Exclusiv
Stimate Domnule senator Iulian Dumitrescu!/Acea conferinta de presa de pe acoperisul primariei a reprezentat o incalcare a legii de catre apostolii dreptatii prahovene!
Aceasta ar fi scrisoarea deschisa numarul doi, fara a vrea sa ma simt intr-o competitie cu ilustrul Eminescu la numarul lor !
Dupa cum cred ca ati aflat pana acum de la apropiatii dumneavoastra ( nu am pretentia sa ma cititi pe Facebock caci am si eu limitele mele ), am o neliniste legata de formele legale in baza carora ati avut acces pe acoperisul Primariei Ploiesti pentru a lansa la apa alianta incheiata de partidul pe care il conduceti cu mai micii, dar datatorii de sperante judetene, aliati pe care vi i-ati facut.
In prima mea misiva am evocat faptul ca legalmente nu era posibil ca o conferinta de presa cu caracter eminamente politic sa aiba loc in ( pe ) sediul primariei dat fiind faptul ca aceasta cladire este destinata exclusiv activitatilor administrative, asa cum rezulta din contractul incheiat cu OMV.
Pentru acest fapt, am solicitat domnului primar Dobre, subordonatul dumneavoastra pe linie de partid liberal, sa ne puna la dispozitie, noua, consilierilor locali, documentele aferente nefericitei locatiuni. Insa, ca prin minune, coloanele cetatii au fost cuprinse de liniste, niciun raspuns nefiind primit pana la acest moment. Si, retineti ca au trecut mai mult de 30 de zile de la data solicitarii, termenul legal fiind expirat desi, in opinia mea, acesta trebuia sa fie mult mai scurt.
V-am solicitat si dumneavoastra sprijinul dar, se pare ca preocupat de treburile campaniei electorale in care trebuie sa ucideti tot ce misca politic in jurul dumneavoastra, aruncand cu vitriol si ponegrind la gramada oameni pe care nu-i cunoasteti, nefiind printre noi, prahovenii, de vreo cateva zeci de ani, ati omis sa imi raspundeti.
Am mers mai departe, cu rabdare, si l-am intrebat pe cel care trebuia sa va dea acceptul, directorul cladirii primariei, si mi-a comunicat in mod public ca nu vi l-a dat si ca nu stie ca cineva sa va fi incuvintat desfasurarea conferintei de presa.
Eu, unul, sunt sigur ca s-a incalcat legea. De catre primarul Dobre, de PNL, de USR-ul cel neprihanit si de pacatosi mancator. Daca la PNL nu aveam asteptari ( si stiu ce spun ), ma mira ca fetele mari de la USR au fost de acord sa va insotesca in aceasta operatiune pe care o apreciez ca fiind in afara legii, pervertindu-se si dedulcindu-se la foloase.
S-ar putea sa gresesc sau poate nu !
Tocmai de aceea, in numele unei singure cafele baute impreuna de noi odata, va rog, stimate domn, sa imi dovediti ca ma insel si ca dumneavoastra ati avut permisiunea legala de a tine conferinta de presa pe acoperisul primariei si ca ati platit ploiestenilor pentru asta ! Doi bani, atat ! Cei din primarie sunt prea lasi sa recunoasca greselile facute.
Iar dupa ce imi veti fi dovedit acest lucru, vreau sa va asigur, stimate domn, ca veti primi scuzele mele publice, daca am gresit !
Pana atunci, imi permit sa afirm ca acea conferinta de presa de pe acoperisul primariei a reprezentat o incalcare a legii de catre apostolii dreptatii prahovene! De catre cei care declarau ca domnia legii este nenegociabila. Bine, nu pentru ei! Dupa mine, lucrurile stau exact invers, legea fiind incalcata ! Gresesc, domnule senator?
Cu stima,
Av Sorin George Botez
Consilier local PSD Ploiest
Exclusiv
Emil Pascut despre impactul prostiei în funcții decizionale și controversele OUG 59/2017
Exclusiv
Stațiunea Căciulata – Locul ideal pentru tratament și recuperare
Căciulata, parte a binecunoscutei stațiuni Călimănești-Căciulata, este una dintre cele mai apreciate destinații balneare din România, cunoscută pentru apele sale termale cu proprietăți curative. Situată într-un cadru natural deosebit, în Valea Oltului, Căciulata atrage turiști care doresc să beneficieze de tratamente balneare eficiente, menite să amelioreze diferite afecțiuni și să ofere o stare generală de bine.
Beneficiile tratamentelor balneare din Căciulata
Stațiunea este renumită pentru apele sale minerale și termale, bogate în sulf, calciu, magneziu și alte minerale esențiale, fiind recomandate pentru o gamă variată de afecțiuni. Aceste ape sunt utilizate în tratamente destinate afecțiunilor reumatice, dermatologice, respiratorii și circulatorii.
Printre cele mai frecvente probleme tratate în Căciulata se numără bolile reumatismale, unde băile în ape termale contribuie la reducerea durerilor și inflamațiilor, dar și la creșterea mobilității articulațiilor. Apele minerale din stațiune sunt, de asemenea, eficiente în tratarea afecțiunilor respiratorii, datorită proprietăților lor benefice asupra căilor respiratorii, iar cei care suferă de afecțiuni dermatologice pot beneficia de efectele regeneratoare ale apelor sulfuroase.
Proceduri și tratamente disponibile
În cadrul bazei de tratament din Căciulata, turiștii au acces la o varietate de proceduri, inclusiv băi termale, împachetări cu nămol, hidroterapie, electroterapie și masaj terapeutic. Aceste tratamente sunt aplicate sub supravegherea unor specialiști și sunt adaptate nevoilor fiecărui pacient.
Băile termale sunt recunoscute pentru efectul lor detoxifiant, ajutând la eliminarea toxinelor din corp și la stimularea circulației sanguine. Împachetările cu nămol au efect antiinflamator și calmant, fiind utilizate pentru afecțiuni musculare și articulare. Electroterapia și hidroterapia completează gama de tratamente, stimulând refacerea organismului și contribuind la recuperarea generală a pacienților.
Atmosfera și natura din Căciulata
Căciulata se bucură de un amplasament deosebit, fiind înconjurată de peisaje montane care aduc un plus de liniște și aer curat. Stațiunea este frecventată de persoanele care suferă de afecțiuni respiratorii datorită aerului pur, bogat în ioni negativi, specific zonei montane. Pe lângă beneficiile medicale, Căciulata este un loc unde turiștii se pot bucura de plimbări relaxante în natură sau pot explora atracțiile din apropiere, cum ar fi Mănăstirea Cozia sau Cheile Lotrișorului.
Diversitatea opțiunilor de tratament
Stațiunea Căciulata oferă o gamă largă de pachete de tratament, care variază în funcție de afecțiunile fiecărui pacient și de durata sejurului. De la tratamente intensive pentru afecțiuni cronice la programe de prevenție sau relaxare, fiecare vizitator poate beneficia de o soluție personalizată.
Astfel, Căciulata rămâne o destinație ideală pentru cei care caută tratamente naturale, dovedite științific, într-un cadru plăcut, cu facilități balneare moderne. Stațiunea este locul perfect pentru recuperare și menținerea stării de sănătate, iar vizitatorii revin adesea pentru a profita de beneficiile continue ale apelor sale curative.
Exclusiv
Ipocrizia lui Ciolacu: oferte controversate pentru marea industrie
Introducere
Iata ca avem noi informatii cu privire la o posibila aplicare a viitoarei scheme de ajutor de stat de 1,25 de miliarde de lei pentru 15 companii care implementeaza investitii in productia de materii prime industriale (tevi, profile, bare, aluminiu, cupru etc.), promisa de catre candidatul la alegerile prezidentiale din acest an, premierul Marcel Ciolacu, prin “Program de Sprijin pentru Marea industrie din Romania – metalurgie, siderurgie si industria chimica”[1].
Beneficiarii schemei de ajutor
Din investigatiile noastre jurnalistice una dintre beneficiarele schemei de ajutor de stat ar putea fi firma “Eco Wind Power” SRL, cu sediul in Bucuresti, sect.1, str. Gheorghe Bratianu nr.36, J/40/17312/2007, avand ca asociati pe nimeni altii decat renumitii: Dorin Umbrarescu, Mirela Umbrarescu, Alexandru – Teodor Umbrarescu si Petru – Razvan Umbrarescu.
Extinderea activităților
Interesant este ca prin AGA a SC “Eco Wind Power” SRL din data de 14.02.2024 s-a decis infiintarea unui punct de lucru al societatii in jud. Caras – Severin, oras Otelu Rosu, str.22 Decembrie nr.7A, precum si suplimentarea activitatilor firmei cu o noua activitate si anume “productia de metale feroase sub forme primare si de feroaliaje” – cod 2410.
Întrebări cu privire la inițiativele lui Umbrarescu
Oare ce o fi determinat modificarile fulminante anterior precizate si care se pare ca merg in directia strategica a politicii PSD in Guvernul Romaniei, initiata de cu totul intamplator de Marcel Ciolacu si Radu Oprea, in vara anului acesta.
Oare ce premonotie o fi avut Dorinel Umbrarescu sa initieze activitati economice in domeniul productiei de materii prime industriale prin firma “Eco Wind Power” srl ?[2]
Pai o sa incercam noi sa luminam cititorii nostri si nu numai, sens in care va prezentam mai jos urmatoarele;
Istoricul problematic al Laminorului Danube Metallurgical Enterprise
- Otelaria si laminorul de la Otelul Rosu cu o vechime de peste 200 de ani, se afla in inactivitate de peste 11 ani, iar in prima parte a anului trecut (2023) o instanta specializata in drept comercial a admis ca societatea Laminorul Danube Mettallurgical Enterprise SRL (LDME), proprietara oteleriei si laminorului de la Otelul Rosu, sa intre in insolventa, ca urmare a faptului ca nu si-a mai putut achita datoriile catre stat.;[3]
- In fapt Laminorul Danube Metallurgical Enterprise SRL (LDME) a incheiat in data de 07.09 2020 un Contract de cesiune a creantelor bugetare nr.1 cu creditorul bugetar Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, din cadrul ANAF, iar in baza art.264, indice1, din Legea nr.207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala, cesionarul LDME se obliga sa plateasca pretul cesiunii in cuantum de 144.316 lei. Astfel, prin contractul in cauza cesionarul LDME se obliga fata de ANAF sa plateasca creanta achizitionata in 6 transe esalonate pana in anul 2023, cu dobanda aferenta ratei stabilite, astfel:
- In 15.09.2020 – 515.200 lei;
- In 15.02.2021 – 805.900 lei;
- In 15.08.2021 – 10.149.800 lei;
- In 15.02.2022 – 10.499.400 lei;
- In 15.08.2022 – 10.843.300 lei;
- In 15.02.2023 – 45.330.716 lei.
- Oferte de cesiune a creanțelor
- Urmare a incapacitatii de plata si a intrarii in insolventa generala a societatii LDME in data de 23.02.2023, prin procedura inregistrata la Tribunalul Caras – Severin, in dosarul nr.1053/115/2023, constatam cu surprindere ca firma lui Umbrarescu & Co, “Eco Wind Power” SRL, din neant, apare cu o oferta (scrisoare de intentie) de cesionare a noilor creante certe, lichide, si exigibile, detinute de catre Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili – DGAMC, din cadrul ANAF, asupra LDME, in cuantum de 756.937 lei[4], adresata in data de 08.08.2023 catre AJFP Caras – Severin, in atentia sef administratie Cozma Doru Constantin, catre ANAF, presedinte Nicoleta Mioara Carciumaru si catre CITR – Ilfov, in atentia administrator judiciar Florin Constantin;
-
Proceduri defectuoase
- Prin scrisoare de intentie sus rubricata, inregistrata in data de 16.08.2023 la nivelul DGRFP Timisoara, AJFP Caras – Severin, societatea “Eco Wind Power” SRL transmitea autoritatilor in drept “intentia ferma de a achizitiona creanta detinuta” de catre filiala locala a ANAF anterior amintita asupra societatii LDME, “impreuna cu toate garantiile si accesoriile asociate respectivei creante, la valoarea nominala, 756.937,00 lei, cu plata acesteia in termenul si conditiile ce urmeaza a fi agreate de comun acord de catre parti, conform Ordinului nr.942/2019[5] privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei”;
Din analiza prevederilor Ordinului ANAF nr.942/2019 aflat in vigoare la data solicitarii firmei in cauza nu rezulta existenta emiterii vreunei scrisori de intentie pentru cesionarea unor creante de catre terti interesati, cu atat mai mult cu cat o “procedura de cesiune a creantelor bugetare poate fi initiata de creditorul bugetar, respectiv organul fiscal central, care s-a inscris in tabelul definitiv de creante cu creante bugetare, denumit in continuare organ fiscal”.
De altfel “procedura privind demararea selectiei cesionarului se realizeaza de catre organul fiscal, prin serviciul/biroul juridic, prin publicarea unui anunt privind invitatia de participare la procedura competitiva organizată in vederea cesiunii creantelor bugetare, pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la ordin”.
Deci se poate observa ca termenii procedurali ai Ordinului sus amintit sunt inversati de interesele firmei familiei Umbrarescu prin transmiterea scrisorii de intentie anterior rubricata.
- Mai mult administratorul SC “Eco Wind Power” SRL, doamna Nunu Alina, informa oficialitatile solicitate prin “scrisoarea de intentie” in cauza, ca subscrisa are ca principala intentie, printre alte multe obiective, de “a reduce pasivul debitoarei si a repune in functiune activitatea Otelariei Combinatului Siderurgic de la otelul Rosu”, asigurandu-se astfel asigurarea unui “real interes public susceptibil sa rezolve problemele locale/nationale”, printre care se poate enumera si “detinerea unei capacitati nationale de productie a materialelor feroase ce va permite un control asupra costurilor de productie, evitand astfel fluctuatiile pietei globale generate de pandemii, razboaie sau alti factori externi cu care sectorul metalurgic national se confrunta.”;
- La finalul documentului sus amintit firma cesionara solicita celor in drept din ANAF sa binevoiasca “a lua legatura cu reprezentantul nostru, indicat mai jos, pentru a demara procedura de cesiune a creantei bugetare conform Ordinului nr.942/2019..”
-
Schimbări legislative controversate
- Ulterior acestei adrese de prezentare a intentiei de cesionare a creantelor detinute de catre ANAF asupra LDME, in mod surprinzator se emite Ordinul ANAF nr. 1940/27.11.2023, sub semnatura presedintelui Nicoleta – Mioara Carciumaru, prin care se abroga Ordinul ANAF nr.942/1019, act normativ ce intra in vigoare la data publicarii in MoF, respectiv in 11.12.2023.
- Prin noul Ordin nr. 1940/27.11.2023 apar schimbari normative substantiale fata de cel abrogat si care a stat la baza ofertei firmei “Eco Wind Power” SRL, din luna august 2023, ce ridica o serie de intrebari, in special pentru autoritatile publice cu rol de control si protectie a intereselor economice nationale. Schimbarile esentiale sunt in ceea ce priveste “Procedura privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei”, anexa nr.1 la Ordinul sus rubricat. Astfel, la Cap1, Dispozitii generale, art. 3 apar urmatoarele noi prevederi:
“Cesiunea creanţelor bugetare datorate se realizează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
- a) preţul cesiunii ofertat acoperă cel puţin 50% din prețul de pornire a cesiunii;
- b) plata preţului cesiunii se realizează integral sau într-o perioadă de maximum 3 ani de la data încheierii contractului de cesiune a creanțelor bugetare, astfel:
b1) integral, până la data încheierii contractului de cesiune a creanțelor bugetare;
b2) integral, în termen de 30 de zile inclusiv, de la data încheierii contractului decesiune a creanțelor bugetare, cu constituire de garanții, care să acopere prețul cesiunii;
b3) în maximum 3 ani de la data încheierii contractului de cesiune a creanțelor bugetare, cu constituire de garanții, care să acopere atât prețul cesiunii, cât și valoarea dobânzilor aferente acestuia, calculate potrivit legii (…)”
Noutatea modificarii este aceea ca nu se mai impune cesionarilor plata prevazuta prin forma abrogata a Ordinului nr.942/2019, si anume:
- ca “pretul cesiunii” sa fi “cel putin egal cu valoarea creantelor bugetare” (si nu cu cel putin 50% din pretul de pornire a cesiunii), asigurându-se, astfel, “recuperarea integrală a creanțelor bugetare înscrise în tabelul definitiv de creanțe”;
- iar “cesionarul justifica un interes public in vederea cesionarii creantei”.
In drept, “smecheria” introdusa prin Ordinul nr. 1940/27.11.2023, prin care preţul cesiunii ofertat acoperă cel puţin 50% din prețul de pornire a cesiunii, nu corespunde nici cu prevederile stipulate prin Legea nr. 113 din 8 iulie 2020 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/2018[6] pentru modificarea și completarea unor acte normative in domeniul insolventei si a altor acte normative, respectiv “pct.19 La articolul VII punctul 2, alineatele (1), (2) și (3) ale articolul 264^1 (din Legea nr.207/2015 privind codul de procedura fiscala) se modifică și vor avea următorul cuprins:
(1) Creditorul bugetar poate cesiona creanțele bugetare datorate de debitorii aflați în procedura insolvenței.
(2) Dacă până la data stabilită în anunțul publicitar nu se înregistrează decât o singură ofertă, prețul și celelalte clauze ale contractului de cesiune se stabilesc prin negociere directă. În situația în care există mai mulți ofertanți, cesiunea de creanță se va realiza ca urmare a unei proceduri competitive organizate de către creditorul bugetar bazate pe criteriul celui mai mare preț al cesiunii oferit și pe al celui mai scurt termen de plată a prețului cesiunii.
(3) În situația în care plata prețului cesiunii se face într-o perioadă mai mare de 30 de zile de la data încheierii contractului de cesiune, se datorează dobânzi sau majorări de întârziere, după caz, potrivit prezentului cod. Nivelul majorării de întârziere este de 0,5% pe lună sau pe fracțiune de lună, după caz.
In concluzie presedintele ANAF a modificat termenii cesionarii creantelor bugetare de catre creditorul bugetar in favoarea unor terte parti interesate in astfel de tranzactii financiare, respectiv in cazul sus expus in favoarea firmei “Eco Wind Power” SRL, societate care in primele zile ale anului 2024 a depus o noua oferta dar, “total intamplator”, cu alte date financiare, respectiv o oferta reprezentand cu putin peste 50% din cuantumului creantelor bugetare datorate de debitorul LDME catre ANAF, anterior amintite.
Intrucat oferta depusa a fost singura inregistrata la nivelul ANAF local, evident cu “totul intamplator” (unele guri rele spun ca in fapt nu s-au respectat cerintele de anuntare a invitatiei de participare la procedura competitiva organizata in vederea cesiunii creantelor bugetare), s-a decis incheierea Contractului nr.826/16.022024 de cesiune a creantelor bugetare, intre creditorul bugetar Serviciul Fisacl Orasenesc Otelu Rosu, reprezentat prin Obrejean Florinel, in calitate de cedent si, SC “Eco Wind Power” SRL, cu domiciliul fiscal in localitatea Otelu Rosu, strada 22 Decembrie 1989, nr.7A, prin imputernicit Alexandru Umbrarescu, in calitate de cesionar.
Conform art.3 al Contractului anterior referit cesionarul a platit pretul cesiunii in cuantum de 63.000.000 lei, prin documentul de plata nr.10 din data de 15.02.2024, fara alte obligatii conform normelor legale in vigoare.
Deci printr-o inginerie normativa cesionarul “Eco Wind Power” SRL[7] a platit in fapt doar 50,78 % din valoarea stabilita a creantei bugetare de 124.071.654 lei la data incheierii contractului de cesiune.
In final ne intrebam cum a fost posibil ca statul prin ANAF sa piarda o suma importanta de resurse financiare si sa nu valorifice cat mai eficient creantele bugetare detinute.
Concluzie:
Sa speram ca autoritatile in drept (Curtea de Conturi, Corpul de Control al Prim – Ministrului, Ministerul Finantelor, Ministerul Public etc.) se vor autosesiza pe subiectul sus enuntat in vederea verificarii corectitudinii tranzactiei financiare realizate la nivelul administratiei fiscale locale si centrale. (Cristina T.).
Foto: Anchetatorii.ro
[1] https://www.incisivdeprahova.ro/2024/09/30/ipocrizia-programului-de-sprijin-pentru-marea-industrie-din-romania-ipocrizia-lui-ciolacu-ii/
[2] https://economedia.ro/cine-sunt-companiile-care-primesc-ajutor-de-stat-de-la-ministerul-economiei-prin-schema-pentru-industria-prelucratoare-de-la-familia-regelui-asfaltului-dorinel-umbrarescu-pana-la-p.html
[3] https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/foto-siderurgia-istorica-de-la-otelu-rosu-detinuta-anterior-de-rusii-de-la-mechel-reintra-in-insolventa-dupa-10-ani-de-aceasta-data-sub-control-moldo-polonez-21212510
[4] Astfel cum apare in “Tabelul preliminar actualizat al creantelor impotriva debitoarei Laminorul Danube Mettallurgical Entrepise SRL”, publicat in Buletinul Procedurilor de Insolventa nr.12767/04.08.2023.
[5] https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/OPANAF_942_2019.pdf
[6] https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/227684
[7] https://www.capital.ro/combinatul-siderurgic-de-la-otelu-rosu-a-fost-cumparat-de-dorinel-umbrarescu-cu-12-milioane-de-euro.html
-
Exclusivacum 4 zile
Corupție instituționalizată la IJP Prahova: Mirițescu și rețeaua de influență
-
Exclusivacum 2 zile
Controversa imobiliară privind Familiile Nichita și Lupu: De la un accident tragic la tranzacții frauduloase/Cazul White Tower
-
Exclusivacum 4 zile
Administrație cu oameni de „valoare” la Primăria Comunei Colceag
-
Exclusivacum 2 zile
Familia Albu: o călătorie controversată de la scrutinul public la beneficii mănoase în Ploiești
-
Exclusivacum 4 zile
Corupția în IPJ Prahova: O rețea de ilegalități afectează afacerile locale (V)
-
Exclusivacum o zi
Primarul care a părăsit Cătina cu ghivecele și pietrele în brațe: o poveste de alegeri și controverse
-
Exclusivacum o zi
Fraude imobiliare în România: Scandalurile Nordis și White Tower dezvăluie un sistem corupt
-
Exclusivacum 2 zile
Colaborarea între victime și abuzatori – O problemă persistenta în rândul polițiștilor din MAI