Connect with us

Featured

Fostul ministrul al Justiției si deputat PNL Prahova, Cătălin Predoiu: SIIJ putea fi desființată din februarie dacă nu se „umbla” neinspirat pe proiect

Publicat

pe

Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (SIIJ) putea fi desființată încă de la începutul acestui an, dar actuala conducere a Ministerului a modificat proiectul pierzând avizul CSM și susținerea politică, spune ex-ministrul într-un interviu pentru Newsweek România.

Actualul deputat PNL spune că blocajul politic din jurul SIIJ cade în responsabilitatea partidului care și-a asumat conducerea ministerului de resort, adică USR-PLUS. La fel și întârzierea modificării Legilor Justiției, pe care Cătălin Predoiu o pune pe seama încercării noii conduceri a ministerului de a controla Parchetele.

Fostul ministru crede că principala amenințare pentru societate va fi, în următorii ani, fenomenul de crimă organizată, pentru care sistemul judiciar nu este încă pregătit, nici cu resurse logistice și nici cu resurse umane suficiente.

Newsweek România: Domnule Predoiu, subiectul cel mai dezbătut și reproșat acum în zona Justiției este întârzierea desființării SIIJ. Se caută vinovați din toate părțile. Ca fost ministru, cum vedeți situația? Și cine poartă responsabilitatea pentru acest eșec?

Cătălin Predoiu: SIIJ putea fi desființată încă din februarie 2021, pe baza proiectului elaborat de Ministerul Justiției cu un an înainte și depus la CSM, care era favorabil atunci acelui proiect. În 2020 am avut proiectul, am avut un consens construit în CSM, dar nu am avut majoritate parlamentară, care aparținea PSD.

La începutul lui 2021, după alegeri, erau toate „piesele” aliniate: proiect, consens CSM și majoritate parlamentară. Dar Ministerul a „umblat” neinspirat pe proiect, a pierdut consensul în CSM și, pe cale de consecință, fără avizul CSM, s-a pierdut coeziunea majorității parlamentare în jurul subiectului. Acestea sunt faptele. Pe baza lor, e ușor de văzut că s-a greșit strategia la Minister.

E nejustificat să se „țipe” acum la PNL și UDMR. „Cărțile” erau făcute încă din 2020 ca să treacă ușor proiectul desființării SIIJ. Dar nu PNL și UDMR erau responsabile cu păstrarea consensului în sistem și obținerea avizului CSM, ci partidul care și-a asumat conducerea Ministerului, adică USR-Plus. Cu politețe și respect colegial o spun. Cred că, în loc să căutăm vinovați, ar fi mai util acum să se negocieze constructiv și să se atingă un rezultat palpabil. Situația este gravă pentru că acum s-a ajuns la un blocaj politic greu de soluționat.

Culmea ironiei este că, în tot cursul anului 2020, s-a cerut vehement desființarea SIIJ prin Ordonanță de Urgență, deși majoritatea PSD de atunci ar fi respins o astfel de OUG „clipind din ochi” și „bătând din palme”. Ar fi fost o aventură care s-ar fi terminat în ridicol. Pragmatic vorbind, ce se mai poate face acum este să se desființeze SIIJ așa cum s-o putea din punct de vedere al proiectului, iar ulterior să faci reglaje fine pe legea rezultată, dar cu secția desființată. Pare singura soluție care ar funcționa.

Newsweek România: Care credeți că sunt cele mai grave consecințe ale acestui blocaj politic în jurul SIIJ pentru sistemul judiciar?

Cătălin Predoiu: Ratarea acestui obiectiv a afectat inclusiv Raportul MCV și interesul nostru național de a ne atinge cât mai rapid obiectivele. SIIJ nu este funcțională, dincolo de orice argumente de fond și formale pe care Ministerul le-a indicat și Guvernul PNL le-a aprobat prin Memorandumul din 2020.

La această oră, de facto, nicio instituție nu desfășoară competențe anti-corupție în sistemul judiciar și acesta e un context periculos. Vă spun, pe bază de informații pe care le întâlnesc uneori în practica avocațială, că această împrejurare generează punctual, repet, punctual, comportamente abuzive în sistem. Și vezi unele acte de anchetă penală la parchete din teritoriu sau decizii judecătorești care prin absurdul lor juridic indică limpede anomalii și ridică suspiciuni de corupție.

DNA nu mai are competențe în domeniu, trebuie să le redobândească. Iar SIIJ nu are capacitate funcțională să protejeze sistemul de corupție și abuzuri, a demonstrat-o, pentru că este o „construcție” greșită din start. Indiferent de ce ar vrea procurorii de acolo, competența lor legală este disproporționată față de mijloacele date de arhitectura secției. Deci, soluția e limpede: desființarea SIIJ. Dar trebuie găsite acele garanții care să ofere tuturor confortul că nu se pot produce abuzuri asupra judecătorilor.

Aceste garanții erau prevăzute în proiectul din 2020, de aceea și CSM ar fi dat un aviz pozitiv. Dacă citiți atent avizul negativ dat de CSM proiectului din 2021, veți vedea că se spune acest lucru transparent. Ceva de genul „am fi dat aviz pozitiv, dacă MJ păstra proiectul din 2020”, în mai multe cuvinte, dar aceasta a fost concluzia.

Newsweek România: Legile Justiției sunt tot în etapă finală de la începutul anului. Înțelegem că ați lăsat o formă a lor la minister. De ce mai trebuiau modificate?

Cătălin Predoiu: Legile Justiției au fost puse în dezbatere publică încă 4 august 2020. Până acum puteau fi adoptate, cu efecte care ar fi influențat inclusiv ridicarea MCV. Din punctul meu de vedere, noua echipă de la Minister ar fi trebuit să se limiteze la eventualele modificări propuse de sistem, de CSM și asociații, ONG-uri. Dar a ales să reintre în 2021 pe arhitectura proiectelor din 2020 cu o intervenție radicală. Ca și când dintr-un proiect de clădire stil baroc vrei să faci peste noapte una rococo! Și asta în timp ce proiectul era deja în dezbatere publică.

Scopul a fost străveziu, și anume procedura de numire a procurorilor. Aparent, se justifică eliminarea politicului din procedură, a Președintelui României, și se propune în loc un tandem Minister – CSM.

În plus, se propune „deposedarea” Procurorului General de atribuții manageriale și transferarea lor către Secția de procurori. Dacă dai praful retoricii la o parte și tragi linie, rezultă că Ministerul Justiției vrea să conducă Ministerul Public, adică procurorii, neutralizând Procurorul General, fie în mod direct, fie mijlocit de Secția de procurori a CSM. Mă întreb, nu e acesta un amestec al politicului în activitatea Parchetelor? Sigur că este, la nivelul Ministerului Justiției. Cum rămâne cu controlul politic al activității parchetelor? Cine și de ce vrea să „amenajeze” și să conducă parchetele în perspectiva lui 2024?

Dacă mai adaug și faptul că s-au lansat proceduri esențiale pentru numirea unor poziții la vârf în parchete exact când presa punea în discuție performanța Guvernului pe zona de Justiție, aducând implicit vorba despre remaniere, mi se pare că suntem naivi dacă ne închipuim că nu e decât o întâmplare.

În 2020 s-a criticat lansarea procedurilor de numire înainte de modificarea Legilor Justiției, deși mai aveam atunci cel puțin un an de zile, iată că a trecut un an și jumătate! Cum ar fi funcționat parchetele la vârf cu conduceri interimare încă un an și jumătate? Atunci a existat un argument legitim și solid. De ce se precipită acum Ministerul să lanseze proceduri de numire când mai sunt maximum două-trei luni până se adoptă Legile Justiției? În fața evidențelor, ce mai rămâne din retorica „eliminării influenței politice”? Rămâne doar „eliminarea” – eliminarea Președintelui României din procedură și înlocuirea lui cu ministrul Justiției.

Prefer actualul status quo din foarte multe motive care țin de legitimitatea politică, de nivelul de reprezentare și viziunea asupra ansamblului societății, care sunt net superioare la nivelul șefului statului. Care, să nu uităm, este în afara jocului de partide, spre deosebire de ministrul Justiției, care e ancorat în jocul partidelor. Și nu vorbim de persoane, ci de funcții și competențe legale.

Newsweek România: Am ratat ridicarea MCV în 2021, deși unele mesaje venite de la Bruxelles păreau pozitive. Cum vedeți acest eșec și unde credeți că a greșit România?

Cătălin Predoiu: Nu a greșit România, a greșit Ministerul Justiției. Era discutat încă din 2020, cu vicepreședinta Comisiei Europene, doamna Jurova, cu comisarul pe Justiție, domnul Reynders, că nu putem continua după 2021 cu dublă monitorizare – și MCV, și mecanismul „Rule of Law”. Am exprimat această poziție fermă, direct și explicit, în bilateralele cu cei doi oficiali și în Consiliul JAI. Răspunsul a fost cel pe care îl așteptam: „Este legitim, dar trebuie mai întâi să îndepliniți obiectivele din MCV”. „Fair enough!” Ce însemna asta? Să desființăm SIIJ și să adoptăm Legile Justiției în 2021. Lucruri care nu s-au întâmplat, am explicat de ce.

Newsweek România: Curtea Constituțională a decis că reducerea vechimii procurorilor DNA și DIICOT de la 10 la 7 ani este neconstituțională. Ce repercusiuni vor fi asupra sistemului și de ce sunt atât de împărțite pozițiile pe această temă?

Cătălin Predoiu: Principala consecință este că DNA și DIICOT vor recruta din ce în ce mai greu procurori. Dacă adăugăm și sistemul promovării pe loc, combinat cu legislația salarizării, rezultă o potențială lipsă de interes pentru un procuror senior, promovat într-un parchet „călduț”, ca de exemplu la malul mării sau pe lângă o stațiune montană sau într-un orășel liniștit și prosper, să vină la DNA și DIICOT, unde ai bătaie de cap și presiune. E doar una dintre anomaliile care  afectează funcționarea sistemului judiciar.

Newsweek România: Ultimul raport al Comisiei Europene vorbește despre deficitul de resurse umane care  s-a accentuat, cu implicații asupra calității și eficienței justiției. Ce rezolvare ar fi în contextul dat, cu limitările impuse de decizia CCR?

Cătălin Predoiu: Un bun început ar fi să nu mai creăm panică și confuzie în sistem cu declarații negândite privind vârsta de pensionare. Politicul trebuie să garanteze o carieră stabilă și un statut intangibil magistratului, precum și independența justiției.

Politicul trebuie să înțeleagă că nu se poate face performanță cu șapte judecători lucrând în aceeași încăpere, la fel și în cazul grefierilor, cu dosare ținute în beciuri pline cu apă, nici cu legi scrise incoerent sau cu 100 de cauze pe ședința de judecată.

În alte cuvinte, e destul de incorect, poate chiar imoral să ceri performanță de la un sistem care nu prea mai poate face performanță, argumentând doar că ai „dat” salarii mari. Corect, politicul a salarizat bine magistratura, dar cu restul condițiilor logistice cum rămâne? Când vom rezolva și această problemă, vom avea din nou atractivitate pentru cariera stabilă de magistrat și statutul ei independent.

Până atunci, să nu mai „busculăm” cu legi neinspirate sau declarații populiste ceea ce funcționează așa cum funcționează. Sigur, un efort trebuie să facă aici și CSM, să comunice mai mult cu sistemul și comunitatea academică, să își asume un rol de lider mai vocal, nu doar pe statut, ci și pe condițiile logistice.

Newsweek România: Ce priorități ar trebuie să aibă noua strategie anticorupție pentru 2021-2025?

Cătălin Predoiu: Cred că avem două probleme pe zona de anticorupție: refacerea capacității de anchetă și consolidarea încrederii că acest demers se face fără derapaje procedurale. Ambele subiecte reclamă o disertație. Iar pe lângă provocarea anticorupției, avem acum o mai serioasă provocare pe zona de crimă organizată.

Fenomene ca traficul de persoane, traficul de droguri, criminalitatea economică organizată, concurența neloială, contrafacerea de mărci, contrabanda, evaziunea fiscală sau introducerea în țară de deșeuri prin scheme infracționale, infracțiuni la regimul proprietății intelectuale sau la securitatea cibernetică reclamă reconstrucția modernă a parchetelor specializate. Deocamdată, avem situații în care grupurile de infractori se protejează cu măsuri de contrafilaj folosind drone mai performante decât cele ale procurorilor, pe stradă nu mai avem destui polițiști, avem situații în care faptele de corupție s-au sofisticat.

Mita se ia mai nou în cafenele din străinătate, unde se predă cheia casetelor de valori din seifurile băncilor unde este depusă în prealabil. „Prinde orbul, scoate-i ochii”, dacă mai poți. Știu toate aceste lucruri de la procurori cu care am discutat direct și care sunt disperați că nu mai pot ține situația în frâu.

O altă problemă sensibilă rămasă deschisă este capacitatea parchetelor de a obține informații-cheie în timp real. Raportul MCV ne spune să procedăm așa cum procedează și alte țări democratice în cooperarea cu serviciile de informații. La noi, găsești orice la acest capitol – falsă pudoare, acuzații revanșarde, suspiciuni, procese de intenție – mai puțin o abordare rațională, orientată spre viitor și, desigur, încadrată constituțional.

În schimb, crima organizată lucrează fără complexe, și-a construit propriile capacități de a culege informații din societate, din economie, despre concurenți, din anchete, infiltrează și recrutează din plin. Asta se pare că nu îngrijorează pe nimeni în țara noastră blocată în clișee. Suntem, firesc, preocupați să protejăm drepturile omului de abuzurile statului, dar în egală măsură ar trebui să fim atenți cum calcă în picioare aceste drepturi crima organizată, corupția, infracționalitatea în general.

Newsweek România: Care credeți că sunt cele mai mari vulnerabilități ale sistemului judiciar, care ne-ar împiedica să ieșim de sub MCV anul viitor?

Cătălin Predoiu: Dacă nu „închidem” capitolele SIIJ și Legile Justiției anul acesta, orice șansă se amână. Invers, cu ele închise, ar fi o șansă. Dar ridicarea MCV nu epuizează provocările de construcție și modernizare a Justiției.

Ar trebui să ne impunem propriul nostru MCV românesc, unul convenit intern, prin consens politic între toate partidele și între puterile statului, aplicat pe o perioadă de 5-10 ani de aici înainte, cu sarcini enorme pentru Guvern pe zona de logistică și sarcini la fel de mari pentru CSM și Ministerul Public pe zona de creștere a calității actului de justiție, a profesionalismului și integrității magistraților.

Dar haideți să începem prin a recunoaște cu toții că suntem departe de performanța așteptată de societate, după atâtea eforturi și preocupare pentru Justiție. Și mai ales că, fără Justiție, nu va funcționa nimic, chiar și dacă s-ar revărsa peste țară tot PNRR-ul și ar ploua cu autostrăzi. Ceea ce oricum nu știm dacă va fi cazul. Deci, cu atât mai mult, avem nevoie de Justiție!   (Alexandru Pop).

Administratie

Educația la standarde europene: Școlile din Băicoi, transformate radical cu bani din PNRR!

Publicat

pe

De

Un suflu nou de modernizare cuprinde unitățile de învățământ din Băicoi. Grație fondurilor europene, atrase prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), școlile și liceul din oraș se pregătesc să întâmpine elevii și profesorii cu dotări de ultimă generație, un pas esențial către o educație adaptată cerințelor actuale. Procesul de transformare se apropie de final, marcând un angajament clar al administrației locale față de viitorul comunității.

Săli de clasă inteligente, acum și cu mobilier modern

După o primă etapă în care administrația locală a dotat toate sălile de curs din oraș cu echipamente inteligente, care au transformat procesul didactic, atenția se îndreaptă acum către confortul și ergonomia mediului de învățare. Școlile și liceul din Băicoi vor beneficia de mobilier clasic modern, adaptat nevoilor elevilor și cadrelor didactice, completând astfel investiția inițială și oferind o experiență educațională integrată și eficientă.

Achiziții inteligente: Ofertă sub evaluare, beneficii maxime

Licitația organizată de Primăria Băicoi pentru aceste noi dotări, finanțată integral din fonduri europene, a fost un succes notabil. O firmă specializată din Otopeni a fost desemnată câștigătoare, propunând o sumă semnificativ mai mică decât valoarea estimată inițial. Această abordare eficientă a permis maximizarea fondurilor disponibile, asigurând achiziția unei game variate de echipamente și mobilier esențial.

Lista noilor dotări este impresionantă și cuprinde:

  • Mobilier modern pentru sălile de clasă: pupitre individuale modulare și reglabile pe înălțime, scaune ergonomice, catedre și scaune pentru profesori, cuiere, table magnetice și dulapuri dedicate elevilor și materialelor didactice, biblioteci și aviziere.
  • Echipamente complete pentru sălile de sport: capre, lăzi gimnastice, trambuline, mese de tenis, panouri de baschet cu stâlpi și inele, porți de handbal, filee pentru volei, jocuri de șah, mingi diverse (fotbal, rugby, baschet, handbal, volei), mingi medicinale, rachete de badminton, garduri pentru sărituri, gantere și corzi pentru sărit.
  • Dotări performante pentru laboratoare: mobilier specific și echipamente optice și de precizie, esențiale pentru studiul științelor.

Mai mult decât echipamente: O imbogățire a resurselor pedagogice

Pe lângă mobilier și echipamente, investiția vizează și achiziția de materiale pedagogice variate, esențiale pentru stimularea învățării și dezvoltarea abilităților elevilor. Acestea includ cărți în limba română și bilingve, dicționare, hărți, jocuri lingvistice și planșe pentru ortografie, menite să diversifice metodele de predare și să faciliteze un proces educațional interactiv și atractiv.

Contractul pentru aceste ample achiziții a fost încredințat în luna octombrie, iar termenul de finalizare este unul strâns: toate dotările trebuie livrate și instalate până la finele anului. Astfel, elevii și profesorii din Băicoi sunt așteptați să înceapă noul an cu un mediu de învățământ transformat, pregătit pentru provocările viitorului.

Citeste in continuare

Administratie

UPDATE HIDRO PRAHOVA: Robotul telefonic a cedat – Cum transmiți acum indexul de apă!

Publicat

pe

De

Abonații HIDRO PRAHOVA se confruntă cu o situație neașteptată. Serviciul automat de transmitere a indexului prin robotul telefonic, accesibil la numerele 0800.800.820 și 0244.522.820, este momentan indisponibil. O defecțiune tehnică majoră a oprit funcționarea sistemului, însă HIDRO PRAHOVA a comunicat oficial că echipele sale lucrează intens la remedierea problemei, oferind totodată soluții de urgență pentru ca procesul de facturare să nu fie perturbat.

Pană tehnologică: Robotul telefonic a cedat sub presiune

Problema tehnică apărută la sistemul automatizat a generat disfuncționalități majore, lăsând abonații fără principala metodă de comunicare a consumului de apă. Această întrerupere, deși temporară, subliniază dependența tot mai mare de tehnologie în procesele curente de facturare. Reprezentanții HIDRO PRAHOVA S.A. au asigurat că toate resursele sunt mobilizate pentru ca serviciul să fie restabilit în cel mai scurt timp posibil, înțelegând disconfortul creat.

Soluții de urgență: Alternative digitale și directe pentru abonați

Până la remedierea defecțiunii, HIDRO PRAHOVA a pus la dispoziția abonaților mai multe canale alternative pentru transmiterea indexului lunar, o operațiune crucială care trebuie efectuată în perioada 25 – 30 a fiecărei luni. Modalitatea recomandată și prioritară este formularul online oficial, disponibil la:  https://hidroprahova.ro/formular-index-autocitit/

Aici, abonații sunt rugați să completeze câmpurile necesare în intervalul menționat, asigurându-se astfel că indexul va fi preluat și înregistrat corect în sistemul de facturare. Pe lângă această variantă, mai există și alte opțiuni:

  • Platforma online de client HIDRO PRAHOVA: Accesibilă la adresa https://www.client-hph.ro, această platformă oferă o metodă rapidă și eficientă de înregistrare a consumului.
  • Contact direct cu punctul de lucru zonal: Abonații sunt încurajați să utilizeze datele de contact (email sau telefon) ale punctului de lucru de care aparțin, informații regăsite în partea stânga-sus a facturii.
  • Harta interactivă a Centrelor Zonale: Pentru a localiza cel mai apropiat centru și a obține informații detaliate de contact, abonații pot consulta harta disponibilă pe site-ul companiei, la https://hidroprahova.ro/harta-interactiva/.

Mai mult decât o cifră: De ce este crucială citirea corectă a indexului?

Transmiterea lunară a indexului nu este o simplă formalitate, ci o practică esențială cu beneficii directe pentru fiecare abonat. HIDRO PRAHOVA subliniază trei motive fundamentale pentru această acțiune:

  1. Facturare corectă a consumului: Asigură că suma de pe factură reflectă exact apa consumată.
  2. Monitorizarea costurilor: Permite o mai bună gestionare a bugetului personal și identificarea rapidă a unor eventuale creșteri nejustificate.
  3. Evitarea pierderilor din instalațiile interioare: O monitorizare constantă a consumului poate semnala scurgeri sau defecțiuni interne, prevenind costuri suplimentare și risipa de resurse.

Ghid esențial: Cum citiți contorul de apă fără greșeală

Pentru a facilita procesul de transmitere a indexului prin metodele alternative, HIDRO PRAHOVA reamintește instrucțiunile de citire corectă a contorului de apă:

  • Citiți cifrele de la stânga la dreapta.
  • Se iau în considerare doar cifrele negre, până la virgulă sau până la ultimul afișaj de numere întregi.
  • Subdiviziunile, adesea marcate cu cifre roșii sau indicate de ace, nu se iau în calcul pentru transmiterea indexului.

Prin adoptarea acestor alternative și respectarea indicațiilor de citire, abonații HIDRO PRAHOVA pot asigura o facturare precisă și o gestionare eficientă a consumului de apă, chiar și în contextul acestei defecțiuni tehnice. Compania mulțumește pentru înțelegere și colaborare.

Citeste in continuare

Administratie

Autostrada Moldovei A7 atinge un nou prag istoric: București-Focșani, conectate exclusiv prin culoarul rapid!

Publicat

pe

De

Un moment de referință pentru infrastructura rutieră a României a avut loc astăzi, odată cu inaugurarea Lotului 3 Pietroasele–Buzău al Autostrăzii Moldovei A7. Evenimentul a reunit la fața locului oficialități de calibru, subliniind importanța strategică a proiectului. Printre participanți s-au numărat președintele Consiliului Județean Prahova, Virgiliu-Daniel Nanu, alături de ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, și președintele Camerei Deputaților, Sorin Grindeanu.

Drum liber către Moldova: De la capitală la Focșani, exclusiv pe banda rapidă

Odată cu deschiderea acestei noi secțiuni, se inaugurează o nouă eră a mobilității: șoferii pot circula acum exclusiv pe autostradă pe tronsonul București – Focșani. Acest progres semnificativ nu doar scurtează substanțial timpii de călătorie, ci și reprezintă un pas major în dezvoltarea rețelei de transport naționale, conectând regiuni istorice vitale și facilitând schimburile economice și sociale. Realizarea marchează un angajament ferm al autorităților față de modernizarea infrastructurii și integrarea mai bună a zonelor țării.

Prahova, partener strategic: Ochi pe proiectele majore de dezvlotare

Consiliul Județean Prahova, prin președintele său, Virgiliu-Daniel Nanu, a reafirmat angajamentul instituției față de marile investiții în infrastructură. Potrivit unei declarații făcute la eveniment, „Consiliul Județean Prahova rămâne atent la toate proiectele majore de infrastructură care contribuie la dezvoltarea României și la modernizarea rețelelor de transport”. Această poziție subliniază viziunea județului Prahova de a fi un participant activ și un susținător al eforturilor naționale pentru o infrastructură modernă și eficientă, conștient de beneficiile pe termen lung pe care le aduc aceste investiții atât pentru regiune, cât și pentru întreaga țară.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusivo zi ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusivo zi ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv2 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv3 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv3 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv3 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv4 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv4 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv4 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv4 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv5 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv5 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Exclusiv6 zile ago

Războiului cifrelor în agricultură: MADR pulverizează dezinformarea despre subvențiile PAC!

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) a ieșit la rampă cu o serie de clarificări incendiare, menite să demanteleze valul...

Exclusiv6 zile ago

România, secolul XXI: Polițistul, ingropat de viu în „sicriele” statului – O comedie neagră semnată IGPR

Pe ecranele lucioase, România ne prezintă o Poliție futuristă, digitalizată, gata să prindă infractorii cu AI și drone. În realitatea...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv