Exclusiv
Scandalul WHITE TOWER continuă: Mesaje halucinante și umilințe în afaceri imobiliare
Scandalul WHITE TOWER (XXXVIII) a devenit un simbol al megascrocheriilor imobiliare din România, afectând zeci de cetățeni din Ploiești, care s-au trezit fără apartamentele pentru care au plătit într-o schemă infracțională elaborată. Investigațiile asupra acestui caz scot la iveală un amatorism dubios din partea dezvoltatorilor, care, înainte de controversatul proiect WHITE TOWER, au avut doar afaceri nesemnificative. Aceștia au reușit să își amplifice succesul după o asociere neoficială cu figuri influente din conducerea locală a Ploieștiului și a județului Prahova (aici).
Îngrijorările sunt mari cu privire la implicațiile naționale ale acestui scandal, care ar putea deveni o chestiune de siguranță națională. E greu de crezut că o femeie de 74 de ani ar putea orchestrace o astfel de schemă complexă; se bănuiește că adevăratul creier al afacerii este o altă persoană, ascunsă în spatele unei rețele de protecție. Aceasta evidențiază nu doar păcălirea ploieștenilor de bună credință, ci și insensibilitatea autorităților care au ignorat legile, distrugând astfel credibilitatea mediului de afaceri local.
Un aspect crucial al acestei escrocherii a fost lipsa de cunoștințe a cumpărătorilor cu privire la drepturile lor legale. După ce aceștia au plătit avansurile pentru apartamente, nu au reușit să își înscrie proprietățile în cartea funciară, permițând vânzarea repetată a acestor imobile. Deși unii notari au realizat înscrieri pentru anumite persoane, nu au recomandat această acțiune tuturor cumpărătorilor, ceea ce a dus la pierderi financiare semnificative.
Dorința de a avea o locuință nouă în zona bine cotată a Ploieștiului a făcut ca mulți dintre cumpărători să ignore semnele de avertizare, lăsându-se influențați de prețurile atractive. Realizarea visului de a cumpăra un apartament nou cu trei camere în 2019, pentru suma de 40.000 de euro, denotă naivitatea pe care escrocii au exploatat-o.
„Compania” LUPU a beneficiat de susținerea unui grup de notari și avocați respectați, precum Maria Tudose și fiul său, George Tudose, și avocatul Vlad Nichita, ale căror nume fuseseră asociate anterior cu reputația corectitudinii legale. Aceștia, împreună cu familia LUPU, ar fi reușit să atragă victime prin oferirea de afaceri tentante.
Această schemă nu este o premieră în România, fiind similară cu escrocheriile cunoscute precum CARITAS, SAFI sau FNI, care au lăsat fără economiile de-o viață numeroase victime. Până acum, se estimează că 16 persoane au raportat că au fost păcălite, cu pierderi de peste un milion de euro. Sursele indică că numărul total al păgubiților depășește 30, dar mulți dintre aceștia preferă să se abțină de la a-și recunoaște pierderile din cauza surselor dubioase de finanțare.
Procurorii consideră că Vlad Nichita, avocat din Baroul Prahova, a acționat în colaborare cu dezvoltatorii și alte figuri infracționale pentru a iniția falimentul „dezvoltatorului” imobiliar, lăsând victimele fără nicio speranță de recuperare a fondurilor. Aceștia și-ar fi retras bunurile imobile și ar fi lichidat sume considerabile din conturile companiei, lăsând în urmă doar activele rămase.
La sfârșitul anului 2023, LUPU MĂRIOARA a vândut, printre altele, două pensiuni în Delta Dunării, un aparthotel la Predeal și mai multe automobile de lux. Acest lucru sugerează că rețeaua de corupție se extinde mult dincolo de Ploiești, având legături cu interese de amploare.
Scandalul WHITE TOWER continuă să fie subiect de intense investigații, punând sub semnul întrebării nu doar competența dezvoltatorilor implicați, ci și integritatea justiției românești. Un exemplu clar al disfuncționalității sistemului juridic este tergiversarea cazului, care stârnește îngrijorări legate de influențele politice și amânările repetate.
Efectele corupției sistemice în Ploiești: declarații și implicații ale scandalului WHITE TOWER. Scandalurile interconectate din Ploiești evidențiază costul pe care publicul îl plătește pentru corupția sistemică din oraș. Concluziile ce se desprind din aceste situații subliniază o nevoie urgentă de reforme și acțiuni hotărâte pentru a restabili încrederea cetățenilor în instituțiile statului. Această realitate scoate în evidență o criză morală și legală profundă, afectând serios calitatea vieții în Ploiești și credibilitatea autorităților publice.
Așa cum menționam în articolele anterioare, se așteaptă o extindere a urmăririi penale, însă în orașul lui Caragiale, zvonurile circulă că membrii acestei grupări de criminalitate economică și financiară au început să sărbătorească, crezând că au scăpat de răspunderea penală. Motivul pentru această convingere ar fi expirarea detașării procurorului de caz, Mihaila, care ar putea cauza întârzieri în finalizarea anchetei.
O posibilă critică adresată procurorului Mihaila se concentrează pe numărul mare de delegări în cazul acesta către alți procurori sau polițiști. Totuși, aceste întârzieri sunt de înțeles având în vedere complexitatea cazului și protecția de care beneficiază gruparea infracțională.
În acest megadosar, procurorii investighează multiple fapte penale, incluzând infracțiuni de înșelăciune în formă continuată, complicitate la înșelătorie, complicitate la fals intelectual, precum și abuz de încredere prin fraudarea creditorilor. Toate aceste fapte agravante contribuie la concluzia existenței unui grup infracțional organizat, ceea ce stârnește îngrijorări serioase cu privire la integritatea și funcționarea justiției în Ploiești.
În concluzie, scandalul WHITE TOWER și toate aspectele sale interconectate subliniază nevoia urgentă de a aborda corupția și de a restabili ordinea și încrederea în instituțiile publice, pentru a proteja drepturile cetățenilor și a asigura un climat de transparență și legalitate în comunitate.
Zvonurile că membrii acestei grupări de criminalitate economică și financiară au început să sărbătorească, crezând că au scăpat de răspunderea penală, au prins contur după ce, în noaptea trecută, am primit pe adresa redacției Incisiv de Prahova un mesaj halucinant. Dacă ar fi adevărat, ar însemna că România este un stat mai jos decât cel mai sărăcit dintre statele bananiere din Africa.
Mesajul suna cam așa: „… sunt unul dintre promitenții cumpărători ai ansamblului City Gate, construit de Mihai Lupu în parteneriat cu Nikita Vlad. Am citit articolele dumneavoastră referitor la ansamblul WHITE TOWER și aș dori să discut cu dumneavoastră despre acest caz, deoarece este mult mai complex. Chiar vreau să faceți publică și situația de la City Gate, pentru că este o caracatiță foarte mare care a pagubit destui oameni. Eu, fiind promitent cumpărător, nu am decât o promisiune de vânzare-cumpărare, care momentan este în termen; totuși, situația actuală este destul de dificilă, deoarece se dorește falimentul, ceea ce ar reprezenta o lovitură pentru toți cei care au cumpărat apartamente în acest ansamblu.
Azi va avea loc o întâlnire între cumpărători și cei doi dezvoltatori, la ora 19:30, în fața ansamblului City Gate. Voi lua parte și eu; vă invit, dacă se poate, să fiți prezent la această întâlnire și veți putea observa mult mai clar care este situația în momentul de față.”
Putem propune doar ca procurorul de caz să „monitorizeze” această posibilă întâlnire ca o continuare a tepelor date sub nasul autorităților (aici), sau să propunem lui Ginel Preda, aparatorul acestei grupari de criminalitate economico-financiară, care este imputernicit la comanda IPJ Prahova, să trimită echipaje pentru protejarea acestor „investitori” la întâlnirea ce urmează a fi destul de tensionată. Dacă e protecție pentru gruparea de criminalitate economico-financiară, măcar să fie protecție până la capăt; nu de alta, dar ne întrebăm ce li se va întâmpla acestor „ingerasi” după ce au scăpat de arest și inca ar fi in control judiciar, având în vedere că adevărații vinovați din această mega escrocherie pare că nu vor suferi nicio consecință.
Reamintim ca, in scandalul WHITE TOWER, instanța a respins plângerea avocatului Nichita Vlad și a revocat măsurile de control judiciar pentru alții
Magistrații Curții de Apel Ploiești au respins ca nefondată plângerea formulată de avocatul Nichita Vlad, inculpat în dosarul WHITE TOWER, care vizează înșelăciunile imobiliare. Verdictul a fost dat împotriva măsurii controlului judiciar impusă prin ordonanța emisă de Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești. Decizia este una definitivă.
Instanța a concluzionat: „Respinge, ca neîntemeiată, plângerea formulată de inculpatul Nichita Vlad împotriva ordonanței din data de 21.06.2024, emisă în dosarul nr. 221/282/P/2023 al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploiești. În baza art. 275 alin. 2 Cod procedură penală, obligă pe inculpat la plata sumei de 200 lei cu titlu de cheltuieli judiciare avansate de stat. Definitivă. Pronunțată în ședința camerei de consiliu, astăzi, 02.07.2024.”
În același dosar, pe 16.05.2024, Curtea de Apel Ploiești a admis plângerea soției avocatului, Nichita Elena, împotriva ordonanței din 13.05.2024 privind prelungirea măsurii controlului judiciar, dispunând revocarea acestei măsuri. Instanța a declarat: „Desființează în totalitate măsura controlului judiciar dispusă față de inculpata Nichita Elena.”
De asemenea, instanța a admis și plângerea formulată de omul de afaceri bucureștean Ștefănescu Daniel, inculpat în același dosar, revocând și pentru el măsura controlului judiciar.
Curtea de Apel Ploiești a admis „în parte plângerea formulată de inculpatul Costea Corneliu Claudiu” împotriva ordonanței de prelungire a măsurii controlului judiciar, înlăturând din obligativitatea referitoare la limitarea teritorială a României, menținând restul dispozițiilor.
Instanța a respins pe 27.06.2024 și „excepția tardivității formulării plângerii” invocate de Ministerul Public, astfel negându-le temerile. A fost respinsă și plângerea formulată de inculpata Tudose Maria, notar public implicat în tranzacțiile imobiliare fictive, împotriva ordonanței de prelungire a măsurii controlului judiciar, fiind obligată la plata unor cheltuieli judiciare de 200 lei.
Conform anchetatorilor, Nichita Vlad a părăsit țara după ce a fost implicat într-un accident mortal și a fugit de la locul faptei. Se suspectează că a intenționat să ajungă în Republica Moldova, țara de origine a fostei sale soții, Nichita Elena. Procurorii cred că divorțul a fost fictiv, având scopul de a evita sechestrul asigurator la bunurile sale. Vom reveni. (Cristina T.).
Exclusiv
Pârâul Dâmbu, salvat de la sufocare: Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului
Exclusiv
Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!
De ani de zile, așa cum am documentat în repetate rânduri , Sistemul Național Antigrindină (SNAG) a fost subiectul unor controverse aprinse, acuzat fiind de ineficiență crasă, sifonare a banilor publici și chiar de agravarea secetei. Ceea ce părea o „rețetă perfectă pentru un jaf cu aprobare guvernamentală”, transformând HG 256/2010 într-o „biblie a mafiei antigrindină” și un „bilet direct spre Maldive” pentru beneficiari, primește acum o confirmare zdrobitoare.
Ziarul nostru de investigații, Incisiv de Prahova, a obținut în exclusivitate un Raport preliminar de o acuratețe dezarmantă, care demonstrează, fără replică, că toate dezvăluirile noastre au fost nu doar exacte, ci și profetic de corecte. Datele oficiale, furnizate chiar de Direcția Agricolă Județeană Prahova (DAJ Prahova) pentru perioada 2015-2025, aruncă în aer narațiunea oficială a unui sistem funcțional, expunând o realitate crudă: milioane de euro aruncați pe fereastră pentru o tehnologie fără niciun efect detectabil, ba chiar suspectată de a fi contribuit la problemele climatice.
În timp ce unele publicații, locale sau naționale, își arogă acum, cu o întârziere demnă de analele presei autohtone, ‘exclusivitatea’ dezvăluirilor despre sistemul antigrindină – un scenariu familiar- după cum am documentat până la saturație (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (AICI), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici) e (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici) , etc. și în tot internetul care mai are curajul să spună adevărul), sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite, aidoma cazului WHITE TOWER (aici), unde abia în 2023 începeau să „descopere” ce Incisiv de Prahova documentase și publicase deja, cu acte (adevarate rechizitorii), încă din 2020 – noi le oferim indulgența noastră, deplângându-le, totodată, lipsa cronică de originalitate și de viteză.
„Scutul” fantomă: Când variabilitatea devine dovada ineficienței
Conform anexei 1 a HG 256/2010, ar fi trebuit să beneficiem de un sistem antigrindină ultramodern, rodul unor studii științifice și tehnologii inovatoare. Realitatea, așa cum o relevă datele DAJ Prahova, este complet diferită. Pe parcursul a nouă ani (2015-2024) în care sistemul antigrindină a funcționat „normal” în județul Prahova, suprafața medie afectată de grindină a fost de 560,32 hectare pe an. O cifră care, la prima vedere, ar putea părea acceptabilă. Însă, statistica nu minte și scoate la iveală adevărul brutal: abaterea standard a suprafețelor afectate este de ±738 hectare, adică mai mare decât valoarea medie însăși!
Ce înseamnă asta? Explicația este simplă și devastatoare pentru susținătorii sistemului: într-un sistem tehnic eficient, variațiile de la un an la altul ar trebui să fie minime, controlate. Aici, fenomenul grindinei rămâne complet aleatoriu, „sărind” dramatic, exact ca și cum sistemul nu ar exista. Verdictul statistic este clar: sistemul nu controlează grindina. Banii publici, alocați „studiilor fără rezultate, omologărilor fictive și programelor experimentale eșuate”
Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!, nu au produs nimic concret, ci doar o vastă operațiune de sifonare a bugetului.
Paradoxul prahovean: Fără rachete, mai puțină grindină și recole istorice!
Dacă ineficiența statistică nu era suficientă, anul 2025 oferă dovada supremă a inutilității sistemului. În 2024, sistemul a funcționat doar parțial (aprilie-iulie), iar în 2025, a fost oprit complet. Logica ar fi dictat o creștere masivă a pagubelor. Realitatea, însă, contrazice flagrant această așteptare, confirmând, încă o dată, acuzațiile Incisiv de Prahova privind „sistemul fantomă pe banii noștri”:
- 2024: 313 hectare afectate de grindină (sub media anilor cu sistem activ).
- 2025: 459,84 hectare afectate de grindină (tot sub media anilor cu sistem activ).
Cu alte cuvinte, în absența rachetelor, grindina nu a devenit mai severă; dimpotrivă, pagubele au fost mai mici! Acest fenomen, bine cunoscut în știință, indică faptul că intervenția artificială nu avea, în realitate, niciun efect benefic.
Iar surprizele nu se opresc aici! Anul 2025, singurul sezon fără intervenții antigrindină, a înregistrat și cele mai mari producții agricole din întreg intervalul 2015-2025! Grâul a „explodat” de la 3.500-5.000 kg/ha la aproximativ 8.000 kg/ha; rapița a urcat la circa 4.500 kg/ha; floarea-soarelui a revenit la 2.500 kg/ha; iar porumbul a atins un nivel excepțional de peste 6.500 kg/ha. O creștere simultană pe toate culturile majore, exact în anul în care rachetele au tăcut, reprezintă un argument statistic irefutabil: oprirea însămânțărilor cu iodură de argint a coincis cu cel mai productiv an agricol al ultimului deceniu în Prahova.
Seceta: Adevăratul dușman ignorat, agravat de iluzii costisitoare
În timp ce statul român a investit zeci de milioane de euro într-un sistem antigrindină demonstrat acum ca fiind ineficient, a ignorat complet adevăratul flagel al agriculturii: seceta. O comparație a datelor DAJ Prahova este elocventă:
- Grindină (media 2015-2024): 560,32 hectare afectate.
- Secetă (media 2015-2024): 14.013 hectare afectate, adică de peste 25 de ori mai mult! În ani extremi, diferența a atins chiar și 50-100 de ori.
Cu toate acestea, finanțarea s-a concentrat exclusiv pe rachete, în timp ce seceta, responsabilă pentru peste 90% din pagubele agricole, a rămas complet neadministrată. Mai mult, analiza variabilității arată o abatere standard a secetei de 16.636 hectare, mult mai mare decât media, indicând un fenomen natural sever, pe care sistemul antigrindină nu doar că nu îl reduce, dar pare chiar să îl agraveze, coincizând anii cu consum mare de rachete cu anii de secetă severă (2020, 2024).
Și aici, anul 2025 aduce o altă revelație. În anul fără rachete, suprafața afectată de secetă a scăzut la 7.018 hectare, adică cu 50% mai puțin decât media ultimului deceniu. Astfel, în absența intervențiilor atmosferice, indicatorii agricoli s-au îmbunătățit drastic: mai puțină grindină, mai puțină secetă și producții record. Este pentru prima dată când datele oficiale arată simultan aceste trei tendințe pozitive, într-un an fără sistem antigrindină!
De La HG 256/2010 la salarii de nababi: Anatomia unei decepții de stat
Aceste descoperiri șocante amplifică acuzațiile noastre anterioare (sursa: Incisiv de Prahova) privind jaful din spatele Sistemului Național Antigrindină. HG 256/2010, prezentată drept fundamentul SNAG, s-a dovedit a fi „Hârtia ilegalității, biblia mafiei antigrindină”. Iar Autoritatea pentru Administrarea Sistemului Antigrindină (AASAG) continuă să funcționeze ca o „instituție-fantomă” , chiar și acum când activitatea sa principală este suspendată.
Cu 106 puncte de lansare inactive și o activitate „zero” de peste un an, AASAG continuă să plătească salarii de zeci de mii de lei. Directorul Dragoș Manole, plătit cu nu mai puțin de 20.000 de lei pe lună (sursa: Antena 3 CNN, Incisiv de Prahova), exemplifică perfect „școala tăcerii cu onoruri”, refuzând să detalieze în ce a constat „activitatea categorică” a instituției. Este o „orgie de sifonare a banilor publici” care sfidează orice logică economică și morală, mai ales într-o perioadă de austeritate.
DNA și Ministrul Agriculturii: Ultimul tren spre transparență și justiție?
Aceste noi date, irefutabile, intensifică apelurile repetate ale Incisiv de Prahova către Direcția Națională Anticorupție (DNA) de a se autosesiza și a investiga modul în care a fost implementată HG 256/2010. Sunt necesare răspunsuri clare și transparente cu privire la respectarea procedurilor legale, studiile de impact reale, monitorizarea cheltuielilor și eventualele conflicte de interese.
Ministrul Agriculturii, deși a avut curajul să suspende sistemul, are acum o datorie morală și legală sporită. Nu este suficient să oprești sistemul; trebuie „să-i trimiți pe hoți la Bălăcăneanca și să te asiguri că nu vor mai avea ocazia să fure niciodată ploaia și viitorul României!” . Acum, cu dovezile statistice că absența sistemului aduce beneficii reale, cazul devine de-a dreptul exploziv.
Concluzie: Să curățăm grădina statului de buruienile costisitoare ale incompetenței și corupției
„Fermierii – eroi ai pământului”, mai buni decât orice detectiv 007, au pus APIA la colț și au adus în atenția publică un jaf colosal. Noile date de la DAJ Prahova nu fac decât să le valideze pe deplin avertismentele și să arate că „sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite” .
Acest episod jenant nu este doar o știre, ci un simptom al unei boli profunde: corupția și incompetența la nivel înalt, protejate de un sistem inert. E timpul ca lopata să intre adânc în grădina statului, să scoatem la lumină toate aceste buruieni costisitoare și să le trimitem acolo unde le este locul: fie la Remat, ca rachetele, fie la Bălăcăneanca, ca pe toți hoții!
Vom reveni, pentru că această poveste este departe de a fi încheiată. (Cristina T.).
Exclusiv
Circ la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!
-
Exclusivacum o zi„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal
-
Exclusivacum 5 zilePoliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, subalternii patimesc! O poveste cu inel magic și psihologi „dotați”!
-
Exclusivacum 4 zileSAS, de la acțiuni speciale la acțiuni penale: Poliția „Elite” unde psihologii hărțuiesc, iar sefii joacă „inelul magic” cu carierele!
-
Exclusivacum 2 zileMAE: Academia de diplomație sau bârlogul faraonilor fiscali? Oana Țoiu „reformează” cu concursuri viciate și platforme piratate – Detalii exclusiv Incisiv de Prahova!
-
Exclusivacum 5 zileIPJ Prahova: Școala de falși polițiști, filiala „Gonflabila” – Absolvenți cu opt clase și mentori în uniformă!
-
Exclusivacum 2 zileSAS, de la „echipă de intervenție rapidă” la „brigada psihologilor cu bâtă”: Când statul de drept e suspendat, iar abuzul e Lege!
-
Exclusivacum 4 zileRomânia: „Sat fără câini” cu epoleți și „inelul magic” al corupției – Băsescu sună alarma, iar sistemul râde în haimanale!
-
Exclusivacum 2 zileRăzboiul secrete-transparență: Ordinul MAI S/108/2011, sub asalt juridic


Bomba ADN… adică, DNA! Când instituția se autodenunță pentru „fals și abuz în serviciu”!
Aici ajungem la cireașa de pe tort, un element trecut cu vederea în amploarea abuzurilor, dar acum, prin plângerea de la Tribunal, adus în prim-plan cu forță devastatoare. Serviciul Control Intern al DGPMB a depus o sesizare din oficiu la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 3 pentru… fals intelectual și abuz în serviciu! (Vom reveni cu documente INCENDIARE!). Obiectul acestei sesizări? Chiar acea „Adresă a Biroului Psihologie nr. 214.756 din 31.07.2023” – exact documentul secret care a stat la baza suspendării polițistului Bendriș!
„Interogatoriul tăcerii”: Polițistul cere răspunsuri, sefii transpiră

