Exclusiv
Amânarea acțiunii de protest anunțate în 25 martie 2024, de Ziua Poliției Române – pentru data de 9 mai 2024, de Ziua Europei
Orice acord, negociere, relație bilaterală trebuie să aibă la bază încrederea între parteneri, aceasta bazându-se pe consecvență în respectarea angajamentelor luate. Până în prezent, felul în care MAI și partidele aflate la guvernare și-au respectat cuvântul dat față de noi ne-a făcut extrem de circumspecți și neîncrezători față de orice asigurări de bunăcredință. De aceea – le-am și spus-o direct – am fost sceptici față de Proiectul de Ordonanță ce vizează majorarea salariului de grad și actualizarea normei de echipament, dezvaluie cei de la sindicatul Diamantul.
„O puteau face direct, fără invitarea Sindicatelor, atâta vreme cât lucrurile au fost deja stabilite la MAI și nu mai suportau modificare, dar au recurs la acest gest tocmai pentru a obține asigurări că vom renunța la protestul pentru care Federația Publisind și Sindicatul Europol, la care s-a alăturat și Sindicatul Diamantul, au obținut autorizația pentru 25 martie 2024.
Suntem conștienți că nu atât preocuparea față de polițiști și militari, cât îngrijorarea față de perspectiva unor rezultate rușinoase în alegeri, i-au determinat să evite declanșarea unor conflicte de muncă în precampanie. Ne-au demonstrat de atâtea ori, că nu le pasă de noi, fie ea ”suptprefecta” PSD-istă Carmen Dan, ori triada PNL-istă, Vela-Bode-Predoiu, la cârma M.A.I.
Le-am spus răspicat că renunțăm la proteste dacă promovează Ordonanța și astăzi au făcut-o, ce-i drept, nu cu aplicare de la 1 martie 2024 – așa cum le-am cerut noi – ci din data publicării în Monitorul Oficial. Prin urmare, respectăm și noi cuvântul dat doar față de data de 25 martie 2024 și continuăm să formulăm revendicări față de celelalte restanțe majore pe care clasa politică și le-a asumat prin lege și pe care le tot amână.
Sindicatul Polițiștilor din România ”DIAMANTUL” se raliază intenției Federației PUBLISIND și Sindicatului EUROPOL privind reluarea protestelor în data de 9 mai 2024, în scopul obținerii celorlalte drepturi restante, dar și împotriva menținerii în suspendare a unor drepturi civile (grevă, afaceri, politică), în lipsa unor variante compensatorii.
Este o victorie de etapă dar nu finală.
Până atunci, fiecare polițist sau militar și membri ai familiilor acestora puteți răsplăti cu aceeași monedă partidele politice care întârzie aplicarea Legii 153/2017 și care ne-au majorat vârsta de pensionare, dar au menținut o serie de interdicții specifice. Politicienii încă nu au realizat că reprezentăm un important bazin electoral și merită să primească o lecție din partea noastră”, mai precizeaza sursa citata!
De la nivelul Cancelariei prim-ministrului, Sindicatul EUROPOL a primit informarea conform căreia Guvernul României a adoptat ordonanța de urgență care include actualizarea salariului de grad și a normei de echipare, urmând publicarea urgentă în Monitorul Oficial. Ieri, în plenul Consiliului Economic și Social, vicepremierul Cătălin Predoiu a susținut proiectul de OUG. Președintele SNPP/PUBLISIND, având calitatea de membru al plenului CES, a propus avizarea favorabilă a proiectului. Proiectul a fost avizat favorabil în unanimitate și a fost transmis Guvernului spre adoptare.
Atunci când avem de criticat o facem fără ezitare. La fel este însă necesar să recunoaștem când ceva bun ne surprinde cu adevărat după mulți ani de lovituri încasate. În articol focusăm strict pe salariul de grad pentru a face puțină lumină și pentru a evidenția un aspect care a produs o surpriză plăcută raportat la așteptările noastre justificat pesimiste în privința capacității normale de asumare la nivelul guvernelor din ultimii ani, dezvaluie si cei de la sindicatul Europol.
Urmărind firul cronologic al evoluției cadrului normativ care reglementează salariul de grad, marcăm momentele cheie în parcursul acestui drept atipic, după cum urmează:
- 2009 – Legea 330/2009 prima lege-cadru – prevede o anumită valoare a salariului de grad (agent – 324 lei brut), însă legea este suspendată prin OUG 1/2010 iar valoarea dreptului îngheață la nivelul în plată în luna decembrie 2009 (247 lei); nu produce efect prevederea conform căreia – soldele/salariile de grad se actualizează în funcție de evoluția coeficientului de ierarhizare 1,00, prin ordin al ordonatorului principal de credite.
- 2010 – Legea 284/2010 a doua lege-cadru – prevede o alta valoare a salariului de grad (agent – 247 lei brut) corelat cu valoarea efectiv în plată; este ignorată dispoziția – cuantumul soldei de grad/salariului gradului profesional deținut se actualizează prin hotărâre a Guvernului, proporțional cu evoluția valorii coeficientului de ierarhizare 1,00. La nivelul structurii de apărare se calculează coeficientii de multiplicare pentru actualizarea dreptului conform legii-cadru prin raportare la valoarea de referință de 600 de lei prevăzută de Legea 284/2010 (agent 247 : 600=0,4116 rotunjit la 0,412)
- 2017 – Legea 153/2017 a treia lege-cadru (în vigoare dar suspendată) prevede o noua valoare a salariului de grad (agent – 250 lei) dar dreptul se menține înghețat la 247 lei în pofida prevederii – cuantumul soldei de grad/salariului gradului profesional deținut se actualizează proporțional cu evoluția salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, prin hotărâre a Guvernului.
- 2023 – Prin OUG 168/2022 se decide actualizarea parțială a salariului de grad la nivelul stabilit prin HG; se emite HG 28/2023 (agent – 625 lei brut)
- 2024 – Prin OUG era așteptată actualizarea integrală a salariului de grad la valoarea brută de 1360 de lei pentru un agent, calculată la salariul minim în plată (!) dar …
- SURPRIZA constă în valoarea superioară a acestui drept decisă în Guvern respectiv 1980 lei brut, practic cu 45% mai mult decât ne așteptam conform calculelor. Cu privire la valoarea netă în plată, rămâne 792 lei net pentru un agent (față de 429 lei – calcul inițial).
- Fără să accentuăm prea mult pe detalii, comparăm acest plus cu restanța la actualizarea normei de hrană și observăm faptul că pe medie la nivel de familie ocupațională, valoarea netă a “plusului” acoperă exact cei 420 de lei care ar aduce norma de hrana de la 34 lei pe zi la 48 de lei cât este prevăzut în ultimul ordin aplicabil în structură.
Detaliul compensatoriu din finalul raționamentului de mai sus nu elimină perspectiva de actualizare propriu-zisă a normei de hrană în perioada imediat următoare, demers pentru care milităm, la pachet cu deblocarea sporului de pericol și a chiriei, dar totuși repară indirect prejudiciul produs prin prelungirea plafonării normei de hrană, iar aspectul nu poate fi trecut cu vederea întrucât este prima asumare de acest tip la care suntem martori după anul 2009! Reamintim faptul că impactul minim pe salariile polițiștilor de penitenciare este de 1040 lei net (actualizare grad și echipare) cu perspectivă de creștere cu 40% a normei de echipare în perioada următoare, aspect discutat de SNPP cu conducerea ANP!
Am denumit salariul de grad “drept atipic” pentru că este singurul element din sistemul nostru de salarizare care se calculează prin raportarea unor coeficienți de multiplicare (distincți de coeficienții de ierarhizare) la un reper dinamic, în creștere permanentă, respectiv salariul minim pe economie. De menționat este și faptul că acest element nu se mai regăsește în alt domeniu de activitate, nu face parte din salariul de funcție (echivalentul salariului de bază pentru civili) și nu generează alt impact pe venituri cu excepția chiriei dacă aceasta s-ar actualiza (actualizarea chiriei ar impune o creștere cu 150%, impactul bugetar foarte mare crescând dificultatea demersului).
Având în vedere normele existente precum și actualizarea anterioară operată în 2023, revendicările și așteptările noastre pentru 2024 au vizat actualizarea salariului de grad proporțional cu salariul minim pe economie (pe lângă alte revendicări) și pentru asta am militat în ultimii ani, începând cu primul miting pentru actualizarea gradului organizat de SNPP în 2022. Salutăm decizia Guvernului României de a aproba o actualizare superioară așteptărilor personalului din structura de apărare. motiv pentru care SNPP și EUROPOL decid amânarea acțiunii de protest anunțate în 25 martie 2024, de Ziua Poliției Române – pentru data de 9 mai 2024, de Ziua Europei, mai declara cei de la Europol. (Cerasela N.).
Alăturat atașăm:
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2024/03/NF-57.pdf”]
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2024/03/OUGANEXA.pdf”]
Exclusiv
Pârâul Dâmbu, salvat de la sufocare: Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului
Exclusiv
Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!
De ani de zile, așa cum am documentat în repetate rânduri , Sistemul Național Antigrindină (SNAG) a fost subiectul unor controverse aprinse, acuzat fiind de ineficiență crasă, sifonare a banilor publici și chiar de agravarea secetei. Ceea ce părea o „rețetă perfectă pentru un jaf cu aprobare guvernamentală”, transformând HG 256/2010 într-o „biblie a mafiei antigrindină” și un „bilet direct spre Maldive” pentru beneficiari, primește acum o confirmare zdrobitoare.
Ziarul nostru de investigații, Incisiv de Prahova, a obținut în exclusivitate un Raport preliminar de o acuratețe dezarmantă, care demonstrează, fără replică, că toate dezvăluirile noastre au fost nu doar exacte, ci și profetic de corecte. Datele oficiale, furnizate chiar de Direcția Agricolă Județeană Prahova (DAJ Prahova) pentru perioada 2015-2025, aruncă în aer narațiunea oficială a unui sistem funcțional, expunând o realitate crudă: milioane de euro aruncați pe fereastră pentru o tehnologie fără niciun efect detectabil, ba chiar suspectată de a fi contribuit la problemele climatice.
În timp ce unele publicații, locale sau naționale, își arogă acum, cu o întârziere demnă de analele presei autohtone, ‘exclusivitatea’ dezvăluirilor despre sistemul antigrindină – un scenariu familiar- după cum am documentat până la saturație (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (AICI), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici) e (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici) , etc. și în tot internetul care mai are curajul să spună adevărul), sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite, aidoma cazului WHITE TOWER (aici), unde abia în 2023 începeau să „descopere” ce Incisiv de Prahova documentase și publicase deja, cu acte (adevarate rechizitorii), încă din 2020 – noi le oferim indulgența noastră, deplângându-le, totodată, lipsa cronică de originalitate și de viteză.
„Scutul” fantomă: Când variabilitatea devine dovada ineficienței
Conform anexei 1 a HG 256/2010, ar fi trebuit să beneficiem de un sistem antigrindină ultramodern, rodul unor studii științifice și tehnologii inovatoare. Realitatea, așa cum o relevă datele DAJ Prahova, este complet diferită. Pe parcursul a nouă ani (2015-2024) în care sistemul antigrindină a funcționat „normal” în județul Prahova, suprafața medie afectată de grindină a fost de 560,32 hectare pe an. O cifră care, la prima vedere, ar putea părea acceptabilă. Însă, statistica nu minte și scoate la iveală adevărul brutal: abaterea standard a suprafețelor afectate este de ±738 hectare, adică mai mare decât valoarea medie însăși!
Ce înseamnă asta? Explicația este simplă și devastatoare pentru susținătorii sistemului: într-un sistem tehnic eficient, variațiile de la un an la altul ar trebui să fie minime, controlate. Aici, fenomenul grindinei rămâne complet aleatoriu, „sărind” dramatic, exact ca și cum sistemul nu ar exista. Verdictul statistic este clar: sistemul nu controlează grindina. Banii publici, alocați „studiilor fără rezultate, omologărilor fictive și programelor experimentale eșuate”
Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!, nu au produs nimic concret, ci doar o vastă operațiune de sifonare a bugetului.
Paradoxul prahovean: Fără rachete, mai puțină grindină și recole istorice!
Dacă ineficiența statistică nu era suficientă, anul 2025 oferă dovada supremă a inutilității sistemului. În 2024, sistemul a funcționat doar parțial (aprilie-iulie), iar în 2025, a fost oprit complet. Logica ar fi dictat o creștere masivă a pagubelor. Realitatea, însă, contrazice flagrant această așteptare, confirmând, încă o dată, acuzațiile Incisiv de Prahova privind „sistemul fantomă pe banii noștri”:
- 2024: 313 hectare afectate de grindină (sub media anilor cu sistem activ).
- 2025: 459,84 hectare afectate de grindină (tot sub media anilor cu sistem activ).
Cu alte cuvinte, în absența rachetelor, grindina nu a devenit mai severă; dimpotrivă, pagubele au fost mai mici! Acest fenomen, bine cunoscut în știință, indică faptul că intervenția artificială nu avea, în realitate, niciun efect benefic.
Iar surprizele nu se opresc aici! Anul 2025, singurul sezon fără intervenții antigrindină, a înregistrat și cele mai mari producții agricole din întreg intervalul 2015-2025! Grâul a „explodat” de la 3.500-5.000 kg/ha la aproximativ 8.000 kg/ha; rapița a urcat la circa 4.500 kg/ha; floarea-soarelui a revenit la 2.500 kg/ha; iar porumbul a atins un nivel excepțional de peste 6.500 kg/ha. O creștere simultană pe toate culturile majore, exact în anul în care rachetele au tăcut, reprezintă un argument statistic irefutabil: oprirea însămânțărilor cu iodură de argint a coincis cu cel mai productiv an agricol al ultimului deceniu în Prahova.
Seceta: Adevăratul dușman ignorat, agravat de iluzii costisitoare
În timp ce statul român a investit zeci de milioane de euro într-un sistem antigrindină demonstrat acum ca fiind ineficient, a ignorat complet adevăratul flagel al agriculturii: seceta. O comparație a datelor DAJ Prahova este elocventă:
- Grindină (media 2015-2024): 560,32 hectare afectate.
- Secetă (media 2015-2024): 14.013 hectare afectate, adică de peste 25 de ori mai mult! În ani extremi, diferența a atins chiar și 50-100 de ori.
Cu toate acestea, finanțarea s-a concentrat exclusiv pe rachete, în timp ce seceta, responsabilă pentru peste 90% din pagubele agricole, a rămas complet neadministrată. Mai mult, analiza variabilității arată o abatere standard a secetei de 16.636 hectare, mult mai mare decât media, indicând un fenomen natural sever, pe care sistemul antigrindină nu doar că nu îl reduce, dar pare chiar să îl agraveze, coincizând anii cu consum mare de rachete cu anii de secetă severă (2020, 2024).
Și aici, anul 2025 aduce o altă revelație. În anul fără rachete, suprafața afectată de secetă a scăzut la 7.018 hectare, adică cu 50% mai puțin decât media ultimului deceniu. Astfel, în absența intervențiilor atmosferice, indicatorii agricoli s-au îmbunătățit drastic: mai puțină grindină, mai puțină secetă și producții record. Este pentru prima dată când datele oficiale arată simultan aceste trei tendințe pozitive, într-un an fără sistem antigrindină!
De La HG 256/2010 la salarii de nababi: Anatomia unei decepții de stat
Aceste descoperiri șocante amplifică acuzațiile noastre anterioare (sursa: Incisiv de Prahova) privind jaful din spatele Sistemului Național Antigrindină. HG 256/2010, prezentată drept fundamentul SNAG, s-a dovedit a fi „Hârtia ilegalității, biblia mafiei antigrindină”. Iar Autoritatea pentru Administrarea Sistemului Antigrindină (AASAG) continuă să funcționeze ca o „instituție-fantomă” , chiar și acum când activitatea sa principală este suspendată.
Cu 106 puncte de lansare inactive și o activitate „zero” de peste un an, AASAG continuă să plătească salarii de zeci de mii de lei. Directorul Dragoș Manole, plătit cu nu mai puțin de 20.000 de lei pe lună (sursa: Antena 3 CNN, Incisiv de Prahova), exemplifică perfect „școala tăcerii cu onoruri”, refuzând să detalieze în ce a constat „activitatea categorică” a instituției. Este o „orgie de sifonare a banilor publici” care sfidează orice logică economică și morală, mai ales într-o perioadă de austeritate.
DNA și Ministrul Agriculturii: Ultimul tren spre transparență și justiție?
Aceste noi date, irefutabile, intensifică apelurile repetate ale Incisiv de Prahova către Direcția Națională Anticorupție (DNA) de a se autosesiza și a investiga modul în care a fost implementată HG 256/2010. Sunt necesare răspunsuri clare și transparente cu privire la respectarea procedurilor legale, studiile de impact reale, monitorizarea cheltuielilor și eventualele conflicte de interese.
Ministrul Agriculturii, deși a avut curajul să suspende sistemul, are acum o datorie morală și legală sporită. Nu este suficient să oprești sistemul; trebuie „să-i trimiți pe hoți la Bălăcăneanca și să te asiguri că nu vor mai avea ocazia să fure niciodată ploaia și viitorul României!” . Acum, cu dovezile statistice că absența sistemului aduce beneficii reale, cazul devine de-a dreptul exploziv.
Concluzie: Să curățăm grădina statului de buruienile costisitoare ale incompetenței și corupției
„Fermierii – eroi ai pământului”, mai buni decât orice detectiv 007, au pus APIA la colț și au adus în atenția publică un jaf colosal. Noile date de la DAJ Prahova nu fac decât să le valideze pe deplin avertismentele și să arate că „sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite” .
Acest episod jenant nu este doar o știre, ci un simptom al unei boli profunde: corupția și incompetența la nivel înalt, protejate de un sistem inert. E timpul ca lopata să intre adânc în grădina statului, să scoatem la lumină toate aceste buruieni costisitoare și să le trimitem acolo unde le este locul: fie la Remat, ca rachetele, fie la Bălăcăneanca, ca pe toți hoții!
Vom reveni, pentru că această poveste este departe de a fi încheiată. (Cristina T.).
Exclusiv
Circ la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!
-
Exclusivacum o zi„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal
-
Exclusivacum 5 zilePoliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, subalternii patimesc! O poveste cu inel magic și psihologi „dotați”!
-
Exclusivacum 4 zileSAS, de la acțiuni speciale la acțiuni penale: Poliția „Elite” unde psihologii hărțuiesc, iar sefii joacă „inelul magic” cu carierele!
-
Exclusivacum 2 zileMAE: Academia de diplomație sau bârlogul faraonilor fiscali? Oana Țoiu „reformează” cu concursuri viciate și platforme piratate – Detalii exclusiv Incisiv de Prahova!
-
Exclusivacum 5 zileIPJ Prahova: Școala de falși polițiști, filiala „Gonflabila” – Absolvenți cu opt clase și mentori în uniformă!
-
Exclusivacum 2 zileSAS, de la „echipă de intervenție rapidă” la „brigada psihologilor cu bâtă”: Când statul de drept e suspendat, iar abuzul e Lege!
-
Exclusivacum 4 zileRomânia: „Sat fără câini” cu epoleți și „inelul magic” al corupției – Băsescu sună alarma, iar sistemul râde în haimanale!
-
Exclusivacum 2 zileRăzboiul secrete-transparență: Ordinul MAI S/108/2011, sub asalt juridic


Bomba ADN… adică, DNA! Când instituția se autodenunță pentru „fals și abuz în serviciu”!
Aici ajungem la cireașa de pe tort, un element trecut cu vederea în amploarea abuzurilor, dar acum, prin plângerea de la Tribunal, adus în prim-plan cu forță devastatoare. Serviciul Control Intern al DGPMB a depus o sesizare din oficiu la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 3 pentru… fals intelectual și abuz în serviciu! (Vom reveni cu documente INCENDIARE!). Obiectul acestei sesizări? Chiar acea „Adresă a Biroului Psihologie nr. 214.756 din 31.07.2023” – exact documentul secret care a stat la baza suspendării polițistului Bendriș!
„Interogatoriul tăcerii”: Polițistul cere răspunsuri, sefii transpiră

