Actualitate
Inovații în comunicațiile aeriene: Programul Global Lightning al AFRL

Laboratorul de Cercetare al Forțelor Aeriene (AFRL) plănuiește teste de zbor pentru prototipuri de antene și receptoare radio, capabile să comute între multiple constelații comerciale de internet prin satelit – o abilitate care le-ar face mai greu de blocat și ar servi drept bază pentru rețeaua planificată de Comandă și Control Comun al Domeniilor (JADC2) a Pentagonului, program denumit Global Lightning.
Cercetătorii AFRL speră că aceste tehnologii vor fi integrate nu doar în sistemele aeriene utilizate de Forțele Aeriene, ci și în platformele altor servicii, a declarat Brian Beal, inginer principal în cadrul Biroului de Planificare Strategică și Experimentare al AFRL.
„Am discutat cel mai mult despre aeronave, deoarece din multe puncte de vedere, acestea sunt cele mai provocatoare din punct de vedere tehnic, și de asemenea, fiind angajat al Forțelor Aeriene, acesta este și principalul meu domeniu de interes. Dar lucrăm și cu Marina, Garda de Coastă și Armata pentru teste pe vehicule terestre și nave, precum și pe sisteme terestre staționare. Deși nu aveți nevoie de nimic atât de complex ca ceea ce facem pentru aplicațiile staționare; le obțineți cumva ca un bonus”, a spus el pentru Breaking Defense.
„Scopul final este că, dacă vom avea un succes extraordinar… m-aș aștepta ca diverse birouri de program să înceapă să adopte și să implementeze acest lucru”, a adăugat el.
Aceasta ar putea include colaborarea cu Biroul de Comunicații Satelitare Comerciale al Forțelor Spațiale, care ar putea funcționa ca intermediar pentru contractarea serviciilor de la furnizori comerciali, conform explicațiilor lui Beal, care a menționat că acest lucru a avut deja loc cu doi dintre furnizorii cu care AFRL a lucrat sub noile contracte Global Lightning.
Beal a subliniat că AFRL colaborează strâns cu Agenția pentru Dezvoltarea Spațială (SDA), care dezvoltă propria versiune a unui internet bazat pe satelit în orbita joasă (LEO) prin programul său Transport Layer.
„Unul dintre principiile directoare ale ceea ce încercăm să facem este ca aceste radiouri să fie capabile să comunice cu multe constelații diferite și să adauge forme de undă și control pentru noi constelații pe măsură ce devin disponibile. Așadar, una dintre constelațiile cu care radiourile vor putea comunica este Transport Layer al SDA.”
AFRL a lansat programul Global Lightning cu contracte în 2018, ceva mai confuz, sub titlul formal „Experimentarea Apărării Folosind Internetul Spațial Comercial (DEUCSI)”. Până acum, laboratorul a cheltuit aproape 500 de milioane de dolari pentru contracte experimentale cu 11 furnizori diferiți.
„Există aproximativ șapte contracte cheie între furnizorii de antene și cei de radiouri multibandă,” a spus Beal. „Așadar, radiourile multibandă sunt de la L3Harris, Northrop Grumman SES Space and Defense și Intelsat General. În timp ce antenele provin de la Northrop Grumman, RTX și Viasat. Acestea sunt principalele companii contractate. Există, de asemenea, subcontracte relevante cu furnizori suplimentari de antene.”
În prezent, AFRL are un buget anual de aproximativ 160 de milioane de dolari pentru Global Lightning, a spus el, însă suma variază de la an la an pe măsură ce noi contracte sunt semnate și altele sunt încheiate.
Cele mai recente contracte au fost emise în cadrul ceea ce este cunoscut sub numele de DEUSCI Call 4, având ca scop prototiparea antenelor multiband care pot fi conectate la sateliți în banda Ku și Ka, în LEO, orbita medie a Pământului (MEO) și orbita geosincronă a Pământului (GEO). RTX a primit în august un contract de 51,7 milioane de dolari; Viasat a fost recompensată în septembrie cu 33 de milioane de dolari.
Obiectivul este ca aceste antene să fie capabile să interacționeze cu modemurile și transceiverele dezvoltate în etapa de contractare anterioară, numită DEUCSI Call 3. În cadrul acestei solicitări, AFRL a încheiat în 2023 contracte cu Intelsat General, SES Space and Defense (brațul american al SES, cu sediul în Luxemburg), Northrop Grumman, L3Harris și RTX, pentru un total de aproximativ 250 de milioane de dolari, conform documentelor de achiziții guvernamentale.
Beal a explicat că „la cel mai înalt nivel, au existat, de fapt, două etape ale programului Global Lightning.” Primele contracte au fost axate pe experimentarea legăturilor cu constelații individuale de sateliți, cum ar fi Starlink de la SpaceX. AFRL a trecut de la „testarea cu un singur furnizor” la „SATCOM multi-furnizor, multi-constelație”, a spus el.
„Asta înseamnă că dezvoltăm împreună cu partenerii noștri comerciali și apoi testăm în zbor și tranziționăm tehnologia, sisteme care pot comunica cu multiple constelații folosind același hardware,” a adăugat Beal. „În special, ne pasă foarte mult de capacitatea de a fi multi-orbită. Deci, suntem în proces de a crea sisteme care vor comunica atât cu orbite LEO, GEO, și MEO, atât comerciale, cât și militare, și pe multiple benzi de frecvență.”
Cu alte cuvinte, ideea este de a crea ceea ce este uneori cunoscut în cercurile Pentagonului ca o rețea „hybridă SATCOM”.
„Principalul impuls al programului Global Lightning este că „una dintre cele mai mari bariere în utilizarea unui nou sistem SATCOM este integrarea hardware-ului, în special a antenei, în aeronave,” a explicat Beal. „Deci, raționamentul este de a instala un hardware foarte capabil care poate comunica cu multiple sisteme, astfel încât să putem trece de la o constelație la alta pe măsură ce necesitățile de afaceri o dictează.”
Beal a spus că obiectivele pentru testele de zbor viitoare vor crește treptat în complexitate, începând cu asigurarea că antenele și receptoarele radio pot menține „conexiuni fiabile și stabile cu orice constelație specifică.”
Apoi, vor fi realizate teste care vor supune aceste conexiuni la manevre ale aeronavelor pentru a determina, de exemplu, cât de mult poate înclina o avion înainte de a pierde conectivitatea.
„Vom măsura câțiva parametri tehnici de bază ca aceștia, iar apoi vom trece la adevărata esență a proiectului, care este componenta multi-constelație. Așadar, vom măsura lucruri precum cât timp durează tranziția atunci când trecem de la Spațiu A la Spațiu B. Ce probleme întâmpinăm atunci când facem această schimbare?” a spus Beal.
„Așteptările sunt că vom oscila între acele constelații în cadrul aceleași zboruri, deci ne vom mișca între ele. Acum, nu cred că cineva ar trebui să garanteze asta la primul zbor,” a subliniat el. „Ne vom îmbunătăți pe parcurs și vom ajunge acolo, dar acesta este obiectivul programului.”
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
Actualitate
Germania și Japonia se aliază pentru rachete de croazieră cu rază extinsă
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 5 zile
Penitenciarul Ploiești: Comisarul Matei – De la „apt-limitat” la „infrat-nelimitat”?
-
Ancheteacum 2 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o zi
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”