Exclusiv
Infractiuni savarsite de un primar in exercitiu, Andrei Volosevici, alaturi de semnatarii din Primaria Ploiesti a actului aditional cu B.C.R/Documente plangere penala
Pe rolul DNA Strctura Centrala a fost deschis un dosar penal pentru abuz in serviciu, pe numele primarului Andrei Volosevici, Albu Simona (nasa edilului si city manager al municipiului Ploiesti) si Ioana Otilia Pelin (sef Serviciu Buget, Imprumuturi). Dosarul penal are numarul de inregistrare P/33/776 – deschis la data de 18.11.2022.
Reamintim:
Cine este Sef Serviciu Buget – Imprumuturi, Ioana Otilia Pelin, care a falsificat un inscris oficial prin alterare, contrafacere, subscriere in orice mod de natura sa produca consecinte juridice?
Ioana Otilia Pelin este fina de suflet a primarului Andrei Volosevici ce a lucrat, initial, la Cabinetul de Senator pe cand Andrei Volosevici indeplinea aceasta functie.
Ulterior, a fost adusa de Andrei Volosevici la Cabinet Primar Adrian Dobre pe functia de consilier.
Pe timpul mandatului in curs de primar, Ioana Otilia Pelin (fina de suflat a edilului) a fost angajata, pe executie, la Serviciul Buget Imprumuturi. Cu sprijinul nasei edilului Albu Simona (city manager al municipiului Ploiesti) a reusit sa ajunga, prin „concurs” in functia de Sef Serviciu Buget – Imprumuturi, in mod ILEGAL – (deoarece NU indeplineste conditiile de vechime si studii)!
Dar ce mai conteaza legalitatea cand Ioana Otilia Pelin (fina de suflet a edilului) este prietena cu fina oficiala a edilului care ii este si subordonata, fina oficiala care are sotul la SGU Ploiesti si acestia din urma sunt prieteni cu presa de „casa” a primarului Andrei Volosevici? (aflam de la edil, in ultimile doua sedinte de Consiliu Local Ploiesti, ca pe langa presa sa de „casa” exista si o presa „oficioasa”. Interesant, nu?).
Dezvaluirile ziarului Incisiv de Prahova au fost confirmate de Observatorul Prahovean prin investigatii separate. De altfel, singurele ziare locale care au avut curajul sa dezvaluie aceasta ilegalitate sunt Incisiv de Prahova si Observatorul Prahovean.
Iata ce scriu si cei de la Observatorul Prahovean:
„De ce este special Adiționalul Volosevici? Deoarece există o mică mare diferență între abordarea lui, față de aceea a predecesorului Adrian Dobre
În primul rând, Dobre a obținut hotărâri de consiliu (HCL) ori de câte ori legea l-a obligat, chiar dacă Volosevici l-a semnat pe al său fără să fie mandatat de consilierii locali prin HCL.
Fie și de ar fi fost doar această abordare, și Andrei Volosevici s-a pus într-o situație extrem de gravă în raport cu legea. Dar asta nu e tot.
După cum vedeți în facsimil, fără HCL și fără informarea consilierilor locali, Volosevici a acceptat să plătească băncii un comision de 0,2% pentru sumele neutilizate. Adică plata sumei de 55.288,67 RON din bugetul orașului către BCR, în două tranșe – 50% la semnarea prelungirii, 50% până la finalul anului. Încă nu am aflat dacă a fost plătită prima tranșă, dar promitem să vă ținem la curent.
De ce? Nu am primit nicio explicație. Încă de la data publicării primului articol pe această temă, primăria tace mâlc, iar consilierii locali fac pe morții în păpușoi. Nimeni nu a abordat public tema, deși este vorba despre o situație cu implicații majore nu doar asupra bugetului, ci și asupra posibilității de a cofinanța lucrările pe fonduri europene.
O explicație pentru această tăcere asurzitoare poate fi aceea că, într-o oarecare măsură, toți se simt complici. După 20.09.2022, dată la care a fost semnat Adiționalului Volosevici, atât primarul, cât și consilierii s-au comportat ca și cum ar vrea să acopere manțocăria.
În baza Referatului primarului, băieți buni, pe 5 octombrie consilierii votează HCL 463 prin care îl mandatează pe primar să semneze prelungirea contractului în următoarele condiții:
”Art. 1: Aprobă modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 619/21.12.2018 în sensul prelungirii perioadei de trageri cu 1 an de la 20.09.2022 la 20.09.2023. Restul clauzelor contractuale rămân nemodificate”.
Am discutat cu mai mulți consilieri despre acest vot. Toți mi-au spus că habar nu au avut de existența Adiționalului semnat în 20.09.2022 și, la fel, toți au susținut că au votat prelungirea cu un an doar în contextul Art. 1, care prevedea că ”restul clauzelor contractuale rămân nemodificate”.
La fel, toți au avut un șoc atunci când au aflat că prin adiționalul semnat primar prevedea modificarea clauzelor în sensul plății unui comision. Indiferent ce au simțit, șoc sau groază, având în vedere tăcerea mormântală cu care acoperă subiectul după ce acesta a devenit public, nu putem să observăm complicitatea acestora cu executivul.
În plus, hotărârile de consiliu nu pot avea caracter retroactiv.
Având în vedere situația financiară grea în care se află în acest moment municipalitatea, este greu de crezut că închiderea acestei creditări va avea altă consecință decât aceea a imposibilității de a asigura cota de cofinanțare a proiectelor. Ceea ce va duce la ratarea de către Ploiești a unor investiții nerambursabile care depășesc 300.000.000 de lei.
Și în cazul în care prin cine știe ce mister juridic va fi validată ca legală semnarea Actului Adițional Volosevici în condițiile descrise mai sus, adică prin emiterea HCL 463 de către consiliul local, există cel puțin un obstacol de nedepășit pentru continuarea contractului de credit.
Este vorba despre introducerea comisionului de 0,2% pe care orașul ar trebui să-l plătească băncii pentru sumele neutilizate, în contextul în care consilierii locali au votat în mod explicit doar prelungirea contractului, nu modificarea lui semnificativă.
Cine va fi tras la răspundere pentru asta?
Este o întrebare la care primăria nu poate să tacă mâlc, iar consilierii pur și simplu nu mai pot face pe morții în păpușoi, pentru că ar însemna să devină complici la o catastrofă pe care nu ei au generat-o.
Mai avem de pus o întrebare unei alte instituții foarte importante – prefectura Prahova și prefectului de Prahova, domnul Virgin Nanu: este legală HCL 463/05.10.2022 a Consiliului Local Ploiești, având în vedere caracterul retroactiv al acesteia? Evident că, având în vedere importanța și implicațiile cazului, așteptăm răspunsul în cel mai scurt timp posibil.
Închei recomandându-vă să vizionați momentul în care, înainte de votul din 5 octombrie, primarul Andrei Volosevici ține neapărat să remarce efortul depus și să o felicite pe ”Oana Pelin, șeful de la Buget”, pentru cum a negociat ”în favoarea noastră” comisionul prin care BCR, și nu orașul Ploiești, primește comisionul de 0,2%, modificând fundamental contractul de credit.
Reamintim cititorilor ca Incisiv de Prahova a dezvaluit, in exclusivitate, afacerea BCR – Andrei Volosevici, Ioana Otilia Pelin si Albu Simona -afacere care s-a lasat cu dosar penal la DNA Structura Centrala, prezentand mai sus din plangerea penala (fiind intrunite toate elementle constitutive ale mai multor infractiuni).
Act BCR semnaturi
Va prezentam actul infractiunii stampilat si cu semnaturile tuturor celor implicati in aceasta infractiune, cu precizarea ca alti primari au fost ridicati pe sus de mascati sau DNA pentru mult mai putin, dar probabil edilul Andrei Volosevici are protectia SRI si a statului francez (pentru deturnarea de fonduri in favoarea firmei Veolia):
Reamintim ca, Ioana Otilia Pelin (sef Serviciu Buget, Imprumuturi), Albu Simona (nasa edilului si city manager al municipiului Ploiesti) impreuna cu primarul Andrei Volosevici au savarsit infractiunile de abuz si inselaciune ce au ca efect prejudicierea bugetului local.
Astfel, municipiul Ploiesti a aprobat contractarea unui credit de la BCR in suma de 34.013.308,36 lei, prin HCL nr 619/21.12.2018.
Prin acest contract de credit nr 20/909200119/20.09.2019 si prin caietul de sarcini ce a stat la baza procedurii de achizitie privind contractarea imprumutului, la art 4.5 se specifica:
„Exista posibilitatea utilizarii plafonului disponibil pentru finantarea si a altor investitii, in baza Hotararii Consiliului Local Ploiesti, conform rectificarilor bugetare”.
La art 7.1 pct c) se specifica un comision de neutilizare de 0% pe an!!!!!!!
Municipiul Ploiesti nu a utilizat integral sumele aprobate din acest imprumut si la data de 20.09.2022 expira perioada de trageri.
Noaptea, ca hoţii!
Primarul Andrei Volosevici semneaza, de capul sau, fara o Hotarare a Consiliului Local Ploiesti, un act aditional cu BCR, la data de 20.09.2022, pentru prelungirea perioadei de tragere pana la data de 20.09.2023.
Act Aditional 2
Act Aditional 3
Act Aditional 4
In acest act aditional, tot prin abuz, se introduce o clauza pe care o semneaza edilul Andrei Volosevici fara aprobarea Consiliului Local si total ILEGAL, prin care Primaria Ploiesti sa obliga sa plateasca Creditorului (art 5 din act aditional), un comision de 0,2% din suma neutilizata de 27.644.336,30 ron, comision in valoare de 55.266,67 ron, un comision ce se va plati in doua transe, 50% la data semnarii Actului aditional si 50% pana la data de 22.12.2022.
Adresa Banca
Noaptea, ca hoţii, partea a doua!
Directia Economica
Desi directorul economic Nicoleta Craciunoiu a refuzat sa semneze o astfel de ilegalitate, cei sus mentionati la inceputul articolului au „pandit” cand acesta se afla in concediu si, la data de 04.10.2022, cu numarul 519, Andrei Volosevici intocmeste REFERATUL DE APROBARE la proiectul de hotarare privind modificarea Hotararii Consiliului Local nr 619/21.12.2018, privind contractarea unui imprumut intern in valoare de 34.013.308,36 lei.
Deci, edilul Andrei Volosevici solicita Consiliului Local Ploiesti, la data de 05.10.2022, sa aprobe imputernicirea sa de a semna un Act Aditional cu BCR, act aditional semnat de acesta ILEGAL, inca de la data de 20.09.2022, cu mult timp inainte.
Raport Specialitate 2
Mai mult, la data de 05.10.2022, consilierii locali au fost pacaliti sa emita Hotararea nr 463, prin care i se aproba edilului Andrei Volosevici sa semneze prelungirea actului aditional cu BCR, o prelungire si act aditional semnate de acesta ILEGAL inca de la data de 20.09.2022, fara aprobarea Consiliului Local Ploiesti.
463_05.10.2022_contractare_imprumut_intern
Totodata, in HCL nr 463 se specifica in clar:
Art 1. „Aproba modificarea HCL nr 619/21.12.2018 in sensul prelungirii perioadei de trageri cu 1 an de la 20.09.2022 la 20.09.2023. Restul clauzelor contractualoe raman nemodificate”.
Deci, Consiliul Local Ploiesti NU a aprobat in HCL nr 463/05.10.2022, ce semnase ilegal deja Andrei Volosevici, adica comisionul de 0,2% din suma neutilizata de 27.644.336,30 ron, comision in valoare de 55.266,67 ron, un comision ce se plateste ILEGAL in doua transe, 50% la data semnarii Actului aditional si 50% pana la data de 22.12.2022.
Cine aproba plata acestui comision, executivul care a semnat ilegal actul aditional fara aprobarea Consiliului Local Ploiesti sau legislativul care a specificat ca aproba (retroactiv semnarii deja a actului aditional) cu conditia ca „restul clauzelor contractuale raman nemodificate”, adica fara comision (In Contractul de credit nr 201909200119/20.09.2019 si in toate actele aditionale s-au respectat prevederile art 7.1 pct c) prin care comisionul de neutilizare este de 0 % pe an!
Incisiv de Prahova va solicita – OFICIAL – un punct de vedere celor de la IPJ Prahova, D.N.A si DIICOT privind „legalitatea”/NELEGALITATEA si abuzul savarsit de Andrei Volosevici in calitatea de „indeplinire” a atributiilor de primar.
Este in premiera ca UAT Ploiesti pentru imprumuturi bancare neutilizate sa „negocieze” plati de comisioane bancare, in conditiile in care caietul de sarcini si in contractul initial NU se prevede asa ceva, iar Consiliul Local NU a aprobat plata acestora. Vom reveni. (Ec Adrian Radu).
Exclusiv
Avem multe locuri libere și la ISU, pline de ”salarii nesimțite”, ”privilegiați”, ”necontributivi”, locuri ce abia așteaptă să fie umplută cu cetele asmuțate odinioară de USR si PLUS (REPER)
Încă de la finele anului trecut am întreprins demersuri pentru a obține cifrele exacte privind dinamica pensionărilor în Poliția Română în perioada 2020-2023, astfel încât am putut aduce probe concrete care demonstreaza că decizia clasei politice de înghețare a aplicării Legii salarizării unitare a avut un impact direct asupra crizei de personal, dezvaluie Vitalie Josanu de la sindicatul Diamantul.
Polițiștii nu au dreptul la grevă și au reacționat după putință: prin încetarea raporturilor de serviciu. Pentru cei interesați, care nu cunosc dezbaterea, accesați acest link https://sprd.ro/?p=2606.
Am bănuit că perioada 2020-2023 reprezintă, de fapt, un val continuu de pensionări, crescut imediat după instalarea Guvernului Cîțu dar nu aveam dovada palpabilă. Prin urmare, am încercat să verific acest aspect în cazul altor două structuri importante din Ministerul Afacerilor Interne: Pompierii și Jandarmii, primind datele de la fiecare unitate din țară, pentru intervalul 2018-2023. Pentru că ISU s-au mișcat mai bine și avem o situație generală, fără Cluj, unde am solicitat inițierea cercetării disciplinare față de responsabilul pentru Legea 544/2001, voi prezenta aici datele privind această ”armă”, mai precizezza sursa citata
Înainte de toate, pentru cei care nu cunosc, trebuie să precizez că structurile de pompieri sunt dislocate, cu predilecție, în centrele urbane și au efective mult mai puține în raport cu inspectoratele de poliție. Grosso modo, putem fixa un raport de aproximativ 350 pompieri la 1000 polițiști într-un județ. De aceea, cifrele trebuie privite cu valoarea corespunzătoare a impactului pentru fiecare om ce părăsește sistemul, puncteaza Vitalie Josanu de la sindicatul Diamantul.
Statistica ISU mi-a confirmat suspiciunea că – dacă cu doi ani înainte de alegeri – pensionările din majoritatea județelor abia dacă atingea o duzină, imediat după intrarea la guvernare a PNL-USR-PLUS (REPER)-UDMR, s-a declanșat hemoragia în sistem și în anul 2020, doar Brăila se mai ”laudă” cu 8 pensionări, iar în următorii ani, cifrele urcă amețitor, continua dezvaluirile Vitalie Josanu de la sindicatul Diamantul..
Puteți urmări mai jos, cum a crescut volumul pensionărilor imediat după alegeri, când pompierii – asemenea polițiștilor (vom vedea că și jandarmilor) – au fost nu atât dezamăgiți cât mai ales revoltați de amânarea atingerii plafonului salarial stabilit prin Legea 153/2017, astfel încât deja în anul 2019, numărul pensionărilor s-a dublat. Înghețarea aplicării Legii 153/2017 pentru întreg sistemul de apărare și ordine publică – măsura iresponsabilă, imediat după câștigarea alegerilor și instituirii Guvernului Cîțu – coincide cu debutul următorilor 4 (patru!) ani de plecări masive din sistem:
Urmăriți Prahova, de la 13-26 pensionări a săltat la cifra de 72 persoane care au părăsit sistemul; Hunedoara începuse avântul încă din anul 2019, de la 5 inși la 48, respectiv 61 plecări. Și la Dâmbovița, ritmul de 3-8 pensionări pe an urcă brusc, în 2020 la 50 de oameni pierduți. Repet, pentru unități de 350-400 de angajați aceste cifre nu sunt deloc de neglijat. Chiar pentru aglomerația Ilfov-București, se remarcă un salt de la 45-55 anual la aproape de trei ori mai mulți în primul an de guvernare PNL-USR-PLUS-UDMR-iste!
Datele statistice pentru următorii trei ani conduc spre concluzia că la cârma statului s-a instalat o haită de nerozi, hămesiți, puși să zdruncine din temelii stabilitatea și ordinea de drept în România.
Priviți în aceste trei hărți, cazul Sucevei, unde trei ani consecutivi, s-au pensionat 62-86-68 pompieri, profesioniști experimentați, oameni de bază și ce șoc organizațional au întâmpinat acolo! De fapt, în marea majoritate a unităților, printre care Bacău, Hunedoara, Ilfov-București, Constanța, Timiș etc. situația comparativă subliniază cifrele dezastrului provocat de clasa politică incompetentă și iresponsabilă.
Inevitabil, ajungi să te întrebi oare nimeni de la Ministerul Afacerilor Interne nu a fost capabil să centralizeze aceste cifre, încă din 2022 (cel târziu) și în baza lor (că nu e greu!) să prevadă dezastrul, tocmai pentru a trage de mânecă pe Vela, Bode și cu ei toată șleahta de neaveniți ce au ajuns să decidă soarta țării!? Nu cred să o fi făcut, altminteri nu dura atât de mult (cu întârzieri) să mi se răspundă solicitărilor de a mi se pune la dispoziție datele. Pur și simplu nu le avea nimeni într-o variantă centralizată și – se pare – prea puțini păstrau statistica anuală, pe unitate. Aici suntem…
Era suficient să se urmărească cifrele din orice județ pentru a percepe tendințele, eu voi prezenta doar evoluția la nivel național:
Așa cum se vede din acest grafic, dacă în anii 2021-2022 vedem atingerea unui platou, în anul 2023 se constată o nouă creștere și principalul impuls nu putea fi altul decât acțiunea mârșavă a USR-istului Cristian Ghinea de a introduce reformarea pensiilor militare în PNRR. Un demers de culise, tras pe politica faptului împlinit, care a dus în derizoriu principiul predictibilității legilor statului, mai ales în raport cu cetățeni care derulau un angajament de durată, cu restricții, drepturi și libertăți suspendate. Nu mai puțin relevant este și numărul demisiilor în anul 2023, noi am numărat 103 demisii, într-o proporție apropiată cu demisiile polițiștilor.
Cu excepția ISU BIHOR – singura unitate din țară în care reprezentanții sunt convinși că asemenea date sunt CLASIFICATE – și câteva unități care au omis să ne comunice procentul funcțiilor vacante, am reușit să elaborăm un tablou general ce prezintă o situație chiar mai gravă decât în Poliția Română.
Vedem aici Constanța cap de listă cu 39% criză de personal dar și Giurgiu, Ialomița, Brăila, Tulcea, Vaslui, Bacău ori Satu Mare cu peste 30% și Timiș marchează 29%, urmat de alte 13 județe cu 25%-28%.
Așadar, avem multe locuri libere și la ISU, pline de ”salarii nesimțite”, ”privilegiați”, ”necontributivi”, locuri ce abia așteaptă să fie umplute cu cetele asmuțate odinioară de USR, PLUS (REPER), PSD sau PNL. Stimați politicieni și lipitori de afișe, dacă nu prindeți ciolanul la alegeri, poftiți la pompieri! Aici vă așteaptă laptele și mierea. Dacă nu vă decideți repejor, se lăuda domnul Despescu de o soluție genială care va rezolva criza de personal în MAI, apelând la Inteligența Artificială (AI)… așa că grăbiți-vă să prindeți locuri, mai dezvaluie Vitalie Josanu de la sindicatul Diamantul.
Datele statistice existente nu trădează nici o tendință de oprire a valului de ieșiri din sistem. Majorarea salariului de grad este doar o picătură din toate restanțele politicienilor față de noi. Au fost atât de neghiobi încât să ne modifice acordul inițial, cu majorarea vârstei de pensionare și menținerea drepturilor si libertăților sub interdicție. Le recomand să mai insiste cu recuperarea datoriilor, altminteri în structurile MAI va suna mai gol ca în tobă. (Cristina T.).
Sursa imagine: Mediafax
Exclusiv
Prim-Procurorul Parchetului de pe lângă Judecătoria Roman a dat fix doi bani pe solicitarea polițistului Cănărău Ioan
Actualitate
PSD Prahova nici nu știi, cât de mic începi să fii! Candidatura lui Nicolae Drăgan la Primăria Târgsoru Vechi respinsă de Judecătorie! Se caută un nou candidat!
Lovitură usturătoare pentru PSD-ul condus de Virgiliu Nanu! După ce au anunțat cu surle si trâmbițe și au mers cu alaiul roșu pe străzile din Strejnicu, PSD rămâne cu doar patru zile înainte de termenul final de depunere a candidaturilor fără candidat în comuna Târgsoru Vechi!
Judecătoria Ploiesti a admis plângerea PNL Prahova privind candidatura lui Nicolae Drăgan, în urma unei contestații depuse de Partidul National Liberal Filiala Prahova.
Nicolae Drăgan este in al patrulea mandat de primar, iar in luna martie a pierdut definitiv procesul cu Agenția Nationala de Integritate fiind declarat în conflict de interese. Drăgan a dat mai multe contracte firmelor copiilor săi, iar ANI a considerat ca în toata perioada 2020-2024 edilul s-a aflat în conflict de interese.
A trecut la PSD, crezând promisiunile fariseului Virgil Nanu privind stergerea dosarelor sale. Doar că, desi prefectul a dictat doar o penalizare de 10% timp de sase luni din salariu, ANI a anuntat că Drăgan are interdictia de a ocupa o functie publică timp de TREI ani! Chiar si asa, PSD-ul s-a lăudat cu marea achiziție a unui primar mânjit până la refuz si a trecut sub tăcerea problemele de integritate.
Acum, PSD-ul caută o soluție de avarie la Târgsoru Vechi, după ce comuna este împânzită de bannere care anuntă noua candidatura a lui Drăgan! Se va miza pe actualul viceprimar Eugen Petre, omul de bază al lui Drăgan, iar în acest moment angajații Primăriei Târgsoru Vechi…transcriu semnăturile pentru noul candidat!
Suntem curiosi cum va reacționa senatoarea de carton Laura Moagher care era foarte mândră de achiziția recentă, dar si cum va mai iesi în public Virgiliu Nanu, după ce Instanta a demonstrat că alegerea sa pentru Târgsoru Vechi nu prea este legală!
Dar ce să ne asteptăm de la un partid care a ridicat încălcarea legilor la rand de artă?
Soluția Instantei:
|
-
Exclusivacum 3 zile
Dupa protestele lucrătorilor poștali ies la iveala ERORI GRAVE ALE MANAGERULUI GENERAL de la Compania Națională POȘTA ROMÂNĂ S.A.
-
Exclusivacum 3 zile
Mafia lui Portocala ajunge la alt nivel, procurori falși, firme de paza, politisti corupti, totul în mijlocul „urbei lui Caragiale”/ Orasul acaparat de mafie (I)
-
Exclusivacum 5 zile
„Un sef de IPJ, si incompetent si ipocrit, deschide actiune in raspundere civila delictuala (in numele IPJ-ului) impotriva unei subordonate”
-
Exclusivacum 4 zile
Primăria Ploiesti ii face campanie electorală, pe bani publici, candidatului – Andrei Volosevici (candidat PSD!)?/DNA si Curtea de Conturi fac „joc de glezne”?
-
Administratieacum o zi
PSD Prahova cu aceleaşi metehne si mizerie/Cristian Buzea (PNL): Daneluş Costea şi Virgil Nanu, vinovați de punerea în pericol a vieții cetățenilor în cazul surpărilor de la Slănic. Doar o minune dumnezeiască a făcut să nu avem la victime omeneşti.
-
Exclusivacum 4 zile
Tupeul fără margini al USR-iștilor a făcut din reforma pensiilor militare subiect de condiționare PNRR
-
Actualitateacum o zi
PSD Prahova nici nu știi, cât de mic începi să fii! Candidatura lui Nicolae Drăgan la Primăria Târgsoru Vechi respinsă de Judecătorie! Se caută un nou candidat!
-
Exclusivacum 3 zile
Polițiștii protestează, din nou, la Constanța