Aveti un Pont
Lipsește asumarea greșelii
Ca fenomen de psihologie politică, este extrem de interesant, dar și deconcertant, că decidenții nu-și asumă niciuna dintre greșelile pe care le fac. Ori asemenea greșeli există de regulă. Și cu atât mai mult există în perioade de criză. România traversează astăzi două crize fără precedent, una legată de sănătate, cealaltă economică și este deaprte de a dispune de un Guvern performant. De ce nu-și recunoaște nimeni greșeala?
Din numeroasele lecturi de literatură politică și istorică, am învățat un lucru simplu. Și anume că un adevărat bărbat de stat are capacitatea de a-și asuma răspunderea pentru tot ceea ce face. De a nu pasa răspunderea către alții. Și, în al doilea rând, de a-și recuoaște public greșelile. Încercând apoi să le corecteze. Iar dacă greșelile sunt prea mari, atunci bărbatul de stat își asumă răspundera până la capăt. Își cere iertare și demisionează. De ce nu se întâmplă asta decât rareori în România?
Pentru a nu fi acuzat că am luat drept țintă exclusiv Partidul Național Liberal, voi începe cu regimul lui Traian Băsescu. A făcut greșeli intenționate sau neintenționate cu duiumul. Acestea au costat enorm România. Au pus în pericol viitorul acestei țări. Dar eu personal nu l-am auzit pe Traian Băsescu cerându-și scuze pentru vreo greșeală. Mă refer la greșelile mari. Poate cu excepția asumării faptului că l-a numit premier pe Călin Popescu Tăriceanu. Aranjament politic care l-a costat ulterior. Pentru că liderul liberal nu s-a lăsat dresat de președintele pedist. Pe de altă parte, scuza reprezintă o viclenie și atâta tot. Pentru că, în măsura în care Tăriceanu a fost propulsat de Băsescu ca premier, și Băsescu a fost propulsat ca președinte de către PNL-ul condus în acea perioadă de Călin Popescu Tăriceanu. După care l-am avut premier pe Boc. Cu Emil Boc în calitate de premier, parcă s-a răsturnat carul cu proști la Palatul Victoria. Și vă mai amintiți precedenta criză economică? Traian Băsescu a pus literalmente în pericol prezentul și viitorul României, angajând împrumuturi uriașe de la Fondul Monetar Internațional, pentru ca prin intermediul băncilor străine din România să ajute băncile mamă din statele europene, datoria fiind ulterior plătită de cetățeni. Și, ca să fie limpede că ei vor suporta costurile, adică factura crizei, și pentru statele europene puternic dezvoltate, a tăiat la sânge salariile și a anunțat și tăierea pensiilor. Care oricum nu au mai fost indexate și au fost impozitate. Astăzi Traian Băsescu trage de urechi ultimele trei guverne pentru că nu au indexat pensiile.
A veni la rând Klaus Iohannis. După cum se știe, și acesta a săvârșit greșeli uriașe. Nu l-ați auzit cerându-și scuze. Practic niciodată. La fel ca și Traian Băsescu. De multe ori a încălcat Constituția. Uneori deliberat. Cu rea intenție. CCR i-a dat peste degete. Cu Legea Fundamentală în mână. Tot nu și-a cerut scuze. Nu și-a cerut scuze nici după ce s-a făcut literalmente de râs, acuzându-i pe jurnaliști de fake news, atunci când aceștia au început să pună întrebări despre epidemia transformată în pandemie, pe care președintele României o taxa drept o simplă viroză. Și-a cerut scuze? Nu și-a cerut scuze, nici măcar în condițiile în care a acuzat PSD și UDMR de un atac frontal împotriva suveranității României. Cum că cele două partide ar fi complotat să rupă teritoriul României și să ducă o bucată plocon în brațele Ungariei. S-a dovedit că afirmația reprezintă o prostie fără margini. Dar tot nu și-a cerut scuze. Exemplele în cazul lui Klaus Iohannis sunt nenumărate. Și vor mai fi. Și, indiferent câte vor mai fi, un lucru e clar. Personajul e incapabil să-și recunoască vreo greșeală.
Călin Popescu Tăriceanu, în calitate de premier al României, sub regimul Traian Băsescu, a făcut o greșeală incalificabilă. A anunțat public, nu la o șuetă, ci în mod oficial, că intenționează să retragă trupele românești de pe teatrele de război. Fără a fi informat partenerul strategic, fără a fi convenit ceva în acest sens cu „marele licurici”, așa cum se exprima Traian Băsescu. Nu și-a cerut niciodată scuze. Mai recent, a aruncat în aer Guvernul Dăncilă, anunțând un parteneriat cu Victor Ponta și tatonând o alianță cu PNL. A distrus aproape în totalitate unul dintre cele mai frumoase proiecte politice, ALDE. Pentru ca recent să anunțe că, de fapt, ceea ce a făcut ALDE atunci, aruncând în neant nu numai Guvernul Dăncilă, ci și România, a fost un dar otrăvit pentru PNL, pentru ca opinia publică să se lămurească în sfârșit că PNL în formula actuală, corcit cu PDL, nu poate reprezenta o speranță pentru România. Să o creadă mutu! Nu și-a cerut scuze nici pentru asta. Iar acum, ca și când nimic nu s-ar fi întâmplat, transpiră pentru a obține de la PSD mult mai puțin decât a primit în trecut.
Victor Ponta, ca premier al României, a încheiat pactul diavolului cu Traian Băsescu. Într-o încercare de a împărți cu acesta statul subteran. După care s-a lamentat, blestemând-o pe Laura Codruța Kovesi, pe care tot el a pus-o în funcție. Și-a cerut scuze? Niciodată. Și-a recunoscut duplicitatea? Niciodată! Și-a recunoscut prostia? Niciodată! Ca să nu mai vorbim despre implicarea sa, tot prin implicarea statului subteran și tot în complicitate cu Traian Băsescu, în mizerabila escrocherie Roșia Montană. Când practic, în calitate de premier, cu o inconștiență rar întâlnită, le-a oferit muniție canadienilor pentru a acționa statul român în judecată și a cere despăgubiri de miliarde de dolari. Culmea e că nici măcar parlamentarii lui, ai PSD-ului, nu i-au susținut proiectul și, în final, au dat de pământ cu afacerea Roșia Montană, în urma unei anchete fără precedent și soldată cu patru sesizări penale, care au rămas ascunse și până azi în sertarele Parchetului. Și-a cerut vreodată Ponta scuze? Dacă dvs. le-ați auzit, le-am auzit și eu.
Despre cele două Guverne și jumătate Ludovic Orban îmi este pur și simplu greață să mai vorbesc. Fac doar trimitere la textul moțiunii de cenzură. Este cel mai consistent, mai bine elaborat și mai bine documentat document de acest fel din istoria recentă a României. Pentru niciuna dintre acuzații, de la cea mai mare, până la cea mai mică, Ludovic Orban, prezent în Parlament, nu și-a cerut scuze și nu a dorit să-și asume răspunderea. Dimpotrivă. Cumpără la bucată parlamentari pentru a nu fi demis.
E timpul să pun punct acestui demers jurnalistic. Făcând însă următoarea afirmație: România nu va deveni normală, până când nu va avea conducători demni. Oameni de onoare. Bărbați de stat. Capabili să-și asume greșelile. Conștienți în fiecare secundă că trebuie să răspundă pentru faptele lor.
Sorin Rosca Stanescu
Aveti un Pont
Alegerea mașinii potrivite pentru montarea instalației gpl
GPL înseamnă gaz petrolier lichefiat, un combustibil alternativ pe care îl putem încorpora în vehiculele noastre pe benzină și astfel să ne bucurăm de nenumărate avantaje pe care merită să le cunoaștem în prealabil.
În ce vehicule poate fi instalat un sistem GPL?
Dacă ești interesat de instalatii gpl auto, cu siguranță vrei să știi în ce vehicule poate fi instalat un sistem GPL. Este important de menționat faptul că gpl auto nu poate fi instalat în toate vehiculele. La fel de important este să te asiguri că sistemul este instalat de un profesionist calificat și instruit.
Există unele mărci auto care oferă în gama lor versiuni care sunt deja adaptate pentru a funcționa fie pe benzină, fie pe gaz. Este cazul Renault, Dacia, Hyundai, Fiat, Fiat, Ford, Jeep, SsangYong și Subaru, ale căror modele includ acest tip de motor. Și nu numai că economisesc combustibil: fiind hibride, ele obțin eticheta ECO de la DGT.
Pe de altă parte, autovehiculele Bi-fuel au o autonomie mai mare. Prin adăugarea a două rezervoare de combustibil, benzină și rezervoare gpl, acestea pot depăși în unele cazuri 1000 de kilometri fără realimentare. În plus, tehnologia nu este una costisitoare și poate fi adaptată ușor și la prețuri accesibile la vehiculele second-hand. Trebuie să fii cât mai informat cu putință înainte de a opta pentru instalatii gpl auto.
Ce autovehicule pot fi convertite la gpl?
Vehiculele care pot fi convertite la gpl sunt în principal vehiculele pe benzină. În general, conversia nu este recomandată pentru vehiculele diesel deoarece este mult mai complexă și mai costisitoare. De asemenea, nu toate mașinile pe benzină pot beneficia de rezervoare gpl. Motoarele cele mai puternice sunt excluse și doar cele care îndeplinesc certificarea privind emisiile Euro 3 pot fi convertite la GPL. Cu alte cuvinte, vehiculele înmatriculate începând cu anul 2001 sunt ideale pentru bazine gpl. Și, bineînțeles trebuie să te asiguri de faptul că acestea sunt într-o stare generală bună, astfel încât banii investiți în conversie să nu fie pierduți din cauza unor defecțiuni ulterioare.
Cât costă conversia mașinii la GPL?
În ceea ce privește prețul, costul transformării unei mașini pe benzină pentru a funcționa cu GPL poate varia de la 1000 la 2000 de euro, în funcție de model și de capacitatea motorului. După efectuarea conversiei (întotdeauna într-un atelier calificat), este necesară o inspecție specială.
Acolo se va verifica siguranța vehiculului și i se va acorda noua etichetă ECO. Aceasta din urmă se aplică numai autovehiculelor cu omologare de tip Euro 4, Euro 5 sau Euro 6. Cele care îndeplinesc doar cerințele Euro 3 se pot converti la GPL, dar nu primesc eticheta.
Modificarea nu necesită prea multă muncă mecanică, iar atelierele specializate au kituri potrivite pentru aproape toate modelele care pot fi instalate în câteva zile.
Printre cele mai importante modificări, conversia include instalarea unui rezervor de gaz care este de obicei adăpostit în locul roții de rezervă din portbagaj. Acesta este completat de un circuit pentru canalizarea gazului către motor, care include supape, filtre, senzori și un injector dedicat.
De asemenea, este instalat un control pentru ca șoferul să poată selecta combustibilul care urmează să fie utilizat, iar o unitate de control electronic controlează funcționarea corectă a noului sistem de alimentare cu combustibil.
Aveti un Pont
Înmatriculări Auto Timisoara: Servicii Profesionale și Eficiente pentru Înmatricularea Autovehiculelor
Bun venit la www.inmatriculari-timisoara.com, firma de înmatriculări auto de top din Timișoara! Suntem dedicați să oferim servicii rapide, eficiente și fără bătăi de cap pentru toți clienții noștri care doresc să-și înmatriculeze autovehiculele în Timișoara și împrejurimi.
De ce să Alegi Serviciile Noastre de Înmatriculări Auto?
- Profesionalism și Experiență Cu ani de experiență în domeniu, echipa noastră este formată din profesioniști care cunosc în detaliu toate procedurile necesare pentru înmatricularea unui vehicul. Ne asigurăm că documentele dumneavoastră sunt complete și corecte, astfel încât să evitați orice probleme sau întârzieri.
- Servicii Complete Oferim o gamă completă de servicii, inclusiv:
- Înmatriculări auto noi și second-hand
- Transcrieri auto
- Radieri auto
- Obținerea numerelor provizorii
- Consultanță personalizată
- Eficiență și Rapiditate Știm cât de prețios este timpul dumneavoastră. De aceea, ne străduim să procesăm înmatriculările cât mai rapid posibil, fără a compromite calitatea serviciilor.
- Prețuri Competitive Ne mândrim cu oferirea unor servicii de înaltă calitate la prețuri accesibile. Credem că înmatricularea auto nu ar trebui să fie un proces costisitor sau stresant.
Procesul de Înmatriculare Auto
La www.inmatriculari-timisoara.com, am simplificat procesul de înmatriculare pentru a fi cât mai facil pentru clienții noștri:
- Consultație Inițială Vom discuta nevoile și situația dumneavoastră specifică pentru a înțelege exact ce documente sunt necesare.
- Pregătirea Documentelor Ne ocupăm de colectarea și completarea tuturor documentelor necesare, inclusiv certificatul de autenticitate, cartea de identitate a vehiculului și asigurarea auto.
- Depunerea Actelor Echipa noastră va depune toate actele la autoritățile competente și va urmări stadiul procesului până la finalizare.
- Obținerea Plăcuțelor de Înmatriculare În final, ne asigurăm că primiți plăcuțele de înmatriculare în cel mai scurt timp posibil.
Contactează-ne
Dacă doriți să beneficiați de serviciile noastre de înmatriculări auto în Timișoara, nu ezitați să ne contactați. Suntem aici să vă ajutăm să treceți prin procesul de înmatriculare fără griji și într-un timp record.
Administratie
Caracatița WHITE TOWER in orasul (Republica) lui Caragiale (VIII)/Dosarul WHITE TOWER intră în linie dreaptă! Nouă persoane duse la audieri după perchezițiile de la Primăria Ploiești
Cu procurorii la ușă, primarul Andrei Volosevici a încercat să deturneze atenția opiniei publice spre o altă problemă a municipiului Ploiești: criza gunoiului! Așa că de mână cu prefectul sef al PSD-ului județean Virgil Nanu, edilul a chemat presa la niscaiva declarații. Si au început lăudându-se cum au adus ei 53 de milioane de lei, ca mai apoi să se plângă de problema gunoiului. După ce a aruncat săgeți spre diverse personaje, prefectul Nanu a spus clar că…el nu are atribuții pentru a rezolva problema. Cu alte cuvinte, multă gargară, doar, doar cineva uită de procurorii care adunaseră documente, ridicaseră calculatoare și luaseră mai mulți funcționari publici la audieri.
Dar revenind la subiectul zilei, PERCHEZIȚIILE DE LA PRIMĂRIE, procurorii au condus la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești nouă persoane pentru audieri. Subiectul dosarului este realizarea a zeci de apartamente în plus față de numărul prevăzut în autorizația de construire a blocului White Tower. Imobil care a obținut autorizația pentru…clădire de birouri administrative si nicidecum de locuințe. Scăparea este simplă: „dezvoltatorul” LUPU nu a fost nevoit să solicite PUZ si alte documente specifice, deci a făcut puțină economie și de bani, și de timp!
Printre persoanele aduse la audieri se numără VERONICA RĂDUNĂ, arhitectul șef al Ploieștiului, RITA NEAGU, adjunctul Direcției Urbanism din Primărie, COCA PĂTRAȘCU, șefa Serviciului Autorizații Construcții, LUCIAN BĂLESCU seful Serviciului Verificare și Control Documentații Publice.
Adică șefii șefilor din DIRECȚIA DE URBANISM! În traducere cei care trebuiau să îl sancționeze pe MIHAI LUPU (pardon pe mămica septuagenară a acestuia MĂRIOARA LUPU, titulara PFA-ului cu pricina). Doar că nu poți sancționa pe nimeni, atâta timp cât zvonurile spun că toți șefii de la URBANISM dețin (prin interpuși) apartamente în WHITE TOWER!
Mai mult, surse din anchetă susțin că amenda primită de către VERONICA RĂDUNĂ, arhitecta șefă a Ploieștiului, din partea Inspectoratului Județean în Construcții Prahova, a fost plătită de către…MIHAI LUPU! Iar procurorii dețin documente în acest sens, pentru că plata amenzii a fost făcută direct din contul „dezvoltatorului”.
Primarul a făcut pe nevinovatul în conferința susținută alături de prefect și a susținut că „primarul nu are de unde să știe ce face femeia de serviciu….”, referindu-se la funcționarii de la URBANISM. Să compari directorii de la Urbanism cu femeia de serviciu, este puțin cam forțat, dar nu comentăm educația primarului, pentru că nu face obiectul acestui articol.
Cât despre RITA NEAGU, adjuncta Direcției de Urbanism, aceasta a fost extrem de apropiată de ANDREI VOLOSEVICI în primul mandat al acestuia, după ce SIMONA MUNTEANU a fost îndepărtată din funcția de arhitect sef a municipiului, la presiunile primarului. De altfel, declinul urbanistic al Ploieștiului a început după plecarea SIMONEI MUNTEANU în anul 2010. Din acel moment, nu a mai existat nici o ordine în ceea ce priveste urbanismul municipiului resedință de județ. Avem aglomerări de blocuri de locuințe în diverse zone, locurile de parcare lipsesc cu desăvârsire și totul în lipsa unui Plan Urbanistic General care ar fi reglementat toate aceste aspecte.
Deocamdată, surse judiciare susțin că în dosarul WHITE TOWER vor fi audiați, în perioada următoare, atât primarul ANDREI VOLOSEVICI, cât și nașa city manager SIMONA ALBU.
Să nu spuneți că nu v-am anunțat! Din timp! Vom reveni.!
„Spor la treaba” si/sau in limbajul infractorilor narcomani: „A venit primavara”! Urmeaza ‘LOTUL II” si „LOTUL III”? Intrebam pentru niste prieteni, apropiati de infractorul narcoman si cap de „avorton” – cum este porecla acestuia (narcomanului dovedit), ca a lui „Portocala”- ! (Cerasela N.).
-
Exclusivacum 3 zile
Controversa imobiliară privind Familiile Nichita și Lupu: De la un accident tragic la tranzacții frauduloase/Cazul White Tower
-
Exclusivacum 3 zile
Familia Albu: o călătorie controversată de la scrutinul public la beneficii mănoase în Ploiești
-
Exclusivacum 2 zile
Primarul care a părăsit Cătina cu ghivecele și pietrele în brațe: o poveste de alegeri și controverse
-
Exclusivacum 2 zile
Fraude imobiliare în România: Scandalurile Nordis și White Tower dezvăluie un sistem corupt
-
Exclusivacum 3 zile
Colaborarea între victime și abuzatori – O problemă persistenta în rândul polițiștilor din MAI
-
Exclusivacum 2 zile
Ipocrizia lui Ciolacu: oferte controversate pentru marea industrie
-
Exclusivacum 4 zile
Indiferența autorităților: impactul distructiv al Rafinăriei Astra asupra comunității din Mimiu
-
Exclusivacum 4 zile
Bătăia de joc a PSD: Pensionarii militari cer urgent reparații pentru drepturile lor