Actualitate
Mitingul diasporei – piatra de gitul generalilor SRI
COMENTARIU DE BOGDAN TIBERIU IACOB (PRELUARE INPOLITICS.RO)
O situație extrem de ciudată în România ultimelor zile: doi generali de top din cel mai mare serviciu de informații, amîndoi în puterea vîrstei, sunt trecuți peste noapte în rezervă fără a exista cea mai măruntă motivație oficială. De fapt, informația nici măcar nu apare pe siteul SRI, ci doar pe cel al președinției, la rubrica decrete semnate de Klaus Iohannis. Un asemenea eveniment, însă, are amploarea unui seism autentic, iar lipsa explicațiilor nu face decît să agraveze lucrurile. Ori, poate, există motive temeinice pentru respectiva lipsă?
Generalii Dumitru Dumbravă și Dan Căpșună au fost trași pe linie moartă din SRI fără vreo motivație, deși e vorba de două dintre cele mai grele nume din serviciu.
Dumbravă e de acum legendarul personaj care a recunoscut implicarea SRI în justiție, fost șef al oficiului juridic al serviciului, cel mai important departament, am spune; cît despre Căpșună, șeful Direcției Generale Securitate Economică din SRI, adică omul responsabil de firme și bani, e suficient să amintim că, anul trecut, întreaga presă îl dădea ca succesor sigur al lui Florian Coldea, ceea ce spune cam totul.
Un an mai tîrziu, supergreul Căpșună a tras pe dreapta, la fel și Dumbravă, despre care fostul colonel SRI Daniel Dragomir spune că era o piesă de 10 ori mai grea în sistem decît Coldea.
Pentru ca povestea să se complice și mai rău, Klaus Iohannis îl avansează pe Căpșună cu o treaptă, la trecerea în rezervă, dar nu și pe Dumbravă.
La fel cum nu îl avansase, anul trecut, pe Coldea. Semn că plecarea nu a fost una lină, ci cu asperități.
Ce să fi făcut cei doi, generali importanți, aflați departe de vîrsta pensionării și în ale căror cariere s-a investit enorm, de au fost înlăturați în acest mod?
Majoritatea speculațiilor țin de apariția celebrelor protocoale ale lui Vîlcov.
E posibil.
Dar, dacă totuși nu apariția protocoalelor a fost cauza dublei execuții, ea funcționînd doar ca poveste de acoperire?
O ipoteză demnă de a fi luată în seama, în opinia noastră, e că adevăratul motiv al debarcării e mitingul din 10 august.
În 25 ianuarie 2017, directorul SRI, Eduard Hellvig promitea, în fața Comisiei SRI:
“Vreau să subliniez clar hotărârea mea de a ţine SRI în limitele cadrului legal şi al misiunilor sale stipulate de lege. În mandatul meu, SRI nu va organiza proteste sau alte mişcări de stradă, aşa cum fals s-a afirmat în anumite locuri. Cred că fiecare instituţie trebuie să-şi desfăşoare activitatea în cadrul stabilit de lege şi de Constituţia României, însă îmi doresc o colaborare transparentă cu toate instituţiile statului. Doar pentru că suntem un serviciu de informaţii nu înseamnă că trebuie să fim o instituţie izolată”.
Interesantă formulare.
În loc să dezmintă categoric că serviciul ar fi fost vreodată implicat în protestele de stradă, Hellvig se limita la a promite că asta nu se va întîmpla în mandatul său.
Dar, la urma-urmei, a promite e lucru nobil și cam atît.
SRI a fost și va rămîne mult timp de aici încolo principala forță din spatele manifesațiilor publice care se țin lanț în ultimii ani.
Manifestații care ne sunt băgate pe gît ca fiind spontane, sincere, entuziaste și total dezinteresate, cu excepția idealurilor poporului: fără penali, trăiască Kovesi și anticorupția, jos PSD etc.
Manifestații cu organizatori misterioși, cvasi-necunoscuți, cu resurse financiare masive și la fel de necunoscute, cîntate din toți bojocii de presa acoperiților și popularizate masiv pe rețelele sociale de troli plătiți.
Pe 10 august, avem motive temeinice să credem că s-a pus la cale un miting menit să provoace serioase tulburări sociale, să ducă la ocuparea în forță a clădirii guvernului, mizîndu-se pe tradiționala slabă reacție a jandarmilor, iar mai apoi, la dărîmarea guvernului Dăncilă și instalarea unui cabinet ”al lui”, aidoma celui de după tragedia Colectiv.
Un miting minuțios planificat în laboratoarele SRI și care trebuia să meargă șnur.
Nu a mers.
Ceva s-a întîmplat și a apărut o contrareacție neașteptat de dură din partea jandarmilor, parcă special instruiți să creeze propriile diversiuni de imagine, în special povestea cu jandarmerița ”linșată”.
Pentru prima dată, SRI s-a trezit contrat puternic exact pe terenul său, cel al diversiunilor și al aranjamentelor de imagine.
În locul ”mortului din piață”, protestatarii s-au trezit cu ”jandarmerița paralizată”, ratînd momentul-cheie din punct de vedere emoțional. (Să notăm aici o informație absolută tulburătoare livrată ieri de ziaristul Victor Ciutacu: bărbatul care a murit la 10 zile după miting din cauza, zice-se, a gazelor lacrimogene, era bolnav de leucemie în ultimul stadiu și fusese adus la miting de colegii din PNL)
Cum putea PSD să contreze operațiunea ”10 august” a SRI?
Numai cu ajutorul unor informații precise scurse din interiorul serviciului, legat de ceea ce avea să urmeze.
Cine putea să furnizeze PSD și MAI asemenea informații de top?
Greu de crezut că altcineva decît Florian Coldea, consilierul din umbră al lui Liviu Dragnea.
Un supergreu care a lăsat în urmă o serie de oameni pe care i-a crescut și promovat în structurile de conducere ale serviciului și care i-au supraviețuit.
Unii dintre ei au fost eliminați în ultimul an, dar sunt și figuri grele care au rezistat.
Dumitru Dumbravă și Dan Căpșună sunt doi dintre ei.
Dumbravă a fost mîna dreaptă a lui Coldea, omul care a asigurat controlul acestuia asupra judecătorilor și procurorilor și care a supervizat juridic toate manevrele.
Despre Căpșună, cum spuneam, s-a vehiculat că va fi succesorul lui Coldea, anul trecut, principalul argument livrat de presă fiind tocmai acela că nu ar fi un om al prim-adjunctului.
O informație falsă.
Ne amintim că, încă din 2015, senatorul Valer Marian, un whistleblower cu greutate în domeniul serviicilor, deconspira în parlament, într-o declarație politică, rețeaua lui Coldea, la loc de cinste fiind și generalul Căpșună, alături de generăleasa Anaconda și alte nume de calibru.
Mai mult, se pare că Dan Căpșună fusese chiar coleg de cameră cu Florian Coldea, în școala SRI.
Eșecul mitingului din 10 august a produs, în mod cert, crize de nervi în sferele înalte: cine e vinovat și de ce?
Cum a fost posibil?
Iar măsura care s-a impus a fost eliminarea unor personaje suspecte de sifonare.
Să dovedești asta, însă, e ceva mai greu, iar lipsa unei povești de acoperire putea provoca tensiuni în interiorul serviciului.
Moment în care s-a născut scenariul protocoalelor secrete din 2016.
Documentele sunt livrate mai multor redacții, conform informațiilor care se vehiculează, dar acestea ezită să le publice.
Se apelează la soluția de avarie: ele sunt transmise pesedistului Darius Vîlcov care le face publice pe Facebook și izbucnește scandalul.
Imediat, directorul SRI iese la rampă public și indică, discret, vinovatul:
”Aşa cum am explicat şi la Comisia de Control pe 28 februarie 2017, am întrebat instituţia dacă aceste protocoale erau necesare. Nu puteam să punem în practică legea fără protocoale? Mi s-a răspuns că se putea, conform legii, dar acesta a fost instrumentul tradiţional şi cadrul la ceea ce scrie în lege.”
Modul impersonal în care se exprimă Hellvig nu lasă, totuși, loc de dubii: ”instituția” care a forțat încheierea protocoalelor incriminate e oficiul juridic al SRI, condus, pe atunci, de Dumbravă.
Povestea de acoperire e lansată oficial la apă; cîteva zile mai tîrziu are loc trecerea lui Dumbravă în rezervă, la pachet cu Dan Căpșună. (Și, în secundar, avem și debarcarea șefului de cabinet al lui Hellvig, l-am numit pe George Tuță, conform aceluiași Victor Ciutacu, ceea ce nu face decît să întărească ideea că e vorba de scurtcircuitarea unei rețele care sifona informații către Coldea)
Că Dumbravă a fost capul răutăților o dovedește refuzul avansării sale în grad, în timp ce Căpșună, care s-a dovedit probabil mai maleabil și a acceptat să plece de bună voie a beneficiat de o stea de general în plus.
O dată dizlocată rețeaua Coldea din interiorul SRI, nu rămîne decît să așteptăm următoarea operațiune anti-PSD orchestrată de servicii și următorul asalt pentru instalarea ”guvernului lui”.
Una care nu va întîrzia prea mult, în opinia noastră.
Pînă atunci, însă, foarte important de punctat reacția lui Tăriceanu la scandalul protocoalelor:
”Eu, spre exemplu, nu am aflat încă – poate e interesul vostru jurnalistic şi o să aflu şi eu cu ocazia asta – de unde a apărut protocolul. Cine l-a scos la lumină? Protocolul secret între SRI şi Parchet. Adică ştim că l-a pus Vîlcov pe pagina de Facebook, dar de unde i-a venit lui Vâlcov? Cine i l-a adus?” a declarat el ziariștilor.
Atitudinea președintelui Senatului nu e greu de descifrat: Tăriceanu știe foarte bine și relația lui Coldea cu Dragnea și modul în care SRI i-a livrat lui Vîlcov respectivele protocoale.
Relații toxice, care îl pun, personal, într-o situație complicată: pe de-o parte, liderul ALDE nu mai prididește să denunțe public statul-paralel, pe de alta, e obligat să conviețuiască alături de un partener, Dragnea, care e gata să-și dea oricînd mîna exact cu stîlpii statului-paralel pentru a-și asigura supraviețuirea politică. (Bogdan Tiberiu IACOB)
Actualitate
NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!
Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.
Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu
Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.
O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA
Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.
Contribuția NGA și parteneriatele strategice
„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.
Un Startup specializat, in miezul securității naționale
Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.
Actualitate
Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante
Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.
Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.
Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului
Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.
Miliarde de dolari și intârzieri cronice
Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.
Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.
Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare
Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.
Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”
Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată
Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.
De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.
Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.
Actualitate
Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret
Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.
Haosul inițial și rafinarea diplomatică
O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”
În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”
Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei
Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”
Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii
Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”
Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”
Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.
Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat
De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.
Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 14 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 4 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



