Featured
Fincantieri își oferă suportul pentru achiziția TKMS
Șeful constructorului naval italian Fincantieri, Pierroberto Folgiero, a declarat că firma își “oferă disponibilitatea” guvernului german, în contextul în care Berlinul caută să finalizeze vânzarea Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS), după ce firma de investiții americană Carlyle a renunțat la interesul său.
În cadrul unei conferințe de presă la Euronaval, Folgiero a precizat că “nu avem cifre, nu avem planuri de afaceri”, deoarece un proces de valorizare care să “deblocheze valoarea” TKMS trebuie să se finalizeze mai întâi. “Este un exercițiu foarte strategic și intuitiv. Cifrele vor urma”, a adăugat el. “Suntem la dispoziția sistemului german ca partener comercial, ca partener industrial, în funcție de strategia lor… ne oferim disponibilitatea pentru că credem că dintr-o perspectivă industrială, are un sens uriaș.”
Folgiero a vorbit și despre colaborarea de 25 de ani dintre Fincantieri și TKMS, adăugând: “Ne cunoaștem, avem un respect înalt pentru management, respect pentru produs. Îmbunătățirea colaborării europene, reducerea fragmentării… este ceea ce are nevoie Europa.”
Gama de nave superficiere a TKMS include fregate de clase 123, 124, 125, corvete de clasa 130 și nave MEKO. De asemenea, construiește submarinul de tip 212CD comandat de Germania și Norvegia, ca parte a unui contract de șase nave încheiat în 2021, evaluat la aproximativ 5,5 miliarde euro (5,9 miliarde dolari). În plus, TKMS înregistrează comenzi neexecutate în valoare de 11,8 miliarde euro.
În octombrie, CEO-ul TKMS, Oliver Burkhard, a declarat pe LinkedIn că Thyssenkrupp a fost notificată despre decizia Carlyle de a “nu mai urmări procesul de evaluare pentru o posibilă vânzare parțială” a afacerii navale germane, subliniind că mutarea din partea potențialului cumpărător nu a avut “nimic de-a face cu calitatea și performanța financiară a companiei noastre.” Din cauza unor restricții de confidențialitate, Burkhard nu a explicat motivele pentru care Carlyle s-a retras. Financial Times a raportat că decizia a fost legată de “indecizia și scepticismul” guvernului german cu privire la perspectiva unei companii de capital privat care să preia o mare companie locală de apărare.
Burkhard a menționat pe rețelele sociale că discuțiile dintre TKMS și guvernul german nu s-au încheiat. TKMS a refuzat să comenteze.
Compania mamă Thyssenkrupp are o lungă istorie de încercări de a vinde divizia sa navală, inclusiv respingerea propunerilor anterioare din partea Fincantieri și trecerea peste interesele Grupului Naval din Franța, conform publicației germane Handelsblatt.
Pe de altă parte, Fincantieri a lansat o nouă versiune a navei sale de luptă multipurpose PPA la Euronaval, denumită PPA Evo, concepută pentru a face față amenințărilor emergente și caracterizată de un design modular și reconfigurabil.
Nava poate acomoda 64 de sisteme de lansare verticală, opt rachete antinava, două tunuri de 76 mm, tunuri secundare de 30/40 mm Close in Weapon System (CIWS) și poate găzdui un elicopter AW101 de la Leonardo și un elicopter NH90 sau o pereche de NH90, conform unei prezentări a companiei. Integrarea unor compartimente adaptabile pentru misiuni permite, de asemenea, desfășurarea de UAV-uri, UUV-uri și USV-uri.
Un model virtual al suitei de război anti-surfată (ASuW) prezentat presei a evidențiat și o gamă de subsisteme pentru detectarea și angajarea amenințărilor, inclusiv un sistem de gestionare a luptei, radar dual-band, aplicații Infrared Search and Track (IRST), radar Omega360, un radar de control al focului și un sistem de lansare de momeli.
Timpul estimat pentru construcția navei, de la tăierea inițială a oțelului până la livrare, este de aproximativ 48-50 de luni, a declarat Roberto Olivari, vicepreședinte senior al dezvoltării navelor navale și al inovației și cercetării militare la Fincantieri.
Italia a comandat șapte nave PPA, dar plănuiește să achiziționeze încă două, concepute conform standardului Evo, pentru a compensa două unități angajate în Indonesia, în urma unui acord de 1,2 miliarde de euro încheiat cu Jakarta, anunțat în martie.
Exclusiv
Ieșirea din ADI Deșeuri: O decizie potențial dezastruoasă, un risc care ar putea costa Ploieștiul scump
Ploieștiul incepe un nou drum? Ieșirea din ADI Deșeuri și provocările infruntării corupției
Un deceniu de mizerie și corupție
Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, structură care a menținut orașul într-o stare precară timp de un deceniu. Această perioadă a fost marcată de mizerie și gunoaie, iar drumul spre normalitate se preconizează a fi lung și dificil, precizeaza Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu.
Promisiuni și independenta în serviciile de salubritate
Totuși, independența Ploieștiului în controlul calității serviciilor de salubritate constituie singura premisă de la care se poate progresa, reprezentând și o promisiune de campanie. Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a mulțumit Consiliului Local pentru sprijin și pentru calitatea dezbaterilor pe această temă.
Revelații retardate: Presa și UWS (aici), (aici), (aici), etc
Se simte un gust amar observând că o parte din presă a descoperit abia acum problemele legate de UWS (United Waste Solutions) – fosta Rosal. Deși noi dezvăluiam ilegalitățile comise de această companie și lipsa bunurilor de retur, acea parte a presei promova UWS. Acum, după ce Ploieștiul a ieșit din ADI Deșeuri, chiar și această parte a presei a ajuns la concluziile pe care noi le-am expus si dezvaluit în ultimele luni.
Proiecte Europene: speranțe și provocări
De asemenea, cu tot respectul pentru Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești, considerăm necesar să facem unele precizări:
Este vital să ne amintim că se desfășoară în prezent un proiect finanțat de Uniunea Europeană intitulat „Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor”, implementat la nivelul întregului județ Prahova.
Este important de notat că acest proiect este supus atât legislației naționale în vigoare, cât și directivelor comunitare referitoare la managementul deșeurilor, derularea sa având loc sub atentă coordonare a Ministerului Fondurilor Europene – Direcția Generală Programe Infrastructură Mare – Autoritatea de Management POIM.
Responsabilități legale și oportunități de imbunătățire
Conform Art. 10 alin. (11) din Legea nr. 51/2006: „Unitățile administrativ-teritoriale membre ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, care au delegat împreună gestiunea utilităților publice aceluiași operator/operator regional, se pot retrage din asociație înainte de expirarea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor doar cu acordul majorității celorlalte unități administrativ-teritoriale membre, exprimat prin hotărâri ale autorităților deliberative, precum și cu acordul scris al entităților finanțatoare, în cazul în care beneficiază de proiecte cofinanțate din fonduri europene.”
Art. 521 din Legea nr. 51/2006 stipulează: (1) Unitățile administrativ-teritoriale au responsabilitatea pentru neîndeplinirea angajamentelor asumate referitoare la utilizarea fondurilor, atât cele bancare cât și cele nerambursabile.
(2) Ministerul, având rolul de autoritate de management, trebuie să notifice unitățile deficiente și să le solicite remedierea situației în termen de 30 de zile.
(3) Dacă nu se iau măsuri, ministerul va solicita restituirea prejudiciului creat.
(4) În cazul nerespectării obligațiilor, ministerul va recomanda sistarea alimentării cu cote defalcate din impozitul pe venit.
(5) După recuperarea sumelor datorate, ministerul va comunica Ministerului Finanțelor Publice pentru ridicarea restricțiilor.
Nereguli și provocări în managementul deșeurilor
De asemenea, orice membru care se retrage sau este exclus din Asociație se obligă să plătească toate sumele aferente investițiilor și despăgubirile stipulate în Contractele de Delegare. Documentul de Poziție al aplicației de finanțare subliniază că „nicio parte nu va încheia individual un contract de delegare a gestiunii serviciilor menționate”.
Necesitatea unei anchete riguroase
Având în vedere toate aceste aspecte, considerăm că primarul Mihai Polițeanu și Consiliul Local Ploiești ar trebui să analizeze cu atenție consecințele retragerii din Asociație, deoarece aceasta ar putea implica obligații de plată.
Pentru a lua o decizie bine fundamentată, ziarul Incisiv de Prahova publică și Instrucțiunea nr. 04/04.01.2017 emisă de AM POIM.
Aceasta ar trebui să servească drept bază pentru o discuție deschisă și informată despre viitorul serviciilor de salubritate din Ploiești. Este esențial ca autoritățile și cetățenii să colaboreze pentru a găsi soluții viabile care să prevină reapariția neregulilor și să asigure o gestionare eficientă a deșeurilor, restabilind încrederea în sistemul public. Numai prin transparență și responsabilitate se poate construi un viitor mai curat și mai sigur pentru comunitate. Vom reveni. (Cristina T.).
Featured
Federația Sindicatelor Democratice din România (F.S.D.R.) – creștere și reprezentativitate
Federația Sindicatelor Democratice din România (F.S.D.R.) a fost înființată în anul 2020 și este afiliată la Confederația Sindicatelor Democratice din România (C.S.D.R.), organizație reprezentativă la nivel național conform legii Dialogului Social. În perioada de activitate, F.S.D.R. a reușit să obțină reprezentativitate la nivelul Ministerului Finanțelor și, recent, și la nivelul grupului de unități din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
Decizia Tribunalului București
Pe 26 septembrie 2024, Tribunalul București a admis acțiunea formulată de F.S.D.R. prin Sentința civilă nr. 12/REP/2024, constatând că federația îndeplinește condițiile de reprezentativitate la nivel de grup de unități din Ministerul Afacerilor Interne. Aceasta s-a realizat datorită faptului că sindicatele afiliate, cum ar fi Sidepol (cu peste 30 de filiale și grupe sindicale), Meridian și Sidepol Olt, au atins procentul necesar solicitat de lege în raport cu numărul total de angajați.
Parcursul de dezvoltare al F.S.D.R.
Începutul acestei organizații sindicale a fost marcat de formarea sa în vara anului 2020, cu doar trei organizații sindicale care numărau aproximativ 1.500 de membri. De-a lungul timpului, F.S.D.R. a crescut și s-a dezvoltat, reușind să aducă în echipă alte organizații sindicale, atingând în prezent un număr impresionant de aproximativ 10.000 de membri. Această creștere continuă a fost susținută de implicarea și dedicarea echipei pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă membrii săi.
Componența sindicatului și deschiderea pentru noi organizații
F.S.D.R. include membri din Ministerul Finanțelor și unitățile subordonate acestuia, cum ar fi Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Autoritatea Vamală Română, precum și din Ministerul Afacerilor Interne (I.G.P.R., I.G.P.F., I.G.I.) și alte structuri centrale.
Federația se angajează să sprijine sindicatele membre existente în abordarea problemelor specifice fiecărui domeniu de activitate. De asemenea, F.S.D.R. rămâne deschisă către dezvoltare și integrarea altor organizații sindicale din aceste domenii și nu numai, oferind un mediu dedicat muncii sindicale și colaborării eficiente.
Concluzie
F.S.D.R. continuă să crească pe baza valorilor fundamentale ale solidarității și cooperării, având ca scop îmbunătățirea condițiilor de muncă și promovarea drepturilor angajaților din diverse sectoare ale economiei românești. Această evoluție subliniază importanța sindicatelor în asigurarea unui dialog social constructiv și a protecției drepturilor lucrătorilor. (Cerasela N.).
Exclusiv
Sindicatul Europol solicită respectarea drepturilor polițiștilor
-
Exclusivacum 5 zile
Afaceri intunecate. Un studiu de caz în Securitatea Națională: legături infracționale în Sistemul Național Antigrindină
-
Exclusivacum 2 zile
Controversă și scandal la Hidro Prahova: Demisii și ilegalități în conducerea UIP!
-
Exclusivacum 2 zile
Eșecul „resursizării” Poliției Penitenciare
-
Exclusivacum 3 zile
RABUFNIREA INCULPATULUI PSEUDO – JURNALIST NARCOMAN, SPAGAR SI SANTAJIST CATALIN STAVRI!
-
Exclusivacum 3 zile
Managementul lui Iorga Marian la Hidro Prahova: Pierderi de milioane și nemulțumiri în rândul angajaților
-
Exclusivacum 5 zile
S.R.I.: Geniul nevăzut al Securității Naționale
-
Exclusivacum 2 zile
AUTOSESIZAREA INSPECTIE JUDICIARE IN CAZUL JUDECATOAREI GROSU CRINA ELENA!!!
-
Exclusivacum 4 zile
Jafuri și corupție! Ziarul Incisiv de Prahova publică dovezile care ingroapă UWS (fosta ROSAL)!: Un Audit ce dezvăluie furturi masive