Featured
Zona Midia-Constanța primește statut de zonă liberă

Zona Midia-Constanța a fost recent declarată zonă liberă, o decizie anunțată de Cotidianul Național în cadrul unui articol semnat de jurnalista Claudia Marcu. Dezvoltarea rapidă și expansiunea Portului Constanța reprezintă, fără îndoială, o realizare majoră pentru România. Deși acordul obținut de la Comisia Europeană a fost realizat invocând ajutorul pentru Ucraina și perspectiva reconstrucției acestei țări, impactul asupra competitivității porturilor olandeze și germane este semnificativ. La această evoluție se adaugă progresele importante în infrastructura rutieră, urmate în curând de dezvoltări în infrastructura feroviară.
Cu toate că guvernanții au adoptat o atitudine subordonată față de UE și SUA, această decizie marchează un avans necesar în dezvoltarea infrastructurii românești, care a stagnat timp de 35 de ani. Chiar dacă ceea ce am obținut de la Bruxelles a fost destinat Ucrainei, ceea ce se va construi rămâne și va beneficia România. După avansul rapid al infrastructurii rutiere, este timpul ca și infrastructura portuară să primească impulsul necesar.
Ministerul Transporturilor a decis să extindă regimul de zonă liberă în Portul Constanța – zona Midia, majorând suprafața cu peste 770 de hectare. Această decizie a fost fundamentată pe Ruta Internațională de Transport Trans-Caspică (Coridorul de Mijloc), care leagă Asia de Europa prin Kazahstan și Marea Caspică. Mărfurile ajung în Caucaz prin portul Baku, Azerbaidjan, și contin în direcția Georgiei, de unde există două rute alternative de intrare în UE: o rută terestră prin Turcia și o rută maritimă prin Marea Neagră. Extinderea zonei libere va crea avantaje în competiția dintre Portul Constanța și alte porturi din bazinul Mării Negre și din Uniunea Europeană, transformând portul românesc într-un lider de piață pentru zona Centrală și de Sud-Est a Europei. Această măsură se va lua la rândul ei și în contextul redresării și reconstrucției Ucrainei.
În ceea ce privește implementarea acestei decizii, proiectul de hotărâre de guvern elaborat de Ministerul Transporturilor prevede ca, în termen de 18 luni de la intrarea în vigoare a actului normativ, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime S.A. să realizeze împrejmuirile și punctele de intrare/ieșire din zona liberă a portului Constanța – zona Midia, utilizând surse proprii de finanțare.
Spațiile necesare desfășurării activității Biroului vamal din portul Constanța – zona Midia vor fi asigurate gratuit de Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A., conform legislației în vigoare. Reprezentanții companiei au avut întâlniri cu operatorii economici care își desfășoară activitatea în portul Constanța – zona Midia, precum și cu reprezentanți ai Gărzii de Coastă și ai Biroului Vamal Constanța, pentru a clarifica modalitățile de delimitare și împrejmuire a viitoarei zone libere, stabilindu-se porțile de acces pentru marfă și persoane.
Pentru a facilita controlul la intrarea și ieșirea din zona Midia a portului Constanța, este prevăzută suplimentarea personalului, cu 24 de posturi pentru poliția de frontieră și 34 pentru personalul Biroului Vamal Constanța, conform Codului Frontierelor Schengen și legislației naționale.
Implementarea acestui regim vamal va stimula schimburile internaționale de mărfuri și va duce la creșterea traficului în Portul Constanța. De asemenea, se estimează că scăderea costurilor suplimentare și a birocrației aferente importului temporar și re-exportului va genera o creștere a valorii economice a terenurilor din zona Midia, atrăgând noi investitori străini și stimulând fluxul de investiții.
Exclusiv
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
Exclusiv
Protestul sindical din 29 Octombrie: Circ cu ursul Bolo sau apărarea ultimă a barosanilor?
Anchete
Polițista Dana Cristina, erou în timpul liber: A salvat o femeie de 82 de ani pe centura Timișoarei
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Administratieacum 17 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”