Actualitate
“În România, în 2019, sutele de milioane de Euro cheltuite pentru localizarea apelurilor au ca rezultat servicii disimulate”
Recentul caz al dispariției Alexandrei ne arată că inclusiv actualele sume alocate bugetar și sub ochii serviciilor – de interes național – spre exemplu contractele pe bani publici de sute de milioane de Euro pentru serviciul 112 au reușit să producă simple convorbiri telefonice traumatizante și niciun rezultat concret. În România, în 2019, sutele de milioane de Euro cheltuite pentru localizarea apelurilor au ca rezultat servicii disimulate. Cum ar fi fost localizată Alexandra fără 112 și fără sute de milioane de Euro? La fel! Tot cazul Alexandrei ne arată că suprapus peste criza bugetară (din ce în ce mai profundă) și a investițiilor, avem o criză a instituțiilor, care nu funcționează. Am detaliat pentru PS News, precizeaza jurnalistul Soviani Radu:
“Suma tuturor crizelor”
România este pe roșu. România nu a mai avut la jumătatea anului un deficit bugetar de 2% din PIB din anul 2009, primul an de criză profundă al Marii Recesiuni. Nominal, în primele 6 luni ale acestui an, deficitul bugetar (diferența dintre veniturile bugetelor și cheltuielile acestora, în defavoarea veniturilor) s-a majorat la finalul lunii iunie până la 20 de miliarde de lei, ceea ce arată că în primele 6 luni de funcționare a statului, fiecare zi de administrare a finațelor publice a adus un minus de 110 milioane de lei (23,25 milioane de Euro). În acest ritm, până la finalul acestei ore în care finalizez prezentul editorial, finanțele publice vor mai înregistra un deficit de un milion de Euro. Iar în cele 5 minute în care minstrul finanțelor publice a explicat că va supra-impozita progresiv pensiile de 2000, 7000 sau peste 10.000 de lei, încercând să ne mintă că e vorba despre ,,echitate’’ și nu despre nevoie de bani , la nivel bugetar, gaura bugetară s-a adâncit deja cu mai mult de 80.000 de Euro. Asta este starea finanțelor publice la acest moment: în fiecare oră administratorii țării cheltuie cu un milion de Euro mai mult decât reușesc să aducă.
În urmă cu fix un an, spuneam pentru psnews, AICI: ,, Așa cum evoluează lucrurile în acest moment și fără măsuri de corecție, mai degrabă economia va încetini până la nivelul de 3%, iar deficitul să crească peste 4% spre 5%’’. Datele bugetului la 30 iunie 2019 par să confirme acest lucru. Și mai confirmă ceva: economia este gestionată de cei cărora nu le pasă de economie. Ca și în 2008-2009, după ce au ignorat criza, decidenții vin cu măsuri care nu sunt țintite, nu sunt imediate și nu urmăresc o restabilire a echilibrului pe termen lung. Dacă Boc și Pogea reduceau cheltuielile bugetare prin ,,înghețarea posturilor din sectorul bugetar’’, la fel fac și actualii guvernanți. Dacă în 2009 guvernanții dădeau vina pe ,,pensiile nesimțite’’ (pe care tot ei le majoraseră anterior) ca soluție pentru repararea finanțelor publice, la fel fac și actualii guvernanți. Acum, ei văd că este o problemă de nesustenabilitate în ceea ce privește plata pensiilor uriașe care nu au la bază sistemul de contributivitate. Spre exemplu pensia fostului bici la Securității din închisoarea de la Aiud, a ajuns în 2019 când s-a pensionat din poziția de procuror general al statului membru NATO România, nelustrat, să încaseze o pensie lunară de 18.000 de lei. În numele ,,echității’’, guvernanții propun cimentarea veșnică a inechității. Spre exemplu, dacă propunerea guvenramentală de supra-impozitare a pensiilor speciale non-contributive va trece, fostul ,,bici’’ va avea cimentată o pensie de 14.000 de lei, spre deosebire de cel mult 4.000 de lei cât ar fi însemnat pensia unui funcționar de carieră din ministerul finanțelor și care care a contribuit 45 de ani la sistemul de pensii. Echitate ar fi însemnat să aibă și un fost procuror general 6.000 de lei și aceeași sumă să o aibă și funcționarul de carieră. Dar prin soluția ,,echității’’ în fapt cimentare inegalității, un individ ca fostul procuror comunist va încasa de trei ori și jumătate mai mult. Nici vorbă de echitate.
Nu avem echitate nici în privința recordului mondial pe care îl deține România din 2017 când un cetățean român (43 de ani), tehnocrat, a ajuns să devină primul om din lume care primește pensie mai mult timp decât a trăit până a devenit pensionar. La 42 de ani, deținătoarea recordului cu pensie de 13.000 de lei. Față de impozitul actual, recordmena va plăti în plus 1750 de lei și va rămâne cu 11.250 de lei pensie netă. La 43 de ani. În timp ce funcționarul cu 45 de ani de contribuvitate și ieșit în pensie la împlinirea vârstei de 65 de ani încasează sub 4.000 de lei. Nicio urmă de echitate aici, ci de consolidare a privilegiilor.
Pentru că nu dispar. Dacă vreți, este o readucere la situația în care se aflau respectivele pensii non-contributive înainte de cea mai recentă majorare a punctului de pensie. Guvernul urmărește prin măsura propus conservarea inechității și nu dispariția ei. Așa cum a făcut și când a redus impozitul pe venit de la 16% la 10% și pentru pensia specială și pentru cea contributivă. Ni se servesc două porții de minciuni, pe aceeași tavă: la intern – că elimină inechitatea (fals) și la extern, că măsurile vor conduce la redresarea finanțelor publice. De asemenea fals.
Politica milionului de Euro deficit pe oră a condus la o vulnerabilitate sistemică a finanțelor publice din România: pentru că nu au fost gestionate corect și echitabil nici majorările de venituri și nici ajustările de cheltuieli, în prezent, 40% din deficit reprezintă costuri cu dobânzile pentru datoria publică. Adică din acel milion de Euro, 400.000 pe oră reprezintă dobânzi plătite pentru datoria publică. Încă mică (35%). Când datoria va ajunge la 60% și cu perspectiva de creștere a costurilor de finanțare întregul deficit se va duce pentru plata dobânzilor (nu și a datoriei). Ceea ce condamnă țara la eliminarea investițiilor, principalul motor de creștere. În această cheie trebuie să citiți și recentul praf în ochi aruncat prin devenirea autostrăzilor ,,obiectiv strategic de interes național’’. Pe lângă conservarea privilegiilor companiilor apropiate oamenilor din serviciile de informații (ele vor gestiona în fapt cheltuirea sumelor bugetare și nu gratuite, din fonduri europene) este și un praf în ochi: autostrăzile tot nu s-au făcut, iar studii de fezabilitate, iar contracte pe bani public cu dedicație. Prin urmare, la criza bugetară se adaugă, oficial, criza investițiilor. Simplu spus, criza ,,
Recentul caz al dispariției Alexandrei ne arată că inclusiv actualele sume alocate bugetar și sub ochii serviciilor – de interes național – spre exemplu contractele pe bani publici de sute de milioane de Euro pentru serviciul 112 au reușit să producă simple convorbiri telefonice traumatizante și niciun rezultat concret. În România, în 2019, sutele de milioane de Euro cheltuite pentru localizarea apelurilor au ca rezultat servicii disimulate. Cum ar fi fost localizată Alexandra fără 112 și fără sute de milioane de Euro? La fel! Tot cazul Alexandrei ne arată că suprapus peste criza bugetară (din ce în ce mai profundă) și a investițiilor, avem o criză a instituțiilor, care nu funcționează. Procurori sau polițiști simulează calitatea bine plătită de ,,oameni ai legii’’ devenind paravane ale fărădelegii. CSAT își simulează menirea și, la 7 ani după ce Dan Șova se muta cu cortul pe autostrada Comarnic-Brașov astfel încât să fie gata în 2014, CSAT, maradonist, ne spune că la fel, se mută cu cortul pe autostrăzi – pentru că ele devin ,,obiective strategice de interes național’’. Alt paravan pentru ciordeală, tip 112 – așa cum a fost aplicat în România – de interes național.
Peste toate, se adaugă criza dobânzilor. Pentru a fi reales încă 5 ani în scopul de a nu îi păsa de economie, Mugur Isărescu a majorat dobânzile prea târziu și prea puțin, validând cea mai mare inflație din Uniunea Europeană, iar în momentul devoalării sumei de crize nu va avea de unde să scadă dobânzile pentru a impulsiona economia, așa cum nici guvernul nu va avea de unde să scadă taxele, pentru că le-a redus atunci când nu a trebuit și unde nu a trebuit în timp ce a majorat cheltuielile acolo unde nu a trebuit și mai ales nu cu cât ar fi trebuit. Isărescu a mimat constant dorința de aderare la zona Euro, tocmai pentru ca le și guvernele să își păstreze privilegiul de a gestiona o economie, fie pe partea monetară fie pe partea fiscală, de care nu le pasă. Cel mai recent argument este: în timp ce amâni nejustificat până în 2024 aderarea la zona Euro, zicând vă vrei în zona Euro, tu tocmai mai lansezi o nouă bancnotă (ce bucurie pe importatorii de plastic care sunt chemați să ofere materia primă pentru bancnota de 20 de lei, ce va fi lansată în 2020 – inutilă dacă perspectiva aderării la Euro în 2024 ar fi una reală și dorită).
Cu o astfel de politică monetară, Isărescu a pregătit minuțios următoarele crize care se vor așeza peste criza bugetară, investițională și peste cea instituțională: criza dobânzilor și criza monetară – cea care vor conduce inflația mai sus, va statua deprecierea leului și va crea premise certe prin dobânzile vor urca la cer să mai confiște o parte din puterea de cumpărare a cetățenilor și companiilor din penultima țară din Europa din punct de vedere al puterii de cumpărare reale. Asta este suma tuturor crizelor pe care, în opinia mea, soldați eterni infiltrați într-un stat administrat și nășit de lichele și oameni fără căpătâi care ar fi trebuit demult lustrați (nu ,,reînnoiți’’) se zbat realmente să o concretizeze cât mai repede pentru a preveni/temporiza propria disoluție. Vor reuși ei și de data aceasta? Mai grav este că nimic din toate acestea nu puteau să nu fie anticipate la începutul anului, așa cum v-am avertizat atunci: ,,Anul 2018 este anul neizbândelor. Pregătiți-vă pentru furtuna perfectă’’ (Paul D.).
Actualitate
Blue Origin aterizează cu succes, deschizând calea spre misiuni cruciale de securitate națională
Actualitate
Tipuri de ceară de epilat și avantajele fiecăruia – ghidul tău pentru o piele fină și îngrijită
Epilarea cu ceară este una dintre cele mai eficiente metode de a obține o piele fină și catifelată pentru o perioadă îndelungată. Deși metoda este folosită de zeci de ani, industria cosmetică a perfecționat constant formulele și tipurile de ceară pentru a răspunde diferitelor nevoi ale pielii. Alegerea corectă a cerii nu este doar o chestiune de preferință, ci și o modalitate de a avea grijă de sănătatea pielii și de a obține rezultate cât mai plăcute.
Ceara tradițională – metoda clasică, de încredere
Ceara tradițională este, probabil, cea mai cunoscută formă de epilare. Se prezintă sub formă de discuri sau tablete și se topește înainte de aplicare. Avantajul major al acestui tip de ceară este eficiența ridicată: prinde bine firele de păr groase și rezistente, ceea ce o face ideală pentru zone precum picioarele sau brațele.
Deși necesită puțină practică pentru a fi aplicată corect, rezultatele sunt de lungă durată. Firele sunt smulse din rădăcină, iar pielea rămâne netedă timp de câteva săptămâni. Pentru persoanele care își doresc o epilare clasică, fără compromisuri, ceara traditionala rămâne o alegere excelentă.
Ceara elastică – blândețe și eficiență pentru pielea sensibilă
Inovațiile din domeniul cosmeticii au dus la apariția cerii elastice, o formulă modernă care îmbină eficiența cu delicatețea. Spre deosebire de varianta tradițională, aceasta se aplică într-un strat mai subțire și se îndepărtează fără benzi.
Principalul avantaj al cerii elastice este faptul că se mulează perfect pe piele și prinde chiar și firele scurte sau subțiri, fără a provoca iritații majore. Este recomandată în special pentru zonele sensibile, precum axilele, fața sau zona inghinală. Pentru persoanele cu piele sensibilă sau pentru cele care își doresc o experiență de epilare mai confortabilă, ceara elastica este o alegere inspirată.
Ceara granule – modernă, practică și ușor de folosit
Tot mai populară în saloane și pentru uz casnic este ceara granule, un produs ușor de folosit și de dozat. Se topește rapid și permite aplicarea controlată chiar și pe zone mai mici, ceea ce o face ideală pentru retușuri sau pentru persoanele care nu au experiență vastă cu epilarea.
Avantajul ei constă în versatilitate: poate fi utilizată pe aproape toate zonele corpului, inclusiv pe cele delicate. În plus, fiind disponibilă sub formă de granule, permite topirea exact cantității de produs necesare, fără risipă.
Este o variantă excelentă pentru cele care caută o soluție practică, eficientă și modernă, iar formulele profesionale disponibile pe EpilatPRO.ro garantează un rezultat curat și sigur.
Cum alegi ceara potrivită pentru tine
Alegerea tipului de ceară depinde de mai mulți factori: tipul de piele, zona de epilat și sensibilitatea personală. Dacă te confrunți cu fire de păr groase și rezistente, ceara tradițională îți oferă cea mai mare eficiență. Pentru zone sensibile, ceara elastică este mai blândă și mai confortabilă. Iar pentru un echilibru între practic și eficient, ceara granule rămâne o opțiune ideală.
Nu există o singură variantă „corectă”, ci mai degrabă o alegere adaptată stilului tău de viață și nevoilor pielii. De aceea, multe persoane aleg să combine tipurile de ceară, folosind formule diferite pentru zone diferite ale corpului.
Importanța produselor profesionale
Indiferent de tipul de ceară ales, calitatea produsului joacă un rol esențial. O ceară profesională nu doar că îți oferă rezultate mai bune, dar protejează și pielea, reducând riscul de iritații. Platforme dedicate, precum EpilatPRO.ro, pun la dispoziție o gamă variată de ceruri profesionale – de la ceară tradițională, la formule elastice sau granule – care respectă cele mai înalte standarde de calitate. Alegând astfel de produse, te bucuri de o epilare sigură și eficientă, chiar și acasă.
Alegerea contează pentru frumusețea pielii tale
Epilarea cu ceară rămâne una dintre cele mai sigure și durabile metode de îndepărtare a părului. Fiecare tip de ceară aduce avantaje specifice.
Cu produsele potrivite și o tehnică corectă, epilarea devine mai mult decât o rutină – devine un ritual de frumusețe care îți oferă încredere și confort. Iar atunci când alegi să investești în calitate, cum sunt produsele disponibile pe EpilatPRO.ro, diferența se simte de la prima utilizare.
Actualitate
Ploiești, în fierbere electorală: AUR cere viceprimarul, Mișcarea Noi, Ploieștenii contraatacă, amintind de „tinicheaua” trecutului
Scena politică ploieșteană este din nou animată de o dispută acerbă privind funcția de viceprimar, unde Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) își revendică „dreptul” la poziție. Replici tăioase vin din partea Mișcării Noi, Ploieștenii, care denunță pretențiile AUR ca fiind „incorecte și profund lipsite de respect față de votul ploieștenilor”, amintind, totodată, de un mandat anterior controversat al unui viceprimar susținut de AUR.
Controversa „dreptului” la viceprimar: AUR contestă votul ploieștenilor
Într-o recentă conferință de presă, reprezentanții AUR au afirmat public că Mișcarea Noi, Ploieștenii „nu ar avea dreptul să pretindă funcția de viceprimar”, mergând chiar mai departe prin a sugera că „nici scorul primarului Mihai Polițeanu nu ar permite acest lucru”. Aceste declarații au stârnit reacții imediate, fiind percepute drept o tentativă de a submina legitimitatea democratică a contracandidaților.
Realitatea urnelor: Mișcarea Noi, Ploieștenii revendică superioritatea electorală
Mișcarea Noi, Ploieștenii nu a întârziat să contraatace, subliniind că afirmațiile AUR ignoră rezultatele concrete ale scrutinului din 2024. Conform reprezentanților Mișcării, „realitatea votului din 2024 este următoarea: Mișcarea Noi, Ploieștenii a obținut mai multe voturi decât AUR.” Aceștia pun în contrast performanța lor, ca un proiect local apărut cu doar patru luni înainte de alegeri, lipsit de finanțare guvernamentală și de resursele partidelor mari, cu scorul AUR, „în ciuda tuturor acestor diferențe de forță”. Referința la „domnul Axinia” care „știe acest lucru, dar alege să îl ignore” sugerează o cunoaștere internă a cifrelor reale.
Eșecul trecut: Viceprimarul AUR care „a compromis total instituția”
Un argument forte adus de Mișcarea Noi, Ploieștenii vizează istoricul recent al AUR în administrația locală. Aceștia acuză partidul că, „în urmă cu câteva luni, a împins în funcție un viceprimar care a compromis total instituția.” Mandatul respectiv este descris printr-o serie de acuzații grave: „comportament ilegal și abuziv, scandaluri publice, zero soluții, un lung șir de acțiuni împotriva intereselor ploieștenilor și blocaje pentru proiectele benefice pentru oraș.” În lumina acestui „episod rușinos,” pretenția actuală a AUR de a „mai băga o încă o fisă” este calificată drept o sfidare a bunului-simț.
O soluție responsabilă: Mihai Tonsciuc, propunerea Mișcării
În contrast cu acuzațiile aduse, Mișcarea Noi, Ploieștenii vine cu o propunere concretă și considerată „responsabilă” pentru funcția de viceprimar: consilierul local Mihai Tonsciuc. Acesta este prezentat ca „unul dintre cei mai activi, competenți și pregătiți membri ai Consiliului Local,” fiind totodată „cel mai tânăr și pasionat.” Potrivit Mișcării, Tonsciuc deține „experiență, rezultate și capacitatea de a aduce stabilitate și profesionalism într-o funcție esențială pentru administrarea orașului.”
Apelul final al Mișcării Noi, Ploieștenii subliniază nevoia de „oameni serioși, nu de jocuri politice,” și de „reprezentare reală, nu de ‘înțelegeri’ pentru funcții.” Aceștia reiterează angajamentul de a „continua să lupte pentru profesionalism în administrație” și pentru un „nou Ploiești, unul modern și funcțional.”
-
Exclusivacum 4 zile„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal
-
Exclusivacum 22 de oreReset urgent pentru ANP! De la „epoca de aur” a gardienilor la haosul oportuniștilor, prin ochii lui Cosmin Dorobanțu!
-
Exclusivacum 3 zileCirc la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!
-
Exclusivacum 5 zileSAS, de la „echipă de intervenție rapidă” la „brigada psihologilor cu bâtă”: Când statul de drept e suspendat, iar abuzul e Lege!
-
Exclusivacum 22 de oreEXCLUSIV: „Saga” agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș. Comedia neagră de la SAS! Poliția unde „Inelul Magic” împarte disciplinare, „Polițistul Incisiv” refuză hârțoagele, iar Controlul Intern se autodenunță (cu BONUS: 50% OSKAR pentru complicitate!)
-
Exclusivacum 4 zileCirc la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!
-
Exclusivacum 22 de oreJustiția „la volanul” birocrației oarbe: Cazul POP IONUT-COSTIN (fost Comandant Descarcerare Petrobrazi) și odiseea incompetenței teritoriale la Parchetul Sectorului 1! (I)
-
Exclusivacum 3 zileScandal fără precedent în Poliția Română: Birouri sigilate și injurații de la vârf



