Connect with us

Exclusiv

„Asta e un text care ne avertizeaza ca ori avem de-a face cu niste escroci de mare anvergura ori cu niste prosti galonati care conduc dezastruos resursele, financiarul si juridicul”

Publicat

pe

„Dacă un polițist ar fi avut un salariu de funcție în cuantum brut mai mic cu 100 de lei decât nivelul salariului de bază minim brut, iar după aplicarea soluțiilor din O.u.G. nr. 75/2020 cuantumul nou al salariului de funcție ar depăși nivelul salariului de bază minim brut, este corect și legal ca polițistul respectiv să nu mai beneficieze de vreo diferență acordată anterior pentru asigurarea nivelului salariului de bază minim brut.”, ne transmite Directia Generala Financiara din MAI.
Asta e un text care ne avertizeaza ca ori avem de-a face cu niste escroci de mare anvergura ori cu niste prosti galonati care conduc dezastruos resursele, financiarul si juridicul din Aparatul Central!
Eu tot nu m-am lamurit pana acum daca astia sunt escroci (ceea ce presupune inteligenta si intentie) ori prosti de prosti.
Poate sunt pur si simplu, prosti si noi avem ghinion ca am fost contemporani cu ei.
Deci,
Constitutia si legea au fixat un standard minimal, o valoare minima ( stabilita in concret prin hotarari de guvern) sub care nu poate scadea salariul de baza/de functie/soldei de functie/indemnizatiei de incadrare. Valoarea minima este stabilita prin salariul minim garantat.
Salariul minim garantat este o institutie juridica, un etalon constitutional de comparatie cu salariul angajatului.
El nu se confunda cu conceptul de „salariu” ( de baza, de functie, etc).
Salariul reprezinta contraprestatia angajatorului pentru munca salariatului. Salariul minim garantat chiar daca seamana ca denumire, e altceva. El are alt sediu in lege, o alta cauza. El este un drept si un instrument de protectie sociala. Impotriva saraciei. El stabileste o limita, cea de jos, a salariului. Daca salariul de functie este un segment AB perpendicular pe planul C, salariul minim garantat este suprafata planului. Nu se poate cobori sub el.
Atunci cand salariul unui angajat, calculat prin metoda standard aplicabila, atinge in procedura de calcul o valoare sub valoarea etalon a salariului minim, procedura de calcul standard nu se va mai lua in considerare, iar angajatorul trebuie sa redacteze un act de salarizare in care salariul de functie ( solda de functie) este stabilit la o valoare egala cu limita minima (valoarea etalon).
Pentru exemplificare, sa presupunem ca salariul minim garantat este 5 lei, iar MAISAL calculeaza salariul de functie de forma a+b. In momentul in care adunarea a+b incepe sa dea 4, angajatorul MAI nu are voie sa scrie in actul de salarizare ca salariul de functie este egal cu 4.
Nu poate sa scrie nici 4 + ” suma in compensare” cu rol de acoperi diferenta pana la 5. Ca nu are text in lege care sa-i permita asta. (Principiul legalitatii, in administratie, inseamna ca ai doar conduita stabilita de lege. Conduita functionarului public fara suport in lege este nelegala)
Angajatorul trebuie sa scrie obligatoriu, in actul de stabilire a drepturilor salariale, ca salariul de functie este egal cu 5. Cu alte cuvinte, inlatura si ignora ( ca il obliga legea) procedura standard de calcul. O inlocuieste cu procedura alternativa de calcul impusa de Constitutie ( regula limitei minime a salariului care trebuie sa fie cel putin egala cu salariul minim garantat) si obtine ca rezultat fie 1450 lei (celebra HG 1/2017) fie 2550 lei ( salariul minim actual).
Nu se inlocuieste salariul de functie/ solda de functie ca „element” al salariului, cu elementul „salariul minim garantat”. De ce nu se inlocuieste? Pentru ca elementul de salarizare pentru politist/cadru militar este „salariul de functie’ (solda de functie), nu etalonul (” salariul minim garantat”) care are un alt rol. El este etalon, destinat strict comparatiei. Nu „se da” cuiva, ci se foloseste strict pentru comparatie. Cum este metrul etalon tinut la institutul de metrologie.
Ce nu se mai face si au facut totusi, desteptii lu’ peste din DGF. Au construit MAISAL ca sa lucreze cu valoarea salariului de functie mai mica decat salariul minim si au adaugat ei o suma compensatorie, ilegal, care sa acopere ” DIFERENTA” pana la valoarea salariului minim garantat.
In actele de resurse umane, nu vedeti mentiunea asta, adica nu vedeti alaturi de suma reprezentand salariul de functie, mentionata alta suma cu o denumire stranie, ciudata, cum ar „diferenta” pana la 1450 lei sau actual 2550 lei sau „suma compensatorie reprezentand diferenta pana la….’.
( Nu inseamna ca actele redactate de resurse sunt corect intocmite. Nu sunt bune deloc! Sunt varza. Sunt evazive, defectuoase la maxim, redactate de unii cu tarate in cap care, la aproape 12 ani dupa abrogarea lor in 2009, ei scriu tot spor de pericol deosebit, spor de confidetialitate, salariu de merit, etc, in loc sa scrie ” suma compensatorie tranzitorie”. Deci nu doar la financiar, si la resurse sunt alti prosti! Multi pe metru patrat!)
Deci asa ne dam seama ca raspunsul atasat nu e intocmit de juridic, nici de resurse, ci de mestesugarii lui Dimofte si Grecu. Pentru ca doar ei stiu ce ” diferente” au dat, ce ilegalitati au facut in MAISAL. Ca au adaugat acolo, in MAISAL, ca element suplimentar, ilegal, neprevazut de lege, respectiv o „diferenta pana la salariul minim”.
Iar acum, contabilii lu’ peste ne aplica OUG 75/2020 ( o norma proasta scrisa tot de ei, nu la guvern) reducand „diferenta”, adica reducand acel element ilegal pe care l-au inventat ei si care exista doar in MAISAL si in capetele patrate de la DGF.
Pentru ca daca aplicau dreptul ca la carte (dar ce sa faci daca nu ai cu cine!) „diferenta” aia nu trebuia sa existe. Nici OUG 75/2020 nu trebuia sa existe!
De aia cand le cerem informatii nu ne dau, de aia pretind ca MAISAL e ” secret”, de aia o tin langa cu secretizarile ridicole ale ordinelor normative de salarizare. Norocul lor cu ” reprezentantivii” care le ofera sprijinul lor total ca sa pastreze secretizarile ordinelor reglementand salarizare, chiar daca e spre paguba voastra, adica a membrilor lor.
Nu stiu daca vor intelege multi ce am incercat eu sa explic mai sus! Poate mai degraba cei de la financiar, care au acces la MAISAL si care stiu cum e construit, ar putea intelege. Dar eu nu prea sunt simpatizat de tabara lor, asa ca nu ma astept sa apara unul de pe la ei si sa-mi confirme ca am dreptate!
Oricum, chiar si cei mai putin dotati dintre cititori trebuie si pot sa inteleaga ce e scris negru pe alb in raspunsul DGF atasat. Va crestem cu OUG 75/2020, va reducem insa ” diferenta” pana la salariul minim!
„Diferenta” ( mai exact o suma acordata cu rol compensatoriu, de acoperire a diferentei) inventata de DGF nu exista juridic si nu trebuia sa existe nici in fapt! Decat daca vorbim, bineinteles, de un fapt ilicit.
Iar OUG 75/2020 s-a dat tot pentru a masca faptele ilicite ale conducatorilor (anteriori si actuali) ai financiarului, juridicului, resurselor umane din aparatul central care in intelegere, au refuzat cinci ani, incalcand legea in vigoare, sa acorde politistilor si cadrelor militare, dreptul la salarizare la nivel maxim, recunoscut valabil prin norme anterioare OUG 75/2020.
Ei nu puteau sa apara, dupa Decizia ICCJ 51 din 2019 ( una de interpretare a legii existente, ca ICCJ nu face legi prin hotarari judecatoresti, ci doar le interpreteaza in scopul aplicarii) cu o recunoastere publica ca au incalcat legea. Ca atunci trebuiau sa apara si capete taiate. Asa ca au apelat la cei care ii sprijina ( ca nu stau ei acolo, in fruntea directiilor generale, pe competenta, ci sunt adusi, pusi, au taticii lor, fiecare) si au clocit OUG 75/2020. Cu Ordonanta data si publicata in MO, acum, nu mai cauta nimeni, vinovati. Poporul are memorie scurta.
Prin comparatie, daca se aplica teoria mea arhicunoscuta ( si sustinuta de Decizia CCR 51 din 2020 pe care judecatorii slugarnici cu statul se prefac ca nu o vad si nu o inteleg), salariul de functie se majora la nivelul salariului minim garantat ori de cate ori prin procedura de calcul rezulta o valoare sub valoarea etalon. Fara sa fie utilizate, la comparatie, sumele compensatorii. Fara, pentru ca ele nu sunt un drept recunoscut si protejat de Constitutie.
Constitutia este minimalista si din cauza asta pare uneori insuficienta, evaziva, imprecisa. Ea foloseste la art.41 termenul „salariati” (adica lucratori care primesc salariu) si expresia ” salariu minim brut pe tara”. Insa CCR ne-a explicat, cu forta obligatorie, intr-o jurisprudenta constanta, ca drepturile suplimentar cu caracter secundar in raport cu salariului de baza ( nu conteaza denumirea lor, suplimente, sporuri, adaosuri, etc) nu sunt recunoscute si nu sunt protejate de Constitutie. Daca nu conteaza din perspectiva constitutiei, ele nu exista nici la comparatia intre salariul de baza/ de functie/ solda de functie ( element recunoscut de Constitutie si identificat prin eliminare, adica prin excluderea acelor drepturi suplimentare si secundare despre care juzii CCR au afirmat explicit ca nu sunt recunoscute si protejate de Constitutie) si salariul minim garantat ( element recunoscut constitutional).
CCR a confirmat rationamentul meu expus mai sus, in interpretarea facuta in decizia 51 din 2020 ( privind sporul de doctorat inlocuit de o suma compensatorie tranzitorie), in care a explicat care este intelesul constitutional ( care se conformeaza Constitutiei) al art.1 (5) din Legea 285 din 2010.
Ce te faci cu judecatorii care prefera si in prezent (din inertie, lene, slugarnicie fata de stat) sa plagieze, sa faca copy-paste din hotararile judecatoresti vechi de respingere, intemeiate pe Decizia ICCJ nr. 21 / 2016, culmea, desfiintata chiar prin Decizia CCR nr. 51/2020?
Sumele compensatorii tranzitorii stau in salariul de functie ( ca acolo le-au pus alti imbecili, prin art.1 alin 5 din Legea 285/2010, cu dispozitia expresa sa nu fie considerate totusi ” crestere salariala ).
Ca sa exemplific mai expresiv, imaginati-va o camera de apartament, mobilata. Mobila e in camera, dar nu face parte din substanta camerei si nu ii creste volumul. Salariul de functie ( camera) nu creste daca mut in el sumele compensatorii tranzitorii ( mobila).
Deci pe teoria mea ( cu salariul de functie care trebuie majorat la nivelul salariului minim, fara luarea in considerare a sumelor compensatorii, ceea ce nu semnifica eliminarea lor), sumele compensatorii cresteau prin aplicarea OUG 75/2020, iar DGF nu mai avea ce „diferenta” sa micsoreze.
Am ajuns intr-o situatie deosebit de intortochiata juridic, doar ca sa fie acoperite ( inclusiv cu sprijin de la Guvernul care a dat OUG 75/2020) greselile colosale pe care le-au facut niste incompetenti din DGF cu sprijinul unor momai analfabete de la juridicul central. Si cu sprijin generos din partea instantelor, asa cum deja toti care ati fost reclamanti in procese, ati sesizat. Greseli care ne pagubesc, luna de luna, de 5 ani incoace.
As putea sa admit ca e posibil ( desi ma indoiesc foarte tare) ca poate gresesc eu pe undeva. Sa fie ceva mic, un amanunt care mi-a scapat mie in toti anii in astia in care am studiat salarizarea. Si sa vina cineva si sa imi explice argumentat, cu dovezi, unde gresesc eu.
Insa pana atunci, imi pastrez ideile. Sunt, din cate cunosc, singurul om din tara cu trei exceptii admise de CCR. Si primul care a anulat un ordin MAI cu caracter normativ (OMAI 400/2004). Astea sunt dovezi suficiente ca stiu carte, drept.
Prin comparatie, in aparatul central, sunt, pe functii de conducere, indivizii care v-au mintit in fata, 5 ani, ca nu beneficiati de salarizare la nivel maxim.
Aceiasi cu cei care au indraznit sa ascunda, cu un tupeu incredibil, veteranilor in misiuni internationale, timp de 15 ani, o hotarare de guvern nesecreta si nepublicata prin care era stabilita o diurna in valuta suplimentara, in favoarea acestora. Ca sa nu le dea celor aflati in misiuni peste hotarare, banutii cuveniti.
Astia sunt oamenii care ocupa functiile cele mai mari la financiar, resurse si la juridic, in aparatul central! Si cu ei suntem, se pare, intr-o confruntare continua, nu intr-o colaborare pentru binele general si respectarea legii. Ei ne fura si noi ne chinuim sa convingem niste judecatori plictisiti si deja montati ( prin sedintele tovarasesti anuale ale presedintilor curtilor de apel unde formatorul INM este agent de influenta al statului si le transmite directia de urmat) ca suntem furati. Greu, dezvaluie Emil Pascut de la sindicatul Diamantul. (Irinel I.).

Exclusiv

Tunul de miliarde pe Electrica: Cum „se fură” curentul în Prahova, pe banii oamenilor cinstiți! O „horă” intre hoți și gardieni (I)

Publicat

pe

De

Prahova, județul contrastelor și al curentului (furat). În timp ce cetățenii și operatorii economici onești își plătesc facturile cu sudoarea frunții, sub pretenția respectării legii, o caracatiță nevăzută, dar cu tentacule electrice, pare să sifoneze resurse prețioase. Ziarul „Incisiv de Prahova”  semnalează o situație de-a dreptul absurdă, unde furtul de energie electrică nu este doar tolerat, ci pare orchestrat cu o complicitate șocantă, iar nota de plată ajunge, ca de obicei, la cine nu trebuie.

Sifoanele pe Electrica: Conexiuni „dubioase” cu mâna ascunsă a rețelei

Nu e o noutate că unii încearcă să se conecteze ilegal la rețeaua de energie. Noutatea șocantă, conform informațiilor noastre, este că aceste „intervenții ilegale” la rețeaua electrică, observate pe diverse proprietăți din Prahova, nu sunt opera unor amatori izolați, ci poartă amprenta unei complicități interne. Așa-zisa companie de distribuție a energiei electrice, responsabilă cu integritatea rețelei, pare să fi intrat într-o „înțelegere tacit-benefică” cu hoții. Funcționari ai acestei companii, plătiți să asigure buna funcționare și integritatea sistemului, se pare că au închis ochii sau, și mai grav, au facilitat aceste acte de furt. Este o trădare flagrantă a încrederii publice și o sfidare la adresa oricărui principiu de etică și legalitate. Când gardianul devine complice, cine mai păzește sistemul?

Factura de onoare: Cinstitul plătește și pentru hoție, și pentru neatenție!

Dar absurdul atinge cote paroxistice. În loc să își asume responsabilitatea pentru propriile eșecuri și complicități, compania de distribuție are o soluție „inovatoare”: își recuperează prejudiciul – adică banii furați cu „colaborarea” funcționarilor săi – de la operatorii economici cinstiți. Ați citit bine! Firmele care își duc afacerile legal, care plătesc taxe și impozite, sunt acum bune de plată și pentru furturile altora, orchestrate, se pare, sub privirile complice ale angajaților distribuitorului. Este o taxă pe corectitudine, o amendă pentru cinste, o povară aruncată pe umerii celor care încearcă să respecte regulile într-un sistem putred. Este ca și cum victima ar plăti cauțiunea tâlharului!

Magia contorului: Când anii de „nefacturare” se transformă în miliarde peste noapte

Și, ca să încheiem tabloul cu o notă de geniu (malefic), „ultima găelniță” este de-a dreptul hilară, dacă nu ar fi tragică. După ce, ani la rând, anumite proprietăți au beneficiat de intervenții ilegale sau de o „amnezie” cronică a sistemului de facturare, compania de distribuție își amintește brusc de existența lor. Soluția? Schimbarea contorului și emiterea unor facturi retroactive de „miliarde”, sub pretexul că, vai, „ei nu au facturat de un an de zile”! Păi, stimabililor, ce ați făcut un an de zile? Ați meditat la frumusețea rețelei sau ați așteptat momentul „optim” pentru a da tunul cel mare? Această tactică miroase a șantaj pur și simplu, o încercare disperată de a acoperi găurile negre din buget, provocate de propria incompetență sau, și mai probabil, de complicitate. Cetățeanul e bun doar să plătească, indiferent dacă i se pune pe masă o „factură” pentru consumul inexistent sau pentru „recuperarea” prejudiciilor generate de alții.

Hora instituțiilor: O coregrafie electrică pe scena justiției prahovene

Însă spectacolul nu este doar un duet între hoți și distribuitori. „Incisiv de Prahova”  anunță un serial de dezvăluiri, un „tango electric” în care sunt prinse, într-o „horă” amețitoare, mai multe instituții ale statului de drept din Prahova. Când furtul de curent se transformă într-o schemă la nivel înalt, când cinstea este penalizată și ilegalitatea pare să prospere sub oblăduirea celor ce ar trebui să o combată, ne întrebăm: Cât de adânc este putregaiul? Câte astfel de „hore” se dansează în spatele ușilor închise, în timp ce justiția este mimată, iar cetățenii cinstiți sunt „electrocutați” de facturi absurde și de sentimentul impunității?

„Incisiv de Prahova” promite să taie nodul gordian al acestor complicități și să aducă lumină într-un sistem unde întunericul pare să fie monedă de schimb. Rămâne de văzut dacă instituțiile vizate vor avea curajul să iasă din această horă toxică și să reaprindă lumina justiției în Prahova. Daca…se va concretiza si aceasta „numire”! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

SINAIA, O STATICĂ DE COMEDIE NEAGRĂ: Cum PNL Prahova resuscitează primari „suspendați” și „ingroapă” legea cu zâmbetul pe buze!

Publicat

pe

De

Un spectacol grotesc al impunității politice se joacă la Sinaia, având în rolurile principale un primar readus la butoane printr-o „eroare” de zile mari, un prefect care „uită” să aplice legea și o întreagă mașinărie liberală care pare să fi declarat război bunului simț și statului de drept. În culise? Președintele PNL Prahova, Mircea Roșca, dirijând, spun unii, o orchestră a complicității.

„Minunea” DNA: Oprea, de la reanimare, direct în fotoliul de primar!

Imaginați-vă scena: un primar, Vlad Oprea, aflat sub control judiciar și apoi în arest la domiciliu, o perioadă de aproape un an – din ianuarie până în iulie 2025, spun actele – este pur și simplu scos din joc. Orice stat normal ar fi constatat, conform art. 160 lit. g) din OUG 57/2019 (Codul Administrativ), încetarea de drept a mandatului său, dată fiind imposibilitatea de a-și exercita funcția timp de peste șase luni consecutive. Dar nu și în România de PNL!

Surpriză, surpriză! O „eroare” procedurală a DNA, o scăpare „inadmisibilă” într-un dosar de maximă vizibilitate, exact ca un iepure scos din pălărie, îl catapultează pe Oprea înapoi în primărie. Nu e vorba de un caz banal, ci de un dosar penal „extrem de vizibil, rezultat în urma unei anchete jurnalistice majore,” conform surselor noastre. O greșeală, o influență, o breșă de disciplină? Indiferent de etichetă, rezultatul e același: Vlad Oprea a fost reanimat politic și repus pe tron, sfidând orice logică legală și morală. Un adevărat manual de „Cum să Fentezi Legea” marca PNL!

Șeriful revine! (sau: Dictatura la primărie, ediția Sinaia)

Ce face un primar revenit din morții politici? Se apără în instanță? Se gândește la cetățeni? Nici vorbă! Imediat după „reîncarnare,” Oprea a pornit o „presiune agresivă” asupra secretarului general și a altor funcționari-cheie ai Primăriei Sinaia, transformând instituția într-un fief personal.

Momentul de glorie? Ședința de consiliu din 3 noiembrie, un veritabil circ în care „a încercat să rupă cvorumul, să scoată aparatul primăriei din ședință, să se opună în orice fel poate la adoptarea hotărârii care modifică comisiile de specialitate.” Strategia este clară, potrivit analizei noastre: „control total asupra instituției și eliminarea oricărei opoziții.” Scopul suprem? Declanșarea unor alegeri anticipate la Consiliul Local Sinaia, pe care, „știe că le poate controla prin influența pe care o menține asupra PNL Prahova.” Un plan diabolic, dar execuție de amatori, am spune!

Prefectul, papușa PNL: Când legea e opțională, nu obligatorie!

Aici intră în scenă un personaj cheie al farsei: prefectul Prahovei, Daniel Nicodim. Situația juridică a lui Vlad Oprea? Clară ca lumina zilei, confirmată de Înalta Curte și de o jurisprudență solidă (Curtea de Apel Alba Iulia, Decizia nr. 226/2020; Tribunalul Timiș, Sentința nr. 118/2021; Înalta Curte de Casație și Justiție, Decizia nr. 4532/2017 – toate arată că mandatul încetează de drept după 6 luni și că prefectul doar constată, nu decide!). În orice „stat normal,” ordinul de încetare a mandatului ar fi venit în 24-48 de ore. Dar suntem la Prahova, patria excepțiilor!

De mai bine de o lună, prefectul Nicodim – membru PNL, ce surpriză! – „refuză să își exercite obligația legală.” Asta nu mai e omisiune, e „complicitate,” strigă cetățenii exasperați. Potrivit unei plângeri penale formulate de un cetățean din Sinaia, prefectul este acuzat de „abuz în serviciu” (art. 297 alin. (1) Cod penal) și, după caz, de „favorizarea făptuitorului” (art. 269 Cod penal), pentru că „omisiunea de a emite ordinul a avut scopul de a-i permite primarului să revină în funcție.” Cineva ar trebui să-i amintească domnului prefect că legea nu este un meniu à la carte, din care alegi ce-ți convine!

Rețeaua PNL Prahova: Roșca, arhitectul impunității (cu „afaceri” la Sinaia!)

Și cine trage sforile acestei păpușării politice? Nimeni altul decât Mircea Roșca, președintele PNL Prahova! Nu e doar un simplu lider de partid, ci un personaj cu un trecut pătat, „el însuși inculpat pentru fapte de corupție, scăpat prin celebra prescripție – conceptul juridic care albește infractorii peste tot în România.” Un lup păzind stâna, ar spune unii!

Roșca, „cel care are grijă ca prietenul lui, Vlad Oprea, cel cu care are afaceri în orașul Sinaia să nu plece de la primărie,” este, conform acuzelor, „garantul că prefectul nu va semna nimic care să ducă la încetarea de drept a mandatului de primar.” Practic, „Mircea Roșca este cel care se asigură că legea nu este respectată în județul Prahova.” O declarație dură, dar susținută de mersul evenimentelor și de nemulțumirea publică. Acesta e PNL Prahova, domnilor: „Legile sunt pentru proști, noi avem priorități!”

DNA, o instituție „mută” la comandă?

Nici măcar DNA, instituția care ar trebui să fie vârful de lance al luptei anticorupție, nu scapă de sub tirul criticilor. „Faptul că dosarul extrem de vizibil al lui Oprea a fost ‘scăpat’ procedural exact într-un moment politic sensibil ridică semne de întrebare,” scriu sursele noastre. Mai mult, „nimeni din conducerea DNA nu își asumă nimic, nu clarifică și nu reacționează,” iar „procurorul-șef Voineag este în plină luptă pentru propriul nou mandat.”

Așadar, „când cariera șefului instituției depinde de votul politic, iar cel aflat în dosar este parte din partidul cu cea mai mare influență în stat, probabilitatea ca instituția să închidă ochii crește.” Nu sunt teorii, sunt „fapte,” spun sursele: o „eroare procedurală inexplicabilă,” „absența oricărei măsuri interne,” „niciun semn de reacție legală.” Verdictul este crud: „Instituțiile nu tac atunci când sunt atacate. Tac atunci când sunt CONTROLATE.” O fi DNA o filiala tăcută a PNL?

Bolojan, „orbul” de la centru: Tăcerea, un mesaj clar!

Și ca tacâmul să fie complet, avem și complicitatea tăcută a centrului! Ilie Bolojan, actualul prim-ministru, a fost „notificat oficial de grupul de consilieri anti-Oprea din Sinaia în urmă cu aproape o lună.” I s-au trimis „documente, dovezi, sesizări privind abuzurile administrative, nereguli flagrante din primărie, și poziția Prefectului care refuză să aplice legea.”

Ce a făcut domnul prim-ministru? Nimic! „Nu a reacționat, nu a trimis o echipă de control, nu a cerut Ministerului de Interne lămuriri, nu a făcut declarații.” Concluzia, la fel de rece ca o zi de iarnă în Prahova: „Tăcerea este un mesaj. Iar mesajul este clar: PNL Prahova își apără omul.” Oare domnul Bolojan a uitat că servește statul, nu partidul?

Cetățenii – Santinele ale legii: De la indignare la acțiune!

În tot acest balet grotesc al puterii și impunității, cetățenii din Sinaia par a fi singurii care mai cred în lege. „Plângerile penale” au curs – o plângere penală pentru uzurpare de funcție împotriva lui Oprea, o plângere pentru complicitate împotriva Prefectului, și o plângere pentru neemiterea ordinului legal.

„Aceste plângeri arată că cetățenii fac ceea ce instituțiile refuză: apără legea,” arată sursele. Ei își fac datoria, în timp ce „instituțiile statului, acaparate de politic, de PNL, nu.” Este o demonstrație elocventă că „sistemul își apără oamenii indiferent de costul pentru comunitate, lege sau democrație.” Dar, se pare, că „cetățenii din Sinaia nu stau cu mâinile în sân.”

Poate că de aici, de la vocea lor, va începe adevărata schimbare, cea care va șterge zâmbetele complice de pe fețele celor care cred că sunt mai presus de lege. (Paul D.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Poliția Română: De la ordine publică, la orgii de incompetență și vulgaritate sub bagheta lui Despescu!

Publicat

pe

De

Capitala, și odată cu ea întreaga Românie, tremură sub asaltul unei noi ere: era „managerilor” cu „organul genital” la gură, promovați de Bogdan Despescu! (aici), (aici), (aici), etc.

Ceea ce dezvăluie Sindicatul Europol nu este doar o scăpare ocazională, ci un tablou macabru al decăderii profesionale, o realitate atât de nefiltrată încât te-ar face să crezi că ai nimerit într-un bordel, nu într-o instituție de aplicare a legii.

„Durerile organului genital”: Academia de comandă a lui Despescu!

Imaginați-vă scena: un polițist umilit, un raport rupt în bucăți și o atitudine de „golan” exhibată de un șef de birou de la Rutieră Medgidia. Răspunsul „justiției” interne? Imputernicitul inspector-șef, chestorul Mototolea, îi ia apărarea agresorului. Și, exact în acest climat de impunitate, un alt „cavaler” al ordinii și disciplinei prinde aripi și, mai ales, glas!

Să facem cunoștință cu domnul scms. Grigore Eduard, șeful Poliției Techirghiol! Deranjat de „pretențiile absurde” ale Sindicatului Europol – cum ar fi respectarea programului de lucru, eliminarea favoritismele sau amărâta aia de pregătire fizică, lucruri total irelevante pentru un „manager” de calibru –, eroul nostru, într-o conversație cu un subaltern, își varsă frustrările… folosind termeni de o rară eleganță, specifici, probabil, mediului în care a fost școlit. Potrivit dezvăluirilor Sindicatului Europol, nici măcar limbajul licențios nu a fost cenzurat, tocmai pentru ca publicul să ia contact cu „realitatea nefiltrată”: domnul scms. Grigore Eduard ne vorbește despre apartenența la „UEeeeeee” și, mai ales, despre o puternică durere a organului genital!

Da, ați citit bine! Aceasta este clasa conducătoare a Poliției Române. Aceasta este „noua generație de manageri” croită de Despescu! Această mizerie verbală este exact „modelul de comportament care se promovează la nivelul Poliției Române”. Și, ca o ironie supremă, acest „personaj”, cu „dureri genitale” atât de acute, își desfășoară activitatea într-o structură care face parte din „proiectul-pilot” al domnului Predoiu! Acel proiect „revoluționar” care ar trebui să fie lumina călăuzitoare pentru toate IPJ-urile. Ferească Dumnezeu ca acest gibon să devină model pentru cineva, în afară de o grădină zoologică!

Despescu, marele inquisitor: Sindicatul, dușmanul public numărul unu!

Cine este, de fapt, inamicul Poliției Române, în viziunea lui Despescu? Nu șefii abuzivi. Nu incompetența crasă. Nu analfabetismul funcțional al celor cocoțați în birouri. Nu lipsa de asumare. Nu hărțuirea subalternilor. Nu! Problema lui Bogdan Despescu este că Sindicatul Europol și alte organizații similare îndrăznesc să facă publice aceste realități!

În ultimii ani, Despescu a cultivat, spun cei de la Europol, o cultură organizațională ostilă dialogului social. La toate videoconferințele, mesajul subliminal este limpede: sindicatele prejudiciază „imaginea Poliției” (adică imaginea sa și a ministrului, desigur!). Sindicatele sunt cel mai mare dușman al sistemului, nu putregaiul din interior!

E o formulă simplă, aproape genială în perversitatea ei: cu cât șefii sunt mai lipsiți de asumare și mai „castrați profesional”, fără idei, fără viziune, cu atât au șanse mai mari să fie promovați de Despescu și de conducerea Poliției Române! Pentru că vor face tot ce li se cere, fără să crâcnească. Cu cât sunt mai tirani și mai abuzivi – prin impunerea de ore suplimentare neplătite, permanențe aberante, norme aberante de amenzi –, cu atât sunt apreciați mai mult. Căci, nu-i așa, „știu să țină în frâu oamenii”!

România, un cimitir de statistici: Capturi de 2 grame și morți pe bandă rulantă!

Această „nouă generație de manageri” nu are nicio noțiune elementară de management, nu-și înțelege rolul, nu coordonează, nu îndrumă. Tot ce fac e să se raporteze la „statistica de anul trecut”, doar-doar să nu iasă din rând. Impun norme absurde: norme de amenzi, norme de legitimați, norme de rețineri, norme de dosare „soluționate” (adică băgate la evidența pasivă, nu rezolvate!). Totul se reduce la cifre, exact ca pe vremea CAP-urilor și a planurilor cincinale!

Iar rezultatele acestei demențe statistice? Suntem campioni europeni la numărul de victime pe șosele. Ne confruntăm cu zeci de mii de dosare de infracționalitate informatică pentru care nu avem polițiști specializați și resurse logistice. Ne lăudăm pe Facebook cu „capturi” de 1-2 grame de droguri, în timp ce consumul în rândul tinerilor a explodat în țara asta. Numărăm săptămânal femei ucise, victime ale violenței domestice, făcute subliminal vinovate chiar de către cei care ar trebui să le apere!

Aceasta nu este o simplă răbufnire la adresa unui „șef primitiv” de la Techirghiol, care se bucură de UE și îl „doare la organul genital”. Astfel de specimene există peste tot, e adevărat. Dar este un semnal de alarmă, un strigăt disperat, cu privire la persoanele care ocupă funcții politice – secretar de stat, șef al Poliției Române – și care au reușit performanța de a distruge un sistem. Un sistem care, azi, nu mai este nici apolitic, nici profesionist. Iar această rușine o vede nu doar Sindicatul Europol, ci întreaga societate civilă! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv5 ore ago

Tunul de miliarde pe Electrica: Cum „se fură” curentul în Prahova, pe banii oamenilor cinstiți! O „horă” intre hoți și gardieni (I)

Prahova, județul contrastelor și al curentului (furat). În timp ce cetățenii și operatorii economici onești își plătesc facturile cu sudoarea...

Exclusiv5 ore ago

SINAIA, O STATICĂ DE COMEDIE NEAGRĂ: Cum PNL Prahova resuscitează primari „suspendați” și „ingroapă” legea cu zâmbetul pe buze!

Un spectacol grotesc al impunității politice se joacă la Sinaia, având în rolurile principale un primar readus la butoane printr-o...

Exclusiv5 ore ago

Poliția Română: De la ordine publică, la orgii de incompetență și vulgaritate sub bagheta lui Despescu!

Capitala, și odată cu ea întreaga Românie, tremură sub asaltul unei noi ere: era „managerilor” cu „organul genital” la gură,...

Exclusiv5 ore ago

Panopticonul românesc: Gardienii, noile victime ale ochiului atotvăzător!

Capitala fricii și a controlului absolut își mută sediul, pare-se, direct în penitenciarele României! Un scandal de proporții mocnește sub...

Exclusivo zi ago

ANTIGRINDINA: Un măcel climatic sub acoperire, cu salarii de Nababi și recolte de râs! (adevărul care ne usucă)

Stimate contribuabil român, pregătește-te să-ți smulgi părul din cap (dacă nu ți l-a smuls deja seceta!)! Ani la rând, ți-am...

Exclusivo zi ago

EXCLUSIV: „Saga” agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș. Comedia neagră de la SAS! Poliția unde „Inelul Magic” împarte disciplinare, „Polițistul Incisiv” refuză hârțoagele, iar Controlul Intern se autodenunță (cu BONUS: 50% OSKAR pentru complicitate!)

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), mintea îți zboară la eroi, la intervenții fulger și la un profesionalism de...

Exclusivo zi ago

Justiția „la volanul” birocrației oarbe: Cazul POP IONUT-COSTIN (fost Comandant Descarcerare Petrobrazi) și odiseea incompetenței teritoriale la Parchetul Sectorului 1! (I)

Într-o Românie unde justiția ar trebui să fie lumina farului în furtună, uneori pare mai degrabă un far stins, manevrat...

Exclusivo zi ago

„Camuflajul” eșuat: Un tânăr a crezut că poate inșela legea, dar a fost prins de polițiștii călărășeni

Un plan „ingenios” de a obține bani „ușor”, bazat pe un presupus „camuflaj” și pe subestimarea vigilenței polițiștilor, a eșuat...

Exclusivo zi ago

Reset urgent pentru ANP! De la „epoca de aur” a gardienilor la haosul oportuniștilor, prin ochii lui Cosmin Dorobanțu!

Dragii noștri cititori, pregătiți-vă pentru o călătorie fascinantă în adâncurile unui imperiu aflat pe butuci, o odisee a decăderii, direct...

Exclusiv2 zile ago

Scandal la DGPMB: Fularul Tricolor și Strigătul „Hoții”, declarații politice prin decizie de ofițer de Control Intern?

O controversă aprinsă zguduie structurile interne ale Poliției Române, aducând în discuție limitele libertății de exprimare și criteriile după care...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, mașinăria de spălat rufe murdare: Cine mai apără legea când poliția se apără pe ea insăși?

La IGPR și MAI, o „cloacă” funcțională: Manualul iluziei! Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul trage semnalul de alarmă, iar...

Exclusiv3 zile ago

Scandal fără precedent în Poliția Română: Birouri sigilate și injurații de la vârf

 Sindicatul Europol denunță abuzurile Poliția Română se confruntă cu acuzații grave de abuz de putere și comportament inadecvat la nivel...

Exclusiv3 zile ago

Circ la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!

Puşcăria, fabrică de absurdități: Cum „reorganizează” geniile de la ANP! Se pare că „reorganizarea” Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) a...

Exclusiv4 zile ago

Pârâul Dâmbu, salvat de la sufocare: Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului

O proprietară din Ploiești a fost sancționată drastic de către forțele de ordine, după ce a ales să transforme albia...

Exclusiv4 zile ago

Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!

De ani de zile, așa cum am documentat în repetate rânduri , Sistemul Național Antigrindină (SNAG) a fost subiectul unor...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv