Actualitate
Pastila zilei/Știti care a fost metoda de cumpărare a influenței pentru alegeri în Mehedinți?

Ultima aroganță marca PSD
În cel mai sărac județ din România, pentru a aduce voturi PSD-ului și să cumpere influență subordonaților : 100 de mii de euro din bani publici pentru un sejur de șapte zile la mare pentru 92 de funcționari și 26 de consilieri de la Consiliul Județean Mehedinți. Pretextul: cursuri de perfecționare pe fonduri europene plus o ședintă ad-hoc.
Mehedinți, unul dintre cele mai sărace județe din România, a trimis aleși la cursuri.
Aceștia au fost cu rândul pe litoral, în Mamaia, Neptun, Costinești și Venus, câte o săptămână, la cursuri de perfecționare în ”managementul implementării proiectelor pe fonduri europene”. 25 de consilieri județeni din 30 și președintele CJ Mehedinți, Aladin Georgescu (PSD), au fost cazați la Hotel Caraiman din Mamaia (3 stele) unii dintre ei veniți cu familiile. În toiul cursurilor de perfecționare, Aladin Georgescu a convocat și o ședință de CJ, chiar în hotelul unde se țineau cursurile respective. De când se țin cursurile de perfecționare, CJ Mehedinți a pierdut 3 proiecte pe fonduri europene, prin urmare unii consilieri au decis să nu mai participe. ”Pe măsură ce oamenii ăștia merg la cursuri se pierd proiecte din ce în ce mai mari și mai importante. Aproape 5 miliarde de lei vechi au costat cursurile astea de anul ăsta. Mai exact 4,6 miliarde de lei vechi. În rest, dacă nu te duci pe la cursuri și te duci doar să îți iei diploma, da, e un concediu minunat”, a declarat un consilier PNL din Mehedinți.
Cursurile, plătite din bugetul consiliului județean, sunt organizate anual, începând cu anul 2012. Însă, de când a început ”perfecționarea” angajaților și consilierilor, instituția condusă de Aladin Georgescu (PSD) a pierdut multe proiecte importante finanțate cu bani europeni.
Președintele CJ Mehedinți se relaxa pe terasa hotelului, cu o angajată a muzeului, ce își scrie pe facebook,,într-o relație cu Aladin Georgescu,,
Ziariști l-au sunat și l-au invitat să stea de vorbă despre vizita pe litoral și cursurile de perfecționare, dar a refuzat, așa că discuția a continuat la telefon. L-au întrebat de ce a convocat o ședință de Consiliu Județean în hotelul din Mamaia și a spus că a fost necesară pentru că existau două proiecte de hotărâre care trebuiau adoptate urgent:
”Consilierii care au participat la ședința de CJ de ieri erau deja aici pentru că participă la cursuri de perfecționare. N-am convocat eu de capul meu să facem ședința la Mamaia. Consilierii erau aici și aveam două proiecte de maximă urgență care trebuiau adoptate, așa că am făcut ședința aici. Cursurile de perfecționare sunt organizate de CJ Mehedinți, printr-o hotărâre adoptată de consilieri. E un curs care privește managementul și implementarea proiectelor pe fonduri europene. Banii au fost achitați de CJ Mehedinți pentru că avem obligația legală să-i perfecționăm pe consilieri. Și, în plus, suntem în perioada în care toate instituțiile trebuie să acorde atenție maximă absorbției fondurilor europene, așa că, cu toții, am considerat necesar și util să organizăm un astfel de curs. Da, le facem anual. E o sumă mult, mult mai mică decât s-a vehiculat la posturile naționale. Sub 100.000 de lei, pentru 26 de persoane. (Nota redactiei: in jur de 100 de mii de euro pentru toti cei 92 de funcționari și 26 de consilieri) Vreo 90 și ceva de mii de lei. Și nu e hotel de 5 stele, așa cum s-a vehiculat la posturile naționale”, a declarat Aladin Georgescu.
În aceeași dimineață, în apropierea mesei la care stătea președintele CJ Mehedinți, erau mai mulți dintre consilierii veniți pe litoral la perfecționare, care stăteau la piscină sau pe terasă însoțiți de copii, soții sau prieteni. L-am întrebat pe Aladin Georgescu câți dintre consilieri au venit cu familiile la plajă:
Rep.: Doar dumneavoastră ați venit cu familiile sau au venit toți cei 26 de consilieri?
Aladin Georgescu: Unii sunt singuri, alții sunt însoțiți. Nu e o regulă.
Rep.: Mi se pare puțin nepotrivit ca în momentul în care vii să studiezi, pe banii Consiliului Județean, să-ți faci, de fapt, un sejur cu familia la mare, o săptămână. Cam așa arată din exterior.
A.G.: Da, dar nu toți sunt însoțiți să știți.
Rep.: Câți sunt însoțiți din cei 26?
A.G.: Asta contează? Cred că până la urmă trebuie să rețineți că este o obligație legală pe care o are fiecare consilier, să se perfecționeze, și pe de altă parte oamenii ăștia nu au venit numai la plajă și distracție, ci chiar au venit să se perfecționeze.
Rep.: Unde se țin cursurile?
A.G.: Nu are importanță. La un hotel aici, în Mamaia.
Rep.: Ba are importanță. Sunt bani publici, sunt 25.000 de euro…
A.G.: Haideți…
Rep.: Eu vin. Dacă acceptați să stăm de vorbă, vin. Sunt 25.000 euro plătiți de consiliul județean și cred că e normal să știm și noi unde se țin cursurile de perfecționare plătite din bani publici.
A.G.: Bine, vă doresc o zi bună. Cred că v-am dat toate detaliile pe care mi le-ați cerut.
Rep.: Ba nu. Vreau să știu unde se țin cursurile pentru că vreau să vin să îi văd pe consilieri mergând să studieze.
A.G.: Da, bine. O zi bună vă doresc.
Astfel de cursuri mai sunt de folos, având în vedere că efectele perfecțonării întârzie să apară: CJ Mehedinți a pierdut numai în ultimii ani 3 proiecte majore cu finanțare europeană și multe altele cu valori mai mici: ”Centrul de afaceri dunărene” (1,1 milioane de euro), ”Reabilitarea Muzeului regiunii Porțile de Fier” (10 milioane de euro) și ”Reabilitarea și reamenajarea Spitalului județean de urgență din Drobeta Turnu-Severin” (7 milioane de euro):
Aproape 5 miliarde de lei vechi au costat cursurile astea de anul ăsta. Mai exact 4,6 miliarde de lei vechi. Cam un miliard costă cursurile pentru consilierii județeni și restul pentru funcționarii din CJ Mehedinți. De când se fac cursurile astea s-au pierdut proiecte pe bandă rulantă, și proiecte importante. Câteva proiecte mari pierdute sunt ”Centrul de afaceri dunărene”, de 1,1 milioane de euro, ”Reabilitarea Muzeului regiunii Porțile de Fier”, din câte știu, undeva la 10 milioane de euro, și ”Reabilitarea și reamenajarea Spitalului județean de urgență din Drobeta Turnu-Severin”, nu știu exact valoarea proiectului, dar din câte am aflat e undeva la 32 de milioane de lei noi –ultimul pierdut. Din 2013 încoace au fost proiectele astea pierdute, plus alte proiecte mai micuțe, cum ar fi drumuri județene îngustate pentru că nu au fost făcute bine studiile de fezabilitate și altele. ( A. Ghiciulescu).
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
Actualitate
Generalul Kenneth Wilsbach, ales de Donald Trump pentru a conduce Forțele Aeriene ale SUA, pe fondul controverselor și al tensiunilor cu China

Într-o decizie surprinzătoare, președintele Donald Trump l-a selectat oficial pe generalul Kenneth Wilsbach pentru a ocupa funcția de șef de Stat Major al Forțelor Aeriene, conform unei notificări transmise Congresului. Anunțul vine după o perioadă de incertitudine marcată de dezbateri intense și campanii neobișnuite în cadrul comunității aviatice.
O nominalizare atipică, presărată cu obstacole
Breaking Defense a raportat în premieră, pe 26 septembrie, că Wilsbach era alegerea lui Trump pentru a-l înlocui pe generalul David Allvin, care a anunțat neașteptat luna trecută că se va retrage din funcția de ofițer uniformat de rang înalt al serviciului în noiembrie, la jumătatea mandatului său de patru ani.
Drumul lui Wilsbach spre funcția de șef de stat major a fost unul neobișnuit, comparativ cu procesul tipic de nominalizare birocratică. Totul a început când a demisionat din funcția de șef al Comandamentului de Luptă Aeriană în august. Generalul cu patru stele a anunțat la momentul respectiv că intenționează să se pensioneze, însă, când Allvin și-a anunțat plecarea câteva zile mai târziu, Wilsbach a apărut ulterior ca favorit pentru acest post.
Controverse legate de politicile DEI și o campanie inedită
Candidatura generalului a părut apoi blocată după ce conturi de social media au denunțat declarațiile anterioare ale lui Wilsbach privind diversitatea, echitatea și incluziunea (DEI), susținând în schimb pe șeful Comandamentului de Grevă Globală al Forțelor Aeriene, generalul Thomas Bussiere, pentru funcția de conducere a serviciului. Bussiere fusese anterior ales să ocupe funcția de viceșef al Forțelor Aeriene, dar Aviation Week a raportat că nominalizarea sa a fost retrasă.
Această campanie fără precedent pentru rolul militar de conducere al Forțelor Aeriene a devenit subiectul principal de discuție în cadrul comunității aviatice și a fost un subiect fierbinte printre participanții la conferința Asociației Forțelor Aeriene și Spațiale de săptămâna trecută. Secretarul Forțelor Aeriene, Troy Meink, într-o conferință de presă cu reporterii pe 22 septembrie, a minimalizat îngrijorările conform cărora serviciul ar rămâne fără lider în funcția sa uniformată de conducere, spunând că „esențialul este că nu vom rămâne fără un șef”.
Depășirea blocajului și tensiuni geopolitice
Apoi, pe 26 septembrie, surse au declarat pentru Breaking Defense că candidatura lui Wilsbach pentru funcția de șef de stat major a depășit blocajul și că nominalizarea generalului pentru acest post era așteptată în zilele următoare. Senatul a primit oficial nominalizarea sa luni seara, conform notificării transmise Congresului.
Wilsbach este pilot de vânătoare, pilotând aeronave precum F-22 Raptor, F-15 și F-16. Dacă va fi confirmat, el va ghida Forțele Aeriene printr-o serie de transformări în curs sub administrația Trump și va servi într-o perioadă critică, pe măsură ce cresc temerile că China ar putea invada Taiwanul și ar invoca un răspuns din partea SUA.
Atenționări privind interceptările aeriene chineze
În nume propriu, Wilsbach a comandat forțe în timpul a ceea ce el a numit interceptări „complet neprofesionale și total nesigure” de către piloții chinezi.
„Ceea ce este deranjant este că… răspunsul lor tipic este: ‘Este vina ta, pentru că acest lucru nu s-ar fi întâmplat dacă nu erai aici'”, a declarat Wilsbach reporterilor în septembrie 2023, referindu-se la cazurile în care oficialii americani au reușit să-i confrunte pe omologii lor chinezi cu privire la interceptări.
„Faceți-o în siguranță, faceți-o profesional și totul va fi bine”, a spus Wilsbach. „Nu vom avea o eroare de calcul. Nu vom avea un dezastru.”
-
Exclusivacum 3 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 5 zile
Prahova penală: Cum un sef de poliție transformă mita în… inșelăciune!
-
Exclusivacum 4 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 5 zile
Ciuruitorul de Ploiești revine la Notariat! Lupu Marioara, Nichita și ‘fleacul’ de sute de inimi frânte
-
Exclusivacum 5 zile
EXCLUSIV: Președintele FSANP trage un semnal de alarmă cutremurător din interiorul sistemului penitenciar: „ANP are nevoie de terapie urgentă!”
-
Exclusivacum 4 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?