Featured
Embraer caută comenzi pentru A-29 Super Tucano în contextul unei scăderi de producție în SUA

Embraer își îndreaptă atenția către noi comenzi pentru A-29 Super Tucano pentru a menține linia de asamblare finală din SUA în funcțiune, iar 2025 este considerat un an critic pentru a aborda o eventuală lacună în producție, a declarat CEO-ul diviziei de apărare, Bosco da Costa Jr., într-un interviu cu Breaking Defense.
Compania a deschis o linie de asamblare finală A-29 la Jacksonville, Florida, în 2013, pentru a produce avionul turboprop pentru militarii americani și clienții din cadrul programului Foreign Military Sales (FMS), în special pentru piloții aviației afgane antrenați de trupele americane. Însă, odată cu încheierea implicării SUA în Afganistan, producția la această facilități a încetinit până la un „ritm minim”, conform lui da Costa.
„Operăm facilitățile fără comenzi mari venite din partea FMS,” a declarat da Costa. „Ne confruntăm cu o lacună în producție acolo. Continuăm să luptăm pentru comenzi din partea cazurilor FMS și chiar — de ce nu — din partea guvernului american.”
Fabrica din Jacksonville este dotată pentru a produce aproximativ 24 de Super Tucano pe an, a spus da Costa, dar, în prezent, compania are doar patru A-29 în diferite etape de producție. (Un purtător de cuvânt al Embraer a confirmat că aceste aeronave sunt „alocate clienților actuali și celor pe termen scurt,” dar a refuzat să numească țările care le-au comandat.)
Jacksonville s-ar putea confrunta cu dificultăți în atragerea comenzilor din cauza configurației sale unice. Majoritatea comenzilor pentru avionul Embraer, cunoscut și sub denumirea de EMB 314 Super Tucano, trec prin fabrica companiei din Brazilia.
Însă varianta A-29 produsă în Statele Unite este asamblată de Embraer în Florida, înainte ca contractorul principal american, Sierra Nevada Corp., să echipeze aeronava de bază cu sisteme de misiune specifice și echipamente de comunicație în Colorado. Această linie de producție deserveste doar clienții americani sau vânzările externe de arme mediate de Pentagon, o porțiune mult mai restrânsă a bazei de clienți Super Tucano.
Acest lucru înseamnă că, deși Embraer a obținut noi comenzi pentru Super Tucano anul acesta din țări precum Paraguay și Uruguay, aceste contracte nu pot fi folosite pentru a compensa o lacună de comenzi pentru Jacksonville.
„Considerăm că 2025 este anul pentru a rezolva această problemă, încercând să găsim alte posibilități privind comenzile,” a spus da Costa. „Altfel, compania va trebui să reevalueze tot ce se întâmplă în jurul Jacksonville.”
„Opțiunea este să găsim comenzi,” a adăugat el. „Aceasta este singura opțiune.”
Un purtător de cuvânt al Sierra Nevada Corp. a transferat întrebările referitoare la fabrica din Jacksonville către Embraer.
„SNC este un partener mândru al Embraer în furnizarea A-29 și suport logistic ulterior la nivel mondial,” a declarat purtătorul de cuvânt. „SNC urmărește multiple campanii împreună cu Embraer, iar companiile noastre sunt bine poziționate pentru a aborda diverse oportunități cu clienții internaționali pentru a oferi soluții A-29 orientate către misiune și agile.”
În prezent, Embraer vede militarii americani ca un potențial client, da Costa reiterând în special interesul față de Forțele Aeriene.
În a doua jumătate a anilor 2010, Forțele Aeriene au explorat achiziția de aeronave de atac ușor pe care să le opereze în Orientul Mijlociu ca o alternativă mai puțin costisitoare la avioanele de luptă mai scumpe. Deși serviciul a achiziționat un număr mic de A-29 și AT-6 turboprop pentru scopuri de testare, în cele din urmă a abandonat planurile de a continua cu un program complet în 2019.
La începutul acestei luni, trei dintre A-29-urile achiziționate ca parte a acestei evaluări au fost transferate la baza aeriană Edwards din California, unde vor fi utilizate ca platformă de testare pentru senzori și arme, a anunțat Forța Aeriană într-un comunicat de presă.
„Continuăm să credem că această platformă ar putea fi utilă … [pentru] Forțele Aeriene ale SUA, și luptăm pentru a menține această facilitate. Dar din nou, ne confruntăm cu probleme fără comenzi și fără cerere,” a declarat da Costa.
Embraer nu a livrat niciun A-29 în 2023, dar a construit aproximativ o duzină de aeronave în acel an — inclusiv patru în Jacksonville — care urmează să fie livrate clienților odată ce contractele sunt semnate, a raportat Aviation Week în februarie. (Embraer a clarificat că cele patru aeronave din Jacksonville menționate în raport sunt cele aflate în prezent pe linia de producție.)
Compania se așteaptă să înscrie încă două comenzi pentru A-29-uri în acest an, dar da Costa a spus că ambele comenzi sunt de așteptat să fie produse în Brazilia.
Administratie
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
Administratie
Dumbrăvești: Primăria intervine pentru siguranța alimentării cu energie electrică – Anunț privind oprirea temporară a curentului în Crăciunești
Administratie
Florești: Un nou parc prinde contur lângă Grădinița Mare – Primarul Simona David monitorizează progresul
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 5 zile
Penitenciarul Ploiești: Comisarul Matei – De la „apt-limitat” la „infrat-nelimitat”?
-
Ancheteacum 2 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o zi
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”