Connect with us

Administratie

  Aberatiile informatiilor clasificate secret de stat

Publicat

pe

O noua surpriza este faptul ca si cei doi numiti in functia de demnitate publica respectiv presedintele Senatului si presedintele Camerei Deputatilor din cadrul Parlamentului Romaniei, chiar daca sunt alesi prin vointa populara, sunt in situatia legala de a nu putea sa aiba acces la informatii clasificate secret de stat in conformitate cu prevederile din Legea nr.51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare:

 “art.10.  Activitatea de informaţii pentru realizarea securităţii naţionale are caracter secret de stat. Informaţiile din acest domeniu nu pot fi comunicate decît în condiţiile prezentei legi.

art.11 Informaţii din domeniul securităţii naţionale pot fi comunicate:

  1. a) preşedintelui Senatului, preşedintelui Adunării Deputaţilor, precum şi comisiilor permanente pentru apărare şi asigurarea ordinii publice ale celor două camere ale Parlamentului;
  2. b) miniştrilor şi şefilor departamentelor din ministere, cînd informaţiile privesc probleme ce au legătură cu domeniile de activitate pe care le coordonează sau de care răspund;
  3. c) prefecţilor, primarului general al Capitalei, precum şi conducătorilor consiliilor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, pentru problemele ce vizează competenţa organelor respective;
  4. d) organelor de urmărire penală, cînd informaţiile privesc săvîrşirea unei infracţiuni.

Comunicarea informaţiilor se aprobă de către conducătorii organelor cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale.

Prevederile art. 10 privitoare la apărarea secretului de stat se aplică în mod corespunzător tuturor persoanelor prevăzute la alin. 1 lit. a)-d).”

 

De altfel, in conformitate cu art.1, alin (5) din Constitutia Romaniei se precizeaza ca orice cetatean indiferent de statul sau social “In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie.”, iar prin art.70 Mandatul deputatilor si al senatorilor, alin. (2) “Calitatea de deputat sau de senator incetează la data intrunirii legale a Camerelor nou alese sau in caz de demisie, de pierdere a drepturilor electorale, de incompatibilitate ori de deces.”, iar prin art. 71 Incompatibilitati, alin (3) din legea fundamentala se stipuleaza ca Alte incompatibilităti se stabilesc prin lege organică.”

 

Pe acest fond si in corelatie cu cele de mai sus si prevederile Legii 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, respectiv ale HG nr.585/2002 Standardele naţionale de protecţie a informaţiilor, in speta cele cuprinse in – art.160 “Constituie elemente de incompatibilitate pentru accesul solicitantului la informaţii secrete de stat oricare din următoarele situaţii:

  1. a) dacă în mod deliberat a ascuns, a interpretat eronat sau a falsificat informaţii cu relevanţă în planul siguranţei naţionale ori a minţit în completarea formularelor tip sau în cursul interviului de securitate;
  2. b) are antecedente penale sau a fost sancţionat contravenţional pentru fapte care indică tendinţe infracţionale;
  3. c) are dificultăţi financiare serioase sau există o discordanţă semnificativă între nivelul său de trai şi veniturile declarate;
  4. d) consumă în mod excesiv băuturi alcoolice ori este dependent de alcool, droguri sau de alte substanţe interzise prin lege care produc dependenţă;
  5. e) are sau a avut comportamente imorale sau deviaţii de comportament care pot genera riscul ca persoana să fie vulnerabilă la şantaj sau presiuni;
  6. f) a demonstrat lipsă de loialitate, necinste, incorectitudine sau indiscreţie;
  7. g) a încălcat reglementările privind protecţia informaţiilor clasificate;
  8. h) suferă sau a suferit de boli fizice sau psihice care îi pot cauza deficienţe de discernământ confirmate prin investigaţie medicală efectuată cu acordul persoanei solicitante;

 

Ca atare institutiile ce fac parte din sistemul national de aparare al tarii, in concret serviciile de informatii nominalizate prin Legea nr.51/1991, si organizate prin legi speciale cum ar fi Legea nr.14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informati, Legea nr. 1/1998 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Informaţii Externe, etc, vor fi conform legii aplicabile obligate sa nu transmita nicio informatie clasificata secret de stat catre cei doi demnitari daca acestia nu indeplinesc si cerintele normative anterior citate.

Ca atare, chiar daca sunt informatii ca nivel de informare pentru cele doua functii de demnitate public in statul Roman, respectiv a doua si a treia functie statala dupa cea a presedintelui Romaniei, totusi conducerea serviciilor de informatii, inclusiv cele departamentale si SPP, nu vor putea sa le comunice intrucat s-ar incalca legile privind protectia informatiilor clasificate secret de stat si chiar Constitutia Romaniei, cu toate consecintele negative ce ar pot decurge dintr-un astfel de demes institutional.

Astfel, chiar daca prin art.7 din Legea nr.182/2002 accesul la astfel de documente clasificate ca secret de stat, este garantat de depunerea juramantului etc.., accesul nu este implicit ci este conditionat de prevederile /reglementarile normative anterior mentionat si de principiul “nevoia de a sti”, sens in care intr-o atare situatie cei doi demnitari sunt pusi in situatia de a nu isi indeplini roulul functiei ocupate si, implicit al mandatului de parlamentar stabilit prin Constitutie si regulamentele celor doua camere parlamentare. Pe acest fond se ridica o problemea majora in sfera separatiilor puterii in stat cand cele doua functii nu se pot indeplini in integrum, fiind limitate de blocarea temporara a accesului la informatii clasificate secret de stat, prin actiunea de nefurnizarea a acestora in sensul respectarii legii aplicabile, iar presedintele tarii si al CSAT poate fi informat cu aspectele ce tin de competenta sa dar nu poate discuta cu cei doi reprezentanti ai statului in Parlament pe problemele ridicate in sistem clasificat etc…..Oare ce se poate intampla intr-o astfel de stare de fapt cand cele trei functii in stat nu pot comunica intre ele in probleme de securitate national si in luarea de decizii strategice de nivel inalt in domeniul militar, aparare a tarii si securitate nationala. Dar in comunicarea cu cei doi parlamentari, respectiv cu un premier persoane care pot intra sub incidenta unor  posibile incompatibilitati ale statului lor prevazute prin legi si hotarari de guvern?

 

(a se vedea si o serie de decizii ale Curtii Constitutionale cum ar fi Decizia CCR nr.1440/2012 unde se precizeaza:

    “…în cazul de faţă, Curtea observă că îngrădirile aduse accesului la informaţii sunt prevăzute de lege – Legea nr.182/2002 -, au un scop legitim – protecţia informaţiilor clasificate şi a surselor confidenţiale ce asigură acest tip de informaţii, prin instituirea sistemului naţional de protecţie a informaţiilor -, şi sunt necesare într-o societate democratică. În consecinţă, reglementarea criticată îndeplineşte atât condiţiile prevăzute de art. 10 paragraful 2 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, cât şi pe cele ale art. 19 paragraful 3 din Pactul internaţional cu privire la drepturile civile şi politice, potrivit cărora „Exercitarea libertăţilor prevăzute la paragraful 2 al prezentului articol comportă îndatoriri şi răspunderi speciale. În consecinţă, ea poate fi supusă anumitor limitări care trebuie însă stabilite în mod expres prin lege şi care sunt necesare: a) respectării drepturilor sau reputaţiei altora; b) apărării securităţii naţionale, ordinii publice, sănătăţii sau moralei publice.” Totodată, Curtea observă că reglementarea criticată respectă şi prevederile art. 7 din Acordul dintre România şi Uniunea Europeană privind procedurile de securitate pentru schimbul de informaţii clasificate, semnat la Bruxelles la 22 aprilie 2005, ratificat prin Legea nr. 267/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 903 din 10 octombrie 2005, potrivit cărora 1. Părţile se vor asigura că toate persoanele care, în îndeplinirea îndatoririlor oficiale, necesită acces sau ale căror îndatoriri ori funcţii pot permite accesul la informaţiile clasificate furnizate sau schimbate în temeiul prezentului acord sunt verificate corespunzător înainte de a li se acorda accesul la astfel de informaţii. 2. Procedurile de verificare vor stabili dacă o persoană poate avea acces la informaţii clasificate, ţinând cont de loialitatea, încrederea şi onestitatea sa”, precum şi pe cele ale art. 3 din Acordul dintre părţile la Tratatul Atlanticului de Nord pentru securitatea informaţiilor, adoptat la Bruxelles la 6 martie 1997, la care România a aderat prin Legea nr. 423/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 993 din 28 octombrie 2004, potrivit cărora (1) Părţile se vor asigura că toţi cetăţenii lor, care, în îndeplinirea îndatoririlor oficiale, necesită sau pot avea acces la informaţii clasificate «CONFIDENŢIAL» (SECRET) şi de nivel superior, sunt verificaţi corespunzător înainte de preluarea îndatoririlor. (2) Procedurile de verificare de securitate vor fi concepute pentru a stabili dacă, ţinând cont de loialitatea şi încrederea sa, o persoană poate avea acces la informaţii clasificate fără ca acest lucru să constituie un risc inacceptabil de securitate.

(3) La cerere, fiecare dintre părţi va coopera cu celelalte părţi la realizarea procedurilor proprii de verificare de securitate.”

 

Administratie

Ploieștiul viitorului prinde contur: Expoziție inovatoare la primărie, sub viziunea tinerilor arhitecți

Publicat

pe

De

Colegiul de Artă „Carmen Sylva” aduce un suflu nou în peisajul urban ploieștean printr-o expoziție captivantă

Zilele acestea, Primăria Ploiești găzduiește o expoziție specială, care oferă o perspectivă proaspătă asupra orașului, așa cum este văzut prin ochii noii generații de arhitecți de la Colegiul de Artă „Carmen Sylva” Ploiești. Proiectul, parte integrantă a Anualei de Artă Urbană Artown NOW, reunește lucrări ale elevilor de la secția de arhitectură, combinând ecouri din istoria Ploieștiului cu o viziune îndrăzneață asupra viitorului urban.

Reimaginarea Ploieștiului: Restaurare, reinterpretare și sustenabilitate

Expoziția propune un Ploiești reimaginat, cu proiecte care transformă realitatea urbană. Conform comunicatului Primăriei Ploiești, lucrările includ:

  • Blocuri istorice restaurate și reinterpretate în stil modern.
  • Case vechi transformate în hub-uri culturale vibrante.
  • Clădiri verzi și sustenabile, concepute pentru a pune oamenii pe primul loc.

Creativitate, empatie și curaj: Reconfigurarea spațiului urban

Proiectele expuse au în centru dorința de a reconfigura spațiul urban, de a reînnoda legătura dintre trecut și viitor prin creativitate, empatie și curaj. Tinerii artiști își propun să redefinească modul în care locuitorii interacționează cu orașul, creând spații mai prietenoase, mai funcționale și mai estetice.

Dialog deschis între tineri arhitecți și administrația locală

Debutul expoziției, desfășurat în sala de ședințe a Primăriei, a fost marcat de prezența tinerilor artiști, care au purtat un dialog deschis cu reprezentanții administrației locale. Potrivit oficialilor primăriei, acest schimb de idei a fost extrem de valoros, oferind o perspectivă nouă asupra dezvoltării urbane a Ploieștiului. Administrația locală a mulțumit elevilor și profesorilor pentru „această infuzie de energie, talent și inspirație urbană”.

Citeste in continuare

Administratie

Ploiești prinde viteză: Comunitatea pune umărul la noul skatepark din Parcul Municipal Vest

Publicat

pe

De

Consultare publică la Primărie: Skateri, bikeri și rolleri își lasă amprenta pe viitorul spațiu de joacă urbană

Ieri, Primăria Ploiești a fost scena unei dezbateri constructive pentru un proiect mult așteptat de tinerii orașului: noul skatepark & pumptrack din Parcul Municipal Vest. Potrivit unui comunicat al Primăriei Ploiești, evenimentul a reunit reprezentanți ai comunităților de skateri, bikeri, rolleri, dar și echipa de proiectare, cu scopul de a finisa conceptul, ținând cont de dorințele celor care vor folosi acest spațiu.

De la chestionar online la atelier interactiv: Vocea ploieștenilor, auzită și ascultată

Proiectul nu a pornit de la zero. Baza a fost pusă de răspunsurile a aproximativ 500 de ploieșteni, care au completat un chestionar online în vară. Acum, participanții la consultare au avut ocazia să vadă o prezentare preliminară a conceptului și să contribuie activ, prin idei și sugestii, la îmbunătățirea planului. Fiecare recomandare va fi analizată cu atenție, promit oficialii, și integrată, pe cât posibil, în varianta finală a proiectului.

Primarul Polițeanu: „Un spațiu creat alături de comunitate”

Implicarea comunității este esențială pentru succesul acestui proiect, după cum a subliniat și primarul Mihai Polițeanu, prezent la consultare. Edilul a mulțumit participanților pentru deschiderea și contribuția lor la procesul de proiectare, reconfirmând dorința municipalității de a crea „un spațiu sigur, modern și adaptat nevoilor reale” ale utilizatorilor.

Un parteneriat pentru viitor: Primăria Ploiești, alături de Shopping City Ploiești, NEPI Rockcastle și UrbanizeHub

Acest proiect ambițios este rezultatul unui parteneriat solid între Primăria Municipiului Ploiești și actori importanți din mediul privat: Shopping City Ploiești, NEPI Rockcastle și UrbanizeHub. Împreună, aceștia își propun să revitalizeze Parcul Municipal Vest și să ofere tinerilor din Ploiești un spațiu de recreere și sport modern și atractiv.

Citeste in continuare

Administratie

Prahova accelerează tranziția justă: De la birocrație la investiții concrete

Publicat

pe

De

Întâlnire crucială la Ploiești pentru deblocarea fondurilor europene destinate IMM-urilor

O zi importantă pentru viitorul economic al județului Prahova, marcată de o întâlnire tehnică dedicată Programului Tranziție Justă 2021-2027. Evenimentul, organizat în parteneriat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene și ADR Sud Muntenia, a reunit factori de decizie din administrația publică și antreprenori locali, cu scopul de a accelera implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene.

Obstacolele din calea dezvoltării durabile

Discuțiile s-au axat pe identificarea și depășirea obstacolelor întâmpinate de IMM-urile prahovene în accesarea fondurilor. Printre problemele ridicate s-au numărat clarificarea regulilor privind avansurile, dificultatea obținerii garanțiilor bancare și aspectele legate de eligibilitatea TVA-ului.

Bani europeni blocați: O urgență economică

Programul Tranziție Justă pune la dispoziția județului Prahova 277 milioane de euro, fonduri nerambursabile vitale pentru dezvoltarea durabilă. Din cele 88 de milioane de euro alocate IMM-urilor, 167 milioane au fost deja contractate, însă, un semnal de alarmă, doar 10 milioane au fost efectiv cheltuiți. Această situație impune măsuri rapide de eficientizare a procesului de implementare. Autoritatea de Management a anunțat deja clarificări și modificări legislative menite să simplifice procedurile.

Apel la acțiune: Prahova trebuie să profite de această oportunitate

„Prahova are o oportunitate unică de a-și consolida economia locală prin investiții sustenabile,” a declarat Virgiliu-Daniel Nanu, președintele Consiliului Județean Prahova. „Succesul acestui program depinde de o colaborare reală între instituții și mediul privat. E momentul să trecem de la birocrație la acțiune.”

O sansă de modernizare și creștere economică

Tranziția energetică reprezintă o oportunitate de modernizare, de creare de locuri de muncă și de creștere a competitivității economice a județului, depășind simpla reducere a emisiilor poluante.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv6 ore ago

Circul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!

În lumea pestriță a sistemului penitenciar românesc, familia Teoroc, abonații de lux la robinetul puterii, ne oferă un nou spectacol...

Exclusiv8 ore ago

Update/Apocalipsa de plastic de la Aricestii Rahtivani: Fumul ne mântuiește!

Coseco Waste ne arată cum se face „reciclare” cu artificii și mult tupeu Un iPhone disperat ne anunță sfârșitul lumii...

Exclusiv9 ore ago

Ploieștiul în fierbere: Primarul Politeanu dezlănțuie infernul asupra viceprimarului Alexandru Săraru!

De la popriri ignorate la acuzații penale: Un scandal de corupție zguduie Primăria Ploiești! Prahova, tărâmul unde scandalurile politice și...

Exclusiv14 ore ago

Politeanu, Primarul-Paratrăsnet: Cum gunoiul imobiliar incearcă să murdărească imaginea unui oraș infrumusețat

De la nunta pe Bulevard la acuzații halucinante: Mafia imobiliară scoate artileria grea, dar Politeanu rămâne neclintit Prahova, județul unde...

Exclusiv14 ore ago

De la „fofilica” la Prefectură: Ascensiunea halucinantă a unui combinagiu politic – Zoia, „mama” lui Matei, chiar ești bine?!

Atenție, cetățeni! În lumea pestriță a politicii românești, mai apare câte un personaj de te face să te întrebi dacă...

Exclusiv19 ore ago

Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi 

Apt limitat la muncă, nelimitat la inimioare pe Instagram și maestru într-ale concediilor strategice. Valentin Matei, un nume sonor în...

Exclusiv19 ore ago

Protestul sindical din 29 Octombrie: Circ cu ursul Bolo sau apărarea ultimă a barosanilor? 

Oare chiar le pasă liderilor sindicali de nenorocirile polițiștilor sau vor doar să-l vadă pe Bolo zburând de la Palatul...

Exclusiv19 ore ago

Coca-Cola: secretul murdar din Ploiești – Cum ne otrăvește „băutura fericirii” cu apa de canal, sub ochiul complice al autorităților!

De la zâmbet american la coșmar românesc, Coca-Cola a ajuns să fie sinonimă cu corupția și nepăsarea crasă. La Ploiești,...

Exclusiv2 zile ago

APIA, tremură sub ploaia de întrebări! Fermierii prahoveni, pe urmele hoților de la antigrindină: Cer date incendiare și miros a DNA mai rău ca iodura de argint!

De la tunurile antigrindină la tunurile cu subvenții: Prahova, epicentrul unui cutremur agricol cu replici penale! După ce au trimis...

Exclusiv2 zile ago

Sindicatul Diamantul pune sub semnul intrebării angajările de balerini la MAI

„De ce ne trebuie balerini la MAI?” – întrebarea care stârnește controverse Sindicatul Diamantul își exprimă nedumerirea cu privire la...

Exclusiv2 zile ago

Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!

Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) demască mascarada SNPP: Minciuni gogonate și manipulări grosolane în spatele unui protest de doi bani!...

Exclusiv3 zile ago

Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare

Un val de nemulțumire și dezaprobare se manifestă în rândul polițiștilor de penitenciare, în contextul protestului recent al Sindicatului Național...

Exclusiv3 zile ago

Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”

Jilava: Alcatrazul famigliei Teoroc se zguduie! Contra-atacul lui Burcu demască ipocrizia sindicatului și abuzurile „baroanei” – Unde câinii trăiesc ca...

Exclusiv4 zile ago

APIA, deschideți arhivele, că vă dăm pe toți la oile tunse! După ce au pus ANM la colț, fermierii 007 somează APIA să scoată cifrele jafurilor la lumină!

Alo, alo, APIA Prahova! Vă sună cunoscut? Nu? Poate vă treziți când vă vor suna fermierii la ușă, cu furcile...

Exclusiv4 zile ago

Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!

Un spital penitenciar fără medici, dar cu directori bine plătiți? Un paradox revoltător în sistemul penitenciar românesc! Director medical fără...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv