Exclusiv
Atentat la siguranta nationala/Claudiu Nasui – ministrul #rezist MEAT – si noul CA Salrom dau cu flit Premierului Florin Citu si PNL-ului
Actiunile lui Claudiu Nasui – ministrul MEAT – si ale CA Salrom ce au ca efect destabilizarea uneia dintre puținele companii profitabile lăsate la ministerul economiei, companie ce tine de siguranta nationala au dus la exasperare sindicatele din domeniu, conform unor surse guvernamentale.
Am precizat in articolele anterioare ca este de neinteles cum reprezentantii MEAT, actionarului majoritar al Salrom, respectiv cei nominalizati de acelasi actionar majoritar in AGOA si CA ai Salrom, nu cunosc legislatia aplicabila in materia guvenantei corporatiste- adica OUG nr.109/2011 (http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/133685, https://lege5.ro/Gratuit/geytsobrgq4a/legea-nr-111-2016-pentru-aprobarea-ordonantei-de-urgenta-a-guvernului-nr-109-2011-privind-guvernanta-corporativa-a-intreprinderilor-publice), modificata si actualizata prin Legea nr. 111/2016 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, intrucat au publicat un anunt ce nu face referire la legislatia incidenta si nu numai .
Cum este posibil ca un astfel de anunut (a se vedea link-ul http://www.economie.gov.ro/continua-reforma-companiilor-din-subordinea-ministerului-economiei-profesionisti-in-conducerea-companiilor-de-stat-salrom-cauta-ceo, http://www.salrom.ro/doc/public/recrutari/sns-sediu/DG/2021L05Z19-Anunt%20recrutare%20DIRECTOR%20GENERAL-CEO.pdf) prin care se propune doritorilor sa aplice in actiunea de “recrutare” initiata (nu stim de cine pentru ca anuntul este impersonal, nu este asumata de o persoana in drept) pentru finalizarea “cautarilor” Salrom a unui “CEO cu experiență pentru a conduce societatea.”, cand in fapt si drept OUG nr.109/2011 prevede in continutul sau ca pentru conducerea executiva a societatii se face o selectie a unui director general din cadrul consiliului de administrație sau din afara acestuia, ulterior fiind numit de catre “consiliul de administrație, la recomandarea comitetului de nominalizare în urma unei proceduri de selecție pentru poziția respectivă, desfășurată după numirea membrilor consiliului de administrație în conformitate cu prevederile art. 29.”
Mai mult, aceeasi norma juridica stipuleaza printre altele ca “Anunțul privind selecția directorilor se publică, prin grija președintelui consiliului de administrație, în cel puțin două ziare economice și/sau financiare de largă răspândire și pe pagina de internet a întreprinderii publice. Anunțul include condițiile care trebuie să fie întrunite de candidați și criteriile de evaluare a acestora. Selecția se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal și transparenței.
(7) Publicarea anunțului privind selecția directorilor în conformitate cu prevederile alin. (6) se face cu cel puțin 30 de zile înainte de data-limită pentru depunerea candidaturilor specificată în anunț.
(8) Numirea directorilor se realizează de către consiliul de administrație prin selectarea candidaților din lista scurtă.”
Dupa cum se observa anuntul in cauza postat si asumat public si de catre MEAT nu face nicio referire clara si precisa la aspetele de legalitate anterior specificate, acesta fiind in fapt doar o comunicare poetica de intentie a recrutarii si nu a selectei unui unui director general, cum prevede legea, care sa aiba putinta “să schimbe cursul spre înalta performanță” a societatii, sens in care societatea “pentru a-și realiza visul, caută un CEO cu experiență pentru a o conduce pe acest drum.”
De altfel, la o citire atenta a anuntului se poate constata ca viitorii aplicanti la o astfel de functie de decizie de nivel inalt la nivelul unei societati (companie) nationala nu sunt instiintati despre perioada ocuparii postului de director general care in concordanta cu cerintele legale in vigoare este de un mandat pentru 4 ani, sau in contidii de provizorat de 4 luni de mandat cu posibilitatea prelungirii cu inca 2 luni, obiectivele generale si specifice ale functiei in cauza etc..
Mai mult, viitorul aplicant ce ar putea fi ales in mult dorita functie de director general a Slarom, dupa cum reiese din cerintele de “recrutare” nu de selectie, ar trebui sa aiba, printre cerintele minimal definite de initiatorul impersonl al anunutului in cauza, o mare capacitate si “experiență în recrutarea, construirea și dezvoltarea echipei de directori”.
Din evaluarea semantica a cerintei respective rezulta subliminal ca in fapt dorinta acerba a noilor administratori nominalizati de MEAT in CA al Salrom este ca viitorul director general sa inlocuiasca actuala conducere executiva existenta la Salrom, cu o alta echipa manageriala. Iata ca fara sa doreasca conducerea MEAT sustine in mod fatis politica actuala a guvernarii de a schimba fara respectarea legii conducerile actuale sau provizorii existente la nivelul tuturor societatilor/comapaniilor nationale la care statul este actionar unic sau majoritar.
Avand in vedere ca modalitatea de schimbare a conducerilor executive ale societatilor/companiilor nationale devine un sport national al actualului guvern, dar fara respectarea legislatiei aplicabile guvernantei corporatiste, situatie ce a inceput sa atraga atentia presei (a se vedea https://www.dcnews.ro/culoarea-politica-si-nepotismul-in-companiile-de-stat-cum-ocolesc-politicienii-ordonanta-lui-boc-badea-ar-trebui-sa-se-soldeze-cu-niste-parnaie_822635.html), in vederea prevenirii producerii unor disfunctii si situatii de antura a afecta major capacitatea de functionare a societatilor/companiilor nationale la care statul este actionar unic sau majoritar cu posibile efecte esentiale negative in situtia economico-financiara a statului, respectiv afectarea internationala a imaginii Romaniei si a increderii investitorilor strategici in domeniile economice in care statul are interes sa atraga resurse financiare semnificative si nu numai, apreciem ca este necesar ca autoritatile publice abilitate in aplicarea, verificarea si respectarea legislatiei nationale sa se implice activ in a stopa practicile actuale fara respectarea legii de catre cei in drept, in domeniul atragerii de resurse umane pentru conducerea executiva a societatilor/companiilor nationale la care statul este actionar unic sau majoritar.
Mentionam ca in data de 21.05.2021 printr-un articol de presa (https://www.incisivdeprahova.ro/2021/05/21/actiunile-lui-claudiu-nasui-ministrul-meat-ce-au-ca-efect-destabilizarea-uneia-dintre-putinele-companii-profitabile-lasate-la-ministerul-economiei-companie-ce-tine-de-siguranta-nationala/), atrageam atentia ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului asupra faptului ca membrii CA ai Salrom intentioneaza sa recruteze director general fara sa respecte legislatia incidenta activitatii respective. Dar acum vedem ca acesta sau cei care il consiliaza nu au intreprins masuri in consecinta, ci mai mult si-au asumat publicare respectivului anunt fara o minima verificare a conformitatii acestuia cu normele juridice aplicabile guvernantei corporatiste. Mai mult redactia ziarului “Incisiv de Prahova” a solicitat un punct de vedere fata de anuntul de recurtare al unui nou directorului general al Salrom, raspuns care contrar Legii nr.544/2001 privind accesul la informatiile de interes public nu a sosit, inca, la adresa redactiei noastre pentru o corecta informare a publicului.
Federația Sindicală Salroca si Confederația Sindicatelor Democratice din România au solicitat, prin adresa nr 2404/31.03.2021, o intrevedere cu ministrul MEAT dar Claudiu Nasui a incalcat legea dialogului social nr 62/2011 si a refuzat orice discutie.
Prin adresa nr 2426/04.06.2021, reprezentantii Federatiei Sindicale Salroca si ai Confederatiei Sindicatelor Democratice din Romania au solicitat o intrunire de urgenta cu Premierul Florin Citu pentru a interveni si stopa actiunile de destabilizare a Companiei Salrom intreprinse de ministrul #rezist (USR), Claudiu Nasui.
Conform celor scrise de catre ministrul Claudiu Nasui, inclusiv in informarea publica a ministerului postata pe site-ul oficial al MEAT http://www.economie.gov.ro/informare-de-presa-inlocuire-membrii-ca-al-societatii-nationale-a-sarii-s-a, nu rezulta ca unul din obiectivele Consiliului de Administratie al Salrom, numit provizoriu si acesta pe 4 luni, in baza OUG nr.109/2021, este de schimbare a noului director general numit provizoriu in data de 09.04.2021, deci ca atare aceste actiuni sunt de destabilizare si au contribuit si acestea la inflamarea sindicatelor.
Iata ca, Claudiu Nasui – ministrul #rezist MEAT – si noul CA Salrom atenteaza la siguranta nationala si dau cu flit Premierul Florin Citu si PNL-ului.


Fara a mai astepta intalnirea dintre sindicate si Florin Citu, CA Salrom a schimbat cu de la sine putere directorul general numit provizoriu la data de 09.04.2021, pe o perioada de 4 luni de zile.
Si, sa ne tinem bine sa nu cadem de pe scaune si/sau din picioare!
CA Salrom a schimbat directorul general al SC SALROM cu un membru din CA, o economista din privat.
Fara prea mari comentarii lasam cititorii sa discearna singuri pe ce expert au lasat rezistii o companie de stat ce tine de siguranta nationala si la ce firme „mari” din privat si-a „adunat” experienta „vasta” si competenta noul director general al SC SALROM SA, Prahoveanu Alina: SC Ofin Consulting SRL, SC Maple Heart Syrup SRL si Professional Women Network Romania, toate infiintate de aceasta „competenta”.
Somn usor SRI…
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2021/06/Alina-PRAHOVEANU_declaratie_avere_2021-inceput-de-mandat-martie-2021.pdf” title=”Alina PRAHOVEANU_declaratie_avere_2021-inceput de mandat martie 2021″]
Prin aceasta actiune a CA Salrom s-a declansat un conflict total cu sindicatele. Vom reveni. (Ec Adrian Radu).
Exclusiv
IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind reprezentații gratuite de la baluri mascate cu interlopi la promovări scandaloase, culminând acum cu o nouă „bijuterie” managerială. Cetățenii se întreabă, pe bună dreptate: mai există vreo urmă de decență sau profesionalism în acest spectacol al absurdului, sau ne îndreptăm cu toții spre desființarea întregii instituții? (aici), (aici), (aici, (aici), etc
De la postul de doi bani la tronul Comandantului: Rețeta succesului la IPJ Prahova!
În vreme ce poporul român tânjește după o Poliție competentă și incoruptibilă, la IPJ Prahova, sub bagheta „vizionară” a domnului Ginel Preda – eternul interimar și a maestrului „gonflabilelor” – se pregătește o nouă „lovitură” de proporții, gata să dinamiteze și ultimele firimituri de încredere. Potrivit unor informații incendiare obținute de Incisiv de Prahova, cea mai mare subunitate de poliție din județ riscă să cadă pe mâinile unui personaj de o școala, de o școală… post-comunistă, și anume, domnul Vîrlan Florin.
Un nume nou în galeria „perlelor” prahovene, Vîrlan Florin este un fost subofițer de la obscurul Post de Poliție Tișița, Vrancea, catapultat în rândul ofițerilor în 2015 printr-un „simulacru de examen” derulat, culmea ironiei, prin intermediul Școlii de Subofițeri de Poliție Câmpina. De parcă promovarea lui Marcel Bălan, polițistul care dansa pe mese cu hoții și apoi a ajuns adjunct la IPJ Prahova, nu era de ajuns, iată că Ginel Preda ne arată că are încă ași în mânecă. Anul trecut, în 2024, domnul Vîrlan a fost deja împuternicit și titularizat în funcția de adjunct al șefului Secției de Poliție nr. 1 Ploiești. Acum, țintește mai sus, mult mai sus, într-un avânt demn de un acrobat al birocrației – adjunct la POLIŢIA MUNICIPIULUI PLOIEŞTI.
„Sifonul” instituțional și „antreprenorii” în uniformă: Cine să-i mai „vâre” la IPJ Prahova?
Se pare că această ascensiune meteorică nu este deloc întâmplătoare. Surse din interiorul sistemului ne șoptesc că Vîrlan Florin ar fi unul dintre „sifoanele” preferate ale lui Ginel Preda. Nu e de mirare, având în vedere că Ginel l-a mai „plimbat” și pe la Serviciul Rutier Prahova, de unde, cu sârg și devotament, „transmitea informații despre șefi și colegi”. Un fel de „ureche” cu uniformă, mereu la datorie, dar nu pentru cetățean, ci pentru… alte interese. Ne întrebăm retoric, la fel ca în cazul conexiunilor dubioase ale lui Mirițescu cu controversatul Anastasescu, oare cât de transparente sunt aceste legături ombilicale?
Și, dacă tot vorbim de interese, rămâne întrebarea arzătoare: oare SIPI Prahova are cunoștință despre „veleitățile antreprenoriale” ale personajului Vîrlan Florin și, mai ales, ale socrului acestuia? Dar DGA Prahova? Știu oare aceste instituții că domnul Vîrlan, fostul șef de post „vopsit” ofițer „la apelul bocancilor”, este o fire conflictuală și un „reclamagiu” notoriu? Sau, așa cum spunea Sindicatul Diamantului, „analfabetismul funcțional și idioțenia fudulă” au cuprins toate palierele, lăsând loc liber pentru astfel de „cariere” spectaculoase?
Tupeul nemărginit: Cazul remorcii fantomă și accesul ilegal în Sistem!

Că tupeul este moneda forte la IPJ Prahova o demonstrează un episod savuros din august 2024, când, culmea ironiei, domnul Vîrlan Florin, pe când era încă la Rutieră, și-a etalat măiestria în arta reclamagiului. Folosindu-se de funcția sa (adică, probabil, de „accesul ilegal la sistemul informatic de serviciu în interes personal”), a reclamat un vecin din Cartierul Eden (din spatele Spitalului Județean Ploiești) pentru o biată remorcă parcată pe… drumul public. Detaliul picant? „Drumul” era, în fapt, doar pământ și pietriș, o stradă care nici măcar nu exista! Ce mai, o operațiune de anvergură, demnă de cele mai lăudabile realizări ale IPJ Prahova, precum „rezolvarea” cazului păpușii gonflabile!
Această „acțiune” palidă, demnă de un „Dorel de la IPJ Prahova” care se crede mai presus de deciziile ICCJ, contrastează izbitor cu ignorarea „bona M.A.I. hoțomane dovedite video” (aici) sau a altor cazuri reale de infracțiuni, așa cum am relatat în repetate rânduri la Incisiv de Prahova.
Așadar, dacă un astfel de individ, cu un trecut dubios, veleități de „sifon” și tupeu nemărginit, ajunge să managerieze o subunitate-cheie, înseamnă că poliția prahoveană nu mai are niciun profesionist, ofițer de carieră, care să ocupe o astfel de funcție. Poate că, în aceste condiții, reorganizarea ar trebui să dispună direct desființarea întregului inspectorat!
Prahova, noul Caracal al absurdității: O „circoitecă” fără sfârșit!
Este timpul să ne întrebăm serios: ce credibilitate mai are o instituție care promovează în funcții de conducere personaje de calibrul lui Marcel Bălan (cel care chefuia cu interlopi) și acum, pare-se, pe „sifonul” Vîrlan Florin, „ofițerul” cu „simulacru de examen” și veleități de „reclamagiu”? Am văzut cum IPJ Prahova a găzduit cu brațele deschise un „fals polițist” de meserie, Costin Oprea, care a operat din interior un an și jumătate, în timp ce se laudă cu prinderea a doi „falși polițiști” de carton. Am râs (amar!) cu episodul „mașina la vale” de la Vălenii de Munte (aici) și am plâns de indignare la auzul aberațiilor „Dorelului” care nu recunoaște deciziile ICCJ.
Concluzia lui Emil Pascaut de la Sindicatul Diamantului, preluată și susținută de Incisiv de Prahova, rămâne crunt de actuală: „Suntem pierduți, condamnați la un viitor sumbru din cauza acestei armate de troglodiți cocoțați în funcții care le depășesc cu mult capacitățile intelectuale.” Iar „circoiteca” continuă la IPJ Prahova, cu Ginel Preda și Marcel Bălan în rolurile principale, iar acum cu Vîrlan Florin pe post de „viitor speranță.”
Cine plătește pentru acest circ grotesc, pentru incompetența crasă și abuzurile perpetrate? Banii noștri, siguranța noastră, viitorul copiilor noștri! Prahova rămâne, din păcate, noul Caracal al bunului simț și al legii.
Incisiv de Prahova promite să rămână cu ochii pe acești „cascadori” ai legii, până când „generațiile distruse moral și falsificate intelectual” vor dispărea din funcțiile publice. Până atunci, dragi cetățeni, luați loc și bucurați-vă de spectacol! Deși, e mai degrabă o tragedie antică în cheie comică, la care suntem cu toții spectatori și, din păcate, victime. Vom reveni! (Cristina T.).
Exclusiv
Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!
Exclusiv
Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 16 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 4 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!


Radiografia unui sistem putred: De la „vagabonzi” la „psycho-KGB-iști”


