Connect with us

Featured

Eurofighter Typhoon: O victorie industrială britanică, o „boacănă”  strategica pentru NATO?

Publicat

pe

La Ankara, imaginea premierului britanic Keir Starmer alături de președintele turc Recep Tayyip Erdogan, anunțând achiziția de către Turcia a 20 de avioane Eurofighter Typhoon în valoare de aproximativ 10 miliarde de dolari, a fost triumfală. Starmer a lăudat o impulsionare a industriei britanice și o consolidare a legăturilor NATO. Erdogan a sărbătorit ceea ce a numit „o piatră de hotar” în modernizarea Forțelor Aeriene Turce.

Pentru Londra, vânzarea arată ca o poveste de succes industrial. Pentru Ankara, este o pătrundere strategică – prima achiziție majoră de avioane de luptă non-americane și o punte către o independență defensivă deplină. Însă, pentru alianță, aceasta reprezintă o eroare strategică – și o oportunitate ratată pentru Starmer de a obține concesii de la Erdogan.

Ankara caută autonomia: De ce Typhoon?

Acordul Eurofighter a încununat doi ani de negocieri intense. După ce Ankara a ajuns la o înțelegere preliminară cu Marea Britanie la jumătatea anului 2025, tranzacția a necesitat încă acordul celor patru parteneri ai consorțiului Eurofighter – Marea Britanie, Germania, Italia și Spania. Ezitarea inițială a Berlinului a amânat aprobarea finală până în octombrie.

Pentru Turcia, achiziția umple un gol urgent de capacitate. Flota de F-16 a țării, cândva de ultimă generație, îmbătrânește rapid. Planul Ankarei de a cumpăra F-35 a eșuat în 2019, când a fost exclusă din program și sancționată în baza CAATSA pentru achiziționarea sistemului rusesc de apărare aeriană S-400 – un sistem despre care liderii NATO au avertizat că ar putea expune profilul de invizibilitate al F-35.

De atunci, Ankara a căutat alternative. A căutat noi F-16 Block-70, dar a constatat că prețul era mare și apetitul politic american scăzut. Eurofighter Typhoon servește acum ca o soluție temporară: o platformă capabilă de generația 4.5, care face legătura până când avionul de vânătoare KAAN, produs intern de Turcia, va ajunge în producție. Această punte, însă, vine cu o greutate geopolitică considerabilă. Achiziția Typhoon subliniază intenția Turciei de a se diversifica departe de Statele Unite și de a construi o postură de apărare mai puțin constrânsă de supravegherea occidentală. Achiziția Eurofighter este mai mult decât o actualizare a flotei – face parte din strategia pe termen lung a lui Erdogan de a elibera Turcia de dependența de tehnologia americană.

KAAN și dependența continuă: O ambiție incă neîmplinită

Piesa centrală a acestei ambiții este KAAN, prototipul avionului de generația a cincea al Turciei. Obiectivul Ankarei este de a introduce un avion invizibil care să poată concura cu F-35. Testele de zbor timpurii au generat mândrie națională, dar rămân dependente de motoarele F-110 construite în SUA. Licențele de export pentru motoare viitoare sunt deja restricționate de Congresul american.

Până când Turcia nu își va putea produce propriile motoare, KAAN rămâne o aspirație. De aceea, achiziția Typhoon contează. Oferă Turciei timp, continuitate în instruire și influență – totul în timp ce transmite mesajul că Ankara poate găsi parteneri în afara Washingtonului atunci când dorește.

O decizie contradictorie: Când profiturile eclipsează principiile NATO

Din perspectiva Londrei, aprobarea acordului a fost o ecuație simplă: mai multe exporturi înseamnă mai multe locuri de muncă. Sectorul apărării din Marea Britanie, în special BAE Systems și Rolls-Royce, va beneficia, în timp ce Starmer obține credit politic acasă ca un campion al locurilor de muncă.

Dar această victorie industrială maschează o pierdere strategică. Modernizarea apărării Turciei nu mai servește securității colective a NATO – servește proiectului de autonomie al lui Erdogan. Turcia nu cumpără aeronave occidentale pentru a spori interoperabilitatea. Le cumpără pentru a-și urma propriul drum. Ministrul de Externe Hakan Fidan a declarat acest lucru pe 5 octombrie, plângându-se că Turcia este „încercuită” de alianțe în Mediterana de Est – menționând Grecia, Cipru, Israel și Statele Unite – și avertizând că disputele nerezolvate ar putea fi predate militarilor. Cu alte cuvinte, aeronavele pe care Londra a fost de acord să le vândă ar putea confrunta într-o zi chiar aliații pe care Marea Britanie pretinde că îi susține.

Decizia lui Starmer ignoră, de asemenea, un precedent flagrant: Turcia încă posedă sistemul S-400 care a dus la excluderea sa din programul F-35. Ankara nu a făcut nicio încercare de a se debarasa de aceste rachete. Totuși, Erdogan continuă să insiste că Turcia merită să primească F-35 deoarece a plătit pentru ele. Această mentalitate trădează ceea ce un observator american a descris ca o înțelegere „tranzacțională și îndreptățită” a achizițiilor de apărare – una care ignoră controalele la export, acordurile cu utilizatorul final și încrederea. (Turcia și-a asigurat, de asemenea, drepturile de a achiziționa Eurofightere suplimentare, utilizate, de la Qatar și Oman, dar transferul lor eventual către Ankara va necesita în continuare acordul Londrei.)

Oportunități ratate: Lecția nevoilor strategice vs. beneficii economice

Prin aprobarea vânzării Typhoon, Marea Britanie validează efectiv argumentul lui Erdogan că banii primează în fața conduitei. Spune Ankarei – și altor potențiali cumpărători – că normele alianței sunt negociabile. Washingtonul s-a abținut mult timp să autorizeze vânzarea de capacități avansate de armament către Ankara, suspicios față de intențiile pe termen scurt și lung ale Turciei ca aliat. Ar fi putut exista o cale prudentă pentru a aproba o vânzare de avioane către Turcia, mai ales când Starmer avea o carte câștigătoare. În schimb, a ales să se mulțumească.

Starmer a irosit o oportunitate valoroasă de a cere asigurări ferme de la Ankara înainte de a aproba vânzarea. Condiționarea acordului Eurofighter de angajamentul Turciei de a opri acțiunile beligerante împotriva aliaților europeni ai Marii Britanii, precum Grecia și Cipru, sau de a lua o poziție fermă împotriva entităților teroriste precum Hamas, ar fi fost pe deplin rezonabilă – mai ales având în vedere provocările Ankarei care riscă să declanșeze un conflict armat în estul Mediteranei.

Marea Britanie ar fi putut, de asemenea, să ceară acțiuni tangibile din partea Ankarei dincolo de gesturile sale simbolice împotriva Rusiei. De la invazia lui Putin în Ucraina, Erdogan a evitat orice poziție decisivă împotriva Moscovei. Turcia a închis strâmtorile pentru navele de război rusești și a furnizat drone Ucrainei, dar a contribuit simultan la susținerea economiei de război a Rusiei – vânzând bunuri cu dublă utilizare, precum microcipuri, și oprind fluxurile financiare ilicite abia după avertismente severe din partea oficialilor Trezoreriei SUA. În ciuda apartenenței sale la NATO, Ankara continuă să reziste implementării regimului de sancțiuni internaționale și a căutat în mod repetat să se alăture organizațiilor care subminează interesele de securitate britanice și europene, în special BRICS și Organizația de Cooperare de la Shanghai.

Marea Britanie ar fi putut, de asemenea, să folosească vânzarea pentru a impulsiona reforme mai democratice. La scurt timp după ce Starmer a semnat contractul la Ankara, mass-media pro-guvernamentală din Turcia l-a acuzat pe liderul opoziției Ekrem Imamoglu că este un agent britanic care lucrează pentru MI6. Acuzația – o defăimare transparentă menită să-l reducă la tăcere pe cel mai credibil rival al lui Erdogan – nu pare să fi tulburat Downing Street. Această tăcere contează. Când liderul uneia dintre cele mai vechi democrații din lume semnează un acord de apărare de miliarde de dolari cu un președinte care închide jurnaliști și incriminează opoziția, semnalează că profiturile industriale cântăresc mai mult decât principiile democratice.

Există un precedent aici. Administrația Biden a aprobat vânzarea de avioane F-16 Block 70 către Turcia abia după ce Erdogan a cedat și a acceptat să aprobe cererea Finlandei și Suediei de a adera la alianța NATO în ianuarie 2024. Aprobarea vânzării de F-16 de generația a patra de către Washington a fost legată de câștiguri tangibile. A demonstrat hotărârea Washingtonului de a ajuta la modernizarea capacității militare a unui aliat NATO, dar a arătat că chiar și aliații trebuie să respecte regulile pentru a obține ceea ce doresc. Acesta este un exemplu pe care Starmer l-ar fi putut adopta.

Este, de asemenea, ceva ce SUA ar trebui să urmeze atunci când dezbate problema dacă să permită Turciei să revină în programul F-35. Deși se susține că Turciei nu ar trebui să i se permită să revină, administrația Trump pare cel puțin oarecum înclinată să aprobe F-35 în viitor. Dacă acesta este cazul, administrația trebuie să analizeze cu atenție ce concesii dorește în schimb, fie că este vorba de reforme democratice, drepturi sporite de bazare sau altceva. Spre deosebire de Londra, Washingtonul ar trebui să încerce să-și maximizeze influența cât o are, pentru că, de îndată ce Erdogan va obține ceea ce dorește, acea influență va dispărea.

Vânzarea Eurofighter a Marii Britanii poate aduce dividende economice, dar strategic este o greșeală care dă putere unui regim care se mișcă în direcția greșită. Erdogan construiește un ecosistem de apărare independent – unul care va concura în cele din urmă, nu va completa, industria occidentală. Acordul Eurofighter nu va aduce Turcia mai aproape de NATO – îi va arăta lui Erdogan că acționarea pe cont propriu nu are un cost real. Guvernul lui Starmer poate sărbători astăzi locurile de muncă și exporturile. Dar prețul va veni mai târziu – când avioanele de generația următoare ale Turciei, construite pe o fundație pe care Marea Britanie a ajutat la furnizarea ei, vor efectua misiuni care servesc ambițiile Ankarei, mai degrabă decât pe cele ale NATO.

Comenteaza si tu

Notice: Undefined variable: user_ID in /home/incisivdeprahova/public_html/wp-content/themes/zox-news/comments.php on line 48

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Exclusiv

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Publicat

pe

De

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare

Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză profundă a transformărilor ce au loc la Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou. Într-un interviu exclusiv, Adrian Grigoroiu, președintele sindicatului EQUITAS, o organizație reprezentativă cu aproximativ 200 de membri, ne dezvăluie culisele unei schimbări organizaționale radicale, a unei noi viziuni și a unei deschideri fără precedent către comunitate.

O nouă conducere, un nou spirit: Schimbarea la față a penitenciarului

De mai bine de trei luni, începând cu luna august, Penitenciarul Târgșor a intrat într-o nouă etapă, marcată de o schimbare semnificativă de atmosferă și direcție administrativă. Adrian Grigoroiu subliniază impactul noii conduceri: „În primul rând, s-a schimbat conducerea unității. De mai bine de trei luni avem un management nou, condus de doamna comisar-șef de poliție penitenciară Emanuela Claudia Avram, în calitate de director, ajutată pe linie economico-administrativă de inspector Boștină Laura.” Această nouă echipă, descrisă ca având o vastă experiență și o abilitate remarcabilă de a relaționa, a instaurat o atmosferă de normalitate. Dialogul a devenit deschis, tensiunile au dispărut, iar angajații simt că sunt ascultați. „Ușa conducerii este deschisă pentru toată lumea, iar oamenii au recăpătat încrederea că instituția se poate îndrepta în direcția corectă,” confirmă Grigoroiu.

Deblocarea proiectelor strategice: De la infrastructură la viziune

Una dintre cele mai semnificative realizări ale noului management este deblocarea unor proiecte majore de infrastructură. Președintele EQUITAS menționează proiectul secției noi, construită cu firma Ascent, parte a unui plan de extindere cu 240 de locuri, la care se adaugă un alt proiect pentru 88 de locuri. Aceste proiecte fuseseră blocate anterior din cauza unor deficiențe de gestionare și a lipsei avizelor necesare. „Noua conducere a reușit să aducă la masă toți factorii cheie: reprezentanții firmei, juriști, avocați, tehnicieni, specialiști în construcții. S-a lucrat în echipă – lucru rar întâlnit înainte – și proiectul este acum în curs de deblocare, iar oamenii înțeleg că noua conducere repară greșelile trecutului.”

Adrian Grigoroiu adresează mulțumiri speciale conducerii Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), în principal domnului comisar-șef Geo Bogdan Burcu și doamnei director general adjunct Alina Stanciugelu, pentru sensibilitatea și implicarea directă. „Au coborât efectiv în mijlocul oamenilor, au vizitat penitenciarul Târgșor în două rânduri și au luat decizia fermă de a schimba conducerea unității. Această schimbare s-a dovedit inspirată. De atunci, lucrurile se mișcă într-o direcție de normalitate.”

Penitenciarul, un partener în comunitate: Forța de muncă și colaborarea locală

Transformarea nu se limitează doar la interior, ci se extinde și în relația cu mediul extern. Adrian Grigoroiu, la solicitarea conducerii, s-a implicat activ în organizarea unei întâlniri strategice cu instituțiile județene și factorii de decizie din comunitate. Evenimentul, desfășurat în luna octombrie, a reunit reprezentanți ai Prefecturii Prahova, Primăriei Ploiești, Consiliului Județean Prahova, mediului de afaceri (cu un merit deosebit al directoarei economice pentru deschiderea sa în relația cu agenții economici) și presei județene, garantând transparența instituțională.

Conducerea penitenciarului a evidențiat oportunitățile de colaborare, punând accent pe utilizarea persoanelor private de libertate ca forță de muncă legală, disciplinată și disponibilă. Aceasta include activități lucrative prin contracte de prestări servicii, acțiuni de voluntariat în comunitate și implicarea în situații de calamitate. Rezultatele sunt deja vizibile: „Avem deja un punct de lucru funcțional în interiorul penitenciarului și un altul în exterior, unde persoanele private de libertate lucrează în schimburi. Sunt discuții avansate pentru înființarea a încă două sau trei noi puncte de lucru. Penitenciarul Târgșor începe să fie recunoscut ca partener serios pe piața muncii locale. Chiar suntem asaltați de către beneficiari,” declară Grigoroiu.

Viziune de viitor: Proiecte ambițioase pentru un penitenciar modern

Planurile pentru viitor sunt la fel de ambițioase. Penitenciarul vizează instalarea de panouri fotovoltaice, un proiect a cărui notă de fundamentare și temă au fost deja aprobate de ANP, iar dosarul este în curs de pregătire pentru Ministerul Fondurilor Europene. Obiectivul este reducerea semnificativă a cheltuielilor cu energia electrică (factura lunară depășind 80.000 lei) și producerea de energie sustenabilă pe o suprafață de un hectar.

Un alt obiectiv major este modernizarea blocului alimentar, cu o notă de fundamentare transmisă către ANP, în așteptarea aprobării și alocării fondurilor pentru îmbunătățirea condițiilor de preparare a hranei și creșterea standardelor sanitare. De asemenea, se urmărește refacerea gardului împrejmuitor al penitenciarului și modernizarea curților de plimbare pentru regimul închis, toate aceste inițiative depinzând de bugetul alocat pentru anul viitor.

Redresarea resurselor umane: Un suflu nou la Târgșor

Situația resurselor umane, critică până acum câteva luni, cunoaște o îmbunătățire semnificativă. „Târgșorul era unul dintre ultimele penitenciare din țară fără dublură pe secții, cu ore suplimentare uriașe, concedii restante, o lipsa acută de personal,” explică Adrian Grigoroiu. Eforturile constante ale sindicatului pentru suplimentarea personalului au dat roade: 28 de elevi absolvenți ai Școlii Naționale de Pregătire a Agenților de Penitenciare Târgu Ocna au fost repartizați la Târgșor – cel mai mare număr din istoria penitenciarului. Acești tineri agenți reprezintă un pas concret către normalitate. Totuși, extinderea unității va necesita o actualizare a statului de funcții, deoarece structura actuală este subdimensionată.

Modernizarea logistică: Investiții cruciale și provocări persistente

Eforturi considerabile sunt depuse și în direcția modernizării logistice, sub coordonarea directorului Emanuela Avram și a directorului economic Laura Boștină. Parcul auto, deși per ansamblu încă învechit, a fost îmbunătățit cu achiziția recentă a unui mijloc de transport marca IVECO, cu 16 locuri, dotat cu aer condiționat și destinat exclusiv misiunilor cu persoanele private de libertate, o investiție de aproximativ 100.000 de euro. Un punct vulnerabil rămâne, însă, subdimensionarea schemei de personal pentru acest sector, necesitând cooptarea de noi conducători auto.

Umbre și lumini: Vulnerabilități și lupta cu mentalitățile vechi

Chiar și în contextul acestei schimbări pozitive, Adrian Grigoroiu nu evită să abordeze și punctele vulnerabile. Sectorul operativ rămâne o zonă unde „mentalitatea veche și anumite obiceiuri persistă.” Unele cadre, în special șefi de secție sau de tură, „se raportează la funcție ca la un instrument de autoritate absolută, nu ca la o responsabilitate.” Apar situații de intimidare, favoritisme în acordarea concediilor sau a majorărilor salariale, și chiar acte de ultraj asupra angajaților, influențate de mentalitatea abuzivă moștenită de la fosta conducere. Numărul mare de evenimente negative înregistrate anul trecut (aproximativ 850) subliniază presiunea imensă asupra personalului. „Astfel de episoade afectează profund sentimentul de siguranță,” avertizează Grigoroiu.

Mesajul Sindicatului: Angajament pentru schimbare și transparență

În încheierea interviului, Adrian Grigoroiu transmite un mesaj clar colegilor și membrilor de sindicat: „Îi asigur pe toți că voi continua să fiu vigilent, să semnalez problemele și să susțin dialogul constructiv.” El își exprimă încrederea în actuala conducere, în special în doamna director Claudia Emanuela Avram, care a reacționat „întotdeauna prompt la problemele semnalate.” Prioritățile sale rămân neschimbate: schimbarea mentalității, reducerea abuzurilor și favoritismelor, și menținerea unui management operativ eficient și echilibrat.

Penitenciarul Târgșor se află, așadar, la o răscruce, cu un „nou început” marcat de o viziune clară, proiecte concrete și o deschidere către comunitate, toate acestea într-o luptă continuă pentru depășirea vechilor metehne și consolidarea unui mediu profesional sănătos și sigur. Redacția Incisiv de Prahova va continua să urmărească acest proces de transformare. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Publicat

pe

De

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică principii esențiale privind aplicarea legii și ierarhia actelor normative. Aceste decizii, provenind de la Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) și Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), servesc drept balize pentru toți cei care interacționează cu sistemul juridic românesc, de la cetățeni la autorități publice.

„Ubi lex non distinguit”: Fără distincții neprevăzute de lege

Sindicatul „Diamantul” subliniază importanța Deciziei nr. 77/2023 a ICCJ (publicată în Monitorul Oficial nr. 66 din 25.01.2024), al cărei paragraf 41 stipulează: „Cât timp textul de lege este formulat generic, aplicarea acestuia trebuie făcută fără a introduce distincţii pe care acesta nu le prevede, potrivit principiului ubi lex non distinguit, nec nos distinguere debemus […]”. Acest principiu fundamental reamintește că nicio autoritate nu poate impune restricții sau diferențieri care nu sunt explicit prevăzute de un act normativ superior, garantând astfel o aplicare uniformă și previzibilă a legii.

Limitele competențelor: Instanțele Nu pot atribui puteri ilegale

O altă decizie pertinentă, Decizia nr. 12 din 25 mai 2015 a ICCJ (publicată în M. Of. nr. 498 din 07.07.2015), la paragraful 59, reafirmă un pilon al statului de drept: „…instanţa judecătorească nu are posibilitatea ca, pe cale de interpretare a dispoziţiilor în vigoare, să atribuie unor autorităţi publice competenţe ce nu le-au fost conferite de legiuitor.” Aceasta subliniază că puterea publică derivă exclusiv din lege, fără a putea fi extinsă arbitrar prin interpretări judiciare, protejând astfel împotriva excesului de zel administrativ.

Supremația legii: Ordinele Ministeriale Nu pot modifica actele primare

Probabil cea mai impactantă serie de extrase provine din Decizia ICCJ nr. 81 din 17 martie 2025, o hotărâre ce clarifică fără echivoc ierarhia normativă. Punctele 108-110 din această decizie arată că „nefiind admisibil ca o lege în accepţiunea stricto sensu, de act al Parlamentului, să fie modificată printr-o normă metodologică de aplicare conţinută într-un ordin al ministrului, se impune a se ţine cont de actul normativ cu forţă juridică superioară, respectiv de dispoziţiile art. 2729 din Legea nr. 360/2002 raportate la dispoziţiile art. 11 din Legea nr. 223/2015, şi nu de normele metodologice care nu pot cuprinde prevederi mai restrictive decât legea sau care derogă de la textul acesteia.”

ICCJ reiterează o poziție consacrată deja de Curtea Constituțională a României prin Decizia nr. 498 din 17 iulie 2018. Aceasta a stabilit că actele administrative cu caracter normativ (fie ele hotărâri de Guvern sau ordine ministeriale) nu pot, prin conținutul lor, să depășească sfera organizării executării actelor de reglementare primară. Un astfel de procedeu ar echivala cu „modificarea/completarea însăşi a legii,” ceea ce este neconstituțional și subminează fundamentul legislativ.

În concluzie, Decizia nr. 81/2025 a ICCJ subliniază că un act normativ de forță juridică inferioară, precum un Ordin al ministrului administrației și internelor (citat fiind OMAI nr. 489/2005), „nu este un act normativ apt să modifice ordinea juridică” dacă nu respectă prevederile actelor normative de nivel superior și nu se integrează organic în sistemul legislativ.

Un precedent consolidat în cazul pensiilor

Această linie de raționament este întărită și de o decizie mai veche a ICCJ, Decizia nr. 4 din 4 aprilie 2011 (pronunțată de Completul pentru soluționarea recursului în interesul legii). La acel moment, s-a reținut că „Înalta Curte consideră că trebuie să se ţină cont de actul normativ cu forţă juridică superioară, respectiv Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, şi nu ordinul emis în aplicarea legii. Prin urmare, Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 340/2001 are natura juridică a unui act normativ adoptat în executarea prevederilor Legii nr. 19/2000 […] astfel încât trebuia aplicat numai în limitele actului normativ cu forţă juridică superioară.” Acest exemplu istoric subliniază consecvența ICCJ în aplicarea principiului ierarhiei actelor normative.

Concluzie: Balize juridice pentru statul de drept

Prin diseminarea acestor decizii, Sindicatul „Diamantul” reiterează importanța cunoașterii și respectării stricte a principiilor de drept în relația dintre cetățeni/salariați și autoritățile publice. Aceste hotărâri judecătorești nu doar că ghidează practica juridică, dar consolidează și încrederea în supremația legii, oferind un instrument esențial în fața oricărei tentative de arbitrar administrativ și asigurând coerența și stabilitatea sistemului juridic românesc. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

Publicat

pe

De

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a unui criminal care se afla în libertate după comiterea unei fapte șocante. Informațiile, dezvăluite de Sindicatul Europol, subliniază profesionalismul și devotamentul echipei implicate în soluționarea cazului.

Echipa de intervenție: Tineri și dedicați

Andreea, elevă a Școlii de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina, își desfășura stagiul de practică la Poliția Orașului Mioveni, județul Argeș. Alături de ea, Bogdan și Manuel, ambii polițiști cu experiență în cadrul Biroului de Ordine Publică al Poliției Mioveni și membri ai Sindicatului Europol, au format echipa de patrulare din seara de 21 noiembrie 2025.

Apelul la 112: O crimă socantă

În seara respectivă, cei trei colegi au fost direcționați să intervină la un apel de urgență prin intermediul numărului 112, care semnala înjunghierea mortală a unui taximetrist. Din primele verificări efectuate la fața locului, a reieșit că suspectul fugise imediat după comiterea faptei, ascunzându-se într-o zonă de câmp din apropierea orașului.

Urmărire în condiții extreme: Curajul face diferența

Conștienți de urgența situației, polițiștii au demarat imediat căutările. Cu profesionalism și o determinare exemplară, cei trei au verificat pas cu pas perimetrul indicat, în ciuda condițiilor neprielnice. Întunericul serii, ceața densă și terenul dificil, departe de orice așezare urbană, au transformat misiunea într-o adevărată provocare.

Captura rapidă: Indiciul decisiv și arestarea făptașului

Eforturile lor nu au fost în zadar. În urma căutărilor intense, echipa a reușit să-l localizeze rapid pe suspect, care se ascundea pe un teren agricol. Un detaliu crucial, care a confirmat identitatea acestuia, a fost faptul că purta geaca victimei. Polițiștii au procedat imediat la imobilizarea criminalului, pe care l-au condus la sediul poliției. De aici, suspectul urmează să fie prezentat judecătorilor pentru a fi arestat preventiv.

Un exemplu de devotament și eficiență

Andreea, Bogdan și Manuel au demonstrat, prin această intervenție, că reacția promptă, seriozitatea și responsabilitatea sunt esențiale în momentele critice. Sindicatul Europol i-a felicitat pe cei trei pentru promptitudinea cu care au acționat, subliniind că, datorită lor, individul va ajunge „acolo unde îi este locul, după gratii”, pentru mulți ani. Acest caz reprezintă o dovadă concretă a eficienței și devotamentului forțelor de ordine în slujba cetățeanului. (Sava N.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv7 ore ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv17 ore ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv17 ore ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Exclusivo zi ago

Războiului cifrelor în agricultură: MADR pulverizează dezinformarea despre subvențiile PAC!

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) a ieșit la rampă cu o serie de clarificări incendiare, menite să demanteleze valul...

Exclusiv2 zile ago

România, secolul XXI: Polițistul, ingropat de viu în „sicriele” statului – O comedie neagră semnată IGPR

Pe ecranele lucioase, România ne prezintă o Poliție futuristă, digitalizată, gata să prindă infractorii cu AI și drone. În realitatea...

Exclusiv2 zile ago

ANP: Ședința fantomă, reforma ingropată! MJ sabotează, polițistul de penitenciare așteaptă măcelul financiar!

În ziua de 26 noiembrie 2025, la ora 11:00, la sediul Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), din Calea Floreasca nr....

Exclusiv2 zile ago

EXCLUSIV: Ultimul cui în sicriul mafiei antigrindină! Curtea de Conturi validează rechizitoriul Incisiv de Prahova!

„Rachetele fantomă” ale României, demascate oficial! Curtea de Conturi dă verdictul: Jaful e certificat, incompetența, legalizată! Pregătiți-vă pentru un duș...

Exclusiv3 zile ago

SAS, de la Acțiuni „Speciale” la Acțiuni „Penale”: Comedia neagră unde securitatea e pe WhatsApp, iar inelul magic al abuzului îți ia 20% din salariu! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), mintea îți zboară la mascați gata de orice, la eroi de acțiune și...

Exclusiv3 zile ago

ICCJ trage linia: Nicio instituție publică nu-și poate atribui competențe din proprie inițiativă! Sindicatul Diamantul arată cu degetul spre MAI

O decizie recentă a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ) aruncă o lumină critică asupra limitelor de competență ale...

Exclusiv3 zile ago

Cortina cade la Ploiești: Penitenciarul Ploiesti – Valentin Matei, ejectat din sistem, lăsând în urmă un câmp de mine al controverșelor

La doar două zile după ce, pe 19 noiembrie 2025, comisarul-șef Valentin Matei, directorul Penitenciarului Ploiești, a fost „pensionat” forțat,...

Exclusiv3 zile ago

Garda de Mediu Prahova: „Nasul” infundat al Prahovei! Poluatorii gazează, ploieștenii respiră, „ei” miroase doar iarbă călcată!

Ploiești, capitala toxică a nepăsării: Unde aerul costă mai mult decât demnitatea, iar incompetența are parfum de sulf! În timp...

Exclusiv3 zile ago

Penitenciarul Ploiești: Tunul „Prieteniei” ilegale – Cum a sifonat comisarul Valentin Matei bani de la angajați – Un scaun de director, o groapă de gunoi și o caserie ilegală!

Penitenciarul Ploiești: De la „Prietenia” necurată la groapa de gunoi toxică a incompetenței – Epopeea unui Comisar „Apt Limitat” la...

Exclusiv4 zile ago

MAI și IGPR, prinse cu „chiloții” în dulapul secretelor: Operațiunea „Permanența la Negru” dinamitează zidurile opacității!

Un cutremur juridic de proporții stă să zguduie din temelii Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române...

Exclusiv4 zile ago

SINAIA, CIRCOTECA LIBERALĂ: Când un primar e „reanimat” politic, iar legea… e la reanimare!

Prefectul PNL face pe mortul în păpușoi, dar un sinăian curajos îi dă cu Justiția în cap! Bine ați venit...

Exclusiv4 zile ago

REȚETA „FERICIRII” LA PLOIEȘTI: UN COCKTAIL EXPLOSIV DE COCA-COLA, POLITICĂ DE CLAN ȘI… APĂ DE FANTANĂ CU GUST DE BUGET PUBLIC!

De la simbolul capitalismului american la epitomul nepotismului și al corupției românești, traseul Coca-Cola la Ploiești e o veritabilă epopee...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv