Anchete
EXCLUSIV/BOMBA DIN DOSARUL fostului vicepremier pentru Securitatea Naţională şi ministru de Interne, Gabriel Oprea/INCOMPETENTA D.N.A
Nu mai este nicio noutate pentru nimeni că România are instituții fantomă cu birouri umplute de funcționari inculți, lași respectiv leneși („cre(ș)tini”). Ministerul Afacerilor Interne este una dintre aceste instituții unde „polițiști de două parale” fac propria Lege fără ca alte instituții să sesizeze ilegalitățile (Parchet, ANI… doar Instanțele și asta foarte rar).
Având propriile legi interne (ordine de ministru de resort, instrucțiuni de ministru de resort, „dispoziții legale” ale șefilor), nu este de mirare că infractori precum Constantin Aurelia Iulian (polițistul „dat în vileag” de amante la 2 ani de la condamnare de CAB-Secția Penală), Stan Eugen (polițistul cerecetat în stare de arest pentru hărțuire și pedofilie) și, din păcate, exemplele nu se opresc aici, ajung să „facă ordine și siguranță publică” în România… ba, dacă ști cui și cât să dai șpagă ajungi chiar și șef în structurile M.A.I. doar „păcatele îți sunt iertate de «Tatăl Nostru»” (ministra Carmen Dan știe cel mai bine cum e să ierți creștinește și să pedepsești dumnezeiește, doar în cazul pedofilului l-a „mazilit” pe Despescu Bogdan și îl protejează pe Voicu Marius).
Dar, ca să ajungi să faci „legi interne” în M.A.I. trebuie să fi „polițist de biorou”, undeva în structurile suport (resurse umane, financiar contabil, juridic, administrativ logistic, IT, medical, psihologic) ale M.A.I.-ului și Poliției. Iar asta nu e tot: trebui să fi și un supus devotat șefului … că doar așa îți mai „pică” câte-o: primă, concediu, liber, spor ș.a.m.d. „pentru muncă deosebită de poliție”.
Așadar, munca de poliție nu este ce vedem noi în filme, la știri, pe stradă când intervine Poliția sau cum e prevăzut în Lege ci „o grămadă” unde fiecare face ce și cum îl taie capul doar că „e polițist”: psiholog-polițist, medic-polițist, finanțist-polițist, secretar-polițist, ospătar-polițist etc. incompatibilitatea și conflictul de interese sunt necunoscute în M.A.I. și, mai ales pentru Agenția Națională de Integritate care, legal sesizată prin sesizări temeinice, motivate, cu probe, „a dat din-colț-în-colț” neștiind ce să facă și cum să mușamalizeze incompatibilitățile polițisto-psihologilor respectiv polițisto – „consiglierilor” juridici din M.A.I. Și, pentru că legea nu îi permitea să „o dea la întors”, A.N.I. a „dat la o parte” informațiile nepublice pe care le-a primit odată cu sesizarea ca să mușamalizeze incompatibilitățile falșilor polițiști (atașat înregistrarea telefonică dintre subsemnatul și șeful „inspectoarei de integritate doar pe baza informațiilor publice – Vânturuș”, Moise Florin).
De ce nu a continuat demersurile ANI (prin Vânturuș și Moise), să solicite documente de la M.A.I., așa cum zicea Moise? Simplu! Fiindcă „viesparul”, „cocina mâncătoare de bani publici”, M.A.I., este o instituție care funcționează ilegal: cu angajați numiți în funcții „ipotetice”… inexistente, neprevăzute în lege ci doar în mințile lor inculte și ale guvernanților care sunt mai inculți ca ei. Pentru că oricine ar „intra” să facă curățenie în această cocină instituțională denumită M.A.I., s-ar lua cu mâinile de cap la ce ilegalități și infracțiuni monstruoase pornesc dina ceste birouri și se fac în această instituție. Degeaba credeți că guvernanții „F.S.N.” au emis hotărâri de guvern (S/969/2016) secrete de serviciu prin care au înființat organe de administrare și control în fiecare instituție de ordine siguranță publică? Aceste „structuri” au fost înființate tocmai pentru a se mușamaliza furtul banului public de către „jmecherii cu epoleți”… de la Bugetul de Stat… știți dvs., acolo unde „doar fraierii” cotizează iar „jmecherii se înfruptă”.
Poate așa vedem cu toții de ce tot cresc impozitele și „se dublează” salariile („dribling a la Ogluța Vasilescu”): pentru ca ne(in)competenți din instituțiile statului (precum M.A.I.) să „frece” două-trei hârtii/zi și să încaseze venituri lunare cuprinse între 4-12.000lei/lună (agenți, ofițeri și șefi din structurile suport).
Iar când îi mai auziți pe „politicieni” că vorbesc de „statul paralel” să știți că aceasta este imaginea actualei Românii: instituții precum Aparatul central al M.A.I. se șterg la dos cu Legea fiindcă „au propriile organe” iar cerberii de la poarta M.A.I.-ului nu îi lasă nici pe procurori măcar să intre în această „cocină instituțională” și „mulțimea de fraieri”: cei din mediul privat, subordonații M.A.I. „din stradă” și „din frontieră” încadrați în funcții ipotetice, inexistente, ale căror acte procedurale/înscrisuri efectuate „în calitate de polițist” sunt lovite de nulitate absolută (nici până în ziua de azi funcțiile polițiștilor nu au fost înființate prin Lege conform art.22 alin.(5) din Legea nr.360/2002 și, practic, Poliția nu a fost demilitarizată – ne uităm în legile de salarizare și vedem că funcțiile de la Armată sunt identice cu cele ale polițiștilor: „copy-paste de la M.A.N”).
În concluzie, trebuie desființate: Aparatul central al M.A.I. fiindcă e o instituție căpușă pentru statul Român care doar creează probleme și batjocorește profesiile din România (polițist, consilier juridic, psiholog, militar, auditor etc.), „la pachet” cu Agenția Națională de Integritate fiindcă „inspectorii” ei nu fac altceva decât să stabilească incompatibilități doar „din informații publice” (din ziare, emisiuni de can-can, știrile de la ora 1700) și, eventual, când îi mai asmute vreun politician „bengos” împotriva altui politician „mai fraier” pe care „să-l facă”, găsesc și ei ceva activitate… Păi se merită să plătim 8.000-10.000lei/lună salariu unui astfel de „inspector de integritate” sau „polițist de birou” – „căpușă cu epoleți”? Eu zic că nu!
N.R – Vom reveni cu o inregistrare audio de senzatie!
(Alexandru Firicel – șef Departament Investigații al Ziarului Incisiv de Prahova)
Pangere prealabila_consilieri juridici
Anchete
Întrevederea dintre Cătălin Predoiu și Atanas Ilkov despre cooperarea bilaterală în domeniul securității
În data de 9 septembrie 2024 a avut loc, în sistem videoconferință, întrevederea domnului Cătălin Predoiu, viceprim-ministru și ministru al Afacerilor Interne, cu domnul Atanas Ilkov, noul ministru al Afacerilor Interne din Republica Bulgaria.
Scopul principal al discuțiilor a fost analizarea modului în care decurge cooperarea bilaterală, în special în ceea ce privește lupta împotriva migrației ilegale și criminalității organizate. De asemenea, au fost trecute în revistă principalele aspecte legate de îndeplinirea obiectivului comun al celor două țări – ridicarea controalelor la frontierele interne terestre cât mai curând posibil.
Cooperarea bilaterală, în special cu privire la combaterea criminalității organizate și a migrației ilegale, decurge foarte bine. Aceasta a fost intensificată în ultima perioadă și s-a agreat că va continua în aceiași parametri. Pentru implementarea celei de-a doua etape de aderare la spațiul Schengen, au fost luate măsuri la nivelul celor două ministere de interne, rezultatul fiind că cifrele privind migrația ilegală au ajuns la valori minime, iar rezultatele comune în combaterea diferitelor forme de criminalitate organizată sunt excelente.
A fost evidențiată abordarea proactivă a ambelor părți, care, în perspectiva ridicării controalelor la frontierele interne terestre, a consolidat și mai mult cooperarea și schimbul de informații.
În acest sens, sunt organizate patrule mixte, schimb de informații, evaluări de risc comune, puncte de contact, schimb de experiență și contacte la vârf între șeful Poliției de Frontieră și omologii acestuia, la fel și în cazul Poliției Române.
Cei doi interlocutori au stabilit că este important să fie menținută aceeași frecvență a dialogului bilateral, atât la nivel politic, cât și tehnic, și să fie continuate discuțiile cu partenerii europeni pentru aderarea completă la Schengen. Ambele părți sunt conștiente că decizia va fi una de prim nivel politic, astfel că este esențial ca ministerele de interne să își îndeplinească misiunea necesară, respectiv să mențină migrația ilegală la cotele scăzute la care a fost adusă prin acțiunea polițiilor de frontieră și să aplice, fără incidente, decizia Consiliului JAI luată în decembrie 2023. (Paul D.).
Anchete
Justiția în criză: proteste și abuzuri în Ploiești
Anchete
Regimul clientelar: controlul informațiilor în Poliția Municipiului Ploiești (I)
Colaborarea dintre anumiți ofițeri de poliție și PG (persoană de referință) nu este întâmplătoare și are ca scop consolidarea controlului asupra informațiilor de la nivelul subunităților de poliție. Această asociere permite promovarea unor lucrători care să fie obedienți, selectați pe criterii subiective, în detrimentul celor competenți și dedicați, care ar merita cu adevărat aceste funcții.
Un exemplu elocvent în acest context este comisarul șef de poliție Sora George. Acesta, cunoscut ca fiind perpetuu șef al unui Birou din Poliția Municipiului Ploiești, deține în prezent și calitatea de împuternicit adjunct al Șefului Poliției Municipiului Ploiești. Anterior, George a ocupat funcția de împuternicit șef al Serviciului AEST din Inspectoratul Județean de Poliție Prahova, unde, contrar așteptărilor, n-a reușit să aducă îmbunătățiri semnificative, lăsând în urmă un context de profesionalism discutabil. De fapt, această împuternicire temporară părea menită să servească drept „trambulină” pentru avansarea sa ulterioară în cadrul Poliției Municipiului Ploiești, inhibând, astfel, potențialii candidați pe funcții de conducere.
Care este, însă, recomandarea lui Sora George pentru ocuparea acestor funcții succesive și care este legătura cu PG? Evident, nu se poate vorbi despre vreo „voce” sau “talent” admirat în mod special, iar performanțele remarcabile ale biroului său sunt puțin sau deloc recunoscute, având în vedere nivelul crescut al infracționalității din Ploiești.
Legătura comună între PG și Sora George provine din originile lor comune, amândoi având rădăcini într-o comună de pe Valea Cricovului, ceea ce subliniază natura clientelară a acestor relații și modul în care acestea influențează structurile de putere din cadrul Poliției. Vom reveni cu amanunte, date si documente incendiare. (Cristina T.).
-
Exclusivacum o zi
Mafia deșeurilor și Statul Paralel: corupție prin abonarea la banii publici din Prahova (II)
-
Exclusivacum o zi
Scandalul WHITE TOWER (XXXIX): adevărul ingropat al corupției imobiliare în Ploiești
-
Ancheteacum o zi
Justiția în criză: proteste și abuzuri în Ploiești
-
Featuredacum o zi
Justiția intunecată: incompatibilități și abateri în cazul judecătorului C5 de la Judecătoria Vălenii de Munte (III)
-
Ancheteacum o zi
Regimul clientelar: controlul informațiilor în Poliția Municipiului Ploiești (I)
-
Exclusivacum o zi
Scandalul deșeurilor: profesionalismul IPJ Arad vs. protecția coruptă a IPJ Prahova în fața Statului Paralel
-
Exclusivacum 3 zile
Sindicatul „Diamantul” denunță obstrucționarea acordurilor colective în MAI
-
Exclusivacum 2 zile
DIICOT Iași: sapte inculpați reținuți în dosarul de contrabandă cu tigarete