Featured
Sabotaj militar!/Nebosja Novakovic, dealerul GRU !/El le-a cerut taxă de șmecherie serviciilor !
Deși atât de puțin știute, uite că au existat totuși și momente în care serviciile secrete românești au lăsat la o parte orice rivalitate istorică și au făcut front comun. Un astfel de exemplu fiind cel al Dosarului ”HEXOGEN”! Atunci când două structuri contrainformative au dat alerta ”externă” cu privire la o vulnerabilitate fără precedent la adresa siguranței naționale.
(Preluare National – Catalin Tache):
Rapoartele inițiale fiind completate de două note informative interne trimise ulterior beneficiarilor legali. În frunte cu chiar miniștrii Guvernului condus pe atunci de Viorica Dăncilă și care erau membri ai Consiliului Suprem de Apărare a Țării.
Nebosja Novakovic, dealerul GRU !
Cele două servicii secrete implicate confirmând și completând chiar informațiile mai mult decât îngrijorătoare care fuseseră transmise inițial cu privire la două ”fronturi” pe care Ministerul Apărării Naționale era pe cale să capituleze necondiționat. Armata Română fiind la un pas să fie lăsată pradă intereselor transfrontaliere a două controversate grupări. Una având drept ”săgeată” o firmă ”fantomă” din Napoli iar cealaltă fiind condusă de unul dintre cei mai puternici, dar și controversați dealeri internaționali de arme.
Este vorba de sârbul Nebosja Novakovic, considerat omul serviciilor militare de informații GRU în Balcani, Turcia și chiar Germania! Întreaga Armată Română fiind dependentă de praful de pușcă furnizat de fabricile controlate de acesta direct sau prin intermediari în Serbia și Bulgaria. În timp ce ”expertiza” puștilor de asalt ale militarilor români ar fi urmat să fie furnizate ”exclusiv” de o firmă de ”apartament” din Napoli! Și care își ținea ”întâlnirile de afaceri” de la București în separeul unui restaurant din interiorul Hotelului Marriott. Acolo unde ”meniul” era primit deja cu ”plicul” în el!
I-au aruncat ”săpunul jos”!
Situația fiind una atât de îngrijorătoare, încât atât Serviciul Român de Informații, cât și Serviciul de Informații Externe i-au transmis la acea dată un avertisment cât se poate de serios unui Niculae Bădălău aflat la apogeul carierei sale politice. Și care, ”excitat” peste măsură de ”linsul clanțelor” Ambasadei SUA cu o frenezie deja penală chiar se credea intangibil. Astfel că a fost nevoie ca să i se arunce pur și simplu ”săpunul jos”, informativ vorbind, pentru ca Bădălău să priceapă de ce nu este bine să se aplece după el… Și astfel ”afacerea Beretta”, una dintre cele mai dubioase din ultimele trei decenii petrecute într-un domeniu oricum atât de ”murdar” precum cel al traficului cu armament să pice în ultima clipă. Totul după ce două note informative transmise inclusiv CSAT-ului îl avertizau pe principalul beneficiar legal, ministrul Economiei, Niculae Bădălău asupra vulnerabilităților din jurul contractării armelor de asalt calibru 5,56 pentru Armata Română. Nota clasificată SSID solicitând expres tuturor factorilor de decizie implicați în coordonarea acestui ”memo” să nu mai răspundă cererilor neoficiale de întâlniri prin tot felul de hoteluri din spatele Palatului Parlamentului sau în preajma Ministerului Economiei.
A urmat stricta monitorizare operativă a ”explozivei” ședințe informale din 26 februarie 2019, atunci când mai mulți generali MApN au asistat cum un înalt demnitar al statului român a fost amenințat și supus unor presiuni fățișe pentru a urma ”linia ministrului Bădălău”. Cel care renunțase suspect de ușor la prevederea care inițial trebuia trecută expres în ”memo”. Și anume ca timp de cel puțin un an de zile, partea română să asigure 50 la sută din părțile componente ale puștii de asalt. Iar de-abia după ce secretarul de stat șantajat a informat și în scris cine se afla de fapt în spatele falsei ”Afaceri Beretta”, ”gașca lui Bădălău” a trecut la ”Planul B”. Un scenariu însă la fel de păgubos pentru statul român, din moment ce ”aportul” de ”80 la sută” propagat public de Bădălău consta strict într-un teren și alte ”angarale mobiliare”.
Sabotaj militar!
Implicarea serviciilor fiind accelerată de incidentul considerat într-un raport oficial! – pentru prima oară după 1989! – drept ”posibil sabotaj militar”! Și mai ales după ce același Bădălău s-a dezlănțuit urlând la mai mulți generali și chiar structuri că ”las că vă fac eu armă de asalt Beretta! De ce nu vreți Beretta? Ce nu vă place, că mie îmi place”! Ce este drept, unii șefi de Arme au încercat să îi explice față în față că ”testul” de la Cincu a fost făcut strict pentru trupele speciale de intervenție, fie ele ale MApN, MAI sau alte structuri, și în niciun caz pentru trupele combatante ale Armatei Române!
Ceea ce implică automat cu totul alte caracteristici, atunci când este vorba de înarmarea întregului sistem național de apărare! Mai ales că au fost dispuse verificări specifice cu privire la ”suspiciunea” de ”sabotaj militar” privind ”fisurarea la rece” a închizătorului puștii românești produse la Cugir! Totul după ce s-ar fi solicitat executarea a mii de focuri suplimentare, parcă special în așteptarea blocajului, până ce inevitabilul s-a produs…
Cine a ascuns autorizația de mediu?
Însă situația operativă s-a complicat și mai grav în cazul blocării producerii de pulbere de la Nitramonia Făgăraș! Deși autorizația de mediu fusese luată la momentul verificărilor de peste un an și jumătate! Numai că fostului premier Viorica Dăncilă i se comunicase oficial, de la Ministerul Economiei, că nu se poate începe producția tocmai pentru că lipsește doar acea autorizație de mediu! Serviciile au informat imediat Guvernul că la Brașov aveam deja în depozitele speciale câteva mii de tone de hexogen, componentă vitală a producției de pulbere. Dar și că în urma probelor tehnologice fuseseră deja ”refăcute” câteva zeci de tone! Astfel că nu mai trebuia decât demarată producția, pentru ca Armata Română să nu mai fie singura structură militară membră a NATO care să depindă în privința asigurării cu muniție de un stat non – NATO!
Fâșiile” lui Neculaie
Numai că situația nu a putut fi deblocată, un nou raport informativ identificând de această dată drept principale cauze ”fâșiile” de terenuri achiziționate și deținute de miliardarul brașovean Ioan Neculaie exact acolo unde trebuiau extinse halele pentru producția de hexogen. Astfel că s-a trecut inclusiv la monitorizarea șuetelor informative dintre Bădălău și Neculaie. Cel din urmă solicitând practic o ”taxă de șmecherie” pentru a fi de acord cu vânzarea respectivelor terenuri, la niște prețuri pur și simplu prohibitive. Totul după ce același Neculaie vânduse cu 50 de milioane de euro, unui investitor din SUA, terenul fostei fabrici Prefa de pe strada Carpaților, peste drum de Metrom și Roman SA. Numai că prețul cerut pentru ”pârloagele” din plin câmp era mai mare și decât dacă pe acestea ar fi fost deja construite proiecte imobiliare de lux! Iar orice încercare de negociere s-a lovit de încăpățânarea demnă de o cauză mai bună a lui Neculaie. Cel care a preferat modelul lui Ion Țiriac, decât cel al latifundiarului Gigi Becali. Pentru că și Țiriac blochează de ani de zile extinderea Aeroportului Otopeni sau barem a bazei militare. Totul după ce inițial a reușit să identifice și să achiziționeze de asemenea toate ”fâșiile” de terenuri fără de care nu se poate face nicio extindere.
Prolog…
”Având în vedere mandatul de executare a pedepsei închisorii, emis la data de 21.01.2022, pe numele numitului Neculaie Ioan, condamnat definitiv la o pedeapsă cu închisoarea, pentru săvârșirea unei infracțiuni la regimul armelor și munițiilor, în urma activităților investigative efectuate de IPJ Brașov, cu sprijnul comenzii IGPR, în colaborare cu DOS, DIC, CCPI, Centrul SELEC, polițiști greci, coordonați de șeful ENFAST din nordul Greciei, astăzi au depistat persoana urmărită pe numele căruia fusese emis un mandat european de arestare și au condus-o la sediul organului competent, în vederea confirmării și a punerii în executare a mandatului”…
Exclusiv
Degradarea Serviciului Siguranța Deținerii din ANP: lipsă de viziune și incertitudini în management
Problemele acute din Serviciul Siguranța Deținerii
Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) a lansat recent un apel asupra degradării semnificative a Serviciului Siguranța Deținerii, evidențiind probleme acute de dezorganizare, absență a viziunii și un lingăism acerb care afectează funcționarea eficientă a acestuia. Această situație are implicații directe nu doar asupra siguranței locurilor de deținere, ci și asupra securității personalului, precum și asupra respectării disciplinei de stat în cadrul sectorului operativ din penitenciare, aspecte considerabile într-o instituție de o asemenea importanță.
Conform declarațiilor reprezentanților federației, Serviciul Siguranța Deținerii (SSD) traversează o perioadă marcată de o abulie emblematică, unde predomină dezorganizarea, iar lipsa unei strategii clare a condus la o serie de incidente operaționale frecvente care afectează unitățile penitenciare. În aceste împrejurări, agenții și ofițerii din cadrul penitenciarelor se simt abandonați în confruntarea cu un mediu tot mai agresiv, unde provocările sunt tot mai constante.
Critici la adresa conducerii și atmosfera de abandon
Criticile din partea sindicaliștilor sunt îndreptate și către actuala conducere, considerată mai preocupată de păstrarea pozițiilor în fața unei cereri nevestejite de reformă decât de îmbunătățirea condițiilor de muncă și a siguranței angajaților. Această premisă stârnește îngrijorare cu privire la eficiența și responsabilitatea managementului în cadrul sistemului penitenciar.
Lipsa de experiență și legitimitate a ofițerilor specializați
În cele din urmă, Serviciul este coordonat de un singur comisar șef, Dănuț Ilie, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la capabilitățile și experiența personalului. Majoritatea ofițerilor sunt tineri, iar această lipsă de experiență operativă ridică îndoieli referitoare la legitimitatea lor în coordonarea și supravegherea activității directorilor adjuncți. Din păcate, au fost mai multe situații în care acești ofițeri, din SSD, care sunt specializați în siguranța deținerii, au avut interacțiuni limitate cu deținuții, având o cunoaștere a funcțiilor acestora mai degrabă teoretică, bazată pe regulamente, decât practică.
Motivul neatractivității pentru ofițeri cu experiență
Sindicatul a ridicat, de asemenea, întrebări cu privire la motivele pentru care nu există ofițeri cu experiență dispuși să se alăture Direcției Siguranța Deținerii și Regim Penitenciar. S-a sugerat că structura este, în mod deliberat, populată cu ofițeri care se supun fără a contesta status quo-ul, ceea ce duce la o atitudine de lipsă de asumare, curaj și inițiativă. Printre cadrele existente în sistemul penitenciar, se pare că există o tendință de a alege indivizi care nu îndrăznesc să conteste ordinea existentă, astfel creându-se un climat de obediență dăunătoare pentru deciziile luate în cadrul SSD.
Pensionarea lui Gabriel Păun și atmosfera de dezinteres
În plus, ca o consecință a absenței unei conduceri eficiente, pensionarea lui Gabriel Păun, fost director al DSDRP, a generat o atmosferă de mare relaxare. S-a realizat o petrecere în rândul angajaților, unde problemele precum ultrajele, evadările, crimele, decesele, sinuciderile, consumul de droguri, alcoolul și telefoanele mobile din penitenciare au fost trecute cu vederea. Acest dezinteres profund evidențiază o provocare continuă, în special în contextul relevării problemelor de corupție și nereguli grave în cadrul ANP, mai ales în cadrul DSDRP.
Exclusiv
Avansări înainte de termen pentru polițiști, anunțate de Sindicatul Sidepol în preajma Zilei Naționale
Sindicatul Sidepol a anunțat că se apropie perioada avansărilor înainte de termen pentru polițiști, conform reglementărilor Ministerului Afacerilor Interne. Așa cum s-a stabilit în fiecare an, ministerul urmează să aprobe limitele indicatorilor pentru formularea propunerilor de avansare în gradul profesional următor, cu ocazia zilei de 1 Decembrie.
Inspectoratul General al Poliției Române și fiecare armă în parte vor repartiza numărul de indicatori alocați fiecărei unități teritoriale. Propunerile pentru avansare vor fi formulate cu respectarea cadrului legal în vigoare, conform Ordinului nr. 140 din 2016, care reglementează managementul resurselor umane în unitățile de poliție.
Regulile stipulate în ordin prevăd că avansările se fac în limita numărului de posturi prevăzute cu gradul respectiv și că acestea sunt aprobate de ministrul afacerilor interne, de regulă, la 25 martie și de Ziua Națională a României. Polițiștii propusi pentru avansare trebuie să fie încadrati pe un post cu grad superior celui deținut.
Avansarea înainte de împlinirea stagiului minim se face de 1 Decembrie sau pentru merite excepționale pe parcursul anului, cu respectarea unor condiții specifice, incluzând îndeplinirea jumătate din stagiul minim, clasificarea cu cel puțin „bine”, și absolventul cursurilor legale necesare.
Conform procedurii utilizate în anii anteriori, șefii de unități trebuie să se asigure că cel puțin jumătate din numărul indicatorilor alocați unității este repartizat agenților de poliție.
Reprezentanții Sindicatului Sidepol se vor prezenta la ședințele de comandă pentru a discuta despre notele de fundamentare pentru cei propuși a fi avansați, asigurându-se că drepturile polițiștilor care s-au evidențiat în activitatea desfășurată sunt respectate, urmărind echitatea și echilibrul deciziilor. (Cerasela N.).
Featured
România își asumă costurile pentru pagubele provocate de speciile protejate
Conform unui articol recent semnat de jurnalista Claudia Marcu în Cotidianul Național, Ministerul Mediului din România a epuizat, până la sfârșitul lunii septembrie 2024, bugetul de peste 21 milioane de lei alocat despăgubirilor pentru pagubele provocate de animalele sălbatice protejate de Comisia Europeană. Urșii, mistreții și lupii au cauzat distrugeri semnificative în agricultură și au ucis animalele domestice, iar noua legislație stipulează că despăgubirile trebuie plătite în termen de 30 de zile.
În județul Mureș, până în septembrie, au fost înregistrate 207 dosare de despăgubire, cu o valoare totală de peste 1,5 milioane de lei, pentru sute de hectare de culturi distruse și aproximativ 500 de animale domestice ucise. Impactul acestor animale sălbatice protejate, în special urșii, duce la pagube majore în gospodării și ferme.
Ministerul Mediului a solicitat, în ședința de guvern de joi, o suplimentare a bugetului, având în vedere că suma alocată pentru despăgubiri a fost consumată. Prin Hotărârea Guvernului nr. 3/2023, s-a reglementat modalitatea de acordare a despăgubirilor pentru pagubele produse de speciile de faună de interes cinegetic, inclusiv pentru daunele asupra culturilor agricole și animalelor domestice.
În anul 2024, a fost alocată suma de 23.800 mii lei pentru despăgubiri, dar până la 31 septembrie 2024 au fost efectuate deschideri de credite în sumă de 21.023 mii lei. Ministerul a evidențiat că sunt necesare fonduri suplimentare pentru plata despăgubirilor înregistrate în perioada iulie-septembrie 2024, precum și pentru dobânzile aferente.
Prefectul județului Mureș a anunțat, în septembrie, intenția de a recolta 43 de urși, având în vedere că numărul acestora este triplu față de capacitatea suportată de habitatul natural. În Mureș, urșii au provocat pagube severe, cu peste 1.000 de animale domestice ucise în 2023, cele mai multe fiind ovine.
-
Exclusivacum 2 zile
Pensia medie în sistemul militar: Sumarul informațiilor de la Casa de Pensii Sectorială a M.A.I.
-
Exclusivacum o zi
Pensionarii militari în pericol: Acuzații de colaborare politică în contextul modificărilor legii pensiilor
-
Exclusivacum o zi
Riscuri mari pentru sporul Bayraktar din cauza reputatiei controversate a Directorului ANP
-
Exclusivacum 3 zile
Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor acuză ANP de corupție și mușamalizare
-
Exclusivacum 4 zile
OUG 26/2024: Actualizarea salariilor și soldei de grad profesional
-
Exclusivacum o zi
Trădarea lui Mirițescu: O rețea de corupție și politică în interiorul Poliției Române
-
Exclusivacum 4 zile
Corupția la vârf: Eduard Mirițescu și structura criminală din Poliție
-
Exclusivacum 3 zile
Sindicatul Diamantul critică modul în care IGPR a gestionat majorările salariale