Connect with us

Featured

„CCR, condus eroic de fostul procuror comunist si pesedist de frunte, a dat cu ele de pamant, cu o motivare de doi bani”

Publicat

pe

Recent, s-a publicat in Monitorul Oficial, Decizia nr. 807/2021 referitoare la respingerea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 5 lit. jj) şi ale art. 536 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
Ca de obicei, CCR, condus eroic de fostul procuror comunist si pesedist de frunte, a dat cu ele de pamant, cu o motivare de doi bani. Un limbaj sec, de lemn, cateva fraze impietrite care au ajuns sa fie copiate si rascopiate de nenumarate ori, de a lungul anilor, de politrucii in robe visinii, dezvaluie cei de la sindicatul Diamantul.
Remarcabil, Tribunalul Arad, instanta care a trimis cauza la CCR, si-a insusit criticile reclamantilor ( adica criticile formulate de Emil Pascut) !
Prin exceptiile ridicate am urmarit sa criticam pastrarea ilogica, aberanta a litigiilor de munca avand ca obiect drepturi salariale ale functionarilor publici, in competenta sectiilor de contencios -administrativ, in timp ce litigiile similare ale magistratilor si jandarmilor se judeca de catre sectiile specializate in litigii de munca.
Magistratii si cadrele militare au tot raport de serviciu care se naste in baza unui act administrativ de numire in functie, si nu in baza unui contract de munca.
Constitutia mentioneaza la art.16, functii publice civile si militare, deci consacra institutia “ functionarului public militar”.
Atat magistratii cat si cadrele militare fac acte prin care exercita puterea publica a statului.
Prin art.1 din legea 62 din 2011 a dialogului social, partile in raportul de serviciu au fost calificate ca “angajat” ( functionarul public) si “angajator” ( institutia publica care angajeaza pe baza de raport de serviciu). De asemenea, prin acelasi articol, litigiile functionarilor publici privind drepturi rezultand din raportul de serviciu au fost incadrate in categoria “ litigiilor de munca”.
Ca o paranteza, noile definitii ( care nu mai sunt “noi”, ca sunt din 2011, deci de 10 ani) sunt ignorate in masa atat de judecatori, cat si de judecatorii CCR, refuzand acestia sa le dea eficienta juridica.
Atentie! Cand e vorba de politisti! Ca altfel, le-au folosit ca sa
justifice ca litigiile magistratilor ( care nu sunt functionari publici) se cuvine sa fie judecate de sectiile specializate in litigii de munca.
Mai trebuie mentionat ca pana la modificarea adusa legii 188/1999, in anul 2006, litigiile functionarilor publici avand ca obiect drepturi salariale se judecau de sectiile specializate in litigii de munca.
De ce este un avantaj, judecata de catre sectiile de munca?
Se aplica regula potrivit sarcina probei este la angajator. Reclamantul angajat are o pozitie mai avantajoasa. La contencios este exact invers. Judecatorii se poarta ca si cand ar fi slugile statului, insarcinate sa il apere cu orice pret de angajatii care cer drepturi banesti. La litigii de munca, apelul este calea de atac, ceea ce inseamna ca se reia judecata in fond sub toate aspectele. Recursul este nedevolutiv, analizandu-se doar eventuala neconformitate cu legea, nu si constatarile judecatorului de tribunal, cu privire la stare de fapt.
Pe scurt:
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate l-au constituit dispoziţiile art. 5 lit. jj) şi ale art. 536 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, având următorul cuprins:
– Art. 5 lit. jj):
În înţelesul prezentului cod, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
(…);
jj) regimul de putere publică – ansamblul prerogativelor şi constrângerilor prevăzute de lege în vederea exercitării atribuţiilor autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice şi care le conferă posibilitatea de a se impune cu forţă juridică obligatorie în raporturile lor cu persoane fizice sau juridice, pentru apărarea interesului public;”;
– Art. 536: „Cauzele care au ca obiect raportul de serviciu al funcţionarului public sunt de competenţa secţiei de contencios administrativ şi fiscal a tribunalului, cu excepţia situaţiilor pentru care este stabilită expres prin lege competenţa altor instanţe.”
În opinia autorilor excepţiei, prevederile de lege criticate contravin dispoziţiilor din Constituţie cuprinse în art. 16 privind egalitatea în drepturi, art. 21 privind accesul liber la justiţie, art. 73 alin. (3) lit. j) privind reglementarea prin lege organică a statutului funcţionarilor publici şi ale art. 115 alin. (6) privind limitele ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorii acesteia susţin, în esenţă, că prevederile art. 536 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 încalcă principiul egalităţii de tratament juridic în exercitarea dreptului de acces la justiţie, prin faptul că supun unui regim juridic diferenţiat nejustificat categoria dezavantajată a angajaţilor funcţionari publici care introduc la instanţe acţiuni pentru protecţia unor drepturi de natura salariului, prin comparaţie cu categoria favorizată a salariaţilor care nu sunt funcţionari publici, aflaţi într-un raport de muncă litigios şi care sunt trataţi mai favorabil de către legiuitor atunci când introduc acţiuni cu acelaşi obiect la instanţele de judecată, în ceea ce priveşte: instanţa ce are competenţa materială, funcţională şi teritorială; compunerea instanţei de judecată; punerea în întârziere a angajatorului debitor (procedura plângerii prealabile); termenele de judecată; inversarea sarcinii probei la angajator şi obligaţia angajatorului, instituţie publică, de a depune toate probele necesare până la primul termen de judecată, calea de atac. Astfel, în timp ce salariaţii care nu sunt funcţionari publici beneficiază de accesul la o instanţă specializată în litigii de muncă, funcţionarilor publici, inclusiv reclamanţilor poliţişti, având conflicte de aceeaşi natură, li se refuză nejustificat şi discriminatoriu, în baza art. 536 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, accesul la o instanţă specializată în litigii de muncă, fiind supuşi judecăţii unor complete nespecializate, de contencios administrativ. În timp ce la judecarea conflictelor de muncă ale angajaţilor care nu sunt funcţionari publici nu li se cere să parcurgă procedura plângerii prealabile (să pună în întârziere pe angajatorul debitor), funcţionarilor publici li se condiţionează, în temeiul art. 536 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 (fost art. 109 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici), admisibilitatea acţiunii de efectuarea plângerii prealabile. În timp ce angajaţii care nu sunt funcţionari publici beneficiază la judecarea conflictului de muncă de principiul inversării sarcinii probei, funcţionarilor publici, în acelaşi tip de litigii, în mod nejustificat şi discriminatoriu, nu le este recunoscut dreptul la inversarea sarcinii probei, principiu recunoscut de art. 272 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii. În timp ce angajaţii care nu sunt funcţionari publici au dreptul la calea de atac a apelului, într-un litigiu de muncă, funcţionarilor publici, în conflictele lor de muncă, instanţele le refuză calea de atac a apelului.
De asemenea, se susţine că art. 5 lit. jj) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 încalcă prevederile art. 73 alin. (3) lit. j) şi ale art. 115 alin. (6) din Constituţie, precum şi principiul egalităţii de tratament juridic în exercitarea dreptului de acces neîngrădit la justiţie, în măsura în care se interpretează în sensul că actele individuale de salarizare ale funcţionarilor publici sunt acte emise în regim de putere publică. În acest înţeles, art. 5 lit. jj) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 îngrădeşte în mod discriminatoriu exercitarea dreptului de acces la justiţie al funcţionarului public, afectând regimul juridic al funcţionarului public. Se încalcă şi principiul nediscriminării în exercitarea dreptului de acces la justiţie, comparativ cu angajaţii care nu sunt funcţionari publici şi care beneficiază de un regim juridic procesual mai favorabil, la soluţionarea conflictelor de muncă privind drepturi salariale nerecunoscute sau neacordate de angajator. Se încalcă şi principiul nediscriminării în exercitarea dreptului de acces la justiţie, întrucât se generează un regim juridic procesual privilegiat nejustificat pentru angajatorul instituţie publică, comparativ cu angajatorul de drept privat.
Motivarea CCR:
21. Totodată, astfel cum a reţinut Curtea Constituţională în jurisprudenţa sa, principiul egalităţii nu presupune uniformitate, ci, dimpotrivă, situaţiile obiectiv diferite justifică şi chiar impun instituirea unui tratament juridic diferenţiat. Or, funcţionarii publici se află într-o situaţie juridică distinctă de cea a personalului angajat în baza unui contract individual de muncă, ceea ce justifică instituirea unui tratament juridic diferit, compatibil cu dispoziţiile art. 16 din Constituţie.
22. De asemenea, stabilind instanţa competentă să soluţioneze litigiile având ca obiect raportul de serviciu al funcţionarului public, textul de lege supus controlului de constituţionalitate transpune dispoziţiile art. 126 alin. (2) din Legea fundamentală, potrivit cărora „Competenţa instanţelor judecătoreşti şi procedura de judecată sunt prevăzute numai prin lege”, şi dispune, totodată, chiar în sensul asigurării accesului liber la justiţie, şi nu al îngrădirii acestui drept. În consecinţă, dispoziţiile art. 21 din Constituţie nu sunt sub niciun aspect încălcate.
23. Întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea jurisprudenţei Curţii, considerentele şi soluţiile deciziilor menţionate îşi păstrează în mod corespunzător valabilitatea şi în prezenta cauză.
24. Referitor la dispoziţiile art. 5 lit. jj) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, care stabilesc semnificaţia expresiei „regimul de putere publică”, Curtea observă că susţinerile autorilor excepţiei se subsumează exclusiv unor aspecte referitoare la interpretarea acestor dispoziţii legale şi la aplicarea „regimului de putere publică” în cazul actelor individuale de salarizare ale funcţionarilor publici. Or, problema interpretării şi aplicării dispoziţiilor legale criticate excedează controlului de constituţionalitate, fiind de resortul instanţelor judecătoreşti învestite cu soluţionarea cauzelor. Astfel, instanţa judecătorească interpretează legea, în mod necesar, în procesul soluţionării cauzelor cu care a fost învestită, iar împotriva hotărârii judecătoreşti, partea interesată poate exercita o cale de atac, în condiţiile legii, soluţionarea acesteia revenind instanţei de control judiciar. În cazul în care practica judiciară vădeşte o interpretare neunitară, Constituţia, prin art. 126 alin. (3), atribuie Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, iar nu Curţii Constituţionale, competenţa de a stabili interpretarea şi aplicarea unitară a legii de către celelalte instanţe judecătoreşti. În consecinţă, Curtea constată că, astfel cum a fost formulată, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 5 lit. jj) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 este inadmisibilă. (Emil Pascut)
 O parte din argumentele mele nu sunt mentionate in prezentarea facuta de CCR. Probabil ca nu stiau cum sa le intoarca.
Neconcordanta unui text cu Constitutia se solutioneaza de CCR, nu de ICCJ.
Definitiile angajatului, angajatorului, litigiului de munca au fost schimbate din 2011, fiind introdusi functionarii publici si raporturile de serviciu. Pe de alta parte, magistratii si cadrele militare se judeca de cativa ani, la litigii de munca. Toate astea sunt ” elemente noi” in ordinea de drept care necesita o reevaluare atenta a jurisprudentei, in raport de noua realitate juridica. Cu toate astea, pentru pacalicii astia de la CCR, impietriti in bula lor, nu au intervenit elemente noi, dezvaluie sindicatul „Diamantul”. (Cerasela N.).

Administratie

Centura Comarnic prinde contur: Ultima autorizație de construire, verde pentru finalizarea strategică a Văii Prahovei

Publicat

pe

De

Lucrările pe șantierul Variantei Ocolitoare Comarnic avansează. Ultima autorizație de construire a fost emisă. Președintele Consiliului Județean Prahova, Virgiliu-Daniel Nanu, a efectuat astăzi o vizită de lucru pe șantierul Variantei Ocolitoare Comarnic, proiect rutier strategic pentru fluidizarea traficului pe DN1 și pentru întreaga Vale a Prahovei. Verificările din teren și discuțiile cu constructorul confirmă că lucrările avansează într-un ritm bun, iar traseul centurii se conturează vizibil.

Avans notabil pe santierul Centurii Comarnic: Președintele CJ Prahova confirmă ritmul bun

În cadrul vizitei, au fost analizate punctele care au ridicat probleme în ultimele luni, pentru a verifica modul în care acestea au fost gestionate și pentru a asigura continuitatea lucrărilor. Toate aspectele tehnice sunt în prezent în curs de rezolvare, iar șantierul funcționează pe toate sectoarele.

Ultima piesă din puzzle administrativ: Autorizația finală deblochează lucrările

Un pas administrativ important a fost făcut odată cu emiterea celei de-a cincea și ultimei autorizații de construire. Documentul închide seria avizelor necesare demarării ultimei faze a proiectului și permite continuarea fără întreruperi a execuției.

Progrese vizibile în teren: De la viaduct la pod și consolidări

În teren, lucrările sunt active pe întreg traseul centurii. Au început dislocările pentru finalizarea viaductului peste calea ferată și râul Prahova, una dintre cele mai complexe componente ale proiectului. Podul metalic peste râul Prahova se află în linie dreaptă, urmând turnarea plăcii de beton. În zona sensului giratoriu de la Breaza se execută zidurile de sprijin, aproximativ 350 de metri de consolidări care asigură stabilitatea malurilor.

Ținta verii 2026: Fluidizarea traficului pe DN1 și beneficii pentru intreaga regiune

Termenul de finalizare rămâne vara anului 2026. Tot din vara anului 2026 va fi posibilă circulația pe varianta ocolitoare Comarnic, ceea ce va reduce semnificativ presiunea de pe DN1 și va contribui la o mobilitate mai bună pe una dintre cele mai aglomerate rute din țară.

Monitorizare Continuă pentru un Obiectiv Crucial

Consiliul Județean Prahova va continua monitorizarea permanentă a lucrărilor, astfel încât acest obiectiv esențial pentru Valea Prahovei să fie finalizat în ritmul asumat și la standardele tehnice stabilite.

Citeste in continuare

Exclusiv

ANTIGRINDINA: Un măcel climatic sub acoperire, cu salarii de Nababi și recolte de râs! (adevărul care ne usucă)

Publicat

pe

De

Stimate contribuabil român, pregătește-te să-ți smulgi părul din cap (dacă nu ți l-a smuls deja seceta!)! Ani la rând, ți-am dezvaluit (ziarul de investigatii Incisiv de Prahova) că Sistemul Național Antigrindină (SNAG) e o glumă proastă, o gaură neagră pentru buget și o șmecherie pentru băieții deștepți.

Dar acum, Incisiv de Prahova a tras cortina și a descoperit o realitate mai sinistră: nu doar că rachetele astea erau inutile, dar s-ar putea să ne fi transformat țara într-un poligon de încercare pentru secetă, cu rezultate „excelente” în defavoarea noastră! Oare cine râde ultimul? Ăla cu salariul de 20.000 de lei, evident!

Operațiunea „secetă asigurată”: Cum ne-am bătut joc de norii cu ploaie

Ne-am lăudat cu un „scut” antigrindină, un fel de Superman atomic pentru nori. Dar datele, dumnezeu să le ierte, povestesc altceva. Pe hârtie, zeci de milioane de euro, mii de rachete, știi tu, povestea clasică. În realitate, un monument al incompetenței și, acum, al sabotajului climatic. Studiile noastre repetate (sursa: Incisiv de Prahova) au tot arătat că HG 256/2010 a fost mai degrabă un ghid despre „cum să umpli buzunarele statului cu aer”, decât un plan serios. Dar acum avem cifrele negru pe alb, direct de la Direcția Agricolă Județeană Prahova (DAJ Prahova), care arată că, în loc să ne apere, sistemul ăsta… ne-a uscat!

În timp ce unele publicații, locale sau naționale, își arogă acum, cu o întârziere demnă de analele presei autohtone, ‘exclusivitatea’ dezvăluirilor despre sistemul antigrindină – un scenariu familiar- după cum am documentat până la saturație (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici),  (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici)(aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici),   (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici),  (aici) , etc. și în tot internetul care mai are curajul să spună adevărul), sistemul antigrindină a fost o mafie transpartinică, protejată de politicieni corupți și de foști securiști cu pensii nesimțite,  aidoma cazului WHITE TOWER (aici), unde abia în 2023 începeau să „descopere” ce Incisiv de Prahova documentase și publicase deja, cu acte (adevarate rechizitorii), încă din 2020 – noi le oferim indulgența noastră, deplângându-le, totodată, lipsa cronică de originalitate și de viteză.

Hai să râdem puțin cu cifrele astea „îngrozitoare” ale grindinei 🙂:

Tabelul distrugerii controlate (sau incontrolabile?): Grindina în Prahova (2015-2025)

An Suprafață Afectată de Grindină (ha)
2015 526
2016 152
2017 70
2018 251.14
2019 2287
2020 1.73
2021 320.3
2022 1193.32
2023 241.41
Medie 2015-2023 560.32 ha (cu rachete deștepte)
Abatere Standard 738.017 ha (adică „aleatoriu”, cum zic savanții)
2024 313.34
2025 459.84
(Sursa: DAJ Prahova, prelucrare Incisiv de Prahova)

Vedeți?

Media e de 560 de hectare, dar „sare” cu 738 de hectare! E ca și cum ai zice că ai un ceas precis, dar el arată ora exactă doar o dată pe an, prin pură întâmplare! Sistemul nostru „științific” nu controlează nimic, ba mai mult, face ca fenomenul să fie și mai imprevizibil. O muncă de Sisif, dar plătită regește!

Maldivele domnului Manole: 20.000 de lei pentru tăcerea ce usucă pământul

Și culmea ironiei! În timp ce domnii de la Autoritatea pentru Administrarea Sistemului Antigrindină (AASAG) își vedeau de „treaba” lor, adică de încasat salariile de nababi (domnul director Dragoș Manole, 20.000 de lei pe lună, pentru cine nu știe de unde-i bate vântul), poporul se confrunta cu o problemă mult mai serioasă: seceta!

Da, ați citit bine. În timp ce ei numărau nori și rachete (sau ce mai numărau, că activitate n-a fost), pământul nostru se usca la soare. Căci, dragi prieteni, comparați asta:

Tabelul secetei noastre dragice (și a incompetenței lor comice): Prahova (2015-2025)

An Suprafață Afectată de Secetă (ha)
2015 4.170
2016 4.493
2017
2018 4.130
2019 4.437
2020 44.553 (an „bogat” în rachete și secetă!)
2021 299.29
2022 15.066
2023
2024 34.957 (an „bogat” în rachete și secetă!)
Medie 2015-2024 14.013.16 ha (cu „protecție” antigrindină)
Abatere Standard 16.636.47 ha (adică secetă „la noroc”, dar cu rachete)
2025 7.018 ha (fără rachete, miracol!)
(Sursa: DAJ Prahova, prelucrare Incisiv de Prahova)

Pământul vorbește: Fără voi e mai bine! (Recole record și ploaie spontană)

Acum vine partea în care îți cade fața de tot. În 2025, ce credeți? Sistemul antigrindină a fost OPRIT. COMPLET. Nici o rachetă, nici o „intervenție științifică”, nici o bazaconie! Și, stupoare!

  • Grindina? Mai puțină! 459 ha, sub media anilor cu rachete!
  • Seceta? Redusă la JUMĂTATE față de media ultimului deceniu! 7.018 ha!
  • Producțiile agricole? Au EXPLODAT! Grâu la 8.000 kg/ha, rapiță la 4.500 kg/ha, porumb peste 6.500 kg/ha! RECORDURI ISTORICE!

Cu alte cuvinte: în absența „salvatorilor” noștri cu rachete, Pământul a înflorit!

Ați înțeles?

Când statul s-a dat la o parte, natura și-a făcut treaba.

Asta nu e doar o ineficiență, asta e un semnal de alarmă care urlă! Rachetele astea cu iodură de argint, departe de a ne proteja, par să fi sabotat vremea, să fi alungat ploaia și să fi secat producțiile, exact ca un plan diabolic de distrugere lentă a agriculturii românești. Și totul sub ochii noștri, sub pretextul „științei” și cu salariile noastre!

DNA, trezește-te! Mirosul de deșert e prea puternic!

E timpul ca justiția să nu se mai prefacă a ploua cu amenzi mărunte. Cazul SNAG nu e doar despre bani sifonați, e despre un potențial atac la siguranța alimentară a României, un atac la climatul nostru, un atac la viitorul copiilor noștri! Cum a fost posibil ca timp de un deceniu să se finanțeze un sistem care, conform datelor, pare să fi făcut mai mult rău decât bine? Cine a dat undă verde la „deșertificarea” sub acoperire? Cine a încasat comisioane pe secetă?

Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a oprit sistemul. Bun! Dar acum e momentul să-l curețe! Să scoată la lumină toți „meteorologii” de carton și „șefii” de la butoane care și-au bătut joc de munca fermierilor și de banii statului. Să-i trimită pe hoți la Bălăcăneanca, nu în Maldive, și să recupereze fiecare leu din acest jaf colosal!

Pământul nostru a demonstrat-o: mai bine singur și fără „ajutor” decât cu voi! Iar noi, cei de la Incisiv de Prahova, vom reveni, până când fiecare rachetă aruncată fără rost și fiecare salariu imoral va fi justificat în fața legii și a bunului simț! Să curățăm grădina de buruieni, chiar dacă sunt îmbrăcate în costume scumpe și se prefac că plouă cu soluții! Vom reveni! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

EXCLUSIV: „Saga” agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș. Comedia neagră de la SAS! Poliția unde „Inelul Magic” împarte disciplinare, „Polițistul Incisiv” refuză hârțoagele, iar Controlul Intern se autodenunță (cu BONUS: 50% OSKAR pentru complicitate!)

Publicat

pe

De

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), mintea îți zboară la eroi, la intervenții fulger și la un profesionalism de fier. Dar realitatea din spatele zidurilor DGPMB, așa cum o devoalează rapoartele interne și, mai nou, un document incendiar al Serviciului Control Intern (SCI), transformă mitul într-o farsă tragicomică. Pare că la SAS, singurele „acțiuni speciale” sunt cele îndreptate împotriva propriilor angajați, iar legea e interpretată nu de coduri, ci de „inelul magic” al șefilor și de pixul zelos al comisiilor interne.

Dansul birocratic al absurdității: Polițistul contra măcelăriei de hârtie (cu febră la copii, desigur!)

Cel mai recent episod din saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș, polițistul cu 18 ani de experiență, decorat cândva cu „Foarte Bine”, vine sub forma unui „RAPORT DE CERCETARE PREALABILĂ” (nr. 127529 din 03.02.2025, emis de Serviciul Control Intern al DGPMB). Verdictul? „Neglijență manifestată în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu” pentru că domnul agent a îndrăznit să… refuze să semneze la foc automat un morman de documente!

Imaginați-vă scena demnă de Caragiale: pe o parte, un șef ierarhic sau un agent cu „funcție de execuție” – conform raportului – care întinde un teanc de cel puțin șapte documente vitale: de la instrucțiuni de tragere și manipulare a armamentului (IGPR 40/2020, DGPMB 1027/2024), la proceduri tactice de intervenție (PS-IGPR-SIIAS-08, PS-IGPR-SIIAS-12) și protecție balistică. Pe cealaltă parte, polițistul Bendriș, care, culmea, are „tupeul” să ceară timp să le citească, să le înțeleagă, să le asimileze, înainte de a-și asuma responsabilitatea prin semnătură. Căci, zice omul, „odată semnate, incumbă o responsabilitate a semnatarului de cunoaștere în profunzime”. Logică elementară, am zice. Dar nu și la SAS!

Serviciul Control Intern, cu o seriozitate desprinsă din romanele lui Kafka, respinge obiecțiile agentului, replicând că acesta „nu a manifestat în nici un moment disponibilitatea de a-i fi prelucrate/reprelucrate documentele” și că „nu a solicitat timp pentru a studia materialele respective, în prezența celor desemnați cu această activitate sau chiar în particular.” Adică, domnul polițist trebuia să „pună mâna” pe ele și să le semneze pe loc, altfel e indisciplinat! Și, desigur, faptul că ambii copii ai agentului au necesitat spitalizare și că acesta a fost sub presiune emoțională nu reprezintă o scuză. Termenul e termen! Umanitate? Ce e aia?

Când sefii joacă „Inelul Magic” cu carierele, iar psihologii sună la psihiatrie (fără scuze medicale!)

Să nu uităm că acest nou „cap de acuzare” vine pe fondul unei hărțuiri sistematice, descrise deja pe larg de presa independentă, inclusiv de Incisiv de Prahova.

Ni se reamintește că agentul Bendriș a fost semnalat de două ori la Biroul Psihologie pentru „comportament dezadaptativ” de către șeful său, comisarul-șef Daniel Giurgiuveanu. Un șef care, în „aprecierea” sa oficială – un document aproape un rechizitoriu de caracter – îl descrie pe Bendriș ca fiind „dificil”, „respins de colectiv”, „manipulativ”, „imprevizibil” și care „nu-și mai înțelege contextul profesional în care lucrează”.

Ironia devine însă tragică: același raport de cercetare prealabilă ne confirmă că în martie 2024, agentul Bendriș a fost avizat „apt condiționat”, cu recomandări de restricționare a dreptului de a utiliza armamentul și munițiile, de a conduce autospecialele de intervenție și de efectuare a unui consult medical de specialitate. Deci, un polițist este acuzat de neglijență pentru că nu semnează proceduri legate de utilizarea armamentului și intervențiile speciale, în timp ce el însuși are deja restricții pe aceste aspecte! Oare cum trebuia să semneze pentru „cunoașterea la perfecție a armamentului” pe care nu avea voie să-l folosească? Mai mult, dacă, așa cum susține conducerea, Bendriș nu cunoaște armamentul și a fost evaluat „necorespunzător” la tragere, de ce nu i s-a acordat timp să studieze, ci a fost presat să semneze „fără a citi conținutul”?

Ah, și să nu uităm, dl. Bendriș „nu deține calitatea de organ de cercetare penală al poliției judiciare”. Dar i se cere să semneze că-i e limpede tactica de interceptare a „suspecților deosebit de periculoși, posibil înarmați” de parcă ar fi pe front!

Circul „Controlului Intern”: Instituția care se autodenunță și-apoi pedepsește victima (cu OSKAR pentru complicitate!)

Și acum, cireașa de pe tort, cea mai scandaloasă dintre toate! Cele patru articole precedente (publicate de Incisiv de Prahova – (aici), (aici), (aici), (aici), etc) au dezvăluit că, în urma verificărilor propriului Serviciu Control Intern (SCI), s-a formulat o sesizare din oficiu către Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 3 pentru… fals intelectual și abuz în serviciu! Obiectul? Chiar acea „Adresă a Biroului Psihologie nr. 214.756 din 31.07.2023”, documentul „secret” pe baza căruia Bendriș a fost inițial suspendat!

Tradus în limbaj de mahala, exact cum bine punctează sursa noastră internă: instituția l-a suspendat pe Bendriș pe baza unui document pe care nu i l-a arătat, iar apoi PROPRIA INSTITUȚIE a sesizat Parchetul că acel document ar putea fi FALS și ar constitui ABUZ în serviciu!

Acum, aceeași instituție, prin același Control Intern, îl acuză disciplinar pe polițist pentru că nu a semnat alte documente! E ca și cum te-ar băga la pușcărie pentru o infracțiune, ar constata că actul de acuzare e fals, dar te-ar pedepsi oricum pentru că ai refuzat să semnezi condamnarea!

„Ce pot să zic, bă, băieți, să înceapă dansul, așa de Sărbători să vă puneți pe drumuri pe timpul și banii voștri, mulțumiți că l-ați ajutat pe un  mic moțat să se folosească de voi, care voi să trageți acum pentru el. Artificii, popcorn și ochelari de soare la SAS.” – scrie o sursă din interior. Este o acuzație directă la adresa celor care „au acceptat să devină cârpe de șters pe jos pentru a fi numiți șefi” și care, probabil, au primit și un „OSKAR de 50%” pentru complictate, semnând „documente oficiale în fals”.

Justiția, arena ultimă: Popcorn și artificii pentru un spectacol tragicomic

Acest „RAPORT DE CERCETARE PREALABILĂ”, datat 03.02.2025, nu este doar un document administrativ. Este o piesă crucială în dosarul pe care agentul-șef Bendriș l-a deschis deja la Tribunalul București, contestând abuzurile la care a fost supus. El demonstrează, fără echivoc, că sistemul nu este doar disfuncțional, ci activ ostil față de angajații săi incomozi.

Ne întrebăm retoric, și nu numai:

  • Va lua act Justiția de aceste flagrante contradicții interne?
  • Va investiga Parchetul (și DNA, de ce nu?) acea sesizare inițială a Controlului Intern, care arată că chiar DGPMB se acuză singură de fals și abuz?
  • Vor fi trași la răspundere „șefii” care joacă de-a „inelul magic” cu destinele subalternilor, și „psihologii” care, conform unor relatări anterioare, se comportă mai degrabă ca niște călăi?

Cazul agentului Bendriș nu mai este doar povestea unui singur polițist. Este oglinda unui sistem putrezit, unde „integritatea” e un cuvânt golit de sens, iar „profesionalismul” e îngropat sub mormane de hârțoage semnate sub presiune. Este timpul ca acest „spectacol tragicomic” să se încheie, iar responsabilii să treacă de la catedra de „Abuzuri și Toxicomanie Managerială” direct în fața legii. Poate așa, SAS va redeveni o forță de elită, nu o fabrică de cazuri penale interne. Vom reveni, cu popcorn și ochelari de soare, căci dansul abia începe! Vom reveni! (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv22 de ore ago

ANTIGRINDINA: Un măcel climatic sub acoperire, cu salarii de Nababi și recolte de râs! (adevărul care ne usucă)

Stimate contribuabil român, pregătește-te să-ți smulgi părul din cap (dacă nu ți l-a smuls deja seceta!)! Ani la rând, ți-am...

Exclusiv22 de ore ago

EXCLUSIV: „Saga” agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș. Comedia neagră de la SAS! Poliția unde „Inelul Magic” împarte disciplinare, „Polițistul Incisiv” refuză hârțoagele, iar Controlul Intern se autodenunță (cu BONUS: 50% OSKAR pentru complicitate!)

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), mintea îți zboară la eroi, la intervenții fulger și la un profesionalism de...

Exclusiv22 de ore ago

Justiția „la volanul” birocrației oarbe: Cazul POP IONUT-COSTIN (fost Comandant Descarcerare Petrobrazi) și odiseea incompetenței teritoriale la Parchetul Sectorului 1! (I)

Într-o Românie unde justiția ar trebui să fie lumina farului în furtună, uneori pare mai degrabă un far stins, manevrat...

Exclusiv22 de ore ago

„Camuflajul” eșuat: Un tânăr a crezut că poate inșela legea, dar a fost prins de polițiștii călărășeni

Un plan „ingenios” de a obține bani „ușor”, bazat pe un presupus „camuflaj” și pe subestimarea vigilenței polițiștilor, a eșuat...

Exclusiv22 de ore ago

Reset urgent pentru ANP! De la „epoca de aur” a gardienilor la haosul oportuniștilor, prin ochii lui Cosmin Dorobanțu!

Dragii noștri cititori, pregătiți-vă pentru o călătorie fascinantă în adâncurile unui imperiu aflat pe butuci, o odisee a decăderii, direct...

Exclusiv2 zile ago

Scandal la DGPMB: Fularul Tricolor și Strigătul „Hoții”, declarații politice prin decizie de ofițer de Control Intern?

O controversă aprinsă zguduie structurile interne ale Poliției Române, aducând în discuție limitele libertății de exprimare și criteriile după care...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, mașinăria de spălat rufe murdare: Cine mai apără legea când poliția se apără pe ea insăși?

La IGPR și MAI, o „cloacă” funcțională: Manualul iluziei! Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul trage semnalul de alarmă, iar...

Exclusiv3 zile ago

Scandal fără precedent în Poliția Română: Birouri sigilate și injurații de la vârf

 Sindicatul Europol denunță abuzurile Poliția Română se confruntă cu acuzații grave de abuz de putere și comportament inadecvat la nivel...

Exclusiv3 zile ago

Circ la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!

Puşcăria, fabrică de absurdități: Cum „reorganizează” geniile de la ANP! Se pare că „reorganizarea” Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) a...

Exclusiv3 zile ago

Pârâul Dâmbu, salvat de la sufocare: Intervenția fermă a Poliției Locale Ploiești, Serviciul Protecția Mediului

O proprietară din Ploiești a fost sancționată drastic de către forțele de ordine, după ce a ales să transforme albia...

Exclusiv4 zile ago

Sistemul Antigrindină: Miliarde evaporate, zero rezultate și recole record fără rachete – Raportul Exclusiv care demască jaful secolului!

De ani de zile, așa cum am documentat în repetate rânduri , Sistemul Național Antigrindină (SNAG) a fost subiectul unor...

Exclusiv4 zile ago

Circ la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!

Când spui Serviciul pentru Acțiuni Speciale (SAS), te gândești la mascați gata de orice, la elite, la „băieți buni”. Dar,...

Exclusiv4 zile ago

Labirintul juridic al MAI: Când „inteligența asimptomatică” dictează legea

În analele deja legendare ale absurdului administrativ românesc, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) pare să-și fi asigurat un loc de cinste,...

Exclusiv4 zile ago

Mașina de poliție, „autoservire” personală pentru un sef

Sindicatul Europol denunță abuzuri fără precedent la Moldova Nouă Un nou scandal zguduie Poliția Română, scos la iveală de Sindicatul...

Exclusiv4 zile ago

„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal

Un avertisment sumbru a fost lansat de la vârful Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), unde directorul general, Bogdan Burcu, a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv