Connect with us

Administratie

A cerut dosarul medical al mamei moarte de COVID, iar managerul spitalului i-a spus că-l poate elibera numai cu acordul decedatei

Publicat

pe

(Preluare Libertatatea – Mirela Neag, Răzvan Luțac, Cătălin Tolontan):

Răspunsul în scris către familia Nemțoiu îi aparține managerului Bogdan Nica, vechi membru PNL Prahova, instalat pe 26 octombrie manager al Spitalului Județean de Urgență Ploiești. Trecut în 2019 la ALDE și numit la Ministerul Mediului de Viorica Dăncilă, Bogdan Nica a revenit în 2020 în preferințele liberale. E la a cincea funcție publică de conducere ocupată de la începutul acestui an! Spitalul Județean de Urgență Ploiești a avut probleme în mai multe nopți cu furnizarea oxigenului către pacienții grav bolnavi de COVID. Managerul Nica are propria versiune: „Nu este adevărat, au fost probleme până să vin eu”. În fața refuzului de a-i fi oferit dosarul medical al mamei și a negării problemelor instalației de aer, fiica pacientei bolnave a pus la dispoziția Libertății un jurnal audio, în care mai multe cadre medicale recunosc dificultățile cu oxigenul. Jurnalul i-a supraviețuit mamei și azi devine public.

 

A cerut dosarul medical al mamei moarte de COVID, iar managerul spitalului i-a spus că-l poate elibera numai cu acordul decedatei Documentul prin care managerul dr. Bogdan Nica a refuzat să dea familiei Nemțoiu dosarul medical al Elisabetei Nemțoiu „I-au găsit probleme la inimă după ce s-a născut. Le-au zis părinților că nu o să trăiască mai mult de 18 ani. Dar mama a trăit”. La 18 ani, Elisabeta Nemțoiu se căsătorea. „Apoi, i-au zis că nu poate să facă niciun copil”. Elisabeta Nemțoiu a făcut doi copii. Ei sunt cei care acum vor să afle de ce a murit, la 71 de ani, mama lor.

A cerut dosarul medical al mamei moarte de COVID, iar managerul spitalului i-a spus că-l poate elibera numai cu acordul decedatei Elisabeta Nemțoiu (1949-2020) Să se întoarcă mortul de la groapă sau dați-ne în judecată Elisabeta a fost internată duminică, 25 octombrie 2020, la Spitalul Județean din Ploiești, a fost tratată acolo, apoi în secția externă Boli Infecțioase, fostul Spital Movila din oraș, a fost transportată din nou la Spitalul Județean, unde a murit pe 6 noiembrie. Familia a solicitat, prin frate, dosarul medical al Elisabetei Nemțoiu. „Au fost probleme cu oxigenul zile în șir, pe care le-am aflat din multe discuții cu multe persoane, cadre medicale și colege de salon ale mamei mele”, au spus membrii familiei ziarului.

A cerut dosarul medical al mamei moarte de COVID, iar managerul spitalului i-a spus că-l poate elibera numai cu acordul decedatei Cererea fiului Elisabetei Nemțoiu de a primi dosarul medical cu evoluția stării mamei sale Spitalul însă a refuzat-o. Motivul? Mama ei, decedată pe 6 noiembrie, nu și-a dat acceptul pentru ca rudele să-i vadă documentele medicale. Informațiile cu caracter confidențial pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul își dă consimțământul în mod explicit sau dacă legea o cere în mod expres. Răspunsul managerului dr. Bogdan Nica, pentru familia Nemțoiu: Familia a înțeles exact mesajul clar al managerului Bogdan Nica: vă dăm documentele când se întoarce mortul din mormânt sau când câștigați procesul în instanță împotriva spitalului. În multe cazuri, în România, cele două întâmplări au aceleași șanse de a se realiza. Procesele împotriva spitalelor pot dura ani buni în justiție, iar rezultatele sunt complet impredictibile. Așa că femeia s-a hotărât să ofere ziarului întregul jurnal audio ținut de ea ca fiică, timp de 13 zile, de la internarea mamei și până la deces. E un jurnal în care mama nu vorbește, pentru că starea ei a fost gravă, dar vorbesc oamenii din jurul ei, inclusiv angajații spitalelor. „Nu vreau să cred că totul a fost în zadar” „Se aud, foarte clar, toate problemele cu care s-a confruntat. Dacă nu putem să ne uităm pe documente, să i le arătăm unui specialist, măcar putem arăta tuturor ce s-a întâmplat în cele 13 zile. Și poate asta va ajuta pe cineva, pe viitor. Nu vreau să cred că a fost totul în zadar”, spune Elena. Contactat de Libertatea pe 5 noiembrie, în chestiunea lipsei de oxigen,

Bogdan Nica, managerul Spitalului Județean Ploiești, cel mai mare din județ, a spus: „Nu este adevărat, au fost probleme până să vin eu, erau saloane fără oxigen”. La momentul ăsta, cu sprijinul Consiliului Județean, am obținut bani și montăm prize de oxigen și o nouă stație de oxigen acolo. Am suplinit cu butelii. Dr. Bogdan Nica, directorul Spitalului Județean Ploiești: Pe 6 noiembrie, Elisabeta Nemțoiu a murit și ulterior a venit răspunsul managerului Bogdan Nica către familie. Cine este Bogdan Nica? Fostul secretar general în Ministerul Sănătății în perioada lui Eugen Nicolăescu Bogdan Nica, 53 de ani, absolvent de Medicină la Cluj, a fost membru PNL din 1990 și membru PNL Prahova din 2005, când a și fost numit șef la DSP, conform propriului CV.

A cerut dosarul medical al mamei moarte de COVID, iar managerul spitalului i-a spus că-l poate elibera numai cu acordul decedatei Bogdan Nica. Foto necenzuratph.ro/ Printre funcții publice de conducere ocupate de el în ultimii 15 ani se numără: Director DSP Prahova 2005-2006. Director și apoi secretar general în Ministerul Sănătății 2006-2008, în perioada ministrului Eugen Nicolăescu. Președinte cu funcție de secretar de stat al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului 2012-2014. Consilier al lui Adrian Dobre, primarul PNL al Ploieștiului, 2017. Nica, 2019: „PNL a rămas o siglă. Am ales ALDE, pentru că este un partid liberal” Până în acest punct, cariera administrativă a lui Bogdan Nica a curs după formula frecvent întâlnită în România: „Când sunt ai mei la putere, prind o funcție, când vin ceilalți, stau pe bară”. În ultimele zile ale lui februarie 2019, Bogdan Nica a schimbat însă tabăra politică și, în timpul guvernării PSD-ALDE, s-a înscris în ALDE. „În momentul de faţă nu a fost o decizie grea să părăsesc PNL. PNL a rămas o siglă. Am ales ALDE pentru că este un partid liberal”, a declarat el. În scurt timp după ce s-a declarat susținător ALDE, Nica a fost numit secretar general adjunct în Ministerul Mediului, în aprilie 2019, sub semnătura Vioricăi Dăncilă. În ciuda acestor evenimente publice, șeful filialei PNL Prahova a susținut ieri, întrebat de Libertatea, că Bogdan Nica nu a plecat niciodată din rândul liberalilor. Nu există nicio adeziune la ALDE pe numele lui Nica. Bogdan nu a depus nicio adeziune la alt partid, el a fost membru PNL tot timpul, chiar și atunci când a avut o funcție în Guvernul Dăncilă, ca secretar la Mediu. Iulian Dumitrescu, șef PNL Prahova: Când Dăncilă pică, Nica revine în favorurile liberalilor și ocupă 5 funcții în 2020 După ce PNL a revenit la guvernare, Ludovic Orban l-a eliberat pe Nica din funcția de secretar general adjunct la Ministerul Mediului, pe 29 ianuarie 2020. Nica a revenit în preferințele PNL, conform unor surse din filiala Prahova, și, după mișcarea politică în sens invers, a devenit din nou șef, foarte repede. Pozițiile lui în acest an au fost: Secretar de stat adjunct în Ministerul Mediului – până pe 29 ianuarie 2020. În 26 februarie 2020 a fost numit director la Agenția Națională de Mediu Prahova. După o lună, în 26 martie, pleacă din funcție și ajunge director la DSP Prahova. Apoi, în 15 iulie 2020, Nica anunță că pleacă și de la DSP pentru că este numit de ministrul Nelu Tătaru director general în Ministerul Sănătății. După încă trei luni, pe 26 octombrie, părăsește Ministerul Sănătății și este instalat manager al Spitalului Județean Ploiești de către Iulian Dumitrescu, la cererea asumată public a ministrului Nelu Tătaru, care nu putea schimba el conducerea, pentru că este o decizie a Consiliului Județean, conform legii. Poziția de manager de spital este, pentru Bogdan Nica, a cincea funcție publică succesivă pe care a ocupat-o în anul 2020. Din această a cincea calitate, el a refuzat eliberarea dosarului medical al Elisabetei Nemțoiu. Jurnal: ultimele 13 zile ale doamnei Elisabeta * Copleșită de emoții, în convorbirile pe care le are cu cadrele medicale și cu pacienții din spital, Elena îi spune uneori mamei sale Elisabeta pe numele mătușii, Ecaterina. 25 octombrie. Elisabeta Nemțoiu, 71 de ani, ajunge noaptea la UPU, „noi știam că din cauza problemelor cu inima”, și este internată la Terapie Intensivă la Spitalul Județean din Ploiești. – Tot ce vă pot spune este că e ventilată mecanic. Este ajutată de un aparat să respire, îi spune un cadru medical fiicei. – Ah. Am înțeles… Nu e conștientă… – Parțial e conștientă, că nu e inconștientă, nu e în comă. „Spuneți-i că o iubim mult” Într-o discuție cu alt medic, fiica îi lasă și un mesaj femeii care nu poate vorbi la telefon. „Dacă mai mergeți pe la dânsa, spuneți-i că o iubim mult. Și că o așteptăm acasă” 26-27 octombrie. Elena interpretează ultimele vești drept unele bune. „Deci doamna Nemțoiu este cu o evoluție bună, a fost detubată aseară, ieri de fapt…” 28 octombrie. Alt dialog care dă speranțe. – (Cadru medical) Momentan este stabilă. – Înțeleg. Ieri respira cu mască. Astăzi? Tot cu mască? – Tot la fel, da, da. – Și se prevede schimbarea de salon? Sau? – Mai vedem. Dacă până mâine se menține așa, cel mai probabil va pleca, da. Elisabeta iese din ATI 29 octombrie. Și vine vestea. – (Cadru medical) Mama dumneavoastră a fost mutată la boli infecțioase. – Mă bucur. – Da, și noi ne bucurăm! A plecat acum o oră. (…) – Am înțeles… Deci a plecat în altă parte. – Unde sunt bolnavii mai sănătoși. Elena reușește să intre în contact cu femeile din salonul mamei sale din noua locație, secția externă Boli Infecțioase. Fostul Spital Movila din oraș. Una îi dă primele detalii, îi spune că mama e, totuși, „pe oxigen”. „Nu știu cât de prezentă e, așa”. „Este. Dânsa doarme mai mult. Este, este. M-a recunoscut. A știut cine sunt”, răspunde, plină de speranță, Elena. 30 octombrie – 1 noiembrie. Urmează 3 zile în care veștile sunt puține. Medicii nu pot fi prinși, legăturile sunt tot mai firave. Ruptura aproape totală dintre bolnavi și familie este una dintre trăsăturile greu de îndurat, dar obligatorie sub aspect sanitar, ale bolii COVID. Ca alte zeci de mii de familii din România și milioane din întreaga lume, și familia Elisabetei a înțeles acest lucru și nu reproșează medicilor comunicarea sporadică. Pe 2 noiembrie se întâmplă ceva. Apar problemele cu oxigenul 2 noiembrie. O colegă de salon introduce în ecuație o nouă problemă. Oxigenul. Dificultăți tehnice la instalația de oxigen. Trezită la 3 noaptea de Elisabeta, o altă pacientă își dă seama că ceva nu e în regulă. „Și mergeau, nu mergea… nu mai avea niciun fel de presiune. Nu numai la dânsa. Tot sistemul de oxigen. Și-atunci mi-am dat seama, mă, îi scade saturația și nu reacționează”. Colega de salon: „Dumnezeu a făcut să iasă un bărbat pe sală, de la salonul de bărbați, și-atâta gălăgie a făcut, și-atâta a țipat, doamnelor, leșină lumea și rămâne fără oxigen!”. Nici chiar ei nu sunt de vină că se termină, nu știu ce fel de instalație are. Se mai oprește. Câteodată vine presiune bună, câteodată mai mică. Și au făcut, ce n-au făcut, că într-o jumătate de oră a venit. Colegă de salon a Elisabetei: – Of, Doamne, ce nenorocire. Asta nu mi se pare deloc bună. Au nevoie de oxigen. Trebuie să fie oxigen, spune Elena. – E, și asta vreau să vă spun, că dânsa e cu saturația cea mai mică din salon. Deci noi, care am purtat și așa, ne-am mai revenit. Dar dânsa, fără, are 81! 2 noiembrie. Prima discuție cu un medic de la Boli Infecțioase: – (Medic) Este staționară, așa cum a venit din Terapie, nu e nici mai bine, nici mai rău. – Dar așa, în timp, din experiența dumneavoastră, o să poată respira fără oxigen? – Eu nici nu știu dacă va trăi, doamnă. – … – Deci dacă va trăi, probabil că va respira fără oxigen, dar nu știu dacă va trăi. Sincer vă spun. – … – Deci la cum o văd și la cum evoluează virusul ăsta nu știu, nu pot să garantez că va trăi, deși a ieșit din Terapie Intensivă. – M-ați lăsat fără cuvinte. – Păi, da, îmi pare rău, da nu pot să vă mint, că nu e cazul să vă mințim acuma. – Eu vream să vă întreb dacă merge acasă… curând… dar nu-mi dau seama când… nu știu cum e acolo. – V-am explicat cum îi situația. (…) – Pot să vă sun în fiecare zi sau… – Nu în fiecare zi. Că am 20 și ceva de bolnavi și dacă sună în fiecare zi cred că ajung la Psihiatrie eu în primul rând. Deci la trei zile, așa, sunați. 3 noiembrie. Altă colegă de salon, o nouă rugăminte din partea fiicei: Voiam doar dacă puteți, din suflet, dacă vă treziți noaptea, să vă uitați un pic pe la mama. Vă rog din suflet. Pentru că problemele cu oxigenul par a fi aceleași. – (Altă colegă) Ele au în perete, toate la rând… și toată lumea primește același gen de oxigen. Numai că, din când în când… probabil vine în fluctuații, așa. – Scade presiunea mai ales noaptea, da. – Scade presiunea, da. Elena prinde și o infirmieră, pe care o roagă să se uite cu atenție la mama ei, care are probleme cu saturația. „Dacă îi scade oxigenul, o să-i punem o butelie mai mică”, spune aceasta. „Nu vă faceți griji, că noi răspundem de viața lor” 4 noiembrie. O angajată îi recunoaște Elenei problemele. O asigură întruna că mama ei e bine îngrijită, însă scapă în discuție toate neajunsurile: – Au fost probleme, da. S-a umblat la instalația de oxigen. Dar stați liniștită, că s-a renovat. Le face în fiecare salon, îi mută, i-am pus la butelii. Nu i-am lăsat așa. Și acum are, este în regulă. Da. Nu mai merg liniile că sunt foarte mulți și nu mai fac față. Și sare apa aia ionizată… s-a mai dus pe… mă rog. Nu știu ce s-a întâmplat și noi noaptea rămâneam fără. – Sunt 50 și ceva și vă dați seama că dintre ăștia ca dânsa sunt un sfert, restul sunt pe picioare și vin și ne anunță, venim și noi, mai mult de 5 minute nu durează. – La 3.00 am intrat eu și i-am schimbat, că am schimbat la toți, care erau trecuți pe butelii, i-am pus înapoi la oxigenul din perete și am văzut-o că era un pic mai sfârșită, așa, mai leșinată, ca să zic, să înțelegeți și dumneavoastră. Nu vă faceți griji, că noi răspundem de viața lor, nu rămâne așa. 5 noiembrie. Nu rămâne, situația e tot mai dinamică. O altă angajată recunoaște, a doua zi, că „avem butelii de oxigen, dar nu avem butelii pentru fiecare bolnav în parte. Și se pune pe rând. 50 de paturi… Și câteva butelii. Și nici buteliile acelea nu mai fac față. Pentru că-s butelii micuțe”. „Azi-noapte a fost mai rău cu oxigenul, toată noaptea n-am dormit, am fugit după oxigen”, spune și colega. Elena cere „cu mami”. Elisabeta nu poate să vorbească. „E prea obosită”, spune vecina de salon. Povestește că au fost mutați în mai multe saloane pentru a se repara prizele de oxigen. 6 noiembrie. Ziua începe cu o veste oribilă. – (Vecina de salon) Doamnă, să știți că o ia, o duce la Terapie Intensivă. La Județean. A luat-o deja. – Aoleu, de ce? Era rău… – Acum, acum… Păi nu mai avea aer. Elena sună la Județean. Răspunde medicul care a preluat-o pe mama ei. – Sunt fiica doamnei Nemțoiu. A ajuns astăzi la dumneavoastră de la Boli Infecțioase. – Da, da, da, a ajuns acuma. Doamna se află într-o stare destul de bună. Stabilă. Are saturație bună. – Are saturație bună! – Da, 98, 97. După 3 ore, Elisabeta Nemțoiu a murit. Avea 71 de ani împliniți în februarie. Interviu cu managerul Nica: „Domnule, nu știu, că eu nu semnez de obicei așa ceva” și „Familia îmi poate scrie mie, se rezolvă împreună cu juridicul” Libertatea a discutat cu managerul Spitalului Județean Ploiești, Bogdan Nica. – Domnule manager, într-un răspuns către familia Nemțoiu, spuneți că nu le puteți elibera documentele medicale, pentru că nu există acordul expres al femeii. – În primul rând, doamna Nemțoiu nu a murit din cauza unei probleme cu oxigenul, avea o formă severă de COVID, a murit la Terapie Intensivă. Familia îmi poate scrie mie, se rezolvă împreună cu juridicul, nu este nicio problemă. Vă zic sincer, da, și eu aș putea avea nemulțumiri dacă aș fi în locul lor, dar știți cum este aici, sună telefoanele, avem o mulțime de ambulanțe, nu doresc nimănui să fie directorul unui spital de COVID în care sunt 200 de pacienți. – Da, dar oamenii au un document semnat de dumneavoastră prin care ați refuzat accesul la dosarul medical. – Domnule, nu știu, că eu nu semnez de obicei așa ceva. Este treabă de juridic. Dar oricând, asta se rezolvă, nu este o problemă. – Și cu problemele cu oxigenul, inclusiv aparținătorii doamnei Nemțoiu vorbesc, au dovezi referitoare la respectivele probleme… – Doamna a fost internată la Terapie Intensivă, unde există mii de litri de oxigen. – Da, dar înainte a fost la Boli Infecțioase, unde au existat anumite probleme. – Au fost probleme acum trei săptămâni, înainte să vin eu, când nu exista oxigen în fiecare salon. Vă dați seama, crește capacitatea, chiar acum am vorbit cu cei de la Linde să creștem capacitatea, dar nu rămâne nimeni fără oxigen. Pentru că avem și Spitalul Județean, și Boli Infecțioase, avem și TIR-ul, care nici ăla nu prea mergea până cu puțin timp în urmă, ne-a dat doctorul Arafat niște medici. Pentru că sunt probleme de personal, ni s-a pensionat acum încă cineva. Ce să facem, ne adaptăm din mers, dar vă spun sincer că deja mi se pare că unele chestii sunt orchestrate. Dar nu vreau să insist. Toți muncim din greu, stăm până seara târziu la muncă. La noi mai vin și accidentele de pe Valea Prahovei. Sună telefoanele, sună întruna. Și încă n-am ajuns ca în Franța, să se ocupe și oftalmologii de COVID. Și să știți că nu mă vait, dar asta este realitatea. – Există mai multe dovezi, oameni de la Boli Infecțioase care recunoșteau problemele, colegi de salon… – Domnule, chiar vă invit să veniți, dumneavoastră, vreun corespondent, veniți la spital, la Movila, unde sunt Bolile Infecțioase și vedeți că merge oxigenul. Și veniți dumneavoastră inopinat, mă sunați când ajungeți la Movila și vin și verificăm cu presiune, cu tot, cum merge oxigenul.
Citeşte întreaga ştire: A cerut dosarul medical al mamei moarte de COVID, iar managerul spitalului i-a spus că-l poate elibera numai cu acordul decedatei

 

Administratie

Păulești se transformă: Primarul Tudor Sandu prezintă un Bilanț robust de un an, intre provocări și realizări concrete

Publicat

pe

De

Un angajament pentru transparență și dezvoltare durabilă

Într-un gest de transparență deplină și responsabilitate față de cetățeni, Primarul comunei Păulești, Tudor Sandu, a dat publicității recent Raportul de Activitate pentru perioada noiembrie 2024 – noiembrie 2025. Documentul, o oglindă fidelă a eforturilor depuse de administrația locală, subliniază o evoluție remarcabilă a principalilor indicatori economico-sociali ai comunei, demonstrând angajamentul ferm al primarului pentru transformarea Păuleștiului într-o localitate cu standarde urbane. „Este o datorie de onoare să fac cunoscute principalele acțiuni de interes public realizate în anul precedent,” a declarat primarul Tudor Sandu, citat în documentul oficial.

An dificil, voință neclintită: Obstacolele depășite ale Păuleștiului

Anul 2025 a fost marcat de un context economic național și județean plin de provocări, resimțit acut și în Păulești. Măsurile de austeritate au limitat accesul la fonduri vitale din programele naționale, încetinind ritmul unor investiții esențiale. Un exemplu elocvent este amânarea proiectului pistei de biciclete, deși acesta avea finanțarea asigurată, conform Raportului de Activitate noiembrie 2024 – noiembrie 2025. Mai mult, contextul politic de la nivelul Consiliului Județean Prahova nu a fost favorabil, cu proiecte deja aprobate, precum centura ocolitoare, stopate, și alocări bugetare diminuate substanțial pentru comună. Cu toate acestea, determinarea primarului Tudor Sandu și a echipei sale a rămas neclintită.

Comunitatea, fundamentul dezvoltării: Vocea cetățenilor, prioritate absolută

În ciuda acestor dificultăți, administrația locală, condusă de primarul Sandu Tudor, a reușit să consolideze o comunitate puternică, determinată să își continue dezvoltarea. Calitatea vieții reprezintă nucleul preocupărilor, cu misiunea asumată de a aduce „standardul urban” în comună și de a asigura „un trai liniștit și sigur pentru toți păuleștenii.” Această viziune este solid fundamentată pe voința comunității, confirmată de cele două sondaje de opinie realizate în cursul anului. Rezultatele acestora, detaliate în raport, atestă nu doar direcția corectă în care se îndreaptă Păuleștiul, ci și o schimbare fundamentală în modul în care administrația înțelege să își respecte cetățenii și valorile lor.

O administrație aproape de oameni: Transparență, eficiență și sprijin social

Sub viziunea Primarului Tudor Sandu, administrația locală a Păuleștiului a demonstrat un angajament constant față de cetățeni. Un exemplu strălucit este programul de Cadastru Gratuit, finanțat cu fonduri europene în valoare de aproximativ 280.000 de euro. Proiectul a permis finalizarea cadastrării și înregistrării a peste 13.000 de cărți funciare, ce vor fi distribuite în scurt timp proprietarilor de terenuri și clădiri. Eficiența implementării a fost recunoscută chiar de Banca Mondială, care a calificat activitatea drept „un exemplu de bune practici,” conform raportului citat.

Digitalizarea este o altă piatră de temelie. Prin investiții în softuri și echipamente IT, Serviciul de Evidență a Populației eliberează cărți electronice de identitate încă din luna iulie a anului curent, aducând administrația în pas cu timpurile moderne. Siguranța publică a fost consolidată printr-un sistem de supraveghere video extins, ce acționează alături de Poliția Locală pentru a descuraja faptele antisociale și a crește confortul comunității.

Educația, un pilon strategic, se arată în bilanț. Pe lângă taberele gratuite la mare pentru elevii merituoși, Primăria investește masiv în modernizarea unităților de învățământ. Școala „Vlad Mușatescu” din Găgeni beneficiază de reabilitare, modernizare și creșterea eficienței energetice, cu finanțare de la Administrația Fondului pentru Mediu, iar sălile de clasă vor fi dotate cu mobilier nou, în parteneriat cu Consiliul Județean. Respectul pentru tradiție și vârstnici este ilustrat prin programul „Respect pentru seniorii comunei”, ce premiază cele mai longevive cupluri și păuleștenii ajunși la vârste venerabile, chiar la ei acasă, un proiect de suflet al administrației.

Păulești, un santier continuu: Investiții masive în infrastructura orașului de mâine

Apropierea de standardele urbane este imposibilă fără o infrastructură solidă, iar eforturile primarului Tudor Sandu s-au concentrat pe acest aspect vital. Programul de modernizare a rețelei stradale a fost reluat, incluzând asfaltări de drumuri noi și reabilitarea tramei afectate de lucrările la canalizare. Un angajament financiar impresionant de 14 milioane lei, prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny,” vizează 11 drumuri din Păulești și Păuleștii Noi, totalizând 6,2 kilometri, după cum precizează raportul de activitate.

Extinderea rețelei de canalizare este pe cale să atingă un punct final crucial în satul Găgeni, cu finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală 2, urmând etapa branșărilor pentru aproximativ 350 de gospodării anual. Un nou șantier a fost deschis și în cartierul Cocoșești, unde tinerii au primit loturi gratuite pentru locuințe. Viziunea pe termen lung include extinderea rețelei de canalizare cu încă 18 kilometri, pe 41 de străzi, un proiect de 16,32 milioane lei (fără TVA) finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), evidențiind capacitatea administrației de a atrage fonduri europene.

Eficiența energetică este o prioritate, cu un proiect de modernizare și extindere a iluminatului public. Lămpile vechi sunt înlocuite cu tehnologie LED, estimându-se o reducere cu 40% a consumului de electricitate din comună. Principalul tronson modernizat, care traversează Pădurea Păulești, va fi inaugurat înainte de sărbătorile de iarnă.

Angajamentul față de un mediu curat se reflectă în inițiative de energie verde și reducerea poluării. După microbuzul electric școlar, Păuleștiul a implementat două proiecte, finanțate din bugetul local și AFM, pentru stații de încărcare a mașinilor electrice în multiple locații strategice din comună, o dovadă a orientării spre viitor. Siguranța pietonilor nu a fost uitată. Lucrările la trotuarele de pe Calea Unirii, în Păulești și Păuleștii Noi, au continuat, asigurând circulația în siguranță pe ambele sensuri ale celei mai importante artere.

Pentru a contracara efectele secetei și a asigura continuitatea serviciului de alimentare cu apă, a fost recepționat un nou rezervor de 500 mc la Cocoșești, crescând capacitatea totală de stocare la 2.580 mc, o investiție esențială pentru reziliența comunei, se menționează în raport.

Dincolo de proiecte: Motorul administrativ al Primăriei Păulești – Cifre și eficiență

Succesul proiectelor vizibile este susținut de o muncă asiduă în spatele ușilor închise. Raportul detaliază activitatea riguroasă a fiecărui compartiment, subliniind o bună guvernare și o orientare constantă către cetățean, partenerul și beneficiarul direct al administrației.

  • Secretariatul General a orchestrat 27 de ședințe de Consiliu Local în perioada noiembrie 2024 – noiembrie 2025, rezultând 106 hotărâri.
  • Compartimentul de Impozite și Taxe Locale a gestionat un volum impresionant de 6.068 de decizii de impunere centralizate, 1.900 de notificări de plată și 3.016 certificate fiscale, contribuind semnificativ la bugetul local. Doar din activitatea de urbanism, s-a atras suma de 1.252.090 lei la buget.
  • Serviciul de Evidență a Populației a eliberat 475 de cărți electronice de identitate și a gestionat un total de 1.488 de acte de stare civilă și identitate, fără abateri constatate la auditurile externe.
  • Compartimentul Asistență Socială a gestionat 224 de dosare pentru creșterea copilului și alocația de stat, monitorizarea a 22 de asistenți personali și 36 de copii cu măsuri de protecție socială, efectuând 435 de anchete sociale pentru revizuirea gradului de handicap.
  • Poliția Locală a aplicat 71 de sancțiuni (dintre care 42 amenzi în valoare de 29.000 lei), a răspuns la 246 de sesizări telefonice și 65 de apeluri 112, realizând 387 de patrulări de noapte.
  • Compartimentul de Urbanism/Amenajarea Teritoriului a procesat 520 de certificate de urbanism și 180 de autorizații de construire/desființare, consolidând o dezvoltare urbanistică coerentă.
  • Compartimentul Agricol a actualizat 7.784 de poziții în registrul agricol electronic, a gestionat peste 1.851 de cereri și petiții și a verificat peste 12.887 de documentații pentru proiectul de cadastru gratuit.
  • Echipa de Contabilitate a asigurat o gestionare financiară impecabilă, întocmind și raportând trimestrial darea de seamă contabilă și gestionând fondurile externe nerambursabile.
  • Compartimentul Resurse Umane a gestionat activitatea pentru 43 de posturi, organizând 7 concursuri de recrutare și promovare și asigurând transparența prin publicarea a 36 de declarații de avere și interese.

Un viitor luminos pentru Păulești: Angajamentul continuu al Primarului Sandu Tudor

Fiecare zi de activitate în cadrul Primăriei Păulești, sub conducerea primarului Tudor Sandu, construiește un model de bună guvernare, unde cetățeanul este nu doar partener, ci și beneficiarul direct al fiecărei decizii. Prin viziune strategică, capacitatea de a atrage fonduri și o muncă administrativă riguroasă, Păuleștiul demonstrează că provocările pot fi transformate în oportunități de dezvoltare, punând bazele unui viitor prosper pentru întreaga comunitate.

Citeste in continuare

Administratie

Păulești, în siguranță pentru iarnă: Primarul Tudor Sandu, un apel la prevenție pentru protejarea fiecărei familii

Publicat

pe

De

Un mesaj de responsabilitate: Grija Primarului pentru căldura și siguranța in căminele păuleștene

Pe măsură ce frigul își face simțită prezența, iar comunitatea se pregătește pentru sezonul rece, Primarul comunei Păulești, domnul Tudor Sandu, lansează un apel important și responsabil către toți cetățenii. Într-un gest de profundă grijă pentru bunăstarea fiecărei familii, Primăria Păulești subliniază importanța vitală a măsurilor de prevenție, îndemnând locuitorii să acorde o atenție sporită verificării coșurilor de fum, a sobelor și a instalațiilor electrice. O verificare simplă, realizată la timp, poate face diferența între un cămin sigur și o tragedie evitată, protejând vieți și bunuri.

Coșul de fum și soba: Scutul impotriva pericolelor de iarnă, conform recomandărilor Primăriei

Unul dintre principalele puncte de atenție, evidențiat de Primăria Păulești, vizează siguranța surselor de încălzire. „Este esențial să tratăm cu maximă seriozitate pregătirea sistemelor de încălzire. O sobă și un coș de fum bine întreținute sunt garanția unei ierni liniștite,” a transmis administrația locală, prin vocea Primarului Tudor Sandu.

Recomandările cheie pentru siguranța sobelor includ:

  • Verificarea atentă înainte de utilizare: Curățarea focarului și repararea oricăror fisuri, oricât de mici, sunt pași obligatorii.
  • Protecție suplimentară: Amplasarea unei table metalice (minim 0,70 x 0,50 metri) în fața ușiței sobei oferă o barieră protectoare împotriva scânteilor.
  • Utilizare responsabilă: Soba trebuie folosită întotdeauna cu ușițele închise, evitându-se categoric utilizarea lichidelor inflamabile la aprinderea focului.
  • Spațiu liber în jurul sobei: Hainele, mobilierul și orice alte materiale combustibile trebuie ținute la o distanță sigură.
  • Supraveghere constantă și stingere corectă: O sobă în funcțiune nu trebuie lăsată nesupravegheată, iar jarul trebuie stins complet, cenușa fiind evacuată într-un loc sigur.
  • Încălzire moderată: Supraîncălzirea sobei este un risc major și trebuie evitată, la fel și utilizarea lemnelor care depășesc lungimea recomandată.

În ceea ce privește coșurile de fum, Primăria Păulești subliniază necesitatea curățării riguroase a depunerilor și repararea fisurilor înainte de debutul sezonului rece. De asemenea, se reamintește că „un coș de fum trebuie să depășească acoperișul cu cel puțin jumătate de metru,” o măsură esențială pentru tiraj și dispersia fumului. În spațiile precum podurile, tencuirea coșului previne propagarea scânteilor, iar izolarea zonei de contact cu planșeul cu materiale incombustibile este crucială. Pentru siguranță sporită, mai ales în preajma materialelor combustibile, montarea unei site la coș este o recomandare fermă.

Instalația electrică: Lumină și căldură fără risc, sub ochiul vigilent al Primarului

O altă sursă de potențial pericol, adesea subestimată, este instalația electrică. Primarul Tudor Sandu îndeamnă cetățenii să verifice cu atenție și acest aspect al locuinței. „Electricitatea, deși invizibilă, necesită un respect deosebit. Orice improvizație poate avea consecințe ireversibile,” avertizează Primăria Păulești.

Recomandările pentru siguranța electrică includ:

  • Echipamente verificate: Utilizarea exclusivă a aparatelor electrice care sunt în stare bună de funcționare.
  • Fără improvizații: Renunțarea la prelungitoare improvizate, la fire izolate precar sau la soluții ad-hoc.
  • Siguranțe corespunzătoare: Siguranțele nu trebuie înlocuite niciodată cu sârme sau alte obiecte. Rolul lor este de a întrerupe circuitul în caz de suprasarcină.
  • Intervenții specializate: Orice lucrare la instalația electrică trebuie efectuată exclusiv de către un electrician autorizat.
  • Supraveghere: Aparatele electrice în funcțiune trebuie întotdeauna supravegheate.

O comunitate responsabilă, o iarnă fără incidente: Apelul Primarului Sandu Tudor la prevenție

Prin aceste avertismente clare și concise, Primăria Păulești, condusă de Primarul Tudor Sandu, demonstrează încă o dată preocuparea constantă pentru siguranța și confortul cetățenilor. „Grija pentru locuința dumneavoastră este o investiție în siguranța familiei. Fiecare măsură simplă de prevenție contribuie la o iarnă mai caldă și mai sigură pentru toți,” subliniază Primarul Tudor Sandu. Este un apel la responsabilitate colectivă, unde implicarea fiecărui locuitor este esențială pentru a asigura o iarnă fără incidente neplăcute în întreaga comunitate Păuleștenă. Prevenția rămâne, astfel, cea mai eficientă formă de protecție.

Citeste in continuare

Administratie

Aer curat pentru Prahova: Președintele Virgiliu-Daniel Nanu, lider în lupta pentru sănătate și transparență!

Publicat

pe

De

Prahova merită să respire curat, iar acest deziderat devine o realitate palpabilă sub viziunea și determinarea Președintelui Consiliului Județean, Virgiliu-Daniel Nanu. Într-un efort continuu de a îmbunătăți calitatea vieții prahovenilor, leadershipul județului se angajează ferm în implementarea unui sistem de monitorizare a calității aerului modern, eficient și, mai ales, transparent.

Un angajament neclintit pentru sănătate: Președintele Nanu la dezbaterea cheie

Sănătatea publică și confortul cetățenilor sunt priorități absolute, iar Președintele Virgiliu-Daniel Nanu demonstrează acest lucru prin implicare directă. Ziua de ieri a marcat un moment important, prin participarea sa activă la dezbaterea publică organizată la Hotel Central din Ploiești, dedicată problematicii poluării olfactive. Acest subiect, de interes major pentru locuitorii municipiului și ai întregului județ, a găsit în Președintele Nanu o voce fermă și un susținător al soluțiilor concrete.

Viziunea viitorului: Un sistem de monitorizare inteligent și accesibil

În cadrul întâlnirii, Președintele Consiliului Județean Prahova a prezentat o viziune clară și strategică: necesitatea implementării unui sistem modern, precis și integrat de monitorizare a calității aerului. Un sistem capabil să identifice, în timp real, sursele care generează disconfortul olfactiv și să ofere o imagine fidelă a situației. „Deciziile administrative trebuie să fie fundamentate pe date corecte, verificabile și actualizate permanent,” a subliniat Nanu, evidențiind importanța unei abordări bazate pe știință și fapte concrete.

Transparență totală: Informațiile, la indemâna fiecărui cetățean

Un alt pilon central al strategiei sale este transparența totală. Virgiliu-Daniel Nanu a cerut, cu insistență, ca informațiile privind calitatea aerului să fie publicate într-un mod accesibil și ușor de urmărit de către cetățeni. Această măsură nu doar că sporește încrederea publicului, dar permite comunității să evalueze în mod direct eficiența măsurilor aplicate. O comunitate informată este o comunitate puternică, capabilă să participe activ la procesul de îmbunătățire a mediului.

Sinergie instituțională: Fără transfer de responsabilitate, doar soluții!

Conștient de complexitatea provocărilor de mediu, Președintele Nanu a reiterat importanța unei coordonări instituționale reale. „Este crucial să eliminăm orice transfer de responsabilitate între autorități,” a declarat el, pledând pentru proceduri clare, reacții rapide și intervenții bine documentate în gestionarea problemelor de mediu. Această abordare fermă asigură o colaborare eficientă între toate instituțiile implicate, transformând obstacolele în oportunități de acțiune coordonată.

Consiliul Județean Prahova, sub conducerea dinamică a Președintelui Virgiliu-Daniel Nanu, își reafirmă angajamentul de a sprijini implementarea unui sistem eficient și modern pentru monitorizarea calității aerului. Obiectivul final este clar: protejarea sănătății și asigurarea confortului prahovenilor, construind împreună un viitor în care aerul curat nu este doar un deziderat, ci o realitate palpabilă. Prahova merge înainte, spre un mediu mai sănătos și mai curat, ghidată de o viziune strategică și un leadership dedicat.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv19 ore ago

IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!

Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind...

Exclusiv19 ore ago

Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!

Asistați, dragi cititori, la o nouă reprezentație grotescă din teatrul absurdului românesc, acolo unde uniforma, mai-marele și… lenea crasă se...

Exclusiv2 zile ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusiv2 zile ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv4 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv4 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv4 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv5 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv5 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv5 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv5 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv6 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv6 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv6 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv