Exclusiv
„Decăpusirea” sistemului ar trebui să inceapă cu cei care l-au căpușit până la sufocare
In data de 14.02.2024, incepând cu orele 12.50, a avut loc intâlnirea on-line, intre conducerea Administrației Naționale a Penitenciarelor , federațiilor din sistemul penitenciar și cea a penitenciarelor coordonatoare, dezvalui FPP.
Anterior acestei intâlniri, tot in această zi, timp de doua ore, a avut loc videoconferinta dintre conducerea ANP si cea a penitenciarelor coordonatoare, probabil pentru a se pune de acord cu o pozitie comună cu care să se prezinte in fața sindicatelor. De remarcat este faptul că pe toată durata intâlnirii, 1.30 ore, niciun director de unitate nu a luat cuvântul, toată discutia fiind intre directorul general si liderii sindicali.
Subiectul discutiei a fost dorința directorului general de a activa regiunile, d.g.motivând că ANP nu mai are capacitatea de a face față multitudinilor de probleme pe care dorește să le externalizeze către directorii penitenciarelor coordonatoare de regiuni( ex, angajatii dorm pe sectii, sunt mulți gândaci, sunt multe lucrări de investiții etc) , insă nu in coordonatele date de art.12 din HG 157/2016, ci intr-o variant imbunătățită, fapt ce a adus dezbateri in contradictoriu, mai dezvaluie sursa citata.
ART. 12, din H.G.157/3016
Penitenciarele cu rol de coordonare a locurilor de deţinere dintr-o zonă geografică
(1) Pentru eficientizarea misiunilor şi activităţilor desfăşurate în comun şi pentru descentralizarea unor activităţi şi responsabilităţi din sarcina Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor se pot stabili penitenciare cu rol de coordonare a penitenciarelor, centrelor de arestare preventivă, precum şi a centrelor educative şi de detenţie dintr-o zonă geografică, în condiţiile art. 11 alin. (2) şi (3) din Lege.
(2) Penitenciarele prevăzute la alin. (1) au următoare atribuţii:
a) analizează, organizează, coordonează şi sprijină efectuarea unor misiuni vizând siguranţa deţinerii, în locurile de deţinere aflate în coordonare, prin valorificarea resurselor umane şi materiale disponibile la nivel zonal;
b) organizează, coordonează şi monitorizează implementarea unor noi prevederi legislative şi normative, în baza planurilor stabilite, potrivit domeniului de competenţă, de către componentele structurale din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
c) avizează planurile de pază şi apărare ale locurilor de deţinere aflate în coordonare, precum şi ale secţiilor exterioare ale acestora;
d) întocmesc planuri de cooperare zonală, pentru realizarea în comun a misiunilor prevăzute la lit. a);
e) se îngrijesc de folosirea judicioasă şi eficientă a unităţilor canine în locurile de deţinere aflate în coordonare;
f) de regulă, asigură comanda intervenţiei în cazul producerii unui incident critic, în unităţile aflate în coordonare;
g) facilitează desfăşurarea vizitelor, inclusiv a vizitelor intime şi a încheierii căsătoriei între deţinuţii din locuri de deţinere diferite aflate în coordonare, în condiţiile Legii şi ale prezentului regulament;
h) avizează planurile de prevenire şi reacţie la situaţii de urgenţă ale locurilor de deţinere aflate în coordonare;
i) coordonează organizarea unor activităţi specifice domeniului reintegrare socială, cu implicarea deţinuţilor selecţionaţi şi prin valorificarea resurselor disponibile la nivelul locurilor de deţinere aflate în coordonare;
j) organizează, la nivel zonal, stagii de formare profesională, instruire şi schimb de bune practici pe domeniile specifice;
k) iau măsuri de transferare a deţinuţilor în penitenciarele din zona de coordonare pentru executarea pedepsei într-un anumit regim, ca urmare a stabilirii/schimbării regimului de executare sau pentru respectarea standardelor minime de cazare, în conformitate cu decizia directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor prevăzută la art. 108 alin. (6);
l) asigură sprijinul în vederea folosirii judicioase şi eficiente la muncă a deţinuţilor, pentru unităţile aflate în coordonare;
m) dispun măsuri cu privire la situaţiile în care măsurile de siguranţă, de asigurare a ordinii şi disciplinei la nivelul unui loc de deţinere aflat în coordonare sunt neîndestulătoare, precum şi cu privire la situaţia deţinuţilor aflaţi la dispoziţia unui organ de cercetare penală sau a unei instanţe de judecată din zonă;
n) fundamentează şi solicită necesarul de resurse financiare şi materiale pentru desfăşurarea activităţilor de la lit. a) – m).
(3) Pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la alin. (2), directorul penitenciarului cu rol de coordonare zonală şi directorii locurilor de deţinere aflate în coordonare sunt obligaţi să acorde sprijinul reciproc. Neacordarea sprijinului în forma solicitată se motivează.
(4) Directorii penitenciarelor prevăzute la alin. (1) realizează planuri de măsuri în comun cu locurile de deţinere aflate în coordonare, în vederea punerii în aplicare a prevederilor alin. (2).
Este surprinzătoare decizia bruscă a directorului general al ANP de a activa rolul penitenciarelor coordonatoare de zone, care este consecutivă unei divergente intre doi directori din Regiumea București-Ilfov , cu ocazia bilantului regional , ocazie cu care un director l-a amenințat in mod direct pe directorul regional cu ” supărarea sotului” care, pare evident că va incerca să răstoarne situația din regiune, lucru care a putut fi observat incă de la inceputul dezbaterii , când unul dintre invitati a cerut in mod vehement ca mai intâi de toate trebuie să se rediscute cine conduce regiunile.
Este interesat de aflat dacă această inițiativă chiar ii apartine directorului general al ANP, sau dacă unul dintre apropiații lui, din zona sfătuitorilor, i-a aruncat momeala pentru a se pune in aplicare niște amenințări recente.
Directorul general a explicat că activarea penitenciarelor responsabile de zonă nu implică că un director este mai șef decât altul și că totul va merge pe colaborare in vederea disiminării bunelor practice dintr-un penitenciar in altul , făcând totuși abstracție de prevederile art.12 din H.G. 157/2016 care prevede in mod clar atribuțiile și acțiunile in concret ale penitenciarelor coordonatoare.
Se pare că intre discuția din cadrul intâlnirii cu directorii regionali si intâlnirea ce a urmat, și cu sindicatele, a fost o diferentă de nuanțe, ceea ce a schimbat cu totul așteptările.
Se pare că va fi un demers contondent, sindicalele necuplând pe deplin la viziunea domnului director general, alții incercând să profite de situație și să-și extindă influența, punând in discuție competențele directorilor care coordonează regiunile, fiind solicitată rediscutarea penitenciarelor coordonatoare. Pentru cei care cunosc jocurile din culise este foarte clar că in spatele acestui demers stă dorința unui grup de a-și extinde influența in sistem, cele mai vizate penitenciare, pentru răsturnarea puterii, fiind Rahova, pentru care se insistă ca puterea să fie transferată la Jilava și Timisoara, unde se dorește ca puterea să fie transferată la Arad, ultimele mediatizări fiind menite să justifice aceste schimbări.
Jocurile , chiar dacă se fabrică in culise, au devenit pe față pentru că sfera de influență a grupului care conduce in fapt sistemul penitenciar din umbră a ajuns până in curtea directorului general al ANP ,de unde stabilește agenda sistemului si manipulează deciziile directorului general.
Că lucrurile se intâmplă, nu mai miră pe nimeni, ce este curios de aflat este dacă directorul general este un actor in această piesă dramatică, sau doar un simplu pion ale cărui mutări sunt induse de alții.
Este foarte posibil ca directorul general să cedeze presiunii inițiată de către un grup și să se implinească pofta ce a poftit unii care și-au dorit să primească o nouă jucărie ( regiunea) .
Intâlnirea din această zi va fi precedată de o nouă intâlnire intre conducerea ANP-sindicate și toate conducerile penitenciarelor, programată a se intâmpla pe data de 16.02.2024.
Dacă la adresa sistemului penitenciar sunt multe sesizări cu privire la căpușele care au umplut camerele detinutilor, cred că „decăpusirea” sistemului ar trebui să inceapă cu cei care l-au căpușit până la sufocare, mai precizeaza FPP. (Cerasela N.).
Exclusiv
„Lacrimile” mafiei antigrindină: Când „salvatorii” plâng de foame pe spatele fermierilor, Agro TV recidivează în trădare!
Caracatița plânge, grâul râde!
De ani de zile, țara arde – la propriu, sub secetă, și la figurat, sub jaful banilor publici. Sistemul Național Antigrindină (SNAG), prezentat drept scutul salvator al agriculturii românești, s-a dovedit a fi, conform investigațiilor Incisiv de Prahova, nimic altceva decât o farsă costisitoare, o „biblie a mafiei antigrindină” și un „măcel climatic sub acoperire” (sursa: Articolul 3, Incisiv de Prahova). Acum, după ce ministrul Florin Barbu a avut curajul să suspende această mascaradă, „șobolanii din sistemul antigrindină au intrat în fibrilații” și s-au apucat să… plângă! Și cine altcineva să le țină isonul, dacă nu… Agro TV, „portavocea mafiei”!
În timp ce unele publicații, locale sau naționale, își arogă acum, cu o întârziere demnă de analele presei autohtone, ‘exclusivitatea’ dezvăluirilor despre sistemul antigrindină – un scenariu familiar- după cum am documentat până la saturație (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (AICI), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici) e (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici) , etc. și în tot internetul care mai are curajul să spună adevărul), sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite, aidoma cazului WHITE TOWER (aici), unde abia în 2023 începeau să „descopere” ce Incisiv de Prahova documentase și publicase deja, cu acte (adevarate rechizitorii), încă din 2020 – noi le oferim indulgența noastră, deplângându-le, totodată, lipsa cronică de originalitate și de viteză.
Agro TV: Cronica unei trădări anunțate (și recidivate) – (aici)
Am avertizat încă din prima clipă: Agro TV, odinioară pretins aliat al fermierilor, „a ales să se prostitueze în această campanie murdară și a devenit unealta de manipulare a mafiei antigrindină” . Ei bine, iată că „recidivează în trădare”, publicând un articol „subtil pentru unii, dar nu și pentru fermierii 007 sau pentru specialiști”, în care compania Intervenții Active în Atmosferă SA (IAA) – cea acuzată că „sifonează ilegal banii publici” – își varsă amarnic bocetul.
Sub pretextul „problemelor cu care se confruntă sistemul antigrindină”, Agro TV relatează cu un patos aproape tragic despre „demisii în bloc” la Centrul Zonal Antigrindină Iași. Nu mai puțin de 170 de angajați, inclusiv directorul zonal, ar fi plecat, vai și amar, pentru că… nu li s-au plătit contribuțiile sociale de peste un an de zile, iar salariile întârzie. O, drama, o, chin! Un „patrimoniu de milioane de euro” – adică lansatoare de rachete, sisteme de operare computerizate, clădiri, toate achitate, ghiciți de cine? – riscă să fie lăsat de izbeliște! Un scenariu de apocalipsă climatică, gata să smulgă lacrimi oricărui contribuabil naiv!
Lacrimile crocodilului și buzunarele publice: Anatomia unui plâns ipocrit
Aceste „lacrimi” ale IAA, transmise prin portavocea Agro TV, sunt, în limbajul „fermieri 007”, o „mostră de propagandă ordinară, bazată pe informații false, emoție ieftină și tăcere convenabilă asupra adevărului”. Să ne amintim: în timp ce se lăuda, IAA declara că „nu este doar un operator tehnic – este parte a unui sistem strategic național, construit cu resurse proprii” .
Acum, brusc, după ce ministrul Barbu a tăiat robinetul banilor publici, aceleași „resurse proprii” nu mai ajung nici măcar pentru contribuțiile sociale ale angajaților! Ce ironie crudă! Președintele IAA, Emil Sârbu, recunoaște cu un cinism demn de cauză „că plățile CAS și CASS-ul au, într-adevăr, o întârziere de 45 de zile, dar nu mi se pare că sunt motive pentru un om să-și dea demisia”. Adică, ce e 45 de zile la pensia unui om, când buzunarele erau pline până mai ieri?
Ei se plâng că sistemul e inactiv de un an, dar uită să menționeze că exact în anul fără rachete – 2025 – Prahova a înregistrat recolte ISTORICE de grâu, rapiță și porumb, cu mai puțină grindină și o reducere la jumătate a suprafețelor afectate de secetă!
Ograda statului: Fântână sărată pentru unii, izvor de aur pentru alții
În timp ce angajații IAA se confruntă cu „cuțitul la os” și presiuni să-și retragă demisiile, cineva tot râde ultimul! Directorul Autorității pentru Administrarea Sistemului Antigrindină (AASAG), Dragoș Manole, un exemplu luminos de „școală a tăcerii cu onoruri”, încasează lejer 20.000 de lei pe lună, chiar dacă instituția sa gestionează un sistem „inactiv de peste un an” și 106 puncte de lansare sunt „inactive” . Asta nu e doar incompetență, e o „orgie de sifonare a banilor publici” care „sfidează orice logică economică și morală” !
Așadar, „patrimoniul de milioane de euro” aflat în proprietatea Ministerului Agriculturii despre care plânge Agro TV nu e altceva decât o dovada a jafului secolului! Miliarde de lei au fost „evaporate” pe un sistem care nu doar că nu a funcționat, dar a coincis cu cele mai grave perioade de secetă, transformând România într-un „poligon de încercare pentru secetă”.
Apel la DNA: Să curățăm grădina de „plângăcioșii” cu gândul la buget!
Aceste noi dezvăluiri, sub forma unui lamentabil „apel la milă” din partea IAA, nu fac decât să confirme suspiciunile și acuzațiile repetate de către fermierii prahoveni, Incisiv de Prahova si ministrul „Ploios”. Este momentul ca Direcția Națională Anticorupție (DNA) să se autosesizeze și să investigheze nu doar „lipsa contribuțiilor” de la Iași, ci întregul sistem. Cui folosesc aceste „tunuri de furat bani publici și indus secetă”?
Ministrul Barbu a făcut un pas crucial prin suspendarea sistemului. Acum, datoria sa este să „trimită hoții la Bălăcăneanca și să se asigure că nu vor mai avea ocazia să fure niciodată ploaia și viitorul României!” . Nu ne interesează lacrimile crocodilului și jalea falsă a „specialiștilor” care se plâng de „lipsa de personal” când sistemul e, de fapt, oprit și inutil. Ne interesează adevărul și recuperarea fiecărui leu din „jaful colosal” . Vom reveni. (Cristina T.).
Exclusiv
Tunul de miliarde pe Electrica: Cum „se fură” curentul în Prahova, pe banii oamenilor cinstiți! O „horă” intre hoți și gardieni (I)
Prahova, județul contrastelor și al curentului (furat). În timp ce cetățenii și operatorii economici onești își plătesc facturile cu sudoarea frunții, sub pretenția respectării legii, o caracatiță nevăzută, dar cu tentacule electrice, pare să sifoneze resurse prețioase. Ziarul „Incisiv de Prahova” semnalează o situație de-a dreptul absurdă, unde furtul de energie electrică nu este doar tolerat, ci pare orchestrat cu o complicitate șocantă, iar nota de plată ajunge, ca de obicei, la cine nu trebuie.
Sifoanele pe Electrica: Conexiuni „dubioase” cu mâna ascunsă a rețelei
Nu e o noutate că unii încearcă să se conecteze ilegal la rețeaua de energie. Noutatea șocantă, conform informațiilor noastre, este că aceste „intervenții ilegale” la rețeaua electrică, observate pe diverse proprietăți din Prahova, nu sunt opera unor amatori izolați, ci poartă amprenta unei complicități interne. Așa-zisa companie de distribuție a energiei electrice, responsabilă cu integritatea rețelei, pare să fi intrat într-o „înțelegere tacit-benefică” cu hoții. Funcționari ai acestei companii, plătiți să asigure buna funcționare și integritatea sistemului, se pare că au închis ochii sau, și mai grav, au facilitat aceste acte de furt. Este o trădare flagrantă a încrederii publice și o sfidare la adresa oricărui principiu de etică și legalitate. Când gardianul devine complice, cine mai păzește sistemul?
Factura de onoare: Cinstitul plătește și pentru hoție, și pentru neatenție!
Dar absurdul atinge cote paroxistice. În loc să își asume responsabilitatea pentru propriile eșecuri și complicități, compania de distribuție are o soluție „inovatoare”: își recuperează prejudiciul – adică banii furați cu „colaborarea” funcționarilor săi – de la operatorii economici cinstiți. Ați citit bine! Firmele care își duc afacerile legal, care plătesc taxe și impozite, sunt acum bune de plată și pentru furturile altora, orchestrate, se pare, sub privirile complice ale angajaților distribuitorului. Este o taxă pe corectitudine, o amendă pentru cinste, o povară aruncată pe umerii celor care încearcă să respecte regulile într-un sistem putred. Este ca și cum victima ar plăti cauțiunea tâlharului!
Magia contorului: Când anii de „nefacturare” se transformă în miliarde peste noapte
Și, ca să încheiem tabloul cu o notă de geniu (malefic), „ultima găelniță” este de-a dreptul hilară, dacă nu ar fi tragică. După ce, ani la rând, anumite proprietăți au beneficiat de intervenții ilegale sau de o „amnezie” cronică a sistemului de facturare, compania de distribuție își amintește brusc de existența lor. Soluția? Schimbarea contorului și emiterea unor facturi retroactive de „miliarde”, sub pretexul că, vai, „ei nu au facturat de un an de zile”! Păi, stimabililor, ce ați făcut un an de zile? Ați meditat la frumusețea rețelei sau ați așteptat momentul „optim” pentru a da tunul cel mare? Această tactică miroase a șantaj pur și simplu, o încercare disperată de a acoperi găurile negre din buget, provocate de propria incompetență sau, și mai probabil, de complicitate. Cetățeanul e bun doar să plătească, indiferent dacă i se pune pe masă o „factură” pentru consumul inexistent sau pentru „recuperarea” prejudiciilor generate de alții.
Hora instituțiilor: O coregrafie electrică pe scena justiției prahovene
Însă spectacolul nu este doar un duet între hoți și distribuitori. „Incisiv de Prahova” anunță un serial de dezvăluiri, un „tango electric” în care sunt prinse, într-o „horă” amețitoare, mai multe instituții ale statului de drept din Prahova. Când furtul de curent se transformă într-o schemă la nivel înalt, când cinstea este penalizată și ilegalitatea pare să prospere sub oblăduirea celor ce ar trebui să o combată, ne întrebăm: Cât de adânc este putregaiul? Câte astfel de „hore” se dansează în spatele ușilor închise, în timp ce justiția este mimată, iar cetățenii cinstiți sunt „electrocutați” de facturi absurde și de sentimentul impunității?
„Incisiv de Prahova” promite să taie nodul gordian al acestor complicități și să aducă lumină într-un sistem unde întunericul pare să fie monedă de schimb. Rămâne de văzut dacă instituțiile vizate vor avea curajul să iasă din această horă toxică și să reaprindă lumina justiției în Prahova. Daca…se va concretiza si aceasta „numire”! (Cristina T.).
Exclusiv
SINAIA, O STATICĂ DE COMEDIE NEAGRĂ: Cum PNL Prahova resuscitează primari „suspendați” și „ingroapă” legea cu zâmbetul pe buze!
Un spectacol grotesc al impunității politice se joacă la Sinaia, având în rolurile principale un primar readus la butoane printr-o „eroare” de zile mari, un prefect care „uită” să aplice legea și o întreagă mașinărie liberală care pare să fi declarat război bunului simț și statului de drept. În culise? Președintele PNL Prahova, Mircea Roșca, dirijând, spun unii, o orchestră a complicității.
„Minunea” DNA: Oprea, de la reanimare, direct în fotoliul de primar!
Imaginați-vă scena: un primar, Vlad Oprea, aflat sub control judiciar și apoi în arest la domiciliu, o perioadă de aproape un an – din ianuarie până în iulie 2025, spun actele – este pur și simplu scos din joc. Orice stat normal ar fi constatat, conform art. 160 lit. g) din OUG 57/2019 (Codul Administrativ), încetarea de drept a mandatului său, dată fiind imposibilitatea de a-și exercita funcția timp de peste șase luni consecutive. Dar nu și în România de PNL!
Surpriză, surpriză! O „eroare” procedurală a DNA, o scăpare „inadmisibilă” într-un dosar de maximă vizibilitate, exact ca un iepure scos din pălărie, îl catapultează pe Oprea înapoi în primărie. Nu e vorba de un caz banal, ci de un dosar penal „extrem de vizibil, rezultat în urma unei anchete jurnalistice majore,” conform surselor noastre. O greșeală, o influență, o breșă de disciplină? Indiferent de etichetă, rezultatul e același: Vlad Oprea a fost reanimat politic și repus pe tron, sfidând orice logică legală și morală. Un adevărat manual de „Cum să Fentezi Legea” marca PNL!
Șeriful revine! (sau: Dictatura la primărie, ediția Sinaia)
Ce face un primar revenit din morții politici? Se apără în instanță? Se gândește la cetățeni? Nici vorbă! Imediat după „reîncarnare,” Oprea a pornit o „presiune agresivă” asupra secretarului general și a altor funcționari-cheie ai Primăriei Sinaia, transformând instituția într-un fief personal.
Momentul de glorie? Ședința de consiliu din 3 noiembrie, un veritabil circ în care „a încercat să rupă cvorumul, să scoată aparatul primăriei din ședință, să se opună în orice fel poate la adoptarea hotărârii care modifică comisiile de specialitate.” Strategia este clară, potrivit analizei noastre: „control total asupra instituției și eliminarea oricărei opoziții.” Scopul suprem? Declanșarea unor alegeri anticipate la Consiliul Local Sinaia, pe care, „știe că le poate controla prin influența pe care o menține asupra PNL Prahova.” Un plan diabolic, dar execuție de amatori, am spune!
Prefectul, papușa PNL: Când legea e opțională, nu obligatorie!
Aici intră în scenă un personaj cheie al farsei: prefectul Prahovei, Daniel Nicodim. Situația juridică a lui Vlad Oprea? Clară ca lumina zilei, confirmată de Înalta Curte și de o jurisprudență solidă (Curtea de Apel Alba Iulia, Decizia nr. 226/2020; Tribunalul Timiș, Sentința nr. 118/2021; Înalta Curte de Casație și Justiție, Decizia nr. 4532/2017 – toate arată că mandatul încetează de drept după 6 luni și că prefectul doar constată, nu decide!). În orice „stat normal,” ordinul de încetare a mandatului ar fi venit în 24-48 de ore. Dar suntem la Prahova, patria excepțiilor!
De mai bine de o lună, prefectul Nicodim – membru PNL, ce surpriză! – „refuză să își exercite obligația legală.” Asta nu mai e omisiune, e „complicitate,” strigă cetățenii exasperați. Potrivit unei plângeri penale formulate de un cetățean din Sinaia, prefectul este acuzat de „abuz în serviciu” (art. 297 alin. (1) Cod penal) și, după caz, de „favorizarea făptuitorului” (art. 269 Cod penal), pentru că „omisiunea de a emite ordinul a avut scopul de a-i permite primarului să revină în funcție.” Cineva ar trebui să-i amintească domnului prefect că legea nu este un meniu à la carte, din care alegi ce-ți convine!
Rețeaua PNL Prahova: Roșca, arhitectul impunității (cu „afaceri” la Sinaia!)

Și cine trage sforile acestei păpușării politice? Nimeni altul decât Mircea Roșca, președintele PNL Prahova! Nu e doar un simplu lider de partid, ci un personaj cu un trecut pătat, „el însuși inculpat pentru fapte de corupție, scăpat prin celebra prescripție – conceptul juridic care albește infractorii peste tot în România.” Un lup păzind stâna, ar spune unii!
Roșca, „cel care are grijă ca prietenul lui, Vlad Oprea, cel cu care are afaceri în orașul Sinaia să nu plece de la primărie,” este, conform acuzelor, „garantul că prefectul nu va semna nimic care să ducă la încetarea de drept a mandatului de primar.” Practic, „Mircea Roșca este cel care se asigură că legea nu este respectată în județul Prahova.” O declarație dură, dar susținută de mersul evenimentelor și de nemulțumirea publică. Acesta e PNL Prahova, domnilor: „Legile sunt pentru proști, noi avem priorități!”
DNA, o instituție „mută” la comandă?
Nici măcar DNA, instituția care ar trebui să fie vârful de lance al luptei anticorupție, nu scapă de sub tirul criticilor. „Faptul că dosarul extrem de vizibil al lui Oprea a fost ‘scăpat’ procedural exact într-un moment politic sensibil ridică semne de întrebare,” scriu sursele noastre. Mai mult, „nimeni din conducerea DNA nu își asumă nimic, nu clarifică și nu reacționează,” iar „procurorul-șef Voineag este în plină luptă pentru propriul nou mandat.”
Așadar, „când cariera șefului instituției depinde de votul politic, iar cel aflat în dosar este parte din partidul cu cea mai mare influență în stat, probabilitatea ca instituția să închidă ochii crește.” Nu sunt teorii, sunt „fapte,” spun sursele: o „eroare procedurală inexplicabilă,” „absența oricărei măsuri interne,” „niciun semn de reacție legală.” Verdictul este crud: „Instituțiile nu tac atunci când sunt atacate. Tac atunci când sunt CONTROLATE.” O fi DNA o filiala tăcută a PNL?
Bolojan, „orbul” de la centru: Tăcerea, un mesaj clar!
Și ca tacâmul să fie complet, avem și complicitatea tăcută a centrului! Ilie Bolojan, actualul prim-ministru, a fost „notificat oficial de grupul de consilieri anti-Oprea din Sinaia în urmă cu aproape o lună.” I s-au trimis „documente, dovezi, sesizări privind abuzurile administrative, nereguli flagrante din primărie, și poziția Prefectului care refuză să aplice legea.”
Ce a făcut domnul prim-ministru? Nimic! „Nu a reacționat, nu a trimis o echipă de control, nu a cerut Ministerului de Interne lămuriri, nu a făcut declarații.” Concluzia, la fel de rece ca o zi de iarnă în Prahova: „Tăcerea este un mesaj. Iar mesajul este clar: PNL Prahova își apără omul.” Oare domnul Bolojan a uitat că servește statul, nu partidul?
Cetățenii – Santinele ale legii: De la indignare la acțiune!
În tot acest balet grotesc al puterii și impunității, cetățenii din Sinaia par a fi singurii care mai cred în lege. „Plângerile penale” au curs – o plângere penală pentru uzurpare de funcție împotriva lui Oprea, o plângere pentru complicitate împotriva Prefectului, și o plângere pentru neemiterea ordinului legal.
„Aceste plângeri arată că cetățenii fac ceea ce instituțiile refuză: apără legea,” arată sursele. Ei își fac datoria, în timp ce „instituțiile statului, acaparate de politic, de PNL, nu.” Este o demonstrație elocventă că „sistemul își apără oamenii indiferent de costul pentru comunitate, lege sau democrație.” Dar, se pare, că „cetățenii din Sinaia nu stau cu mâinile în sân.”
Poate că de aici, de la vocea lor, va începe adevărata schimbare, cea care va șterge zâmbetele complice de pe fețele celor care cred că sunt mai presus de lege. (Paul D.).
-
Exclusivacum 5 zile„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal
-
Exclusivacum o ziReset urgent pentru ANP! De la „epoca de aur” a gardienilor la haosul oportuniștilor, prin ochii lui Cosmin Dorobanțu!
-
Exclusivacum 3 zileCirc la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!
-
Exclusivacum o ziEXCLUSIV: „Saga” agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș. Comedia neagră de la SAS! Poliția unde „Inelul Magic” împarte disciplinare, „Polițistul Incisiv” refuză hârțoagele, iar Controlul Intern se autodenunță (cu BONUS: 50% OSKAR pentru complicitate!)
-
Exclusivacum 4 zileCirc la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!
-
Exclusivacum o ziJustiția „la volanul” birocrației oarbe: Cazul POP IONUT-COSTIN (fost Comandant Descarcerare Petrobrazi) și odiseea incompetenței teritoriale la Parchetul Sectorului 1! (I)
-
Exclusivacum 3 zileScandal fără precedent în Poliția Română: Birouri sigilate și injurații de la vârf
-
Exclusivacum 3 zileIGPR, mașinăria de spălat rufe murdare: Cine mai apără legea când poliția se apără pe ea insăși?



