Exclusiv
Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale
Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris drept „cea mai mare reformă în MAI din ultimii 20 de ani”. Declarația, făcută publică dintr-un birou ministerial, a propus un pachet de patru inițiative menite să modernizeze instituția. Cu toate acestea, vocea Sindicatului Europol se face auzită, demontând, pas cu pas, substratul real al acestor „reforme”, catalogându-le drept un exercițiu de „demagogie și PR politic”.
Pachetul de „reformă”: Mai puțin ambițios decât pare?
Conform Sindicatului Europol, pachetul ministerial se concretizează, de fapt, în două propuneri de ordonanțe de urgență și două ordine de ministru. Primul proiect de OUG vizează introducerea unui articol nou în Legea 217/2003, privind combaterea violenței domestice, care impune polițistului obligația de a prezenta procurorului persoana ce încalcă un ordin de protecție provizoriu. A doua OUG propune modificări și completări ale unor acte normative legate de circulația pe drumurile publice, incluzând măsuri de finanțare pentru educația și siguranța rutieră.
Pe lângă acestea, ministrul a semnat două ordine: unul dedicat traficului rutier, care, în viziunea sindicaliștilor, nu aduce „schimbări semnificative” față de activitățile deja prestate de polițiștii rutieri, și un al doilea ordin de ministru, focusat pe atribuțiile de pază ale Jandarmeriei Române și, în mod curios, pe „consolidarea luptei împotriva violenței domestice”.
Jandarmeria, reconfigurată: Întrebări fără răspuns despre tehnologie și legislație
Una dintre cele mai sonore măsuri anunțate de ministrul Predoiu se referă la reorganizarea pazei asigurate de Jandarmerie. „Am semnat un ordin ministerial prin care am aprobat și dispus punerea în aplicare a Noului Concept de Pază al Jandarmeriei Române,” a declarat ministrul. Viziunea sa este clară: trupele fixate la pază lângă clădiri vor fi „dislocate” și vor trece în patrulare și intervenție mobilă. Paza clădirilor ar urma să fie asigurată prin tehnologie avansată, conectată la centrele de comandă ale Jandarmeriei, cu posibilitatea apelării la pază privată, dacă beneficiarii doresc.
Însă, Sindicatul Europol ridică semne serioase de întrebare cu privire la fezabilitatea acestei abordări. „Nu ne-a spus dacă au fost alocate fondurile necesare tehnologizării sistemelor de pază ale instituțiilor beneficiare,” subliniază sindicaliștii. De asemenea, se pune problema capacității centrelor de comandă ale Jandarmeriei de a gestiona o dispecerizare automată și a compatibilității „tehnologiilor avansate de securitate” cu sistemele existente.
Mai mult, Europol atrage atenția asupra vidului legislativ: „nu a expus care sunt modificările legale și infralegale necesare, scoaterii jandarmeriei din dispozitivele de pază ale instituțiilor publice.” Ce se întâmplă cu paza sediilor administrațiilor fiscale care dispun de trezorerie sau a Arhivelor Naționale, unde sunt păstrate documente de o importanță capitală? Fără un cadru legal clar, implementarea acestei măsuri riscă să genereze haos și vulnerabilități instituționale.
SIME: O promisiune neîmplinită, o povara pe umerii polițiștilor
Un alt punct nevralgic al criticilor Sindicatului Europol vizează Sistemul Informatic de Monitorizare Electronică (SIME), un proiect crucial pentru combaterea violenței domestice, a cărui implementare este, încă, defectuoasă. Potrivit HG 1025/2022, SIME trebuia implementat în trei etape, cu termene precise:
- Prima etapă (2022-2023): București, Iași, Mureș și Vrancea.
- A doua etapă (începând cu 2024): Bacău, Brașov, Caraș-Severin, Călărași, Cluj, Covasna, Giurgiu, Galați, Harghita, Ilfov, Mehedinți, Neamț, Prahova, Sibiu, Satu-Mare, Sălaj, Teleorman, Vaslui și Vâlcea.
- A treia etapă (octombrie 2024, cu trei luni mai devreme): Alba, Arad, Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brăila, Buzău, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Gorj, Hunedoara, Ialomița, Maramureș, Olt, Suceava, Timiș și Tulcea.
Problema, indicată de Europol, apare la etapa a treia. În timp ce primele două etape au beneficiat de fondurile și suplimentările de personal necesare, cele 18 județe din a treia etapă „au rămas fraierii de serviciu”. Au primit „sume modice” pentru înființarea dispeceratelor, dar schemele de personal nu au fost majorate, încălcând prevederea legală din HG 1025/2022, art. 7 alin. 1 lit. C, care stipula suplimentarea cu 2.792 de funcții (245 ofițeri, 2.547 agenți).
Această deficiență lasă în cele 18 județe structurile poliției de proximitate, deja subdimensionate, să gestioneze sute de cazuri de violență domestică, pe lângă atribuțiile curente. „Orice suplimentare sau extindere a paletei de atribuții sau de sarcini de serviciu date în competența unor structuri, trebuie să fie corelată cu suplimentarea resurselor umane, materiale și logistice,” avertizează Sindicatul Europol. În prezent, procedura de emitere a unui ordin de protecție provizoriu și montarea echipamentelor de monitorizare electronică necesită 5-6 ore de muncă și între 15 și 20 de documente pentru doi polițiști. Acest timp consumat în zone rurale sau orașe mici înseamnă că serviciul de patrulare rămâne neacoperit, generând „disfuncționalități sistemice” și afectând calitatea serviciului polițienesc.
Apel la transparență: Sindicatul Europol solicită explicații Ministrului
În contextul acestor constatări, Sindicatul Europol solicită public ministrului Predoiu să explice „motivele pentru care Ministerul Afacerilor Interne nu a respectat obligațiile instituite prin art. 5 alin 2 a Hotărârii Guvernului nr. 1025 din 2022”, referitoare la suplimentarea schemelor de personal cu cele 2.792 de funcții necesare în cele 18 inspectorate de poliție județene rămase. Miza este o justiție eficientă și o siguranță publică pe deplin asigurată, dincolo de declarațiile pompoase. (Cerasela N.).
Exclusiv
Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
Exclusiv
Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”
Exclusiv
IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”
-
Exclusivacum 4 zilePenitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 21 de oreCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!


Radiografia unui sistem putred: De la „vagabonzi” la „psycho-KGB-iști”




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/incisivdeprahova/public_html/wp-content/themes/zox-news/comments.php on line 48
You must be logged in to post a comment Login