Connect with us

Featured

Tulburarea minții, tulburarea dreptului…/Nimic nu mai e normal, nici sexul, nici dreptul!/Justiția pe mâna securității, însă, e anormalitatea perfecta

Publicat

pe

Cea mai gravă problema românească în noua-Europă: lipsa anormalității (la fel de științifică precum materialismului dialectic marxist). Justiția pe mâna securității, însă, e anormalitatea perfecta conchide av Enache Marius.

Despre sex și drept: cauza X și Y c/ României

Lavinia TecSexul biologic poate fi o sursă de plăcere sau durere pentru om. Nu mă refer aici la practicile sexuale la care consimte fiecare în dormitor sau în alte spații private. Nici la durerile nașterii la care este supusă doar femeia (condamnată astfel prin sentința dată de Dumnezeu în Eden după Cădere). Știu că este greu să fii femeie, uneori chiar dificil. Dar mă refer aici la acceptarea sau respingerea identității sexuale determinată de sexul biologic.

Sunt oameni, puțini la număr, care își urăsc sexul biologic, îl repudiază. Din punct de vedere psihiatric, sunt diagnosticați cu disforie de gen. Este o afecțiune, o patologie la care medicii prescriu terapia cu hormoni, apoi, intervenții chirurgicale de amputare a organelor genitale și de mastectomie totală, în cazul femeilor, și în final, reatribuirea sau reconstruirea organelor genitale în conformitate cu identitatea sexuală dorită. Desigur, din punct de vedere medical (psihiatric), niciuna dintre acestea nu poate fi considerată o veritabilă terapie pentru disforia de gen. Pentru patologii din sfera psihiatriei, altele sunt tratamentele. Însă, odată urmată această cale, a tranziției de la un sex la altul, urmările sunt ireversibile pentru integritatea fizică și psihică a ființei umane.

În orice caz, tranziția de la un sex la altul presupune o alegere, care începe cu vestimentația, cu gesturile, cu comportamentul și continuă cu administrarea de tot felul de tratamente hormonale. Se poate schimba sexul, dar creierul nu. Așa arată statisticile în cazul persoanelor transgen, că cei care fac tranziția de la un gen la altul rămân profund nefericiți, cu aceleași angoase, cu aceeași instabilitate psihică și emoțională, cu probleme grave de sănătate, provocate de efectele secundare ale terapiei cu hormoni. Acestea sunt motive serioase care ar trebui să-i pună pe gânduri pe cei care promovează sau încurajează tranziția de la un gen la altul în rândul copiilor și al adolescenților.

CEDO a condamnat ieri România pentru încălcarea articolului 8 din Convenție, prin lipsa unei proceduri clare și previzibile pentru recunoașterea legală a identității de gen care să permită schimbarea sexului și, prin urmare, a numelui sau a codului numeric personal, în documente oficiale, într-un mod rapid, transparent și accesibil[1].

Totodată, Curtea a reținut că refuzul autorităților naționale de a recunoaște identitatea masculină a solicitanților (femei) pentru lipsa intervenției chirurgicale de reatribuire a sexului a dus la ruperea echilibrului just pe care statul trebuie să îl mențină între interesul general și interesele solicitanților.

Soluția Curții nu îi surprinde deloc pe cei familiarizați cu jurisprudența CEDO cristalizată în jurul acestei probleme. Practic s-a pus capăt controversei din doctrina și jurisprudența internă referitoare la cerința obținerii unei hotărâri judecătorești care să autorizeze amputarea/reatribuirea organului sexual conform genului ales. Ceea ce reprezenta o hotărâre monstruoasă care aducea atingere gravă integrității fizice și psihice a persoanei în cauză, repunând în discuție tratamentele degradante și demnitatea umană.

Ceea ce mi-a atras atenția, însă, sunt următoare aspecte:

1) Interveninenții în această cauză, îngrijorați de încălcarea drepturilor transngenderilor în România: Biroul Înaltului Comisar al ONU, Tarngender EUROPE, ILGA Europe, Accept

Biroul Înaltului Comisar a menționat faptul că, având în vedere obligația legală de nediscriminare, recomandările mecanismelor de protecție a drepturilor omului ale ONU și studiul bunelor practici internaționale, recunoașterea legală a identității de gen a persoanelor transgender din documentele oficiale ar trebui: a) să se bazeze pe autodeterminarea solicitantului; b) să fie o procedură administrativă simplă; c) să nu solicite solicitanților să respecte condiții abuzive arbitrare și nejustificate (eliberarea unui certificat medical, intervenție chirurgicală, tratament medical, sterilizare sau divorț, de exemplu); d) recunoașterea identității non-binare, adică cum nici identitate de gen „masculin”, nici de gen „feminin”; e) să se asigure că minorii au acces la recunoașterea identității lor de gen.

Totodată, subliniază că măsurile luate de Organizația Mondială a Sănătății pentru a elimina „tulburarea identității de gen” din manualul său oficial de diagnosticare, și anume Clasificarea internațională a bolilor (ICD-11), reclasificând identificarea ca transgender în termeni de sexualitate și nu de „tulburare mintală”. De asemenea, își afirmă îngrijorările cu privire la mecanismele de protecție a drepturilor omului ale Națiunilor Unite referitoare la situația persoanelor transgender din România (al cincilea raport periodic al României al Comitetului pentru drepturile omului), observațiile finale ale Comitetului pentru Drepturile Copilului din 2017 (CRC / C / ROU / CO / 5) sau recomandările transmise de diferite state în timpul revizuirii periodice universale din 2018 privind România (A / HRC / 38/6).

Intervenienții Transgender EUROPE și ILGA Europe observă că în România continuă să prevadă sterilizarea ca o condiție prealabilă pentru recunoașterea identității de gen. Cu toate acestea, operațiunile de reatribuire a sexului sunt uneori dificil de realizat, sau chiar indisponibile, în unele țări. În acest context, absența protocoalelor medicale sau a profesioniștilor instruiți în operațiuni de reatribuire a sexului – la care se pot adăuga în mare parte asigurări medicale insuficiente, perioade de așteptare excesiv de lungi sau tratamente degradante – ar putea ridica o problemă cu privire la demnitatea persoanei în conformitate cu articolul 3 al Convenției.

2) Observațiile Comisiei Europene împotriva Rasismului și Intoleranței (ECRI) și ale Parlamentului European

Comisia Europeană împotriva Rasismului și Intoleranței (ECRI) a adoptat o poziție în următorii termeni: ”ECRI observă că nu există o legislație specifică privind reatribuirea de gen. În conformitate cu Codul civil și Legea stării civile române, persoanele transgender au opțiunea de a schimba genul în documentele lor de identitate, numai după obținerea unei hotărâri judecătorești definitive și irevocabile care să le confirme schimbarea de sex. Dar există un vid legislativ în acest domeniu, întrucât nici procedurile aplicabile și nici organele competente nu sunt clar definite. În plus, conform unor informații, din cauza lipsei de legi sau de orientări precise, instanțele emit interpretări contradictorii cu privire la aplicarea procedurilor în materie de recunoaștere legală a genului. Spre deosebire de altele, unele instanțe au decis, de exemplu, că recunoașterea este condiționată de operația de reatribuire a sexului sau de sterilizare. Prin urmare, ECRI consideră că legislația trebuie completată în continuare pentru a include informații esențiale și măsurile necesare referitoare la recunoașterea și reasignarea de gen. Acesta din urmă nu ar trebui, de exemplu, să fie o condiție sine qua non pentru o schimbare de sex în documentele personale. În acest sens, ECRI dorește să atragă atenția autorităților asupra Rezoluției 2048 (2015) a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei și le încurajează să instituie proceduri rapide, transparente și accesibile pentru recunoașterea legală a reatribuirea de gen a unei persoane.

ECRI recomandă autorităților să elaboreze legislație privind recunoașterea de gen și reatribuirea de gen, în conformitate cu orientările Consiliului Europei în acest domeniu.”

În rezoluția sa, adoptată la 16 ianuarie 2019 la Strasbourg, privind situația drepturilor fundamentale în Uniunea Europeană în 2017, Parlamentul European s-a exprimat în acești termeni:

„deplânge faptul că, în 2017, persoanele LGBTI erau încă victime ale persecuției, hărțuirii și violenței și s-au confruntat cu multiple discriminări și ură, în special în domeniile educației și sănătății și locurilor de muncă; își exprimă îngrijorarea cu privire la stigmatul, violența și discriminarea pe criterii de gen pe care le experimentează persoanele LGBTI, precum și lipsa de cunoștințe și intervenție din partea autorităților de aplicare a legii, în special în ceea ce privește persoanele transgender și persoanele LGBTI marginalizate și încurajează statele membre să adopte legi și politici de combatere a homofobiei și transfobiei; Condamnă ferm promovarea și practicarea terapiei de conversie pentru persoanele LGBTI și încurajează statele membre să incrimineze astfel de practici; de asemenea, condamnă cu fermitate patologizarea identităților transsexuale și intersexuale.”

Rezoluția Parlamentului European din 14 februarie 2019 privind viitorul listei de măsuri în favoarea persoanelor LGBTI (2019-2024), are următorul cuprins, în părțile sale relevante:

“11. constată că 8 state membre necesită sterilizare și 18 state membre necesită un diagnostic de sănătate mintală pentru a obține recunoașterea legală a identității de gen; invită Comisia să evalueze dacă aceste cerințe sunt conforme cu Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene;”

3) Observațiile Curții

Mai întâi, Curtea observă că legislația română nu dedică o procedură specifică cererilor de recunoaștere legală a realocării sexelor, așa cum se întâmplă, de exemplu, în Italia  și că instanțele naționale au recunoscut lipsa din legislația internă a unei proceduri specifice pentru „schimbarea sexului unei persoane”.

Apoi, Curtea reamintește recomandările emise de organismele internaționale, în special de Comitetul Miniștrilor și Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei, precum și de Înaltul Comisar al Națiunilor Unite pentru Drepturile Omului sau Expertul Comitetului independent pentru protecția împotriva violenței și discriminării bazate pe orientare sexuală și identitate de gen, care solicită statelor să adopte proceduri pentru a permite schimbarea numelui și a genului în documentele oficiale într-un mod prompt și transparent și accesibil.

În fine, Curtea a observant poziția instanțelor naționale, care au considerat că principiul autodeterminării nu a fost suficient pentru a admite cererile de realocare a sexului aduse în fața lor. Curtea vede în această poziție o rigiditate a raționamentului privind recunoașterea identității de gen a reclamanților care i-a plasat, pentru o perioadă nerezonabilă și continuă, într-o situație tulburătoare care le inspiră sentimente de vulnerabilitate, umilință și neajutorare, anxietate. Într-adevăr, la fel ca în alte cauze (AP, Garçon și Nicot), instanțele naționale i-au plasat pe reclamanți, care nu doreau o operație de reatribuire a sexului, într-o dilemă fără rezolvare: fie să fie supuși acestei intervenții în ciuda opoziției lor, și să renunțe la exercitarea deplină a dreptului lor la respectarea integrității lor fizice, care derivă în special din dreptul la respectarea vieții private garantat de articolul 8 al Convenției, dar și de articolul 3 al Convenției; fie să renunțe la recunoașterea identității lor sexuale, care se încadrează și în dreptul la respectarea vieții private. Curtea consideră acest lucru ca o perturbare a echilibrului just pe care statele părți trebuie să îl mențină între interesul general și interesele persoanelor în cauză.

4) Președintele completului

….celebrul judecător Yonko Grozev, fondator al Comitetului Helsinki din Bulgaria în 1993, fost membru în conducerea Institutului Open Society din Bulgaria.

În loc de concluzii… despre efecte

Pe termen scurt, la prima vedere, efecte vor fi în planul legislației. Vom urmări dacă Parlamentul cu AUR-ul său va da o lege privind recunoașterea identității de gen pe baza principiului autodeterminării. S-ar putea certa între ei feminiștii cu feministele, progresiștii cu conservatorii. Sau Guvernul progresist va găsi rapid o soluție progresistă la problema națională de drept care a îngrijorat profund organismele, organizațiile și comisiile internaționale. Ele trebuie urgent liniștite ca să se poată neliniști de alte probleme de drept naționale actuale, cum ar fi decredibilizarea justiției.

Pe termen lung, hotărârea ne spală creierii. Să ne intre bine în capul limpede, acum la început de an – după ce a plecat de la noi efectul sarmalelor și al vinului, pentru cei care au sau avut gust, ori efectul aghiasmei – că sexul nu e binar, că sexul biologic nu există!!! Eliminați asta din educație, gândire și exprimare. Să ne intre bine în cap că dacă mai credem așa ceva, dacă mai gândim și exprimăm așa ceva, vom fi diagnosticați cu o ”tulburare mintală”!!!

Tulburarea minții, tulburarea dreptului…

Nimic nu mai e normal, nici sexul, nici dreptul!

Exclusiv

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Publicat

pe

De

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici)(aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici),   (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici),  (aici) , etc

De la „verificări, studii și certificări” la „bună-voie și duplicitate”: România, statul în care sistemul antigrindină e doar o păpușă de gutui pentru furtișaguri fiscale și dispute politice!

Ce adevăr ascuns sub țesătura de minciuni?O radiografie brutală a jafului sistemului

Prin  memoriul înaintat de Asociația Producătorilor Agricoli de Cereale și Plante Tehnice Prahova (APACPT-PH), se face o sesizare extrem de clară și dură către autoritățile responsabile de gestionarea și controlul sistemului antigrindină. În numele fermierilor pe care această schemă i-a lăsat fără recolte și, implicit, fără venituri, se cere verificarea cu minuțiozitate a legalității activității AASNACP și, în special, a modalității în care se utilizează fondurile publice alocate acestui proiect.

Ce anume cer fermierii?Realitatea de pe teren nu se potrivește cu farsa oficială.

Se solicită, în primul rând, ca această instituție să facă un studiu real, independent și complet, asupra impactului activităților sale asupra mediului, asupra regimului precipitațiilor și asupra economiei agricole. În plus, se insistă asupra respectării legii și a reglementărilor europene și naționale pentru folosirea fondurilor publice.

Ce nerealizare gravă detectează fermierii?Refuzul sistematic al AASNACP de a realiza un studiu de impact, în condițiile în care toate normele europene și naționale impun acest lucru.

Conform prevederilor Art. 1, alin. (2) din Legea nr. 173/2008, toate activitățile desfășurate în cadrul intervențiilor în atmosferă trebuie să fie în concordanță cu recomandările Organizației Meteorologice Mondiale (OMM). La acestea se adaugă anexele și reglementările specifice stabilite în Legea nr. 292/2018, ce vizează evaluarea impactului asupra mediului și asupra resurselor naturale.

Ce spun normele?Cercetare, validare, consultare și monitorizare

OMS insistă ca toate activitățile de modificare a vremii să fie fundamentate științific, bazându-se pe studii continue și experimente validate de comunitatea științifică, nu pe funcționarea unor simple stații de trageri de rachete, fără a se ține cont de ce spun și alți specialiști independenți. În plus, orice operațiune trebuie să fie precedată de consultări cu părțile interesate — fermieri, localnici, operatori eco — și urmată de monitorizare și evaluare.

Ce nu face însă AASNACP?Niciunul dintre acesti pași nu a fost respectat.

Raportări despre impactele asupra mediului, despre reducerea precipitațiilor sau despre reducerea secetei nu există. Mai mult, aceste activități sunt bazate pe măsurători provenite de la stații care acoperă doar o zonă nesemnificativă în raport cu efectul real, dar toți oficialii preferă să se ascundă după „date personale” și alte scuze studiabile.

Alte aspecte serioase: Firmele și monopolul artificial

Activitatea de lansare a rachetelor antigrindină este controlată, de fapt, de o singură firmă, Intervenții în Atmosferă SA, care consumă peste 80% din bugetul alocat! În fapt, toate licitațiile și licențele sunt direcționate către această societate, acoperind, astfel, o practică de monopol ilegal, deși legea cere participare și transparență pentru toate firmele interesate.

Ce mai și face această firmă?Este și operator, și proiectant, și furnizor, de parcă nu ar fi suficient, și campion pentru interesul public. Practic, sistemul devine un cerc vicios, în care interesele comerciale și politice se îngheață, în loc să se modernizeze și să devină eficient. Întreaga schemă pare scoasă dintr-un film prost — un joc de mase pentru sifonarea banilor publici, unde cineva, susținut de influențe și legături cât un rahat de bocanc, controlează tot.

De la ce a început totul?La aproape 20 de ani de la înființare, sistemul încă nu are un studiu real și serios de impact.

Legislația stabileste clar că peste 5 ani de funcționare, sistemul trebuie să fie supus unei evaluări de mediu și impact social — însă, de facto, autoritățile preferă să ascundă aceste adevăruri, preferând să continue cu litigii și raportări false. Bilanțurile își schimbă cifrele în funcție de interesele grupului, iar adevărata măsură a eșecului e tăinuită eficient.

Și, ce ne mai oferă sursele?O gazdă plină de contraziceri, cifre false și promisiuni neîmplinite.

De exemplu, în documentele oficiale, suprafața protejată raportată în 2023 este de 2,3 milioane de hectare, cu un cost de 18 euro per hectar, sumă care sigur face să se ridice tot bugetul pentru bătaia de joc. În realitate, însă, de ani de zile, studiile independente și rapoartele întocmite de organisme neutre arată că suprafața reală protejată este de doar 403.732 hectare — adică de aproape 6 ori mai mică. Practic, delapidarea bugetului e făcută cu echipă, nu cu minciuna singură.

Ce spun cifrele?Că sistemul a fost folosit în mod abuziv, reducând artificial, sau chiar absurd, suprafețele de intervenție pentru a justifica cheltuiala. Costurile reale, dacă le-am calcula, ar fi nesustenabile, iar impactul mediului, catastrofal.

Unde e adevărul?Ascuns, blocat și negat de fiecare dată când cel puțin un fermier cere explicații.

De exemplu, dacă te uiți pe raportul realizat de Centrul de Monitorizare a Biodiversității din Cluj, vedem o imagine clară: în realitate, zona protejată de sistem se limitează la mai puțin de 400.000 de hectare, dar cifrele oficiale spun altceva. Toate delimitările sunt artificiale, menite a spori artificiul „eficienței” și a justifica milioane și milioane de euro sifonate pe scheme groase.

Ce înseamnă asta concret?Faptul că sistemul antigrindina a fost transformat într-un fel de funie cu care se trag în piept fondurile publice, în timp ce efectele asupra mediului și asupra agriculturii reale sunt nule sau negative.

Ce ne mai spune tabu-ul?Refuzul AASNACP de a face transparent studiul de impact asupra precipitațiilor și a mediului.

Toți fermierii și activiștii știu că, de aproape un deceniu, cer oficial această evaluare. Dar autoritatea preferă să nu ducă la bun sfârșit această obligație legală. În schimb, păstrează misterul, blochează orice dezbatere și ascunde rezultatele studiilor care PROBABIL ar demonstra că intervențiile în atmosferă au efecte devastatoare — reduc ploaia, provoacă secetă, îndepărtează recoltele și afectează sănătatea ecosistemului.

Și, ce fac procurorii?Se prefac că nu văd, iar cercetările de la DNA sunt mai mult o mitologie urbană, decât o realitate a luptei împotriva mafiei ploii.

Concluzie: Rachete de țuțer și minciuni subvenționate — România, țara unde mafia plouă cu bani publici și seceta e doar o poveste de adormit copiii

De 20 de ani, sistemul antigrindină rămâne o schemă gigantică de sifonare a fondurilor publice, cu un puhoi de minciuni, manipulați ieftin și promisiuni neonorate. În loc să fie un instrument științific și eficient, se transformă într-un alat de opereta politică, o păcăleală de proporții, care a adus doar secetă, inundații și pierderi uriașe pentru fermieri.

Autoritățile preferă să ascundă studiile, să manipuleze cifrele și să protejeze interesele personalului corrupt. În loc de un sistem transparent, avem parte de un „joc de umbre”, în care doar cei mai fiți fraudatori au de câștigat, iar agricultură românească ajunge să fie doar un simplu spectacol trist de teatru.

Ce urmează? O reformă adevărată sau încă o tactică de mușamalizare?

România trebuie să se trezească și să-și dea seama că nu mai are timp de experimente și șmecherii. Întrebarea este dacă DNA-ul va face pasul decisiv și dacă justiția va deschide ochii și va trimite mafioții la răcoare. Sau dacă, din nou, vom continua să ne mintim singuri, până la următoarea secetă sau inundație care ne va zdruncina din temelii.

Așadar:
Hoții de ploaie să știe că timpul lor a expirat. Nu mai e loc de scuze, nu mai e loc de promisiuni goale. Demnitatea fermierilor și sănătatea mediului trebuie să primeze, altfel vom rămâne doar niște spectatori la un spectacol grotesc, total alimentat de mafie, politicieni corupți și funcționari incompetenți.

N-o să ne oprim aici. Împreună, vom continua să deranjăm, să scoatem la iveală pe cei care ne fură viitorul și să cerem justiție adevărată. Pentru că, dacă nu o facem noi, nici un robot sau rachetă nu o va face! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Publicat

pe

De

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!”

„Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!

Radu Marinescu a dat tonul unei epurări fără precedent în Poliția Penitenciară. „Tartorul” – căruia îi vom respecta dorința de a nu-i menționa numele, dar pe care îl știe toată lumea – a fost detronat în aprilie 2025, deși se agăța disperat de un „mandat” prin împuternicire. A mințit, a promis, a sperat… dar s-a dus.

În doar cinci luni, Bogdan Burcu a început să curețe sistemul de paraziții care l-au sufocat ani de zile. „Mobilitățile” recente din top-management arată că directorii toxici sunt aruncați la gunoi. FSANP aplaudă curajul celor doi lideri, Marinescu și Burcu, care au decis să nu mai tolereze mizeria.

Anii de jaf și incompetență: un dezmăț fără limite!

Sub o conducere ANP preocupată doar de propriile buzunare, corupția a explodat. Corpul de Control al Ministrului Justiției (CCMJ) a dezvăluit, după o investigație de trei luni, că instituția era un focar de abuzuri, falsuri și incompetență crasă. Sute de pagini de rapoarte documentează neregulile, o rușine pentru o instituție care ar fi trebuit să fie un model de rigoare.

Dar odată cu venirea lui Radu Marinescu la Ministerul Justiției, dezmățul s-a oprit. Corupția și abuzurile au început să seacă, iar impostorii tremură pe scaune. Unii au căzut deja, iar alții îi vor urma.

Lașii se ascund, slugile plâng!

Unii, mai slabi de înger, au fugit la pensie, „îmbolnăvindu-se” subit când au văzut că trebuie să dea socoteală. Și-au abandonat slugile, incapabile să se apere. Dar armata de oameni cinstiți din sistem e gata să lupte cu lichelele care l-au infestat.

FSANP, gata de luptă: „Nu ne vom da bătuți!”

FSANP este un zid împotriva nedreptăților. Am încasat lovituri, dar am răspuns cu vârf și îndesat. Cu legea și principiile de partea noastră, nu vom pierde acest război. Ca lider al FSANP, garantez că voi lupta pentru valorile noastre.

Marinescu și Burcu: „S-a terminat! Nu mai merge!”

Administrația Națională a Penitenciarelor, sub conducerea lui Bogdan Burcu și cu sprijinul lui Radu Marinescu, a demonstrat că are puterea să curețe sistemul de gunoaie. Este un semnal clar că nu mai e loc pentru corupți, pentru impostori. Sistemul începe să respire din nou.

Felicitări ANP-ului! Felicitări MJ-ului! Felicitări Bogdan Burcu! Felicitări Radu Marinescu! (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

Publicat

pe

De

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze

Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor mesaje incomplete și eronate, generează un climat de nesiguranță și haos în rândul angajaților, atrage atenția Emil Pășcuț de la Sindicatul Diamantul. Mai mult, incapacitatea unor lideri sindicali de a descifra mesajele MAI, de a identifica informațiile lipsă cu ajutorul legii, amplifică și mai mult această stare de confuzie.

Sindicatele, între vaiete nefondate și euforie naivă

„Unii (MAI) spun niște prostii trunchiate, jumătăți de adevăr care nu reprezintă adevărul”, acuză Pășcuț. Alții preiau aceste informații distorsionate și oscilează între două atitudini emoționale:

  • Văicăreală: Lipsită de argumente raționale și juridice, însoțită de amenințarea cu plecarea a 17.000 de polițiști.
  • Euforie: Generată de promisiunile unui politician duplicitar, care asigură că nu va accepta creșterea vârstei de pensionare.

Pășcuț: „Vârsta standard de pensionare nu poate fi crescută!”

În acest haos informațional, Emil Pășcuț clarifică: „Vârsta de pensionare ‘standard’ nu poate fi crescută. Ea este deja fixată la 65 de ani, egală cu vârsta standard de pensionare din Legea 360/2023 privind sistemul public de pensii”. Așadar, anunțul MAI privind creșterea vârstei de pensionare este fals, înșelător și rezultatul unor incompetenți incapabili să folosească termenii juridici adecvați.

Reducerea vârstei standard de pensionare este reglementată inclusiv de Legea 360/2023 privind pensiile civile, deci nu este un favor excepțional acordat doar polițiștilor și cadrelor militare. Justificarea generală pentru reducerea vârstei de pensionare, în ambele sisteme, public și militar, este speranța mai mică de viață.

Condiții speciale: Structurile de suport, privilegiate nejustificat

Singurul aspect care ar trebui reevaluat în MAI este acordarea condițiilor speciale (care atrag vechime virtuală de 6 luni la an) structurilor de suport, în mod egal cu polițiștii operativi. Deși suportul este util, aceste structuri și-au însușit toate drepturile și beneficiile recunoscute polițiștilor, profitând de puterea pe care o au în MAI. Un exemplu elocvent este majorarea Bayraktar, unde structurile de suport au obținut procente mai mari decât structurile operative. Un alt exemplu este suplimentul de anticorupție, încasat fraudulos de structurile de suport din DGA.

Pășcuț: „O reformă reală presupune restabilirea echilibrului între operativi și suport”

Structurile de suport și cele operative sunt grupuri distincte de interese, aflate în dezechilibru. O reformă reală presupune restabilirea echilibrului între operativi și suport. Echilibru nu înseamnă egalitate! Fără restabilirea acestui echilibru, MAI nu va avea progres nici peste 100 de ani, avertizează Emil Pășcuț. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv10 ore ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici), ...

Exclusiv12 ore ago

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!” „Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!...

Exclusiv12 ore ago

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv12 ore ago

Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!

România, colonie penală cu gust de Coca-Cola: O afacere murdară, unde apa de canal e la modă, iar politicienii locali...

Exclusivo zi ago

Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!

Când pușcăria devine groapa de gunoi a incompetenței Penitenciarul Ploiești, sub conducerea eternului împuternicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusivo zi ago

Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declarațiile publice ale...

Exclusivo zi ago

Salvare pe ultima sută de metri: Polițiștii angajați în 2022 rămân în sistem încă un an datorită unei ordonanțe de urgență

Sindicatul Europol dezvăluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de polițiști gata formați, angajați pe perioadă determinată. Zeci de...

Exclusiv2 zile ago

ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor

Un studiu intern al ANP aruncă o lumină crudă asupra sistemului penitenciar românesc. Pensionări masive, moral la pământ și nemulțumiri...

Exclusiv2 zile ago

Prahova penală: Cum un sef de poliție transformă mita în… inșelăciune!

După Decizia ICCJ, corupția își găsește refugiu la IPJ Prahova După ce Înalta Curte de Casație și Justiție a mai...

Exclusiv2 zile ago

Ciuruitorul de Ploiești revine la Notariat! Lupu Marioara, Nichita și ‘fleacul’ de sute de inimi frânte

Marioara revine la ‘ciuruit’: Ce mai vinde Regina Țepelor imobiliare la 76 de ani? Zilele trecute, un fior a străbătut...

Exclusiv2 zile ago

Rachete antigrindină – De la tun la Bălăcăneanca, un memoriu-bombă aruncă mafia în aer!

Fermierii prahoveni, mai sănătoși la cap ca Guvernul – Cer respectarea legii și nu otrava în cer! Rachete, minciuni și...

Exclusiv2 zile ago

EXCLUSIV: Președintele FSANP trage un semnal de alarmă cutremurător din interiorul sistemului penitenciar: „ANP are nevoie de terapie urgentă!”

Un articol manifest exploziv, semnat de Cosmin Dorobanțu, Președintele Federației Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP), dezvăluie o realitate...

Exclusiv2 zile ago

Ploieștiwood: Un musical interlop cu șpăgi, limuzine și „Fecioare Maria” corupte (sau cum să râzi de te doare de Ploiești)

Ploiești, Ploieștiwood! Nu-i Hollywood, dar are farmecul lui, un farmec toxic, e drept. Aici, în loc de Oscaruri, avem dosare...

Exclusiv3 zile ago

Penitenciarele românești: Circul groazei continuă!

O scrisoare anonimă de pe site-ul penitenciare.info a detonat bomba: sistemul penitenciar e mai putred decât brânza cu mucegai! Ofițeri...

Exclusiv4 zile ago

Cănărău, Terminatorul Poliției Române: Se întoarce la IPJ Neamț, spre groaza mafiei din sistem!

După ce a fost mazilit, umilit și scuipat de șefii IPJ Neamț, liderul sindical Ioan Cănărău revine în forță, mai...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv