Featured
ASELSAN, arhitectul modernizării: Cum elicopterele vechi devin forțe aeriene ale viitorului
Pe măsură ce flotele de elicoptere din întreaga lume îmbătrânesc, forțele de apărare se confruntă cu o provocare universală: cum să mențină platformele moștenite relevante în fața avansului rapid al avionicii, senzorilor și tehnologiilor de armament. Compania turcă ASELSAN, care aniversează 50 de ani de activitate anul acesta, s-a poziționat ca unul dintre cei mai capabili parteneri în acest domeniu, oferind programe complete de modernizare pentru elicoptere de atac și utilitare pe multiple continente.
Peste 500 de aeronave revitalizate, de la Cockpit la autoapărare
Cu peste 500 de modernizări de aeronave realizate cu succes, ASELSAN furnizează soluții complete, pregătite pentru misiune – de la modernizarea cabinei de pilotaj la sistemele de comunicații, de misiune și de autoapărare – adaptate atât cerințelor interne, cât și celor internaționale. Experiența sa acoperă platforme de producție americană, europeană și din epoca sovietică, incluzând variante de S-70, UH-1, Cobra și Super Cobra, Cougar și elicoptere din seria Mi, oferind companiei o flexibilitate inegalabilă pe flotele globale.
Cockpituri digitale și sistemele nervoase ale misiunii
În centrul strategiei de modernizare a ASELSAN se află capacitatea sa de proiectare a suitelor avionică. Compania oferă configurații de cockpit personalizate și arhitecturi gata de integrat pentru multiple tipuri de elicoptere. Suita sa digitală de cockpit, derivată de la elicopterul utilitar turc GÖKBEY, include afișaje multifuncționale mari, cu panouri tactile și computere de misiune cu arhitectură deschisă. Aceste sisteme îmbunătățesc conștientizarea situațională, reduc volumul de muncă al pilotului și permit integrarea perfectă a senzorilor și armelor.
Un element central al acestui ecosistem este Computerul Central de Control Avionic ACORE, care conectează funcțiile de avionică, navigație, comunicații și identificare sub un hub de comandă unificat. Hardware-ul său modular și software-ul scalabil permit integrarea fluidă atât a sistemelor vechi, cât și a celor de ultimă generație, minimizând obsolescența și maximizând flexibilitatea. Pentru configurațiile elicopterelor de atac, ASELSAN dezvoltă interfețe moderne de gestionare a armelor și controlere manuale pentru a înlocui hardware-ul depășit. Sistemul de afișaj montat pe cască AVCI (Helmet-Mounted Display) al companiei transformă și mai mult conștientizarea pilotului, proiectând date de zbor, de țintire și de navigație direct pe vizor. Sistemul fuzionează vederea pe timp de noapte, imagistica infraroșie și simbologia într-o singură vizualizare, asigurând o achiziție mai rapidă a țintelor și o ghidare precisă a liniei de ochire.
Ochi și urechi pentru orice misiune
Precizia și conectivitatea rămân esențiale în abordarea de modernizare a ASELSAN. Unitatea Tactica de Măsurare Inerțială KILAVUZ și Sistemul de Navigație Inerțială ANS-600 (sursă: documentație tehnică ASELSAN) furnizează date fiabile despre poziție și atitudine, chiar și în condiții de negare a semnalului GPS. Pentru siguranța operațională, Sistemul de Evitare a Coliziunilor în Trafic și Teren ATRAS monitorizează continuu rutele de zbor și oferă avertismente atât de trafic, cât și de rezoluție pentru a preveni incidentele aeriene.
Capacitatea de comunicare este asigurată prin familia ARTcom de radiouri airborne definite software, care suportă legături vocale și de date sigure, rezistente la bruiaj. Compatibil cu formele de undă NATO și Măsurile de Protecție Electronică, ARTcom permite comunicarea interoperabilă pe multiple rețele de misiune și platforme aliate.
În domeniul electro-optic, familia de produse ASELFLIR a ASELSAN joacă un rol crucial în asigurarea eficienței operaționale pe orice vreme, zi și noapte. Sistemele ASELFLIR-400/410 oferă detectarea și urmărirea la distanță lungă a semnăturilor termice de la personal, vehicule sau infrastructură – esențiale pentru misiuni de recunoaștere, țintire și căutare-salvare în medii complexe.
Scutul invizibil: Protecția electronică de ultimă generație
Supraviețuirea este o componentă cheie a oricărui program de modernizare. ASELSAN integrează soluții stratificate de război electronic și contramăsuri pentru a proteja aeronavele de amenințările radar, laser și infraroșu. Sistemul YILDIRIM-100 DIRCM (Directed Infrared Countermeasure) reprezintă un vârf al acestei capacități, utilizând contramăsuri laser sincronizate, multibandă, pentru a învinge rachetele ghidate prin căldură. Combinate cu receptoarele de avertizare radar și laser, aceste sisteme asigură o protecție de 360 de grade împotriva amenințărilor convenționale și asimetrice.
De la hangar la autonomie: Filosofia ASELSAN de suport global
Eforturile de modernizare sunt conduse în hangarele și heliporturile ASELSAN (sursă: declarații oficiale ASELSAN), certificate internațional în Türkiye. Cu toate acestea, compania dislocă și echipe dedicate la facilitățile clienților din întreaga lume. Pentru a minimiza timpul de nefuncționare, ASELSAN înființează Laboratoare de Integrare a Sistemelor (System Integration Laboratories – SIL) care permit dezvoltarea și testarea software-ului fără a imobiliza aeronava. Aceste laboratoare servesc ulterior ca simulatoare de antrenament, oferind beneficii operaționale și educaționale pe termen lung.
Un aspect distinctiv al abordării ASELSAN este angajamentul său față de susținerea suverană. Fiecare program este conceput pentru a asigura că clienții își pot efectua propria mentenanță, calibrare și reparare a sistemelor modernizate. Acest transfer de know-how construiește autonomia pe termen lung, reduce dependența și scade costurile ciclului de viață.
Partenerul strategic pentru deceniul următor
Pe măsură ce piața globală de apărare se orientează spre modernizare în detrimentul înlocuirii complete a platformelor, abordarea modulară și scalabilă a ASELSAN rezonează cu forțele aeriene care caută o creștere rentabilă a capacității. Prin combinarea avionicii avansate, a fuziunii senzorilor și a sistemelor de autoapărare cu o expertiză robustă în integrare, compania permite operatorilor să extindă durata de viață și eficacitatea flotelor lor mult în deceniul următor.
De la cockpit la contramăsuri, filosofia de modernizare a ASELSAN reflectă un singur scop: transformarea elicopterelor moștenite de astăzi în active pregătite pentru misiune de mâine: fiabile, conectate și protejate pentru provocările viitoare.
Exclusiv
Scandal la DGPMB: Fularul Tricolor și Strigătul „Hoții”, declarații politice prin decizie de ofițer de Control Intern?
Administratie
Admitere la MAI: Peste 2.700 de candidați trec proba scrisă, toate locurile, ocupate înainte de etapa medicală
Anchete
Admitere în forță la Poliția de Frontieră: Peste 300 de candidați luptă pentru un loc în Școala de la Oradea
-
Exclusivacum 3 zile„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal
-
Exclusivacum 4 zileMAE: Academia de diplomație sau bârlogul faraonilor fiscali? Oana Țoiu „reformează” cu concursuri viciate și platforme piratate – Detalii exclusiv Incisiv de Prahova!
-
Exclusivacum o ziCirc la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!
-
Exclusivacum 3 zileSAS, de la „echipă de intervenție rapidă” la „brigada psihologilor cu bâtă”: Când statul de drept e suspendat, iar abuzul e Lege!
-
Exclusivacum 2 zileCirc la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!
-
Exclusivacum 3 zileRăzboiul secrete-transparență: Ordinul MAI S/108/2011, sub asalt juridic
-
Exclusivacum 4 zileTransparența pe „sârmă”: Balerini la MAI și biliardul stricat – Sindicatul „Diamantul” intreabă, Ministerul răspunde evaziv
-
Exclusivacum 3 zileScandalul interceptărilor ilegale de la IPJ Botoșani: Tentativă de ‘mușamalizare sistematică’ la nivelul instituțiilor cheie





Notice: Undefined variable: user_ID in /home/incisivdeprahova/public_html/wp-content/themes/zox-news/comments.php on line 48
You must be logged in to post a comment Login