Administratie
Bază 90 Transport Aerian Comandor aviator Gheorghe Bănciulescu, de la Otopeni, este o unitate cu tradiție a Forțelor Aeriene române
Escadrila 902 Aviație Transport Strategic și Aerofotogrammetrie este cunoscută prin acțiunile avioanelor C-27J Spartan, dar și pentru că este printre singurele structuri militare care au adus bani la buget prin activitățile avioanelor An-30.
Am revenit la Baza 90 Transport Aerian și am fost surprins să văd investițiile masive din ultima vreme. Și nu vorbim doar de modernizarea avioanelor și elicopterelor din dotare, ci și de infrastructură. Un efort imens, făcut în același timp cu instrucția.
Am ales, de această dată, să fiu alături de aviatorii Escadrilei 902 Aviație Transport Strategic și Aerofotogrammetrie ce operează avioanele C-27J Spartan, An-30 și An-26.
Primul este deja foarte cunoscut publicului larg prin misiunile executate, mai ales în situații de criză, dar și cele de transport personal, materiale, lansări parașutiști sau de stingere a incendiilor.

De această dată, i-am cunoscut pe aceia care au grijă și de celelalte două tipuri de avioane, care au o contribuție importantă la misiunile bazei aeriene și escadrilei, mai ales că au fost modernizate.
Și vorbim de acțiunile avioanelor An-30, care, prin contractele onorate de aerofotogrammetrie, au realizat profit la bugetul de stat.
An-26, cunoscut ca Rechinul, a participat la ultimele misiuni umanitare din Armenia, unde a transportat materiale necesare oamenilor aflați în nevoie, dar a reprezentat cu succes în străinătate România și Forțele Aeriene române, ultimul fiind mitingul aviatic din Malta.
Căpitanul Adrian Chiriac este pilot pe An-26 și 30. L-am întâlnit, pentru prima oară, în 2018, la Baza Aeriană de la Boboc, unde își primea aripile de aviator.

E un mix ciudat ca un absolvent al Academiei Forțelor Aeriene Americane să zboare pe Antonov, e drept, modernizat. Tot ce am învățat în Statele Unite este oarecum pe avionică, în limba engleză. Ce avem noi pe Antonov, cu noua modernizare, este în limba engleză, fiind foarte ușor de folosit. Zborul, comparativ cu aviația de luptă, este mult mai ușor, fiindcă se distribuie munca. Noi zburăm un echipaj. Fiecare face câte o părticică pe care în mod normal la aviația de luptă o face un singur om.
Căpitan Adrian Chiriac
Urmase cursurile Colegiului Național Militar Mihai Viteazul din Alba Iulia și a absolvit, în 2017, United States Air Force Academy (USAFA) Colorado Springs, din SUA. A făcut parte din programul Euro-NATO Joint Jet Pilot Training (ENJJPT) și a adunat peste 700 de ore de zbor în carnetul său.
Avem trei tipuri de avioane și formăm o singură echipă. Glumind puțin, cea mai bună analogie a Escadrilei 902 este cu Italia, iar patrula noastră de An-uri cu Vaticanul.
Ne îndeplinim misiunile împreună, colaborăm foarte bine, dar avem autonomia noastră ca să putem să ne desfășurăm activitatea. Sunt misiuni pe care le realizăm împreună, dar avem și misiunile noastre specifice, de aerofotogrammetrie, pe care le facem separat, a afirmat căpitanul Chiriac.
An-30 este un aparat de zbor singular prin aviațiile militare din NATO. Aviatorii militari români sunt foarte solicitați de țările Alianței Nord-Atlantice pentru a acționa în cadrul convenției
Cer Deschis.
Avem oameni pregătiți, dar ne lovim de limitarea pieselor de schimb, mai ales de când a început războiul din Ucraina. Avionul fiind de origine sovietică, aceastea proveneau chiar din spațiul ex-sovietic.
Rusia este sub embargou, iar Ucraina are foarte mare nevoie de piese. Așa că încercăm să ne organizăm cu aprovizionarea din alte țări care au în dotare An-uri 26, la nivel NATO.

Pe lângă misiunile noastre, specific militare, avem și parteneriate publice, de exemplu cu Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, unde suntem contractați și trebuie să facem partea de ortofotoplanuri pentru proiectele europene. Aeronavele noastre sunt certificate, au avionică modernă, vestică, a afirmat căpitanul Chiriac.
Este bucuros că au venit militari tineri. S-au pregătit oameni, au învățat de la cei cu experiență și s-a format o echipă profesionistă. Acum, sunt o grămadă de tineri care sunt pregătiți, au calificări și la orice oră sună telefonul pot să plece într-o misiune. Și s-a văzut, fără doar și poate, în ultimii ani.
Căpitanul inginer Nicușor Druță este inginerul-șef al escadrilei. Este conștient că exploatează trei tipuri de aeronave, C-27J Spartan, An-30 și An-26, cu două filozofii diferite. Are organizată o echipă care este pregătită să execute misiuni non-stop.
Personalul tehnico-ingineresc este tânăr. Media de vârstă este în jur de 30 de ani. Tinerii care vin aici sunt interesați să cunoască aeronavele și sunt destul de implicați.
În momentul de față, avem o încadrare bună și ne împărțim, în funcție de program și misiuni. Sunt două echipe tehnice care în permanență asigură zborurile respective. La ordin mai primim și misiuni extra, a afirmat căpitanul inginer Nicușor Druță.

Noi când terminăm școlile militare urmăm un program de pregătire cu instructorii din Baza 90 Transport Aerian pe tipul de aeronavă pe care ți-l alegi și urmăm un program de pregătire de 45 de zile lucrătoare. Acesta se finalizează cu o testare teoretică și practică la aeronavă. Există și un simulator de mentenanță, doar în cazul aeronavelor C-27J Spartan, unde rezolvăm cazuri speciale. De exemplu, înveți cum să înlocuiești un anumit agregat, cum să-l schimbi. Te învață instructorul mai întâi pe calculator, într-un soft, te verifică, apoi mergi la aeronavă și o faci fizic.
Căpitan inginer Nicușor Druță
Cel mai des apare o misiune umanitară, cu decolare rapidă. Au 45 de minute la dispoziție să vină la serviciu pentru pregătire și configurare a aeronavei pentru misiunea de zbor ordonată. În timpul cel mai scurt, până la maximum două ore, avionul este pregătit din punct de vedere tehnic.
În funcție de misiune, mai ales dacă este MEDEVAC sunt puse instalațiile necesare împreună cu medicii și cu asistenții medicali din unitate sau de la SMURD. Și pot fi doi sau trei pacienți.

Aici este mai mult decât un colectiv. Suntem o familie, suntem ca frații. Am petrecut foarte mult timp împreună aici, în escadrilă. Ne-am înțeles bine, inginerii noștri ne-au organizat cel mai bine. Spiritul acesta e creat încă din școala militară și toată lumea se împacă bine. Aici nu există diferențe sau lipsuri.
Maistru militar clasa a IV-a Alin Nedelcu
Maistrul militar clasa a IV-a Alin Nedelcu a ales arma aviație pentru că îi plac aeronavele. Are 22 de ani și este de loc din comuna Gropeni, județul Brăila. Are specialitatea celulă-motor și vrea să devină tehnic de bord la An-26.
Am vrut să fiu diferit și am ales aviația, a spus Alin. De mic mi-a plăcut să mă joc cu avioane. Mi-a atras atenția această unitate prin media, că era foarte activă și avea misiuni diferite de transport.
Îmi place foarte mult aici și nu am simțit vreo greutate de a învăța sau de a reține anumite informații. Îmi doresc să știu toate sistemele, să aflu secretele aeronavei: cât trăim, învățăm, niciodată nu vom ajunge la final să spunem gata ştim tot. (L. Irimia; foto-Daniel Ularu, Petruț Ghiță).
Administratie
Tineri pasionați de salvare: A început o nouă serie a programului „Salvator din pasiune”
Administratie
Ministrul Justiției, Radu Marinescu, în vizită la Serviciul de Probațiune Dolj: Angajament pentru modernizarea sistemului și reintegrarea socială
Discuții constructive pentru optimizarea activității de probațiune
Ministrul Justiției, Radu Marinescu, a efectuat ieri, 24 octombrie, o vizită de lucru la sediul Serviciului de Probațiune Dolj, unde a purtat discuții cu reprezentanții conducerii și cu personalul instituției. Scopul principal al vizitei a fost optimizarea activității de supraveghere și reintegrare a persoanelor aflate în evidența consilierilor de probațiune.
Teme esențiale abordate: Infrastructură, legislație și resurse umane
Întâlnirea a abordat mai multe teme esențiale pentru buna funcționare a sistemului de probațiune:
- Îmbunătățirea condițiilor de desfășurare a activității și identificarea soluțiilor pentru creșterea eficienței proceselor de probațiune.
- Necesitatea unor modificări legislative pentru consolidarea statutului consilierilor de probațiune și recunoașterea rolului lor profesional.
- Stimularea dezvoltării resursei umane, prin formare continuă și instruire profesională adaptată provocărilor actuale.
Angajament ferm pentru consolidarea și modernizarea sistemului
Ministrul Justiției, Radu Marinescu, și-a reafirmat angajamentul pentru consolidarea și modernizarea sistemului de probațiune, prin investiții atât în resursa umană, cât și în infrastructură. Obiectivul final este ca activitatea instituțională să corespundă standardelor europene și să răspundă eficient nevoilor comunității.
Un sistem de probațiune profesionist, eficient și modern
Această vizită subliniază preocuparea constantă a Ministerului Justiției pentru dezvoltarea unui sistem de probațiune profesionist, eficient și modern, care să sprijine reintegrarea socială a persoanelor aflate în supraveghere și să contribuie la siguranța publică.
Administratie
România strălucește la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică pentru Juniori: 10 medalii, o performanță istorică!
-
Exclusivacum 2 zileCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 5 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum o ziTeoroc și tăcerea „Mielului Penitenciar”: Când SNPP era mut ca peștele și Halchin arunca cu salarii pe WC-uri ilegale!
-
Administratieacum 3 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Exclusivacum 2 zileFamilia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)
-
Exclusivacum 5 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 3 zilePenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
-
Exclusivacum 4 zileJilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!



