Connect with us

Featured

În timp ce Egiptul se apropie de China, exercițiul Bright Star ascunde tensiuni sub nisipurile fierbinți

Publicat

pe

În timp ce avioanele de luptă chineze brăzdau cerul Egiptului în luna mai, blindatele americane au zguduit nisipurile țării la începutul acestei luni. Bright Star 25, unul dintre cele mai mari exerciții militare multinaționale din lume, co-organizat de Egipt și Statele Unite, s-a desfășurat în perioada 28 august – 10 septembrie.

Un efort militar impresionant

Exercițiul a fost unul amplu și robust. Aproximativ 1.500 de militari americani au participat la Bright Star 25, operând tancuri M1A2 Abrams, vehicule de luptă infanterie M2A3 Bradley, avioane de realimentare KC-135 Stratotanker și avioane de luptă F-16. Patruzeci și patru de națiuni au participat, inclusiv Cipru, Grecia, Italia, Iordania, Qatar și Arabia Saudită. Paisprezece țări au contribuit împreună cu peste 8.000 de militari, în timp ce alte 30 au participat ca observatori. Misiunile simulate au inclus asaltul amfibiu, războiul neregulat, realimentarea aeriană, manevre navale și planificarea combinată a forței operative comune.

O aparență de relație solidă

Pentru un observator din exterior, exercițiile ar părea să reflecte faptul că relația Washingtonului cu Cairo, o piatră de temelie a politicii SUA în regiune, rămâne solidă. Dar sub tot acest hardware militar, nisipurile se schimbă, pe măsură ce Egiptul alunecă mai aproape de China. Este timpul ca SUA să se trezească la pericol, să își reorienteze relația bilaterală și, poate, să folosească următorul Bright Star pentru a transmite un mesaj cu totul diferit.

O istorie marcată de semnificație strategică

Exercițiile Bright Star au început în 1980, născute din Acordurile de la Camp David, care au făcut ca Egiptul să devină primul stat arab care a făcut pace cu Israelul, și au fost mult timp un barometru al legăturilor dintre SUA și Egipt. Deși au fost oprite în timpul Primăverii Arabe, revenirea lor în 2017 sub președintele egiptean Abdel Fatah El Sisi a fost menită să reafirme parteneriatul strategic pe care administrațiile succesive de la Washington l-au numit indispensabil.

Competiție strategică în umbră

Dar, deși relația dintre SUA și Egipt poate fi indispensabilă acum, există competiție. Cu doar patru luni mai devreme, Cairo a găzduit „Eagles of Civilization 2025”, cel mai mare exercițiu bilateral sino-egiptean realizat vreodată.

Cu avioane de luptă chineze J-10, avioane de avertizare timpurie KJ-500 și elicoptere Z-20, exercițiul a semnalat aprofundarea relației militare a Cairo cu Beijingul. Departe de a fi un eveniment unic, Eagles of Civilization 2025 a culminat cu un deceniu de legături de apărare sino-chineze în creștere, implicând vânzări de arme, transferuri de tehnologie și participarea Chinei la proiecte de infrastructură egipteană cu potențial de utilizare duală.

Un joc dublu periculos

Într-o lună, Cairo integrează forțe chineze și, se pare, achiziționează sisteme de apărare aeriană fabricate în China. În următoarea, efectuează exerciții cu Statele Unite și partenerii NATO. Pentru oficialii egipteni, toate acestea fac parte dintr-o strategie de acoperire a riscurilor, menită să maximizeze beneficiile de la Washington și Beijing, minimizând în același timp costurile.

Riscurile pentru SUA

Dacă Washingtonul nu confruntă jocul dublu al Cairo, seria de exerciții Bright Star riscă să devină mai degrabă un simptom al strategiei defectuoase a SUA decât un simbol al parteneriatului durabil. Pentru Washington, comportamentul Egiptului este o vulnerabilitate strategică.

Exercițiile comune, precum Bright Star, oferă Egiptului familiarizare cu unele tactici, tehnici și proceduri ale SUA. Dacă aceste informații ajung la forțele chineze, ar putea eroda avantajele militare ale SUA. Mai mult, această situație trimite semnale confuze regiunii: dacă Egiptul poate avea beneficii de ambele părți, de ce nu ar face-o și alții? Deși Washingtonul nu poate opri Cairo să își acopere riscurile cu totul, poate stabili limite și orientări mai clare.

Revizuirea asistenței financiare

Asistența financiară a SUA pentru Egipt a continuat pe pilot automat. Washingtonul oferă Cairo 1,3 miliarde de dolari anual sub formă de Finanțare Militară Externă (FMF), nominal pentru a menține pacea cu Israelul, a sprijini contraterorismul și a crește interoperabilitatea cu forțele americane. În practică, a devenit un fel de subvenție pentru regim, ajutând la înarmarea Egiptului, eliberând în același timp fondurile proprii ale Cairo pentru a achiziționa sisteme militare chineze. Congresul ar trebui să ia în considerare acțiunile Cairo și să inițieze o revizuire pentru a stabili dacă nivelurile actuale de FMF pentru Egipt se aliniază cu interesele SUA.

Consecințe posibile

Cairo nu ar trebui să fie prea încrezător în rezultatul unei astfel de revizuiri. La urma urmei, administrația Trump a suspendat aproape toată asistența de securitate pentru Pakistan în ianuarie 2018, după ce și-a pierdut răbdarea cu jocul dublu al Islamabadului de a primi finanțare din SUA în timp ce susținea talibanii. Mai recent, India, un alt participant la Bright Star 25, s-a confruntat cu tarife din cauza achizițiilor continue de petrol rusesc.

Semnale de nemulțumire

Washingtonul poate, de asemenea, restricționa sfera de aplicare a exercițiilor Bright Star ca un semnal al nemulțumirii sale. De exemplu, dacă Cairo continuă să aprofundeze legăturile cu China, următorul Bright Star ar trebui să fie mai mic ca dimensiune și limitat în seturile de misiuni.

Un parteneriat redefinit

Exercițiile Bright Star au fost o reamintire a ceea ce poate oferi cooperarea dintre SUA și Egipt prin îmbunătățirea interoperabilității și a pregătirii operaționale. Cu toate acestea, fără o recalibrare bazată pe deriva Cairo către Beijing, Bright Star și alte exerciții riscă să proiecteze o fațadă a influenței SUA, chiar dacă China câștigă teren. Bright Star ar trebui să reflecte un parteneriat durabil, nu un angajament învechit care nu se mai aliniază cu interesele strategice ale SUA.

Administratie

Un pas decisiv pentru Prahova: Contract de peste 45 milioane lei pentru o nouă stație de epurare modernă

Publicat

pe

De

Hidro Prahova S.A. a marcat astăzi un moment crucial în dezvoltarea infrastructurii județului, semnând contractul PH-CL-19, o investiție masivă menită să asigure tratarea eficientă a apelor uzate pentru aglomerările Păcureți-Șoimari-Surani-Ariceștii Zeletin-Cărbunești și Bălțești-Podenii Noi. Această inițiativă, cu o valoare totală de 45.650.636,44 lei (fără TVA), subliniază angajamentul pentru un mediu mai curat și o calitate a vieții superioară în regiune. Lucrările de proiectare și execuție sunt prevăzute să se deruleze pe parcursul a 24 de luni.

O investiție crucială pentru mediu și comunitate

Noua stație de epurare, ce va deservi în special zona Bălțești, reprezintă o componentă esențială a „Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Prahova, în perioada 2014-2020”, purtând codurile SMIS2014+156809/ SMIS2021+322405. Potrivit reprezentanților Hidro Prahova S.A., această facilitate va integra tehnologii avansate pentru a gestiona eficient apele uzate, contribuind semnificativ la protecția resurselor de apă și la respectarea normelor europene.

Tehnologie de vârf pentru ape curate

Designul stației de epurare Bălțești include o treaptă mecanică robustă, echipată cu grătare rare și dese, stație de pompare, deznisipare și degresare, asigurând o pre-tratare eficientă. Urmează o treaptă biologică avansată, ce va cuprinde un bazin biologic cu sistem de aerare cu bule fine, decantare secundară și suflante, alături de o stație de dozare a reactivului necesar eliminării chimice a fosforului. Un aspect deosebit de important este și treapta de prelucrare a nămolului, care va beneficia de îngroșare mecanică și deshidratare a nămolului biologic excedentar. Nămolul deshidratat va fi stabilizat chimic cu var, pentru a permite evacuarea sau stocarea în condiții de siguranță, într-un depozit intermediar amplasat în incinta stației.

Efluentul rezultat în urma procesului de epurare va îndeplini cele mai stricte standarde ale Uniunii Europene pentru apa uzată epurată, în conformitate cu prevederile Directivei 91/271/EEC privind calitatea efluentului pentru Apele Sensibile. Printre beneficiile majore ale acestei investiții se numără:

  • Conformitatea deplină cu Directiva 91/271/EEC pentru epurarea secundară (biologică);
  • Utilizarea de echipamente și o stație de epurare ultra-modernă;
  • Depozitarea sigură a nămolurilor, respectând Directiva 86/278/EEC;
  • Un consum energetic redus și eficientizarea costurilor de operare;
  • Automatizarea proceselor tehnologice, facilitând monitorizarea la distanță și reducerea riscurilor de poluare.

Proiectul regional: O viziune amplă pentru Prahova

Contractul semnat astăzi face parte dintr-un proiect regional amplu, derulat de Hidro Prahova S.A. în baza Actului adițional 2/18.12.2024 la contractul de finanțare nr. 1707/03.10.2022, încheiat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene. Această inițiativă strategică este finanțată prin Programul Dezvoltare Durabilă 2021-2027, Prioritatea 1, beneficiind de un sprijin nerambursabil substanțial din fonduri europene.

Valoarea totală a întregului proiect regional se ridică la impresionanta sumă de 3.409.901.179,12 lei, din care 85%, adică 2.201.535.910,38 lei, reprezintă fonduri europene nerambursabile, gestionate de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Perioada de implementare a proiectului este stabilită la 51 de luni de la semnarea contractului de finanțare, cu posibilitatea prelungirii până la 31 decembrie 2029, pentru a include activitățile desfășurate anterior.

Proiectul vizează extinderea și modernizarea infrastructurii de apă și canalizare în 42 de localități din județul Prahova, printre care Adunați, Azuga, Câmpina, Comarnic, Mizil, Sinaia și Vălenii de Munte, precum și dezvoltarea de noi surse de apă potabilă. De asemenea, se urmărește realizarea unor sisteme integrate de canalizare și epurare în localitățile care nu dispun încă de astfel de servicii publice.

Beneficii concrete pentru zeci de mii de locuitori

Implementarea “Proiectului de dezvoltare regională a infrastructurii de apă și apă uzată în județul Prahova” până la finalul anului 2029 va aduce beneficii directe și substanțiale locuitorilor. Aproximativ 91.872 de persoane vor beneficia de o alimentare îmbunătățită cu apă potabilă, în timp ce 65.086 de locuitori echivalenți vor avea acces la servicii avansate de tratare a apelor uzate. Un număr de 41.733 de locuitori echivalenți vor resimți impactul pozitiv direct al celor 4 stații de epurare noi, inclusiv cea pentru aglomerările Păcureți-Șoimari-Surani-Ariceștii Zeletin-Cărbunești și Bălțești-Podenii Noi.

Această investiție masivă, gestionată de Hidro Prahova S.A. în parteneriat cu Consiliul Județean Prahova, sub conducerea președintelui Virgiliu Daniel Nanu, reafirmă angajamentul autorităților locale și al operatorului regional pentru dezvoltarea durabilă și creșterea calității vieții în comunitățile prahovene. Pentru informații suplimentare, cetățenii pot contacta Hidro Prahova S.A. la adresa de e-mail registratura@hidroprahova.ro.

Citeste in continuare

Exclusiv

SAS, de la „echipă de intervenție rapidă” la „brigada psihologilor cu bâtă”: Când statul de drept e suspendat, iar abuzul e Lege!

Publicat

pe

De

Când te gândești la Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS) al Poliției Capitalei, imaginea este clară: elită, disciplină, profesionalism. Realitatea din spatele zidurilor, însă, pare a fi desprinsă dintr-un film de groază cu tente birocratice și accente penale, unde psihologii amenință cu suspendarea, șefii joacă de-a „inelul magic” cu carierele subalternilor, iar o durere de cap te poate lăsa fără salariu. Saga agentului șef Wilhelm Constantin Bendriș, dezvăluită inițial de Incisiv de Prahova, ajunge acum în instanță, iar documentele depuse la Tribunalul București aruncă în aer întreaga instituție, scoțând la lumină un sistem putred din interior.

„Inelul magic” și psiho-horrorul de la SAS: Când o adresă internă devine sentință externă

Calvarul polițistului Bendriș, cu 18 ani de experiență, a început, paradoxal, de la „nimicuri”: un comentariu pe Facebook și participarea la o manifestație sindicală.

Dar adevăratul „salt mortal” în absurd a venit odată cu „evaluările psihologice speciale”. Potrivit cererii de chemare în judecată, consultată de Incisiv de Prahova, după ce în ianuarie 2022 i-a fost retras dreptul de a purta armă și a fost declarat „apt condiționat”, povestea s-a repetat în iulie 2023.

Momentul culminant al teatrului psihologic este ziua de 31 iulie 2023. Deși Bendriș s-a prezentat la Biroul Psihologie pentru o nouă evaluare, acuzând o migrenă puternică și o stare de sănătate precară, a solicitat reprogramarea testării și schimbarea psihologului Horia Bejenaru, pe care îl acuza de o atitudine „lipsită de profesionalism” și „subiectivă”. Reacția domnului Bejenaru, consemnată în documentele depuse la dosar, a fost de o violență verbală uluitoare: „a sărit ca ars”, amenințându-l pe polițist cu suspendarea și insinuând că acesta „s-ar fi alcoolizat la mare”.

Incredibil, dar adevărat! Această solicitare legitimă, justificată și medical (ulterior, Bendriș a prezentat concediu medical pentru o gastro-enterită non-infecțioasă, posibil pe fond de stres), a fost interpretată drept un „refuz de susținere a evaluării psihologice”. Pe baza acestei „interpretări creative”, Direcția Generală de Poliție a Municipiului București (DGPMB) a emis, la 3 august 2023, Dispoziția nr. 7481, prin care i-a suspendat raporturile de serviciu. Motivul invocat? O adresă a Biroului Psihologie, nr. 214.756 din 31.07.2023, a cărei conținut polițistului i-a fost refuzat! „Corespondență internă”, i s-a replicat cinic. Adică, ești suspendat pe baza unui document pe care nu ai voie să-l vezi. Un exemplu clasic de stat de drept suspendat, nu doar raporturi de serviciu.

„Cazul Pian” și ‘comportamentul dezadaptativ’: Polițistul incomod, trimis la groapa de gunoi birocratică

Totul a pornit, conform sesizării inițiale, după intervenția SAS în „cazul Pian” din 2020. Agentul Bendriș, printre puținii care au avut curajul să atragă atenția, chiar și la nivel intern, asupra posibilelor repercusiuni negative, a devenit instantaneu „polițistul incomod”. A fost mutat disciplinar, i s-au anulat drepturile la pregătire și misiuni, fiind trimis abuziv la paza unității, o sarcină ce ar fi trebuit să-i revină mult mai rar.

Cererea de chemare în judecată detaliază aceste abuzuri, subliniind că Dispoziția nr. 85/21.07.2023, care i-a modificat programul și atribuțiile, transferându-l la un „Compartiment OPI – SAS” (adică la munca de secretariat), a fost emisă ilegal. Potrivit Ordinului MAI nr. 140/2016, un astfel de transfer necesită un post vacant și acordul scris al polițistului. Acord pe care Bendriș nu l-a dat niciodată. Mai mult, prevederile interne (Dispoziția Comună MAI nr. 8042/13.02.2018) obligă șeful direct să comunice deschis orice problemă de „comportament dezadaptativ” înainte de a lua măsuri. Niciun astfel de dialog nu a avut loc. Se pare că la SAS, „comunicarea” se face direct prin epoleți, nu prin profesionalism.

Bomba DNA: Abuzul în serviciu și falsul intelectual, specialități locale?

Cea mai „devastatoare” lovitură pentru imaginea DGPMB și SAS vine direct din interior. Polițistul Bendriș dezvăluie, în cererea sa către instanță, că, în urma verificărilor realizate de Serviciul Control Intern al DGPMB, a fost formulată o sesizare din oficiu către Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 3! Obiectul: posibila săvârșire a infracțiunilor de fals intelectual și abuz în serviciu, în legătură cu aceeași adresă a Biroului Psihologie nr. 214.756 din 31.07.2023 – chiar documentul care a stat la baza suspendării sale!

Cu alte cuvinte, pe de o parte, DGPMB îi suspenda polițistului raporturile de serviciu, invocând o adresă „internă” și un „refuz” iluzoriu, iar pe de altă parte, propriul serviciu de control constata că aceeași adresă ar putea fi rodul unor infracțiuni penale. Absurdistanul birocratic atinge cote olimpice, unde instituția se acuză singură, dar continuă să-și hărțuiască angajații.

O suspendare cu „happy-end” (pentru șefi): Când Direcția Generală se contrazice singură, în plină criză de paternitate

Hărțuirea a continuat chiar și în cele mai sensibile momente. Dreptul legal la „luna tatălui” (concediu pentru creșterea copilului) i-a fost inițial refuzat lui Bendriș, invocându-se suspendarea raporturilor de serviciu. Însă, într-o mișcare demnă de un număr de circ, la sfârșitul lunii decembrie 2023, DGPMB a emis o nouă dispoziție prin care recunoștea retroactiv concediul de creștere a copilului și, mai mult, suspenda efectele propriei Dispoziții de suspendare pe perioada concediului de paternitate!

Această auto-corecție târzie nu face decât să sublinieze caracterul abuziv și nelegal al măsurilor inițiale. Întreaga situație a generat o vătămare gravă: privarea de salariu timp de trei luni, reducerea sporurilor, afectarea imaginii profesionale și, cel mai dureros, un impact financiar devastator asupra familiei, cu doi copii minori de 3 și 5 ani. Când șefii se contrazic în acte, dar polițistul rămâne cu buzunarele goale, justiția devine ultima speranță.

Justiția, ultimul scut: Întrebări incomode pentru sefii tăcuți

Agentul Bendriș solicită instanței nu doar anularea dispozițiilor abuzive și plata drepturilor salariale, ci și o serie de interogatorii incendiare pentru pârâți.

Întrebări precum: „Este adevărat că reclamantul s-a prezentat la 31.07.2023 la Biroul Psihologie?”, „Unde este înscrisul de unde rezultă refuzul explicit al reclamantului de a susține evaluarea psihologică?”, „Ce demersuri au fost efectuate pentru a stabili dacă dl Bejenaru Horia și-a depășit atribuțiile profesionale?”, sau „Câte sesizări privind comportamente dezadaptative au fost înregistrate în 2023 și câte au dus la suspendări?”

Aceste interogatorii sunt menite să deschidă „cutia Pandorei” (aici), (aici), etc și să demonstreze nu doar abuzul punctual, ci și o potențială practică sistematică de hărțuire și eliminare a „elementelor incomode” din cadrul SAS. Este evident că la SAS, forța de elită a Poliției Capitalei, nu doar integritatea fizică a cetățenilor, ci și cea morală și profesională a propriilor angajați, sunt supuse unor „acțiuni speciale” de un cu totul alt tip. Vom reveni, cu siguranță, la acest caz care dezvăluie, strat cu strat, putrefacția din inima unei instituții menite să ne apere.  (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Războiul secrete-transparență: Ordinul MAI S/108/2011, sub asalt juridic

Publicat

pe

De

Sindicatul „Diamantul” acuză MAI și IGPR de tergiversare în procesul de declasificare

Un nou episod al luptei pentru transparență în cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR) se va scrie pe 10 decembrie 2025, la Curtea de Apel București (CAB). Sindicatul Polițiștilor din România „Diamantul” continuă demersul judiciar pentru declasificarea a două acte interne cruciale, OMAI S/108/2011 și Dispoziția IGPR S/51/2011, ambele vizând „permanența de la domiciliu”. Instituțiile pârâte sunt acuzate de tergiversare, refuzând să depună actele secretizate la instanță și câștigând astfel un nou termen.

Miza dosarului 3411/2/2025: Ce ascunde ‘permanența de la domiciliu’?

Pe rolul CAB, sub numărul 3411/2/2025, se află acțiunea Sindicatului „Diamantul” de declasificare a Ordinului MAI S/108/2011 și a Dispoziției IGPR S/51/2011. Aceste documente reglementează conceptul de „permanență de la domiciliu”, o practică prin care anumiți angajați sunt considerați în serviciu chiar și în afara orelor de program, la domiciliu. Miza reală a sindicatului este transparentizarea condițiilor în care polițiștii își desfășoară activitatea, un aspect fundamental pentru drepturile angajaților și pentru relația publicului cu forțele de ordine.

Strategia MAI: Excepții procedurale și argumente de securitate națională

Ministerul Afacerilor Interne, în calitate de emitent al OMAI S/108/2011, utilizează o dublă strategie pentru a se apăra în fața instanței, conform dezvăluirilor Sindicatului „Diamantul”. Pe de o parte, invocă o excepție procedurală, solicitând instanței să verifice dacă Sindicatul „Diamantul” a achitat taxa judiciară de timbru de 50 de lei, sugerând că, în caz contrar, acțiunea ar trebui anulată ca netimbrată.

Pe fondul cauzei, MAI susține că ordinul a fost clasificat legal, în baza normelor interne (OMAI nr. S/389/2003), care stipulează că documentele referitoare la atribuțiile personalului de permanență și pază sunt informații a căror divulgare ar aduce prejudicii ministerului. De asemenea, invocă „mediul securitar internațional marcat de un grad ridicat de impredictibilitate” – incluzând crize militare, sociale și economice – ca justificare pentru menținerea clasificării și protejarea mecanismelor instituționale. Un argument controversat adus de MAI este că nu ministerul trebuie să dovedească prejudiciul unei declasificări, ci reclamantul trebuie să demonstreze că nu există un astfel de prejudiciu, strategie semnalată de sindicat. În plus, MAI citează jurisprudența (inclusiv o decizie Î.C.C.J. și o cauză C.E.D.O. – Surek contra Turciei) pentru a-și susține dreptul la o „largă marjă de apreciere” în decizia de a păstra confidențialitatea unor informații.

IGPR se apără: ‘Nu suntem emitentul, dar Ordinul derivă de la noi’

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR), pârât în legătură cu propria Dispoziție I.G.P.R. nr. S/51/2011, adoptă o linie de apărare complementară. În primul rând, IGPR invocă excepția lipsei calității procesuale pasive în ceea ce privește OMAI S/108/2011, argumentând că nu este emitentul acestui act și, prin urmare, nu îl poate declasifica.

Referitor la propria dispoziție, IGPR susține că aceasta este un act derivat, întocmit în baza Ordinului MAI clasificat. Prin urmare, atâta timp cât actul principal rămâne secret, declasificarea dispoziției IGPR nu este posibilă. Mai mult, o comisie internă a IGPR ar fi analizat oportunitatea și ar fi concluzionat că divulgarea informațiilor din dispoziție „este de natură a afecta interesele Inspectoratului General al Poliției Române”, împiedicând astfel declasificarea.

O bătălie pentru transparență sau un risc la securitate?

Lupta juridică dintre Sindicatul „Diamantul” și instituțiile de forță ale statului român subliniază tensiunea permanentă dintre dreptul la informare și necesitatea protejării secretului de stat. În timp ce sindicatul militează pentru o transparentizare a practicilor interne care afectează direct condițiile de muncă ale polițiștilor, MAI și IGPR invocă un context de securitate complex și riscuri potențiale pentru operaționalitate. Rămâne de văzut dacă Curtea de Apel București, pe 10 decembrie, va da câștig de cauză solicitării de declasificare, deschizând un precedent important pentru accesul la informațiile interne ale instituțiilor de forță, sau va valida argumentele legate de protejarea siguranței naționale și a operațiunilor poliției. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv10 ore ago

SAS, de la „echipă de intervenție rapidă” la „brigada psihologilor cu bâtă”: Când statul de drept e suspendat, iar abuzul e Lege!

Când te gândești la Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS) al Poliției Capitalei, imaginea este clară: elită, disciplină, profesionalism. Realitatea din...

Exclusiv10 ore ago

Războiul secrete-transparență: Ordinul MAI S/108/2011, sub asalt juridic

Sindicatul „Diamantul” acuză MAI și IGPR de tergiversare în procesul de declasificare Un nou episod al luptei pentru transparență în...

Exclusiv10 ore ago

Scandalul interceptărilor ilegale de la IPJ Botoșani: Tentativă de ‘mușamalizare sistematică’ la nivelul instituțiilor cheie

Un scandal de proporții zguduie din temelii Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Botoșani, aruncând o umbră serioasă asupra integrității unor...

Exclusiv22 de ore ago

Scandal la rutiera Medgidia: Şeful „pârnăiaş” răzbună agentul umilit! Sindicatul Europol denunță o NOUĂ hărțuire!

Un nou episod șocant de abuz de putere zguduie Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Constanța, dezvăluit de Sindicatul Europol. Cazul...

Exclusiv24 de ore ago

Salarii de nababi pentru o instituție-fantomă: Antigrindina S.R.L. – Maldivele din bugetul românesc, ediția „zero activitate” și 20.000 de lei/lună pentru tăcere!

Fantoma cu salarii de aur bântuie bugetul României După ce fermierii prahoveni, adevărați detectivi în agricultura românească, au demascat sistemul...

Exclusivo zi ago

România, fabrica de absurdități: De la „igienă” economică la mita de un milion, justiția dansează!

Într-o țară în care serialul „Corupția fără sfârșit” bate toate recordurile de audiență și se reinventează cu fiecare zi, un...

Exclusivo zi ago

MAE: Academia de diplomație sau bârlogul faraonilor fiscali? Oana Țoiu „reformează” cu concursuri viciate și platforme piratate – Detalii exclusiv Incisiv de Prahova!

România, țara în care absurdul fiscal se transformă constant în tragicomedia birocratică, ne servește un nou episod halucinant. După ce...

Exclusivo zi ago

Transparența pe „sârmă”: Balerini la MAI și biliardul stricat – Sindicatul „Diamantul” intreabă, Ministerul răspunde evaziv

O corespondență cu ecouri: Întrebări arzătoare despre Centrul Cultural al MAI, răspunsuri reci și opace O corespondență recentă dintre Sindicatul...

Exclusivo zi ago

Tragedie fără ecou: Tânăr arestat preventiv, găsit spânzurat în Centrul de Reținere al IPJ Galați

Un incident socant aruncă o umbră asupra condițiilor de detenție preventivă Un eveniment tragic a zguduit ieri Inspectoratul de Poliție...

Exclusivo zi ago

De la gem la bolizi: Cum vânează ANAF „bombardierii fiscali” după ce a iertat… bunica!

România, țara în care absurdul fiscal atinge cote paroxistice, continuă să ne uimească. După ce am râs amar de isteria...

Exclusiv2 zile ago

„Ținta rurală” cu buget tăiat: Comisia Europeană, acuzată că ii ignoră pe fermieri și pe europarlamentari!

În ciuda presiunilor intense venite din toate direcțiile, Comisia Europeană, sub conducerea Ursulei von der Leyen, persistă într-o viziune bugetară...

Exclusiv2 zile ago

SAS, de la acțiuni speciale la acțiuni penale: Poliția „Elite” unde psihologii hărțuiesc, iar sefii joacă „inelul magic” cu carierele!

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), te gândești la eroism, disciplină și profesionalism de necontestat. Dar, după cum a...

Exclusiv2 zile ago

Scandalul spionajului ilegal: Sindicatul Diamantul acuză IGPR de mușamalizare și ‘gura care nu miroase’ la Botoșani!

Un nou scandal zguduie Poliția Română, unde acuzații grave de spionaj ilegal și mușamalizare la nivel înalt vin să completeze...

Exclusiv2 zile ago

Criză la vârful Poliției: De la Mureș la Teleorman, IGPR acuzată de lipsă de asumare și incompetență cronică

De la Mureș la Teleorman: Eșecuri în lanț și strategii de PR, Sindicatul EUROPOL aruncă mănușa conducerii IGPR O serie...

Exclusiv2 zile ago

România: „Sat fără câini” cu epoleți și „inelul magic” al corupției – Băsescu sună alarma, iar sistemul râde în haimanale!

În timp ce președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, jonglează cu bugete tăiate și „ținte rurale” iluzorii, iar Serviciul...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv