Connect with us

Featured

DOCUMENT. ”Țeapa” SIML! Cine plătește?

Publicat

pe

Continuăm astăzi campania ”NAȚIONAL” de demascare a modului în care au fost ”tocate” miliardele de euro alocate operațiunii de înzestrare a Armatei. Toate marile contracte nefiind scoase la licitație, ci încredințate direct unor companii americane, prin controversatul sistem, mai ales la nivelul Uniunii Europene, ”G2G”.

Înainte să voteze proiectul lui Ciucă, parlamentarii ar face bine să citească ”Raportul de evaluare”

Iar frustrarea structurilor contrainformative care au avertizat ”beneficiarii legali” este cu atât mai mare cu cât investițiile masive nu se regăsesc și în calitatea armamentului care a intrat în dotarea Armatei Române. Sau al celui care urmează să fie achiziționat pe bani grei, cum este și cazul sistemului SIML bazat pe racheta NSM. Iată însă că, de această dată cel puțin, Parlamentul are posibilitatea să voteze în cunoștință de cauză, ci nu doar în urma ”analizelor” fluturate de Ministerul Apărării Naționale. Astfel că publicăm un al doilea ”plic galben”, conținând ”Evaluarea proiectului de lege SIML”.

Totul este incert!

”1. Obiectivul proiectului de Lege este de a aproba realizarea unei capabilități, a cărei structură este definită strict din punct de vedere al compunerii și incert din punct de vedere al participării industriale. Totodată prin aprobarea solicitată la art.1 din proiectul de Lege este stabilit foarte clar cine asigură fondurile necesare obiectivelor, dar nu este prevăzut cine are obligația de a realiza această capabilitate( cine fundamentează, aprobă, verifică și justifică aceste achiziții). Concluzie : Adresabilitatea proiectului de Lege este incertă.

2. Aprobarea prin Lege a unei achiziții poate fi avută în vedere, dar aprobarea structurii și compoziției pachetului estimate a se achiziționa(descrisă în Anexa la proiectul de Lege) este improprie, având în vedere că așa cum reiese din Nota de fundamentare, la nivel național există limitări cu privire la operarea unor astfel de echipamente, iar pe timpul realizării achiziției sau ulterior realizării acesteia este posibilă constatarea necesității modificării și completării acestei structuri și compoziții, fapt pentru care va fi necesară o nouă lege în acest sens. Concluzie : Aprobarea prin Anexa la proiectul de Lege a structurii și compoziției capabilității SIML este o abordare greșită deoarece conduce la imposibilitatea ulterioară a modernizării și reconfigurării SIML;

3. Autorizarea achiziției de produse și servicii necesare constituirii unei facilități de mentenanță prin participare industrială nu se poate aproba atâta timp cât nu sunt identificate cel puțin următoarele elemente :

a. Definirea structurii responsabile care fundamentează necesitatea acestei achiziții;

b. În lipsa unor produse și/sau servicii clare care urmează a fi achiziționate este necesar să se stabilească cel puțin obiectivele acestei achiziții;

c. Natura cheltuielilor eligibile care pot fi decontate în cadrul achiziției în vederea justificării atingerii obiectivelor acestei achiziții;

d. Drepturile și responsabilitățile Ministerului Apărării Naționale și/sau Ministerului Economiei cu privire la acceptarea, justificarea și aprobarea efectuării de plăți către Guvernul SUA în vederea realizării participării industriale.

Concluzie : Facilitatea de mentenanță este nedefinită iar mecanismele descrise de proiectul de Lege nu stabilesc nicio responsabilitate în acest sens, cu excepția celei de a plăti.

4. Având în vedere compoziția SIML, astfel cum este descrisă în Anexa la proiectul de Lege, Guvernul SUA va contracta achiziția echipamentelor și prestarea serviciilor necesare realizării capabilității de la mai mulți producători/prestatori( echipamentele criptografice, platformele de transport, lansatoare de rachete, echipamente de comunicații, managementul achizițiilor, servicii de integrare, testare și certificare etc.). În aceste condiții, indicarea la art. 2 din proiectul de Lege a obligației realizării parificării industriale de către un singur producător al SIML, în condiția în care prin contractul de tip LOA se vor indica mai mulți furnizori echipamente și/sau prestatori de servicii va face imposibilă respectarea acestei prevederi. În acest sens este necesar ca prin proiectul de Lege să se indice acest producător sau să se clarifice producătorul căror echipamente și/sau servicii este avut în vedere. Concluzie : Noțiunea de producător al SIML este neclară iar mecanismele FMS nu permit identificarea acestuia.

5. În proiectul de Lege se prevede că facilitatea de mentenanță care va fi realizată la nivel național reprezintă în fapt un Centru de Mentenanță, astfel cum este stabilit prin Legea nr. 232/2016 – legea industriei de apărare. În aceste condiții prin proiectul de Lege este prevăzut ca selectarea acestui operator economic român – Centrul de Mentenanță- să se realizeze de către producătorul SIML, în condiții în care conform prevederilor art. 15, alin. 3 din Legea nr. 232/2016 aceste atribuții revin Ministerului Economiei ( să stabilească procedura de selecție a Centrului de Mentenanță), respectiv Guvernului României(să nominalizeze acest Centru). Concluzie : Selectarea de către producătorul SIML a operatorului economic român la care se va realiza facilitatea de mentenanță încalcă prevederile art. 25, alin 3 din Legea nr. 232/2016.

6. Angajarea și asumarea de către producătorul SIML a memorandumului de înțelegere, respectiv a contractului de participare industrială se poate realiza de către acesta numai după semnarea de către părțile implicate a unui TAA(Technical Agrement Asistance) – pentru accesul părților la informațiile producătorului SIML) și aprobarea acestuia de către Senatul SUA, respectiv după transmiterea de către Ministerul Apărării Naționale, în numele Guvernului României a unui document TPT(Third Party Transfer), care să fie aprobat de DOD (Department of Defance) și DOS(Department of State), pentru accesul Centrului de Mentenanță la informațiile furnizate de Guvernul SUA către Guvernul României ca urmare a achizițiilor din LOA. Documentul TAA poate fi semnat și transmis spre aprobare Senatului SUA chiar și în afara existenței unui acord de furnizare de tip LOA în vigoare, însă elaborarea și transmiterea spre aprobare a documentului TPT se poate realiza numai după obținerea în cadrul LOA a informațiilor de la Guvernul SUA. Perioadele de timp necesare semnării și aprobării celor două documente sunt relativ mari, putând ajunge până la doi ani pentru fiecare.În acest sens mecanismul descris prin proiectul de Lege ca semnarea contractului de tip LOA pentru achiziția produselor și serviciilor necesare constituirii Centrului de Mentenanță să fie amânată cu cel puțin 2-3 ani de la data semnării și/sau implementării contractului de tip LOA sau să conducă la asumarea de către Ministerul Apărării Naționale a cheltuielilor necesare facilității de mentenanță printr-un singur contract de tip LOA, pe baza unei valori estimate de producătorul SIML, care ulterior să fie fundamentată și asumată de către semnatarii memorandumului. Concluzie : Constituirea Centrului de Mentenanță la nivelul operatorului economic român se va putea realiza după livrarea produselor, într-un termen de cca. 2 ani.

7. Achiziția produselor și serviciilor necesare constiturii facilității de mentenanță se finanțează din bugetul MApN, în condițiile în care capabilitatea industrială se constituie la nivelul unui operator economic român. În situația schimbării profilului de activitate sau al falimentului,operatorul economic român are obligația de a transfera fără plată către Ministerul Apărărăii Națioanle activele existente la nivelul acestuia, destinate constituirii capabilității industriale. Menționarea în proiectul de Lege a mecanismului de transfer fără plată( nu de returnare) conduce la concluzia că produsele și serviciile care fac obiectul achiziției vor fi finanțate de la bugetul MApN, dar se vor înregistra în patrimoniul operatorului economic român. Indicarea unui astfel de mecanism reprezintă o formă de ajutor de stat mascată, care poate depăși limitele reglementărilor europene. Totodată, indicarea faptului că în cazul unui faliment al operatorului economic român se acordă întietate MApN la recuperarea unor creanțe, pentru care nu are drept de proprietate, poate conduce la încălcări ale Legii nr.85/2006. Concluzie : Neclaritatea mecanismului de transfer al proprietății din proiectul de Lege conduce la concluzia generării unui mecanism de ajutor de stat care poate face obiectul unui infrigement la nivelul Uniunii Europene.

8. Prin proiectul de Lege sunt propuse unele derogări de la Legea nr.500/2002 privind finanțele publice, referitoare la finanțarea de achiziții care nu intră în sfera de competență a celor care le semnează și/sau plătesc, respectiv cu privire la posibilitatea realizării unor virări și retrimestializări ale creditelor bugetare aprobate prin legile anuale. Prin mecanismele propuse se aduce atingere atât principiilor care stau la baza Legii nr.500/2002, dar se și crează unele mecanisme care vor avea impact asupra deficitului bugetar consolidat și/sau deficitului ESA, respectiv încălcări ale echilibrului bugetar convenit cu Uniunea Europeană și Fondul Monetar Internațional. Concluzie : Derogările propuse crează mecanisme periculoase de neasumare a responsabilității cheltuirii fondurilor publice, respectiv de încălcare a acordurilor semnate cu Uniunea Europeană și Fondul Monetar Internațional referitoare la deficitul bugetar și echilibrul bugetar”.

Exclusiv

Jilava, Mioveni – aceeași mizerie! Baroneasa Whatsapp și tunurile penitenciarelor românești

Publicat

pe

De

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plânge după Mioveni!

Cristina Teoroc, supranumită „baroneasa” de la Jilava – penitenciarul cu o reputație sinistră, „al morților subite” – a erupt pe grupul de WhatsApp al directorilor de penitenciare. Motivul? Schimbările de strategie ale noii conduceri ANP, care au îndrăznit să atingă sacrosanctele „aranjamente” ale vechii găști. Se pare că „baroneasa” își varsă nervii pentru că un anumit director Sabăreanu – un apropiat al familiei sale și partener de drum sindical al soțului – a fost „decapitat” de la Spitalul Penitenciar Mioveni de către noul director general, comisar-șef Bogdan Geo Burcu. (Conform informațiilor publicate inițial de FSANP și preluate de diverse surse media).

𝐌𝐚𝐢 𝐞 𝐜𝐢𝐧𝐞𝐯𝐚 𝐭𝐫𝐞𝐚𝐳 𝐥𝐚 𝐨𝐫𝐚 𝐚𝐬𝐭𝐚?

Urmare a deciziilor luate de conducerea Ministerului Justiției și a Administrației Naționale a Penitenciarelor de a curăța sistemul de diletanți și personaje cu fapte compromițătoare, iată că pe grupul directorilor din penitenciare a apărut doamna bibliotecară Cristina Teoroc, care joacă rolul de moralistă și dă lecții despre „corectitudine” și „dublu standard”. Toate acestea în timp ce conduce o unitate blindată de protecția sindicală a soțului și plină de probleme nerezolvate, în care controalele serioase nu calcă, în timp ce restul directorilor sunt scuturați la primul incident.
Și, ca tabloul să fie complet, din „tronul imunității sindicale” ni se spune că „sistemul nu știe stânga ce face dreapta”. Cam ca hoțul care strigă „prindeți hoțul”.
„Mai e cineva treaz la ora asta?!”
Așa ar fi trebuit să sune, de fapt, mesajul Baronesei de Jilava pe grupul directorilor, exact ca în clipurile rulate obsesiv de România TV, cu dezmăț, dansuri lascive și euforia bine-cunoscută a bibliotecarei.
Dar nu, n-a fost așa.
De data aceasta, Baroneasa a sărit la gâtul conducerii ANP, supărată că liderul de sindicat al soțului său a fost prins cu mâța-n sac: deconturi fictive de aproape 200.000 de lei pentru servicii medicale făcute de un medic care știa penitenciarul doar din poze.
Iar, colac peste pupăză, directorul vizat a recunoscut cu nonșalanță că „a greșit”, dar a reproșat inspectorilor că s-au mișcat prea repede și nu i-au lăsat timp să mușamalizeze „prostia”.”
Tunul de 200.000 de lei: Victimizare pe bani publici (aici), (aici), (aici), etc

Sabăreanu, cel îndepărtat din funcție, nu ar fi fost schimbat degeaba. Se vorbește tot mai insistent despre un tun de 200.000 de lei, orchestrat împreună cu dr. Costin Ștefan, consilierul bine-cunoscut al ministrului Sănătății, Alexandru Rafila, conform investigațiilor FSANP. Dar în loc să-și plece capul rușinat, Sabăreanu se victimizează: „Sindicatul schimbă directori prin reclamații!”. O victimizare clasică, desprinsă parcă din manualul infractorului bugetar de succes! Se pare că reacția promptă a Corpului de Control a stricat socotelile celor care sperau la o mușamalizare ca la carte.

De la pile și umbrele, la scaunul de director: Rețeta succesului în sistemul penitenciar

Sursele noastre sunt fără echivoc: Sabăreanu nu a ajuns în scaun prin merite sau competențe, ci prin protecție sindicală și sprijin politic. Un traseu tipic pentru mulți directori din sistemul penitenciar, unde pilele și umbrelele sunt mai importante decât rezultatele și munca cinstită. Oare cum ar reacționa ministrul Radu Marinescu dacă ar vedea cu ochii lui cum se fac numirile în sistem, dincolo de rapoartele cosmetizate?

Baronesele dau lecții de morală: Ipocrizie la nivel inalt

„Baroneasa” Teoroc, în timpul ăsta, dă lecții despre corectitudine și „dublu standard”, deși conduce un penitenciar, Jilava, care este un focar de probleme. Orice critică la adresa „baronesei” este imediat întâmpinată cu amenințări de proteste de către soțul sindicalist. Un adevărat scut familial împotriva oricărei forme de control sau responsabilizare!

Apel către Ministrul Justiției: Curățenie generală la Jilava și Mioveni!

Domnule ministru Radu Marinescu, vă îndemnăm să mergeți la Jilava nu doar în „vizită”, ci într-un control adevărat. Poate veți descoperi mai multe decât rapoartele cosmetizate și declarațiile sforăitoare de pe WhatsApp. E timpul să faceți curățenie în sistemul penitenciar, începând cu aceste două focare de corupție și incompetență!

Decență și gura mică!

Pentru doamna Cristina Teoroc și domnul Sabăreanu, mesajul nostru este simplu:

  • Baroneaso, mai puțină morală de doi bani și mai multă decență! Nu mai da lecții de corectitudine, când conduci un penitenciar cu probleme grave!
  • Sabăreane, gura mică! Ultimul om care ar putea da lecții despre integritate ești tu, cel acuzat de sifonarea banilor publici! (Cristina T.).
Citeste in continuare

Exclusiv

Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare

Publicat

pe

De

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la dezamăgirea și frustrarea tot mai mari resimțite de polițiștii tineri, mulți dintre ei dorind să părăsească sistemul din cauza presiunii, lipsei de sprijin, salarizării precare și a condițiilor de muncă improprii. Sindicatul dezvăluie un „caz real, problemă generală”, în care un polițist tânăr și-a exprimat dorința de a demisiona din cauza nemulțumirilor acumulate.

Stres, lipsă de sprijin și deficit de personal: Problemele majore ale polițiștilor

Potrivit Sindicatului Sidepol, principalele neajunsuri cu care se confruntă polițiștii sunt:

  • Stres psihic acumulat prin tot mai multe atribuții acordate.
  • Lipsa de sprijin din partea managerilor, adesea lipsiți de pregătirea necesară.
  • Lipsa resursei umane (peste 25.000 de angajați lipsă), un coleg fiind nevoit să lucreze pentru 3-4.
  • Salarizare incorectă și lipsa de predictibilitate a carierei, prin modificarea succesivă a legislației în defavoarea angajaților.
  • Condiții de muncă improprii.
  • Dotare precară și legislație care nu apără angajatul.

„Guvernul Bolojan nu face decât să adâncească criza”: Critici la adresa măsurilor guvernamentale

Sindicatul critică măsurile anunțate de Guvernul #Bolojan, care, în loc să îmbunătățească situația, „nu fac nimic altceva decât sa adâncească și mai mult criza din sistem”.

Cerințe concrete: Cariere predictibile, salarizare echitabilă și recunoașterea bolilor profesionale

Sindicatul Sidepol solicită măsuri imediate și concrete pentru îmbunătățirea situației polițiștilor:

  • Un cadru predictibil al carierei polițistului.
  • Salarizare echitabilă și motivantă.
  • Recunoașterea bolilor profesionale și sprijin real pentru sănătatea polițiștilor.
  • Suplimentarea resursei umane prin încadrări și școli adaptate nevoilor actuale.
  • Dotare modernă și eficientă.
  • Legislație care să apere angajatul în raport cu atribuțiile pe care le desfășoară.

„Polițiștii nu cer privilegii, ci doar respectul și condițiile minime”: Un apel la responsabilitate

Sindicatul subliniază că polițiștii nu cer privilegii, ci doar respectul și condițiile minime pentru a-și putea face datoria față de cetățeni și față de România. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Featured

Agresorul polițistului lovit cu o sticlă, arestat preventiv după 3 zile. Complicele, sub control judiciar

Publicat

pe

De

La trei zile de la incidentul în care un polițist a fost lovit în cap cu o sticlă, agresorul a fost arestat preventiv pentru 30 de zile, conform anunțului făcut de Sindicatul Europol. Magistrații Judecătoriei Reșița au admis propunerea procurorilor, luând în considerare gravitatea faptei și impactul acesteia asupra percepției publice.

Complicele, o femeie care a spart luneta autospecialei, sub control judiciar

În același dosar, o femeie, acuzată că a aruncat cu un bolovan și a spart luneta unei autospeciale de poliție, a fost plasată sub control judiciar.

Sindicatul Europol salută intervenția magistraților și critică pasivitatea inițială

Sindicatul Europol a salutat intervenția magistraților – procurori și judecători – care „au făcut dreptate în acest caz” și „au corectat pasivitatea manifestată în primele 72 de ore”. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv15 ore ago

Jilava, Mioveni – aceeași mizerie! Baroneasa Whatsapp și tunurile penitenciarelor românești

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plânge după Mioveni! Cristina Teoroc, supranumită „baroneasa” de la Jilava – penitenciarul cu o reputație...

Exclusiv15 ore ago

Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la dezamăgirea și frustrarea tot mai mari resimțite de polițiștii tineri,...

Exclusiv2 zile ago

Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare

Prahova în flăcări și beton armat: Când incompetența dansează pe ruine și corupția ne lasă cu ochii-n soare De la...

Exclusiv2 zile ago

Formularul de evaluare a riscului în violența domestică: Formalitate birocratică sau instrument real de protecție?

O analiză aprofundată a eficienței acestui instrument în contextul tragic al femicidului din România, realizată de Vitalie Josanu de la...

Exclusiv2 zile ago

Poliție în oglindă: 47 de „inspectori sanitari” pentru 120.000 de angajați — o farsă organizată

Când medicii fac și muncă de control, iar inspectorii… nu există în organigramă „Soluția” improvizată: 47 de cadre medicale, obligate...

Exclusiv3 zile ago

Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!

În România anului 2025, justiția imobiliară a devenit un spectacol grotesc, unde morții sunt victime sigure, iar cei vii se...

Exclusiv3 zile ago

Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?

Un cutremur anunțat: Ciuruitoarea revine, iar „Il Capo” tremură (doar un pic)? Zilele trecute, un fior rece a străbătut Ploieștiul,...

Exclusiv3 zile ago

Reducerea bugetului MAI, o lovitură pentru polițiști. Economii fictive, sporuri furate și finanțări discutabile

Emil Păscuț de la Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă cu privire la reducerea bugetului Ministerului Afacerilor Interne (MAI)...

Exclusiv4 zile ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici), ...

Exclusiv4 zile ago

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!” „Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!...

Exclusiv4 zile ago

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv4 zile ago

Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!

România, colonie penală cu gust de Coca-Cola: O afacere murdară, unde apa de canal e la modă, iar politicienii locali...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!

Când pușcăria devine groapa de gunoi a incompetenței Penitenciarul Ploiești, sub conducerea eternului împuternicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusiv5 zile ago

Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declarațiile publice ale...

Exclusiv5 zile ago

Salvare pe ultima sută de metri: Polițiștii angajați în 2022 rămân în sistem încă un an datorită unei ordonanțe de urgență

Sindicatul Europol dezvăluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de polițiști gata formați, angajați pe perioadă determinată. Zeci de...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv