Actualitate
EXPLOZIV/Procurorii D.N.A pun presiune pe Sebastian Vladescu/Te lepezi de Tariceanu?
Iata ca tocmai cand se parea ca presedintele Senatului isi suise in buna masura sacii in caruta candidaturii ”unice” la alegerile prezidentiale de la anul, liderul ALDE si-a luat o ”ranga in dinti” de la procurorii anticoruptie. Care, dupa cum sustin sursele noastre, l-au intrebat direct pe Sebastian Vladescu daca ”se leapada” de Calin Popescu Tariceanu! Desigur, cu ”menajamentele” de rigoare, dupa ce i-au impus un sechestru fabulos, atentionandu-l astfel pe cel considerat eminenta cenusie a finantistilor care roiesc inca in jurul lui Tariceanu si a ”pusculitelor” acestuia din domeniu energiei ca altfel nu va mai putea ”misca” un leu pentru multa vreme de acum incolo.
Iar identificarea atat a lui Calin Popescu Tariceanu intr-o veritabila ”tinta in miscare” pentru noua strategie aplicata la nivelul ”interimatului” DNA, dar si a oamenilor acestuia care au reusit sa asigure, chiar si in vremurile sumbre ale ”binomului”, sustinerea ”logistica” pentru gruparea ALDE vine intr-un moment cum nu se poate mai prost pentru al doilea om al statului. Cel care, dumirindu-se ca nu va exista totusi nicio suspendare a presedintelui Klaus Iohannis, astfel ca nu-si va putea indeplini ”never” visul de a prelua din mers, fie si interimar, locul acestuia de la Palatul Cotroceni, tocmai ce declansare o ampla operatiune de rebranduire in fata Occidentului. Astfel ca, in timp ce Liviu Dragnea trebuia lasat sa fie si mai mult inghesuit ”in corzile” Justitiei, Tariceanu, proaspat ”legendat” ca omul care a invins statul paralel prin achitarea sa trebuia sa preia rolul de ”baiatul bun” si frecventabil al actualei coalitii guvernamentale. Acum, ca exact acelasi ”complet negru” care l-a achitat pe Tariceanu a ”ras” in schimb cu condamnari cam tot ce altceva a prins pe culoarul sau tactic, de la politicieni ca Liviu Dragnea, pana la oameni de afaceri ca Puiu Popoviciu nu li s-a mai parut dubios noilor sustinatori externi ai presedintelui ALDE. Mai ales ca, de cand Calin Popescu Tariceanu pur si simplu ”ia lumina” de la Vatican, acesta schimbandu-si radical agenda politica in urma pretioaselor indicatii venite din partea conglomeratului geo-global de influenta din jurul Sfantului Scaun tot mai progresist, iata ca si inaltii comisari europeni s-au gandit daca nu este cumva mai bine sa aleaga si ei ”raul cel mai mic”, asa cum pentru romani a devenit de altfel un adevarat sport national. Iata insa ca, pana ce sa ”defileze” pe la Bruxelles si prin cancelariile occidentale, Calin Popescu Tariceanu nu are cum sa-si stearga din memorie imaginea cu un Sebastian Vladescu pana acum loial, dar iesind mai abatut ca oricand din sediul DNA. Si cum este vorba de un personaj ”calit” totusi in lupte purtate ”la baioneta” cu procurorii anticoruptie si pana acum, brusca demoralizare a acestuia ii provoaca deja frisoane liderului ALDE. Mai ales ca, dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, odata cu relansarea acestui dosar pe care se asezase deja praful, ca pe multe altele de altfel, Sebastian Vladescu doar a ”deschis balul” audierilor, existand o lista lunga si ingrijoratoare pentru Tariceanu cu oamenii sai de incredere mai vechi sau mai noi care vor urma sa calce pragul ”noii DNA”…
20 milioane de euro spaga
Iata ca, tocmai cand structura centrala a DNA parea sa fi intrat deja ”in adormire”, stranie ironie a sortii, exact in zilele in care Calin Popescu Tariceanu era ”legendat” la Bruxelles drept singurul politician roman care a invins statul paralel in ciuda anilor de ”represiune” informativa, procurorii anticoruptie anuntau la Bucuresti trecerea la ”next level” al anchetarii ”Lotului Vladescu”. In care fostul ministru al Finantelor, alaturi de alte nume grele ale circuitelor fiscale si elitelor bancare precum cumnatul lui Mircea Geoana, Ionut Costea, care a fost atat secretar de stat in Ministerul Finantelor, dar si presedinte al EXIMBANK s-au trezit cu dispunerea de catre procurori a unui sechestru pana la concurenta sumei de peste 15 milioane de euro, deja fiind indisponibilizate bunuri in valoare de aproximativ 2 milioane de euro. De asemenea, DNA a ”binevoit” sa ofere si suprinzatoare alte ”indicii temeinice” despre dosarul vizandu-i pe membrii ”Lotului Vladescu” si in care se sustine ca, ”in perioada 2005-2014, ei ar fi primit de la o companie straina, in baza unor intelegeri, aproximativ 20 milioane de euro pentru ca, in schimbul acestor sume, sa se asigure incheierea contractelo si plata facturilor pentru reabilitarea unor tronsoane de cale ferata a liniei Bucuresti – Constanta, precum si plata TVA restante pentru reabilitarea unei alte linii de cale ferata care fusese deja realizata de respectiva companie”. Deci, pe scurt, ar fi luat 20 milioane de euro spaga!
Victima sau victimizat?
Iar calcularea momentului in care sa fie facut anuntul ca Tariceanu a fost urmarit ”degeaba”, peste saste ani de zile de catre DNA a fost una vadit profesionista, astfel ca ”breking news”-ul nu avea cum sa nu produca rumoare la Bruxelles, mai ales fiind comunicat pe canale credibile precum cele ale europarlamentarelor Norica Nicolai sau Renate Weber. Asa ca pana si ”calaul” actualei coalitii de guvernare din Romania, Frans Timmermans s-a luat cu mainile de cap afland ca presedintele Senatului a fost urmarit pas cu pas, zi si noapte, timp de peste sapte ani de catre ”noua Securitate”. Si uite cum Tariceanu tocmai ce a fost asezat in ”pole position”, pe un culoar mai mult decat favorabil, pentru ca eventuala sa candidatura ”comuna” din partea actualei coalitii sa fie una agreata si de catre mai marii comisari europeni de la Bruxelles. Unii atat de naivi incat, daca au fost invartiti atata vreme pe degete de una ca Monica Macovei, chiar ca nu aveau cum sa aiba dilemele initiatilor sistemului de la noi, carora le vine greu sa se dumireasca si pace cum de a fost posbil ca, timp de sapte ani, zeci de ofiteri de informatii cu cea mai moderna tehnica de interceptare sa nu reuseasca sa prinda din zbor nici macar cea mai mica ”suspiciune rezonabila” ca sa-l poata baga pe Tariceanu in malaxorul Justitiei. Si cum Tariceanu a mai fost si achitat tocmai de catre ”completul negru” intr-o alta speta este clar ca acestuia i s-a pus astfel ”eticheta” de cel mai integru politician de pe fata pamantului si poate chiar din istorie, de chiar nu a reusit statul paralel, timp de sapte ani, sa nu-i gaseasca macar cea mai mica ”bubita”, intr-o perioada in care sute de alti politicieni faceau celebru ”Beciul Domnesc”. Iata insa ca, indiferent daca” n-au putut sau nu au vrut”,mai ales dupa audierea devastatoare a lui Sebastian Vladescu, la varful sistemului se merge si pe varianta de lucru ca, din ”victima” a statului paralel, Calin Popescu Tariceanu sa ajunga peste noapte in postura mai putin favorabila din punct de vedere al carierei politice de ”victimizat”. Si cu toate ca multi se pot intreba ce are Vladescu cu ”prefectura” lui Tariceanu, celor din sistem le este deja clar ca DNA-ul ”da” de fapt in fostul ministru al Finatelor tocmai ca sa ”crape” actualul presedinte al Senatului. Care tocmai ce se pregatea sa declanseze si niscai proiecte ingenioase, atat mediatice si nu doar pentru a-i sustine imaginea de singurul lider din actuala coalite guvernamentala ramas ”frecventabil” de catre cancelariile occidentale. Dar iata ca, de cand cu ”mania” asta a procurorilor cu sechestrele de peste 15 milioane de euro ramane de vazut daca mai si exista sustinerea logistica necesara. Sau se va apela din nou tot la racordarea la vechile ”conducte” financiare, ca de atatea alte ori…(Catalin Tache).
Actualitate
NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!
Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.
Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu
Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.
O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA
Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.
Contribuția NGA și parteneriatele strategice
„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.
Un Startup specializat, in miezul securității naționale
Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.
Actualitate
Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante
Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.
Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.
Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului
Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.
Miliarde de dolari și intârzieri cronice
Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.
Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.
Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare
Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.
Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”
Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată
Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.
De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.
Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.
Actualitate
Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret
Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.
Haosul inițial și rafinarea diplomatică
O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”
În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”
Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei
Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”
Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii
Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”
Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”
Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.
Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat
De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.
Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 12 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



