Featured
Mașinile electrice ”liliputane”, soluția impusă de Bruxelles
Cu cât autovehiculul electric este mai voluminos, cu atât autonomia este mai mare. Pe acest principiu, achizițiile în UE se concentrează pe SUV-uri electrice, fapt care pune presiune pe materiile prime critice importate. Conducerea Uniunii Europene vrea să forțeze populația să se îndrepte spre mașinile de mici dimensiuni, măsura fiind impusă prin intermediul taxelor diferențiate. În ce privește autonomia scăzută a acestora, viitoarele orașe de 15 minute va însemna o adaptare ideală.
Cele mai multe achiziții de autovehicule electrice și hibride în Uniunea Europeană se fac din gama SUV-urilor, orașele europene aglomerându-se, brusc, cu o majoritate de mașini de dimensiuni tot mai mari. Sigur că nu este vorba despre creșterea apetitului europenilor pentru astfel de automobile, cum este cazul în SUA, unde rar vezi pe șosele vreun automobil cu dimensiuni mici și medii, ci de eficacitate. Cu cât automobilul electric este mai mare, cu atât bateria permite o autonomie mai mare pentru distanțe mai lungi de 100 de km. Problema la nivelul UE este acum că pentru fabricarea unor baterii mai puternice este nevoie de o cantitate enormă de materii prime critice, pe care Europa nu le are.
”Modelele de mașini electrice mai mari au un impact semnificativ asupra lanțurilor de aprovizionare cu baterii și a cererii de minerale critice. În 2023, SUV-ul electric cu baterie medie în Europa avea o baterie aproape de două ori mai mare decât cea a mașinilor electrice mici, cu un impact proporțional asupra nevoilor de minerale critice. Dacă toate SUV-urile electrice vândute în 2023 ar fi fost, în schimb, autoturisme de dimensiuni medii, în jur de 60 GWh echivalent baterie ar fi putut fi evitați la nivel global”, semnalează Agenția Internațională a Energiei (IEA). Acest lucru ar echivala cu aproape 6.000 de tone de litiu, 30.000 de tone de nichel, aproape 7.000 de tone de cobalt și peste 8.000 de tone de mangan.
Presiune pe rețelele electrice
Manganul în cantități mai mari, susțin specialiștii din domeniu, necesită mai multă putere sau timpi de încărcare mai lungi. Acest lucru pune presiune asupra rețelelor electrice și a infrastructurii de încărcare prin creșterea ocupării, care ar putea crea probleme în timpul maximului de utilizare, cum ar fi pe autostradă puncte de încărcare la perioade de trafic intens. În plus, vehiculele mai mari necesită și cantități mai mari de materiale, cum ar fi fierul și oțel, aluminiu și materiale plastice, cu o amprentă mai mare de carbon la producția, prelucrarea și asamblarea materialelor. Pentru ca sunt modelele mai grele, mai mari, au și un consum mai mare de energie electrică.
”Marii producători de automobile au anunțat lansări de modele de mașini electrice mai mici și mai accesibile în ultimii ani. Cu toate acestea, sunt așteptate mult mai puține modele mai mici decât SUV-uri, modele mari și pick-up-uri. Doar 25% din cele peste 400 de lansări așteptate pe perioada 2024-2028 sunt modele mici și mijlocii, ceea ce reprezintă a pondere mai mică a modelelor disponibile decât în 2023”, se arată într-un raport al Agenției Internaționale a Energiei (IEA).
Se iau măsuri
Mai multe guverne au răspuns introducând politici pentru a crea stimulente pentru autoturisme mai mici și mai ușoare, susține IEA. În Norvegia, de exemplu, toate mașinile sunt supuse la o taxă de achiziție bazată pe greutate, emisiile de CO 2 și oxizi de azot (NO x), deși mașinile electrice au fost scutite de taxa bazată pe greutate înainte de 2023. Orice mașină importată cu o greutate mai mare de 500 kg trebuie să plătească și o taxă de intrare pentru fiecare kg suplimentar. În Franța, pentru mașinile clasice și mașinile hybrid se aplică o taxă progresivă bazată pe greutatea vehiculului de peste 1 600 kg, cu un impact semnificativ asupra prețului: taxa de greutate pentru a Land Rover Defender 130 (2.550 kg) se ridică la mai mult de 21.500 euro, față de zero pentru un Renault Clio (1.100 kg). Măsuri similare s-au luat și în Estonia, Finlanda, Elveția și Olanda. Potrivit IEA, în UE se vor implementa o serie de politici, cum ar fi limite pentru amprenta vehiculului, greutatea și/sau dimensiunea bateriei, acces la finanțare doar pentru vehicule mai mici și sprijin susținut pentru taxarea publică, care să permită utilizarea mai largă a mașinilor cu autonomie mai scurtă.
Administratie
Alertă de apă ridicată în Șirna: Locuitorii din Tăriceni pot consuma lichidul vital fără griji!
Exclusiv
IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind reprezentații gratuite de la baluri mascate cu interlopi la promovări scandaloase, culminând acum cu o nouă „bijuterie” managerială. Cetățenii se întreabă, pe bună dreptate: mai există vreo urmă de decență sau profesionalism în acest spectacol al absurdului, sau ne îndreptăm cu toții spre desființarea întregii instituții? (aici), (aici), (aici, (aici), etc
De la postul de doi bani la tronul Comandantului: Rețeta succesului la IPJ Prahova!
În vreme ce poporul român tânjește după o Poliție competentă și incoruptibilă, la IPJ Prahova, sub bagheta „vizionară” a domnului Ginel Preda – eternul interimar și a maestrului „gonflabilelor” – se pregătește o nouă „lovitură” de proporții, gata să dinamiteze și ultimele firimituri de încredere. Potrivit unor informații incendiare obținute de Incisiv de Prahova, cea mai mare subunitate de poliție din județ riscă să cadă pe mâinile unui personaj de o școala, de o școală… post-comunistă, și anume, domnul Vîrlan Florin.
Un nume nou în galeria „perlelor” prahovene, Vîrlan Florin este un fost subofițer de la obscurul Post de Poliție Tișița, Vrancea, catapultat în rândul ofițerilor în 2015 printr-un „simulacru de examen” derulat, culmea ironiei, prin intermediul Școlii de Subofițeri de Poliție Câmpina. De parcă promovarea lui Marcel Bălan, polițistul care dansa pe mese cu hoții și apoi a ajuns adjunct la IPJ Prahova, nu era de ajuns, iată că Ginel Preda ne arată că are încă ași în mânecă. Anul trecut, în 2024, domnul Vîrlan a fost deja împuternicit și titularizat în funcția de adjunct al șefului Secției de Poliție nr. 1 Ploiești. Acum, țintește mai sus, mult mai sus, într-un avânt demn de un acrobat al birocrației – adjunct la POLIŢIA MUNICIPIULUI PLOIEŞTI.
„Sifonul” instituțional și „antreprenorii” în uniformă: Cine să-i mai „vâre” la IPJ Prahova?
Se pare că această ascensiune meteorică nu este deloc întâmplătoare. Surse din interiorul sistemului ne șoptesc că Vîrlan Florin ar fi unul dintre „sifoanele” preferate ale lui Ginel Preda. Nu e de mirare, având în vedere că Ginel l-a mai „plimbat” și pe la Serviciul Rutier Prahova, de unde, cu sârg și devotament, „transmitea informații despre șefi și colegi”. Un fel de „ureche” cu uniformă, mereu la datorie, dar nu pentru cetățean, ci pentru… alte interese. Ne întrebăm retoric, la fel ca în cazul conexiunilor dubioase ale lui Mirițescu cu controversatul Anastasescu, oare cât de transparente sunt aceste legături ombilicale?
Și, dacă tot vorbim de interese, rămâne întrebarea arzătoare: oare SIPI Prahova are cunoștință despre „veleitățile antreprenoriale” ale personajului Vîrlan Florin și, mai ales, ale socrului acestuia? Dar DGA Prahova? Știu oare aceste instituții că domnul Vîrlan, fostul șef de post „vopsit” ofițer „la apelul bocancilor”, este o fire conflictuală și un „reclamagiu” notoriu? Sau, așa cum spunea Sindicatul Diamantului, „analfabetismul funcțional și idioțenia fudulă” au cuprins toate palierele, lăsând loc liber pentru astfel de „cariere” spectaculoase?
Tupeul nemărginit: Cazul remorcii fantomă și accesul ilegal în Sistem!

Că tupeul este moneda forte la IPJ Prahova o demonstrează un episod savuros din august 2024, când, culmea ironiei, domnul Vîrlan Florin, pe când era încă la Rutieră, și-a etalat măiestria în arta reclamagiului. Folosindu-se de funcția sa (adică, probabil, de „accesul ilegal la sistemul informatic de serviciu în interes personal”), a reclamat un vecin din Cartierul Eden (din spatele Spitalului Județean Ploiești) pentru o biată remorcă parcată pe… drumul public. Detaliul picant? „Drumul” era, în fapt, doar pământ și pietriș, o stradă care nici măcar nu exista! Ce mai, o operațiune de anvergură, demnă de cele mai lăudabile realizări ale IPJ Prahova, precum „rezolvarea” cazului păpușii gonflabile!
Această „acțiune” palidă, demnă de un „Dorel de la IPJ Prahova” care se crede mai presus de deciziile ICCJ, contrastează izbitor cu ignorarea „bona M.A.I. hoțomane dovedite video” (aici) sau a altor cazuri reale de infracțiuni, așa cum am relatat în repetate rânduri la Incisiv de Prahova.
Așadar, dacă un astfel de individ, cu un trecut dubios, veleități de „sifon” și tupeu nemărginit, ajunge să managerieze o subunitate-cheie, înseamnă că poliția prahoveană nu mai are niciun profesionist, ofițer de carieră, care să ocupe o astfel de funcție. Poate că, în aceste condiții, reorganizarea ar trebui să dispună direct desființarea întregului inspectorat!
Prahova, noul Caracal al absurdității: O „circoitecă” fără sfârșit!
Este timpul să ne întrebăm serios: ce credibilitate mai are o instituție care promovează în funcții de conducere personaje de calibrul lui Marcel Bălan (cel care chefuia cu interlopi) și acum, pare-se, pe „sifonul” Vîrlan Florin, „ofițerul” cu „simulacru de examen” și veleități de „reclamagiu”? Am văzut cum IPJ Prahova a găzduit cu brațele deschise un „fals polițist” de meserie, Costin Oprea, care a operat din interior un an și jumătate, în timp ce se laudă cu prinderea a doi „falși polițiști” de carton. Am râs (amar!) cu episodul „mașina la vale” de la Vălenii de Munte (aici) și am plâns de indignare la auzul aberațiilor „Dorelului” care nu recunoaște deciziile ICCJ.
Concluzia lui Emil Pascaut de la Sindicatul Diamantului, preluată și susținută de Incisiv de Prahova, rămâne crunt de actuală: „Suntem pierduți, condamnați la un viitor sumbru din cauza acestei armate de troglodiți cocoțați în funcții care le depășesc cu mult capacitățile intelectuale.” Iar „circoiteca” continuă la IPJ Prahova, cu Ginel Preda și Marcel Bălan în rolurile principale, iar acum cu Vîrlan Florin pe post de „viitor speranță.”
Cine plătește pentru acest circ grotesc, pentru incompetența crasă și abuzurile perpetrate? Banii noștri, siguranța noastră, viitorul copiilor noștri! Prahova rămâne, din păcate, noul Caracal al bunului simț și al legii.
Incisiv de Prahova promite să rămână cu ochii pe acești „cascadori” ai legii, până când „generațiile distruse moral și falsificate intelectual” vor dispărea din funcțiile publice. Până atunci, dragi cetățeni, luați loc și bucurați-vă de spectacol! Deși, e mai degrabă o tragedie antică în cheie comică, la care suntem cu toții spectatori și, din păcate, victime. Vom reveni! (Cristina T.).
Exclusiv
Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!
-
Exclusivacum 5 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 5 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 11 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 5 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 5 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 5 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



