Actualitate
EXCLUSIV/BOMBA DIN DOSARUL fostului vicepremier pentru Securitatea Naţională şi ministru de Interne, Gabriel Oprea/INCOMPETENTA D.N.A
DNA l-a putut cerceta pe Gabriel Oprea pentru ucidere din culpa deoarece il cerceta (pe el, pe procurorul general T. Nitu,s.a.) si pentru abuzul in seviciu prevazut de Legea 78/2000 (in baza careia functioneaza DNA).
Pentru abuz s-a dispus clasarea!
Pe cale de consecinta DNA nu mai putea sa-l trimita in judecata doar pentru ucidere din culpa pe generalul Oprea. Singura masura legala era sa decline dosarul la PLICCJ.
BOMBA urmeaza a fi denotata la camera preliminara. Astfel, la camera preliminara se va constata nulitatea rechizitoriului ca fiind emis de un organ necompetent (sau mai bine zis”INCOMPETENT”).
Procedura penala prevede ca uciderea din culpa este de competenta Parchetelor de pe linga Judecatorii. In cazul in care autor este un membru al Guvernului (sau fost membru) competenta revine PICCJ.
In cazul lui Gabriel Oprea (ca fost membru al Guvernului), daca nu se va demonstra ca a savirsit fapta prin incalcarea atributiilor de serviciu, in calitatea de viceprim- ministru (lucru foarte greu de demonstrat in acest caz), atunci competenta ar trebui sa revina parchetului de pe linga judecatorie.
Asa se joaca “STATUL PARALEL” cu rechizitoriile pe banii contribuabililor!
Reamintim ca, fostul vicepremier pentru Securitatea Naţională şi ministru de Interne Gabriel Oprea a fost trimis în judecată în dosarul morţii tânărului poliţist Bogdan Gigină, fiind acuzat de comiterea infracţiunii de ucidere din culpă. Iniţial, fostul ministru de Interne fusese acuzat şi de abuz în serviciu, capăt de acuzare de care a scăpat după decizia CCR care a dezincriminat abuzul în serviciu prin încălcarea de legislaţie secundară. Aşadar, Oprea a scăpat de acuzaţia care i-ar fi putut aduce până la 15 ani de detenţie şi a rămas cu acuzaţia de ucidere din culpă, care se pedepseşte cu până la 5 ani de detenţie.
Dosarul a fost trimis spre judecare la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu propunere de a se menţine măsurile asiguratorii dispuse în cauză.
În acelaşi dosar, procurorii au dispus clasarea faţă de:
– Corcodel Adrian, angajat în cadrul S.C. GENERAL M.P.M. IMPEX S.R.L , sub aspectul comiterii infracţiunii de ucidere din culpă;
– Oprea Gabriel, pentru două infracţiuni de abuz în serviciu, cu obţinere de foloase pentru sine sau pentru altul;
– Niţu Tiberiu-Mihail, la data faptelor, procuror general al României, pentru complicitate la abuz în serviciu, cu obţinere de foloase pentru sine sau pentru altul.
Cu privire la faptele de abuz în serviciu (sub forma autoratului, respectiv a complicităţii) reţinute în sarcina ultimilor doi menţionaţi, pe parcursul urmăririi penale a apărut Decizia nr. 406/2017 a Curţii Constituţionale care a dus la abrogarea parţială a infracţiunii de abuz în serviciu, în sensul că doar încălcarea acelor atribuţii de serviciu prevăzute de legislaţia primară (lege ori ordonanţă a guvernului) poate constitui element material al infracţiunii de abuz în serviciu, nu şi încălcarea unor alte acte normative, cum sunt hotărârile Guvernului.
Având în vedere că, în situaţia de faţă, dispoziţiile legale încălcate au fost cele prevăzute de art. 223 alin. 3 din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia de drumurile publice, Regulament care a fost aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 1391/2006, aşadar sunt din legislaţia secundară (hotărâre a Guvernului), în cauză nu mai sunt întrunite elementele constitutive ale infracţiunii de abuz în serviciu, motiv pentru care cu privire la aceste infracţiuni urmează a se dispune clasarea faţă de Oprea Gabriel şi Niţu Tiberiu-Mihail. (Ec Adrian Radu).
Actualitate
Cum te ajuta un GPS urmarire auto cand calatoresti peste hotare
Planifici o vacanta cu masina in strainatate? Pe langa bagaje si planificarea traseelor, ai nevoie si de o metoda prin care sa te asiguri ca masina ta ramane in siguranta chiar si atunci cand nu o poti supraveghea direct. Un GPS urmarire auto este exact ce iti trebuie pentru a sti mereu unde se afla vehiculul tau si pentru a evita orice situatii neplacute in perioada in care vei fi plecat. Continua sa citesti si descopera cateva dintre functiile pe care le poate avea un dispozitiv de urmarire!
Cum functioneaza un GPS urmarire auto?
Dispozitivul foloseste tehnologia GPS si retele GSM pentru a localiza masina in timp real. In cazurile in care semnalul GPS este slab, sistemul se bazeaza pe tehnologia GSM pentru o localizare aproximativa (unele modele de dispozitive de urmarire, functia se numeste LBS CID). Practic, indiferent unde esti, poti vedea locatia masinii direct pe telefon, eroarea fiind adesea de cel mult 10-15 metri.
Pe langa localizare, multe modele au functii avansate care fac lucrurile si mai usoare. De exemplu, poti seta dispozitivul sa-ti trimita automat mesaje SMS cu locatia la un anumit interval sau sa asculti ce se intampla in jurul masinii, aceasta functie se numeste Auto Tracking.
Daca vrei sa stii ce se intampla in jurul masinii tale, functia Ambiental, prin intermediul microfonului integrat, iti permite sa asculti ce se petrece pe o raza de 3-5 metri.
De ce este util in vacanta un dispozitiv GPS urmarire auto?
- Gasesti rapid masina in zonele aglomerate
Daca parchezi intr-o parcare mare sau intr-un oras necunoscut, poti verifica pe telefon locatia exacta a masinii.
- Previi riscurile legate de siguranta masinii
Functia Geo-Fence iti permite sa setezi un perimetru, iar daca masina iese din aceasta zona, primesti o alerta instant. O functie utila daca lasi masina nesupravegheata o perioada mai lunga de timp.
- Monitorizezi in timp real ce se intampla
Daca cineva incearca sa deschida masina foartat sau sa o mute, functiile Shock Sensor si SOS Alert te anunta pe loc. Primesti un mesaj cu locatia exacta si poti actiona imediat.
- Alte functii utile
Poti seta o limita de viteza, iar daca este depasita, primesti o notificare. Este foarte practic daca masina este condusa si de alte persoane.
Dispozitivul intra automat in Sleep Mode sau Traffic Less dupa cateva minute de inactivitate, astfel incat bateria reziste mai mult.
Cum te ajuta sa calatoresti fara griji?
Un GPS urmarire auto este o metoda eficienta prin care poti sa stii oricand unde se afla vehiculul tau, chiar si atunci cand te afli in vacanta in strainatate.
Indiferent daca esti in drum spre un punct turistic sau ai lasat masina intr-o parcarea hotelului sau al unui centru comerical, stii exact unde se afla. In plus, functiile de alertare iti permit sa reactionezi rapid in cazuri neprevazute, chiar si in situatia in care masina ta este furata.
Daca vrei un dispozitiv GPS de urmarire pentru masina, la Smartech Solutions gasesti aparate spion de ultima generatie, care isi fac treaba pe masura asteptarilor.
Cand planuiesti o calatorie cu masina in strainatate, investeste intr-un model performant si bucura-te de o vacanta fara stres.
Actualitate
Proiectul aeronavei Tempest de generația a șasea din Regatul Unit face progrese semnificative
Îmbunătățiri recente în testarea aeronavei Excalibur
Dezvoltarea avionului Tempest de generatia a șasea din Regatul Unit a făcut un pas important săptămâna aceasta, când Ministerul Apărării și partenerii din industrie au prezentat cea mai recentă versiune a aeronavei de testare Excalibur (FTA), echipată cu module senzoriale integrate.
În cadrul unui eveniment media desfășurat pe 9 decembrie la „Hangar 499” de pe un aerodrom secret din Wiltshire, Leonardo UK, 2Excel și Ministerul Apărării au confirmat că Excalibur, o modificare a unui Boeing 757, a finalizat cu succes prima sa fază de modificare și testare în zbor. Aceasta a inclus integrarea modulelor laterale și de burtă, care vor găzdui Senzorii Integrați și Sistemele de Comunicație Integrate (ISANKE și ICS) ca parte a proiectului Tempest.
Primele zboruri și planuri de dezvoltare
Oficialii prezenți au dezvăluit că Excalibur a efectuat prima sa zbor cu modulele de senzori voluminoase pe 26 noiembrie, confirmându-și aerodinamica. Conform unei declarații oficiale publicate pe 9 decembrie, modulele de senzori au fost concepute pentru a găzdui sub-sistemele ISANKE și ICS, dezvoltate de Leonardo UK și partenerii săi internaționali în cadrul programului Global Combat Air Programme (GCAP). Totuși, se preconizează că avionul nu va zbura cu sarcini utile ISANKE/ICS înainte de 2026.
O declarație adițională menționează că Excalibur va beneficia de o modificare ulterioară, incluzând un con de nas de tip avion de vânătoare pentru a găzdui demonstratoarele de senzori avansați bazați pe radar. Ministerul Apărării a subliniat că Excalibur funcționează ca un „laborator zburător pentru tehnologia aviației de luptă”, parte a programului britanic Future Combat Air System (FCAS), din care fac parte Tempest și alte capabilități, inclusiv avioane fără pilot, sisteme informaționale și sisteme de armament.
Colaborarea internațională și perspectivele de viitor
În prezent, Excalibur poate zbura exclusiv cu tehnologii dezvoltate în Regatul Unit, a declarat Andrew Howard, directorul Leonardo UK pentru GCAP, în ciuda participării Japoniei și Italiei în cadrul echipei GCAP. „Tot ce ați văzut până acum este rezultatul muncii echipei britanice, începută în 2018. Am inform ale partenerii noștri [GCAP] despre acest lucru în ultimele 18 luni, iar așteptările sunt ca, dacă decid să colaboreze cu noi în următoarea fază, activitatea echipei Tempest se va transforma logic în GCAP.”
Japonia folosește în prezent o aeronavă de comandă și control pentru a-și sprijini propriile cerințe ISANKE/ICS pentru GCAP, care, spune Howard, este „foarte similară cu a noastră.” Totuși, diferențele de ambiții și tipuri de senzori propuse de fiecare națiune sunt evidente.
Howard a confirmat că nu există planuri actuale de a modifica o altă aeronavă Boeing 757 pentru a sprijini programul Tempest sau GCAP, menționând riscurile semnificative pe care le-ar implica un eventual incident cu Excalibur.
Planuri de integrare și provocări de design
În 2025, Leonardo UK și 2Excel vor integra secțiunile de nas și bărbie, care vor include noul Sistem Radar Multifuncțional (MRFS), modulele de aripi și un modul de centrala în spatele aeronavei. De asemenea, se va adăuga o serie de antene în jurul avionului, iar următorul zbor este planificat pentru martie 2025.
La finalul declarațiilor sale, Howard de la Leonardo a sugerat că nu anticipase dimensiunea modulelor integrate în Excalibur.
„Acest lucru aduce la viață programul. Am discutat despre acest aspect în ultimele două ani și, venind aici astăzi și văzând aceste module, face totul foarte real. Ambiția de a dezvolta tehnologia din spatele acestor module cu senzori foarte complexe este extrem de interesantă și reprezintă doar un alt pas în parcursul nostru.
Aeronava nu este finalizată în niciun caz. Senzorii nu au fost integrați complet, dar a vedea progresul realizat de 2Excel și echipă este cu adevărat captivant și consider că acesta este un proces care întărește încrederea în partenerii noștri.”
Aceasta concluzionare subliniază entuziasmul și angajamentul echipei de a continua dezvoltarea tehnologică a avionului Tempest, evidențiind importanța colaborării internaționale și inovației în domeniul apărării.
Actualitate
Stare de stres pentru comandă și control de generație următoare
-
Exclusivacum 5 zile
Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină
-
Exclusivacum 2 zile
Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!
-
Exclusivacum 2 zile
Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare
-
Exclusivacum 3 zile
RABUFNIREA INCULPATULUI PSEUDO – JURNALIST NARCOMAN, SPAGAR SI SANTAJIST CATALIN STAVRI!
-
Exclusivacum 3 zile
Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților
-
Exclusivacum 5 zile
S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale
-
Exclusivacum 2 zile
AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!
-
Exclusivacum 4 zile
Jafuri și corupție! Ziarul Incisiv de Prahova publică dovezile care ingroapă UWS (fosta ROSAL)!: Un Audit ce dezvăluie furturi masive