Connect with us

Exclusiv

Jocuri dubioase politico-economice: Oprea și Santierul Naval 2 Mai/Cheltuieli bugetare ale tandemului Ciolacu – Oprea

Publicat

pe

Concluzionând, implicarea lui Ștefan-Radu Oprea în scandalurile de spălare de bani și mafia deșeurilor pune România și industria de armament într-o lumină nefavorabilă. Raportul referitor la împrumuturile și afacerile dubioase ale senatorului PSD ridică semne de întrebare asupra legalității provenienței fondurilor și a conexiunilor cu parteneri discutabili. Dezvăluirile recente despre afacerile și practicile dubioase ale lui Oprea și asociatul său „Treflă” aruncă o umbră asupra integrității și transparenței în mediul politic și de afaceri din România (aici).

Astfel, aceste cheltuieli bugetare par si mai “ciudate” , cheltuieli bugetare ale tandemului Ciolacu – Oprea

 In mod surprinzator in data de 28.06.2024 Guvernul Ciolacu a aprobat, printre multe alte acte normative, HG nr.715/2024[1] privind suplimentarea bugetului Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului pe anul 2024 cu suma de 91.104 mii lei, credite de angajament și credite bugetare, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2024, suma fiind necesara pentru satisfacerea unui interes public, declarat în condițiile art. 296 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare.

Din analiza Notei de fundamentare[2] a actului normativ anterior subliniat aflam cu stupoare ca fondurile in cauza sunt solicitate pentru utilizarea cu respectarea principiului protejarii resurselor economice, inclusiv a locurilor si zonelor de interes strategic, respectiv pentru trecerea unui teren în proprietatea publica a statului si mandatarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) in scopul împuternicirii reprezentanților legali ai acestuia in adunarea general a acationarilor pentru luarea deciziei de transmitere a dreptului de proprietate a unui teren, aflat in patrimoniul unei societati comerciale la care statul este actionar majoritar, in proprietatea publica a statului cu despagubirea in consecinta.

Dar oare pentru ce societate sunt necesare aceste fonduri financiare, care sunt in fapt cheltuileli din bugetul de rezerva al Guvernului, intr-o perioada in care guvernantii clameaza necesitatea reducerii tintei de deficit prin reducerea cheltuielilor publice si intarirea disciplinei financiare la nivelul administratiei centrale si locale?

Acest aspect il aflam cu usurinta printr-o introspectie a actelor aflate in transparenta publica pe site-ul MEAT, identificand un proiect de act normativ initiat de catre MEAT[3], din lecturarea caruia distingem destinatia finala a fondurile respective pentru care s-a emis HG nr.715/2024 si anume pentru preluarea  in patrimoniul public al statului a 80,86441 ha de teren situat în strada Portului, nr. 1, Mangalia, județul Constanța, teren aflat in patrimoniul si admnistrarea Santierului Naval 2 Mai S.A., la care statul prin MEAT detine 93,8878 % din actiuni.

Interesant este ca in justificarea alocarii fondurilor financiare in cauza din fondul de rezerva al Guvernuluie catre MEAT, respectiv pentru achitarea contravalorii bunului respectiv (a terenului in cauza), initiatorul actului normativ vorbeste, printre altele, de  faptul ca “terenul situat în strada Portului, nr. 1, Mangalia, județul Constanța, aflat în patrimoniul societății Șantierul Naval 2 Mai S.A., a făcut și face obiectul unor înțelegeri/contracte succesive, care nu au condus la o utilizare eficientă a acestuia raportat la caracteristicile sale unice, cu consecința lezării interesului social și de dezvoltare economică”, coroborat cu “contextul amenințărilor și provocărilor în materie de securitate ce marchează spațiul geopolitic actual, respectiv al riscurilor asociate conflictului din vecinătatea țării”, sens in care s-ar “impune adoptarea de către statul român, în considerarea prevederilor art. 47 și 135 alin. (2) lit. b) din Constituția României, a unor măsuri de securizare a acestui teren, respectiv de consolidare a unei capacități care trebuie să fie în măsură să asigure continuitatea unor activități (ex: de construcție, reparație și mentenanță a vaselor/construcțiilor navale) și configurarea unor alte tipuri de activități utile statului român.”

Ce uimeste este rapiditatea cu care Guvernul a luat decizia de alocare a fondurilor financiare in discutie, adica, in data de 28.06.2024 prin AGA Santierului Naval 2 Mai SA[4] se hotareste, printre altele, transmiterea dreptului de proprietate a terenului antrior subliniat in proprietatea publica a statului si pentru valoarea determinata printr-un raport de evaluare realizat de o firma acreditata ANEVAR, a carei identitate nu este cunoscut si nici delarata public de cei in drept, iar, ulterior, in sedinta de Guvern din aceeasi data se adpota HG 715/2024.

Oare de ce statul roman nu a luat o astfel de masura mai de mult astfel incat sa impiedice activitatea deficitara a managementului Șantierul Naval 2 Mai S.A., la care statul a fost actionar majoritar si sa se ajunga la utilizarea ineficienta a activelor ptrimoniale ale societatii respective cu afectarea interesului national?

In fapt MEAT si in solidar cu acesta Guvernul recunosc ca nu au fost intreprinse in decursul anilor trecuti masuri concrete de eficientizarea si optimizare a activitatii acesteia, iar managementul de nivel superior nu a contribuit la asigurarea bunei functionarii a santierului in cauza.

Pentru exemplificare aratam ca profitul net al Santierului Naval 2 Mai SA pentru anul 2023 a fost de 705 lei, la o cifra de afaceri de 3.682.610 lei si un numar de angajat de 8 oamnei, conform datelor oficiale.[5]

De altfel, unde au fost autoritatile statului cu atributii si competente in prevenirea aparitiei unor astfel de situatii de natura a afecta situatia economica financiara a societatii de interes national, inclusiv in cele de  controlul si de aplicare a legii astfel incat sa nu se ajunga la o situatie in care sa intervina statul pentru a sprijini financiar din bugetul national o astfel de societate, situtie ce ar putea fi apreciata de catre Uniunea Europeana ca un ajutor de stat, disimulat?

De remarcat ca in conducerea Santierului Naval 2 Mai S.A. se regasesc urmatoarele persoane:

  • Doru Jianu, director general[6]
  • Danciu Gabriela Catalina – membru in CA[7], persoana care activeaza in cadrul MEAT, dar si la Senatul Romaniei, fiind si cadru universitar asociat la Universitatea Bucuresti – UNIBUC, iar sotul doamnei fiind pensionar militar;
  • David Emilia[8]membru CA, persoana care detine si calitatea de membru CA la SC Uzina Mecanica Plopeni SA, este consilier in cadrul MEAT;
  • Vladescu Luminita, administrator special[9],consilier parlamentar la Senatul Romaniei.

Speram ca autoritatile statului in drept vor clarifica aspectele mentinionate cum ar fi Curtea de Conturi, Ministerul Justitiei, CSAT, etc.,  sa isi indeplineasca atributiile legale in vederea stabilirii oportunitatii si legalitatii problemticii suspuse atentiei publice. Vom reveni. (Cristina T.).

      

[1]  https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/284681

[2]  https://gov.ro/ro/guvernul/procesul-legislativ/note-de-fundamentare/nota-de-fundamentare-hg-nr-715-28-06-2024&page=3

 

[3]  https://economie.gov.ro/proiect-de-hotarare-a-guvernului-privind-transmiterea-unui-imobil-teren-din-patrimoniul-societatii-santierul-naval-2-mai-s-a-in-domeniul-public-al-statului-si-administrarea-ministerului-economiei/

[4] https://www.sn2mai.ro/2024/HotarareaAGEA2024.06.28.pdf

 

[5] https://mfinante.gov.ro/apps/infocodfiscal.html

[6]  https://www.sn2mai.ro/declaratiiCV/2024/DoruJianu2024.pdf

[7]  https://www.sn2mai.ro/declaratiiCV/2024/membriiCA2024.pdf

https://www.sn2mai.ro/2024/CVDanciuGabrielaCatalina.pdf

 

[8] https://www.sn2mai.ro/2024/CVEmiliaMirelaDAVID.pdf

[9] https://www.replicaonline.ro/luminita-vladescu-la-conducerea-santierului-2-mai-pentru-inca-2-luni-584426

https://www.sn2mai.ro/2024/CVLuminitaVLADESCU.pdf

 

 

Exclusiv

Poliția de Frontieră Giurgiu: Captură semnificativă de produse suspectate a fi contrafăcute

Publicat

pe

De

Descoperiri importante în timpul verificărilor

Polițiștii de frontieră giurgiuveni au realizat o descoperire notabilă în urma verificării a cinci autocare, confiscând peste 5.000 de produse de îmbrăcăminte, încălțăminte, parfumerie și marochinărie, toate inscripționate cu denumiri de mărci protejate. Există suspiciuni că aceste articole sunt contrafăcute.

Detalii despre control

Lucrătorii din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră Giurgiu, aflați în exercitarea atribuțiilor de serviciu pe DN 5D, au oprit pentru control un autocar înmatriculat în Turcia, care circula pe ruta Turcia – România. Cu ocazia verificărilor, au descoperit, disimulate printre bagaje, 195 de produse de îmbrăcăminte și încălțăminte, toate fiind suspectate a fi contrafăcute. Aceste bunuri aparțineau unui pasager turc, în vârstă de 29 de ani.

Alte capturi în aceeași operțiune

În aceeași zonă, lucrătorii din cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu au oprit trei autocare similare, care circulau pe aceeași rută. În urma verificărilor, au fost descoperite 3.250 de produse de îmbrăcăminte, parfumuri, încălțăminte și marochinărie, ce prezentau inscripții ale unor mărci protejate și erau suspectate a fi contrafăcute. Aceste bunuri au aparținut conducătorului unuia dintre autocare, un cetățean turc de 67 de ani, și altor pasageri turci.

În cadrul aceleași operațiuni „Green-Pass”, a fost oprit un al cincilea autocar, tot înmatriculat în Turcia. Controlul efectuat a dus la descoperirea a 1.637 de produse, inclusiv articole de îmbrăcăminte, parfumuri, încălțăminte și marochinărie, toate purtând însemnele unor mărci protejate și fiind, de asemenea, suspectate a fi contrafăcute. Bunurile aparțineau unui pasager turc.

Valoarea bunurilor și următoarele etape

Produsele descoperite au fost evaluate la o valoare totală de aproximativ 1.229.550 lei (246.000 euro) și au fost ridicate pentru a continua cercetările. Acestea vor fi introduse în camera de corpuri delicte a instituției, deoarece deținătorii nu au putut prezenta documente justificative de proveniență.

La momentul actual, polițiștii efectuează cercetări împotriva persoanelor implicate pentru săvârșirea infracțiunii de „punerea în circulație a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată pentru produse identice sau similare, prejudiciind astfel titularul mărcii înregistrate.” (Irinel I.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Schimbarea programului de lucru în Poliția Română va crește costurile și va complica serviciul polițienesc

Publicat

pe

De

Sindicatul Europol subliniază că actuala situație din Poliția Română reflectă proverbul „țara arde și babele se piaptănă”, evidențiind pasivitatea conducerii în fața crizei acute de personal.

Deficitul de personal face cazul și mai critic

În contextul în care Poliția Română se confruntă cu cel mai grav deficit de personal din istoria sa, unele structuri, cum ar fi polițiile orășenești și comunale, reușesc cu dificultate să asigure serviciile de ordine publică și rutieră. Între timp, câțiva șefi de inspectorate județene au decis modificarea programului de lucru al polițiștilor de ordine publică și rutieră, trecând de la ture de 12 ore la ture de 8 ore, cu 3 schimburi pe zi. Această schimbare este problematică, având în vedere că deja infrastructura este sub presiune și resursele sunt limitate.

Argumente nefundamentate

Argumentele aduse de conducerea Poliției Române pentru această modificare – cum ar fi eficientizarea cheltuielilor și asigurarea unui serviciu polițienesc corespunzător – sunt contestate de sindicaliști. Aceștia afirmă că, în realitate, această decizie va duce la o scădere a eficienței, crescând costurile pentru orele suplimentare, cheltuielile cu birotica și transportul.

Impactul modificării programului de lucru

În cazul în care la ture de 12 ore erau necesari 4 polițiști pentru a asigura serviciul, la programul de 8 ore este nevoie de 6 polițiști. În contextul deficitului actual, e imposibil de înțeles cum vor fi găsiți acești polițiști suplimentari. Pe lângă aceasta, va exista o majorare dramatică a cheltuielilor cu transportul, care ar putea să crească cu peste 100%, având în vedere numărul crescut de deplasări.

Riscuri pentru sănătatea polițiștilor

Schimbarea programului va avea și consecințe asupra sănătății polițiștilor. Trecerea la un program cu schimburi de 8 ore poate conduce la un risc crescut de burnout, astfel că numărul concediilor medicale ar putea crește. La turele de 12 ore, polițiștii beneficiază de un timp de odihnă semnificativ între ture, ceea ce nu va fi cazul în sistemul de schimburi de 8 ore.

Acțiunile Sindicatului Europol

Sindicatul Europol se opune ferm oricărei încercări de modificare a programului de lucru pentru polițiștii din structurile de ordine publică și a trimis deja notificări conduitei IPJ Arad, evidențiind disconfortul și obiecțiile membrilor. Până în prezent, peste 100 de polițiști au susținut acest demers și se așteaptă ca alții să li se alăture, continuând astfel lupta pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă și protejarea drepturilor angajaților din domeniul ordinii publice. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Modul controversat de a „plimba” deșeurile: Genesis Biotech Filipestii de Padure sub lupa

Publicat

pe

De

Genesis Biotech și prăpastia legalității

Într-un peisaj al corupției și al escrocheriilor, Genesis Biotech, în parteneriat cu Genesis Biopartner din Filipeștii de Pădure, devine subiectul unei anchete jurnalistice profunde. Această companie primește o cantitate impresionantă de sticle cu deșeuri neconforme de la o societate de colectare, o acțiune ce pare destinată să piardă urma acestor deșeuri, evitând taxele către stat.

Certificatul de origine: O cerință ignorată?

Aceste deșeuri neconforme ar trebui să vină însoțite de un certificat de origine, emis de Ministerul Agriculturii, o măsură menită să asigure legalitatea procesului de gestionare a deșeurilor. Cu toate acestea, Genesis Biotech, care beneficiază de certificate verzi, reușește să păcălească autoritățile prin aducerea în instalațiile lor a unor deșeuri precum apa și sucuri care nu conțin pulpă de fructe. Asta ridică semne de întrebare: unde este biogazul despre care se vorbește, dacă aceste deșeuri nu pot fermenta?

Mutarea documentației: O schimbare suspectă

După ce ziarul Incisiv de Prahova a început investigația, conducerea stației de biogaz a decis să mute documentația privind trasabilitatea deșeurilor către alte puncte de lucru din țară, unde nu este necesară obținerea certificatelor de origine. Ce se întâmplă însă cu deșeurile de lemn sau cu pet-urile care poartă marca SGR? Se pare că acestea vor fi duse la aparatele de reciclare, ceea ce ridică din nou semne de întrebare, având în vedere că stația de biogaz nu dispune de autorizație pentru colectarea deșeurilor de ambalaj.

Încălcarea legislației și fonduri europene

Există o temere că Genesis Biotech încalcă legislația, mai ales în contextul în care fabrica a fost construită cu fonduri europene, ceea ce face ca aceste acțiuni să contravină termenilor proiectului.

De ce se ascunde adevărul?

Un nume menționat în acest scandal este cel al lui Vasillis, care, pe 23 aprilie 2025, a informat conducerea – inclusiv pe Naya – că deșeurile neconforme au trasabilitate și se reciclează legal, contrar realității. Acest comportament ridică întrebări despre integritatea celor implicați.

O investigație în plină desfășurare

Ziarul Incisiv de Prahova continuă să investigheze mafia deșeurilor, un fenomen mult mai extins. Se preconizează dezvăluirea numelor persoanelor implicate, inclusiv conexiuni cu sfera politică, dar și a multinaționalelor care profită pe seama statului român.

Rămâneți alături de noi; în curând vom publica fotografii și înregistrări audio care vor ilustra realitatea sumbră a mafiei deșeurilor! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv22 de ore ago

Poliția de Frontieră Giurgiu: Captură semnificativă de produse suspectate a fi contrafăcute

Descoperiri importante în timpul verificărilor Polițiștii de frontieră giurgiuveni au realizat o descoperire notabilă în urma verificării a cinci autocare,...

Exclusiv2 zile ago

Schimbarea programului de lucru în Poliția Română va crește costurile și va complica serviciul polițienesc

Sindicatul Europol subliniază că actuala situație din Poliția Română reflectă proverbul „țara arde și babele se piaptănă”, evidențiind pasivitatea conducerii...

Exclusiv3 zile ago

Modul controversat de a „plimba” deșeurile: Genesis Biotech Filipestii de Padure sub lupa

Genesis Biotech și prăpastia legalității Într-un peisaj al corupției și al escrocheriilor, Genesis Biotech, în parteneriat cu Genesis Biopartner din...

Exclusiv3 zile ago

ROF-ul ANP: O capodoperă birocratică fără substanță

Reforma pe hârtie: Așteptări și deziluzii Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) pare angajată într-o cursă nebunească către trecut, oferind o...

Exclusiv3 zile ago

Faraonul Volosevici: O comedie administrativă în Parcul Industrial Ploiesti

„Faraon” la roate? Se pare că fostul primar al Ploieștiului, Andrei Volosevici, prosperă în ineficiență, iar acum s-a așezat pe...

Exclusiv3 zile ago

Critici dure la adresa IGPR: interpretarea distorsionată a Ordinului S/108/2011

Îngrijorări asupra interpretării oficiale Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a denunțat o interpretare înșelătoare a Ordinului S/108/2011 de către...

Exclusiv3 zile ago

Decizie importantă a ÎCCJ cu privire la drepturile locative ale polițiștilor

Clarificări esențiale privind compensația pentru chirie Într-un context în care reglementările privind drepturile locative ale polițiștilor au fost adesea interpretate...

Exclusiv3 zile ago

Reguli privind cazarea în interes personal în centrele DALI

Sindicatul Național Decus a publicat reguli clare referitoare la cazarea în interes personal în centrele și bazele administrate de Direcția...

Exclusiv4 zile ago

Justiția sub atac: Inculpatul pseudo-jurnalist spagar si santajist  Stavri Cătălin, în centrul unei controverse legate de abuzurile procurorilor

Într-un climat în care integritatea și credibilitatea justiției sunt esențiale pentru buna funcționare a societății, cazul lui Stavri Cătălin, un...

Exclusiv5 zile ago

23 Aprilie 2025 – Sărbătoarea Sfântului Gheorghe

Importanța sărbătorii Pe 23 aprilie, Biserica Ortodoxă sărbătorește Sfântul Mare Mucenic Gheorghe, un sfânt venerat de creștini, cunoscut și sub...

Exclusiv5 zile ago

Avertisment de la DNSC privind o fraudă în creștere prin apeluri telefonice false

Tipuri de fraudă folosind identități false Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC) a emis un avertisment cu privire la un...

Exclusiv6 zile ago

Minunea de Paște la Baia Mare: Un bărbat in cărucior cu rotile își recapătă mobilitatea

O poveste uimitoare Într-o întâmplare surprinzătoare, un bărbat din Baia Mare, care a decis să cerșească folosind un cărucior cu...

Exclusiv7 zile ago

Sfârșit de epocă: Moartea Papei Francisc la 88 de ani marcheză o transformare globală

Un lider spiritual simbolic se stinge, lăsând în urma sa o moștenire de deschidere și reformă în Biserica Catolică Un...

Exclusivo săptămână ago

Incident rutier: Șofer cu permis suspendat și alcoolemie mare, prins în urma unei urmăriri

Un bărbat care avea permisul de conducere suspendat de 6 luni și o alcoolemie de 0,88 mg/l alcool pur în...

Exclusivo săptămână ago

Mesaj de Paște de la Echipa Incisiv de Prahova

Dragi cititori, Cu ocazia Sfintelor Sărbători de Paște, vă transmitem cele mai calde urări de sănătate, liniște sufletească și bucurii...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv