura de achizitie publica.
In aceeasi zi cu primirea „ofertelor”, 01.07.2015, a avut loc la sediul Politiei locale Ploiesti sedinta de lucru a Comisiei de analiza a oportunitatii incheierii contractelor de achizitii publice stabilita prin Decizia nr. 91/05.06.2015, care s-a intrunit in urmatoarea componenta:
Presedinte
Teodorescu Florin – sef Birou comercial;
Membri:
– Manolache Roxana – consilier juridic in cadrul Serviciului resurse umane, juridic, contracte, proceduri;
– Constantinescu Camelia – politist local in cadrul Biroului protectia mediului;
– Tatu loredana – politist local in cadrul Biroului disciplina in constructii si afisaj stradal;
– Dumitrescu Lavinia – sef Birou relatii cu publicul, comunicare si managementul calitatii;
– Popa Mihail – armurier in cadrul Biroului administrativ, logistica si sanatate si securitate a muncii;
– Buligescu George – sef Birou ordine publica I;
– Soare Mihaela – consilier in cadrul Biroului financiar – contabilitate;
– Francu Melania – politist local in cadrul Serviciului Disciplina in constructii, afisaj stradal si protectia mediului;
Secretar:
– Zafiu Mihaela – consilier juridic in cadrul Serviciului resurse umane, juridic, contracte, proceduri.
Comisia a stabilit ca oferta cea mai avantajoasa este cea prezentata de Asociatia „Sanse la un viitor mai bun” inregistrata cu nr. 1647/01.07.2015.
Locatiile din oferta declarata castigatoare pe 01.07.2015 erau cunoscute din 30.06.2015, data intocmirii si aprobarii REFERATULUI DE NECESITATE si a ANEXELOR la acesta.
Directorul general GHEORGHE CARMEN DANIELA a primit din partea ASOCIATIEI „SANSE LA UN VIITOR MAI BUN”, pentru sine, fiica sa si prietenul acesteia (3 persoane), foloase necuvenite materializate intr-un sejur complet (cazare in camere single si una dubla pentru 7 nopti / 8 zile) in perioada 12 – 19.08.2015, la hotelul „LIDO” din Mamaia.
Valoarea foloaselor, conform ofertei, a fost de 8295 lei (3 x 2765), la care se adauga contravaloarea meselor (3 persoane x 3 mese/zi x 8 zile).
Secretara Comisiei, ZAFIU MIHAELA – consilier juridic in cadrul Serviciului resurse umane, juridic, contracte, proceduri, a fost recompensata cu un sejur gratuit pe Litoral, intr-una din locatiile unde au fost organizate aceste cursuri.
Liderul uneia din organizatiile sindicale constituita la nivelul Politiei Locale Ploiesti, FANAREANU DRAGOS (sef Birou ordine publica II) a beneficiat – pentru a nu denunta frauda – tot de un sejur, in aceleasi conditii.
Printr-o adresa (probabil transmisa prin e-mail), ALBU FELICIA ISABEL (care indica calitatea de „coordonator formare”) aduce la cunostinta conducerii Politiei Locale Ploiesti ca hotelul „RALUCA” din statiunea Venus nu ofera conditii corespunzatoare de cazare si masa, motiv pentru care cursurile din perioada 26.07 – 02.08.2015 au fost relocate la hotelul „DELTA” din Jupiter care – pentru buna desfasurare a cursurilor de perfectionare profesionala pe profil ordine publica si paza / control obiective – a oferit:
►la restaurant – ambianta romantica, momente comice, muzica (canzonete italiene, chansonete frantuzesti de pe malurile Senei), dans, magie, animatori si o atmosfera intima, teatru pentru copii cu eroi din basme si desene animate;
►pe plaja – amenajari speciale pentru mamici, tatici si bunici;
►in Parcul Copiilor „Baby Land” – tobogane, plase elastice, curse cu obstacole, iar ca invitati speciali in fiecare seara tematic pe Batman, Spiderman, zana Ariel, pirati si indieni.
Suma a fost cheltuita din bani publici pentru cate un concediu pe Litoral in vara anului 2015 al unor angajati anume selectionati (peste 31, la care se aduga persoane din afara institutiei), petrecut sub pretextul participarii la cursuri de perfectionare profesionala, servicii care nu s-au prestat in realitate.
Astfel s-au incalcat cu stiinta si rea-credinta prevederile OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.
S-a creat aparenta de legalitate a procedurii simplificate de cerere de oferte reglementata de art. 124 si urm., coroborat cu art. 19, toate din OUG nr. 34/2006, deoarece:
– doua oferte apartin, practic, unor entitati aflate in intelegere si conduse de aceleasi persoane;
– a treia oferta nu a existat de fapt;
– intreaga procedura s-a derulat in doua zile: 30.06.2015 si 01.07.2015, castigatoarea fiind deja cunoscuta dinainte;
– serviciile de formare / perfectionare profesionala nu s-au prestat, intocmindu-se documente fictive care ar atesta efectuarea cursurilor.
Mai mult, GHEORGHE CARMEN DANIELA, fosta MUSAT, a detinut, in perioada mandatelor fostului primar PSD al Municipiului Ploiesti, Calota Emil (2000-2008), functiile de sef Serviciu Control si, apoi, de director al Directiei Control si Relatii Publice a Primariei Ploiesti.
ALBU FELICIA ISABEL i-a fost subordonata, fiind incadrata, in aceeasi perioada, pe functia de referent la Serviciul control si libera practica din structura directiei susmentionate. Vom reveni. (Crsitina T.).
N.R – Ar fi de prisos sa precizam ca sunt inregistrari audio/video din perioada cand concubinul reprezentantului Atelier Vintage Conf SRL patrona CSM Ploiesti in calitate de director general si de cate ori se semna un contract „suspect” in torpedoul masinii sale „aparea” un teanc „sanatos” de bani?
Exclusiv
Degradarea Serviciului Siguranța Deținerii din ANP: lipsă de viziune și incertitudini în management
Problemele acute din Serviciul Siguranța Deținerii
Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) a lansat recent un apel asupra degradării semnificative a Serviciului Siguranța Deținerii, evidențiind probleme acute de dezorganizare, absență a viziunii și un lingăism acerb care afectează funcționarea eficientă a acestuia. Această situație are implicații directe nu doar asupra siguranței locurilor de deținere, ci și asupra securității personalului, precum și asupra respectării disciplinei de stat în cadrul sectorului operativ din penitenciare, aspecte considerabile într-o instituție de o asemenea importanță.
Conform declarațiilor reprezentanților federației, Serviciul Siguranța Deținerii (SSD) traversează o perioadă marcată de o abulie emblematică, unde predomină dezorganizarea, iar lipsa unei strategii clare a condus la o serie de incidente operaționale frecvente care afectează unitățile penitenciare. În aceste împrejurări, agenții și ofițerii din cadrul penitenciarelor se simt abandonați în confruntarea cu un mediu tot mai agresiv, unde provocările sunt tot mai constante.
Critici la adresa conducerii și atmosfera de abandon
Criticile din partea sindicaliștilor sunt îndreptate și către actuala conducere, considerată mai preocupată de păstrarea pozițiilor în fața unei cereri nevestejite de reformă decât de îmbunătățirea condițiilor de muncă și a siguranței angajaților. Această premisă stârnește îngrijorare cu privire la eficiența și responsabilitatea managementului în cadrul sistemului penitenciar.
Lipsa de experiență și legitimitate a ofițerilor specializați
În cele din urmă, Serviciul este coordonat de un singur comisar șef, Dănuț Ilie, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la capabilitățile și experiența personalului. Majoritatea ofițerilor sunt tineri, iar această lipsă de experiență operativă ridică îndoieli referitoare la legitimitatea lor în coordonarea și supravegherea activității directorilor adjuncți. Din păcate, au fost mai multe situații în care acești ofițeri, din SSD, care sunt specializați în siguranța deținerii, au avut interacțiuni limitate cu deținuții, având o cunoaștere a funcțiilor acestora mai degrabă teoretică, bazată pe regulamente, decât practică.
Motivul neatractivității pentru ofițeri cu experiență
Sindicatul a ridicat, de asemenea, întrebări cu privire la motivele pentru care nu există ofițeri cu experiență dispuși să se alăture Direcției Siguranța Deținerii și Regim Penitenciar. S-a sugerat că structura este, în mod deliberat, populată cu ofițeri care se supun fără a contesta status quo-ul, ceea ce duce la o atitudine de lipsă de asumare, curaj și inițiativă. Printre cadrele existente în sistemul penitenciar, se pare că există o tendință de a alege indivizi care nu îndrăznesc să conteste ordinea existentă, astfel creându-se un climat de obediență dăunătoare pentru deciziile luate în cadrul SSD.
Pensionarea lui Gabriel Păun și atmosfera de dezinteres
În plus, ca o consecință a absenței unei conduceri eficiente, pensionarea lui Gabriel Păun, fost director al DSDRP, a generat o atmosferă de mare relaxare. S-a realizat o petrecere în rândul angajaților, unde problemele precum ultrajele, evadările, crimele, decesele, sinuciderile, consumul de droguri, alcoolul și telefoanele mobile din penitenciare au fost trecute cu vederea. Acest dezinteres profund evidențiază o provocare continuă, în special în contextul relevării problemelor de corupție și nereguli grave în cadrul ANP, mai ales în cadrul DSDRP.
Exclusiv
Avansări înainte de termen pentru polițiști, anunțate de Sindicatul Sidepol în preajma Zilei Naționale
Sindicatul Sidepol a anunțat că se apropie perioada avansărilor înainte de termen pentru polițiști, conform reglementărilor Ministerului Afacerilor Interne. Așa cum s-a stabilit în fiecare an, ministerul urmează să aprobe limitele indicatorilor pentru formularea propunerilor de avansare în gradul profesional următor, cu ocazia zilei de 1 Decembrie.
Inspectoratul General al Poliției Române și fiecare armă în parte vor repartiza numărul de indicatori alocați fiecărei unități teritoriale. Propunerile pentru avansare vor fi formulate cu respectarea cadrului legal în vigoare, conform Ordinului nr. 140 din 2016, care reglementează managementul resurselor umane în unitățile de poliție.
Regulile stipulate în ordin prevăd că avansările se fac în limita numărului de posturi prevăzute cu gradul respectiv și că acestea sunt aprobate de ministrul afacerilor interne, de regulă, la 25 martie și de Ziua Națională a României. Polițiștii propusi pentru avansare trebuie să fie încadrati pe un post cu grad superior celui deținut.
Avansarea înainte de împlinirea stagiului minim se face de 1 Decembrie sau pentru merite excepționale pe parcursul anului, cu respectarea unor condiții specifice, incluzând îndeplinirea jumătate din stagiul minim, clasificarea cu cel puțin „bine”, și absolventul cursurilor legale necesare.
Conform procedurii utilizate în anii anteriori, șefii de unități trebuie să se asigure că cel puțin jumătate din numărul indicatorilor alocați unității este repartizat agenților de poliție.
Reprezentanții Sindicatului Sidepol se vor prezenta la ședințele de comandă pentru a discuta despre notele de fundamentare pentru cei propuși a fi avansați, asigurându-se că drepturile polițiștilor care s-au evidențiat în activitatea desfășurată sunt respectate, urmărind echitatea și echilibrul deciziilor. (Cerasela N.).
Exclusiv
Trădarea lui Mirițescu: O rețea de corupție și politică în interiorul Poliției Române
Eduard Mirițescu: Presiuni și minciuni în demersul obținerii conducerii DGA Prahova
Controverse în cadrul Poliției
În articolul „EXCLUSIV Adevărul în pânza minciunilor: ce îi spune Mirițescu lui Predoiu?”, publicat de ziarul nostru Incisiv de Prahova pe 21 octombrie 2024, întrebam: „Mirițescu, îi mai spui minciuni domnului Ministru Predoiu?”(aici).
Între timp, pe 4 noiembrie 2024, Eduard Mirițescu a întreprins o acțiune tip „combinatie”, pretinzând că are acordul ministrului Cătălin Predoiu pentru a face presiuni asupra șefului Direcției Generale Anticorupție (DGA) în vederea numirii pupilei sale, Bălan Marcel, la conducerea DGA Prahova.
Această numire era programată pentru 6 noiembrie 2024, dar acțiunile subversive ale lui Mirițescu au fost descoperite de cei de la DGIPI, care au informat rapid Ministerul Afacerilor Interne. În loc să obțină numirea dorită, chestorul Eduard Mirițescu s-a confruntat cu o „sapuneală” zdravănă.
Dincolo de reguli (aici)
Ne întrebăm ce mai caută un astfel de personaj toxic în Poliția Română, dat fiind că a refuzat să accepte „propunerea” voalat de a se pensiona.
Presiuni politice în DGA Prahova: Mirițescu și planurile de numire a lui Bălan
Recent, reținerea și inculparea primarului Volosevici, a lui Stavri și a interlopului Claudiu Belu au creat frisoane în rândul lui Mirițescu, determinându-l să facă presiuni pentru a impune numirea lui Marcel Bălan la conducerea DGA Prahova. Acest demers ar putea avea scopul de a bloca anumite dosare aflate în lucru, inclusiv cele legate de sora sa, evidențiind astfel teama de repercusiuni din partea justiției
Strategii de presiune: Volosevici, Mirițescu și tentativa de blocare a anchetelor penale
În fapt, Andrei Volosevici a început să colaboreze cu procurorii, iar Mirițescu încearcă, prin numirea lui Bălan la conducerea DGA Prahova, să-l șantajeze pe Volosevici pentru a-l determina să își închidă gura în legătură cu implicarea sa si a surorii sale santajand cu alte dosare penale aflate în lucru în această instituție, pe care Mirițescu vrea să le blocheze.
Reamintim ca, cu ceva timp în urmă, domnul Mihai Anastasescu, o figură influentă datorită relațiilor sale personale, a avut ideea să solicite numirea lui Marcel Bălan, un polițist necunoscut pe atunci, în funcția de șef al Biroului Investigații Criminale din Câmpina. Deși Bălan nu se evidenția pe cale profesională, avea o legătură de dependență față de Anastasescu, care îl putea ajuta să avanseze în carieră.
După o scurtă perioadă în Poliția Municipiului Câmpina, Bălan a fost promovat de Mirițescu la conducerea Poliției Ploiești, o mutare privită de Anastasescu și Mirițescu ca o rampă de lansare pentru funcția de inspector șef. Planurile lor au fost însă deturnate de numirea comisarului șef Manuc ca inspector șef, lăsându-l pe Bălan să conducă Serviciul de Investigații Criminale al IJP Prahova, cu promisiunea unei viitoare avansări.
Trecut intunecat și corupție
În 2023, Bălan s-a văzut în postura de a deschide ușa pentru Anastasescu, demonstrând o servilitate care a șocat colegii săi. Anastasescu, un businessman cu afaceri dubioase în trecut, a reușit să evite dosarele penale datorită unei rețele obscure de influență. Timp de ani, România a fost afectată de activități ilegale în domeniul alcoolului, estimându-se pierderi de sute de milioane de euro la bugetul de stat.
Investigațiile au scos la iveală conexiuni cu oameni de afaceri controversați și corupție instituționalizată. Planurile politice de promovare a lui Bălan și Preda au fost complicate de intrigile interne și de teama unor posibile denunțuri venite din partea foștilor colaboratori.
Îngrijorări și perspective
Precipitarea și presiunea ridică semne de întrebare cu privire la legitimitatea numirii lui Bălan Marcel la conducerea DGA Prahova și la influențele politice care ar putea sta la baza acestei decizii. Se pare că, după o încercare anterioară de a-l numi pe Bălan la comanda Biroului Investigații Criminale din Câmpina, unde a fost promovat de Mihai Anastasescu, acest nou plan este susținut de o rețea de interese care include extrapolarea influenței PSD.
Pe fondul unei atmosfere de neîncredere, Mirițescu s-a aflat în mijlocul unor manevre politice prin care se dorea numirea lui Bălan ca inspector șef în DGA. Aceasta s-ar fi realizat printr-un aranjament cu Ginel Preda, ceea ce ar fi periclitat anchetele în curs, inclusiv dosarul nr. 4621/P/2023, care ar putea fi mușamalizat astfel.
Dezvăluirile despre legăturile lui Anastasescu, un om de afaceri influent care a navigat prin procese juridice controversate, subliniază complexitatea situației. Conexiunile sale cu rețelele de putere sugerează un joc politic subtil, în care Mirițescu ar putea fi presat să aleagă între loialitatea față de partenerii săi și obligațiile față de Ministerul Afacerilor Interne.
Această situație este alimentată de frica de repercusiuni legate de reîntoarcerea suspectei Matei Tatiana, care ar putea aduce la lumină detalii compromițătoare pentru mai multe persoane implicate în actualele manevre. În acest context, întrebarea rămâne: Mirițescu va spune adevărul ministrului Predoiu despre influențele externe care îi afectează deciziile sau va rămâne tăcut, lăsându-se influențat de cei care îl susțin în acest joc politic periculos? Un lucru este cert—jocurile de putere din DGA Prahova continuă să atragă atenția și necesită o atenție sporită din partea autorităților competente.
-
Exclusivacum 2 zile
Pensia medie în sistemul militar: Sumarul informațiilor de la Casa de Pensii Sectorială a M.A.I.
-
Exclusivacum o zi
Pensionarii militari în pericol: Acuzații de colaborare politică în contextul modificărilor legii pensiilor
-
Exclusivacum o zi
Riscuri mari pentru sporul Bayraktar din cauza reputatiei controversate a Directorului ANP
-
Exclusivacum 3 zile
Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor acuză ANP de corupție și mușamalizare
-
Exclusivacum 4 zile
OUG 26/2024: Actualizarea salariilor și soldei de grad profesional
-
Exclusivacum o zi
Trădarea lui Mirițescu: O rețea de corupție și politică în interiorul Poliției Române
-
Exclusivacum 4 zile
Corupția la vârf: Eduard Mirițescu și structura criminală din Poliție
-
Exclusivacum 3 zile
Sindicatul Diamantul critică modul în care IGPR a gestionat majorările salariale