Connect with us

Actualitate

Un raport al Bundestag dezvãluie: în urmã cu opt ani, virusul le-a provocat nemţilor douã decese

Publicat

pe

Ovidiu Zară

Sursa: vineri13.ro

Scenariul noului Coronavirus realizat de Germania încã din 2012: trei valuri de virus în trei ani, zeci de milioane de îmbolnãviri, milioane de decese

Un document senzaţional, dar necunoscut opiniei publice din întreaga lume, demonstreazã cã noul Coronavirus este un virus cunoscut (cel puţin) de autoritãţile germane încã din anul 2012, ba chiar dinainte cu câţiva ani. Date oficiale aratã în vara anului 2012, virusul a fost depistat la un numãr de şase germani, din care dintre care doi au decedat la data de 26 noiembrie 2012, iar unul a fost internat, tratat şi vindecat. Toate aceste informaţii privind existenţa noului Coronavirus şi posibilitatea apariţiei unei pandemii la nivel planetar, sunt cuprinse într-un document oficial elaborat în anul 2012 de Parlamentul Germaniei (Bundestag), care poate fi lecturat AICI .

“Rãtãcit” printre miile de documente aflate pe site-ul legislativului german, documentul intitulat “Raport de analiză a riscurilor privind protecția civilă 2012 – numãrul 17/12051” a fost transmis prin adresa Ministerului Federal de Interne din 21 decembrie 2012 şi publicat în data de 3 ianuarie 2013.

Insã, pânã acum a fost  “îngropat” într-o tãcere suspectã.

Raportul reprezintã de fapt strategie a Germaniei în lupta împotriva noului Coronavirus, oferind o analizã detaliatã a dezastrului pe care acest virus îl poate provoca la nivel federal. Pornind de la victimele noului Coronavirus existente în vara anului 2012, simulãrile efectuate de germani reflectã exact realitatea de astãzi.

In mod paradoxal, deşi s-a dorit a fi doar o simulare pornind de la îmbolnãvirile din 2012, care sã ajute în cazul unei epidemii viitoare, raportul german prevede cu exactitate perioada în care noul Coronavirus îşi va face apariţia, vorbeşte despre sursa virusului ucigaş (Asia) şi face referire la zeci de milioane de persoane infectate, milioane de decese, dar şi la faptul cã sistemele medicale vor fi sufocate şi economia paralizatã.

Mai mult, în document, autoritãţile germane precizeazã un fapt care nimeni nu l-a spus niciodatã pânã acum.  Anume întinderea în timp a acestei pandemii. Astfel, din estimãrile specialiştilor aflãm cã pandemia cu noul Coronavirus va avea trei valuri la nivel planetar şi va dura minimum 3 ani.

Culmea este cã deşi documentul era cunoscut încã de acum opt ani, atât la nivelul Uniunii Europene şi al fiecãrui stat membru, cât şi la nivelul OCDE, absolut nimeni nu a luat nicio mãsurã concretã astfel încât acest virus sã poatã fi combãtut.

Din acest motiv se pun douã întrebãri fireşti.

Prima:  cui foloseşte ca o asemenea pandemie, cu efecte dezastruoase pe plan medical, economic, social, politic, cultural şi psihologic sã nu fi fost combãtutã vreme de opt ani?

A doua: ce s-a urmãrit de fapt prin neluarea mãsurilor de combatere a acestui virus?

Pânã când autoritãţile nu vor oferi rãspunsurile la aceste douã întrebãri, vor fi pe deplin alimentate teoriile considerate conspiraţioniste, care vehiculeazã ideea cã scopul principal al necombaterii virusului îl reprezintã de fapt vaccinarea obligatorie, operaţiune care va include microciparea populaţiei la nivel mondial şi diminuarea numãrului de locuitori ai planetei ca urmare a efectelor conexe ale vaccinãrii.

Fidel respectãrii drepturilor cetãţeanului la informare, portalul de ştiri www.vineri13.ro vã prezintã, IN EXCLUSIVITATE, conţinutul acestui raport. Pentru rigurozitate, precizãm cã vom publica din raportul Parlamentului german doar acele capitol care se referã strict la pandemia privind noul Coronavirus.

  • Simulãrile Germaniei: noul virus afectează toată suprafața ţãrii și toate grupele de populație

Raport de analiză a riscurilor privind protecția civilă 2012 (numãrul 17/12051), în care se vorbeşte de noul Coronavirus (n.r. – botezat de germani Modi-SARS), menţioneazã despre existenţa a încã douã rapoarte documente (“Raport privind metoda analizei riscurilor în protecția civilă 2010” și “Raport de analiză a riscurilor în protecția civilă 2011”), prezentate Guvernului şi adresate Parlamentului German, în care au fost expuse scopul și metoda analizei riscurilor în faţa unei pandemii, precum și structurile și procedurile pentru pregătirea și efectuarea analizei riscurilor la nivel federal.

Analizele şi modelãrile matematice realizate în mod pragmatic de autoritãţile germane pornesc de la premizacãdezvoltarea scenariului privind pericolul pe care îl reprezintã noul Coronavirus “s-a bazat pe asumarea inteligibilă/plauzibilă a celui mai nefavorabil curs al unui eveniment (denumit în limbajul internațional drept „cel mai rău caz”)”.

Dar iatã scenariul luat în calcul de nemţi în documentul din 2012,  în subcapitolul 2.3, intitulat “Analiza riscului <<Pandemie cauzată de virusul Modi-SARS>>“: “Analiza a fost efectuată de Institutul Robert Koch cu participarea autorităților federale. Și în acest caz, un grup de lucru cu participarea mai multor agenții a elaborat mai întâi un scenariu corespunzător. Ulterior s-a decis probabilitatea unei asemenea pandemii și impactul așteptat. Scenariul descrie o epidemie neobișnuită care se bazează pe răspândirea unui nou agent patogen. Pentru aceasta, a fost folosit ipoteticul virus „Modi-SARS”, dar cu proprietăți realiste. S-a făcut alegerea unui virus asemănător cu SARS, întrucât varianta reală din 2003 a determinat diferite sisteme de sănătate să-și atingă limitele. Trecutul a arătat deja că pot apărea brusc agenți patogeni cu proprietăți noi care declanșează o epidemie gravă (SARS-Coronavirus (CoV), Gripa aviară H5N1, Chikungunya-Virus, HIV [notã autor: un exemplu actual pentru un virus nou este un Coronavirus, care nu este din familia SARS-CoV. Acest virus a fost depistat în vara anului 2012 la 6 pacienți, din care 2 au decedat la data de 26 noiembrie 2012].

Prin utilizarea unor ipoteze simplificate pentru acest virus Modi-SARS a fost modelată o evoluție ipotetică a unei pandemii în Germania care se presupune că are impact la nivel federal și este plauzibilă [notã autor: pentru modelare a fost utilizat un model Susceptible-Infected-Recovered (SIR), elaborat cu programul Stata 12. Evoluția pandemiei a fost modelată în funcție de densitatea populaţiei]. (…) Deși măsurile prevăzute de Legea privind protecția împotriva infecțiilor și de planurile pentru situația pandemiilor sunt implementate rapid și eficient de autorități, nu poate fi stopată răspândirea rapidă a virusului din cauza intervalului scurt între două infecții (…) Sistemul de sănătate se confruntă cu o mare provocare care nu poate fi depășită. (…) După ce primul val scade, urmează încă două valuri mai slabe până când un vaccin este disponibil, la trei ani de la apariția primelor infecții. Caracterul special al acestui eveniment este că în primul rând afectează toată suprafața Germaniei și toate grupele de populație în aceeași măsură și în al doilea rând apare pe un interval mare de timp. În cazul apariției unei asemenea pandemii s-ar lua în calcul un orizont de timp de trei ani cu trei valuri separate, cu un număr foarte mare de victime și impact semnificativ asupra diferitelor domenii care trebuie protejate”

  •  Noul Coronavirus, cunoscut de nemţi încã din vara anului 2012

Dezvãluirile privind efectele devastatoare ale virusului sunt prezentate pe larg în Anexa 4 a documentului, pornind de la faptul cã noul Coronavirus, a fost depistat încã din vara anului 2012 la 6 pacienți, din care 2 au decedat.

Pornind de la faptul cã o pandemie reprezintã un “eveniment care este posibil să aibă loc din punct de vedere statistic într-o perioadă de 100 până la 1.000 de ani” (n.r. – ultima pandemie majorã la nivel global a fost cea de gripã din 1918-1919), dar şi de la situaţia din 2012 când le-au apãrut primele victime, autoritãţile germane au analizat efectele produse de noul virus pe plan uman, economic, social, de mediu, politic, psihologic, al patrimoniului cultural şi al siguranţei şi ordinii publice. Scenariul luat în calcul de germani descrie o pandemie cu caracter excepțional, care se bazează pe răspândirea unui agent patogen nou, ipotetic denumit „Modi-SARS” (noul Coronavirus), ale cărui caracteristici ar fi oarecum asemãnãtoare cu virusul SARS-CoV, dar nu înrudite.

Rezultatele analizãrii unei asemenea pandemii ? Dezastruoase, cu daune umane şi material este de anvergurã!

Culmea, deşi vorbim de un document elaborat în anul 2012 considerat doar un “scenariu”, datele prezentate de germani sunt extreme de actuale. Practic, tot ceea ce se prezintã reprezintã aproape trasã la indigo realitatea de astãzi.

Astfel, documentul prevedea încã din 2012 cã evenimentul va debuta pe plan global la început de an (“în luna februarie, în Asia)“, iar amploarea acestuia va fi cunoscută la adevărata dimensiune doar la câteva săptămâni mai târziu, deoarece animalele nu se îmbolnăvesc, iar “elementul patogen al virusului se regăsește de obicei la animalele sălbatice și a fost transmis la om prin intermediul piețelor”.

In acest context, legislativul de la Berlin a estimat în raportul respectiv cã virusul îşi va face simţitã prezenţa în landuri într-o lunã de primãvarã (“în aprilie apare primul caz identificat de Modi-SARS în Germania, având ca bazã de pornire “un număr total de zece persoane responsabile pentru răspândirea primului val de infecții”).

“Primele cazuri apărute vor fi în nordul și în sudul Germaniei (…) pandemia se extinde în valuri, cu cifre crescătoare (…) din cauza densității populației și a pattern-ului de mișcare (mobilitate ridicată, utilizarea mijloacelor de transport în comun) în special în zonele metropolitane va exista premisa unui număr mai mare de îmbolnăviri”, menţioneazã Raportul, care adaugã cã “într-un interval relativ mare de vreme numărul persoanelor infectabile se va reduce, fie datorită faptului că bolnavii au decedat, fie pentru că au dobândit imunitate”.

  • Scenariu apocaliptic al Berlinului

Datele luate în calcul de germani privind rata îmbolnãvirilor, rata deceselor şi întinderea în timp a pandemiei sunt cu adevãrat apocaliptice, în contextul în care scenariul elaborat ia în considerare o mutație la nivel de transmitere a virusului şi o manifestare multifactorială, care ar putea conduce foarte rapid la colapsarea unor sisteme de sănătate din diverse state.

Scenariul german prevedea cã “ipoteticul virus Modi-SARS are caracteristici aproape identice cu realul SARS-CoV”, iar “perioada de incubație (n.r. – cea  în care un virus se transmite la un om, până la apariția primelor simptome de îmbolnăvire), este de aproximativ 3-5 zile, fiind transmisibil pe o perioadă de 2 până la 14 zile”.

“În cazul copiilor și al tinerilor, boala decurge mai ușor, letalitatea ridicându-se la 1%, în timp ce în cazul celor peste 65 de ani ea este de 50%”, aratã raportul care adaugã cã durata îmbolnăvirii se diferenţiază în funcție de vârsta pacienților (“pacienții tineri se însănătoșesc într-o săptămână, în timp ce pacienții vârstnici, mai grav afectați, trebuie tratați în spital pentru o perioadă de 3 săptămâni, dar au existat și perioade de tratament de 60 de zile în cazul SARS-CoV).

Documentul spune însã cã “parcursul infecţiei cu SARS-CoV în funcție de vârstă nu a fost luat în considerare pentru Modi-SARS”, astfel cã“s-a pornit de la premisa că toate grupele de vârstă vor fi afectate în același fel”, în contextul modificãrii unor parametrii evolutivi precum “contactele interumane, mobilitatea în zonele de aglomerare urbană și rețelele sociale”.

Documentul aratã cã pe parcursul a 3 ani “agentul patogen va suferi mutații, existând astfel potențialul ca inclusiv persoanele care au trecut printr-o infecție să poată să se reinfecteze”. deoarece “se va ajunge la 3 valuri de îmbolnăviri de intensități diferite”.

Intr-un prim scenariu, care presupune lipsa unor mãsuri epidemiologice rapide şi  posibilitatea ca fiecare persoană infectată sã infecteze la rândul ei un număr de trei persoane, la o duratã a transmiterii de 3 zile, vârful primului val ar fi atins după circa 170 de zile, iar consecinţele ar fi apocaliptice.

“In perioada de timp aferentă valului 1 (ziua 1 – 411) se vor îmbolnăvi un număr de 29 de milioane de oameni, pe parcursul celui de-al doilea val (ziua 412 – 692) un total de 23 de milioane de oameni, în timp ce, pe parcursul celui de-al treilea val (ziua 693 – 1052) un număr de 26 de milioane de oameni”, astfel cã “pentru tot acest interval de timp de trei ani se poate concluziona că vor exista în jur de 7,5 milioane de decese cauzate de epidemie”.

Însã, documentul estimeazã cã rata mortalitãţii ar putea fi mult mai mare ca urmare a deceselor provocate ”de alte îmbolnăviri, ca urmare a suprasolicitării sistemului medical, astfel încât persoanele care vor avea nevoie de îngrijiri medicale nu vor mai putea să aibă acces la acestea”.

“Numărul enorm de persoane infectate care vor avea nevoie de spitalizare sau de terapie intensivă va depăși capacitățile disponibile de câteva ori ale sectorului sănătate și asistență medicală. Astfel, va fi nevoie de un triaj dur și de decizii vizavi de cine va mai fi preluat într-un spital pentru tratament și la cine nu. Consecința va fi decesul unui număr mare de persoane ca urmare a faptului că nu au putut fi tratate”, menţioneazã documentul.

Per ansamblu, estimãrile aratã cã “rata de decese a celor îmbolnăviți va fi de 10%”.

In scenariul doi, cu măsuri antiepidemice luate la debutul acestei epidemii astfel încât fiecare persoană infectată să nu infecteze mai mult de 1,6 persoane, în loc de 3, şi cu contramăsuri, vârful primului val ar fi atins abia după aproximativ 300 de zile.

Deşi în acest al doilea scenariu numãrul de persoane afectate se diferențiază în mod grav de primul, totuşi numãrul îmbolnãvirilor va fi mare. “ Dacă vor fi luate și introduse măsuri de protecție, atunci numărul de îmbolnăviri aferent fiecărui vârf va fi de în jur de 6 milioane de persoane (vârful 1), 3 milioane de persoane (vârful 2), 2,3 milioane de persoane (vârful 3). Fără contramăsuri, ar fi vorba de un număr de 19 milioane de persoane (vârful 1), în jur de 6,5 milioane de persoane (vârful 2) și în jur de 3,3 milioane de persoane (vârful 3)”, precizeazã documentul.

  • Mãsurile de izolare au eficacitate redusã, spun nemţii. Motivul: nivelul de infecțiozitate de la debutul simptomatologiei a fost unul ridicat

Un lucru important menţionat în raport este acela cã transmiterea noului Coronavirus se face “în principal prin picături, întrucât virusul poate să supraviețuiască câteva zile și pe suprafețe, astfel încât este posibilă şi o transmitere de pe suprafețe contaminate”.

Specialiştii germani susţin cã “odată cu apariția primelor simptome, persoanele infectate sunt contagioase, aceasta fiind singura diferență de transmitere între ipoteticul virus Modi-SARS și SARS-Co”. Cu alte cuvinte, agentul patogen poate fi transmis de la persoană la persoană doar în momentul în care un individ are simptome evidente de boală.

La momentul realizãrii sale, adicã anul 2012, raportul dezvãluia cã “nu există tratament medical, astfel încât nu se poate trata decât simptomatologia” şi totodată preciza, cã pentru primii trei ani nu se dispune de nici un vaccin”.

Deşi în prezent aproape toate statele lovite de pandemie, inclusiv România, au considerat necesarã luarea unor mãsuri de urgenţã extreme de stricte, precum distanțare socială, carantinã și izolare, care au repercursiuni grave pe plan economic, social şi mai ales psihologic, documentul întocmit de germani menţioneazã cã “acestea au o eficacitate redusă, întrucât nivelul de infecțiozitate de la debutul simptomatologiei a fost unul ridicat”.

Important de reţinut este faptul cã în contextual în care scenariul Modi-SARS ia în considerare o mutație la nivel de transmitere a virusului, nemţii apreciazã cã infecția se poate transmite nu doar prin intermediul contactelor familiale sau al mediul spitalicesc, ori  în mijloacele de transport în comun şi de  la locul de muncă, ci și în timpul liber.

Ciudat este cã deşi au trecut opt ani de la realizarea acestui document, nici pânã astãzi nu existã un leac. Existã doar mãsuri de prevenţie de genul măsurilor de igienă şi de izolare a persoanelor bolnave și a celor cu potențial contagios, precum şi utilizarea măștilor de protecție, a ochelarilor de protecție și a mănușilor. Insã acestea lipsesc cu desãvârşire, cel puţin în România, nu doar în rândul populaţiei, ci mai ales al cadrelor medicale aflate în linia întâi a combaterii noului virus.

Poate că este timpul ca autoritățile române să ”copieze” de la germani strategiile de prevenire și combatere a dezastrelor, astfel încât România să nu mai fie iarăși prinsă cu ”pantalonii în vine”.

Actualitate

Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Publicat

pe

De

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.

Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.

Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă

Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.

„Nu mai putem aștepta”

„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.

„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”

Exemplu concret: O valvă de anvelopă

Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.

„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”

Progrese în imprimarea 3D la scară largă

Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.

În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.

„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”

Economii substanțiale și piese mai rezistente

Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.

„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.

„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.

El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.

Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă

În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.

De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.

„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”

Citeste in continuare

Actualitate

Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic

Publicat

pe

De

Noua facilitate de antrenament pentru Forțele Aeriene Qatareze găzduită într-o bază aeriană americană nu aduce doar beneficii practice pentru Qatar, ci și transmite un mesaj important despre consolidarea legăturilor dintre cele două națiuni, au declarat experții pentru Breaking Defense.

Anunțul privind înființarea bazei de antrenament a fost făcut inițial pe 10 octombrie de secretarul american al Apărării Pete Hegseth, la doar câteva săptămâni după ce Israelul a țintit o întâlnire a oficialilor Hamas la Doha, în timpul unei ceremonii de semnare cu ministrul Apărării din Qatar, Saoud bin Abdulrahman Al Thani.

„Sunt mândru să anunț semnarea unei scrisori de acceptare pentru construirea unei facilități a Forțelor Aeriene Qatareze la Baza Aeriană Mountain Home din Idaho. Această locație va găzdui un contingent de F-15 și piloți qatarezi pentru a ne îmbunătăți antrenamentul combinat, a crește letalitatea și interoperabilitatea”, a declarat Hegseth.

Ulterior, Hegseth a subliniat că „Qatar nu va avea propria bază în Statele Unite și nici ceva asemănător. Noi controlăm baza existentă, așa cum facem cu toți partenerii noștri”, în urma criticilor din partea unor voci interne.

Beneficii practice pentru Qatar: Mai mult spațiu aerian și antrenament avansat

Scopul principal al facilității, care va găzdui avioane Qatari F-15 QA, este de a oferi un spațiu de antrenament pentru piloții și personalul tehnic qatarez în ceea ce privește misiunile, operațiunile și întreținerea. Rashid Al Mohnannadi, cercetător la Middle East Council on Global Affairs, a declarat pentru Breaking Defense că, pentru Doha, această bază „rezolvă o constrângere simplă, cum ar fi spațiul aerian limitat de acasă, accelerând în același timp competența piloților pe un avion de luptă american de top, pe care l-au achiziționat în număr mare”.

Construcția facilităților, împreună cu sprijinul operațional pentru avioanele Qatari F-15, au fost realizate prin intermediul vânzărilor militare externe (FMS), potrivit unui oficial american.

Oficialul a menționat că facilitatea „va oferi oportunități avansate de antrenament și va stimula pregătirea operațională combinată”.

„Stabilirea unei locații permanente pentru avioanele Qatari F-15 la Baza Aeriană Mountain Home oferă Qatarului flexibilitate strategică pentru a opera și a întreține aeronavele de luptă avansate. Facilitățile de antrenament vor promova parteneriate de apărare mai puternice și vor îmbunătăți capacitățile operaționale comune. Acest efort va crește letalitatea forțelor noastre de luptă și va îmbunătăți interoperabilitatea între națiunile aliate și partenere”, a adăugat oficialul.

În 2016, Departamentul de Stat al SUA a aprobat o vânzare militară externă de 72 de avioane de luptă F-15 către Qatar, evaluate la 21,1 miliarde de dolari. Cu toate acestea, acordul final semnat în 2017 a fost pentru 36 de avioane, în valoare de 12 miliarde de dolari. Forțele Aeriene Qatareze au primit primul lot de aeronave în 2021.

Beneficii geopolitice: Un mesaj de solidaritate într-un moment fragil

Dincolo de antrenamentul îmbunătățit pentru piloții qatarezi, analiștii au interpretat anunțul public al facilității ca pe un mesaj geopolitic mai larg, care vine într-un moment fragil în Orientul Mijlociu.

„Înființarea noii baze aeriene în SUA este o mișcare strategică care sporește influența Qatarului în Statele Unite, menținând în același timp tensiunile politice potențiale cu administrația americană și consolidând legăturile personale cu [președintele american Donald] Trump”, a declarat Ali Bakir, profesor la Universitatea din Qatar, pentru Breaking Defense.

Bakir a menționat în continuare că „această inițiativă va ajuta Doha să-și consolideze imaginea pozitivă în cadrul actualei administrații americane. În plus, se așteaptă să creeze locuri de muncă în SUA, să îmbunătățească infrastructura și să consolideze legăturile militare cu Departamentul Apărării.”

După ce Israelul a lovit ținte Hamas la Doha la începutul lunii septembrie, Trump l-a determinat pe prim-ministrul israelian Benjamin Netanyahu să-și ceară scuze personal liderilor qatarezi. Trump a semnat, de asemenea, un ordin executiv prin care se stipulează că orice atac armat asupra teritoriului Qatarului este considerat o amenințare la adresa păcii și securității Statelor Unite.

Kristian Alexander, cercetător la Rabdan Security and Defence Institute din Emiratele Arabe Unite, a declarat pentru Breaking Defense că noul anunț este un „mesaj de împărțire a poverii”, care „subliniază valoarea Qatarului pentru Washington într-un moment în care rolul său de mediere și legăturile sale de apărare sunt ambele în centrul atenției”.

El a adăugat că acest acord acționează ca un „gest puternic de reciprocitate, consolidând statutul Doha ca „aliat major non-NATO”, o desemnare pe care a primit-o în 2022, și asigurând alinierea sa pe termen lung cu interesele SUA.”

Al Mohannadi a adăugat că „astfel de facilități ar ajuta forțele aeriene să dezvolte mai multă autonomie operațională. Iar atunci când aliații, cum ar fi statele din Golf, au mai multă autonomie operațională, aceasta se transformă în împărțirea poverii și reducerea amprentei americane în Orientul Mijlociu, pentru ca aceștia să se concentreze asupra teatrului din Asia de Est.”

Privind spre viitor, Bakir a menționat că acest acord ar putea determina Qatarul să cumpere mai multe arme fabricate în SUA.

„Națiunile din Golf își sporesc de obicei influența prin achiziționarea a mai multor arme americane, investind masiv în economia americană și în eforturile de lobby sau oferind oportunități comerciale și de investiții ample pentru SUA în regiune”, a spus el.

Citeste in continuare

Actualitate

Germania și Japonia se aliază pentru rachete de croazieră cu rază extinsă

Publicat

pe

De

În contextul dezvoltării tehnologice rapide a dronelor cu rază lungă de acțiune, țările intensifică eforturile și în domeniul rachetelor. Germania și Japonia sunt pe cale să colaboreze la dezvoltarea unei noi generații de rachete de croazieră cu performanțe superioare.

Parteneriat Kawasaki-Taurus pentru motoarele viitoarelor rachete germane

Potrivit unor surse din domeniul apărării, compania japoneză Kawasaki Heavy Industries negociază un parteneriat cu Germania pentru dezvoltarea motoarelor destinate rachetelor de croazieră Taurus, posibil legate de noua variantă Taurus NEO. Această colaborare ar putea marca un pas important în consolidarea capacităților militare ale ambelor țări.

Taurus NEO: rază extinsă, precizie sporită, capacitate distructivă crescută

Germania intenționează să achiziționeze aproximativ 600 de rachete Taurus NEO începând cu 2029. Taurus NEO reprezintă o variantă de nouă generație a rachetei de croazieră Taurus KEPD, cu o rază extinsă de acțiune (peste 1.000 km), o încărcătură explozivă mai mare, ghidare îmbunătățită și capacitatea de redirecționare în timpul zborului.

Modernizarea capacităților militare, o necesitate în contextul geopolitic actual

Actuala rachetă Taurus KEPD 350 are o rază de acțiune de peste 500 km și este concepută pentru a distruge ținte fortificate. Dezvoltarea variantei NEO și colaborarea cu Japonia reflectă eforturile Germaniei de a-și moderniza capacitățile militare și de a răspunde provocărilor geopolitice actuale. Achiziția a 600 de rachete Taurus NEO este estimată la aproximativ 2,1 miliarde de euro.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv16 ore ago

APIA, tremură sub ploaia de întrebări! Fermierii prahoveni, pe urmele hoților de la antigrindină: Cer date incendiare și miros a DNA mai rău ca iodura de argint!

De la tunurile antigrindină la tunurile cu subvenții: Prahova, epicentrul unui cutremur agricol cu replici penale! După ce au trimis...

Exclusiv16 ore ago

Sindicatul Diamantul pune sub semnul intrebării angajările de balerini la MAI

„De ce ne trebuie balerini la MAI?” – întrebarea care stârnește controverse Sindicatul Diamantul își exprimă nedumerirea cu privire la...

Exclusivo zi ago

Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!

Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) demască mascarada SNPP: Minciuni gogonate și manipulări grosolane în spatele unui protest de doi bani!...

Exclusiv2 zile ago

Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare

Un val de nemulțumire și dezaprobare se manifestă în rândul polițiștilor de penitenciare, în contextul protestului recent al Sindicatului Național...

Exclusiv2 zile ago

Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”

Jilava: Alcatrazul famigliei Teoroc se zguduie! Contra-atacul lui Burcu demască ipocrizia sindicatului și abuzurile „baroanei” – Unde câinii trăiesc ca...

Exclusiv3 zile ago

APIA, deschideți arhivele, că vă dăm pe toți la oile tunse! După ce au pus ANM la colț, fermierii 007 somează APIA să scoată cifrele jafurilor la lumină!

Alo, alo, APIA Prahova! Vă sună cunoscut? Nu? Poate vă treziți când vă vor suna fermierii la ușă, cu furcile...

Exclusiv3 zile ago

Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!

Un spital penitenciar fără medici, dar cu directori bine plătiți? Un paradox revoltător în sistemul penitenciar românesc! Director medical fără...

Exclusiv3 zile ago

Psihologii „polițiști” din MAI, o excepție europeană coruptă

Sindicatul „Diamantul” trage un semnal de alarmă cu privire la statutul psihologilor din Ministerul Afacerilor Interne (MAI), afirmând că modelul...

Exclusiv4 zile ago

ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”

Decizia ÎCCJ, un semnal de alarmă împotriva abuzurilor: respectarea procedurilor, esențială Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a stabilit,...

Administratie4 zile ago

Cultura și moda se îmbrățișează la Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week: Ministerul Culturii susține designul românesc

Un parteneriat strategic pentru promovarea identității și inovației Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week a fost scena unui parteneriat important între Ministerul...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Ploiești: Comisarul Matei – De la „apt-limitat” la „infrat-nelimitat”?

O radiografie necruțătoare a unui sistem putred, unde „cina cea de taină” a devenit o farsă publică. „Cina cea de...

Exclusiv5 zile ago

Pușcăria românească: Între reforme ‘pe hârtie’ și orgoliile umflate ale sefilor ANP – Va exploda sistemul?

În sistemul penitenciar românesc, realitatea pare desprinsă dintr-un film prost: promisiuni de reforme, tăieri de bugete și șefi cu orgolii...

Exclusiv6 zile ago

Ploaia cu iodură de argint: Fermierii prahoveni cer ANM să explice ‘minunea’ care a secat județul! Sistemul antigrindină în corzi!

Ploaia e de vină, nu rachetele! Sau cum fermierii prahoveni au pus ANM la colț cu o cerere de date...

Exclusiv6 zile ago

FSANP avertizează: Absorbția Penitenciarului Brăila de către Galați, un experiment devastator pentru siguranța și bugetul ANP

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) critică vehement decizia Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) de a absorbi Penitenciarul...

Exclusiv6 zile ago

Dezvăluiri incendiare: Aceleași strategii in procese celebre, folosite acum in cazurile Canarau și Josanu

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul atrage atenția asupra unor tactici de eschivare observate în procesele Canarau și Josanu, care...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv