Connect with us

Administratie

Leul și Monstrul/Problema intervenţiilor neavenite în zonele de protecţie a monumentelor istorice rămâne, în continuare, nerezolvată

Publicat

pe

În fiecare an, la 29 iunie, este sărbătorită dezvelirea Monumentului Eroilor Genişti Leul, care amintește generațiilor despre „suprema jertfă pe câmpul de bătălie”, așa cum apare înscris pe monument, a militarilor români în Primul Război Mondial. În 2021, poate pentru a marca momentul festiv, Primăria Sectorului 6 Bucureşti a decis să acorde aviz de construire firmei Urban Imob Invest pentru ridicarea unui ansamblu rezidenţial în imediata apropiere a emblematicului element de patrimoniu naţional. Un aviz ca un fel de coroniţă pentru premianţi, răsplătind monumentul cu o medalie care-i va înfăşura gâtul pentru eternitate.

                                                                            Leul și Monstrul

 Cu gândul, probabil, la constituirea unui viitor ansamblu patrimonial, care ar putea fi numit Leul şi Monstrul, în zona de protecţie a monumentului a apărut un mastodont din beton care se ridică deasupra întregii panorame a zonei.

Cu o aripă a clădirii împinsă până în stradă, bijuteria arhitectonică obturează perspectiva monumentului, imaginea de ansamblu întărind fotografia unui Bucureşti sufocat de construcţii care de care mai excentrice, multe din ele fără nicio legătură cu ceea ce s-ar putea numi plan urbanistic zonal.

De altfel, la începutul anului 2021, Consiliul General al Capitalei a suspendat, la solicitarea primarului Nicușor Dan, Planurile Urbanistice Zonale (PUZ) ale sectoarelor 2, 3, 4, 5 și 6.

Primarul general a spus, la acea vreme, că suspendarea PUZ-urilor nu atrage de la sine sistarea lucrărilor în derulare, ci se va construi în continuare, dar în baza Planului Urbanistic General (PUG), care ține cont și de nevoia de spațiu verde și de o dezvoltare firească a unei capitale europene.

Tot pentru o dezvoltare firească a ţării a fost gândită şi Legea 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice. Pentru prima dată, se instituia o zonă de protecţie în jurul acestora.

Articolul 8 arată că pentru fiecare monument istoric se instituie zona sa de protecţie, prin care se asigură conservarea integrată a monumentului istoric şi a cadrului său construit sau natural; delimitarea şi instituirea zonei de protecţie se realizează simultan cu clasarea bunului imobil ca monument istoric, în condiţiile legii; în zona de protecţie pot fi instituite servituţi de utilitate publică şi reglementări speciale de construire prin planurile şi regulamentele de urbanism aprobate şi avizate conform legii; procedura de delimitare şi instituire a zonelor de protecţie se stabileşte prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, în termen de trei luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi.

Articolul 59 prevede: până la instituirea zonei de protecţie a fiecărui monument istoric, potrivit art. 8, se consideră zonă de protecţie suprafaţa delimitată cu o rază de 100 m în localităţi urbane, 200 m în localităţi rurale şi 500 m în afara localităţilor, măsurată de la limita exterioară, de jur-împrejurul monumentului istoric.

Puțină „arheologie” legislativă

 Prevederile legale referitoare la instituirea unei zone de protecţie sunt destul de ambigue, lăsând loc de interpretare. Astfel, ceea ce prin articolul 59 se consideră a fi zona de protecţie are acest statut doar condiţionat: până la instituirea zonei de protecţie.

Cine decide, însă, la acest capitol? Sintagma de mai sus permite interpretarea – falsă, de altminteri – că regula celor 100 de metri care delimitează zona de protecţie în mediul urban este valabilă până în momentul în care cineva instituie o zonă de protecţie.

În lege nu se prevede că aceasta nu poate fi mai mică de 100 de metri, astfel că se poate înţelege că cel abilitat poate delimita perimetrul de protecţie după bunul plac.

Conform legii, la trei luni de la data intrării în vigoare a actului normativ, ministrul culturii ar fi trebuit să emită un ordin care să reglementeze procedura de delimitare şi instituire a zonelor de protecţie. Pe site-ul Camerei Deputaţilor se regăsesc toate cele şapte ordine de ministru emise în 2001.

Există şi Ordinul 20.81/16.08.2001 pentru înfiinţarea Comisiei de Atestare în Domeniul Monumentelor Istorice şi aprobarea normelor şi criteriilor de atestare a experţilor în domeniul protejării monumentelor istorice şi a specialiştilor în domeniul conservării şi restaurării monumentelor istorice care, oricum, nu mai are valoare juridică pentru că a fost abrogat prin Ordinul 2.398/2008.

Nici în actul din 2001, nici în cel care l-a abrogat nu se prevede nimic referitor la procedura de delimitare şi instituire a zonelor de protecţie.

Pe acelaşi site, descoperim o serie de legi, hotărâri de guvern şi ordine de ministru care abrogă sau adaugă alte prevederi şi abilitează diferite instituţii, totul reprezentând un amalgam parcă dinadins conceput pentru a nu putea fi descifrat de nimeni.

Nu am reuşit să descopăr care este procedura de delimitare şi instituire a zonelor de protecţie şi cine este abilitat să facă acest lucru.

Singurul lucru cert din legea 422/2001, în privința avizelor de construire în zona de protecţie, se regăseşte la articolul 35, alineatul 1, punctul f: Comisia Naţională a Monumentelor Istorice (CNMM) avizează planurile urbanistice generale ale localităţilor care cuprind monumente istorice, planurile urbanistice zonale ale zonelor protejate care cuprind monumente istorice, precum şi regulamentele de construire aferente acestor zone, iar, în absenţa unor astfel de documentaţii de urbanism şi amenajare a teritoriului aprobate, planurile urbanistice de detaliu care au drept obiect monumente istorice sau imobile din zona de protecţie a acestora.

Legal, avem o comisie, dar nici aceasta nu s-a străduit prea mult pentru a stabili o procedură clară de delimitare şi instituire a zonelor de protecţie.

Din cauza ambiguităţii legii şi a faptului că există atât de multe instituţii implicate într-un banal proces de avizare, în Capitală pare că imobilele s-au construit prin înțelegeri suspecte sau, plastic vorbind, după modelul fie ce-o fi.

În mai 2017, Guvernul Grindeanu, a emis OUG 40 pentru modificarea art. 4 alin.1 lit. c şi d din Legea 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, unde au fost introduse şi reglementări legate de avizele acordate pentru construirea în zonele de protecţie a monumentelor istorice.

În nota de fundamentare a OUG 40/2017 se specifică: există un blocaj funcțional la nivelul autorităților administraţiilor publice locale ale municipiului București în privința emiterii certificatelor de urbanism și autorizațiilor de construire pentru imobilele situate în zonele de protecție a monumentelor și în perimetrele siturilor arheologice clasate ca monument istoric, pentru 85% din suprafața Capitalei.

Această situaţie este cauzată de imprecizia pe care prevederile specifice delimitării zonelor de protecţie a monumentelor (delimitarea realizată prin considerarea unei raze de 100 m de jur-împrejurul monumentului istoric, fără o delimitare topografică clară) conţinute de Legea 422/2001 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, o induce.

De asemenea, potrivit notei de fundamentare, siturile arheologice clasate ca monument istoric nu sunt delimitate topografic, nefiind clară nici amplasarea acestora și implicit nici zona de protecție generată potrivit legii.

Blocajul funcţional constatat la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti şi al Primăriei Generale a Capitalei, se manifestă în cazul imobilelor situate în siturile arheologice și în zonele de protecție a monumentelor istorice, atunci când situarea acestora – în parte sau în totalitate – în interiorul unei suprafețe generate de o rază în jurul unui monument este contestabilă.

În acest context, lipsa unei hărți oficiale care să conțină pe de o parte limitele determinate ale zonelor de protecție ale monumentelor istorice realizate în coordonate stereo 70 iar, pe de altă parte, limitele clare ale siturilor arheologice, al căror amplasament este doar estimat se relevă drept cauze principale ale blocajului.

Jocul avizelor consultative

 Guvernul constata, în 2017, că, la 16 ani de la publicarea legii nu existau criterii clare de delimitare şi instituire a zonelor de protecţie.

Deducem că ministrul culturii din 2001 nu a respectat prevederile legii şi, conform acesteia, în termen de trei luni de la publicarea în Monitorul oficial, să emită un ordin de ministru pentru a stabili o metodologie clară în acest sens.

În 2017, odată cu intrarea în vigoare a Ordonanţei 40, autorizarea executării lucrărilor de construcţie se face de primarul general al municipiului Bucureşti, după solicitarea de către acesta a avizului primarilor sectoarelor municipiului Bucureşti.

Din acel moment, primarul devenea, practic, un soi de stăpân feudal, nefiind specificat niciunde în ordonanţă că acesta trebuie să se consulte cu Comisia Naţională a Monumentelor Istorice.

Într-un răspuns transmis publicaţiei Epoch Times, în ianuarie 2016, Guvernul Cioloş recunoştea că, potrivit legislaţiei în vigoare la acel moment, avizele Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice şi cele ale comisiilor zonale sunt consultative, astfel că era nevoie de o altă OUG pentru a conferi puteri sporite acestora.

Odată cu adoptarea OUG 10/2016, comisiile respective căpătau o oarecare greutate, textul legislativ specificând: ministrul culturii poate emite ordinul de declasare a unui monument istoric sau poate decide neclasarea lui în această categorie doar în condiţiile în care Comisia Naţională a Monumentelor Istorice a propus declasarea, respectiv neclasarea.

Cu toate acestea, problema intervenţiilor neavenite în zonele de protecţie a monumentelor istorice rămânea, în continuare, nerezolvată. Anul trecut, în august, Ministerul Culturii a lansat în dezbatere publică proiectul de Ordonanță pentru modificarea și completarea Legii 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice.

Mai mulţi specialişti chestionaţi de Europa Liberă au spus că prin acesta sunt lăsate la mâna direcțiilor publice locale și centrale ale Ministerului Culturii operațiunile de intervenție asupra imobilelor din zonele protejate sau de protecție, Comisia Națională a Monumentelor Istorice, respectiv comisiile zonale ale monumentelor istorice, fiind scoase din acest circuit.

Edmond Niculușcă, director adjunct al Administrației Municipale pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic, spunea că rechinii imobiliari vor putea să dărâme mai ușor imobile monument istoric și vor putea să autorizeze fără probleme ansambluri care distrug coerența și calitatea arhitecturală a zonelor construite protejate.

Niculușcă adăuga că posibila avizare a unor proiecte elaborate de arhitecți atestaţi de Ministerul Culturii fără discutarea lor în cadrul Comisiei Naționale sau Zonale nu are nicio justificare pentru că atestarea nu este și o garanție a calității.

Leul nimănui

 Nu îmi e clar ce ar denatura această lege în actualul circuit de avizare, uitându-mă doar pe adresele pe care Oficiul Naţional Cultul Eroilor (ONCE) şi Asociaţia Cultul Eroilor Regina Maria (ANCE) le-au făcut către organele abilitate.

ONCE a sesizat, anul acesta, Direcţia generală de arhitectură peisagistică şi monumente de for public, structură în administrarea căreia se află Monumentul Leul.

Aceasta, la rândul ei, s-a adresat Primăriei Sectorului 6 pentru a clarifica dacă, la emiterea Autorizaţiei de Construcţie 87/27.04.2021, s-au respectat prevederile legii privind protejarea monumentelor istorice.

Primăria Sectorului 6 a transmis că autorizaţia a fost emisă în baza Avizului 1090/ZP din 14.09.2020, emis de Ministerul Culturii, prin Direcţia de Cultură a Municipiului Bucureşti. Primăria Sectorului 6 a dat autorizaţia, dar petentul este trimis la o unitate aflată în subordinea Primăriei Generale.

ONCE a mers mai departe, iar în răspunsul dat la o altă solicitare făcută către Direcţia de Cultură a Municipiului Bucureşti, scrie negru pe alb: amplasamentul se află în zona de protecţie a monumentului istoric Leul, inclus în Lista Monumentelor Istorice 2015, la poziţia 2355.

În răspuns, se arată că documentaţia pe baza căreia s-a acordat autorizaţia de construire a fost analizată de Comisia zonală a Monumentelor Istorice Bucureşti-Ilfov, iar avizele se pot emite doar incluzând propunerea acestei comisii.

Avizul a fost pozitiv, de aceea nu mi-e clar: dacă sunt filtre atât de bune împotriva abuzurilor, de ce aceste comisii avizează favorabil astfel de proiecte, în condiţiile în care organismul emitent îşi începe răspunsul către petent cu formularea amplasamentul se află în zona de protecţie a monumentului istoric Leul?

Dacă avizul este favorabil, înseamnă că a fost stabilită şi zona de protecţie a monumentului. Nu ar fi normal ca respectiva comisie zonală să specifice şi care sunt limitele de protecţie? S-a ţinut cont de cei 100 de metri sau s-a delimitat alt perimetru?

Ar fi interesant de aflat care a fost metodologia aplicată, ţinând cont că, legal, nu există aşa ceva. E un fel de degrevare de sarcini, transferând, mai departe propria responsabilitate justiţiei, în faţa căreia se ajunge în multe situaţii de acest gen?

ANCE a făcut mai multe sesizări pe marginea acestui subiect, una dintre ele către Direcţia Generală Urbanism şi Amenajare a Teritoriului din Primăria Municipiului Bucureşti.

Instituţia spune că monumentul respectiv nu este situat într-o zonă cuprinsă în PUZ Zone Construite Protejate şi nici în parcelări înscrise pe lista monumentelor istorice, prin urmare nu intră în jurisdicţia Primăriei Municipiului Bucureşti, deşi Direcţia de Cultură care a emis avizul de construire este în subordinea Primăriei Municipiului Bucureşti.

În sesizarea adresată de ANCE Inspectoratului de Stat în Construcţii se concluzionează că acesta a informat Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti, pentru atacarea în instanţa de contencios administrativ a Hotărârii de Consiliu Local HCL 104/28.03.2019 privind aprobarea documentaţiei de urbanism PUD Bulevardul Geniului 2-4 şi a Autorizaţiei de Construire 87 din 28.04.2021. Procesul se află în desfăşurare la Tribunalul Bucureşti.

Ancheta nu îşi propune să dea verdicte, ci doar consemnează un paradox autohton: avem legislație, dar ambiguitatea legilor sau modul defectuos de punere în aplicare a lor mai degrabă încurcă decât să simplifice și reglementeze corect.

Legislaţia nu este unitară, toate abrogările, adăugirile şi alte modificări se regăsesc în texte separate, şi nu într-unul singur.

Dacă, de-a lungul timpului, anumite legi au fost modificate de nenumărate ori, chiar nu există, în aparatul birocratic al statului român, persoane care să pună laolaltă totul într-un text unic, eliminându-se, eventual, suprapunerile sau neconcordanțele?

În condiţiile în care legea nu stabileşte clar care sunt limitele de demarcaţie ale zonelor de protecţie a monumentelor istorice, ci dă senzaţia că îşi propune să aprindă doar o flacără plăpândă într-o nemărginită beznă, nu e de mirare că se ajunge la conflicte între părţi, ce nu pot fi soluţionate decât în justiţie.

Justiţie care, de altfel, nici nu îmi dau seama ce lege ar trebui să aplice.

Pare a fi bine înrădăcinat, așadar, obiceiul „călcatului pe picioare” între instituţiile de reglementare şi avizare, care mai degrabă se complac în postura de actori ai haosului administrativ în care s-a afundat birocraţia românească. (Liviu Anghel).

Administratie

Aer curat pentru Prahova: Președintele Virgiliu-Daniel Nanu, lider în lupta pentru sănătate și transparență!

Publicat

pe

De

Prahova merită să respire curat, iar acest deziderat devine o realitate palpabilă sub viziunea și determinarea Președintelui Consiliului Județean, Virgiliu-Daniel Nanu. Într-un efort continuu de a îmbunătăți calitatea vieții prahovenilor, leadershipul județului se angajează ferm în implementarea unui sistem de monitorizare a calității aerului modern, eficient și, mai ales, transparent.

Un angajament neclintit pentru sănătate: Președintele Nanu la dezbaterea cheie

Sănătatea publică și confortul cetățenilor sunt priorități absolute, iar Președintele Virgiliu-Daniel Nanu demonstrează acest lucru prin implicare directă. Ziua de ieri a marcat un moment important, prin participarea sa activă la dezbaterea publică organizată la Hotel Central din Ploiești, dedicată problematicii poluării olfactive. Acest subiect, de interes major pentru locuitorii municipiului și ai întregului județ, a găsit în Președintele Nanu o voce fermă și un susținător al soluțiilor concrete.

Viziunea viitorului: Un sistem de monitorizare inteligent și accesibil

În cadrul întâlnirii, Președintele Consiliului Județean Prahova a prezentat o viziune clară și strategică: necesitatea implementării unui sistem modern, precis și integrat de monitorizare a calității aerului. Un sistem capabil să identifice, în timp real, sursele care generează disconfortul olfactiv și să ofere o imagine fidelă a situației. „Deciziile administrative trebuie să fie fundamentate pe date corecte, verificabile și actualizate permanent,” a subliniat Nanu, evidențiind importanța unei abordări bazate pe știință și fapte concrete.

Transparență totală: Informațiile, la indemâna fiecărui cetățean

Un alt pilon central al strategiei sale este transparența totală. Virgiliu-Daniel Nanu a cerut, cu insistență, ca informațiile privind calitatea aerului să fie publicate într-un mod accesibil și ușor de urmărit de către cetățeni. Această măsură nu doar că sporește încrederea publicului, dar permite comunității să evalueze în mod direct eficiența măsurilor aplicate. O comunitate informată este o comunitate puternică, capabilă să participe activ la procesul de îmbunătățire a mediului.

Sinergie instituțională: Fără transfer de responsabilitate, doar soluții!

Conștient de complexitatea provocărilor de mediu, Președintele Nanu a reiterat importanța unei coordonări instituționale reale. „Este crucial să eliminăm orice transfer de responsabilitate între autorități,” a declarat el, pledând pentru proceduri clare, reacții rapide și intervenții bine documentate în gestionarea problemelor de mediu. Această abordare fermă asigură o colaborare eficientă între toate instituțiile implicate, transformând obstacolele în oportunități de acțiune coordonată.

Consiliul Județean Prahova, sub conducerea dinamică a Președintelui Virgiliu-Daniel Nanu, își reafirmă angajamentul de a sprijini implementarea unui sistem eficient și modern pentru monitorizarea calității aerului. Obiectivul final este clar: protejarea sănătății și asigurarea confortului prahovenilor, construind împreună un viitor în care aerul curat nu este doar un deziderat, ci o realitate palpabilă. Prahova merge înainte, spre un mediu mai sănătos și mai curat, ghidată de o viziune strategică și un leadership dedicat.

Citeste in continuare

Administratie

Alertă de urgență în Băicoi: Problemele de la Voila reduc drastic presiunea apei! Primarul Marius Constantin anunță restricții iminente!

Publicat

pe

De

Continuând seria de vești îngrijorătoare privind alimentarea cu apă în Prahova, orașul Băicoi intră, la rândul său, în zona de risc. Ca o consecință directă a problemelor majore întâmpinate de ESZ Prahova la Stația de Tratare a Apei Voila, locuitorii din Băicoi vor resimți, începând de astăzi, 28 noiembrie 2025, o scădere semnificativă a presiunii apei. Anunțul a fost făcut de Primarul orașului Băicoi, Marius Constantin, care avertizează asupra unei situații critice pe termen scurt.

Repercusiuni în lanț: Criza apei de la Voila lovește Băicoiul

Decizia vine în contextul în care Stația de Tratare a Apei Voila, un nod esențial în rețeaua de alimentare cu apă a regiunii, se confruntă cu o turbiditate extrem de ridicată a apei, ceea ce a dus la oprirea totală a producției de apă potabilă. Astfel, Băicoiul va depinde, în următoarele 24 de ore, exclusiv de stocul disponibil în rezervorul propriei stații de apă, ceea ce va duce la o distribuție cu presiune scăzută și, implicit, la o limitare a accesului la resursă. Această situație este o dovadă clară a efectului de domino pe care îl pot avea disfuncționalitățile într-un sistem interconectat.

Zonele afectate: O hartă a restricțiilor temporare

Impactul acestei măsuri nu va fi uniform în întregul oraș. Potrivit declarațiilor Primarului Marius Constantin, utilizatorii alimentați din Stația de Apă Băicoi vor fi cei mai afectați. Restricțiile vor viza, în mod specific, următoarele zone:

  • Strada Republicii, împreună cu toate străzile adiacente;
  • Strada Independenței, până la intersecția cu strada Viitorului, incluzând și străzile adiacente acesteia;
  • Cartierul Cotoiu;
  • Cartierul Bobeica;
  • Cartierul Dâmbu, parțial.

Locuitorii din aceste zone sunt sfătuiți să își ia măsuri de precauție și să utilizeze apa cu maximă economie pe parcursul acestei perioade dificile. Autoritățile locale monitorizează constant situația și vor reveni cu actualizări pe măsură ce evoluția de la Stația Voila o va permite.

Citeste in continuare

Administratie

Alertă de urgență în Prahova: Sute de mii de locuitori, fără apă potabilă! Stația Voila, oprită complet din cauza turbidității extreme!

Publicat

pe

De

O veste de ultimă oră zguduie astăzi, 28 noiembrie 2025, liniștea locuitorilor din numeroase localități prahovene. O oprire totală a alimentării cu apă potabilă a fost anunțată pentru zonele deservite de Stația de Tratare a Apei Voila, gestionată de ESZ Prahova. Decizia, considerată „fără precedent”, vine ca urmare a unei turbidități extrem de ridicate a apei brute, ce face imposibilă tratarea acesteia la standardele legale.

Inamicul Invizibil: Turbiditatea extremă blochează Stația Voila

Cauza principală a acestei întreruperi drastice este turbiditatea „foarte ridicată” a apei furnizate din Barajul Paltinu către Stația de Tratare a Apei Voila, o situație care nu permite producerea apei potabile conform exigențelor Ordonanței Guvernului nr. 7/2023. ESZ Prahova, furnizorul responsabil de această stație, a fost nevoit să ia măsura extremă de a opri complet funcționarea instalației pentru a preveni distribuirea unei ape care nu îndeplinește parametrii de calitate.

Harta crizei: Orașe și comune prahovene, sub asediul setei

Alertă de urgență în Prahova: Sute de mii de locuitori, fără apă potabilă! Stația Voila, oprită complet din cauza turbidității extreme!

O veste de ultimă oră zguduie astăzi, 28 noiembrie 2025, liniștea locuitorilor din numeroase localități prahovene. O oprire totală a alimentării cu apă potabilă a fost anunțată pentru zonele deservite de Stația de Tratare a Apei Voila, gestionată de ESZ Prahova. Decizia, considerată „fără precedent”, vine ca urmare a unei turbidități extrem de ridicate a apei brute, ce face imposibilă tratarea acesteia la standardele legale.

Inamicul invizibil: Turbiditatea extremă blochează Stația Voila

Cauza principală a acestei întreruperi drastice este turbiditatea „foarte ridicată” a apei furnizate din Barajul Paltinu către Stația de Tratare a Apei Voila, o situație care nu permite producerea apei potabile conform exigențelor Ordonanței Guvernului nr. 7/2023. ESZ Prahova, furnizorul responsabil de această stație, a fost nevoit să ia măsura extremă de a opri complet funcționarea instalației pentru a preveni distribuirea unei ape care nu îndeplinește parametrii de calitate.

Harta Crizei: Orașe și comune prahovene, sub asediul setei

Începând cu astăzi, 28 noiembrie 2025, ora 15:30, și pentru o perioadă estimată de 24 de ore, apa va înceta să curgă la robinetele a zeci de mii de abonați. Potrivit unui comunicat emis de HIDRO PRAHOVA S.A., localitățile afectate sunt: municipiul Câmpina, orașele Breaza și Băicoi, alături de comunele Adunați, Poiana Câmpina, Șotrile, Bănești, Brebu, Telega, Florești (parțial), Vărbilău și Aluniș. Impactul este major, acoperind o zonă vastă a județului Prahova.

Hidro Prahova: „Nu este vina noastră!”

HIDRO PRAHOVA S.A. subliniază că această oprire „nu este cauzată de HIDRO PRAHOVA S.A.”, ci este „determinată exclusiv de condițiile tehnice ale furnizorului de apă – ESZ Prahova”. Mai mult, din același considerent, inclusiv Stația de Tratare Voila proprie, gestionată de Hidro Prahova, este nevoită să întrerupă alimentarea cu apă a abonaților săi, confirmând gravitatea situației impuse de condițiile de la sursă.

Când revine apa? O așteptare sub semnul intrebării

Reluarea alimentării cu apă este condiționată de revenirea parametrilor apei brute la un nivel care să permită repornirea Stației de Tratare a Apei Voila. Până atunci, locuitorii sunt sfătuiți să își facă provizii și să gestioneze cu maximă responsabilitate resursele de apă disponibile. HIDRO PRAHOVA S.A. a promis că va comunica „în timp util orice nouă actualizare transmisă de ESZ Prahova”, ținând populația la curent cu evoluția acestei situații critice. Rămâne de văzut cât va dura până când apa limpede va curge din nou prin conductele prahovene.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv13 ore ago

IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!

Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind...

Exclusiv13 ore ago

Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!

Asistați, dragi cititori, la o nouă reprezentație grotescă din teatrul absurdului românesc, acolo unde uniforma, mai-marele și… lenea crasă se...

Exclusiv2 zile ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusiv2 zile ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv4 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv4 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv4 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv5 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv5 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv5 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv5 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv6 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv6 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv