Featured
Aerodromul de stat de la Strejnic cu circuit închis pentru bogați ca Tăriceanu și Cășuneanu jr/Zborurile ilegale, acoperite de cuplul Olinescu: ea, la Școală, el, la Autoritate

Aerodromul de la Strejnic a devenit jucăria directorului George Barbu, care îl folosește după bunul plac. Acest aerodrom al statului român a devenit locul de joacă cu circuit închis al unor privați bogați precum fostul premier și parlamentar Popescu Tăriceanu sau Cășuneanu jr, dezvaluie Petru Zoltan in Newsweek Romania.
Este vorba de aerodromul „Gheorghe Bibescu“ de la Strejnic, de lângă Ploiești, administrat de Școala Superioară de Aviație Civilă (SSAC), instituție subordonată Ministerului Transporturilor.
Cum a fost posibil? La prima vedere, printr-o manevră ingenioasă. La o privire mai atentă, e vorba de un procedeu și stupid, și ilegal: George Barbu, directorul general al SSAC, a decis să închidă oficial porțile aerodromului, motivând nevoia de a face economii (dacă aerodromul este deschis, SSAC trebuie să asigure, în orice moment, mai multe servicii, inclusiv de pompieri; dacă, însă, este închis, acele servicii nu mai sunt necesare, deci nu mai încarcă bugetul Școlii).
Dar, cât timp a fost închis aerodromul (40 de zile), nu mai puțin de 242 de zboruri au avut loc de pe acesta. Cu totul ilegal în materie penală, după cum arată Codul Aerian.
Un instructor de zbor a depus plângeri pe această temă la Ministerul Transporturilor și la DNA în luna iulie. Deocamdată, ministerul condus de Cătălin Drulă nu a luat nicio măsură.
Aerodrom închis 40 de zile
George Barbu se află la conducerea Școlii Superioare de Aviație Civilă din 2015. Școala este o instituție-etalon pentru aviația civilă din România, a pregătit piloți civili și militari la cel mai înalt nivel.
Cursurile pentru piloți se efectuează pe aerodromul certificat „Gheorghe Valentin Bibescu“, din localitatea prahoveană Strejnic, și sunt coordonate de Sabina Olinescu, director programe de instruire la Școala Superioară de Aviație Civilă.
Călin Popescu Tăriceanu are două pasiuni foarte scumpe: pilotajul de mașini și cel de avioane
La începutul lunii iunie a.c., directorul Barbu a considerat că activitatea aerodromului e prea intensă, așa că a decis să-l închidă, oficial, în perioada 2 iunie – 12 iulie 2021.
Cum se proceda? În fiecare zi, directorul George Barbu trimitea notificări către Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA prin care informa oficial că aerodromul va fi închis în ziua următoare între orele universal coordonate (UTC) 04.00-12.00 UTC. Adică, între 07.00 și 15.00, ora României.
ROMATSA informa la rândul ei toți utilizatorii spațiului aerian prin publicarea pe site-ul specializat aisro.ro.
Șase zboruri pe zi pe un aerodrom închis
Consecința: niciun avion nu mai avea voie să decoleze de pe sau să aterizeze pe aerodromul „Gheorghe Bibescu“ în perioada în care acesta era declarat închis.
Culmea, însă, chiar dacă George Barbu a închis aerodromul, școala de aviație condusă de el organiza zboruri zilnic sub îndrumarea directorului Programe de Instruire, Sabina Olinescu.
Din informațiile obținute de Newsweek România rezultă că, în perioada 2 iunie – 12 iulie 2021, au fost efectuate nu mai puțin de 242 de zboruri. Ilegale, toate, ba chiar cu avioanele aflate în proprietatea școlii.
Printre cei care au efectuat unele din cele 242 de zboruri ilegale se află fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, Costel Cășuneau jr. (fiul afaceristului Costel Cășuneanu), dar și piloții militari care urma să obțină brevete de piloți civili.
„Economii“ cu doi pompieri
Newsweek România l-a întrebat pe directorul general George Barbu de ce a închis aerodromul și de ce a permis efectuarea de zboruri pe aerodromul Bibescu, dacă tot l-a închis. Explicația oficialului este halucinantă.
„Având în vedere că folosirea aerodromului este gratuită de către toți operatorii, dar și că instituția nu primește alocare bugetară pentru cheltuielile curente, din rațiuni economice aerodromul a fost ținut închis“, a spus George Barbu.
Directorul George Barbu a mai explicat că, în cazul în care aerodromul ar fi fost deschis, era obligat să apeleze la serviciile a doi pompieri profesioniști care ar fi fost plătiți de Școala
Superioară de Aviație.
„Ținând cont de cele expuse mai sus, dar și de faptul că un aerodrom autorizat este mult mai sigur dacă este utilizat ca și teren de zbor în afara orelor de funcționare față de orice alt teren neautorizat, nu s-a pus în pericol în niciun moment siguranța zborurilor“, a declarat George Barbu.
Tăriceanu despre aeroportul de stat folosit în scopuri private: „Erau zboruri continuu!“
Fostul premier susține că nu a știut nimic despre închiderea aerodromului.
Călin Popescu Tăriceanu, fostul premier al României, a zburat cu avionul, ilegal, de trei ori de pe aerodromul „Gheorghe Bibescu“ de la Strejnic.
În alte două cazuri, a aterizat ilegal, în afara orelor de program stabilite oficial.
Culmea, avioanele i-au fost puse la dispoziție de Școala Superioară de Aviație Civilă (SSAC), condusă de George Barbu, acesta din urmă fiind și cel care a decis închiderea aerodromului pentru 40 de zile.
Studentul Tăriceanu, zboruri cu instructor
Călin Popescu Tăriceanu s-a prezentat pe 9 iunie a.c. la aerodromul „Gheorghe Bibescu“ de la Strejnic în calitate de student, pentru a efectua un zbor-școală sub tutela instructorului de zbor Marcel Anton, angajatul SSAC.
Dar, cu o zi înainte, directorul general al școlii, George Barbu, emisese un NOTAM prin care notifica ROMATSA că aerodromul „Gheorghe Bibescu“ este închis temporar în perioada 8-11 iunie 2021, între orele 04.00 și 12.00 UTC, adică între 7.00 și 15.00, ora României.
Deci, nu se puteau efectua decolări și aterizări pe aerodrom în acea perioadă. Cu toate acestea, fostul premier a fost programat la zbor.
Pilotul Marcel Anton, în calitate de instructor de zbor al lui Călin Popescu Tăriceanu, era obligat să pregătească zborul, inclusiv să verifice NOTAM pentru acea zi. În plus, prin natura funcției, știa că aerodromul este oficial închis.
Dar nu i-a păsat că încalcă prevederile Codului aerian și a efectuat zborul între orele 11.00 și 12.00. Complet ilegal.
Prea scurta oră de la trei la patru
Pe 23 și 24 iunie, Călin Popescu Tăriceanu, de data aceasta în calitate de pilot, a efectuat zboruri-școală cu un avion Cessna, înmatriculat YR-MDB, deși aerodromul „Gheorghe Bibescu“ era închis în zilele respective de directorul general George Barbu, conform NOTAM-urilor transmise și făcute publice de ROMATSA.
Pe 28 iunie, fostul premier a fost din nou programat pentru un zbor-școală. A decolat la ora 15.00, imediat după expirarea NOTAM-ului în care se menționa că aerodromul este închis până la ora 15.00.
Însă a aterizat la ora 16.30, la o jumătate de oră după ce aerodromul figura închis, conform programului de vară declarat în Publicația de Informare Aeronautică.
Două zile mai târziu, pe 1 iulie 2021, Tăriceanu a fost programat din nou la zbor, tot de la ora 15.00, fix după ce expira NOTAM-ul cu privire la închiderea aerodromului. De data aceasta, a revenit pe aerodrom la ora 17.00, deși aerodromul figura închis de la ora 16.00.
În toate cele patru cazuri, Călin Popescu Tăriceanu era obligat să verifice NOTAM-urile emise pentru aerodromul „Gheorghe Bibescu“.
De ce a păstrat, totuși, o oră de zbor disponibilă (15.00-16.00) directorul George Barbu pe aerodrom (mai ales că, în acea oră, ar fi trebuit să asigure și serviciile de pompieri la care a renunțat tocmai ca să facă economie)?
Potrivit surselor Newsweek România, din prostie: atunci când a comunicat la ROMATSA programul închiderii, a confundat programul de vară cu cel de iarnă.
Astfel, aerodromul este deschis vara în intervalul 07.00-16.00 și iarna, 07.00-15.00.
Comunicând închiderea aerodromului pe program de iarnă, a rezultat o oră valabilă de zbor, 15.00-16.00.
Cășuneanu jr., jumătate de zbor legal
Zborurile ilegale, acoperite de cuplul Olinescu: ea, la Școală, el, la Autoritate
Costel Cășuneanu jr., fiul cel mare al „regelui asfaltului“, Costel Cășuneanu, se numără printre celebritățile care au zburat ilegal de pe aerodromul „Gheorghe Bibescu“.
Sabina Olinescu, directorul Programe Instruire, are în subordine toți piloții Școlii Superioare de Aviație Civilă și tot ea face planificarea zborurilor.
Activitatea ei este verificată de soțul ei, Cristian Paul Olinescu, director de Operațiuni Aeriene și Certificare Personal la Autoritatea Aeronautică Civilă Română.
Și Cășuneanu jr. a fost student
Cășuneanu jr. a efectuat primul zbor ilegal pe 7 iunie 2021. El s-a urcat singur la bordul avionului Cessna 172S, cu numărul de înmatriculare YR-MDB, și a decolat de pe aerodromul „Gheorghe Bibescu“ la 11.10, ora României.
A aterizat înapoi după o oră și jumate. Conform unui NOTAM publicat de ROMATSA, aerodromul „Gheorghe Bibescu“ figura închis pentru acea dată.
Adică nu avea nimeni voie să decoleze sau să aterizeze pe acest aerodrom, dar, din documentele consultate de Newsweek România, rezultă că în acea zi au mai fost efectuate alte nouă
zboruri.
Pe 8 și 9 iunie a.c. au urmat alte două zboruri ilegale.
Pe 10 și 11 iunie, Cășuneanu a zburat în calitate de student, sub îndrumarea instructorului Marcel Anton. Instructorul avea obligația să pregătească avionul de zbor, inclusiv să verifice NOTAM-urile pentru acele zile.
În calitate de angajat al SSAV, trebuia să știe că aerodromul fusese închis iar drectorul Sabina Olinescu nu trebuia să programeze zborurile.
O singură aterizare legală
Alte trei zboruri ilegale au fost efectuate de Cășuneanu sub îndrumarea instructorului George Buza, și el angajat al SSAV, în zilele de 22, 23 și 28 iunie. În toate cele trei zile, aerodromul „Gheorghe Bibescu“ figura închis între orele 07.00 și 15.00.
Tot sub îndrumarea lui George Buza, Cășuneanu jr. a mai efectuat un zbor ilegal pe 1 iulie 2021. În aceeași zi, a mai efectuat un zbor singur, tot ilegal.
Pe 29 și 30 iunie, Costel Cășuneanu a zburat singur cu un avion Cessna, cu numărul de înmatriculare YR-MDD. Pe 29 a decolat ilegal de pe aerodromul „Gheorghe Bibescu“, pentru că acesta era închis oficial între orele 07.00 și 15.00, și a aterizat la ora 16.14, adică la 14 minute după ce aerodromul figura închis.
În cealaltă zi, a decolat la ora 14.10, de pe același aerodrom pentru care a fost emis un NOTAM ca fiind închis până la ora 15.00. A aterizat legal la ora 15.58.
Olineștii, în conflict de interese
Sabina Olinescu este directorul Programe Instruire din 2014 la SSAC. Conform unei adrese obținute de Newsweek România, din 13 ianuarie 2016, directorul Autorității Aeronautice Civile Române din acea perioadă, Armand Petrescu, i-a trimis în inspecție la Școala Superioară de Aviație Civilă pe Cristian Olinescu, Valeriu Aur și Evelina Kozma pentru a efectua preventiv o inspecție.
Urma să vină o delegație a Agenției Europene de Siguranță Aviatică (EASA) care voia să verifice respectarea de către România (prin structura condusă de Sabina Olinescu) a „cerințelor regulamentelor europene în domeniul licențierii personalului navigant EU1178/2011 și EU 290/2012“.
În calitate de director Operațiuni Aeriene și Certificare Personal la AACR, Cristian Olinescu are printre atribuții coordonarea și participarea la activități de certificare și supraveghere a operatorilor aerieni, a personalului navigant, dar și a organizațiilor de pregătire. Inclusiv a Școlii Superioare de Aviație Civilă.
Exclusiv
Update/Apocalipsa de plastic de la Aricestii Rahtivani: Fumul ne mântuiește!
Administratie
Prahova accelerează tranziția justă: De la birocrație la investiții concrete
Exclusiv
Ploieștiul în fierbere: Primarul Politeanu dezlănțuie infernul asupra viceprimarului Alexandru Săraru!
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum o zi
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 13 ore
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
-
Exclusivacum 4 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!