Featured
România pe un drum periculos: Îngrijorări privind parteneriatele public-privat și implicațiile datoriilor
Introducerea Proiectului de Ordin pentru Parteneriatele Public-Private
România, împinsă de UE și OCDE pe un drum periculos, dezvăluie Cotidianul National într-un articol sub semnătura jurnalistei Claudia Marcu. Ministerul Finanțelor a publicat un proiect de ordin privind aprobarea ghidurilor și metodologiilor pentru pregătirea proiectelor de parteneriat public-privat (PPP), un tip de contract extrem de complicat, în care experiența și competența autorităților este considerată insuficientă.
Aspecte dubioase ale impactului datoriilor publice
Un lucru dubios apare la capitolul identificarea și calculul impactului acestor parteneriate asupra datoriei publice, în care se specifică faptul că proprietatea economică asupra bunurilor poate deveni privată, dacă investițiile și riscurile aparțin în majoritate părții private. Parteneriatele public-privat, experimentate și impuse Complexului Energetic Oltenia prin PNRR și OCDE, au dat mari bătăi de cap administrației, ajungându-se chiar la un blocaj într-unul din contractele pentru construirea unei centrale pe gaze.
Consultanță de specialitate pentru proiectele PPP
Conducerea Complexului Energetic Oltenia a solicitat consultanța unui avocat specializat în astfel de parteneriate, dat fiind domeniul absolut necunoscut și nepracticat în România. Acum, Ministerul Finanțelor a emis un proiect de ordin cu ghiduri referitoare la parteneriatele de tip public-privat și concesiuni, care sunt percepute ca fiind extrem de complexe, făcându-le greu de înțeles de către majoritatea celor implicați.
Reguli de proprietate și alocarea riscurilor
Un capitol din proiect conține prevederi care sugerează că statul, aflat într-un parteneriat, poate pierde proprietatea bunului rezultat din investiție, dacă partenerul privat contribuie mai mult. Conform metodologiei, proprietatea economică asupra unui bun dintr-un PPP sau dintr-o concesiune trebuie înregistrată fie ca bun public, fie ca bun neguvernamental.
Decizia cu privire la proprietatea economică se bazează pe alocarea riscurilor și a recompenselor asociate bunului. „În cazul în care alocarea riscurilor și a recompenselor nu este concludentă, proprietatea economică îi revine părții care deține controlul economic asupra bunului conform contractului,” susține Ministerul Finanțelor.
Venituri și tarife de utilizare
Pentru proiectele de concesiune, majoritatea veniturilor antreprenorului privat provin din tarifele de utilizare, iar plățile din fonduri publice constituie o minoritate. Concesionarul, de obicei, suportă cea mai mare parte a riscului comercial, ceea ce înseamnă că proprietatea economică va fi alocată contractantului privat, dacă sunt îndeplinite anumite condiții.
Condiții pentru excluderea din bilanțul administrației publice
Pentru ca proiectul de concesiune să nu fie inclus în bilanțul administrației publice, trebuie respectate mai multe condiții. Acestea includ faptul că concesionarul trebuie să fie o societate privată sau autonomă, veniturile provenite de la utilizatori trebuie să reprezinte majoritatea veniturilor contractorului privat, iar majoritatea costurilor de construcție trebuie să fie suportate de către concesionar.
Aceste reglementări și condiții subliniază complexitatea și riscurile asociate cu parteneriatele public-private în România, un domeniu care necesită o atenție și pregătire considerabilă din partea autorităților.
Exclusiv
AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!
In mod normal, intr-o tara in care dreptatea si ocrotirea binelului public prin intermediul actului de justitie ar trebui sa primeze, Inspectia Judiciara ar trebui sa se autosesizeze cu privire la activitatea judecatoarei Grosu Crina Elena, cea care a reusit sa nu inteleaga pericolul public concret pentru ordinea publica a inculpatului Potra Horatiu.
Pericolul public și activitatea judecătoarei Grosu (aici)
Poate ca, inspectorii judiciari, aflati deja de aproximativ 10 zile la Judecatoria Ploiesti pentru efectuarea verificarilor privind sesizarea doamnei judecator Radulescu ar trebui sa extinda verificarile si cu privire la activitatea acestui judecator care pronunta hotarari in materia masurilor preventive care nu au niciun fundament legal, manifestand inconsecventa in solutiile dispuse.
Între verificări și responsabilitate
Bineinteles ca solutiile judecatorului nu pot face obiectul verificarilor, dar activitatea acestuia si modul de solutionare a cauzelor se pot verifica.
Macar atat, de restul se ocupa …binele public !!!
Impactul hotărârilor judecătorului asupra ordinii publice
Nu este corect ca solutia dispusa de catre Judecatoria Ploiesti sa de-a apa la moara infractorilor spagari ( narcoman si santajist Catalin Stavri) in discreditarea procurorului Mihaila Mihai, sugerandu-se ca luarea masurii preventive a controlului judiiciar, a treia ca si ordine a gravitatii, a avut la baza incompetenta profesionala a domnului procuror.
Opinie politică și influențe externe
Sau poate ca doamna judecator are aceeasi opinie politica exprimata si de un alt magistrat cu privire la votul ce urma sa fie exprimat la alegerile prezidentiabile recent anulate, turul doi……NU U.S.R.., adica nu Lasconi, adica pro Georgescu !!!
Mai bine la Ploiesti s-ar fi spus…NU ROMGAZ !!!
Nu Medias !!!
Evaluarea corectă a situației de către Tribunalul Sibiu
Solutia instantei este gresita si daca ne raportam la motivarea Tribunalul Sibiu, care intr-o actiune in contencios administrativ, solutionand o cerere a inculpatului Potra Horatiu, a motivat respingerea acesteia prin existenta unui pericol public pentru ordinea publica, apreceiind in mod corect ca nu se impune autorizarea acestuia sa poarte arme neletale.
Întrebări privind deciziile judecătorului
Atunci, doamna Grosu, cum ramane cu tot arsenalul gasit in autoturismul lui Potra Horatiu ???
Erati multumita daca acesta si grupul sau ajungeau in Bucuresti si provocau haosul care se preconiza ???
Se adeverea crezul …NU U.S.R. ???
Fraternizarea cu infractorii și consecințele asociate
Vorba protestatarului Marian Ceausescu: Cum dracu un magistrat, altul decat dumneavoastra semna acum cativa ani o petiitie publica prin care isi manifesta increderea in sistemul de justitie iar acum a ajuns sa spuna … NU U.S.R. .., in conditiile in care singura optiune mai era Georgescu ??? Sau lucrurile se schimba in mentalul deja afectat, din momentul fraternizarii cu infractorii ??? Prietenii stiu la ce facem referire.
Teama de represalii în rândul celor verificați
Norocul societatii este ca justitia nu este singurul stalp al acesteia, iar lucrurile se analizeaza cu adevarat si obiectivism in cu totul alta parte !!!
Asa ca, infractorule spagar, narcoman si santajist Catalin Stavri, nu este vina domnului procuror Mihaila Mihai ca sistemul de justitie din cadrul Republicii Ploiesti nu functioneaza corect.
Sfat pentru judecătoarea semnatară a comunicatului de presă
Apropo,
Domnilor inspectori, daca tot doriti sa aflati adevarul in cazul sesizarii doamnei judecator Radulescu, sa aveti in vedere faptul ca toate persoanele carora le-ati solicitat note de relatii priiind situatia de fapt nu au avut curaj sa spuna adevarul.
Desi verificarile au creat o stare de teama in randul celor verificati, cei chemati sa lamureasca situatia de fapt au ales varianta nesinceritatii din cauza eventualelor repercursiuni ulterioare.
Exclusiv
Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!
Exclusiv
Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare
Directorul Bogdan PUIANU se confruntă cu Comisia de disciplină din Ministerul Justiției (MJ), iar „resursizarea” poliției penitenciare s-a dovedit un dezastru. Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) îl acuză pe directorul Penitenciarului Spital Rahova ca fiind principalul responsabil pentru situația actuală.
Probleme generate de management
PUIANU, cunoscut ca „pupila lui Tătucu”, a generat un scandal imens la P.S. Rahova. Se raportă cazuri de amenințări, șantaje și decizii irelevante care au condus la un conflict în creștere în rândul angajaților. Proiectul „resursizarea”, prin care s-au numit directori din rândul personalului de resurse umane, s-a transformat într-un eșec evident.
Mușamalizarea faptelor
Nici Corpul de control al ministrului Justiției, nici Direcția Inspecție Penitenciară din ANP nu reușesc să facă față problemelor. ANP este acuzat că încearcă să mușamalizeze neregulile legate de PUIANU, ceea ce duce la o atmosferă de neîncredere și neprofesionalism.
Avertismente pentru decidenți
Situația de la P.S. Rahova continuă să se degradeze. FSANP va aduce problemele în atenția lui Dan HALCHIN, care trebuie să recunoască eșecurile conducerii actuale. Este crucial ca ANP să își asume responsabilitatea și să nu rămână în umbră.
Concluzie
Adevărul despre situația de la P.S. Rahova nu poate fi ascuns, iar sistemul se va confrunta cu consecințe. Este timpul ca orgoliul să fie lăsat deoparte, iar deciziile corecte să fie prioritizate pentru a aduce ordine și profesionalism în penitenciare. (Sava N.).
-
Exclusivacum 4 zile
Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină
-
Exclusivacum 2 zile
RABUFNIREA INCULPATULUI PSEUDO – JURNALIST NARCOMAN, SPAGAR SI SANTAJIST CATALIN STAVRI!
-
Exclusivacum 13 ore
Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare
-
Exclusivacum 4 zile
S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale
-
Exclusivacum 2 zile
Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților
-
Exclusivacum 12 ore
Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!
-
Exclusivacum 3 zile
Jafuri și corupție! Ziarul Incisiv de Prahova publică dovezile care ingroapă UWS (fosta ROSAL)!: Un Audit ce dezvăluie furturi masive
-
Exclusivacum 12 ore
AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!