Actualitate
Mega-sondaj european: romanii iubesc UE si pe Merkel, dar il urasc pe Soros

(PRELUARE INPOLITICS.RO):
Cu doar cîteva zile înaintea alegerilor europene, ieri, a fost dat publicității un foarte spectaculos mega-sondaj european realizat în 28 de țări ale UE plus Ucraina și cîteva țări balcanice ne-membre UE. Sondajul, comandat de Institutul de Studii Politice Szazadveg, susținut de guvernul Ungariei, a fost efectuat timp de trei luni pe 35.000 de respondenți și scoate la lumină informații extrem de interesante. Cum ar fi cea că Merkel e mult mai iubită în România decît în țara natală. Să ne mai mirăm că s-a simțit așa bine la Sibiu?
Sondajul prezintă o Românie destul de îngîndurată cînd vine vorba de direcția spre care se îndreaptă țara: doar 27% cred că ea e bună sau foarte bună, la egalitate cu grecii, dar peste francezi, spanioli sau slovaci. Campioana optimismului, 72%, e Luxemburg, urmată de Albania, 65%. Oarecum explicabil, în cazul albanezilor: mai rău decît a fost nu are cum să fie. Nici Germania, 30%, ori Marea Britanie, 31%, nu dau pe afară de optimism.
Ceva mai optimiști sunt românii cînd sunt întrebați cum cred că vor trăi copiii lor. 37% cred că o vor duce mai bine, în timp ce pesimiștii clasamentului sunt, culmea, cele mai dezvoltate state: Germania, Olanda, Franța, Italia, Spania, Belgia ori Austria, cu procente de la 7 la 15%. Campioanele optimismului sunt Kosovo, Ucraina și Albania, cu procente între 57 și 72%.
La întrebarea cît de mult o apreciază pe Angela Merkel, românii sunt foarte generoși: 49% o văd în culori roz, în timp ce doar 40% dintre germani fac asta, 38% dintre austrieci, iar Italia, Marea Britanie, Polonia, Ungaria, Bulgaria, Cehia ori Grecia să nu o vadă în ochi: procente între 19 și 35%.
Cele mai mari Merkelovers sunt Kosovo, Ucraina, Albania, Luxemburg ori Macedonia, cu procente de simpatie între 65 și 80%. În orice caz, numărul statelor UE în care Merkel are o cotă de pste 50% e de numai 6.
Nici Emmanuel Macron nu stă prea rău în ochii românilor: cota de simpatie e de 39%, față de numai 20% în Franța. Nemo profeta in patria sua. Pe Macron îl mai simpatizează 16% dintre britanici, 19% dintre italieni, 20% dintre spanioli.
Bomba vine din Germania: Macron are doar un procent de simpatie mai puțin decît Merkel, adică 39%. Singura țară care îl iubește pe Macron mai mult decît România și Germania e Lituania, cu 40%.
Nu la fel de bine stă, însă, miliardarul George Soros, un soi de oaie neagră a Europei.
Dacă 14% dintre români au o părere bună despre filantropul evreu, de la francezi ia doar 4%, de la greci 5%, de la danezi 6%, de la germani, spanioli și britanici 7%, de la olandezi, italieni și portughezi 8%, de la suedezi 9%, iar de la unguri 15%. Cele mai calde sentimente le deșteaptă magnatul în Ucraina, 27% și Muntenegru, 24%.
Sondajul mai relevă că 70% dintre români au o opinie favorabilă despre UE, simpatia noastră fiind depășită doar de a Luxemburgului, Macedoniei, Lituaniei, Muntenegrului și a Maltei.
Cele mai puțin entuziasmate țări sunt, în afară de Marea Britanie, desigur, Franța, Italia, Belgia, Danemarca, Olanda, Grecia ori Cehia, cu procente între 33 și 42%.
Și există și o întrebare-cheie: cum ați vota dacă s-ar pune problema ieșirii țării dvs din UE?
Aici, românii ar vota pentru rămînere în proporție de 84%, unul dintre cele mai mari scoruri, întrecut doar de unguri, maltezi și luxemburghezi. Candidați la un nou Brexit par să fie cehii, francezii, italienii, danezii, suedezii, finlandezii și grecii, cu dorințe de a rămîne variind între 51 și 64%, cee ce lasă loc pentru optimism, totuși. Singura țară care continuă să fie sub 50% în privința dorinței de a fi în UE e Marea Britanie, 49%.
Românii consideră, totodată, în proporție de 71% că UE face treabă bună și foarte bună în direcția prosperității economice, de 37% în problema imigranților, de 65% în problema combaterii terorismului. 85% dintre românii cred, totuși, că UE ar trebui să facă mai mult pentru protejarea frontierelor.
57% dintre români consideră că rezolvarea problemelor economice ar trebui să fie apanajul UE, în timp ce 39% cred că ele ar trebui rezolvate prin decizia națională. La germani, procentele sunt de 51% la 42% , la francezi de 54% la 34% integrare, la britanici de 60% la 27%, la suedezi de 61% la 27%, cehii cu 67% și finlandezii, cu 64% fiind campionii autonomiei.
Problema imigrației ar trebui, în opinia românilor, să fie în răspunderea noastră în măsură în care ne privește, pentru 57% dintre respondenți, în timp ce 36% cred că ar trebui lăsată pe seama UE.
În schimb, stabilirea prețurilor la servicii și utilități ar trebui reglementată de UE, cred 54% dintre români, în timp ce 40% o consideră o problemă domestică.
O întrebare interesantă e dacă e bine ca UE să aibă o mai mare putere de decizie asupra națiunilor: 42% dintre români spun că da, 44% că nu. Cu excepția Spaniei și a Luxemburgului, toate statele UE se opun unei influențe mai mari a UE față de statele membre, cei mai mari opozanți, culmea, nefiind britanicii, ci finlandezii și cehii.
La întrebarea dacă mai crede că UE va mai exista peste 10 ani, 66% dintre români spun că da, față de 19% nu. Cei mai pesimiști sunt sîrbii, britanicii și cehii, de la 34-46%.
În privința admiterii Turciei în UE, românii sunt favorabili 45% față de 42% împotrivă, cei mai mari opozanți ai admiterii fiind germanii, francezii, olandezii, austriecii, finlandezii, danezii ori grecii.
În cazul Ucrainei, românii o susțin cu 58% la 27%, opozanții majori fiind aceiași din cazul Turciei.
Cea mai mare susținere o au din partea noastră sîrbii, 69% la 16%, în timp ce kosovarii nu vor asta în proporție de 73% la 21%.
Sondajul conține nenumărate alte date, pe care spațiul nu ne permite să le reproducem.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
Actualitate
Generalul Kenneth Wilsbach, ales de Donald Trump pentru a conduce Forțele Aeriene ale SUA, pe fondul controverselor și al tensiunilor cu China

Într-o decizie surprinzătoare, președintele Donald Trump l-a selectat oficial pe generalul Kenneth Wilsbach pentru a ocupa funcția de șef de Stat Major al Forțelor Aeriene, conform unei notificări transmise Congresului. Anunțul vine după o perioadă de incertitudine marcată de dezbateri intense și campanii neobișnuite în cadrul comunității aviatice.
O nominalizare atipică, presărată cu obstacole
Breaking Defense a raportat în premieră, pe 26 septembrie, că Wilsbach era alegerea lui Trump pentru a-l înlocui pe generalul David Allvin, care a anunțat neașteptat luna trecută că se va retrage din funcția de ofițer uniformat de rang înalt al serviciului în noiembrie, la jumătatea mandatului său de patru ani.
Drumul lui Wilsbach spre funcția de șef de stat major a fost unul neobișnuit, comparativ cu procesul tipic de nominalizare birocratică. Totul a început când a demisionat din funcția de șef al Comandamentului de Luptă Aeriană în august. Generalul cu patru stele a anunțat la momentul respectiv că intenționează să se pensioneze, însă, când Allvin și-a anunțat plecarea câteva zile mai târziu, Wilsbach a apărut ulterior ca favorit pentru acest post.
Controverse legate de politicile DEI și o campanie inedită
Candidatura generalului a părut apoi blocată după ce conturi de social media au denunțat declarațiile anterioare ale lui Wilsbach privind diversitatea, echitatea și incluziunea (DEI), susținând în schimb pe șeful Comandamentului de Grevă Globală al Forțelor Aeriene, generalul Thomas Bussiere, pentru funcția de conducere a serviciului. Bussiere fusese anterior ales să ocupe funcția de viceșef al Forțelor Aeriene, dar Aviation Week a raportat că nominalizarea sa a fost retrasă.
Această campanie fără precedent pentru rolul militar de conducere al Forțelor Aeriene a devenit subiectul principal de discuție în cadrul comunității aviatice și a fost un subiect fierbinte printre participanții la conferința Asociației Forțelor Aeriene și Spațiale de săptămâna trecută. Secretarul Forțelor Aeriene, Troy Meink, într-o conferință de presă cu reporterii pe 22 septembrie, a minimalizat îngrijorările conform cărora serviciul ar rămâne fără lider în funcția sa uniformată de conducere, spunând că „esențialul este că nu vom rămâne fără un șef”.
Depășirea blocajului și tensiuni geopolitice
Apoi, pe 26 septembrie, surse au declarat pentru Breaking Defense că candidatura lui Wilsbach pentru funcția de șef de stat major a depășit blocajul și că nominalizarea generalului pentru acest post era așteptată în zilele următoare. Senatul a primit oficial nominalizarea sa luni seara, conform notificării transmise Congresului.
Wilsbach este pilot de vânătoare, pilotând aeronave precum F-22 Raptor, F-15 și F-16. Dacă va fi confirmat, el va ghida Forțele Aeriene printr-o serie de transformări în curs sub administrația Trump și va servi într-o perioadă critică, pe măsură ce cresc temerile că China ar putea invada Taiwanul și ar invoca un răspuns din partea SUA.
Atenționări privind interceptările aeriene chineze
În nume propriu, Wilsbach a comandat forțe în timpul a ceea ce el a numit interceptări „complet neprofesionale și total nesigure” de către piloții chinezi.
„Ceea ce este deranjant este că… răspunsul lor tipic este: ‘Este vina ta, pentru că acest lucru nu s-ar fi întâmplat dacă nu erai aici'”, a declarat Wilsbach reporterilor în septembrie 2023, referindu-se la cazurile în care oficialii americani au reușit să-i confrunte pe omologii lor chinezi cu privire la interceptări.
„Faceți-o în siguranță, faceți-o profesional și totul va fi bine”, a spus Wilsbach. „Nu vom avea o eroare de calcul. Nu vom avea un dezastru.”
-
Exclusivacum 3 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 4 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 4 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 2 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 20 de ore
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 3 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!