Actualitate
EXPLOZIV/ Generalul Pahontu rupe SPP-ul in doua!/Pahontu preda MAI juma’ de SPP!

Iata ca nu doar Serviciul Roman de Informatii cauta solutii pragmatice pentru a-si adapta nevoile operative la realitatile viitorului buget ce le va fi acordat dupa rectificare, dar si alte structuri cauta metode de a ramane in cartile sistemului. Insa parca niciunde nu este foame mai mare de bani ca la Serviciul de Protectie si Paza, structura pe care incapatanarea unui singur om de a nu se da dus de pe scaunul pe care il ocupa inca din anul 2005 risca deja sa afecteze insasi buna functionare a institutiei. Pentru ca, pus la curent prin canalele liberale care il alimenteaza inca informativ despre preconizata reduce a bugetului alocat SPP-ului cu aproximativ o treime dupa ce multe cadre nu mai au obiectul muncii in urma boicotului generalizat al actualei Puteri politice, directorul Lucian Pahontu tot cauta, in ultimele zile, in disperare de cauza, solutii de a face fata noii provocari financiare.
Generalul Pahontu rupe SPP-ul in doua!
Numai ca micuta garda pretoriana ramasa in jurul lui Pahontu nu a reusit decat sa puna presiune pe bietul Usurelu sa faca reduceri peste tot si daca poate sa stinga inclusiv lumina mai devreme prin sedii, doar-doar or putea astfel prosti ”talpa” ca uite ce economii fac si ei sefii, din solidaritate cu bietii subofiteri si ofiteri care risca sa nu-si mai poata plati ratele la banci! Mai mult decat atat, tot urmasul ”paraditorului CAR” a fost insarcinat sa declanseze o adevarata ”vanatoare de vrajitoare”, acelasi Usurelu aflandu-se acum, alaturi de seseistii lui Voroneanu in plina campanie de a identifica musai niste „acari Paun” pe care sa-i scoata vinovati de cheltuieli nejustificate. Bineinteles, niste gainarii mizere, fara a se atinge insa in schimb in vreun fel de deturnarea fondurilor operative fara de numar aflate la dispozitia maharilor de la varful SPP. Desigur, in niciun caz cei care au pupat ”ghiulul” lui Pahontu nu se pote atinge acum de cei care administreaza aceste fonduri sau de cei care, de ani de zile isi ponteaza fictiv ore suplimentare si misiuni speciale sambata si duminica, fiind platiti cu 175 la suta, desi masinile de serviciu zac in parcari. Pentru ca atunci si acestia din urma ar vorbi! Iar in timp ce prioritatea absoluta a generalului Pahontu este sa securizeze cu orice pret ”linia Geamana” si implicit achizitiile tehnice, solutia de avarie gasita de acesta pentru a se incadra in noul buget redus cu o treime este pur si simplu aruncarea ”balastului” peste bordul Serviciului de Proectie si Paza. Astfel ca, in recentele propuneri de ”impaciuire” cu actuala putere politica, Pahontu si-ar fi aratat incluisv disponibilitatea sa renunte la buna parte din actualele sectiuni al serviciului, capete de lista fiind sectoarele de paza din componenta tuturor unitatilor SPP! Sectoare de paza pe care, intr-o ”generozitate” fara de seaman, stiind ca nu le mai poate asigura actualul nivel salarial cu sporuri cu tot si va trebui sa le taie din banii pe care oamenii ii duc acasa, le-a propus pur si simplu moneda de schimb pentru Ministerul de Interne! Astfel ca in timp ce aproape jumatate de SPP ar urma sa treaca la MAI, sectiunile vizate fiind ”absorbite” in cea mai mare parte de Jandarmeria Romana, Pahontu a transmis ca s-ar ”multumi” cu Sectiunea 1, dar cu o organigrama marita pentru buna ”securizare a Presedintiei”, cu acoperitii lui Paunica si seseistii lui Voroneanu si alte cateva structuri de maxim interes pentru el, precum cea condusa de ”camaradul”Geamana. Insa este greu de crezut ca Ministerul de Interne va accepta sa fumeze ”pipa pacii” cu Pahontu, mai ales ca informatii oficiale de ultima ora arata ca acesta va fi cercetat penru acuzele de abuz si pe timpul vacantei parlamentare, ci nu doar de o comisie, ci chiar de doua! Asa ca, dupa cum sustin sursele noastre, generalul Pahontu nu va beneficia de clementa solicitata neoficial in schimbul predarii catre Ministerul de Interne a aproape jumatate din Serviciul de Protectie si Paza, mai ales daca acesta va depasi termenul limita care i s-a acordat pentru a parasi singur conducerea serviciului si a-l feri astfel de ”disolutia” provocata de incalcarea noii promisiuni ca pe 5 august presedintele Klaus Iohannis ar trebui sa semneze decretul retragerii…
Vine ”Marea Rectificare”!
Pur si simplu ”nota de plata” imputabila conducerii Serviciului de Protectie si paza este ca si facuta, dupa ce implicarea ”sifoanelor” lui Pahontu in activitati cu iz de politie politica a dus la un embargou fara precedent al principalilor beneficiari ai serviciilor singurei structuri condusa inca de un sef numit de Traian Basescu la inceputul primului mandat al acestuia, in anul 2005! Iar cum generalul Pahontu va trebui totusi sa le dea o explicatie celor care nu vor mai duce acasa aceiasi bani ca pana acum si care isi vad stopata si cariera militara, fiind trasi pe linie moarta in ultimele luni, urmasul lui Costea a fost imputernicit sa gaseasca solutia salvatoare penrtu a nu se ajunge la acest colaps financiar. Insa cum solutia lui Usurelu pare desprinsa din bancurile cu militienii ceausisti si apelurilesecuristilor imbuibati la strangerea curelei, directorul SPP a constientizat ca trebuie sa sacrifice anumite unitati penrtu a se putea incadra in noul deficit bugetar. Dar nu a vrut sa umble nici la Sectiunea 1, ca sa nu-i miroasa urat sub geam lui Iohannis, nici la sedeisti sau seseisti, ca sa nu mai vorbim de ”acoperitii” lui Paunica si de cei care au confundat pana acum fondurile operative cu propriile carduri de cheltuieli. Asa ca primii sacrificati de dupa ”marea rectificare” vor fi cei care activeaza in sectoarele de paza, pe care generalul Pahontu ar dori acum sa le ”externalizeze” catre Jandarmeria Romana. Sau daca cei de la IGJR vor refuza, avand in componenta propria directie de paza si protectie institutionala, atunci va face aceasta ”oferta de nerefuzat” si Politiei Romane, pentru atasarea la directiile de ordine publica!
Nu mai are timp!
Insa marea problema a generalului Pahontu s-ar putea sa nu fie nici ”marea rectificare” si nici un eventual umilitor refuz al Ministerului de Interne de a absorbi unitatile de care seful SPP incearca acum sa se leapede! Pentru ca s-ar putea sa nu mai aiba timp! Mai ales ca actuala conducere a SPP a fost ”trasnita” de confirmarea oficiala a dezvaluirii noastre ca, in ciuda vacantei parlamentare, nu una, ci doua comsiii parlamentare il vor ancheta pe generalul Pahontu in toata aceasta perioada! Iar audierile care urmeaza vor ”dinamita” pur si simplu activitatile paralele de filaj efectuate de catre unii dintre ofiterii care, desi loiali pana acum ”binefacatorilor” lor s-ar putea sa nu-si mai riste pielea si acum, cand ”latul” anchetei se strange tot mai mult. Oricum, cele doua comisii a caror componenta nu va mai fi la fel de ”prietenoasa” asa cum se obisnuise seful SPP pana acum vor trebui sa-si prezinte rapoartele definitive pana la data de 1 octombrie, luna august dovedindu-se una de foc pentru ultimul mohican din statul paralel ramas inca pe functie…(Catalin Tache).
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 11 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!