Featured
Participarea Președintelui României, Klaus Iohannis, la reuniunea în format restrâns organizată de Prim-ministrul Regatului Țărilor de Jos și Prim-ministrul Regatului Danemarcei, în pregătirea Summitului NATO
Președintele României, Klaus Iohannis, a participat marți, 14 iunie 2022, la Haga, Regatul Țărilor de Jos, la o reuniune în format restrâns, alături de premierii Belgiei, Letoniei, Poloniei și Portugaliei, precum și de Secretarul General NATO, în pregătirea Summitului NATO de la Madrid, de la finalul lunii iunie.
Reuniunea a prilejuit un schimb de opinii de substanță cu privire la evoluțiile de securitate generate de războiului de agresiune declanșat de Rusia împotriva Ucrainei, continuarea asistenței multidimensionale pentru Ucraina, pregătirea deciziilor Summitului de la Madrid cu accent pe consolidarea posturii de descurajare și apărare a NATO pe Flancul Estic al Alianței, procesul de negociere a noului Concept Strategic al NATO și perspectivele aderării la Alianță a Suediei și a Finlandei.
În cadrul discuțiilor, Președintele Klaus Iohannis a subliniat necesitatea unei prezențe aliate consolidate și eficiente pe Flancul Estic, unitare, coerente și sustenabile, în special în sudul acestuia, la Marea Neagră – aceasta fiind și regiunea cea mai expusă ca urmare a acțiunilor agresive ale Rusiei.
Președintele României a subliniat, de asemenea, că apărarea colectivă este și trebuie să rămână sarcina fundamentală prioritară a NATO. În contextul actual, legătura transatlantică și Articolul 5 al Tratatului de la Washington, care au făcut din NATO cea mai puternică alianță politico-militară din istorie, sunt mai relevante ca oricând.
Președintele Klaus Iohannis a menționat necesitatea ca viitorul Concept Strategic al NATO să reflecte, cât mai adecvat și realist, noua situație de securitate, plecând de la recunoașterea Rusiei ca principală amenințare la adresa NATO, să acorde prioritate apărării colective și să consolideze Alianța pe toate palierele, pentru a face față tuturor provocărilor din prezent și din viitor.
Președintele României a prezentat eforturile susținute depuse de țara noastră pentru a sprijini umanitar Ucraina, dar și Republica Moldova și a subliniat, și în acest context, importanța demersurilor pentru asigurarea securității alimentare, domeniu în care România oferă deja un sprijin consistent.
Președintele Klaus Iohannis a susținut, totodată, necesitatea consolidării relațiilor NATO cu partenerii din regiune, profund afectați de efectele agresiunii Rusiei.
De asemenea, Președintele României a exprimat susținerea fermă a României pentru politica NATO a „Ușilor Deschise” și, în acest context, pentru aderarea Suediei și a Finlandei la Alianță. Președintele Klaus Iohannis a precizat că aderarea acestor state va contribui la întărirea securității Alianței în ansamblul său, printr-o postură de descurajare și de apărare mai eficientă, inclusiv pe Flancul Estic.
La finalul reuniunii a fost adoptată o Declarație Comună.
Vă redăm textul Declarației Comune (traducerea în limba română și textul original în limba engleză):
Declarația de la Haga – Întărind NATO pentru o nouă realitate de securitate
1. Astăzi, 14 iunie 2022, Șefii de Stat și de Guvern ai Belgiei, Danemarcei, Letoniei, Olandei, Poloniei, Portugaliei și României ne-am reunit la Haga pentru pregătirea apropiatului Summit NATO de la Madrid.
2. Războiul brutal, ilegal, neprovocat și nejustificat al Rusiei împotriva Ucrainei a zdruncinat pacea în Europa și a schimbat fundamental securitatea euroatlantică. Astăzi, ne reafirmăm întreaga solidaritate cu Ucraina. Suntem uniți în acordarea unui sprijin ferm și de durată Ucrainei, care continuă să își exercite dreptul la legitimă apărare, când securitatea Europei și a lumii libere se află în joc. Adresăm un apel Președintelui Putin să oprească imediat acest război de agresiune lipsit de sens și să-și retragă toate forțele militare din Ucraina. Reiterăm poziția principială de sprijin pentru independența, suveranitatea și integritatea teritorială ale Ucrainei în granițele sale recunoscute internațional.
3. Ca răspuns la războiul declanșat de Rusia împotriva Ucrainei, NATO și Aliații au adoptat măsurile necesare pentru a asigura securitatea și apărarea teritoriului aliat. NATO va continua să promoveze pacea, securitatea și stabilitatea în întreaga regiune euroatlantică, cu o abordare cuprinzătoare de tip 360 de grade. La acest moment critic pentru securitatea noastră și pentru pacea și stabilitatea internaționale, vom continua să întărim NATO ca fundament al apărării noastre colective și ca forum esențial pentru consultări transatlantice de securitate și decizii între Aliați.
4. Noi, Șefii de Stat și Guvern ai Belgiei, Danemarcei, Letoniei, Olandei, Poloniei, Portugaliei și României suntem de acord ca la Summitul NATO de la Madrid să luăm decizii privind o nouă linie de referință a posturii NATO, adaptată unei realități strategice mai imprevizibile și mai periculoase, pentru a descuraja, apăra, contesta și nega succesul oricărui agresor în îndeplinirea obiectivelor sale. În lumina celei mai grave amenințări la adresa securității euroatlantice din ultimele decenii, vom consolida în mod semnificativ postura noastră de descurajare și apărare pe termen lung. Vom contribui la dezvoltarea întregii game de forțe disponibile și capabilități, necesare menținerii unei posturi de descurajare și apărare a NATO robuste, credibile și sustenabile pe termen lung. Vom continua să adoptăm toate măsurile necesare pentru a proteja și apăra securitatea populațiilor noastre și a fiecărui centimetru de teritoriu aliat. Măsurile noastre vor fi proporționale cu amenințarea și cu mediul de securitate în schimbare.
5. La Summitul NATO de la Madrid, Aliații vor aproba un nou Concept Strategic al NATO, care va ghida Alianța în anii care vor urma și care va asigura că aceasta va rămâne pregătită și echipată corespunzător pentru viitor. Susținem acest demers important. Țările europene trebuie să își asume mai multă responsabilitate pentru securitatea Europei. Vom menține, de asemenea, coerența cu eforturile de securitate și apărare în curs la nivelul Uniunii Europene, care rămâne un partener unic și esențial al NATO.
6. Confruntați cu o nouă realitate în planul securității, considerăm că este necesară o creștere a resurselor pentru a întări NATO și pentru a ne consolida capacitatea de a răspunde oricărei amenințări la adresa securității noastre colective. De aceea, la Madrid, Aliații trebuie să reafirme Angajamentul de Investiții pentru Apărare ce vizează cheltuirea a 2 % din PIB pentru apărare și să agreeze o abordare ambițioasă care să consolideze Alianța pentru viitor prin creșterea considerabilă a finanțării comune a NATO, în conformitate cu deciziile adoptate la Summitul de la Bruxelles din 2021.
7. Finlanda și Suedia au decis să solicite apartenența la NATO și și-au depus cererile de aderare. Războiul Rusiei împotriva Ucrainei a schimbat în mod radical situația de securitate atât pentru Finlanda, cât și pentru Suedia, la fel ca și pentru NATO. Salutăm cu toată deschiderea și sprijinim cererile de aderare ale celor două state. Finlanda și Suedia sunt cei mai apropiați parteneri ai NATO, care împărtășesc principiile și valorile noastre. Ambele țări beneficiază de ani de experiență în pregătirea, formarea și operarea alături de NATO și Aliații săi. Împreună vom întări Alianța.
Statement – Strengthening NATO for a new security reality
1. Today, 14 June 2022, the Heads of State and Government of Belgium, Denmark, Latvia, the Netherlands, Poland, Portugal and Romania met in The Hague in preparation of the upcoming landmark NATO Summit in Madrid.
2. Russia’s brutal, illegal, unprovoked and unjustified war against Ukraine has shattered peace in Europe and fundamentally changed Euro-Atlantic security. Today we reaffirmed our full solidarity with Ukraine. We are united in our unwavering and enduring support to Ukraine as it continues to exercise its right to self-defence as the security of Europe and the free world is at stake. We call on President Putin to immediately stop this senseless war of aggression and withdraw all Russian military forces from Ukraine. We reiterate our principled stance in support of Ukraine’s independence, sovereignty and territorial integrity within its internationally recognized borders.
3. In response to Russia’s war against Ukraine, NATO and Allies have taken necessary measures to ensure the security and defence of Allied territory. NATO will continue to strive for peace, security and stability in the whole of the Euro-Atlantic area with a 360 degrees approach. At this critical moment for our security and international peace and stability, we will further strengthen NATO as the foundation for our collective defence, and the essential forum for transatlantic security consultations and decisions among Allies.
4. We, the Heads of State and Government of Belgium, Denmark, Latvia, the Netherlands, Poland, Portugal and Romania agree that at the NATO Summit in Madrid, we will take decisions on a new baseline for NATO’s posture tailored to a more unpredictable and dangerous strategic reality to deter, defend, contest and deny the success of any aggressor in meeting their objectives. In light of the gravest threat to Euro-Atlantic security in decades, we will also significantly strengthen our longer-term deterrence and defence posture. We will contribute to developing the full range of ready forces and capabilities necessary to maintain a robust, credible and sustainable longer-term NATO deterrence and defence posture. We will continue to take all necessary steps to protect and defend the security of our Allied populations and every inch of Allied territory. Our measures will remain commensurate with the threat and the changed security environment.
5. At the NATO Summit in Madrid Allies will endorse a new Strategic Concept for NATO, which will guide the Alliance in the years to come and ensure it remains, fit and resourced for the future. We support this important work. European countries must take more responsibility for European security. We will also maintain coherence with security and defence efforts under way within the European Union, which remains a unique and essential partner for NATO.
6. Facing a new security reality, we believe increased resourcing is necessary in order to strengthen NATO and bolster our capacity to respond to any threat to our collective security. In Madrid, Allies should therefore recall the Defence Investment Pledge to spend 2 % of our GDP on defence and agree to an ambitious approach to bolster our Alliance for the future by considerably increasing NATO common funding in accordance with decisions taken at the Brussels 2021 Summit.
7. Finland and Sweden have both decided to seek NATO membership and have submitted their applications. Russia’s war against Ukraine has drastically changed the security situation for both Finland and Sweden, as it has done for NATO. We wholeheartedly welcome and support their applications for membership. Finland and Sweden are NATO’s closest partners, sharing our principles and values. Both countries have years of experience training, exercising and operating alongside NATO and its Allies. Together we will strengthen the Alliance.
Exclusiv
IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind reprezentații gratuite de la baluri mascate cu interlopi la promovări scandaloase, culminând acum cu o nouă „bijuterie” managerială. Cetățenii se întreabă, pe bună dreptate: mai există vreo urmă de decență sau profesionalism în acest spectacol al absurdului, sau ne îndreptăm cu toții spre desființarea întregii instituții? (aici), (aici), (aici, (aici), etc
De la postul de doi bani la tronul Comandantului: Rețeta succesului la IPJ Prahova!
În vreme ce poporul român tânjește după o Poliție competentă și incoruptibilă, la IPJ Prahova, sub bagheta „vizionară” a domnului Ginel Preda – eternul interimar și a maestrului „gonflabilelor” – se pregătește o nouă „lovitură” de proporții, gata să dinamiteze și ultimele firimituri de încredere. Potrivit unor informații incendiare obținute de Incisiv de Prahova, cea mai mare subunitate de poliție din județ riscă să cadă pe mâinile unui personaj de o școala, de o școală… post-comunistă, și anume, domnul Vîrlan Florin.
Un nume nou în galeria „perlelor” prahovene, Vîrlan Florin este un fost subofițer de la obscurul Post de Poliție Tișița, Vrancea, catapultat în rândul ofițerilor în 2015 printr-un „simulacru de examen” derulat, culmea ironiei, prin intermediul Școlii de Subofițeri de Poliție Câmpina. De parcă promovarea lui Marcel Bălan, polițistul care dansa pe mese cu hoții și apoi a ajuns adjunct la IPJ Prahova, nu era de ajuns, iată că Ginel Preda ne arată că are încă ași în mânecă. Anul trecut, în 2024, domnul Vîrlan a fost deja împuternicit și titularizat în funcția de adjunct al șefului Secției de Poliție nr. 1 Ploiești. Acum, țintește mai sus, mult mai sus, într-un avânt demn de un acrobat al birocrației – adjunct la POLIŢIA MUNICIPIULUI PLOIEŞTI.
„Sifonul” instituțional și „antreprenorii” în uniformă: Cine să-i mai „vâre” la IPJ Prahova?
Se pare că această ascensiune meteorică nu este deloc întâmplătoare. Surse din interiorul sistemului ne șoptesc că Vîrlan Florin ar fi unul dintre „sifoanele” preferate ale lui Ginel Preda. Nu e de mirare, având în vedere că Ginel l-a mai „plimbat” și pe la Serviciul Rutier Prahova, de unde, cu sârg și devotament, „transmitea informații despre șefi și colegi”. Un fel de „ureche” cu uniformă, mereu la datorie, dar nu pentru cetățean, ci pentru… alte interese. Ne întrebăm retoric, la fel ca în cazul conexiunilor dubioase ale lui Mirițescu cu controversatul Anastasescu, oare cât de transparente sunt aceste legături ombilicale?
Și, dacă tot vorbim de interese, rămâne întrebarea arzătoare: oare SIPI Prahova are cunoștință despre „veleitățile antreprenoriale” ale personajului Vîrlan Florin și, mai ales, ale socrului acestuia? Dar DGA Prahova? Știu oare aceste instituții că domnul Vîrlan, fostul șef de post „vopsit” ofițer „la apelul bocancilor”, este o fire conflictuală și un „reclamagiu” notoriu? Sau, așa cum spunea Sindicatul Diamantului, „analfabetismul funcțional și idioțenia fudulă” au cuprins toate palierele, lăsând loc liber pentru astfel de „cariere” spectaculoase?
Tupeul nemărginit: Cazul remorcii fantomă și accesul ilegal în Sistem!

Că tupeul este moneda forte la IPJ Prahova o demonstrează un episod savuros din august 2024, când, culmea ironiei, domnul Vîrlan Florin, pe când era încă la Rutieră, și-a etalat măiestria în arta reclamagiului. Folosindu-se de funcția sa (adică, probabil, de „accesul ilegal la sistemul informatic de serviciu în interes personal”), a reclamat un vecin din Cartierul Eden (din spatele Spitalului Județean Ploiești) pentru o biată remorcă parcată pe… drumul public. Detaliul picant? „Drumul” era, în fapt, doar pământ și pietriș, o stradă care nici măcar nu exista! Ce mai, o operațiune de anvergură, demnă de cele mai lăudabile realizări ale IPJ Prahova, precum „rezolvarea” cazului păpușii gonflabile!
Această „acțiune” palidă, demnă de un „Dorel de la IPJ Prahova” care se crede mai presus de deciziile ICCJ, contrastează izbitor cu ignorarea „bona M.A.I. hoțomane dovedite video” (aici) sau a altor cazuri reale de infracțiuni, așa cum am relatat în repetate rânduri la Incisiv de Prahova.
Așadar, dacă un astfel de individ, cu un trecut dubios, veleități de „sifon” și tupeu nemărginit, ajunge să managerieze o subunitate-cheie, înseamnă că poliția prahoveană nu mai are niciun profesionist, ofițer de carieră, care să ocupe o astfel de funcție. Poate că, în aceste condiții, reorganizarea ar trebui să dispună direct desființarea întregului inspectorat!
Prahova, noul Caracal al absurdității: O „circoitecă” fără sfârșit!
Este timpul să ne întrebăm serios: ce credibilitate mai are o instituție care promovează în funcții de conducere personaje de calibrul lui Marcel Bălan (cel care chefuia cu interlopi) și acum, pare-se, pe „sifonul” Vîrlan Florin, „ofițerul” cu „simulacru de examen” și veleități de „reclamagiu”? Am văzut cum IPJ Prahova a găzduit cu brațele deschise un „fals polițist” de meserie, Costin Oprea, care a operat din interior un an și jumătate, în timp ce se laudă cu prinderea a doi „falși polițiști” de carton. Am râs (amar!) cu episodul „mașina la vale” de la Vălenii de Munte (aici) și am plâns de indignare la auzul aberațiilor „Dorelului” care nu recunoaște deciziile ICCJ.
Concluzia lui Emil Pascaut de la Sindicatul Diamantului, preluată și susținută de Incisiv de Prahova, rămâne crunt de actuală: „Suntem pierduți, condamnați la un viitor sumbru din cauza acestei armate de troglodiți cocoțați în funcții care le depășesc cu mult capacitățile intelectuale.” Iar „circoiteca” continuă la IPJ Prahova, cu Ginel Preda și Marcel Bălan în rolurile principale, iar acum cu Vîrlan Florin pe post de „viitor speranță.”
Cine plătește pentru acest circ grotesc, pentru incompetența crasă și abuzurile perpetrate? Banii noștri, siguranța noastră, viitorul copiilor noștri! Prahova rămâne, din păcate, noul Caracal al bunului simț și al legii.
Incisiv de Prahova promite să rămână cu ochii pe acești „cascadori” ai legii, până când „generațiile distruse moral și falsificate intelectual” vor dispărea din funcțiile publice. Până atunci, dragi cetățeni, luați loc și bucurați-vă de spectacol! Deși, e mai degrabă o tragedie antică în cheie comică, la care suntem cu toții spectatori și, din păcate, victime. Vom reveni! (Cristina T.).
Exclusiv
Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!
Featured
Guvernul Bolojan aruncă vina deficitului comercial pe români și producători!
Într-o analiză incisivă publicată de Cotidianul Național sub semnătura jurnalistei Claudia Marcu, se arată cum Guvernul Bolojan a scos populația și producătorii români vinovați de deficitul balanței comerciale a țării, cauzat în principal de importul masiv de produse agroalimentare. Oficialii guvernamentali susțin că românii ar prefera produsele din import în detrimentul celor autohtone, o afirmație contrazisă vehement de realitate. În același timp, criticile se îndreaptă și către producătorii locali, acuzați că nu știu să-și promoveze eficient produsele la export, într-un moment paradoxal în care Executivul intenționează să desființeze programele de promovare a exporturilor, considerându-le o risipă de bani.
„Românii preferă alimentele din import”: O acuză paralelă cu realitatea?
Declarația conform căreia „Românii preferă alimentele din import” este inclusă, halucinant, chiar în Strategia națională de promovare a produselor agroalimentare românești 2025 – 2029, adoptată recent de Executiv. Această precizare sugerează că lipsa informării adecvate despre calitatea produselor autohtone ar împinge consumatorii către importuri. Totuși, realitatea este exact inversă, după cum subliniază Ziarul Național în articolul său. Majoritatea covârșitoare a populației caută produsele românești, atunci când le găsește, dar se lovește de politica supermarketurilor de a-și vinde produsele alimentare provenite din țările de origine.
Producătorii români, „tapul ispășitor” pentru eșecurile exportului
Pe lângă blamarea consumatorilor, Guvernul identifică printre cauzele importurilor masive de produse agroalimentare și o serie de deficiențe ale producătorilor autohtoni. Aceștia sunt criticați pentru că mărcile comerciale românești și brandul de țară nu ar fi fost suficient promovate, lipsind notorietatea necesară pentru a susține creșterea exporturilor. Mai mult, se acuză că majoritatea întreprinderilor mici și mijlocii ar avea cunoștințe limitate de marketing și branding, iar prospectarea piețelor externe, în afara Uniunii Europene, ar fi fost insuficientă. O altă problemă semnalată de Guvern este rata scăzută de obținere a certificărilor de calitate, ceea ce ar îngreuna acreditarea la export și găsirea de parteneri externi.
Paradoxul guvernamental: Tăieri la programele de promovare a exporturilor
În acest context, declarația președintelui Asociației pentru Promovarea Alimentului Românesc (APAR), Ștefan Pădure, aduce o notă de profundă contradicție. El amintește că Agenția pentru Calitate și Marketing a Produselor Alimentare este împiedicată să funcționeze de șase ani. Un exemplu elocvent al lipsei de sprijin guvernamental a fost participarea României la ANUGA, cel mai mare târg mondial de industrie alimentară din Koln, unde 114 producători români au fost prezenți, dar niciun reprezentant al Guvernului nu a venit să îi susțină, în ciuda faptului că România s-a clasat în primele 20 de state participante. „Au scris de 3 ori în programul de guvernare că nu se vor atinge de programele care promovează exporturile, în special cele din agricultură, și Guvernul Bolojan spune că închide programul de promovare a exporturilor, că este risipă de bani”, a declarat Ștefan Pădure pentru Cotidianul Național.
Bariere externe și lipsa sprijinului diplomatic: Cum ne „faultează” UE
Președintele APAR scoate în evidență și obstacolele concrete cu care se confruntă exportatorii români pe piețele externe. Deși carnea de pasăre este un produs românesc extrem de competitiv calitativ și cantitativ, grație integrării pe lanț de la cereale la abatorizare, exporturile sunt deseori blocate. „Când începi deja să ai camioane mai multe să exporți, producătorii români sunt opriți în Italia sau în Germania, se iau mostre și, după două zile, vine rezultatul că este ok analiza, dar ai noștri au pierdut termenele de valabilitate și s-au întors cu camioanele în țară,” explică Ștefan Pădure. Această tactică, menită să protejeze piețele interne ale altor state UE, necesită o intervenție diplomatică fermă din partea ambasadorilor români, care, din păcate, lipsește.
Lecții de export de la vecini: Ce fac Polonia și Austria
Pentru a contracara această situație, Ștefan Pădure propune o strategie mult mai coerentă. El subliniază necesitatea ca Guvernul să stabilească obiective clare, de exemplu, de a valorifica cerealele autohtone prin producția de animale. De asemenea, el oferă exemple de bună practică din alte țări: „Polonia are program dedicat pentru export în România. Au o agenție care asta face. Austria are ținte pe sectoare de activitate și programe dedicate anumitor țări din UE și din afara UE”, a precizat președintele APAR. Prin comparație, România pare să exporte „subvenție” atunci când vinde cerealele ca materie primă, pierzând oportunități semnificative de valoare adăugată.
-
Exclusivacum 5 zilePenitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum o ziCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



