Actualitate
Plini de nesimțire și… in conflict de interese și incompatibilitate

Agenția Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate și conflict de interese de natură administrativă în cazul a 9 foști și actuali aleși locali, după cum urmează:
,, Am întâlnit și mehedințeni fericiți! Însă, Agenția Națională de Integritate le-a dat planurile peste cap. ANI l-a prins pe primarul comunei Bălăcița, Constantin Vlăduți, în ditamai conflictul de interese administrativ. Acesta și-a trimis soția în echipa de implementare a unui proiect de reabilitare a drumurilor JUDEȚENE, pe bani mulți, din bugetul județului, și pentru că ANI nu poate cerceta și alte aspecte colaterale, cum ar fi faptul că primarul și-a angajat,, cățel și purcel cu ajutorul PSD pe funcții publice! Fratele primarului, director la agenția de pensii, soția abonată la banii publici, iar fiul, consilierul personal al președintelui Aladin Georgescu, exact așa sunt toți niște fericiți bugetari… Cum jumătatea de miliard ce le intră lunar în casă nu este mare lucru, descoperim pe aceeași pagină de promovare a președintelui PSD Mehedinți, știri despre maniera de guvernare a lui Georgescu,, cât și jante, mașini, apartamente etc., SECOND-HAND! „, precizeaza jurnalistul Alin Ghiciulescu.
,, 1. VLĂDUȚI CONSTANTIN, Primar al comunei Bălăcița, Județul Mehedinți – CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În exercitarea mandatului de primar, a emis la data de 31 iulie 2017 dispoziția privind constituirea echipei de proiect pentru implementarea proiectului „Reabilitare și modernizare drumuri județene, județul Mehedinți”, din care face parte și soția persoanei evaluate.
Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.,, ANI
După apariția știrii pe ANI, o serie de internauți au distribuit informația, dar omul ce se ocupă cu imaginea Consiliului Județean Mehedinți a pornit o campanie de injurii și amenințări.
,, Nici nu îi dădeam importanță acestei știri cu dovedirea incompatibilități, sunt multe cazuri în România, însă din cauza tupeului nesimțit al fiului primarului, am hotărât să informez cetățenii! Vlăduți Petrica, a scris public jigniri, injurii și amenințări, considerând că internauții sunt câinii care latră iar ei sunt urșii care trec și se mai opresc din când în când și le mai dă și la m.. e, ei bine acest limbaj reprezintă cel mai bine situația și fața reală a PSD Mehedinți ce umilesc oamenii după bunul plac!”, declara jurnalistul Alin Ghiciulescu.
Nici nu ne așteptăm ca cineva să ia o măsură, așa că vă rugăm să vizionați videoclipul și fotografiile ce dovedesc tot ce este descris în acest text.
Cât despre restul incompatibililor, așteptăm reacțiile după ce vor citi :
- BORDI ISTVAN, Viceprimar și fost Consilier Local în cadrul Consiliului Local al comunei Gheorghe Doja, Județul Mureș – INCOMPATIBILITATE
În perioada 29 iunie 2016 – 27 iunie 2018 a exercitat simultan funcția de consilier local și calitatea de angajat cu contract individual de muncă (consilier personal al primarului), încălcând astfel dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
Demisie de ULTIMĂ ORĂ din Guvern, după trei săptămâni de la numire
- GORBĂNESCU CONSTANTIN, Viceprimar și fost Consilier Local în cadrul Consiliului Local al orașului Berești, Județul Galați – INCOMPATIBILITATE
În perioada 20 iunie 2012 – 17 iunie 2016 a exercitat simultan funcția de consilier local și calitatea de angajat cu contract individual de muncă, în cadrul Casei de Cultură a orașului Berești, încălcând astfel dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
- CIUCĂ GICU, Viceprimar și Consilier Local în cadrul Consiliului Local al comunei Berești – Meria, Județul Galați – INCOMPATIBILITATE
În perioada 01 iunie 2015 – 27 decembrie 2017 a exercitat simultan funcția de viceprimar și calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul unei societăți comerciale, unde a obținut venituri în valoare de 21.718 lei.
Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
- GOGA GINA, Viceprimar și Consilier Local în cadrul Consiliului Local al comunei Cavadinești, Județul Galați – INCOMPATIBILITATE
În perioada 10 septembrie 2012 – 25 mai 2017 a exercitat simultan funcția de viceprimar și calitatea de membru în Consiliul de Administrație al Școlii Gimnaziale nr. 1 Cavadinești, încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003, în vigoare până la data de 10 iunie 2017, precum și dispozițiile art. 91, alin. (3), teza 1 din același act normativ.
- STATACHE ION, fost Viceprimar al comunei Ceatalchioi, Județul Tulcea – INCOMPATIBILITATE
În perioada 24 august 2016 – 19 octombrie 2017 a deținut și exercitat simultan funcția de viceprimar și calitatea de comerciant persoană fizică, obținând venituri de la A.P.I.A în valoare totală de 706.223,35 lei.
Val de plângeri ale românilor la Comisia Europeană pentru votul din diaspora: ‘Guvernul României e de vină’
Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
- ȘUTEU LUCIAN MITRU, Consilier Local în cadrul Consiliului Local al comunei Mociu, Județul Cluj – INCOMPATIBILITATE
În perioada exercitării mandatului de consilier local (2016 – 2020), a fost încheiat un contract de furnizare în data de 12 decembrie 2017 și contracte comerciale în valoare de 51.568,25 lei între Primăria Mociu și o societate comercială în cadrul căreia tatăl persoanei evaluate deținea calitatea de administrator și asociat.
Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 90, alin. (1) și alin. (2) din Legea nr. 161/2003.
- MATEIU IOAN, Consilier Local în cadrul Consiliului Local al comunei Solovastru, Județul Mureș – INCOMPATIBILITATE
În perioada 01 noiembrie 2012 – 22 iulie 2016 a deținut și exercitat simultan funcția de consilier local și calitatea de angajat cu contract individual de muncă, în cadrul aparatului propriu al consiliului local, încălcând astfel dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
- NĂSTASE MARIA, fost Consilier Local în cadrul Consiliului Local al orașului Sulina, Județul Tulcea – INCOMPATIBILITATE
În perioada 29 iunie 2012 – 25 iunie 2016 a exercitat simultan funcția de consilier local și calitatea de angajat cu contract individual de muncă în aparatul de specialitate al primarului (medic specialist în cadrul Serviciului Public de Asistență Socială), încălcând astfel dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispozițiile art. 91, alin. (3), teza 1 din același act normativ. (Irinel I.).
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 3 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 5 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 2 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 4 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 3 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!